"Den glemte børsjuvelen" - skriver Kapital
Siste mulighet for å få med seg utbytte i undevurderte AKER SOLUTIONS i dag.
Les deg opp om den undervurderte juvelen her ; https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8111674/den-glemte-borsjuvelen
Les deg opp om den undervurderte juvelen her ; https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8111674/den-glemte-borsjuvelen
Redigert 12.04.2024 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
Kaaresve
01.11.2024 kl 12:32
4937
Ikke glem at det er regnskapet og ordreboken som teller. Utbytte er null verdt da kursen vil falle tilsvarende på ex dagen
Trader62
01.11.2024 kl 13:19
4865
Jeg har tenkt å reinvestere utbyttet i flere aksjer,så hvis kursen går ned som nå så får jeg flere aksjer.
Er long i denne og tror den vil gjøre det bra fremover.
Jeg er ny her på forumet så jeg lurer på hva eller hvem er "robbie"
Er long i denne og tror den vil gjøre det bra fremover.
Jeg er ny her på forumet så jeg lurer på hva eller hvem er "robbie"
AmatørK
01.11.2024 kl 13:22
4844
I praksis faller kursen på ex dagen, men om selskapet opprettholder takten og inntektene fortsetter å strømme inn med dertil overskudd, så vil utbyttene fortsette. Så kursen vil alltid justere seg, ellers ville jo alle utbytteaksjer gå til 0kr, det skjer selvsagt ikke.
Nickhead
01.11.2024 kl 13:44
4808
Ja,hvem er Robbie??
Det er en liten jævel som dnb ++ bruker for å manipulere aksjer
slik at resultatet blir som deres velfunderte analyser tilsier.
Et velment råd er : Bruk aldri penger på FA (abonnement på finansavisen) Alle analyser (stort sett) har en helt klar agenda
Det er en liten jævel som dnb ++ bruker for å manipulere aksjer
slik at resultatet blir som deres velfunderte analyser tilsier.
Et velment råd er : Bruk aldri penger på FA (abonnement på finansavisen) Alle analyser (stort sett) har en helt klar agenda
Bullen
01.11.2024 kl 14:21
4745
Akkurat der og da. Bare spør Fredriksen hvorfor han er for utbytte
Huseby var ikke så fornøyd. Stoler mer på Kjetel Digre som sitter med begge beina i selskapet
Huseby snakker om lite visibilitet etter 25 . Digre er ikke enig i det. De kan nå by på kontrakter verdt 82 milliarder.
AKSO kan også lett selge posten i OneSubsea og få minimum 6, milliarder som igjen kan gi et nytt utbytte på 10 kroner eller mer.
Huseby var ikke så fornøyd. Stoler mer på Kjetel Digre som sitter med begge beina i selskapet
Huseby snakker om lite visibilitet etter 25 . Digre er ikke enig i det. De kan nå by på kontrakter verdt 82 milliarder.
AKSO kan også lett selge posten i OneSubsea og få minimum 6, milliarder som igjen kan gi et nytt utbytte på 10 kroner eller mer.
10PS
01.11.2024 kl 14:50
4676
Vi bør vel takke DNB (drittbanken) for muligheten til å få enda billigere inngang i AKSO. Venter til kl. 16.00 eller ved børs åpning mandag morgen. Vanskelig å vite hva som er best. Billig er den jo nå uansett.
unikum
01.11.2024 kl 15:01
4668
Mmmm da var vel den også billig på onsdag morgen også eller enda billigere..
ibyx
01.11.2024 kl 15:15
5007
Ja ibyx. Det gir liten glede og det gikk "raskere og råere" enn forventet dette.
Jeg holder meg til SUBC tror jeg.
VWAP 48,8107
Dessverre glemte jeg å notere gårsdagens VWAP. Den må ha vært rundt 53NOK?
Noen har allerede gjort en gigakule på andres bekostning igjen?
"folk skal inn i denne nå" ... Joda, men hvem skulle ut? folk det også etterhvert nå?
Jeg holder meg til SUBC tror jeg.
