"Den glemte børsjuvelen" - skriver Kapital

Kaaresve
AKSO 11.04.2024 kl 11:10 38729

Siste mulighet for å få med seg utbytte i undevurderte AKER SOLUTIONS i dag.
Les deg opp om den undervurderte juvelen her ; https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8111674/den-glemte-borsjuvelen
Redigert 12.04.2024 kl 13:13 Du må logge inn for å svare
Garcia
15.07.2024 kl 09:33 1421

Husker jo DnB Marked hadde kursmål på 5 kr, 2 mnd senere sto Akso i 20 kr..
Synes de har holdt på sånn i flere år jeg...
Karsten07
15.07.2024 kl 09:57 1381

True, det har DnB drevet med, så det var forventet. Noe annet ville nesten være overraskende😅
Redigert 15.07.2024 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Potlaskatt
15.07.2024 kl 10:09 1350

Liker di ikke Akso eller er di short? Akso leverer jo som bare det.
Garcia
15.07.2024 kl 10:16 1330

Samme hele dnb , nå går vi mot Q3 og vi vet at ikke Akso overdriver guidingen sin men heller er meget nøkterne og pengebingen vokser...
Garcia
I går kl 04:38 1157

Greide såvidt å holde seg over 50 kr i går og det så veldig bra ut en periode..
Spennende så absolutt å følge med de neste dagene...
Potlaskatt
I går kl 09:29 1003

Stiger videre. Virker veldig sterk. Her er det ikke vits å gevinst sikre. Denne skal videre opp. Full fortjent.
Karsten07
I går kl 11:02 930

Ikke godt å si, kanskje de har noen horn i siden til Røkke🤷‍♀️
Garcia
I går kl 12:40 874

Tilbakekjøpene er ferdige nå så vi for se om roboten slipper taket, blir spennende fremover og tar jeg ikke feil vil høsten frem mot Q3 bli meget bra...
Potlaskatt
I går kl 12:56 850

Kommer til å gå strålende. Hele 2024 kommer til å bli ett knall år for Aker Solutions. De har masse prosjekter og aldri hatt så gode marginer tror eg. Blir spennende å se om Jotun skipet blir liggende på Rosenberg i Stavanger til neste år eller om de sleper den ut offshore. Mye arbeid igjen der og Aker Solutions hjelper med mangen folk der for å gjøre den klar.
Garcia
I går kl 13:20 827

Selv har jeg veldig lyst til å ta gevinst nå, men å selge en aksje i vekst som leverer svært gode resultater og i tillegg garantert vil øke utbyttene.
Tror jaggu jeg venter ett år til jeg...
Potlaskatt
I går kl 13:24 819

Tror jeg er lurt av deg. De kommer garantert til å utbetale meir i utbytte, Vi venter jo også på nyheter om den joint subsea avtalen. Ekstra utbytte?
Garcia
I går kl 15:03 752

Så er det jo spennende å følge med på hva og hvor ketel digre tar selskapet videre.
Så lenge det vokser og leverer gode resultater bør det være en trygg havn fremover...
ibyx
I går kl 15:49 715

"Peak AKSO" 52NOK i 2024?
Bare et tidsspørsmål før Robbie starter opp den rekalibrerte torturalgoritmen sin igjen? 🤔
Nickhead
I går kl 15:55 707

Det får man håpe 😅
ibyx
I går kl 16:13 688

Joda. AKSO er og forblir gjerne en aksje for stayere! 😅
Garcia
I går kl 16:41 657

Synes det er godt driv og Aksjen virker sterk jeg...
Nickhead
I går kl 17:08 622

Sant det,men nå må Robbie sette på racingreversen😄
ibyx
I går kl 17:16 606

@Garcia.
Absolutt! Og ikke ulikt augusttoppen ifjor.
Da gikk den litt mindre og kom ikke opp like kontant.
Oppturen (47-50) varte 8-9 børsdager før Robbie ble koblet på.

Oppturen har hittil vart i 3 dager.
Volumet er fortsatt bra.
Men hva skjer når volumet avtar?
Tidligere har det ikke vært mye tegn til å forsvare volumløftene...
Kan være smart å holde en tett stoploss-strategi her?
49? Kanskje 48?
Redigert i går kl 17:23 Du må logge inn for å svare
Garcia
I går kl 17:51 578

Ja, jeg tenker sånn .
På avtagende volum og tegn til robot handel så er det greit å lette seg..
Vi må jo også anta en korreksjon i høst også (stor eller liten).
Driver en robot og presser kursen samtidig kan det fort bli stygt.
Potlaskatt
I dag kl 09:16 404

