Nyttårsrakett nr1 Targovax tar av!!

feitedorris
TRVX 29.11.2018 kl 11:49 7087

Fantastisk kjøpsmulighet på TRVX! DnB viser til Targovax som nyttårsrakett med 130% oppside. Har blitt gruset fra topp på 32 kr pga konkurrent på TG plattform ned ca 75% men nå er bunnen nådd og det har snudd. Folfirknox har i ettertid blitt avkledd på ekstrem giftig blanding av medisiner og pasientutvelgelse hvor bare «friske» pasienter ble rekruttert til studie. Likevel kan TG konkurrere på overlevelse.

Nå kommer snart også mer data på Oncos virus som sansynligvis er børsens mest ettertraktede oppkjøpskandidat. BP vil alle ha modifisert virus i sin portefølje og med litt mer data kan bare denne plattformen bli solgt for 10x av børsverdi av hele selskapet. Flere selskaper med virus har blitt kjøpt opp i det siste, også uten data men TRVX er neste på lista over de som har kommet lengst men vil ha mer data for å få god pris. Planen er ikke å kjøre løpet ut men å selge!

Skal du være med må du henge på, holde ut så vil verdien av Oncos vise seg?
Redigert 20.01.2021 kl 11:29 Du må logge inn for å svare
feitedorris
30.11.2018 kl 08:08 6709

https://www.aftenposten.no/norge/i/a29A4/Enorm-dose-meslingevirus-fikk-svulstene-til-a-forsvinne

Onkologisk viroterapi – bruken av virus til å bekjempe kreft – startet i 1950-årene. Tusenvis av kreftpasienter er blitt behandlet med onkolytiske virus (virus som dreper kreftceller) fra mange forskjellige virusfamilier – herpes, kopper, vanlige forkjølelse osv. Men denne studien forteller om det første veldokumenterte tilfelle der en pasient med full spredning får komplett remisjon, tilbakegang, i alle svulster etter å ha blitt behandlet med et virus.

— Det forteller oss noe vi aldri har visst at man kunne gjøre med mennesker, sier Russel. Det er et viktig landemerke, fordi vi nå vet at det kan skje. Resultatet endrer spillet, og jeg tror det vil føre til ytterligere utvikling på dette feltet, legger han til.

Russel sier videre at denne prøveinjeksjonen forteller forskerne to ting: - For det første, du må bruke en virkelig stor dose, for det andre må pasienten ikke ha noen antistoffer mot viruset i seg.

Targovax fikk komplett remisjon på 1 av 6 pasienter med meget lav dose. Hva skjer når de nå øker dosen? I følge Russel er man avhengig av en virkelig stor dose.
Redigert 30.11.2018 kl 08:10 Du må logge inn for å svare
JordanBelfort
30.11.2018 kl 08:29 6589

Hæ? Hva? Hvem er Russel, hva har meslingvirus med TRVX å gjøre og hvorfor siteres copy-paste-artikler fra 2014 som Aftenposten har hentet fra Washington Post?
Redigert 30.11.2018 kl 08:32 Du må logge inn for å svare
Whatsthat
30.11.2018 kl 08:52 6513

Høyre dosering på flere pasienter burde gjøre susen, så lenge de ikke dør av spredningen. Flere av de 5 andre som "ikke fikk" respons krympet kreften også...

Så alt i alt, oncos funker! Gratulerer til de som får handlet på disse lave nivåene..
feitedorris
30.11.2018 kl 09:24 6378

Vel onkolypitiske virus funker og Targovax har vist til resultat ved LAV DOSE som nå skal økes.
Ligger først i løypa for plukk av BP.
JordanBelfort
30.11.2018 kl 10:30 6196

Joda, men adenovirus (ONCOS) og meslingvirus er ikke det samme, så man skal være forsiktig med å trekke slutninger fra den ene til den andre.
quattro
30.11.2018 kl 11:58 6029

mange virus ute 'å går'
bedre å benytte et forkjølelsesvirus (adeno) enn mesling, dengi, herpes, noro, rota eller koppe viruser - listen er veldig lang over 'kandidater' - hvem ville du valgt ?
Slettet bruker
30.11.2018 kl 16:25 5771

Ordrebildet vitner om en flokk forvirrede høns
aborum
30.11.2018 kl 16:30 5738

Imponerende lukkeauktion. Jeg havde på fornemmelsen, at en aktør skulle ud sidst på ugen - og blev bekræftet. Der er troligt en mindre rest tilbage, som formentligt sælges mandag - og derfra, videre op. God weekend.
Slettet bruker
30.11.2018 kl 16:31 5735

Targovax er som Bjerke banen eller lotto, dermed Photocure med en omsettning på over 160millioner i året er det lettere å forholde seg til.Targovax type selskaper har jeg minimalt i.
Redigert 30.11.2018 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
iggle
30.11.2018 kl 16:38 5707

Indeks-fond som gikk ut i sluttauksjonen siden Targovax går utav hovedindeksen etter idag. Har sett det før at de pleier gå inn/ut i sluttauksjonen siste dag før forandring i de aksjer det gjelder. Hadde samme sluttauksjonen i feks QEC og FUNCOM som også går ut av hovedindeksen.
aborum
30.11.2018 kl 16:46 5681

Giver god mening; var tidligere opmærksom på, at der ville være ændringer til balanceringen af OSE men havde ikke pejling på, om det akkurat var ultimo november, der ville blive rebalanceret. Er der, efter din vurdering, yderligere risiko for rebalancering, eller er dette et overstået kapitel? Jeg spekulerede på at deltage i slutauktionen, men tænkte lige at vente til mandag, efter den orange chimpanse fra USA har haft forhandlinger med den grå silverback fra KINA.