VWAP 48,8107
Dessverre glemte jeg å notere gårsdagens VWAP. Den må ha vært rundt 53NOK?
Noen har allerede gjort en gigakule på andres bekostning igjen?
"folk skal inn i denne nå" ... Joda, men hvem skulle ut? folk det også etterhvert nå?
Kaaresve
01.11.2024 kl 15:19
5024
Kursen forventes teknisk å justeres ned med 21 kroner pr. 2. desember. Til tross for en utbytteavkastning på rundt 7 prosent, ser Danske Bank risiko for lavere marginer og mener derfor at verdsettelsesmultipler kan komme til å falle, i tråd med at Aker Solutions utvikler seg til å bli et mer rendyrket EPC-selskap.
Bullen
01.11.2024 kl 15:22
5039
Blir nok slik at mange sikrer gevinst. Utbytte og ferden fremover tar jo tid.
Short korpset bidrar også sikkert til nedgangen idag.
Tror at de som sitter tjener gode penger på det
Short korpset bidrar også sikkert til nedgangen idag.
Tror at de som sitter tjener gode penger på det
Nickhead
01.11.2024 kl 15:23
5071
Nå må man følge litt med på løpende handel.
Ser stort sett Robbie som lemper ut småposter.Selvssgt utløser det endel SL + noen proffe tradere.
Kjøpte endel mer på 47.20
Har sett dette mønsteret litt for ofte
Ser stort sett Robbie som lemper ut småposter.Selvssgt utløser det endel SL + noen proffe tradere.
Kjøpte endel mer på 47.20
Har sett dette mønsteret litt for ofte
ibyx
01.11.2024 kl 15:25
5076
Det skytes fra hofta mot DnB her, kanskje med litt grunn, men det har antagelig langtifra slik "impact" som noen tror. De som solgte massivt igår var nok enkelte *erfarne* småaksjonærer som *kjenner* "AKSO-traden" OG volummessig antagelig enkelte store og velkjente aktører som ikke behøver DNBs analyser for å skjønne hvor skapet står. De bare plasserer det der de vil uansett?
Redigert 01.11.2024 kl 15:28
Nickhead
01.11.2024 kl 15:26
5083
Du blir for opphengt i dnb og danske
Har du lest ,(ikke det at det betyr så mye,,) andre analyser
Her må man tenke selv
Har du lest ,(ikke det at det betyr så mye,,) andre analyser
Her må man tenke selv
ibyx
01.11.2024 kl 15:37
5058
Jeg siterer meg selv fra igår igjen i lys av dagens superskrell.
"Men trenden er ofte "opp som en bjørn" og ned som lemen dag etter dag... Dette er et "mysterium"... Hvor blir de som "forsvarer" sine store volumkjøp til "høy" pris av?
Short + long?"
Er det da slik at en virkelig stor mengde småaksjonærer kjøpte massivt igår? Vi får virkelig ikke håpe det. Og jeg tviler. Småaksjonærer vil dessuten gjerne forsvare sine kjøp ved å snitte ned? Men kommer til kort idag mot massive krefter på selgersiden. "Vi" har pleid å kalle fenomenet "Robbie".
PS. Dagens volum er forresten ikke på smålemennivå. Det blir spennede å se fortsettelsen neste uke slik sett. For idag er det volumskrell igjen...
VOLUME: 4.69M
65 DAY AVG: 548.42K
855% VS AVG
Det skal noe til å overgå Equinor selvsagt, men en god nummer to er det!
https://www.dn.no/investor/utforsk?data=omsetning-dag:descending&selection=ose,expand,growth
Peer SUBC har kun 1/8 dels omsetning hittil. Kan dette fortelle oss noe om at AKSO av sterke krefter fortsatt ansees overpriset? Eller er det bare en spinnvill huskestue i denne nå?
"Men trenden er ofte "opp som en bjørn" og ned som lemen dag etter dag... Dette er et "mysterium"... Hvor blir de som "forsvarer" sine store volumkjøp til "høy" pris av?
Short + long?"