Robotene klarer ikke å holde den igjen. Stiger videre på svak børs. Hadde børsen gått bra di siste dagene hadde denne stått mye høyere. Viser meget sterkt signal ved å stige på høyt volum på svake børsdager. Her blir vertfall jeg sittende ut året minst. Ha en fin børsdag,
Garcia
I dag kl 09:24 388

Ser ut som du har helt rett der..
Var jo en på tråden her som skrev at når kursen går over 50 skjer det ofte noe i en aksje.
Vi får se hvordan det går etter ferien.
Karsten07
I dag kl 10:18 341

Flere meglerhus har i de siste dagene oppjustert kursmålene sine på Akso, en ny i dag også : "Carnegie oppjusterer kursmålet på Aker Solutions til 68 kroner, fra tidligere 64 kroner, og gjentar kjøpsanbefaling". Det vekker naturlig mer interesse i markedet, men årsaken til stigning er sammensatt tror jeg, tilbakekjøp er ferdig, mindre short, og fantastiske Q2, de som har sittet på gjerdet å ventet kjøper seg inn for en mer langsiktig plassering. Før Q3 står denne i kr. 65-70.. kanskje mer..
Redigert i dag kl 10:19 Du må logge inn for å svare
Potlaskatt
I dag kl 10:19 340

Nå jobber Robbie knallhardt for å holde den under 53. Ikke selg folkens. Heller kjøp alle disse postene den legger ut.
Garcia
I dag kl 10:35 310

Olja og børsen litt opp nå så går vi til 55 kr.
ibyx
I dag kl 10:46 285

Volumdagene er ikke over ennå...
VOLUME: 584.88K
65 DAY AVG: 840.04K
70% VS AVG

Det kan gi en topp på 55 før Robbie kobles på *for alvor*?
Økt short kan også påregnes?
Redigert i dag kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Garcia
I dag kl 11:07 252

Må bare le litt også, etter 5 år i Akso har fortjenesten vært helt enestående.
Solgte meg helt ut av. ACC for 32 kr mange ganger det jeg kjøpte Akso for, nå er jo situasjonen også svært bra.
Selskapet sitter med en mengde aksjer og en kasse som omtrent renner over...
Den jobben Ketel Digre har gjort i Akso så langt er bare helt enestående, spørsmålet er om det fortsetter ?
Potlaskatt
I dag kl 11:15 230

Dette forsetter. Ordrebøkene er fulle med gode marginer helt frem til 2028. Kontrakter som inngås nå er veldig gode da alle har mye å gjøre og priser går mye opp. Det ser veldig lysende ut for AKSO.
ibyx
I dag kl 11:17 225

Da er det vel bare å vente på at analytikerne skal løpe etter da?
Når skal de begynne å utradere "røkkerabatten" i sine kursmål?
Lykke til!

PS. AKSO er opp ca 20% siden nivået store deler av 2018.
Så kom "coronagaven", som noen gjorde en kule på i nesten "hva som helst" og andre tapte ditto stort på...
Inflasjonsjustert er oppgangen selvsagt da ikke særlig stor heller sammenlignet med 2018. Eller "over tid" om du vil som langsiktig investor liksom.
For ti år siden var også kursen 48 kroner.
Redigert i dag kl 11:25 Du må logge inn for å svare
Karsten07
I dag kl 11:44 190

Vet ikke om du har fulgt helt med når du sammenligner dagens aksjekurs med verdien på aksjen for 10 år siden. Slik du skriver her så forstår jeg deg slik at siden den sto å 48 kr. for 10 år siden kan den like fort falle tilbake? Vet ikke om du forsøker å spre pessimisme?

For det å sammenligne Akso for ti år siden og Akso i dag blir jo litt som å sammenligne pærer og epler. Akso er noe helt annet i dag, enn den var for 10 år siden. For kort å nevne noe; både acc og aow ble skilt ut, noe som innebar kostnadskutt for Akso. I 2020 fusjonerte Aker Solutions med Kværner, og i 2023 ble undervannsavdelingen fusjonert med SLB i et nyetablert Joint Venture eiet av SLB 70%,, Aker Solutions 20%, og Subsea7 10%.

