Desert Control: Tiden er inne nå, tror jeg.

Cruelly
DSRT 02.04.2024 kl 16:17 3685

Desert Control var helt klart for den langsiktige for de virkelige store gevinsttallene som først var forespeilet av de som først gikk inn i aksjen; en aksjekurs av flere hundre kroner eller enda mer så vi regnestykker for. Det kan så klart bli en realitet en dag, men ikke i år tror jeg. Hittil har mye tid gått med til etablere selskapet i regionale kundeområder, det vil si i strategiske geografiske områder og å gjøre produktet LNC kjent. Mer enn nok tid vil mange aksjonærer som først gikk inn i selskapet uten å skjønne at rom ikke var bygd på en dag. Det er alltid viktig i et selskap, uansett sektor, å bygge opp selskapet og kundegrunnlaget forsvarlig ved å få stødig grunnfundament og faste støttepilarer på plass før alt annet. Det har Desert Control så absolutt nå gjort og kan endelig konsentrere seg om større prosjekter og salg, men prosjekter i store kvanta vil altså drøye med å fåes tror jeg enda en stund, men det er klart at man kan være heldig og ha flaks her.

Jeg har fulgt Desert Control i stillhet siden oppstarten, og kjøpte en del aksjer da selskapet ble notert/listet på Euronext Growth for noen år siden. De siste ukene har jeg for første gang siden dengang jevnt og trutt flerdoblet denne aksjeposten min for nå begynner jeg å få troen på at det har gått nok tid mener jeg til at selskapet har kommet dit at det i det minste både kan få dobbelt, tredoblet eller firedoblet verdi på børs på et eneste kort øyeblikk, hvilket heller ikke er fortjeneste å fjase av. Det er mye i gevinst ved kortsiktig investering om man da ikke vil sitte videre for en potensiell langt høyere avkastning og gevinst.

Min begrunnelse er at selskapet har gjort bra håndverk med grunnarbeidet som må på plass og det har tilrettelagt for smidig oppskalering og foretatt en rekke grunnleggende og nytenkende strategiske grep som vil gjøre oppskalering lekende lett om muligheten byr seg. Aksjekursen er nå svært presset ned, hvilket jeg så som en kjøpsanledning til en rimelig penge. Derfor benyttet jeg anledningen til å posisjonere meg for den kommende oppturen. Teknisk sett er alt på plass for Desert Control nå og melder en kunde seg, kunden behøver ikke engang være så veldig stor at det gjør noe, så vil aksjekursen kunne gjøre et voldsomt hopp opp bare i løpet av minutter. Det kan skje i morgen, det kan skje neste uke eller neste måned, men jeg tror uansett på mer enn en dobling av kursen innen sommerferien som følge av kontrakt med flere golfbaner om påføring av LNC på dem, og smitteeffekten blant golfbaner som ligger tett og slåss om den samme rike kundegruppen på kvalitet og fasiliteter utover bare banen, for konkurransen dem imellom er beinhard og ingen av dem har råd til å la de andre bli mer overtrufne. Så første salget senest innen sommeren er altså hva jeg tror på, og så videre en domino-effekt av flere kunder innen samme sektor.

Andre må gjerne mene noe annet, og jeg påstår ikke at jeg sitter med noen fasit her, men etter å ha fulgt selskapet siden oppstart av, er det min overbevisning og så sterkt er den altså at jeg har styrket min aksjeposisjon i meget stor grad i forhold til min opprinnelige aksjepost i selskapet som for øvrig også den gang var å betrakte som stor til en vanlig dødelig aksjonær å være.

Lykke til oss alle; husk tålmodighet lønner seg, og til dere som alt har aksjer i Desert Control vil jeg anbefale å smøre dere med tålmodighet enda litt til nå som vi er helt på tampen av noe virkelig stort, så selg altså i hvert fall ikke aksjene dere. Lønningsdag er nok nå nærmere enn de fleste tør våge å håpe på.
Opp+
I dag kl 18:39 96

Det blir litt lite troverdig når man skriver flere gode meldinger på sosiale medier, nye prosjekter som ikke er meldt, uten å komme med referanser, linker. Jeg har letet og letet, blant eksisterende og potensielle kunder, finner ikke noe kjempegode meldinger som ska komme denne uken. Og det er ikke meglerhus som har solgt aksjen ned den siste tiden, det er private kontoer fra clearstream.
bravi
11.07.2024 kl 18:11 340

Hva er det spennende som skal kan skje neste uke?
Ser ikke ut som mange kjenner til eller tror at det snart kommer noe kursdrivende, omsetningen i dag var bare litt over 20000 aksjer. Desert må vise at de kan få til inntjening på salg av LNC, hittil har det vært mindre enn en en flyttbar liten pølsebu.
Cruelly
11.07.2024 kl 15:49 397