Er det da slik at en virkelig stor mengde småaksjonærer kjøpte massivt igår? Vi får virkelig ikke håpe det. Og jeg tviler. Småaksjonærer vil dessuten gjerne forsvare sine kjøp ved å snitte ned? Men kommer til kort idag mot massive krefter på selgersiden. "Vi" har pleid å kalle fenomenet "Robbie".
PS. Dagens volum er forresten ikke på smålemennivå. Det blir spennede å se fortsettelsen neste uke slik sett. For idag er det volumskrell igjen...
VOLUME: 4.69M
65 DAY AVG: 548.42K
855% VS AVG
Det skal noe til å overgå Equinor selvsagt, men en god nummer to er det!
https://www.dn.no/investor/utforsk?data=omsetning-dag:descending&selection=ose,expand,growth
Peer SUBC har kun 1/8 dels omsetning hittil. Kan dette fortelle oss noe om at AKSO av sterke krefter fortsatt ansees overpriset? Eller er det bare en spinnvill huskestue i denne nå?
Redigert 01.11.2024 kl 16:04
Bullmarked
02.11.2024 kl 11:14
4746
Er ikke kursmål alltid frem i tid da, som 6-12 måneder? Gir ikke mening å sette kortsiktig kursmål i forkant av utbytte. Isåfall sier DNB på 48 kroner at oppsiden er 77,8% : )
ibyx
02.11.2024 kl 12:55
4671
Det er der analogien til Schibsted kommer inn som en mulig parallell utvikling?
Etter "monsterutbyttet" med ex-dato 30.5 tok det ca 5 måneder å nå det nivået igjen.
I forkant ble også kursen kjørt opp av dem som ville ha "utbyttekake". Det skjedde også umiddelbart i AKSO inntil flere fikk tenkt seg om, eller at store aktører fant ut at dette kan det "spilles tungt på"? Så falt kursen (som i AKSO nå) før den altså steg ganske høyt siste dag inkl utbytte hvor vi omtrent er nå igjen...
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105679-schibsted-a
Kan dette være et "typisk nok" strategisk tilfelle for sammenligning?
I praksis kan det bety et fall ned mot ca 45NOK før den stiger mot 55 eller noe mer før ex-dagen i slutten av måneden?
La oss da si at den åpner rundt 35NOK på ex-dagen. Er kursmålene da nå "objektive"? Vel. De er ihvertfall ganske "typiske" mtp prosent oppside?
Med low på 47 blir det oppside på ca 34%. Litt sterkt, men ikke uvanlig?
Her er en sammenligning med peer SUBC nå.
Først SUBC:
Mean consensus
OUTPERFORM
Number of Analysts
17
Last Close Price
15.42USD
Average target price
21.63USD
Spread / Average Target
+40.26%
High Price Target
24.55USD
Spread / Highest target
+59.17%
Low Price Target
18.30USD
Spread / Lowest Target
+18.66%
Mean consensus
OUTPERFORM
Number of Analysts
11
Last Close Price
48.00NOK
Average target price
56.00NOK
Spread / Average Target
+16.67%
High Price Target
68.00NOK
Spread / Highest target
+41.67%
Low Price Target
47.00NOK
Spread / Lowest Target
-2.08%
Man skal ikke se bort ifra at nedsiden kortvarig før ex-ubytte også kan inkludere en skrell av onsdagens "lett påfallande" 5%-opptur?
Det ville *på ingen måte* overraske slik "vi" kjenner handelsbildet i denne over de siste par årene. Har ingen tro på at "Robbie" har forlatt "skuta". Til det er det for mye for roboteierne å hente her! Uken har vist dette til gangs! 😅🎪
Ment som "tankemat" ikke som kjøp eller salgsanbefaling...
Selvsagt med forbehold om feil tall og misforståelser.
Etter "monsterutbyttet" med ex-dato 30.5 tok det ca 5 måneder å nå det nivået igjen.
