Inntjeningen kommer

Shareholder1
STRO 15.04.2024 kl 10:04 87906

StrongPoint
Vi holder koken selv om noen har mistet trua og sutrer litt..
Vi skraper nok bunnen men vil nok både resultater og inntjening komme på plass..
Gode kjøpsmuligheter nå på disse nivåene
Redigert 15.04.2024 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Grantchester
14.05.2024 kl 21:34 5246

Takk for svar HrDuck, ser frem til mer utfyllende info. For å kommentere antall visninger på Zebras YT-kanal videoer, så må vi først og fremst huske at vi har å gjøre med B2B produkter og ikke B2C-produkter, så antall visninger vil nødvendigvis være mye mer beskjedent enn for eksempel for en Iphone bruksanvisningsvideo med millioner av potensielle seere.

ii) kostnaden av å produsere en video er relativ lav og den potensielle gevinsten kan være signifikant høyere. La oss ta en CG; en enhet til ca. NOK100000. Kan man få solgt én enhet via en god video har man sannsynligvis nedbetalt kostnaden av å produsere videoen. Jeg kan bekrefte at en spansk CG-selger ikke klarte å forklare godt alle fordelene ved enheten til en potensiell kunde og bekjent av meg. En god video sendt i etter/eller forkant ville ha eliminert all tvil. En god preventativ vedlikeholdsvideo kan i prinsippet spare kunden for mye tid, frustrasjon og penger.
iii) ingen hard bevis, men de to konkurrerende og verdensledende norske produsenter av oseanografisk instrumentering jeg hadde som arbeidsplass i over 20 år, har hver sin YT-kanal. Bedriften som har over 10x så høy fortjeneste og ca 3x så høy omsetning har lansert ca 10x så mange YT-videoer det siste året.
iv) jeg er fullt klar over at det er vanskelig a måle avkastningen av disse videoene, men det gjelder også flere andre typer markedsføring
v) du nevner videoer med under 100 visninger, ok, det finnes også videoer med 5-6000 visninger - dette er ikke noe man kan styre/vite på forhånd, tror jeg. Har man hjulpet 1% av eksisterende og potensielle seerne, så har det vært verdt innsatsen.

Fin kveld videre.
Redigert 14.05.2024 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
HrDuck
14.05.2024 kl 21:57 5225

Men du gjorde jo et poeng av få views på videoer fra strong. Men når jeg kaster et kjapt blikk på antall views ser strong ut til å være på høyde med giganten zebra.

Helt ok med forslag til forbedring, innspill om det som ikke fungerer osv. Men dette synes jeg blir et eksempel på lite gjennomtenkt kritikk/ lite konstruktive innspill.
Grantchester
14.05.2024 kl 22:12 5214

Hovedpoenget mitt var vel det lave antallet videoer. Det sekundære poenget var det fallende antall visninger. Du driver med flisespikkeri nå HrDuck. Når jeg ser på antall visninger til en video for et oseanografisk produkt til 100-250000 NOK er det heller ikke mer enn kanskje 100 visninger. Bedriften har forresten en NOK 100m bunnlinje med under 100 ansatte. Det er kvalitet over kvantitet som gjelder. Med det er klart at videoen må produseres. Ingen video = ingen visninger, ingen løste tekniske spørsmål, ingen potensielle salg.

Kom gjerne med mer konstruktive forslag. Jeg ser frem til din utfyllende info ref. selskapets salg- og markedsføringsapparat.
Redigert 14.05.2024 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
HrDuck
15.05.2024 kl 09:46 5079

Tenkte litt på dette siden i går. Når du spør om oppførselen til selskapets salg og markedsføringsapparat så antar jeg det bare er en feil som har skjedd på "autopilot" og ser bort fra dette. Skulle du likevel ha en tanke bak dette så utdyp.

