"Den glemte børsjuvelen" - skriver Kapital
Siste mulighet for å få med seg utbytte i undevurderte AKER SOLUTIONS i dag.
Les deg opp om den undervurderte juvelen her ; https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8111674/den-glemte-borsjuvelen
Les deg opp om den undervurderte juvelen her ; https://www.finansavisen.no/finans/2024/04/08/8111674/den-glemte-borsjuvelen
Redigert 12.04.2024 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
Sia
02.12.2024 kl 10:19
2330
Noen som vet ca når utbytte blir utbetalt? Tar vel noen dager kanskje?
Redigert 02.12.2024 kl 10:20
ibyx
02.12.2024 kl 14:38
1811
Kursmålsjusteringer er fortsatt behendig sprikende? Noen har ifølge FA fortsatt 67 og laveste 33
https://www.finansavisen.no/ticker/AKSO/markedsdata
DnB har vel fx fortsatt 28.
Kursen har vært helt oppe i "53,68" idag.
Spennende å se om det er taktsskifte på gang...
https://www.finansavisen.no/ticker/AKSO/markedsdata
DnB har vel fx fortsatt 28.
Kursen har vært helt oppe i "53,68" idag.
Spennende å se om det er taktsskifte på gang...
CLCO
02.12.2024 kl 14:59
1753
Ikkje mye reinvestering av utbytte enda ser jeg, omsatt 42 millioner kl 15 i dag, av et utbytte på 10 milliarder
Det tilsvarer så langt kun 0,42% av utbyttet.
Det tilsvarer så langt kun 0,42% av utbyttet.
10PS
02.12.2024 kl 15:56
1645
2.12.2024 15:21:30
Aker Solutions ASA: Rapportering av transaksjoner utført av personer med lederansvar
2. desember 2024 - Aker Solutions ASA ("Aker Solutions") har i dag tildelt aksjer til primærinnsidere som deltar i selskapets aksjekjøpsprogram for ledere for 2024.
Aker Solutions ASA: Rapportering av transaksjoner utført av personer med lederansvar
2. desember 2024 - Aker Solutions ASA ("Aker Solutions") har i dag tildelt aksjer til primærinnsidere som deltar i selskapets aksjekjøpsprogram for ledere for 2024.
ibyx
02.12.2024 kl 16:00
1634
Utbyttejustert er AKSO nå nesten opp 50% siste år. (målt fra 4.12.23 https://www.dn.no/investor/aksje/S222/AKSO/AKER%20SOLUTIONS)
Det er nesten 30% mer enn peer SUBC som fortsetter å skli nedover.
Hvor lenge kan markedet leve med slik diskrepans?
Aker Solutions sold shares to program participants at a price per
share of NOK 30.422
Innsidekjøp vs innsidesalg nylig i SUBC da.
Det er nesten 30% mer enn peer SUBC som fortsetter å skli nedover.
Hvor lenge kan markedet leve med slik diskrepans?
Aker Solutions sold shares to program participants at a price per
share of NOK 30.422
Innsidekjøp vs innsidesalg nylig i SUBC da.
Redigert 02.12.2024 kl 16:04
10PS
02.12.2024 kl 16:08
1609
Ser ut som om alle skal ha AKSO nå fra bunn. Dette er bare et godt tilbud spør du meg. Nytter ikke å være skeptisk lenger er mitt 10PS.
ibyx
02.12.2024 kl 16:20
1587
Likviditetsløftet som har vart siden 30.10 holder seg.
Volume: 1.82M
65 Day Avg: 1.12M
163% vs Avg
Kanskje kan 30 kroner med "innsidekurs" bli en solid støtte framover selv når volumet antagelig vil falle etterhvert som de fleste har reposisjonere seg?
Om litt løfter selvsagt også våre venner i DnB kursmålet! 😅
Volume: 1.82M
65 Day Avg: 1.12M
163% vs Avg
Kanskje kan 30 kroner med "innsidekurs" bli en solid støtte framover selv når volumet antagelig vil falle etterhvert som de fleste har reposisjonere seg?