I forkant ble også kursen kjørt opp av dem som ville ha "utbyttekake". Det skjedde også umiddelbart i AKSO inntil flere fikk tenkt seg om, eller at store aktører fant ut at dette kan det "spilles tungt på"? Så falt kursen (som i AKSO nå) før den altså steg ganske høyt siste dag inkl utbytte hvor vi omtrent er nå igjen...
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105679-schibsted-a
Kan dette være et "typisk nok" strategisk tilfelle for sammenligning?
I praksis kan det bety et fall ned mot ca 45NOK før den stiger mot 55 eller noe mer før ex-dagen i slutten av måneden?
La oss da si at den åpner rundt 35NOK på ex-dagen. Er kursmålene da nå "objektive"? Vel. De er ihvertfall ganske "typiske" mtp prosent oppside?
Med low på 47 blir det oppside på ca 34%. Litt sterkt, men ikke uvanlig?
Her er en sammenligning med peer SUBC nå.
Først SUBC:
Mean consensus
OUTPERFORM
Number of Analysts
17
Last Close Price
15.42USD
Average target price
21.63USD
Spread / Average Target
+40.26%
High Price Target
24.55USD
Spread / Highest target
+59.17%
Low Price Target
18.30USD
Spread / Lowest Target
+18.66%
Mean consensus
OUTPERFORM
Number of Analysts
11
Last Close Price
48.00NOK
Average target price
56.00NOK
Spread / Average Target
+16.67%
High Price Target
68.00NOK
Spread / Highest target
+41.67%
Low Price Target
47.00NOK
Spread / Lowest Target
-2.08%
Man skal ikke se bort ifra at nedsiden kortvarig før ex-ubytte også kan inkludere en skrell av onsdagens "lett påfallande" 5%-opptur?
Det ville *på ingen måte* overraske slik "vi" kjenner handelsbildet i denne over de siste par årene. Har ingen tro på at "Robbie" har forlatt "skuta". Til det er det for mye for roboteierne å hente her! Uken har vist dette til gangs! 😅🎪
Ment som "tankemat" ikke som kjøp eller salgsanbefaling...
Selvsagt med forbehold om feil tall og misforståelser.
Redigert 02.11.2024 kl 12:57
Bullmarked
02.11.2024 kl 13:06
4669
Angående DNB var innspillet mer teoretisk, der man tar utgangspunkt at hele utbyttet faktisk korrigeres i kursen x-dagen. Med kursmål på 48 kroner på blir jo regnestykket om man kjøper dagens kurs: 48-21= 27 x 77,8% = 48,-
Stepping
02.11.2024 kl 13:50
4664
Det blir jo som med alt annet på børs om Akso melder tidenes kontrakt dagen etter utbytte så blir det vanskelig å spå åpningskurs.
Stepping
02.11.2024 kl 13:56
4713
Utbytte er en urkraft, det vil aldri gå av moten. Det er som en magnet . Litt som renters rente. Tenker hjerneflukten vil stoppe litt ut i uka og at fornuften seirer påfølgende uker.Tviler på ett selskap som ser avgrunnen true litt frem i løypa deler ut neeeesten 50 % av aksjeverdien i utbytte?
Redigert 02.11.2024 kl 13:58
Kaaresve
02.11.2024 kl 14:29
4713
Re Nickhead. Jeg har selvfølgelig lest alle analyser nøye og i tillegg gjort mine egene. Jeg har fulgt selskapet i lang,lang tid. Derfor startet jeg også denne tråden. Jeg har selvfølgelig også studert 3Q rapporten og sett nøye på ordreboken. Jeg fant 3Q rapporten svakere enn ventet og ordreboken frem i tid avtagende. Jeg ser som sagt ingen grunn til kursstigningen som kom som følge av det varslede utbytte. Utbytte er kjekt det, men det løfter ikke aksjens verdi. Følgelig solgte jeg også 75% av min beholdning med en gang nyheten kom og kursen slo kraftig opp. Slik jeg ser det burde kursen falle tilbake til nivået før 3Q rapporten. Utbytte er, alt likt, av null verdi. Røkke aksjer skal man alltid være forsiktige med og de vil derfor også alltid ha en rabatt.