Når det gjelder struktur/ytelse så tenker jeg at noen områder leverer godt over lenger tid. Selskapet er fortsatt dominerende i sine hovedmarked (nor, swe). Jeg kan vanskelig komme på et selskap som er en direkte konkurrent så markedsposisjonen synes fortsatt å være sterk. I Baltikum har utviklingen vært sterk og dette er vel området som har levert best siste kvartalene.
Tallene for omsetning viser også dette. Valuta gir litt effekt (omsetning - positiv fx effekt), men har også gitt negative effekter på marginsiden (jeg antar hovedsaklig pga usdnok). England hadde en boost i underveis og direkte i etterkant av Covid, men siste kvartal har vært heller svake fra den kanten. Det synes som de er klare for å få effekter fra utvidet portefølje produkter (SB kontrakten kan være et eksempel). Om det lyktes med å ta inn hele produktporteføljen i UK gjenstår vel fortsatt å se, men dette vil helt klart være en potesiell suksessfaktor fremover.
Grantchester
15.05.2024 kl 10:23 5036

Takk for svar. Ordet oppførsel var et dårlig valg, enig, tenkte på det engelske ordet 'conduct' og kom ikke på noe bedre i øyeblikket. Vi kan erstatte det med 'ledelse'', eller selskapets policies mot markedene og mot trekk utført av selskapets rivaler. Jeg kommer senere tilbake til hovedinnholdet i svaret ditt.
Grantchester
16.05.2024 kl 03:16 4834

Man kan ikke være uenige i at StrongPoint har booket suksesser i NO, SE, EE, LV, LT, UK og jeg vil tilføye ES til listen. Problemet er at listen av land representerer ikke mer enn ca. 6% av verdens BNP. Man kan ikke konkludere på noe annen måte enn at selskapet har mislykket stort i sin internasjonale satsing og at man med alvor må gjøre noe med parameterne Ledelse og Struktur.
Redigert 16.05.2024 kl 03:17 Du må logge inn for å svare
Norviking
16.05.2024 kl 09:14 4744

Enkelte mennesker klager og syter og gjør ikke noe aktivt for å endre situasjonen.
De bare elsker å velte seg i negativitet... mens andre kan også klage men gjør noe aktivt for å påvirke situasjonen i positiv retning.
Jeg lurer på hva aksjonærene som skriver her gjør ? Hvilken type er du ? :)

Grantchester
16.05.2024 kl 09:39 4717

Mange typer mennesker, men du glemmer en vesentlig gruppe, Norviking, som er sannsynligvis størst; de som ikke klager, setter seg i en krok, suger på tommelen og håper på det beste uansett hva som kommer mot dem.
Redigert 16.05.2024 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
Norviking
16.05.2024 kl 13:01 4667

Det er i alle fall ikke denne karen som gjør det..
Jeg skal ikke legge ut her offentlig men jeg lover deg at jeg ikke sitter med hendene i fanget :)
Grantchester
16.05.2024 kl 14:13 4626

Det er godt å høre Norviking, men har det vært fruktbart ? Jeg ringte for noen uker siden styreformannen til et annet børsnotert selskap hvor jeg sitter med et papirtap i 70%-klassen, og fortalte ham at CEOen ikke var kvalifisert til oppgavene han var ansatt til å gjøre. Han var enig med meg men sa at det var vanskelig å gjøre noe med det. Det er nivået, Norviking, og det er skremmende, men ikke overraskende etter mange år på børs og i næringslivet. Var det ikke slikt at 30% av selskapene notert på Oslo børs taper penger? Vi er inne i en hyperboble og det kommer til å bli stygt den dagen det imploderer.
Redigert 16.05.2024 kl 14:15 Du må logge inn for å svare
Norviking
16.05.2024 kl 14:39 4608

Jeg får vel svaret om det har vært fruktbart eller ikke om en liten stund ..
Vi får se
Jeg verken kan eller vil si noe om dette akkurat nå
HrDuck
16.05.2024 kl 14:45 4634

Høres ut som det er du som sitter og suger på tommelen her grantchester
fjellmannen
16.05.2024 kl 15:13 4695

Styret i LINK byttet ut CEO for en tid tilbake, ikke fordi at den tidligere CEO var veldig dårlig men han var ikke den beste derfor ble han byttet ut, kanskje noe for styret i Strong å tenke på?
Grantchester
22.05.2024 kl 20:23 4043

