PLT ASA Confirms Design Win with Vuzix Shield Industrial AR

Star
PLT 11.04.2024 kl 14:18 23189

PLT: poLight ASA Confirms Design Win with Vuzix Shield Industrial AR Smart Glasses
8. april 15:07 ∙ Oslo Børs
HORTEN, Norway -- 8 April 2024 -- poLight
ASA (https://www.polight.com/home/default.aspx) (OSE: PLT) today confirms that
Vuzix Shield (https://www.vuzix.com/products/vuzix-shield-smart-glasses)® AR
smart glasses have been released for general availability in the industrial
enterprise market. Besides being the world's first binocular waveguide smart
glasses implemented for industrial use, Vuzix Shield also uses TLens® in its two
front-facing stereo RGB autofocus cameras. With Vuzix Shield, workers can stream
their view remotely, taking advantage of AI workflow optimization tools,
accessing work instructions, and utilize its advanced cameras to capture photos
and video, and scan barcodes. For more information, visit [bit.ly].

"Building our position in the AR/MR space is very important for the company,"
said Dr. Øyvind Isaksen, CEO of poLight ASA. "Vuzix is a veteran in the
industrial, enterprise AR market, and the Vuzix Shield product boasts state-of
-the-art stereo AF cameras leveraging our TLens® technology. We are very proud
to be selected as an AF camera technology partner for Vuzix."

"The poLight TLens® has enabled robust, fast, low-power consumption and constant
field-of-view autofocus functionality in our HD cameras, a critical function in
our revolutionary ultra-compact 3D smart glasses for the connected workforce,"
said Paul Travers, President and CEO of Vuzix®
Corporation (http://www.vuzix.com/home/) (NASDAQ: VUZI (http://finance.yahoo.com
/
q?s=vuzi)), a leading supplier of smart glasses and augmented reality (AR)
technology and products.

Further information from:
Blygen
03.10.2024 kl 15:53 2613

Vi venter bare på en skikkelig bekreftelse på at plt sin Tlens er i mange store selskapers produkter...:)....da er 4 tallet glemt og 10 tallet ønskes velkommen
klaesp
05.10.2024 kl 11:17 2395

Ikke så mye nytt på Polight fronten. Neste mulige begivenhet er vel publisering av en ny telefon med Tlens teknologi.

Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 4. okt 2024
Investorene har over tid betalt stadig høyere priser for å kjøpe seg opp i PoLight og aksjen ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen ligger mellom støtten ved cirka 3.70 kroner og motstanden ved cirka 5.10 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning.
klaesp
05.10.2024 kl 16:43 2275

Svært spennende oppdatering fra Polight.
Sjekk melding 💯💣
klaesp
05.10.2024 kl 16:57 2259

Kjenner lukta av TLens-teknologien som er revolusjonerende.

“Following the Kavli Institute’s use of TLens® in their miniature two-photon
innovation and subsequent Nobel Prize, we have seen strong interest in this
unique device from many research groups around the world,” said Dr. Oyvind
Isaksen, CEO of poLight ASA. “We are excited to see another commercial player
supplying the tools and resources to accelerate the deployment of mTPM systems,
and we look forward to a long-term relationship with Transcend Vivoscope.”
klaesp
05.10.2024 kl 17:15 2232

About Transcend Vivoscope

Founded by the multidisciplinary team of scientists led by Prof. Cheng Heping of Peking University in 2016, Beijing Transcend Vivoscope Bio-Technology Co., Ltd. (Transcend Vivoscope) has grown into one of the most innovative companies in China. With its cutting-edge miniature two-photon microscopy technology, Transcend Vivoscope has specialized in providing the most advanced imaging products and solutions to empower neuroscience researchers worldwide.

In 2017, the company acquired clear images of the brain cells and subcellular structures of free-behaving mice for the first time in the world and has since then developed and commercialized a series of miniature two-photon microscopy imaging systems for neuroscience. This technology, along with other free-moving animal imaging technologies, was recognized as “Method of the Year 2018 - - Imaging in freely behaving animals” by Nature Methods. For more information, please visit https://en.tv-scope.com
klaesp
06.10.2024 kl 09:16 1972

Following the successful debut of the SUPERNOVA-100, a compact mTPM imaging system, during Neuroscience 2023, Transcend Vivoscope will exhibit the entire SUPERNOVA family in booth #357 at the Neuroscience 2024 conference.

