Hexagon Purus - DNBs mange hatter. Sterkt Q1 2024!
Edit) Hexagon Purus leverer på det man lover og presenterte et sterkt Q1 2024 og ditto Outlook i dag 03.05.2024. Se innlegg på denne tråden 03.05.2024 kl 09:29.
'Min hatt den har 3 kanter, 3 kanter har min hatt, og har den ei 3 kanter så er den ei...'
1) DNB Markets nedgraderer...
HPUR: DNB MARKETS NEDGRADERER TIL HOLD, KURSMÅL 6 (11)
I dag kl. 08:44 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets nedgraderer anbefaling på Hexagon Purus til hold fra kjøp, og nedjusterer sitt kursmål på aksjen til 6 kroner pr aksje, fra 11 kroner, ifølge en analyse fredag.
"Selv om vi liker selskapshistorien på lengre sikt, fortsetter vi å se et høyt finansieringsbehov samt usikkerhet rundt finansieringen som skaper motvind for aksjen", heter det i analysen.
Nedgraderingen og nedjustering av kursmål gjøres i lys av en kombinasjon av høyere utvanningseffekt fra antatte fremtidige aksjeemisjoner og en 30 prosent rabatt for å reflektere finansieringsusikkerheten, fremgår det.
"Etter våre beregninger er Hexagon Purus fullfinansiert for sitt pågående kapasitetsutvidelsesprogram, noe som forventes å bringe selskapet til ebitda-breakeven. Imidlertid trengs det mer kapital utover dette, og vi anslår et finansieringsbehov på 1,8 milliarder kroner frem mot 2030 for å oppnå tilstrekkelig skala (500 millioner kroner i begynnelsen av 2025)", skriver meglerhuset.
2) DNB ASSET MANAGEMENT AS sitter på eneste registrerte, aktive shortposisjon i Hexagon Purus > 0.5%...
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
DNB ASSET MANAGEMENT AS 2 245 813 0,81% 24.04.2024 SUM 2 245 813 0,81%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
3) DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE er oppført som 8.største aksjonær i Hexagon Purus som innehaver av 4 966 323 aksjer...
InvestorNumber of shares % of top 20 % of total Type Country
...
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE 4 947 463,00 2,13% 1,79%
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Dette til orientering. Enhver får tolke det som en vil.
Kan tilføye at Topp 20 har økt jevnt og trutt i månedsvis, og nå sitter på 84,36% av aksjene.
Ellers var det litt av en nyhet som ble presentert i går! Blir spennende å se hvilke underleverandører som blir tildelt kontrakter!
Bygger hydrogenskip i Norge
Av Kjetil Malkenes Hovland
Publisert: I går 16:41
Myklebust verft skal bygge to av verdens største hydrogenskip til fergestrekningen Bodø-Moskenes. – Stort løft for det norske teknologi- og verftsmiljøet, sier Torghatten-sjef
De nye skipene står sentralt i regjeringens satsing på hydrogenferger.
Statens vegvesen signerte nylig kontrakt med Torghatten Nord til en verdi på 4,9 milliarder kroner. Torghatten skal drive hydrogenferger på strekningen mellom Bodø og Moskenes i Lofoten.
https://e24.no/energi-og-klima/i/Ey45QA/bygger-hydrogenskip-i-norge
Edit) Rettet opp linker
'Min hatt den har 3 kanter, 3 kanter har min hatt, og har den ei 3 kanter så er den ei...'
1) DNB Markets nedgraderer...
HPUR: DNB MARKETS NEDGRADERER TIL HOLD, KURSMÅL 6 (11)
I dag kl. 08:44 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets nedgraderer anbefaling på Hexagon Purus til hold fra kjøp, og nedjusterer sitt kursmål på aksjen til 6 kroner pr aksje, fra 11 kroner, ifølge en analyse fredag.
"Selv om vi liker selskapshistorien på lengre sikt, fortsetter vi å se et høyt finansieringsbehov samt usikkerhet rundt finansieringen som skaper motvind for aksjen", heter det i analysen.
Nedgraderingen og nedjustering av kursmål gjøres i lys av en kombinasjon av høyere utvanningseffekt fra antatte fremtidige aksjeemisjoner og en 30 prosent rabatt for å reflektere finansieringsusikkerheten, fremgår det.
