BCS inn i 2024 - veien videre.
Ny tråd, nye muligheter.
Tråd om BCS inn i 2024. Kurs i skrivende stund 6,60-7 kr etter nytt kvartalspresentasjon med lite substans, men heller ikke røde flagg.
Tråd om BCS inn i 2024. Kurs i skrivende stund 6,60-7 kr etter nytt kvartalspresentasjon med lite substans, men heller ikke røde flagg.
Redigert 10.05.2024 kl 09:07
Du må logge inn for å svare
Solid State
27.10.2024 kl 14:22
2588
Ja, de fleste litium-svovel-batterier inneholder karbon, men ikke i selve katoden som hovedmateriale. Karbon brukes vanligvis i katoden som et ledende materiale for å forbedre elektrisk ledningsevne og stabilisere svovelelektroden. Svovel alene har lav ledningsevne, og karbonstrukturer som karbon-nanorør, grafen, eller porøse karbonmaterialer kan bidra til å holde svovelet på plass og redusere degraderingen som skjer under lading og utlading.
Karbonmaterialene bidrar også til å forbedre batteriets syklusstabilitet ved å minske problemet med “polysulfid-shuttling,” som kan redusere levetiden til batteriet.
Karbonmaterialene bidrar også til å forbedre batteriets syklusstabilitet ved å minske problemet med “polysulfid-shuttling,” som kan redusere levetiden til batteriet.
FarGem
30.10.2024 kl 07:46
1888
Det er ikke han selv som har slettet brukeren sin, det er Admin som har fjernet han pga CarbonKent.
Goliaten15
I går kl 07:08
1480
“In terms of market activity, this has been a positive quarter. We have signed several important intentional agreements that will support our long-term growth and help us build strong partnerships in the battery value chain. The importance of a local and sustainable battery value chain is certainly obtaining more and more traction,” says Mr Strømsnes.
In August, BCS signed a letter of intent (LOI) with Morrow Batteries. This was followed by a similar LOI in September with Beyonder. Both of these partnerships address the criticality of a local and sustainable value chain with an aim to further strengthen the Norwegian battery industry. Additionally, BCS extended the memorandum of understanding (MOU) with TKG Huchems in September. This extension will enable BCS to continue exploring joint opportunities and further improve the company’s position in the battery materials market in Asia. BCS is also in ongoing discussions with other potential partners.
In August, BCS signed a letter of intent (LOI) with Morrow Batteries. This was followed by a similar LOI in September with Beyonder. Both of these partnerships address the criticality of a local and sustainable value chain with an aim to further strengthen the Norwegian battery industry. Additionally, BCS extended the memorandum of understanding (MOU) with TKG Huchems in September. This extension will enable BCS to continue exploring joint opportunities and further improve the company’s position in the battery materials market in Asia. BCS is also in ongoing discussions with other potential partners.
FarGem
I går kl 07:49
1412
Enten forstår man hva som er iferd med å skje, sitter rolig og venter.. eller så har man ikke innblikk i stort annet enn ei mørk rullegardin, der man føler seg usikker og utålmodig.
Vi har rett til å velge selv, og det er fint! :-)
Vi har rett til å velge selv, og det er fint! :-)
Fink
I går kl 08:49
1306
Merkelig børsmelding ifbm q3. Bare ord, ikke et eneste tall. Må lete oss fram til at: Nye 16,4 mill i minus. Egenkapital nå under 200 mill. Men jo da, det jobbes godt og utsiktene er gode. Det har de vært helt siden BCS startet og i hver q-presentasjon siden børsnotering våren -21.
Molbre
I går kl 08:56
1275
Samme gamle leksen som Fink skriver over her. I bunn og grunn er det null utvikling. De har rett og slett ikke kommet i mål med noe som helst. I følge Odd skulle mye være avklart innen november, det er jo bare å glemme. Avtalene med Beyonder og Morrow er null verdt, bare å se artikkelen i FA i går angående Morrow. Dette var nok en krise presentasjon og vi er milevis unna noe som helst dessverre. Ja de kan lykkes, men når og har de kapital til det? At kursen kommer til å falle kraftig i dag er i hvert fall klart, og det allerede fra en kurs som er nær bunnivået.
Redigert i går kl 08:57
Hjelpalaus
I går kl 09:19
1215
Joda. Aksjen er ned 10,67%.
Men det er ikke akkurat et panikksalg. Omsatt 29 aksjer første kvarteret🤔
Men det er ikke akkurat et panikksalg. Omsatt 29 aksjer første kvarteret🤔
Molbre
I går kl 09:24
1191
Ikke panikksalg og ingen som ble overbevist, så da sitter en stuck i aksjen 😯!
rockpus
I går kl 09:31
1162
Problemet for potensielle investorer, er at man ikke får peiling på hvor vanskelig det er for selskapet å komme i mål med sin teknologi. Selv om det kanskje bare gjenstår et par parametere, så hjelper ikke det dersom dette er svært vanskelig å oppnå. Vi får absolutt ingen informasjon om dette som kunne hjulpet til å vurdere reell risiko. Det eneste vi med sikkerhet kan si, er at dette har vært langt vanskeligere enn det selskapets egen ledelse opprinnelig så for seg. Dermed har guiding stadig blitt forlenget. Det sterkeste signalet på at selskapet strir med å komme i mål, er det faktum at ledelsen selv ikke vil benytte seg av dagens kurs til å sikre seg flere aksjer.