Further information from:

Dr. Øyvind Isaksen, CEO, poLight ASA: +
klaesp
07.10.2024 kl 11:12 1665

Spennende oppdateringer de siste dagene, nå mangler det bare bekreftelse fra en av de store selskapene som vil bruke Tlens i en eller annen form. Merkelig at ikke kursen forlater parongen, med det komme💥
GullHårAllOve
07.10.2024 kl 11:26 1637

10% er vel bra det eller? Jeg tror ikke folk hiver seg blindt på som sist hvor aksjen gikk unaturlig mye på kort tid bare på rykter. Bedre er det også at den stiger stille og rolig over tid mens ting materialisere seg tenker jeg. Blir nok bra dette i nærmeste fremtid vil jeg tro. Jeg har hvert fall kjøpt meg godt opp de siste tre ukene i det håpet ;-)
Myrabakk
07.10.2024 kl 19:18 1435

Nå har vi fått 3 DesignWins i poLight i løpet av 5 dager!

1 av disse er knyttet til Wooptix, selskapet som for oss er mest kjent for å bygge software på all-in-focus til smartphones med TLens. DesignWin kom på ultrarask måleredskap for utstyrssjekk og diverse annet bruk.

De to andre kom lørdag og i dag, og er lanseringer av mikroskoper for nevronforskning. De er bygget med 4 stk TLens I hvert scope, og poLight får helt vanvittig godt betalt for disse linsene. Disse scopene registrerer nevronaktivitet i hjernen, og med resultatene håper man å finne svaret på gåtene omkring alzheimer, Parkinson, epilepsi og mye mer. Disse scopene vil derfor kunne produseres i veldig mange år, kanskje tiår, fremover. Begge lanseringer kom på eventet NEUROSCIENCE i USA. Selskapene er det amerikanske Thorlabs, og det kinesiske Transcend. Da har poLight innpass I Europa, Asia og Amerika med TLens I slike scopes.

Den kinesiske aktøren sier i børsmeldingen at de tenker å bytte til TLens I alt alle produkter i seriene, så der kan man følge med.

Men; den som er glad i events, den bør sjekke ut morgendagens liste!
Se bare på denne eventlisten:

Foxconn Tech-Day 2024
Vision 2024 Stuttgart(barcode/mv)
Autosens 2024
Mobile World Congress (MWC Las Vegas)

Ingen garantier for TLens, meldinger eller at det kommer noe spennende som blir funnet med en gang, men alle disse eventene er relevante for enten showcase, demoer eller annet.

F.eks har Foxconn bygget en 20MP AF kameramodul med TLens beregnet på XR-briller. Denne vet vi ikke om den showcases der, men det er gøy å ha noe så konkret å lete etter.

På Vision deltar blant annet Bosch. De har patenter med TLens I projektor for AR-glasses, og er en av aktørene som er en av favorittene til å være driveren av displayprosjektet med poLight der mange hundre ingeniører er engasjert i prosjektet. Dette prosjektet showcases i 2024, men vi vet ikke hvor og når. Dette KAN være et sted vi kan grave.

Ut over dette så vet vi jo at Q4 alltid er høysesongen for poLight, og jeg må si vi har startet godt med 3 børsmeldinger med DesignWins den første uka!!!
EnklestErBest
07.10.2024 kl 22:22 1290

Kjempebra deling. Har kjøpt meg opp siste uke. Mye av det vi har sett hittil i år kommer til å resultere i håndfaste volumkontrakter neste år. Dessuten skjer det så mye interessant fortløpende at jeg tror vi enkelt når kurs på 10+ innen året er omme.
klaesp
08.10.2024 kl 07:26 1124

Hei, og takk for flott oppdatering Myrabakk.
Polight er veldig spennende på kort og lang sikt nå.
Myrabakk
08.10.2024 kl 20:46 884

Kan jo oppdatere at etter dagens børsmelding så kom den 4. børsmeldingen på 1 uke, med totalt 5 DesignWins på disse meldingene.