Om litt løfter selvsagt også våre venner i DnB kursmålet! 😅
10PS
02.12.2024 kl 16:25
1578
Kaaresve : Overskriften på denne tråden bør endres nå da utbytte er tilbakelagt. Håper Q4 blir bra og at utbytte blir minst 5 kr.
Potlaskatt
02.12.2024 kl 20:47
1341
Tror oppgangen forsetter imorgen. Utbytte kom sent på dagen så mangen skal nok inn imorgen med utbyttepengene sine. Opp nye 3-4 % imorgen også?
Garcia
I går kl 03:39
1110
Synes fortsatt Akso fortsatt virker som en spennende aksje og nå er det vel bare å vente på neste utbytte...
Q4 blir også spennende og interessant å se hva de tenker om fremtiden.
En mer synlig Røkke og fortsatt gode q tall fremover så kan dette bli veldig bra...
Q4 blir også spennende og interessant å se hva de tenker om fremtiden.
En mer synlig Røkke og fortsatt gode q tall fremover så kan dette bli veldig bra...
ibyx
I går kl 10:03
868
Inn i "ukjent" farvann? Nesten FOMO?
22.07 54,60NOK
Idag "55,24NOK"
22.07 54,60NOK
Idag "55,24NOK"
Redigert i går kl 10:04
ibyx
I går kl 11:47
697
Vi får se. Først skal vel oppdateringene "stabiliseres". Kursmål over 60 må kanskje fortsatt lukes bort?
Mean consensus
HOLD
Number of Analysts
11
Last Close Price
32.50NOK
Average target price
51.54NOK
Spread / Average Target
+58.59%
High Price Target
63.00NOK
Spread / Highest target
+93.85%
Low Price Target
27.96NOK
Spread / Lowest Target
-13.97%
Og så etterhvert kommer oppgraderingene fra DnB og flere andre igjen, men gjerne først etter Q4?
Dernest er det en x-faktor med oljeprisen man skal følge med på.
Dersom OPEC+ slipper taket på kontrollen som de har gjort før...
Men kanskje først når oransjemannen sitter i stolen og krisemaksimerer tilstrekkelig med "drill baby drill" osv?
Mean consensus
HOLD
Number of Analysts
11
Last Close Price
32.50NOK
Average target price
51.54NOK
Spread / Average Target
+58.59%
High Price Target
63.00NOK
Spread / Highest target
+93.85%
Low Price Target
27.96NOK
Spread / Lowest Target
-13.97%
Og så etterhvert kommer oppgraderingene fra DnB og flere andre igjen, men gjerne først etter Q4?
Dernest er det en x-faktor med oljeprisen man skal følge med på.
Dersom OPEC+ slipper taket på kontrollen som de har gjort før...
Men kanskje først når oransjemannen sitter i stolen og krisemaksimerer tilstrekkelig med "drill baby drill" osv?
ibyx
I går kl 12:37
616
Kanskje fordi det presumptivt ligger litt tankearbeid bak disse som nok oftest går utenpå den ujevne kommentator fx her?
Men ok, hvorfor ikke bare la det "flyte på god magefølelse" og tykk utbyttelommebok? 😉
Men ok, hvorfor ikke bare la det "flyte på god magefølelse" og tykk utbyttelommebok? 😉
Redigert i går kl 12:37
SuperSeven
I går kl 13:06
557
Tankearbeid... jommen sa jeg smør! Har du noen ganger laget en oversikt over de forskjellige kursmålene som blir kastet ut av diverse meglerhus for så å sjekke tiden det tar fra kursmålet blir satt til kursmål blir oppnådd? Og om kursmålet noen gang blir oppnådd (med f.eks ett år maxtid)?
Resultatet tror jeg vil skremme deg!
Selv er jeg inneforstått med at meglerhusene ikke jobber for meg og at jeg må gjøre skitjobben (analysene) selv. AKSO har vel aldri vært noen meglerfavoritt. Om dette skyldes Røkke vet jeg ikke, men om man har hatt mer fokus på aktiviteten og økt inntjening så har det vært innlysende at her har det vært penger å hente. Jeg ser flere prosjekter i nær fremtid og jeg tror spesielt OSS kommer til å se store kontrakter. Som et direkte resultat av dette tror jeg Slb vil gi AKSO et bud på resterende 20% som er for godt til å takke nei til. Altså, det kommer flere penger de neste årene.