ArntEgil
I går kl 10:02
1088
Tall fra dagens kvartalsrapport.
EK er nå på 217 millioner. Cash burn Q3 var på 18.5 mill. Med dette tempoet så har BCS penger frem til ca september 2027.
Ellers så var det mye snakk om at «BCS er på rett vei» osv.
Etter det jeg har klart å regne så er EK nå lik en kurs på kr 5.17. I skrivende stund er kursen kr 4.49, altså godt under EK. BCS prises altså til under kontantbeholdning.
EK er nå på 217 millioner. Cash burn Q3 var på 18.5 mill. Med dette tempoet så har BCS penger frem til ca september 2027.
Ellers så var det mye snakk om at «BCS er på rett vei» osv.
Etter det jeg har klart å regne så er EK nå lik en kurs på kr 5.17. I skrivende stund er kursen kr 4.49, altså godt under EK. BCS prises altså til under kontantbeholdning.
Nsxnsx
I går kl 11:43
965
Nå er det jo iflg Hegge (som mener hen sitter på info vi andre ikke har tilgang på) rett før vi skal til 500,- pr aksje :)
Hvor lenge er "rett før" tro ? :)
Hvor lenge er "rett før" tro ? :)
FarGem
I går kl 12:37
887
Lykkes BCS, så er ikke 500 pr aksje utenkelig. Om så det skulle gå 1-10 år, så er det jaggu verdt å ikke mate si eiga ræv med kløende mark, og heller vente rolig og behersket på et eventuelt gjennombrudd. Det er selvfølgelig heller ikke utenkelig, men begrepet "når" får man føle på selv hvor mye rom man ønsker å gi det.
Jeg tar livet med ro, og godt er det! :-)
Jeg tar livet med ro, og godt er det! :-)
CarbonKent
I går kl 14:33
763
Jeg har ikke meldt Heggs til admin og har heller ingen påvirkning av admin sine valg. Dersom admin har slettet Heggs og han ikke har gjort dette selv er det sikkert en god grunn til det. Intet nytt på dagens presentasjon.
Redigert i går kl 14:34
FarGem
I går kl 15:06
723
Borte fra forumet er han i alle fall. Troen er nok fortsatt like stabil.
Fremskritt gjøres, det skal vi ikke skimse av eller undergrave. Sten på sten, mens tiden går sin stille gang. Vi kommer nok i mål, skal du se! :-)
Fremskritt gjøres, det skal vi ikke skimse av eller undergrave. Sten på sten, mens tiden går sin stille gang. Vi kommer nok i mål, skal du se! :-)
freddiemercury
I dag kl 09:11
421
Noen flere som så debatten i går?
til tross for at Morrow og bransjen er i hardt vær i går, så syntes jeg at CEO i Morrow fremstod som en meget sikker og ryddig fyr.
Og det kan være ok å ta med seg i mangel på annet fra BCS
alt i alt, så likte jeg det jeg så og hørte, så vil tiden vise resten
til tross for at Morrow og bransjen er i hardt vær i går, så syntes jeg at CEO i Morrow fremstod som en meget sikker og ryddig fyr.
Og det kan være ok å ta med seg i mangel på annet fra BCS
alt i alt, så likte jeg det jeg så og hørte, så vil tiden vise resten
solb
I dag kl 10:09
365
Merkelig at Heggøyen er blitt så totalt borte. Savner ham her faktisk. Er det sykdom eller annet alvorlig som kan ligge bak?
Molbre
I dag kl 10:39
313
Hjelper dessverre ikke å være sikker og ryddig når en ikke har folk og snart er pengelens. BCS har penger en stund til, Odd er selvsikker men ingenting skjer. De maser om teknologien og redusere kostnader. Jeg driter i om de reduserer kostnader, jeg vil ha ett produkt som når tekniske specs. Odd mente mye burde være løst innen utgangen av november(Q1 presentasjonen i mai), dette er nok ikke reelt i det hele tatt vil jeg tro, og er nok en skivebom av vår eminente CEO. Som sagt de avtalene som de har kommet med i det siste er i beste fall flere år frem i tid virker det som, i tillegg til at BCS finner den riktige kjemien her så skal selskapene ha livets rett, er ikke akkurat Equinor vi snakker om her. Eneste avtalen som jeg ser som kan bringe inn penger er Huchems, men vi vet ikke om hvor nærme de er denne, antageligvis ett stykke unna vil jeg tro. Som sagt en elendig presentasjon og vi er ikke nærmere nå enn vi var i mai det er bare å innse.