Og enda gjenstår de beste meldingene og happenings som jeg forventer dette kvartalet. Kort forklart hva man kan følgende på:

1) Kontrakt/DesignWin på 1 MR-brille med ny aktør. Dette er snakk om en avansert brille for enterprisemarkedet. Dette er et prosjekt som vil gi ringer i vannet med oppmerksomhet, og poLight har jobbet med kunden i minst et par år på dette prosjektet. Denne gleder jeg meg voldsomt til! Fra før av har vi to av toppselskapene innen Mixed Reality, (Magic Leap med ML2 og Varjo med XR4FE) pluss et par AR-briller som er lansert med sterke navn. Dette blir den femte aktøren, og dette er et sterkt prosjekt. poLights kunde jobber meget hardt for å lansere så raskt som mulig i 2024, for de har visst allerede mottatt bestillinger på denne brillen. Den dagen kunden ringer poLight og sier de lanserer brillen så meldes det som DesignWin på lanseringsdagen. Altså: meget sterk plan på dette kvartalet.

2) "Displayprosjektet" som både vi gravere og poLight selv har begynt å kalle dette. poLight jobber med veldig mange displayrelaterte prosjekter, mend et er særlig ett som er i kategorien gigantisk, mulig revolusjonerende for AR for consumer, og enormt kostnadskrevende! (Ikke for poLight, men for kunden som kjører det). Det er mange hundre ingeniører som har jobbet i flere år med dette prosjektet. Det dreier seg om en microprojector med TLens som skal få et sterkt og klart bilde projisert i fokus på brilleglasset, altså den digitale overlay på virkeligheten.
Dette prosjektet er straks ferdig, og kunden kjører roadshows i Q4 2024 (Dette kvartalet!). Vi vet ikke hvem det er, hvor det showes, ellernoe særlig om dette. Det er ikke mange aktører som faktisk KAN sette flere hundre mann på R&D i mange år, så dette er en betydelig aktør. Dersom graverne gjør jobben og "spar seg gjennom eventene" displays showes nå så skal vi klare å finne denne aktøren. DET er interessant!

3) Større versjon av TLens for bakkamera i telefon.
Dette er en etterlengtet utvikling, og poLight har satt sine beste ingeniørerpå oppdraget med å bygge en større TLens som har så stor aperatur (lysåpning) at den kan gå inn i et hovedkamera på smartphones. Med innpass som prosjekt i bakkamera er veien for selfiecamera Veldig(!) mye kortere. Denne TLens-størrelsen er til og med større enn TLens Platinum, og får navnet TLens Diamond. Denne har ingeniørene allerede bygget prototyp på, med ny type aktuator (Bulk Piezo), og denne drar poLight på roadshow til potensielle kunder med I Q4 2024!

4) Det er godt over 200 prosjekter i prosjekttabellen som er i ulike modenhetsgrader, og flere modnes fort, noen er kommet til Design In (Customer intend to release a real product with TLens), og flere er i POC og rykker fremover mot release. Deriblant er det et tosifret antall Mini2P-prosjekter, flere barcodeaktører der et par er meget godt utviklet i modenhetsgrad, samt et sted mellom 40 og 50 AR/MR-briller. Dette med punkt 4 er ulik tidsspenn på, noe KAN komme i 2024, men her vet vi ikke detaljene av poLight.

