"Den glemte børsjuvelen" - skriver Kapital
Siste mulighet for å få med seg utbytte i undevurderte AKER SOLUTIONS i dag.
Les deg opp om den undervurderte juvelen her ; https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8111674/den-glemte-borsjuvelen
Les deg opp om den undervurderte juvelen her ; https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8111674/den-glemte-borsjuvelen
Redigert 12.04.2024 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
Kaaresve
I går kl 12:32
1298
Ikke glem at det er regnskapet og ordreboken som teller. Utbytte er null verdt da kursen vil falle tilsvarende på ex dagen
Trader62
I går kl 13:19
1200
Jeg har tenkt å reinvestere utbyttet i flere aksjer,så hvis kursen går ned som nå så får jeg flere aksjer.
Er long i denne og tror den vil gjøre det bra fremover.
Jeg er ny her på forumet så jeg lurer på hva eller hvem er "robbie"
Er long i denne og tror den vil gjøre det bra fremover.
Jeg er ny her på forumet så jeg lurer på hva eller hvem er "robbie"
AmatørK
I går kl 13:22
1179
I praksis faller kursen på ex dagen, men om selskapet opprettholder takten og inntektene fortsetter å strømme inn med dertil overskudd, så vil utbyttene fortsette. Så kursen vil alltid justere seg, ellers ville jo alle utbytteaksjer gå til 0kr, det skjer selvsagt ikke.
Nickhead
I går kl 13:44
1121
Ja,hvem er Robbie??
Det er en liten jævel som dnb ++ bruker for å manipulere aksjer
slik at resultatet blir som deres velfunderte analyser tilsier.
Et velment råd er : Bruk aldri penger på FA (abonnement på finansavisen) Alle analyser (stort sett) har en helt klar agenda
Det er en liten jævel som dnb ++ bruker for å manipulere aksjer
slik at resultatet blir som deres velfunderte analyser tilsier.
Et velment råd er : Bruk aldri penger på FA (abonnement på finansavisen) Alle analyser (stort sett) har en helt klar agenda
Bullen
I går kl 14:21
1041
Akkurat der og da. Bare spør Fredriksen hvorfor han er for utbytte
Huseby var ikke så fornøyd. Stoler mer på Kjetel Digre som sitter med begge beina i selskapet
Huseby snakker om lite visibilitet etter 25 . Digre er ikke enig i det. De kan nå by på kontrakter verdt 82 milliarder.
AKSO kan også lett selge posten i OneSubsea og få minimum 6, milliarder som igjen kan gi et nytt utbytte på 10 kroner eller mer.
Huseby var ikke så fornøyd. Stoler mer på Kjetel Digre som sitter med begge beina i selskapet
Huseby snakker om lite visibilitet etter 25 . Digre er ikke enig i det. De kan nå by på kontrakter verdt 82 milliarder.
AKSO kan også lett selge posten i OneSubsea og få minimum 6, milliarder som igjen kan gi et nytt utbytte på 10 kroner eller mer.
10PS
I går kl 14:50
941
Vi bør vel takke DNB (drittbanken) for muligheten til å få enda billigere inngang i AKSO. Venter til kl. 16.00 eller ved børs åpning mandag morgen. Vanskelig å vite hva som er best. Billig er den jo nå uansett.
unikum
I går kl 15:01
885
Mmmm da var vel den også billig på onsdag morgen også eller enda billigere..
ibyx
I går kl 15:15
833
Ja ibyx. Det gir liten glede og det gikk "raskere og råere" enn forventet dette.
Jeg holder meg til SUBC tror jeg.
VWAP 48,8107
Dessverre glemte jeg å notere gårsdagens VWAP. Den må ha vært rundt 53NOK?
Noen har allerede gjort en gigakule på andres bekostning igjen?
"folk skal inn i denne nå" ... Joda, men hvem skulle ut? folk det også etterhvert nå?
Jeg holder meg til SUBC tror jeg.