"Etter våre beregninger er Hexagon Purus fullfinansiert for sitt pågående kapasitetsutvidelsesprogram, noe som forventes å bringe selskapet til ebitda-breakeven. Imidlertid trengs det mer kapital utover dette, og vi anslår et finansieringsbehov på 1,8 milliarder kroner frem mot 2030 for å oppnå tilstrekkelig skala (500 millioner kroner i begynnelsen av 2025)", skriver meglerhuset.
2) DNB ASSET MANAGEMENT AS sitter på eneste registrerte, aktive shortposisjon i Hexagon Purus > 0.5%...
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
DNB ASSET MANAGEMENT AS 2 245 813 0,81% 24.04.2024 SUM 2 245 813 0,81%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
3) DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE er oppført som 8.største aksjonær i Hexagon Purus som innehaver av 4 966 323 aksjer...
InvestorNumber of shares % of top 20 % of total Type Country
...
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE 4 947 463,00 2,13% 1,79%
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Dette til orientering. Enhver får tolke det som en vil.
Kan tilføye at Topp 20 har økt jevnt og trutt i månedsvis, og nå sitter på 84,36% av aksjene.
Ellers var det litt av en nyhet som ble presentert i går! Blir spennende å se hvilke underleverandører som blir tildelt kontrakter!
Bygger hydrogenskip i Norge
Av Kjetil Malkenes Hovland
Publisert: I går 16:41
Myklebust verft skal bygge to av verdens største hydrogenskip til fergestrekningen Bodø-Moskenes. – Stort løft for det norske teknologi- og verftsmiljøet, sier Torghatten-sjef
De nye skipene står sentralt i regjeringens satsing på hydrogenferger.
Statens vegvesen signerte nylig kontrakt med Torghatten Nord til en verdi på 4,9 milliarder kroner. Torghatten skal drive hydrogenferger på strekningen mellom Bodø og Moskenes i Lofoten.
https://e24.no/energi-og-klima/i/Ey45QA/bygger-hydrogenskip-i-norge
Edit) Rettet opp linker
Redigert 03.05.2024 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
19.04.2024 kl 12:12
9191
Om 14 dager presenteres Q1 2024 .
Hexagon Purus ASA: Invitation to the presentation of first quarter 2024 results
Hexagon Purus ASA
Fri, Apr 19, 2024, 10:15 AM GMT+2 1 min read
Hexagon Purus ASA's first quarter results 2024 will be released on 3 May 2024, 07:00 CET.
Morten Holum (CEO) and Salman Alam (CFO) will present the results at 08:30 CET and the presentation will be broadcasted live via https://hexagonpurus.kg5.no/.
https://finance.yahoo.com/news/hexagon-purus-asa-invitation-presentation-081500786.html
Hexagon Purus ASA: Invitation to the presentation of first quarter 2024 results
Hexagon Purus ASA
Fri, Apr 19, 2024, 10:15 AM GMT+2 1 min read
Hexagon Purus ASA's first quarter results 2024 will be released on 3 May 2024, 07:00 CET.
Morten Holum (CEO) and Salman Alam (CFO) will present the results at 08:30 CET and the presentation will be broadcasted live via https://hexagonpurus.kg5.no/.
https://finance.yahoo.com/news/hexagon-purus-asa-invitation-presentation-081500786.html
Session88
30.04.2024 kl 17:07
8936
Takk, tipper på fin guiding i det minste:)
...men det er først til fredag Q1 presenteres.
...men det er først til fredag Q1 presenteres.
Rect Angel
30.04.2024 kl 17:27
8901
Å ja, det er først fredag ja. Takk for rettledning.
Ja, de har jo helt frem til nå gjentatt guiding de ga så langt tilbake som ved børsintro høsten 2020. Imponerende! Denne guidingen sendte kursen til 82 NOK tidlig i 2021. Så snakk om å bli straffet på kursen selv om man levererer på det man har lovet...! Norgesrekord i 'avstraffelse' på børs?
Adg. de to hydrogenfergene Myklebust Verft skal bygge for Torghatten (se trådstart for mer). Har vanskelig for å tro at sunnmøringene på Myklebust Verft velger andre en sunnmøringene i Hexagon Purus Maritime som leverandør av drivstoff-/tanksystemer til fergene.