På Q3-presentasjonen om noen uker vil vi nok få en statusoppdatering på flere av disse.
stimar
08.10.2024 kl 21:18 840

Takker og bukker Myrabakk. Jeg har, som du sikkert husker, vært med i poLight meget lenge. Fra før Viking Venture tiden.
Nå tenker jeg tiden virkelig er moden for poLight til å skinne. Har posisjonert 90 % av porteføljen i selskapet i dag. Punkt 1 og 2 i din oversikt er umåtelig spennende på veldig kort sikt og kan fremkomme hvilken dag som helst nå.
EnklestErBest
08.10.2024 kl 23:17 732

Takk for flott oppdatering.
Dette kan vanskelig gå annet en en vei, og det må bli oppover, på litt sikt kanskje mer oppside enn noe annet vi har sett på OSE tidligere. Det blir også svært spennende om selskapet kan klare å bli cashpositive innen kassen begynner å tømmes igjen. Vi må regne med at det vil gå mer penger etterhvert som utviklingen går, og det bør komme en storkontrakt eller flere fram til utgangen av Q2 2025.
Redigert 08.10.2024 kl 23:33 Du må logge inn for å svare
jonnyvang
I går kl 11:44 523

God formiddag. Anbefaler potensielle og eksiterende aksjonærer som ikke har tilgang til Discord til å ta seg bryet med å få dette. Dag N. Derpå - den desidert beste bidragsytern IMO, hostet bl.a. opp en spennende link til Foxconn. Her er invitasjon til Discord: https://discord.gg/pDtHdKd4

Kopierer inn et annen innlegg relatert til gårsdagens børsmelding

" — Yesterday at 3:41 PM Kan ta det med barcode først, siden jeg har litt dårlig tid. Det er nok som både @Levator og @myragubben skriver, nok ikke en av de to DI i tabellen fra Q2. Fra før er det 7 DW (Honeywell, ThorLabs, HikRobot, SuperLead, HikRobot, Teledyne, Action, Unnamed). Flere av disse har ulike produkter med TLens uten at det er er meldt nye DW for hvert produkt. Jeg mener derfor vi fortsatt venter på 2 ny DW.

At det er flere håndholdte barcode readers er også veldig positivt, da det tar oss nærmere Point of Sale, der volumene er større. I tillegg er det jo en viktig bekreftelse for kvaliteten til TLens at det tas i bruk i flere produkter fra de eksisterende kunder.

Dagens børsmelding er nok en kundene som ble uttalt på Q2 som : " We are engaged with existing customers for new products, (...)"

Men den beste børsmeldingen innen barcode/ industrial som vi venter på og som trolig vil være en ny DW (og som er en av godbitene @Kjello glemte i kommentaren over 😉) er denne: "(...) and we are engaged with new significant customers for the first time." Signifikante kunder kan vi like og selv håper jeg det er Zebra som har kommet med flere relevante patenter inntil nylig.
Redigert i går kl 11:45 Du må logge inn for å svare
jonnyvang
I dag kl 08:18 313

Nytt patent fra Meta, delt av Sofys på Discord: 🤞🏻🤩

«GAZE-DRIVEN AUTOFOCUS CAMERA FOR MIXED-REALITY PASSTHROUGH».


https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/090482429/publication/EP4439250A1?q=pn%3DEP4439250A1
klaesp
I dag kl 08:21 303

Rått, takk for deling.
jonnyvang
I dag kl 11:21 170

Det var så lite;-)

Klipper inn noen fler innlegg fra Discord- Chatten som kom i kjølvannet av delingen av dette nydelige patentet.

Dag N. Derpå — Yesterday at 10:51 PM
Folk får avgjøre selv hvor stor vekt man legger i disse patentene. Men selv er jeg 100% sikker på at TLens blir å se i et Meta produkt. Vi vet bare ikke nøyaktig når. Siste ukene har det vel kommet et titalls patenter fra Meta som et relevante for poLight. Se blant annet oppsummeringen av et av patentene her: ⁠ar-vr-xr⁠Meta

Meta utelukker i samme patent både VCM og Liquid Lens: ⁠ar-vr-xr⁠Meta Så skal de komme med AF uten TLens må de finne opp en ny teknologi veldig fort. Noe andre har forsøkt i mange, mange år allerede... Så inntil videre er det Fixed Focus eller TLens også for Meta.

Dag N. Derpå — Yesterday at 11:02 PM
Og så kan jeg jo dele dagens innlegg fra Jon Edwards. Som akkurat er ferdig på Vision 2024 der blant annet 2 nye Barcode Scannerne ble vist frem. Og poLight i løpet av siste uken har sendt ut 4 børsmeldinger. Da skriver han rett og slett: "Onwards to Europe, where we will be showing more cool, new, tunable optics technology!"