FarGem
I dag kl 10:51
285
Det hjelper kanskje å få ut litt frustrasjon. Føler du deg bedre nå, Molbre?
Du skjønner vel at det har stor betydning i det lengre løp å redusere kostnadene? Konkurranse vil det bli, dette stiller BCS i et mye bedre konkurransefortrinn, også med tanke på Co2-fotavtrykket. Produktet er der, men det gjenstår et par parametre. Du må ikke tro at de er umulig og oppnå, da kan det vise seg at du tar kraftig feil ettersom tiden går videre.
Det er fremskritt, langt ifra noen tilbakegang, så ro ned. Slik er det, godta det, eller gå videre.
Du skjønner vel at det har stor betydning i det lengre løp å redusere kostnadene? Konkurranse vil det bli, dette stiller BCS i et mye bedre konkurransefortrinn, også med tanke på Co2-fotavtrykket. Produktet er der, men det gjenstår et par parametre. Du må ikke tro at de er umulig og oppnå, da kan det vise seg at du tar kraftig feil ettersom tiden går videre.
Det er fremskritt, langt ifra noen tilbakegang, så ro ned. Slik er det, godta det, eller gå videre.
Redigert i dag kl 10:53
FarGem
I dag kl 11:08
248
Du ville følt deg bedre hvis du fikk frem den likegyldig siden din. Følelser har ingenting her å gjøre. Hva du føler nå, kan være den strake motsetningen i følelsesregisteret ditt om ikke så lenge. Oppgaven din er å vente hvis du har troen, gi opp hvis du lar følelsene dine ta overhånd. Men ikke skyld på noe annet enn deg selv hvis det viser seg at du tar feil.
solb
I dag kl 11:10
245
Jeg hørte nøye på presentasjonen igår. Mye positivt å merke seg mellom linjene. Et forhold som jeg syntes var spesielt interessant, var dette med oppskalering som de var igang med. Fra 0,2l til 100l!!
Jeg trekker den slutningen at hvis de tekniske problemene er store og vedvarende, ville det ikke være tiden for oppskalering? BCS er nok nær enden på prosessløsning og gjør seg klar til å møte kundene med ferdige produkter?
Jeg trekker den slutningen at hvis de tekniske problemene er store og vedvarende, ville det ikke være tiden for oppskalering? BCS er nok nær enden på prosessløsning og gjør seg klar til å møte kundene med ferdige produkter?
Molbre
I dag kl 12:32
150
Det hjelper ikke med å få klart det tekniske for hverken Beyonder eller Morrow, disse produserer jo ikke noe og ser ut som om det er ett sjansespill om de i det hele tatt kommer i gang!
Eneste halmstrået vi har er Huchems, eller at de lander andre avtaler. Så er det å se om de klarer å konkurrere på pris. Hvis ikke forskjellen er minimal mellom det BCS produserer kontra tradisjonell fremstilling så kommer de ikke til å kjøpe dette uansett, money talks!
Eneste halmstrået vi har er Huchems, eller at de lander andre avtaler. Så er det å se om de klarer å konkurrere på pris. Hvis ikke forskjellen er minimal mellom det BCS produserer kontra tradisjonell fremstilling så kommer de ikke til å kjøpe dette uansett, money talks!
FarGem
I dag kl 12:48
126
Money talks, ja. Hva tror du kvotene for CO2-fotavtrykket vil bli i årene som kommer? Tror du det blir billigere? Tror du verdens politikere letter opp og sier at vi plutselig ikke har en klimakrise lengre? Agenda 2030 er bare tull?
Tro du meg, denne klimakvoten vil bli kostbar for bedriftene etterhvert, og de vil og gjøre alt de kan for å holde nede CO2-fotavtrykket.
Med bruk av BCS teknologi, snakker vi om et negativ fotavtrykk. Kommer de i mål med kvaliteten, så kan man jo tenke seg selv hvor stor etterspørselen kommer til å bli.
Du må huske på at vi kun er i begynnelsen av reisen, sola har så vidt stått opp. Gi verden et par år, så tror jeg pipa fort får en annen lyd.
Tro du meg, denne klimakvoten vil bli kostbar for bedriftene etterhvert, og de vil og gjøre alt de kan for å holde nede CO2-fotavtrykket.
Med bruk av BCS teknologi, snakker vi om et negativ fotavtrykk. Kommer de i mål med kvaliteten, så kan man jo tenke seg selv hvor stor etterspørselen kommer til å bli.
Du må huske på at vi kun er i begynnelsen av reisen, sola har så vidt stått opp. Gi verden et par år, så tror jeg pipa fort får en annen lyd.
FarGem
I dag kl 13:59
35
Hvor stor påvirkningskraft tror dere algoritmene har for følelsene deres? De er der for en grunn, for å utnytte dere.
Knip igjen, hold ut og ikke la dere lure. Sit tight!
Knip igjen, hold ut og ikke la dere lure. Sit tight!