Ja, de har jo helt frem til nå gjentatt guiding de ga så langt tilbake som ved børsintro høsten 2020. Imponerende! Denne guidingen sendte kursen til 82 NOK tidlig i 2021. Så snakk om å bli straffet på kursen selv om man levererer på det man har lovet...! Norgesrekord i 'avstraffelse' på børs?
Adg. de to hydrogenfergene Myklebust Verft skal bygge for Torghatten (se trådstart for mer). Har vanskelig for å tro at sunnmøringene på Myklebust Verft velger andre en sunnmøringene i Hexagon Purus Maritime som leverandør av drivstoff-/tanksystemer til fergene.
Redigert 30.04.2024 kl 17:43
Du må logge inn for å svare
Charlie Freak
01.05.2024 kl 10:25
8730
Jeg tror at vi får en revidering av 2025 målet/guiding. En del av dette er nok priset inn, men vi får nok en reaksjon ned hvis det skjer Jeg tenker at 2025 guidingen skyves noe frem i tid, kanskje 2026. Den grønne omstillingen skjer litt for sent, og det burde vært større vilje fra myndighetene på å få på plass infrastrukturen for grønn hydrogen (blått ligger enda lengre frem i tid). Slik det er nå så venter fyllstasjoner m.m. på at brukerene (markedet ) skal komme. Og vise versa.. Den nye forventede rentebanen er heller ikke spesielt gunstig i forhold til "fremtids inntjening" som skyves på. Og opp på det hele har vi "emisjonsspøkelset" Så JA - hva de sier om guidingen blir uhyre viktig. Vi er nå så nær 2025 at de burde være krystallklare rundt målet. Samtidig må de avblåse emisjonsfaren [her vil "no News være bad news).
Redigert 01.05.2024 kl 11:01
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
01.05.2024 kl 16:02
8626
Det som faktisk er ganske imponerende, er at man til nå har gjentatt finansielle målsetninger for 2025, først guidet til markedet høsten 2020, til tross for at utrulling av hydrogendrevet tungtransport har tatt lenger tid enn hva konsensus tilsa i 2020. Man har altså kompensert for dette gjennom å kunne vise frem proppfulle ordrebøker og sprengt produksjonskapasitet når det gjelder transport og lagring av (grønn og grå) hydrogen. Heldigvis er nå mye ny produksjonskapasitet her i ferd med å bli ferdigstilt.
Så når det nå virkelig også begynner å røre på seg innen hydrogendrevet tungtransport + tilhørende fyllestasjoner, vil jeg si helhetsbildet når det gjelder hydrogen ikke er så verst. Er personlig overbevist om at hydrogen vil komme til å ta en stor del av kaka innen tungtransport, særlig innen den tyngste, mest energikrevende delen av tungtransportsegmentet.
Og hvordan i all verden har det seg at markedet ser ut til å ha 'glemt' helt at Hexagon Purus allerede i 2.halvår i år begynner å levere på avtalen med Hino Trucks (100% eid av Toyota)!!!??? En avtale om levering av 10 000 batterielektriske tungtransportkjøretøy i perioden 2024 - 2030, verdt ca. 22 milliarder NOK (gjennomsnittlig verdt ca. 3.67 milliarder NOK pr. år). Man har hertil en avtale om leveranse om batterielektriske kjøretøy til Daimler, verdt 1.5 milliarder NOK++.
Så når det nå virkelig også begynner å røre på seg innen hydrogendrevet tungtransport + tilhørende fyllestasjoner, vil jeg si helhetsbildet når det gjelder hydrogen ikke er så verst. Er personlig overbevist om at hydrogen vil komme til å ta en stor del av kaka innen tungtransport, særlig innen den tyngste, mest energikrevende delen av tungtransportsegmentet.
Og hvordan i all verden har det seg at markedet ser ut til å ha 'glemt' helt at Hexagon Purus allerede i 2.halvår i år begynner å levere på avtalen med Hino Trucks (100% eid av Toyota)!!!??? En avtale om levering av 10 000 batterielektriske tungtransportkjøretøy i perioden 2024 - 2030, verdt ca. 22 milliarder NOK (gjennomsnittlig verdt ca. 3.67 milliarder NOK pr. år). Man har hertil en avtale om leveranse om batterielektriske kjøretøy til Daimler, verdt 1.5 milliarder NOK++.