VWAP 48,8107
Dessverre glemte jeg å notere gårsdagens VWAP. Den må ha vært rundt 53NOK?
Noen har allerede gjort en gigakule på andres bekostning igjen?
"folk skal inn i denne nå" ... Joda, men hvem skulle ut? folk det også etterhvert nå?
Kaaresve
I går kl 15:19
811
Kursen forventes teknisk å justeres ned med 21 kroner pr. 2. desember. Til tross for en utbytteavkastning på rundt 7 prosent, ser Danske Bank risiko for lavere marginer og mener derfor at verdsettelsesmultipler kan komme til å falle, i tråd med at Aker Solutions utvikler seg til å bli et mer rendyrket EPC-selskap.
Bullen
I går kl 15:22
803
Blir nok slik at mange sikrer gevinst. Utbytte og ferden fremover tar jo tid.
Short korpset bidrar også sikkert til nedgangen idag.
Tror at de som sitter tjener gode penger på det
Short korpset bidrar også sikkert til nedgangen idag.
Tror at de som sitter tjener gode penger på det
Nickhead
I går kl 15:23
802
Nå må man følge litt med på løpende handel.
Ser stort sett Robbie som lemper ut småposter.Selvssgt utløser det endel SL + noen proffe tradere.
Kjøpte endel mer på 47.20
Har sett dette mønsteret litt for ofte
Ser stort sett Robbie som lemper ut småposter.Selvssgt utløser det endel SL + noen proffe tradere.
Kjøpte endel mer på 47.20
Har sett dette mønsteret litt for ofte
ibyx
I går kl 15:25
797
Det skytes fra hofta mot DnB her, kanskje med litt grunn, men det har antagelig langtifra slik "impact" som noen tror. De som solgte massivt igår var nok enkelte *erfarne* småaksjonærer som *kjenner* "AKSO-traden" OG volummessig antagelig enkelte store og velkjente aktører som ikke behøver DNBs analyser for å skjønne hvor skapet står. De bare plasserer det der de vil uansett?
Redigert i går kl 15:28
Nickhead
I går kl 15:26
791
Du blir for opphengt i dnb og danske
Har du lest ,(ikke det at det betyr så mye,,) andre analyser
Her må man tenke selv
Har du lest ,(ikke det at det betyr så mye,,) andre analyser
Her må man tenke selv
ibyx
I går kl 15:37
752
Jeg siterer meg selv fra igår igjen i lys av dagens superskrell.
"Men trenden er ofte "opp som en bjørn" og ned som lemen dag etter dag... Dette er et "mysterium"... Hvor blir de som "forsvarer" sine store volumkjøp til "høy" pris av?
Short + long?"
Er det da slik at en virkelig stor mengde småaksjonærer kjøpte massivt igår? Vi får virkelig ikke håpe det. Og jeg tviler. Småaksjonærer vil dessuten gjerne forsvare sine kjøp ved å snitte ned? Men kommer til kort idag mot massive krefter på selgersiden. "Vi" har pleid å kalle fenomenet "Robbie".
PS. Dagens volum er forresten ikke på smålemennivå. Det blir spennede å se fortsettelsen neste uke slik sett. For idag er det volumskrell igjen...
VOLUME: 4.69M
65 DAY AVG: 548.42K
855% VS AVG
Det skal noe til å overgå Equinor selvsagt, men en god nummer to er det!
https://www.dn.no/investor/utforsk?data=omsetning-dag:descending&selection=ose,expand,growth
Peer SUBC har kun 1/8 dels omsetning hittil. Kan dette fortelle oss noe om at AKSO av sterke krefter fortsatt ansees overpriset? Eller er det bare en spinnvill huskestue i denne nå?
"Men trenden er ofte "opp som en bjørn" og ned som lemen dag etter dag... Dette er et "mysterium"... Hvor blir de som "forsvarer" sine store volumkjøp til "høy" pris av?
Short + long?"