Nesten en uke siden siste innlegg - må være en rekord. Her dagens STRONG presentasjon, fra 5:36:40;

https://www.youtube.com/watch?v=uUhv1fG17Vs&t=9793s

Har forresten kjøpt noen aksjer.
Intellinvest
23.05.2024 kl 13:20 3866

Takk for link. Var vel mye det samme som på Q1 presentasjon, men uansett fint å få vist frem selskapet for flest mulig interessenter.
Jeg kjøper meg forøvrig også sakte men sikkert opp. Anser nå risk/reward som veldig attraktiv med en børsverdi på 480 mill. Skal ikke mye til før kursen gjør et byks. Forhåpentligvis landes det flere avtaler i nær fremtid. Selvutsjekk er forresten fremtiden, det er det ingen tvil om og SP har løsningene, både for dette og en drøss av andre muligheter.
Håper og tror at selskapet (ledelsen spesielt) har lært mye av de siste 2 årene og gjør riktige grep for nå å få opp inntjeningen.
Grantchester
23.05.2024 kl 14:21 3977

Det som må opp er salget, så kommer inntjening av seg selv. Siden uminnelige tider har jeg argumentert for en overordnet salgsansvarlig. Så lenge ledelsen ikke skjønner fordelene med å ha en spiss som leder salgsarbeidet profesjonelt vil det humpe og gå videre dessverre. CEO har hatt 5 år på seg - tiden er inne for å gi fra seg stafettpinnen.
Redigert 23.05.2024 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
bernes
23.05.2024 kl 14:47 3967

Belgian grocery retailer Colruyt Group launches StrongPoint grocery lockers
The StrongPoint's temperature-controlled grocery lockers will be installed at a number of Colruyt Group locations, providing customers with a convenient and efficient way to collect their online grocery orders. The introduction of the grocery lockers aims to streamline the collection process, reduce wait times, and offer greater flexibility for Collect&Go customers.

"We are thrilled to partner with Collect&Go, Colruyt Group's online shopping servce and have them use our grocery lockers. Our click and collect e-commerce locker solution is designed to provide a high level of convenience, security, and efficiency, which perfectly aligns with Collect&Go's commitment to exceptional customer service. We are proud to have been chosen for the pilot and look forward to the next steps," said Jacob Tveraabak, CEO of StrongPoint.

StrongPoint's grocery lockers feature multiple temperature zones to accommodate a variety of products, ensuring fresh, frozen, and ambient goods are stored appropriately until collected by the customer. This technology not only enhances the customer experience but also optimizes the order fulfillment process for Collect&Go, contributing to a more efficient and sustainable operation.

"We are pleased to partner with a flexible partner, such as Strongpoint, to help support our new on-line service for fresh groceries with their refrigerated lockers. As a grocery retailer we have unique challenges and what impressed us most with StrongPoint was how their solution was purpose-built for grocery retailers specifically," said Leen De Dobbeleer, head of innovation at Collect&Go.

About Collect&Go:

Collect&Go, Colruyt Group's online shopping service, was set up in 2000 and has grown to become the market leader. Collect&Go's mission is to make online shopping easy. It stands out by its craftsmanship, reliability, high-quality fresh products and personal service. Customers order their shopping online from Colruyt and Bio-Planet. Online orders are handled in the stores or in the purpose-built distribution centres in Londerzeel and Erpe-Mere, where more than 550 co-workers pick the products with the utmost care. Reservations made before midnight are available to the customers as from the next day, at a pick-up point and at a time of their choice. Collect&Go has an extensive network of more than 200 pick-up points across Belgium and Luxembourg, in which it continues to invest. In 2022, Collect&Go also started offering home deliveries. Visit collectandgo.be fo

About Colruyt Group:

Colruyt Group operates in the food and non-food distribution sector in Belgium, France and Luxembourg with more than 700 own stores and over 580 affiliated stores. In Belgium, this includes Colruyt Lowest Prices, Okay, Bio-Planet, Cru, Dreambaby, Bike Republic, Zeb, PointCarré, The Fashion Store and the affiliated stores Spar and PointCarré. In France, in addition to Colruyt stores and DATS 24 filling stations, there are also affiliated Coccinelle, Coccimarket, Panier Sympa and PointCarré stores. Jims operates fitness clubs in Belgium and Luxembourg. Newpharma is the Belgian online pharmacy of Colruyt Group. Solucious and Culinoa deliver food service and retail products to professional customers in Belgium (hospitals, SMEs, hospitality sector, etc.). The activities of Colruyt Group also comprise printing and document management solutions (Symeta Hybrid). Colruyt Group also
Storebetong
24.05.2024 kl 09:35 3695

Hvorfor noen vil betale over kr 11 når det er helt tydelig har vært volum fremme på 10,90 i det siste, og antagelig på noen tiøringer lavere også, er uklart for meg men hva vet vel jeg:)

Venter tålmodig på 10,50 her og er ikke sutrete selv om det var fryktelig nære forrige uke...

Det ble nesten en uke uten en kommentar her på tråden, og litt trist stille i aksjen også som for øvrig var forventet.

Nyte det fine været og ha en god helg alle sammen:)
Redigert 24.05.2024 kl 10:24 Du må logge inn for å svare
tiger
24.05.2024 kl 09:42 3763

Her må da Strongpoint klare å få solgt inn plukkeløsningen også! I tillegg bør ESL være god match for denne kunden.
bernes
24.05.2024 kl 10:33 3732

JT brendte tillitten da han holdt for lenge på 2025 målene.
Det eneste som kan få kursen opp igjen er nye tall som viser vei.
Evt en utskiftning av JT.
Kontrakter og store ord hjelper ikke lenger.
Husker JW tid da det kom PW i god tid før Q-rapporter om større avvik var på vei.
Det skaper tillitt og viser at ledelsen har kontroll.
Storebetong
24.05.2024 kl 10:48 3739

Enig. Vi trenger tall som viser vei. Dessverre vil dette etter alle solemerker ta tid.

Kommer det ikke en overraskende stor tallfestet ordre før sommeren, så får vi se bare vente og se om det dukker opp noe i august/september.
Det kan bli lang ventetid til slutten av oktober hvor forhåpentligvis Q3 kan se ok ut, i hvert fall på bunn og sammenlignet med Q3 2023 på topp.

Grantchester
24.05.2024 kl 14:43 3685

Lansering av C&C i Belgia (BE) beviser at det finnes en verden utenfor de få land hvor STRONG har kontorer. Så må neste spørsmål være; hvordan blir oppfølging av dette pilotsystemet ? I følge websiden til STRONG finnes det ikke en representant/distributør i Belgia, som ville ha vært en stor fordel i en oppfølgingsfase. Vi vet også det ikke er blitt noe business ifm utallige andre tidligere pilotsystemer. Hva gikk galt med disse ? Vi vet også at STRONG inngikk avtaler med flere nederlandske (NL) forhandlere. Hvordan gikk det med disse ? En NL forhandler kunne godt ha tatt seg av denne flamske kunden. Samme språk, samme kultur og geografisk nært. Igjen er vi tilbake til kjernen; salgs- og markedsledelse. Selvfølgelig finnes det dyktige potensielle samarbeidspartnere i NL/BE. Hvis man har som forretningsmodell å kun ha direkte kontakt med sluttbrukere er det helt ok også, men da må det bli mange flere slike ordrer og ikke en evighet mellom hver nyhet.

PS: Norviking: du som har adgang til ledelse/styre; send de en kopi av disse spørsmålene
Redigert 24.05.2024 kl 14:48 Du må logge inn for å svare
Grantchester
24.05.2024 kl 14:51 3744

Cennox er hverken nevnt på websiden eller i pressemeldingen. Enten er de ikke involvert, eller så har det vært en forglemmelse.

'Cash Management Solutions' som Cennox for eksempel tilbyr er konkurrende med CG - tror vi har hatt denne diskusjonen før ?

https://www.cennox.com/what-we-do/self-payment-terminals/
Redigert 24.05.2024 kl 15:03 Du må logge inn for å svare
HrDuck
24.05.2024 kl 15:40 3714

Du hadde tydeligvis gått glipp av informasjon rundt samarbeid med Cennox. Jeg hjalp deg, værsågod.