Stepping
02.11.2024 kl 18:53
4549
"av null verdi " faktisk.Det er da så gud modig at melde! Her var det tidligere i kula mange som var bekymret for hva denne pengebingen skule brukes til, kanskje noe til støtte for aker selskaper som ikke går så bra.Nå vet vi hva pengebingen skal brukes til den skal rett ned i lommene på aksjonærer og slik skal det fortsette i de kommende år. Noen har solgt mange av dem skal nok inn igjen før x . Tenker mange også skal pløye de 21 kroner pr aksje inn i nye akso aksjer.
Garcia
04.11.2024 kl 02:56
4063
Som langsiktig aksjonærer i akso blir du nesten svimmel av alle bekymringene de forskjellige analytikere har og robothandel(styring av kursen).
Sannheten er at selskapet leverer så det suser og går på skinner.
Nå er bekymringen at ordrereserven har falt fra ca 100 milliarder til rundt 60.
Selskapet selv selv de ikke jager kontrakter men fokuserer på lønnsomheten.
Utbytter fra Onesubsea vil de også få i lange tider fremover.
Bekymringen for at Røkke/Aker skal stikke av med kassa er vel nå punktert for godt, men jaggu dukker det opp nye bekymringer..
Selskapet selv leverer godt og går så det griner.
Selv setter jeg utbytte på Ask konto og bruker det til videre investeringer.
Bare å la roboter og bekymrede analytikere holde og fortsette å høste utbytter.
Greier de (noe som er lite trolig) å opprettholde både vekst og fortjeneste er det helt utrolig.
Selskapet er rigget for å dele ut overskuddet i mange år fremover samt at Kjetel har vist seg å være en innertier.
Vi snakker om et selskap som har greid å legge opp en fortjeneste som vil gi halve børsverdien omtrent tilbake til aksjonærene...
Personlig ble mine aksjer i Akso gratis når jeg solgte meg ut av Acc så dette utbytte er bare helt enestående...
Hvor er Akso om feks 5 år fra nå ?
Det spørsmålet bør det være fler enn meg som bør stille...
Nå ser jeg frem til årsrapporten for 2024 og guidingen derfra..
Så skiter jeg i analytikere på lykkepiller og robothandel.
Kanskje vi om 5 år mottatt hele dagens kurs i utbytte, hva vet jeg ?
Som en kuriositet, når dnb satt kursmålet til 5 kr så skyldes det en stor bekymring for fremtidelig fortjeneste i selskapet.
Når vi nå vet resultatet er det vel bare å smile...
Sannheten er at selskapet leverer så det suser og går på skinner.
Nå er bekymringen at ordrereserven har falt fra ca 100 milliarder til rundt 60.
Selskapet selv selv de ikke jager kontrakter men fokuserer på lønnsomheten.
Utbytter fra Onesubsea vil de også få i lange tider fremover.
Bekymringen for at Røkke/Aker skal stikke av med kassa er vel nå punktert for godt, men jaggu dukker det opp nye bekymringer..
Selskapet selv leverer godt og går så det griner.
Selv setter jeg utbytte på Ask konto og bruker det til videre investeringer.
Bare å la roboter og bekymrede analytikere holde og fortsette å høste utbytter.
Greier de (noe som er lite trolig) å opprettholde både vekst og fortjeneste er det helt utrolig.
Selskapet er rigget for å dele ut overskuddet i mange år fremover samt at Kjetel har vist seg å være en innertier.
Vi snakker om et selskap som har greid å legge opp en fortjeneste som vil gi halve børsverdien omtrent tilbake til aksjonærene...
Personlig ble mine aksjer i Akso gratis når jeg solgte meg ut av Acc så dette utbytte er bare helt enestående...
Hvor er Akso om feks 5 år fra nå ?
Det spørsmålet bør det være fler enn meg som bør stille...
Nå ser jeg frem til årsrapporten for 2024 og guidingen derfra..
Så skiter jeg i analytikere på lykkepiller og robothandel.
Kanskje vi om 5 år mottatt hele dagens kurs i utbytte, hva vet jeg ?