Jeg har vel aldri følt meg tryggere enn nå på at denne aksjen vil stige jevnt og trutt frem til Q3, Robbie pratet er jeg rimelig dritt lei kjenner jeg.. kom med noe litt mer konkret når du først vil uttale deg..
Potlaskatt
I dag kl 11:49 182

Veldig,veldig godt skrevet Karsten. :-)
Nickhead
I dag kl 11:51 179

Robbiepratet er jeg drittlei av 😅
Du har tydeligvis ikke fulgt så godt med.
Før siste q kjørte Robbie den på egenhånd fra 46++ til ca 41.80
Penger å tjene hvis man følger med (:
Karsten07
I dag kl 11:56 169

Tallene du drar frem her er også helt syke.. 20% siden 2018? De siste 3 årene har Akso gått 374% og de siste 5 årene fra 2019 129%. Jeg gikk inn i akso da de skilte ut acc og aow, og siden den gang har verdien av mine aksjer altså steget med hele 600%!!!! Så kan jo ikke være annet enn fornøyd med den utviklingen, jeg har tjente GODE penger på Akso, selv om den har gått trått de siste årene, nå er de endelig over kneika.. denne blir ikke lett å stoppe verken for pessimister eller shortere lenger.. De bør finne seg en annen aksje å herje er nå mitt tips..
Redigert i dag kl 12:02 Du må logge inn for å svare
ibyx
I dag kl 12:03 154

Vet at mye har skjedd. Fx var den nede i 33 kroner februar. Har ikke skjedd så mye siden det bortsett ifra at kursen er nesten 60% opp.
Så kom ikke å si at at "Robbie" ikke har vært en like stor pådriver som alt som "har skjedd" ellers.
Det er godt mulig bunnen skal heves med en tikroning nå og det er på høy tid. Men la oss nå vente til volumdagene er over og hverdagen setter inn...
VOLUME: 826.87K
65 DAY AVG: 840.04K
98% VS AVG
Vi har nå fjerde dagen med høyere omsetning enn noen andre dager den siste måneden. AKSO vil dessverre neppe forbli så likvid særlig lenge.

*karsten
Sett denne på total og se fx september 2018.
https://www.dn.no/investor/aksje/S222/AKSO/AKER%20SOLUTIONS

Deretter kan du trekke ifra ca 20% tap på pengene du investerte dengang.
https://www.norges-bank.no/tema/Statistikk/Priskalkulator/

Det er altså selvsagt ikke alltid like lurt å sitte long. Det er en stor fordel å ha flaks med timingen på inngang også.
Redigert i dag kl 12:12 Du må logge inn for å svare
Karsten07
I dag kl 12:12 137

Du var vel den som solgte deg ut på 46,8 kr. forrige fredag, fordi du regnet med at den ville falle tilbake slik at du fikk en rimeligere inngang? Du fikk jo aldri den rimligere inngangen og de aksjene du da solgte har du jo tapt mye penger på da de i dag står i kr. 53,4. Du prater på at du kjenner Robbie inn og ut, men du gjør jo åpenbart ikke det. For det er ikke noe Robbie som har styrt denne.. og det er derfor du også bommet så stygt.. Du har lest markedet helt feil!
ibyx
I dag kl 12:16 120

Det er også lett å gjøre seg kjekk og historieløs når en aksje topper. Vi er mange som har fulgt irrasjonaliteten i denne over de siste par år. Store ordre har prellet av og eller blitt kjørt opp (som nå) for å bli tradet ned igjen. Og det ganske *åpenbart* av beinharde algoritmer.
Og så er det jo fort å glemme at noen eier og drifter Robbie. Det er ikke en "alien" investor som har dratt sin vei til en ny planet...
Redigert i dag kl 12:18 Du må logge inn for å svare
Nickhead
I dag kl 12:17 118

Merker at du begynner å bli litt rød i topplokket nå😄
Jeg solgte meg ut rett over 50
Skal ikke begynne å ta opp elementer mattematikk, da jeg ikke regner med å få noe vettig svar
Karsten07
I dag kl 12:23 107

Det er rett å slett det dummeste jeg har lest.. Til alle som leser her inne, et tips.. Når du kommer til noe Ibux har skrevet.. bare hopp over. Det er kun svada selv om hen skriver med stor selvsikkerhet. Til info er kun 1/6 av min totale verdi i Akso det jeg gikk inn med, å trekke 20% blir en liten sum. Dessuten har jeg ikke tenkt å selge meg ut av Akso de nærmest 10 årene. Alle som virkelig har greie på investeringer er tydelige på at det å sitte langsiktig er det mest lønnsomme på sikt. Du prater piss!
Nickhead
I dag kl 12:34 70

Skal vi iallefall være enig om at du må være rimelig korka tett i lokket?
"Skal i allefall sitte i 10 år til "
Så du sitter uansett gjennom små og store korreksjoner, får vi store makrouroligheter,oljen stuper,Robbie og evt short herjer ?
Du sitter !!
Bevares
Potlaskatt
I dag kl 12:46 56

Du må jo være den samme personen som Ibyx. OMG.
Garcia
I dag kl 12:56 35

Er vel ingenting å krangle om...
Ingen vet når/om det kommer en robot eller børsfall som senker kursen, det vi derimot vet er at selskapet tjener meget bra, vokser og har en stor ordrereserve.
Utover det blir det bare gjetting og synsing...