Med en prispresser ude af markedet, er der al mulig grund til at aktien vil forsætte videre op i den kommende tid. 10,00 næste uge.
Whatsthat
30.11.2018 kl 16:50 5662

Hehehe oransje sjimpanse. :) :)
iggle
30.11.2018 kl 17:37 5571

Har ikke sett at det pleier komme noe ytterligere press nei. Virker som det er standard at de gjør seg ferdig i sluttauksjonen siste dag før forandring.
Slettet bruker
30.11.2018 kl 17:45 5542

1.desember til 1. desember.
Redigert 30.11.2018 kl 19:27 Du må logge inn for å svare
Whatsthat
30.11.2018 kl 17:56 5507

Så da er forhåpentligvis både fondet og Meyerløkka ute.. blir spennende å følge utviklingen neste uke!
Kenero
01.12.2018 kl 17:39 5036

Når skulle denne nyttårsrakettene ta av? Var det et lite blaff ... og ferdig med det?
Noen som har noen tanker for Trvx for desember og videre ut i starten av 2019?
Slettet bruker
01.12.2018 kl 22:01 4844

Tenker så det knaker, men i følge selskapet kommer det ikke nye data før 1 halvår 2019. Grunnen til at jeg velger å sitte er at kursen er nede på et ekstremt lavt nivå og jeg tror det kommer til å bli fyrt av noen raketter her nede opptil flere ganger før data foreligger. Det kan jo også skje uventede ting rundt samarbeid osv.
feitedorris
01.12.2018 kl 22:55 4773

Om tidshorisonten din er 2 dager kenero så tror jeg du heller bør satse på poker. Nyttårsraketter blir vel heller ikke bekrefter 1 desember.
TRVX sin rakett kan gå helt til topps ved et mulig oppkjøp neste par år. Vil gjerne se kursen opp fremover men avventer «END game» uansett, så enhver dupp er en mulighet for å øke. God helg:)
ketle homeowner
01.12.2018 kl 23:07 4740

Jeg tror det ennå vil ta tid før det evt. kommer noen positive, kursdrivende nyheter fra TRVX. Min anbefaling er å selge nå, avvente, se an og heller kjøpe seg inn når evt. positive nyheter måtte komme. I ventetiden kan det nok fra fra dagens kursnivå fremdeles gå videre ned. Men for all del ... man kan aldri være sikker.
Whatsthat
02.12.2018 kl 00:10 4639

Burde være forsiktig med kjøps/salgs anbefalinger, særlig nå som kursen er på unormalt lave nivåer... En god nyhet (som partner oppdatering på oncos) kan sende kursen laaangt opp, da teknologien definitivt blir bekreftet i andre kreftformer også.. Da tipper jeg oncos platformen blir solgt/lisensiert eller lignende..

Eneste raketter som kan fyres i desember/januar er:

TG01 oppdatering
Partner oppdatering på ONCOS (partnere bestemmer!)
Potensielt Melonoma oppdatering (om selskapet ønsker)
Oppkjøp/bud/noe ut av det blå..

Ellers er det TG02 data..
Panis
02.12.2018 kl 00:37 4597

Enig, de som sier at folk skal selge nå er ute etter billige aksjer.
ketle homeowner
02.12.2018 kl 00:50 4582

like intelligent utsagn som å si at de som sier at folk skal kjøpe nå er ute etter å selge dyre aksjer.
Redigert 02.12.2018 kl 00:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.12.2018 kl 01:29 4536

Kjøpe seg inn når evt positive nyheter måtte komme?? Poenget i biotek er jo å være inn når nyhetene kommer.
ketle homeowner
02.12.2018 kl 02:01 4505

Nei Bingo .. poenget er å kjøpe når evt. positive nyheter kommer.

Ditt argument kan jo like gjerne snus ... at man ikke må være inne i biotek når det kommer negative nyheter
aborum
02.12.2018 kl 11:21 4262

Der er flere strategier, og afhængig af eget perspektiv kan den ene være akkurat så profitabel som den anden. Er man allerede positioneret, får man selvsagt fuld gevinst af en positiv nyhed; er man på sidelinien, må man først søge at vurdere potentialet (mens markedet handler aktien op), hvorefter man skal vurdere indgang i aktien. Alt fra lidt til meget af potentialet vil således allerede være indpriset, når man engang får handlet - forudsat man har føling med nyhederne fra selskabet i realtid.