Som en kuriositet, når dnb satt kursmålet til 5 kr så skyldes det en stor bekymring for fremtidelig fortjeneste i selskapet.
Når vi nå vet resultatet er det vel bare å smile...
Redigert 04.11.2024 kl 03:14
Potlaskatt
04.11.2024 kl 10:42
3867
Veldig bra skrevet Garcia. Er helt enig i det du skriver. Jeg skal sitte lenge i denne aksjen og motta utbytte framover som invisteres videre.
Akso leverer gang på gang.
Akso leverer gang på gang.
Trader62
04.11.2024 kl 10:49
3877
Helt enig med Garcia,dette er bare midlertidig støy
Husker at det var akkurat det samme i SOFF for ett år tilbake med roboter som kjørte kursen og analytikere og privatpersoner som alltid fant på noe nytt å klage over.
Sitter også long her og skal reinvestere utbytter i fler aksjer.
Sånn sett passer det fint med lav kurs sånn at jeg får fler aksjer.
Har full tiltro til Ketel digre og de vil få mye å gjøre fremover.
Husker at det var akkurat det samme i SOFF for ett år tilbake med roboter som kjørte kursen og analytikere og privatpersoner som alltid fant på noe nytt å klage over.
Sitter også long her og skal reinvestere utbytter i fler aksjer.
Sånn sett passer det fint med lav kurs sånn at jeg får fler aksjer.
Har full tiltro til Ketel digre og de vil få mye å gjøre fremover.
Saras Industri
04.11.2024 kl 11:57
3808
Nokon som ser for seg AKSO-kurs på 26,7 etter utbetalingen av utbytte? 47,7-21=26,7. Aker / Røkke hentar pengar frå Aker BP via Aker Solutions ser det ut til. Med høg oljepris vil det nok gå mykje direkte frå Aker BP og, på litt sikt.
Garcia
04.11.2024 kl 12:22
3767
Beste for oss aksjonærer må jo være rundt dagens nivå i noen år, for så å ta turen opp rundt 100 USD.
Da får jo selskapet gjort unna noe av ordrereserven sin og står klare til å ta imot en ny bølge med økt aktivitet..
Da får jo selskapet gjort unna noe av ordrereserven sin og står klare til å ta imot en ny bølge med økt aktivitet..
ibyx
04.11.2024 kl 12:23
3788
Litt i limbo idag etter alle sprikende signaler?
Volumet er fortsatt friskt da. Sjette mest omsatte hittil.
VOLUME: 910.72K
65 DAY AVG: 634.38K
144% VS AVG
Det er litt vanskelig å snakke bort både oppgangen og ørefiken markedet ga den forrige uke ved fx bare å peke på DnB?
Spent på hva som skjer nå volumet høyst sannsynlig vil tørke inn litt før det nok boostes i forkant av ex-dag igjen?
Tenker litt 43/44?
Da er oppsiden til et snitt nå på ca 55NOK (FA) helt "innenfor"?
Lav 47 Høy 67
Snitt 55,19 https://www.finansavisen.no/ticker/AKSO/markedsdata
Noen trykker på gasspedalen da! Er Barclays "utlendinger"?
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/11/04/06410574/akso-barclays-oppjusterer-kursmal-til-67-61
"Aksjen har støtte ved cirka 41.30 kroner og motstand ved cirka 54.50 kroner. " osv
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100539&tck=AKSO&product=2
Volumet er fortsatt friskt da. Sjette mest omsatte hittil.
VOLUME: 910.72K
144% VS AVG
Det er litt vanskelig å snakke bort både oppgangen og ørefiken markedet ga den forrige uke ved fx bare å peke på DnB?
Spent på hva som skjer nå volumet høyst sannsynlig vil tørke inn litt før det nok boostes i forkant av ex-dag igjen?
Tenker litt 43/44?
Da er oppsiden til et snitt nå på ca 55NOK (FA) helt "innenfor"?