Er det da slik at en virkelig stor mengde småaksjonærer kjøpte massivt igår? Vi får virkelig ikke håpe det. Og jeg tviler. Småaksjonærer vil dessuten gjerne forsvare sine kjøp ved å snitte ned? Men kommer til kort idag mot massive krefter på selgersiden. "Vi" har pleid å kalle fenomenet "Robbie".
PS. Dagens volum er forresten ikke på smålemennivå. Det blir spennede å se fortsettelsen neste uke slik sett. For idag er det volumskrell igjen...
VOLUME: 4.69M
65 DAY AVG: 548.42K
855% VS AVG
Det skal noe til å overgå Equinor selvsagt, men en god nummer to er det!
https://www.dn.no/investor/utforsk?data=omsetning-dag:descending&selection=ose,expand,growth
Peer SUBC har kun 1/8 dels omsetning hittil. Kan dette fortelle oss noe om at AKSO av sterke krefter fortsatt ansees overpriset? Eller er det bare en spinnvill huskestue i denne nå?
Redigert i går kl 16:04
Bullmarked
I dag kl 11:14
291
Er ikke kursmål alltid frem i tid da, som 6-12 måneder? Gir ikke mening å sette kortsiktig kursmål i forkant av utbytte. Isåfall sier DNB på 48 kroner at oppsiden er 77,8% : )
ibyx
I dag kl 12:55
205
Det er der analogien til Schibsted kommer inn som en mulig parallell utvikling?
Etter "monsterutbyttet" med ex-dato 30.5 tok det ca 5 måneder å nå det nivået igjen.
I forkant ble også kursen kjørt opp av dem som ville ha "utbyttekake". Det skjedde også umiddelbart i AKSO inntil flere fikk tenkt seg om, eller at store aktører fant ut at dette kan det "spilles tungt på"? Så falt kursen (som i AKSO nå) før den altså steg ganske høyt siste dag inkl utbytte hvor vi omtrent er nå igjen...
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105679-schibsted-a
Kan dette være et "typisk nok" strategisk tilfelle for sammenligning?
I praksis kan det bety et fall ned mot ca 45NOK før den stiger mot 55 eller noe mer før ex-dagen i slutten av måneden?
La oss da si at den åpner rundt 35NOK på ex-dagen. Er kursmålene da nå "objektive"? Vel. De er ihvertfall ganske "typiske" mtp prosent oppside?
Med low på 47 blir det oppside på ca 34%. Litt sterkt, men ikke uvanlig?
Her er en sammenligning med peer SUBC nå.
Først SUBC:
Mean consensus
OUTPERFORM
Number of Analysts
17
Last Close Price
15.42USD
Average target price
21.63USD
Spread / Average Target
+40.26%
High Price Target
24.55USD
Spread / Highest target
+59.17%
Low Price Target
18.30USD
Spread / Lowest Target
+18.66%
Mean consensus
OUTPERFORM
Number of Analysts
11
Last Close Price
48.00NOK
Average target price
56.00NOK
Spread / Average Target
+16.67%
High Price Target
68.00NOK
Spread / Highest target
+41.67%
Low Price Target
47.00NOK
Spread / Lowest Target
-2.08%
Man skal ikke se bort ifra at nedsiden kortvarig før ex-ubytte også kan inkludere en skrell av onsdagens "lett påfallande" 5%-opptur?
Det ville *på ingen måte* overraske slik "vi" kjenner handelsbildet i denne over de siste par årene. Har ingen tro på at "Robbie" har forlatt "skuta". Til det er det for mye for roboteierne å hente her! Uken har vist dette til gangs! 😅🎪
Ment som "tankemat" ikke som kjøp eller salgsanbefaling...
Selvsagt med forbehold om feil tall og misforståelser.
Etter "monsterutbyttet" med ex-dato 30.5 tok det ca 5 måneder å nå det nivået igjen.
