Inntjeningen kommer

Shareholder1
STRO 15.04.2024 kl 10:04 134912

StrongPoint
Vi holder koken selv om noen har mistet trua og sutrer litt..
Vi skraper nok bunnen men vil nok både resultater og inntjening komme på plass..
Gode kjøpsmuligheter nå på disse nivåene
Redigert 15.04.2024 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
riskypick
28.12.2024 kl 13:19 3873

Jada,jeg leste meldingen. Når jeg leser om vusion kundene på wiki er i mine øyne en vusion kunde IKKE en typisk stro kunde. Men det kan jo hende plukk løsningen til stro er like relevant. Det er jo det som er sentralt.
tiger
28.12.2024 kl 20:54 3726

For å svare på det siste du sier (at børsen ikke reagerer resolutt) - jeg tror ikke problemet er at folk ikke ser potensialet i samarbeidet med Vusion, men vi sitter foreløpig på veldig lite informasjon om omfang og form på det nye samarbeidet. Jeg har forsøkt i et tidligere innlegg å formulere noe av dette (som ikke falt i god jord hos enkelte), men det er nok denne usikkerheten som gjør seg gjeldende hos flere enn meg. Hvis det var sagt at Strongpoint's løsning skal fullintegreres i alt som leveres av ESL fra Vusion, at de vil få konkrete installasjonsoppdrag i egne markeder osv, så var det mer å ta tak i, men det som formidles er jo mer et omriss av en avtale som kan gå langt og dypt eller ikke. Samtidig sies det opp en avtale som pr i dag genererer store installasjons- og serviceinntekter i Norge og Sverige, og det nye må da overgå dette før vi har gevinst. Og det sies lite om fremdrift og tidsperspektiv. Vil vi f.eks. kunne få en ny runde med engangskostnader knyttet til omstillingen, med rød bunnlinje utover i 2025 som konsekvens? Jeg holder igjen litt cash i tilfelle så skjer.
Redigert 28.12.2024 kl 23:44 Du må logge inn for å svare
JosMag
30.12.2024 kl 16:57 3223

Har forespurt litt rundt dette. E-commerce løsningen til StrongPoint er fullt ut integrert med VusionGroup sin plattform. Det innebærer at VusionGroup kan selge denne løsningen i dag og fremover til sine kunder. Tilsvarende kan StrongPoint selge VusionGroup sine produkter (med unntak av ESL produktet som først kan selges fom slutten av juni neste år). Begge selskapene får en andel av det som selges. Hvordan fordelingsnøkkelen er vites ikke.

Hvorvidt Walmart hiver seg over plukke løsningen til StrongPoint er usikkert all den tid de i dag allerede har en egen løsning i sine butikker.

Blir spennende å se når første melding om salg via VusionGroup blir meldt👍
Storebetong
30.12.2024 kl 18:02 3132

Bra oppdatering JosMag 👍

Brukbart volum på en stille dag og fin jobb igjennom nivåene i underkant av kr 11. Blir det etablert litt kjøpsstyrke på kr 11+ som ingen ser behov for å selge ned tror jeg vi kjapt kan komme godt opp på 12-tallet hvor det igjen antagelig er mye til salgs. Dog fortsatt "gjørmenivå" der som ikke reflekterer særlig tro på inntjening.

Godt nyttår 😊
Jadaok
31.12.2024 kl 09:26 2869

Vel, Sainsbury hadde jo også en egen plukkeløsning før de prøvde ut Strongpoint sin, og fant ut at den var det verdt å bytte til. Om Walmarts løsning fungerer som rapportert i artikkelen under; ca 70 varer i timen, så burde sjansen være stor for at Walmart vil finne på å bytte. Personlig tenker jeg at Vusion alt har testet løsningen med Walmart: at den ble testet der, funnet meget god, og at partnerskapet ble inngått etter uttesting. Et eller annet sted bør den jo ha blitt testet før partnerskapet ble inngått. Spekulativt? Walmart eier 10 % av Vusion. Det må antas at de samarbeider godt. La oss håpe 2025 blir et riktig godt Strongpoint år! https://talkbusiness.net/2024/07/long-time-walmart-employee-now-picking-as-a-personal-shopper/
Redigert 31.12.2024 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
HrDuck
01.01.2025 kl 16:51 2514

Godt nytt år alle, jeg gleder meg til 2025 🙂
Ols123
01.01.2025 kl 21:17 2375

Strongpoint är min favorit 2025 ⛄️⛄️
Osvaldsen
02.01.2025 kl 09:42 2181

Godt nytt år alle!