Redigert 01.05.2024 kl 21:30
Du må logge inn for å svare
Candelstick
02.05.2024 kl 16:58
8393
Er vel mer markedet generelt han prater om, enn avtalene spesifikt til Hpur.
Rect Angel
03.05.2024 kl 09:29
8132
Hexagon Purus ASA: Results for the first quarter 2024
May 03, 2024 01:00 ET| Source: Hexagon Purus ASA
Selected key developments in Q1 2024:
All-time high quarterly revenue of NOK 407 million in the first quarter of 2024, up 67% from the first quarter of 2023;
EBITDA of NOK -97 million in the first quarter of 2024. This corresponds to an EBITDA margin of -24%, up from -46% in the first quarter of 2023;
Issued convertible bond of approximately NOK 1,000 million following approval by an Extraordinary General Meeting (EGM) on 11 January 2024. Bond issue supported by Mitsui & Co., Ltd., Hy24 and Hexagon Composites;
Construction of all new production facilities completed and extensive ramp-up activities across the new manufacturing footprint is ongoing;
Segment financial reporting introduced from the first quarter of 2024;
Exited the quarter with order backlog consisting of firm purchase orders of approximately NOK 1.2 billion, providing solid line-of-sight to full-year revenue ambitions.
“We have just reported a record quarter for Hexagon Purus, keeping us well on track to meet our targets for 2024. At the same time, we continue our extensive ramp-up activities across the new manufacturing sites to deliver on customer commitments and to maximize capacity utilization”, says Morten Holum, CEO of Hexagon Purus. “We remain laser focused on driving profitability through volume growth whilst being disciplined with capital spending. With a good first quarter delivered, I remain confident that we will be able to meet our operational and financial targets for the year”.
Hexagon Purus Q1 2024 consolidated financials
In the first quarter of 2024, Hexagon Purus (“the Company” or “the Group”) generated all-time high quarterly revenue of NOK 407 million, up 67% from the corresponding period in 2023. Hydrogen infrastructure and hydrogen mobility solutions were the main drivers of growth year-over-year, combined with continued positive momentum within aerospace applications.
Total assets at the end of the first quarter of 2024 amounted to NOK 4,832 (3,935) million. The year-over-year increase in total assets is mainly driven by increases to property, plant and equipment and right-of-use assets as a result of the Company’s capacity expansion program, combined with an increase in working capital to cater for a higher activity level. Trade receivables increased to NOK 359 (226) million in the first quarter of 2024 and inventory stood at NOK 577 (403) million. The Company’s working capital position reflects the Company’s sustained growth track-record, which is expected to continue in 2024.
Net cash flow from operating activities in the first quarter of 2024 was NOK -211 (-119) million, of which NOK -109 (-18) million was due to an increase in net working capital, driven by an increase in inventory and trade receivables.
Net cash flow from investing activities was NOK -132 (-106) million in the first quarter of 2024, of which NOK -130 million relates to investments in production equipment and facilities related to the Company’s capacity expansion program. Net cash flow from financing in the first quarter of 2024 was NOK 985 (1,244) million. The positive inflow from financing in the quarter was owed to the issuance of the NOK 1,000 million convertible bond (2024/2029).
Cash and cash equivalents stood at NOK 965 (1,366) million at the end of the first quarter of 2024.
Hydrogen Mobility and Infrastructure (HMI)
Revenue for the HMI segment in the first quarter of 2024 totaled NOK 388 million, up 66% year-over-year. 54% (65%) of the HMI segment revenue in the first quarter of 2024 stemmed from hydrogen infrastructure solutions, which grew 38% year-over-year. Hydrogen mobility, which covers revenue from the sale of type 4 hydrogen cylinders and cylinder systems for hydrogen-propelled on-road and off-road vehicles, made up 26% (14%) of HMI segment revenue in the first quarter of 2024, and saw year-over-year growth of 213%.
EBITDA for the HMI segment in the first quarter of 2024 ended at NOK -16 (-35) million, equivalent to an EBITDA margin of -4% (-15%). As more customer deliveries with solid gross margins come online, scale and fixed cost absorption increases, leading to improved profitability.