Når han skriver more cool, new, tunable optics technology, får det meg til å tenke at det er noe mer enn Barcodescannerne og industrielle apparater. Selv om det er veldig bra det også. Men om det er nytt og kult tror jeg heller det er display prosjektet som nærmer seg. Uansett en selvsikker uttalelse fra poLights Europe VP Business Development.
(BILDE)

Dag N. Derpå — Today at 7:56 AM
Apropos Liquid Lens som konkurrerende teknologi i mindre enheter som AR kan jeg minne om hva poLights R&D avdeling på CMD svarte på spørsmål om de hadde liquid lenses på labben for å ha noe å sammenligne med: "Det er det ikke noe grunn til 🤣. (Men la til at de har sine fordeler, bare ikke der TLens er...) ⁠unknown Takk til @danni_a for fantastisk spøsrmål!

myragubben — Today at 8:50 AM
Dette har jeg ventet på!!! TUSEN TAKK for deling🤩. Dette anser jeg som "The missing link" mellom Meta sine TLens-patenter og den virkelig gode MR-brillen de sier de skal ha. Det har manglet en direkte link mellom TLens og dette bruksområdet, men ikke etter dette!

Jeg har fulgt med på patentene som er kommet de siste årene, og jeg ser det har blitt mer og mer spesifikke patenter på hver funksjon i brillene. Det at Meta patenterte at de kunne bruke TLens i forskjellige kameraer var oppsiktsvekkende, men ikke konkret nok til å konkludere med hvilken type funksjon fremtidige briller skulle ha.

Jeh kan dra paralellen til Varjo; Det at Varjo kom med gase-driven focus på wf-cameras var et vanvittig kvantesprang produktmessig for denne type briller, og det satte virkelig standarden for Mixed Reality. Med Varjo kom muligheten til AF og AI kombinert med "human eye"-opplevelse.

Men Varjo var ikke alene om en slik patentering. Apple var veldig tidlig ute, og også Apple ser at slik gaze-based AF er svært nyttig når man skal forbedre opplevelsen i briller.

Dette kjenner Meta til, for i dette patentet siteres BÅDE Varjo og Apple sine Gaze-based Autofokus-funksjoner!

Men den som liker å se på poLight-relevans i patenter, sjekk ut hvordan Meta ønsker å spare strøm i brillen ved å ikke kjøre AF-funksjonen kontinuerlig! Dette blir knalldårlig opplevelse UTEN TLens, for ved å sette pre-numbered focal-levels så vil alt annet gi en helt forferdelig AF. Gjennom pre-setting av focal-levels for ROI så kan Meta her få til en enormt rask fokusering på det som er av interesse for brukeren av brillen, og det uten å bruke særlig med strøm! Fantastisk pent patent, tusen takk for deling🤩

Btw, sjekk DE siteringslistene som ligger under disse patentene Meta har sitert! Meta har virkelig jobbet på de siste årene!!!

myragubben — Today at 9:01 AM
@SpekuLarsen, det du spør om er interessant. Patentet ble sendt inn som søknad til det europeiske patentkontoret i mars 2024, og det ble kjørt inn totalt 110 sider med dokumentasjon og forklaringer fra Meta gjennom flere måneder. Etter mye dokumentering ble patentet lagt ut åpent nå for noen dager siden. Men ikke nok med det; patentet er også kjørt på parallell prosess i den kinesiske patentregistreringen. Dette mener de alvor med.

Jeg ser også at Meta relaterer arbeidet sitt på området med gaze-based AF minst 18 måneder for dette patentet. Det er tydelig at Meta har jobbet over lang tid med det samme som Varjo har lansert, og som Apple har jobbet med å patentere.
stimar
I dag kl 12:10 113

Meta, Apple, Bosch, Varjo ++++....
Tenker poLight er et godt selskap å være i fremover nå. Takk for flotte delinger jonnyvang.