Er det nyheter på gang i dag eller er det markedet som har oppdaget den nye avtalen?

Osvaldsen
tiger
02.01.2025 kl 09:56 2130

Tror jammen det var en liten børspause i dag, ved 9:45 tiden

Edit: ...og en til litt etter kl 10.
Redigert 02.01.2025 kl 10:22 Du må logge inn for å svare
Storebetong
02.01.2025 kl 16:49 1590

Tekninsk "stark köp" tror jeg alle forstår selv uten å bruke sofistikerte verktøy. 11,80 i snitt allerede i dag var kanskje litt ivrig.

Det er supert å se godt over 100.000 aksjer omsatt på en dag. Ser fram til mange spennende børsdager i 2025 😊.
Storebetong
02.01.2025 kl 23:06 1325

Jeg tenker at vi om et års tid kan le av aksjekurser i intervallet 9-13 for Strong. Dog er ingenting sikkert her i verden, så å låne penger for å kjøper aksjer virker feil. Vi egenkapital finansierte som synes vi har nok aksjer i Strong tror jeg blir happy på sikt. For min del er det ikke case å selge deler av min posisjon som trading under kr 70.
Redigert i går kl 10:44 Du må logge inn for å svare
bellx
I går kl 09:32 1131

Ser ut som de tolmodige blir belønnet. Kan selskapet bli kjøpt opp med så lav m.cap?? kronen er jo veldig svak også og det gir også rabatt.
Ols123
I går kl 10:56 1019

Vi måste få upp värdet på bolaget snabbt så vi minskar risken för uppköp på för låga kurser😱
Potentialen i bolaget har enligt mig aldrig varit större. 2021 var vi uppe på cirka 36 koronor och då hade vi verken UK, Irland eller Finland. Inte heller Autostore och nya avtalet 💪💪
Storebetong
I går kl 11:07 995

Jeg tror de største eierne er lite interessert i å bli kjøpt opp på kurser som i utgangspunktet kan se bra ut med tanke på dagens børskurs. Dette tror jeg potensielle oppkjøpere forstår, slik at jeg tror ikke det vil komme noe bud på Strong så lenge vi er nede i "gjørma" aksjekursmessig.
Ols123
I går kl 12:32 893

Tror vår ecommerce drar stora drakar till oss
Storebetong
I går kl 13:03 844

Jeg spår at aksjekursen blir liggende paddeflat 11,70/11,90 uten særlig omsetning i dag og tidlig neste uke. Onsdag eller torsdag neste uke tipper jeg noen tar sats på kjøpersiden og kjører kursen opp i 12,30/12,40.

God helg folkens 😊
JosMag
I går kl 13:51 783

Umulig å si hvordan kursen vil gå. Har imidlertid erfart fra tidligere oppganger at det kan gå utrolig fort og mye oppover. En melding om enda en stor E-commerce ordre vil gjøre det utrolig trangt i døra..
Storebetong
I går kl 14:05 755

Spådom er ingen fasit. Jeg legger bare hodet på blokka ved å velge å spå. Jeg tror selvsagt aksjekursen skal mye høyere på sikt og børsmeldte ordre/nyheter vil selvsagt hjelpe på.

Et par timer har jeg i hvert fall hatt rett:)

Ikke hørt fra tunktee på en stund her på tråden, men tipper han vil selge litt på kr 35. Selv er jeg altså på minst 70... ☺️
Redigert i går kl 14:49 Du må logge inn for å svare
HrDuck
I går kl 16:03 637

Passer bra, kan få unna litt andre ting i starten av uka da. Viktig å få ting unna sånn på nyåret 😀

God helg 🙂
Storebetong
I går kl 18:11 534

Jeg tipper hele teamet i Strong var tidlig oppe og på jobb fra start i 2025. Vi passive aksjonærer får være litt tålmodige😀.
tunktee
I går kl 20:34 432

Selger kanskje i morgen hvis jeg får nok lyst på en Lotus Eletre, hvis ikke blir det sikkert en vurdering fra den tids status for selskapet.