Historical financials for HMI are made available on www.hexagonpurus.com together with Q1 2024 report and presentation.
Battery Systems and Vehicle Integration (BVI)
Revenue for the BVI segment in the first quarter of 2024 totaled NOK 19 (20) million. The vast majority of this revenue relates to an extraordinary payment from an OEM customer for design and engineering services related to an ongoing program. No corresponding costs were booked related to this payment in the quarter. BVI segment EBITDA ended at -25 (-32) million in the first quarter of 2024.
Any significant revenue recognition related to the two major agreements signed for complete vehicle integration of battery electric utility and heavy-duty vehicles with Hino Trucks and Daimler Trucks North America is not expected until the fourth quarter of 2024.
Historical financials for BVI are made available on www.hexagonpurus.com together with Q1 2024 report and presentation.
Outlook
With the completion of the Company’s capacity expansion program this year, significant revenue capacity is added and will serve as a key enabler for the Company to reach its short- to medium-term targets.
Hydrogen infrastructure solutions will be a key growth driver for 2024. The new hydrogen infrastructure and systems manufacturing hub that Hexagon Purus recently opened in Weeze, Germany will more than double (at run-rate) the Company’s production capacity for hydrogen distribution modules and will help meet the growing demand expected for hydrogen infrastructure solutions. Close to 90% of this year’s production capacity for hydrogen distribution modules has either already been sold to customers or are in the final stages of being sold.
Simultaneously, the new state-of-the-art hydrogen cylinder production facility in Kassel will boost production of hydrogen cylinders used for both hydrogen infrastructure and hydrogen mobility solutions. Growth from hydrogen storage solutions for transit bus and heavy-duty vehicles is another key growth driver for 2024.
The Company’s order backlog, consisting of firm customer purchase orders, stood at approximately NOK 1.2 billion as of the first quarter of 2024, with the vast majority for execution in 2024. The order backlog for execution in 2024 is expected to continue to grow as 2024 progresses, mainly driven by call-offs from already secured long-term agreements with the likes of Air Liquide, Linde, Lhyfe, Solaris, Nikola, Hino and Daimler. The Company continues to focus on improving profitability, combined with prudent and restrictive capital deployment.
For the full-year 2024, the Company is expecting revenue growth of at least 50% year-over-year, as well as significant year-over-year improvement in the Group’s EBITDA margin.
Presentation of the results
Hexagon Purus will present the Q1 2024 results at 08:30 CEST on Friday 3 May and the presentation will be broadcast live via https://hexagonpurus.kg5.no/.
The presentation will be held in English and will be virtual. Recording of the presentation will be made available on www.hexagonpurus.com.
For more information:
Mathias Meidell, IR Director, Hexagon Purus ASA
Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com
Salman Alam, CFO, Hexagon Purus ASA
Telephone: +47 476 12 713 | salman.alam@hexagonpurus.com
About Hexagon Purus ASA
Hexagon Purus enables zero emission mobility for a cleaner energy future. The company is a world leading provider of hydrogen Type 4 high-pressure cylinders and systems, battery systems and vehicle integration solutions for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus' products are used in a variety of applications including light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, refueling, maritime, rail and aerospace.
Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on Twitter and LinkedIn.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act
Attachments
HPUR Q1 2024 Report... HPUR Q1 2024 Presentation...
https://www.globenewswire.com/news-release/2024/05/03/2874829/0/en/Hexagon-Purus-ASA-Results-for-the-first-quarter-2024.html
May 03, 2024 01:00 ET| Source: Hexagon Purus ASA
Selected key developments in Q1 2024:
All-time high quarterly revenue of NOK 407 million in the first quarter of 2024, up 67% from the first quarter of 2023;
EBITDA of NOK -97 million in the first quarter of 2024. This corresponds to an EBITDA margin of -24%, up from -46% in the first quarter of 2023;
Issued convertible bond of approximately NOK 1,000 million following approval by an Extraordinary General Meeting (EGM) on 11 January 2024. Bond issue supported by Mitsui & Co., Ltd., Hy24 and Hexagon Composites;
Construction of all new production facilities completed and extensive ramp-up activities across the new manufacturing footprint is ongoing;
Segment financial reporting introduced from the first quarter of 2024;
Exited the quarter with order backlog consisting of firm purchase orders of approximately NOK 1.2 billion, providing solid line-of-sight to full-year revenue ambitions.