Lav 47 Høy 67
Snitt 55,19 https://www.finansavisen.no/ticker/AKSO/markedsdata
Noen trykker på gasspedalen da! Er Barclays "utlendinger"?
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/11/04/06410574/akso-barclays-oppjusterer-kursmal-til-67-61
"Aksjen har støtte ved cirka 41.30 kroner og motstand ved cirka 54.50 kroner. " osv
https://www.investtech.com/no/market.php?CompanyID=100539&tck=AKSO&product=2
Redigert 04.11.2024 kl 12:45
ibyx
04.11.2024 kl 15:51
3619
Gammel "AKSO-visdom" holder stikk?
Klarer vi 46NOK så er hele "forhåndseffekten" av spesialutbyttet barbert bort. Noen gjorde en kule eller to. Andre snitter seg gjerne ned?
Foreløpig LOD 46,80NOK
Volumet er upåklagelig og er allerde høyere enn det var under "forutanelsesløftet" på onsdag.
Torsdag og fredag blir vil bli stående over da!
VOLUME: 1.68M
265% VS AVG
Oljeprisen er visst satt på tørkeloftet idag?
Klarer vi 46NOK så er hele "forhåndseffekten" av spesialutbyttet barbert bort. Noen gjorde en kule eller to. Andre snitter seg gjerne ned?
Foreløpig LOD 46,80NOK
Volumet er upåklagelig og er allerde høyere enn det var under "forutanelsesløftet" på onsdag.
Torsdag og fredag blir vil bli stående over da!
VOLUME: 1.68M
265% VS AVG
Oljeprisen er visst satt på tørkeloftet idag?
Redigert 04.11.2024 kl 16:05
Trader62
04.11.2024 kl 18:23
3457
Nytt kursmål: AKER SOLUTIONS: Barclays øker kursmålet til NOK 67 (61)
Nickhead
04.11.2024 kl 21:42
3291
Problemet er at OSE er liten,svært liten,og dermed totalstyres av roboter,herunder shortere.De har vært i stand til å lage den til en latterlig jalla jalla børs.
Det kan virke som at småaksjonærer skal skremmes bort,men selvsagt,det er de som skal lures og bedras.
Slik jeg ser det er TA og SL kun til å fore robotene.
Når enkeltaksjer går opp og ned 10% flere ganger i løpet av en uke,uten noe nytt,så blir det kun latterlig
Det kan virke som at småaksjonærer skal skremmes bort,men selvsagt,det er de som skal lures og bedras.
Slik jeg ser det er TA og SL kun til å fore robotene.
Når enkeltaksjer går opp og ned 10% flere ganger i løpet av en uke,uten noe nytt,så blir det kun latterlig
10PS
05.11.2024 kl 13:06
3078
Regner med en kraftig stigning f.o.m. torsdag for da blir det fart i aksjen og mange vil nok ha med utbytte på 21 kr
ibyx
05.11.2024 kl 15:54
2987
Fortsatt unormalt høyt volum
Volume: 977.38K
65 Day Avg: 657.27K
149% vs Avg
"Info-reaksjonen" er dermed ikke ferdig "fordøyd" i markedet riktig ennå?
Dette er typiske bevegelser i AKSO. Etter info med "potensial" er det ofte etterfølgende dager med fortsatt høyere volum. Typisk på fallende kurs.
Denne gangen er det selvsagt ekstra spennende med disse 21kronene i potten i nær framtid.
For dem som har sittet i mer enn 2-3 år er bevegelsene gjerne ikke like viktig... Det blir litt ulike måter å "spille" dette på om du har inngang over eller under 30kroner for å si det litt røft? Og røft blir det gjerne også framover?
"Driveren bak Aker Solutions' beslutning om å utbetale et ekstraordinært utbytte var selskapets aksjonærer"
Må ha vært ganske tunge aksjonærer det? Gad vite hvem?
Volume: 977.38K
65 Day Avg: 657.27K
149% vs Avg
"Info-reaksjonen" er dermed ikke ferdig "fordøyd" i markedet riktig ennå?