For dem som ikke alt har fått det med seg, går vi nå inn i en ekstremt spennende uke for Desert Control rett etter denne helgen, og det vil bli en utrolig bra start innen satsingssegmentet i USA. Jeg har for anledningen benyttet meg av å kjøpe litt mer nå mens meglerhusene gjør sitt for å presse kursen ned for seg selv og kunder som vil inn lavest mulig. Så selv om disse meglerhusene og deres robothandel er forhatt så kan man innimellom spille på parti med dem når man først vet hvordan de opererer. Flere gode meldingen i sosiale medier i dag, og ikke bare fra vesten med også fra motsatt kant. Ingen av prosjektene vil bli meldt før i kvartalsrapporten, og inntekt eller fremgang fra selskapets lisensierte provisjonsapparat meldes heller ikke før i kvartalsrapporter, så alt dette må man selv lete seg frem til i sosiale medier og da særskilt hos potensielle og eksisterende kunder i de aktuelle markedene, slik jeg før har redegjort for. Men altså veldig spennende uke den som kommer! God helt!
Tradinator
18.06.2024 kl 09:06 857

🌱💧 Live now! Tune in to BBC World Service for "People Fixing the World: Saving Water at a Time of Scarcity." Learn about our innovative Liquid Natural Clay (LNC) and its impact on water conservation and soil health. 🌍✨ ow.ly/qlau50SjWHH #DesertControl
Tradinator
17.06.2024 kl 10:17 1021

Fra Sivertsen på X i går…,Bra reklame på BBC.
Don't miss the BBC programme "People Fixing the World" next week! Tune in Tue 18 Jun 2024 on BBC World Service. The episode "Saving water at a time of scarcity" features our Liquid Natural Clay and how it's helping farmers conserve water and improve soil health. 🌱💧
bbc.co.uk/programmes/w3c…

#WaterConservation #SustainableFarming #DesertControl #PeopleFixingTheWorld
Tradinator
17.06.2024 kl 10:13 1036

Er det like før det smeller inn noe her? Ser ut som det er flere som vil inn her nå. Det ulmer....
Cruelly
06.05.2024 kl 13:08 1491

Desert Control har ikke børsmeldt det ennå men er nå igang med flere "fase 2"-prosjekter, så nå går det unna og resten av våren og sommeren og høsten og vinteren inn til neste år kan fort dra veldig på seg med prosjekter nå, og aksjekursen vil gjenspeile det. Det er sesong året rundt for Desert Control sitt produkt LNC i Statene; helt herlig!
Cruelly
23.04.2024 kl 16:01 1771

Desert Control avleverte en flott årsrapport for 2023 i dag. Mye bra lesning selv om det meste jo er kjent fra før. I tillegg til forventninger om at flere pilot-prosjekter vil føre til storskala-prosjekter skal det altså satses mye på selskapets salgspartnere i Midt-Østen og i Saudi Arabia i 2024 og inntektene herfra menes å bare skulle vokse fremover allerede fra nå av og videre. Her har man allerede fått til mye på svært kort tid, så det blir spennende.
kentove
16.04.2024 kl 12:43 2000

Siste emi skulle dekke cash til b/e, så eventuell ny emi blir nok minimal så lenge pilotene går bra og Midtøsten pøser på slik de allerede har begynt
Cruelly
15.04.2024 kl 21:49 2168

Nei ikke noe umiddelbart behov for innhenting av kapital i selskapet, dog selvsagt på lengre sikt om man ikke skulle få flere mindre kontrakter eller en eller flere store kontrakter som enten senker selskapets burn rate eller gjør innhenting av mer kapital fullstendig unødvendig i all fremtid. Akkurat dèt er jo alltid det store spørsmålet med oppstartsbedrifter. Men Desert Control har mange pilot-prosjekter for veldig mange kunder nå, og om bare èn av dem skriver kontrakt vil det ha en voldsom betydning og ikke minst på aksjekursen.

Jeg vil dessuten tillegge et retorisk spørsmål: Hadde innsidekjøp relatert til styremedlem i Desert Control de siste ukene vært på 900.000 aksjer dersom styremedlemmet hadde sett det som realistisk med kapitalinnhenting i selskapet og utvanning og senket aksjekurs? Nei, her forventer styremedlemmene salg av betydning fremover og kursoppgang.
Ivan1
15.04.2024 kl 20:42 2225

Kan ikke selskapet. Noe kapitalbehov den nærmeste tiden?
kentove
15.04.2024 kl 14:57 2338

Du har helt rett, leste litt feil, annet selskap som har generalforsamling i dag, så skrev ned feil ord når jeg skrev 😊
Cruelly
14.04.2024 kl 17:40 2544