“We have just reported a record quarter for Hexagon Purus, keeping us well on track to meet our targets for 2024. At the same time, we continue our extensive ramp-up activities across the new manufacturing sites to deliver on customer commitments and to maximize capacity utilization”, says Morten Holum, CEO of Hexagon Purus. “We remain laser focused on driving profitability through volume growth whilst being disciplined with capital spending. With a good first quarter delivered, I remain confident that we will be able to meet our operational and financial targets for the year”.
Hexagon Purus Q1 2024 consolidated financials
In the first quarter of 2024, Hexagon Purus (“the Company” or “the Group”) generated all-time high quarterly revenue of NOK 407 million, up 67% from the corresponding period in 2023. Hydrogen infrastructure and hydrogen mobility solutions were the main drivers of growth year-over-year, combined with continued positive momentum within aerospace applications.
Total assets at the end of the first quarter of 2024 amounted to NOK 4,832 (3,935) million. The year-over-year increase in total assets is mainly driven by increases to property, plant and equipment and right-of-use assets as a result of the Company’s capacity expansion program, combined with an increase in working capital to cater for a higher activity level. Trade receivables increased to NOK 359 (226) million in the first quarter of 2024 and inventory stood at NOK 577 (403) million. The Company’s working capital position reflects the Company’s sustained growth track-record, which is expected to continue in 2024.
Net cash flow from operating activities in the first quarter of 2024 was NOK -211 (-119) million, of which NOK -109 (-18) million was due to an increase in net working capital, driven by an increase in inventory and trade receivables.
Net cash flow from investing activities was NOK -132 (-106) million in the first quarter of 2024, of which NOK -130 million relates to investments in production equipment and facilities related to the Company’s capacity expansion program. Net cash flow from financing in the first quarter of 2024 was NOK 985 (1,244) million. The positive inflow from financing in the quarter was owed to the issuance of the NOK 1,000 million convertible bond (2024/2029).
Cash and cash equivalents stood at NOK 965 (1,366) million at the end of the first quarter of 2024.
Hydrogen Mobility and Infrastructure (HMI)
Revenue for the HMI segment in the first quarter of 2024 totaled NOK 388 million, up 66% year-over-year. 54% (65%) of the HMI segment revenue in the first quarter of 2024 stemmed from hydrogen infrastructure solutions, which grew 38% year-over-year. Hydrogen mobility, which covers revenue from the sale of type 4 hydrogen cylinders and cylinder systems for hydrogen-propelled on-road and off-road vehicles, made up 26% (14%) of HMI segment revenue in the first quarter of 2024, and saw year-over-year growth of 213%.
EBITDA for the HMI segment in the first quarter of 2024 ended at NOK -16 (-35) million, equivalent to an EBITDA margin of -4% (-15%). As more customer deliveries with solid gross margins come online, scale and fixed cost absorption increases, leading to improved profitability.
Historical financials for HMI are made available on www.hexagonpurus.com together with Q1 2024 report and presentation.
Battery Systems and Vehicle Integration (BVI)
Revenue for the BVI segment in the first quarter of 2024 totaled NOK 19 (20) million. The vast majority of this revenue relates to an extraordinary payment from an OEM customer for design and engineering services related to an ongoing program. No corresponding costs were booked related to this payment in the quarter. BVI segment EBITDA ended at -25 (-32) million in the first quarter of 2024.
Any significant revenue recognition related to the two major agreements signed for complete vehicle integration of battery electric utility and heavy-duty vehicles with Hino Trucks and Daimler Trucks North America is not expected until the fourth quarter of 2024.
Historical financials for BVI are made available on www.hexagonpurus.com together with Q1 2024 report and presentation.
Outlook
With the completion of the Company’s capacity expansion program this year, significant revenue capacity is added and will serve as a key enabler for the Company to reach its short- to medium-term targets.
Hydrogen infrastructure solutions will be a key growth driver for 2024. The new hydrogen infrastructure and systems manufacturing hub that Hexagon Purus recently opened in Weeze, Germany will more than double (at run-rate) the Company’s production capacity for hydrogen distribution modules and will help meet the growing demand expected for hydrogen infrastructure solutions. Close to 90% of this year’s production capacity for hydrogen distribution modules has either already been sold to customers or are in the final stages of being sold.