Du og jeg har ikke hatt noen diskusjon rundt Cennox tidligere, sier seg kanskje selv når du ikke var klar over samarbeidet.

God helg folkens :)
Mammon
24.05.2024 kl 15:53 3706

ingen insidekjøp pga opsjoner hehe

skal dem oxo ha dekket evt tap ved kursnedgang slik i morrow mon tro?
Grantchester
24.05.2024 kl 16:20 3681

Jeg sa ikke at du og jeg hadde hatt diskusjonen. Jeg mente vi i 'Forum' forstand - for det har vi nemlig.
Norviking
24.05.2024 kl 18:28 3608

Er da bare å sende dem en mail det Grant
investor@strongpoint.com

Grantchester
24.05.2024 kl 21:45 3549

Hr Duck, jeg har vært full klar over samarbeidet, ref. dette;

Grantchester
13.08.2020 kl 21:04
14369
tunktee skrev
Det er de konkurrentene som samarbeider som vinner, og de som står alene som taper på sikt. Tydlige ..
Takk for sist og takk for hyggelig samvær i vakre Øygarden og Bergen by, tunktee !

i) Hvis produktene ikke konkurrerer helt direkte med hverandre (er komplementære) og samarbeidet leder til høyere salg (større kake) så kan samarbeidet forsvares. Vi har ikke observert nevneverdig salg av CG i Nederland og CG konkurrerer direkte med Merlins Lincstation.
ii) Hvis Merlins Lincstation inneholder CG komponenter som er integrert på OEM-basis kunne et samarbeid også forsvares. Om dette er tilfellet, så tror jeg vi hadde/burde ha visst det. Merlin sier nærmere bestemt at Lincstation enheten er egenutviklet - se link.

Jeg er enig at man kan og bør i noen tilfeller samarbeide med konkurrenter, spesielt hvis de er ledende i et marked/segment. Som du nevner finnes det en rekke eksempler (Philips/Grundig, Apple/Samsung og Ford/Mazda etc). Når det gjelder Merlin, så har selskapet utviklet seg fra å være en distributør til en konkurrent. Dvs. de har sannsynligvis brukt STRONG til å posisjonere seg i kontanthåndteringsmarkedet. Det er en ikke uvanlig progresjon og er ganske klassisk for et selskap som har blitt dominerende på hjemmemarkedet som videreselger og som får ambisjoner om å bli en produsent.

ref.: https://www.merlin.nl/producten/gesloten-kassa-systemen/product/lincstation
Redigert 21.01.2021 kl 08:09

Og dette;
https://www.prnewswire.com/news-releases/cennox-acquires-dutch-cash-automation-specialists-lincsafe-merlin-cashtester-and-secusystems-301533073.html
Storebetong
28.05.2024 kl 12:09 2798

Fin omtale, og selv det litt rare aksjemarkedet har pr nå tydeligvis en oppfatning om at kr 10,50 pr aksje er billig. Vi får bare se, det blir en lang sommer og høst 2024 i første omgang:)
Grantchester
28.05.2024 kl 23:13 2577

Etter bare noen dager i Spania. I den lille byen hvor jeg holder til installerer flere forretninger (hotelller og apotek) Azkoyens Cashlogy enhet (hovedkonkurrenten til CG). Av systemene installert og meg bekjent leder Azkoyen med minst 5-0. Kundene virker fornøyde.

PS: en av STRONGs hoved roadrunnere (hva har skjedd med det fancye uttrykket ?), Madrid-baserte Telsystem pusher nå erkekonkurrenten Azkoyen like hardt;
https://telsystem.es/gestion-efectivo-cashguard-tpv-farmacias/
Redigert 28.05.2024 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
Storebetong
29.05.2024 kl 00:09 2535

Du må gjerne oppsøke Strong sine selgere i Spania Grantchester. Selgerne i Spania har sikkert noe de kan lære fra din erfaring.

Støtte selskapets drift og kjøpe litt aksjer i blant kan jo være en god plan.