Resultatet tror jeg vil skremme deg!
Selv er jeg inneforstått med at meglerhusene ikke jobber for meg og at jeg må gjøre skitjobben (analysene) selv. AKSO har vel aldri vært noen meglerfavoritt. Om dette skyldes Røkke vet jeg ikke, men om man har hatt mer fokus på aktiviteten og økt inntjening så har det vært innlysende at her har det vært penger å hente. Jeg ser flere prosjekter i nær fremtid og jeg tror spesielt OSS kommer til å se store kontrakter. Som et direkte resultat av dette tror jeg Slb vil gi AKSO et bud på resterende 20% som er for godt til å takke nei til. Altså, det kommer flere penger de neste årene.
Nickhead
I går kl 13:29
515
Da ønsker vi Severin Suveren lykke til med smørdunken og skittjobben.
Årets løk ??
Årets løk ??
Nickhead
I går kl 14:29
400
Følg med i timen!!
Ingen her inne har nevnt at de baserer investeringer på kursmål.
Ingen har heller interesse av å oppgi beholdningen sin,med unntak av deg.Var det 175 aksjer du hadde på Nordnet kontoen?
Når det står 175.000 betyr ikke det alltid 175000😅
Du har et klart forsprang til årets løk👍
Ingen her inne har nevnt at de baserer investeringer på kursmål.
Ingen har heller interesse av å oppgi beholdningen sin,med unntak av deg.Var det 175 aksjer du hadde på Nordnet kontoen?
Når det står 175.000 betyr ikke det alltid 175000😅
Du har et klart forsprang til årets løk👍
10PS
I går kl 14:56
356
Nå må vi se fremover og Q4 er over om 4 uker. Tror dere akso har gjort det bra i de 2 mnd. vi har lagt bak oss ?
Tror selv Røkke kommer til å gjøre akso til et solid utbytte selskap før han selger hele selskapet til en større aktør.
Tror selv Røkke kommer til å gjøre akso til et solid utbytte selskap før han selger hele selskapet til en større aktør.
SuperSeven
I går kl 15:03
338
Såpass... beklager om jeg fremsto "ovenpå" pga min beholdning av AKSO aksjer. Poenget var mer å antyde at jeg nok følger selskaper bedre enn brukere som i annen hvert innlegg refererer til kursmål som diverse meglerhus tryller frem. I går vokste beholdningen til 200k så vet du det.
At du setter spørsmålstegn ved min beholdning uten annen informasjon sier kanskje mer om deg enn om meg. Massevis av brukere her som sitter med små-poster som skal dobles og tripples; de synes om ditt og datt og tror at roboter og annen trolldom styrer børsen når de ser røde tall. Og ja - de har en tendens til å lese DN og Finansavisen i håp om at ekspertisen skal fortelle dem hvor gullet ligger gjemt.
At du setter spørsmålstegn ved min beholdning uten annen informasjon sier kanskje mer om deg enn om meg. Massevis av brukere her som sitter med små-poster som skal dobles og tripples; de synes om ditt og datt og tror at roboter og annen trolldom styrer børsen når de ser røde tall. Og ja - de har en tendens til å lese DN og Finansavisen i håp om at ekspertisen skal fortelle dem hvor gullet ligger gjemt.
Nickhead
I går kl 15:18
308
Kan du være så snill å ta med deg mindreverdighetskompleksene dine over til et annet forum.
Kan anbefale tgs- rec etc.Der vil du finne likesinnede Nordnetkunder
som også har for millioner i aksjer.
Og ikke nok med det;de taper aldri penger.
Lykke til
Kan anbefale tgs- rec etc.Der vil du finne likesinnede Nordnetkunder
som også har for millioner i aksjer.
Og ikke nok med det;de taper aldri penger.
Lykke til