Dette er typiske bevegelser i AKSO. Etter info med "potensial" er det ofte etterfølgende dager med fortsatt høyere volum. Typisk på fallende kurs.
Denne gangen er det selvsagt ekstra spennende med disse 21kronene i potten i nær framtid.
For dem som har sittet i mer enn 2-3 år er bevegelsene gjerne ikke like viktig... Det blir litt ulike måter å "spille" dette på om du har inngang over eller under 30kroner for å si det litt røft? Og røft blir det gjerne også framover?
"Driveren bak Aker Solutions' beslutning om å utbetale et ekstraordinært utbytte var selskapets aksjonærer"
Må ha vært ganske tunge aksjonærer det? Gad vite hvem?
10PS
05.11.2024 kl 20:16
2802
Vi har ikke sjanse til å nå klimamålene uten dette prosjektet. Utslippsfrie Oslo kan bli en realitet med dette prosjektet, sier klimabyråd Marit Vea (V).
De tre påpeker at Oslo kommune i de nye prosjektplanene har oppfylt alle kravene staten bad etter budsjettsprekken.
I det nye prosjektet står Aker Solutions/Aker Carbon Capture som teknologileverandør, i stedet for Technip FMC.
De tre påpeker at Oslo kommune i de nye prosjektplanene har oppfylt alle kravene staten bad etter budsjettsprekken.
I det nye prosjektet står Aker Solutions/Aker Carbon Capture som teknologileverandør, i stedet for Technip FMC.
Garcia
06.11.2024 kl 08:53
2543
Se Aker nå, gir også ekstra ordinært utbytte.
Røkke bytter stil og pøser ut utbytter.
Akso vil nok bli en gedigen utbyttemaskin, om 3 år fra i dag vil jeg gjette at omtrent dagens kurs har blitt utbetalt i utbytter..
Røkke bytter stil og pøser ut utbytter.
Akso vil nok bli en gedigen utbyttemaskin, om 3 år fra i dag vil jeg gjette at omtrent dagens kurs har blitt utbetalt i utbytter..
Redigert 06.11.2024 kl 09:05
SuperSeven
07.11.2024 kl 08:39
2305
Hvordan ser dette regnesykket ut? Spør du meg er dette kun mulig om AKSO velger å selge sine eierandeler i OneSubsea.
Garcia
07.11.2024 kl 09:22
2311
Ta utgangspunkt i at fortjenesten opprettholde + utbytte fra Onesubsea samt salg av aksjer, de eier jo flere enn Onesubsea
SuperSeven
07.11.2024 kl 09:43
2408
Du må velge. Skal de betale utbytte basert på potensielle utbytter fra OSS, eller skal de selge sine 20% og utbetale dette som ekstraordinært utbytte?
Virker ikke som om du har finregnet på hvordan AKSO skal betale ut NOK 27,50 i utbytte de neste 3 årene.
Virker ikke som om du har finregnet på hvordan AKSO skal betale ut NOK 27,50 i utbytte de neste 3 årene.
ibyx
07.11.2024 kl 10:16
2380
Ja, hva blir ståa her når utbytteregnskapet er oppgjort?
Et godt drevet selskap osv.
Men hvor står de når en viktig oppdragsgiver som Equinor kjøres systematisk ned av storfinansen mens det forklares utelukkende som "grønne feilinvesteringer" 😅
Når OSX stiger 7% og JV partner SLB like mye på NYSE så aner vi hvor ny-proteksjonismen i US leder?
Slik sett er oppgangen i oljerelatert på OSE idag symptomatisk svak?
Hvem får de beste internasjonale oppdragene de neste årene?
Et godt drevet selskap osv.
Men hvor står de når en viktig oppdragsgiver som Equinor kjøres systematisk ned av storfinansen mens det forklares utelukkende som "grønne feilinvesteringer" 😅
Når OSX stiger 7% og JV partner SLB like mye på NYSE så aner vi hvor ny-proteksjonismen i US leder?
Slik sett er oppgangen i oljerelatert på OSE idag symptomatisk svak?
Hvem får de beste internasjonale oppdragene de neste årene?