Du har nok blingset litt, Kentove: Du tenker på 2023 årsrapporten; generalforsamlingen er det noe lenger til.
kentove
13.04.2024 kl 19:53 2728

10 dager til generalforsamling, spent på om det kommer ørlite nytt der, og Fearnley har vel eneste analysen eg har fått med meg med 8,1...
Cruelly
12.04.2024 kl 14:18 2886

Spennende innsidekjøp relatert til styremedlem i Desert Control i dag: Et kjøp av ca. 500.000 aksjer! For nøyaktig en måned siden kjøpte samme innsider 400.000 aksjer. Så det kan ikke tolkes på annen måte enn at her besittes voldsom tro på sterk kursstigning i aksjen innen nærmeste tid.
Cruelly
03.04.2024 kl 23:32 3173

Det jeg tenker er viktig å ha klart for seg, og som jeg tror mange glemmer er at det vil være stor forskjell på når selskapet vil gå med bra overskudd og når vi som aksjonærer vil gjøre det samme i kursgevinst. Senest om 2-3 år forventer selskapet å ha dratt i land flere samt jevnt fortløpende kontrakter om store prosjekter og salg, det er hva som er våget kommunisert av selskapet i forhold til oppskalering av forprosjekter og pilotprosjekter og så videre, men hele tiden frem til det tidspunktet vil det i det minste komme kontrakter som små og mellomstore - og med noe flaks også uventet store - og det i seg selv vil være voldsomt kursdrivende ut fra dagens kursnivå, mener jeg, og derfor vil vi aksjonærene oppleve en fin og økende avkastning og gevinst også i år og til neste år selv om selskapet selv ikke gjør det samme. Aksjekursen er nå sterkt preget av aksjonærers utålmodighet og av nyhetstørke, og som dere begge er inne på kjedelighet over at ting tar tid og over mangel på action og spenning ved å følge med hver dag. Jeg tror også at terskelen for å handle på Euronext Growth er mye høyere enn på Oslo Børs for småaksjonærer flest, man trenger dessuten en aksjekonto da aksjesparekonto ikke kan brukes og det kompliserer ting for mange og derfor er det langt færre handlende og handler enn om aksjen var notert på Oslo Børs i stedet.

Men altså, hovedpoenget mitt: Aksjonærenes gevinst vil komme lenge før selskapet går med gevinst slik aksjen er priset nå. En melding om en enkel og forholdsvis beskjeden kontrakt om prosjekt og salg til 10 millioner eller mer vil nok helt alene få fortgang oppover i aksjekursen på noen kronestykker pr. aksje uten at jeg skal spekulere nærmere i antallet. Det viktigste nå slik jeg ser det er et signal til aksjemarkedet om at produktet LNC er salgbart til fullskala-prosjekter. Og det tipper jeg kan være meget utløsende kursmessig. Her er det bare å krysse fingrene, være posisjonert selv om ventetiden har vært lang for oss som har vært inne fra start av, og vente på at investeringen skal bli fruktbar, og ikke minst: Ikke selge med èn gang litt gevinst er oppnådd; det er ikke småtteri vi så tålmodig har ventet så lenge på, men et mer eventyrlig potensial som nok vil ta lenger tid, som sagt 2-3 år omtrent, sannsynligvis, for mer rikdom. Skulle det bli utbytter etter hvert deretter så skader det så absolutt ikke å ha mange aksjer som gir utbetalte utbytter rett inn på bankkonto og dermed sikret gevinst uten at man behøver å selge en eneste aksje for å oppnå det; det er i hvert fall vært mitt mål fra start av: å melke selskapet.
kentove
03.04.2024 kl 21:14 3296

Enig her, inntektene har økt, Midtøsten akkurat startet prosjekter, og pipeline virker sterk, hvis de får 50% av testene til større testing og 50% av de til kontrakter, økt effekten og sprayingen kraftig, tester ut forskjellige formler så økte endel i denne rett før jul, dumpet ut alt med 9 kr i snitt og kjøpte inn igjen på 6 så ble litt ekstra takket være skattefradrag, så får jeg heller tåle mer skatt den dagen jeg selger meg ned 😬🤣 kjedelig aksje, sammen med NTI og philly og endel unoterte, men om 2-3 år blir d verdt d, selv om det jo er gøyer med f. Eks shipping sine svingninger
Bearwizard
02.04.2024 kl 21:48 3484

Mye fornuft i dette innlegget…jeg har vært investert i selskapet siden sommeren 2021 (aksjekursen var da 14 kroner). Etter det har jeg i likhet med deg økt suksessivt og sitter på en betydelig post. Det har vært en tålmodighetsprøve (og jeg var nok litt fanget av hypen tidligere), men har etterhvert innsett at ttt. Sitat fra Charlie Munger; The big money is not in buying and selling, but in waiting….