Jeg noterer mig endvidere, at positive nyheder omtales som værende noget, der kommer i fremtiden og her mener jeg bestemt, man glemmer den information selskabet formidlede til markedet på CMD i forbindelse med TG-01 vs. FFN (det er en nyhed der endnu ikke har materialiseret sig). Det er vigtigt at huske på, at FFN er en kombinationsbehandling, der består af flere kemoterapier, men altså ikke i sig selv bringer ny medicin på markedet, akkurat som er tilfældet med TG-01.

Ser man da bort fra FFN som værende en behandling til majoriteten af patienterne, hvor er de kommende behandlingsmuligheder for denne population?

Hvad angår såkaldte gode råd og anbefalinger om at sælge og afvente, må dette naturligvis stå for egen regning. Det lyder umiddelbart som en svært risikabel strategi at sælge ganske få procent over laveste handelsniveau i 36 måneder og efterfølgende læne sig tilbage i håbet om, at markedet sælger aktier med rabat (på nuværende niveau). Den almene invester har nul pejling på trading og al empiri viser, at 90% af investorerne taber 90% af deres kapital i løbet af de første 90 dage; omvendt viser al empiri (endda belønnet med Nobelprisen), at de langsigtede rolige investorer tager den største gevinst. Man skal gøre sig det helt klart, om man mener, man tilhører den ene eller den anden gruppe.

Selskabet arbejder på at etablere yderligere (sponsoreret) samarbejde med det kliniske miljø i tillæg til de kliniske studier, der allerede er fuldstændigt sponsoreret. Melding om samarbejde må vurderes som en endegyldig parkering af FFN som værende standard of care på pancreas og en yderligere anerkendelse af selskabets potentiale med TG-01.

I tillæg kan nævnes at den orange chimpanse fra USA og goodl ol' silver fra KINA er blevet enige om 90 dages tænkepause i krigen om toldsatserne, noget jeg er overbevist om vil løfte markederne betydeligt i den kommende tid.
aborum
02.12.2018 kl 11:29 4241

Jeg spekulerede denne morgen over betydningen for selskabets aktiekurs, da TRVX overgik fra OSE Axess til OSE BX (mener det var 23. marts, 2017). Som jeg husker det, var forventningen, at selskabet ville opnå større handelsvolumen og interesse fra institutionelle investorer, men det har efter min overbevisning ikke være tilfældet. Spørgsmålet er, om der bliver mere ro omkring kursudviklingen i fremtiden, når selskabet ikke bliver handlet ned parallelt med det øvrige marked (aka fonde, der balancerer i forhold til handelskrig og andet).

Hvad er jeres holdning til dette?
Jari Pojk
02.12.2018 kl 12:37 4139

Dette bør ikke ha betydning for Targovax. Folk kjøper og selger aksjer av ulike grunner/ strategier, men formålet til selskapet er uendret. Eneste problemet blir hvis det skulle bli aktuelt med en ny emisjon i nær fremtid.
Billyjojimbob
02.12.2018 kl 13:34 4046

Når aksjen går fra høy 6 til middel 10 og lander på 8,70 på kort tid, hva forteller det?
Timing/volum er nr 1,her er det forventning og interesse,når Haudemann var ferdig med sitt utsalg gikk den over 30 pluss.
Emi på 20,ny emi på?
Her kan alt skje,oppkjøp nyheter, whatever,spennende aksje å følge,nå på vei opp fra skyggenes dal,spm er om den holder på lyset eller blir kagget igjen?
Slettet bruker
02.12.2018 kl 13:55 3985

Helt enig i dine vurderinger her, aborum
Slettet bruker
02.12.2018 kl 19:06 3768

Det er som regel slett ingen fordel å gå fra Axess-listen til Hovedlisten. Kursmessig er det som regel stikk motsatt.
Whatsthat
02.12.2018 kl 21:15 3591

Kjøpe når positiv nyhet kommer, ja hvis du er langsiktig og du får de bekreftelsene du trenger.. biotek er riski..

Poenget med trvx er at de har bevis at begge platformene fungerer og flere bekreftelser og oppdatteringer kommer snart. I kombinasjon med at kursen er unaturlig lav og at konkurrentene på virus plattformen blir kjøpt opp, virker det som om en kraftig oppgang kan være på avveie.

Selv selger jeg ikke, men vil definitivt handle dersom kursen synker.
aborum
03.12.2018 kl 16:17 3179

Tipper de 70k vi ser i handelsbilledet er de sidste krampetrækninger fra fredagens sælger (jfr. rebalancering af fonde). Samler 7.500 op på 8,66 (tak til markedet efter en interessant lukkeauktion nærmere 9,00). Udsalget er overstået og 10,00 venter forude.

Bliver interessant at se, om der er friske informationer på vej jfr. selskabets deltagelse 5. december.
Redigert 04.12.2018 kl 16:46 Du må logge inn for å svare