I forkant ble også kursen kjørt opp av dem som ville ha "utbyttekake". Det skjedde også umiddelbart i AKSO inntil flere fikk tenkt seg om, eller at store aktører fant ut at dette kan det "spilles tungt på"? Så falt kursen (som i AKSO nå) før den altså steg ganske høyt siste dag inkl utbytte hvor vi omtrent er nå igjen...
https://www.nordnet.no/market/stocks/16105679-schibsted-a
Kan dette være et "typisk nok" strategisk tilfelle for sammenligning?
I praksis kan det bety et fall ned mot ca 45NOK før den stiger mot 55 eller noe mer før ex-dagen i slutten av måneden?
La oss da si at den åpner rundt 35NOK på ex-dagen. Er kursmålene da nå "objektive"? Vel. De er ihvertfall ganske "typiske" mtp prosent oppside?
Med low på 47 blir det oppside på ca 34%. Litt sterkt, men ikke uvanlig?
Her er en sammenligning med peer SUBC nå.
Først SUBC:
Mean consensus
OUTPERFORM
Number of Analysts
17
Last Close Price
15.42USD
Average target price
21.63USD
Spread / Average Target
+40.26%
High Price Target
24.55USD
Spread / Highest target
+59.17%
Low Price Target
18.30USD
Spread / Lowest Target
+18.66%
Mean consensus
OUTPERFORM
Number of Analysts
11
Last Close Price
48.00NOK
Average target price
56.00NOK
Spread / Average Target
+16.67%
High Price Target
68.00NOK
Spread / Highest target
+41.67%
Low Price Target
47.00NOK
Spread / Lowest Target
-2.08%
Man skal ikke se bort ifra at nedsiden kortvarig før ex-ubytte også kan inkludere en skrell av onsdagens "lett påfallande" 5%-opptur?
Det ville *på ingen måte* overraske slik "vi" kjenner handelsbildet i denne over de siste par årene. Har ingen tro på at "Robbie" har forlatt "skuta". Til det er det for mye for roboteierne å hente her! Uken har vist dette til gangs! 😅🎪
Ment som "tankemat" ikke som kjøp eller salgsanbefaling...
Selvsagt med forbehold om feil tall og misforståelser.
Redigert i dag kl 12:57
Bullmarked
I dag kl 13:06
192
Angående DNB var innspillet mer teoretisk, der man tar utgangspunkt at hele utbyttet faktisk korrigeres i kursen x-dagen. Med kursmål på 48 kroner på blir jo regnestykket om man kjøper dagens kurs: 48-21= 27 x 77,8% = 48,-
Stepping
I dag kl 13:50
146
Det blir jo som med alt annet på børs om Akso melder tidenes kontrakt dagen etter utbytte så blir det vanskelig å spå åpningskurs.
Stepping
I dag kl 13:56
140
Utbytte er en urkraft, det vil aldri gå av moten. Det er som en magnet . Litt som renters rente. Tenker hjerneflukten vil stoppe litt ut i uka og at fornuften seirer påfølgende uker.Tviler på ett selskap som ser avgrunnen true litt frem i løypa deler ut neeeesten 50 % av aksjeverdien i utbytte?
Redigert i dag kl 13:58
Kaaresve
I dag kl 14:29
102
Re Nickhead. Jeg har selvfølgelig lest alle analyser nøye og i tillegg gjort mine egene. Jeg har fulgt selskapet i lang,lang tid. Derfor startet jeg også denne tråden. Jeg har selvfølgelig også studert 3Q rapporten og sett nøye på ordreboken. Jeg fant 3Q rapporten svakere enn ventet og ordreboken frem i tid avtagende. Jeg ser som sagt ingen grunn til kursstigningen som kom som følge av det varslede utbytte. Utbytte er kjekt det, men det løfter ikke aksjens verdi. Følgelig solgte jeg også 75% av min beholdning med en gang nyheten kom og kursen slo kraftig opp. Slik jeg ser det burde kursen falle tilbake til nivået før 3Q rapporten. Utbytte er, alt likt, av null verdi. Røkke aksjer skal man alltid være forsiktige med og de vil derfor også alltid ha en rabatt.