Simultaneously, the new state-of-the-art hydrogen cylinder production facility in Kassel will boost production of hydrogen cylinders used for both hydrogen infrastructure and hydrogen mobility solutions. Growth from hydrogen storage solutions for transit bus and heavy-duty vehicles is another key growth driver for 2024.
The Company’s order backlog, consisting of firm customer purchase orders, stood at approximately NOK 1.2 billion as of the first quarter of 2024, with the vast majority for execution in 2024. The order backlog for execution in 2024 is expected to continue to grow as 2024 progresses, mainly driven by call-offs from already secured long-term agreements with the likes of Air Liquide, Linde, Lhyfe, Solaris, Nikola, Hino and Daimler. The Company continues to focus on improving profitability, combined with prudent and restrictive capital deployment.
For the full-year 2024, the Company is expecting revenue growth of at least 50% year-over-year, as well as significant year-over-year improvement in the Group’s EBITDA margin.
Presentation of the results
Hexagon Purus will present the Q1 2024 results at 08:30 CEST on Friday 3 May and the presentation will be broadcast live via https://hexagonpurus.kg5.no/.
The presentation will be held in English and will be virtual. Recording of the presentation will be made available on www.hexagonpurus.com.
For more information:
Mathias Meidell, IR Director, Hexagon Purus ASA
Telephone: +47 909 82 242 | mathias.meidell@hexagonpurus.com
Salman Alam, CFO, Hexagon Purus ASA
Telephone: +47 476 12 713 | salman.alam@hexagonpurus.com
About Hexagon Purus ASA
Hexagon Purus enables zero emission mobility for a cleaner energy future. The company is a world leading provider of hydrogen Type 4 high-pressure cylinders and systems, battery systems and vehicle integration solutions for fuel cell electric and battery electric vehicles. Hexagon Purus' products are used in a variety of applications including light, medium and heavy-duty vehicles, buses, ground storage, distribution, refueling, maritime, rail and aerospace.
Learn more at www.hexagonpurus.com and follow @HexagonPurus on Twitter and LinkedIn.
This information is subject to the disclosure requirements pursuant to Section 5-12 the Norwegian Securities Trading Act
Attachments
HPUR Q1 2024 Report... HPUR Q1 2024 Presentation...
https://www.globenewswire.com/news-release/2024/05/03/2874829/0/en/Hexagon-Purus-ASA-Results-for-the-first-quarter-2024.html
Single Malt
03.05.2024 kl 09:58
8036
Ikke lenge siden den var godt over 10,00,- kanskje ikke så lenge til er den over igjen
Rect Angel
03.05.2024 kl 10:09
8005
Ja, kanskje det.
Feelingen er vel også litt at aksjen har vært 'shortfavoritt' leeeenge (posisjoner < 0.5%), og lenge før DNB synliggjorde short > 0.5%, for ikke veldig lenge siden da aksjekursen var nær bunn/ATL.
Flakk handlet vel for ca. 20 millioner NOK på kurs 10 NOK++ for ikke altfor lenge siden og Topp 20 har økt jevnt og trutt etter at man hentet penger sist.
Har trodd på selskapet lenge. Gjør det fortsatt. Man har jo avtaler og avtalepartnere av en 'annen verden'. Den kraftig akselererende mistroen selskapet har blitt møtt med i markedet, til tross for at man hele tiden har gjentatt råsterk guiding første gang gitt ved børsintro høsten 2020 (!!!), har vært og er vanskelig å skjønne.
Feelingen er vel også litt at aksjen har vært 'shortfavoritt' leeeenge (posisjoner < 0.5%), og lenge før DNB synliggjorde short > 0.5%, for ikke veldig lenge siden da aksjekursen var nær bunn/ATL.
Flakk handlet vel for ca. 20 millioner NOK på kurs 10 NOK++ for ikke altfor lenge siden og Topp 20 har økt jevnt og trutt etter at man hentet penger sist.
Har trodd på selskapet lenge. Gjør det fortsatt. Man har jo avtaler og avtalepartnere av en 'annen verden'. Den kraftig akselererende mistroen selskapet har blitt møtt med i markedet, til tross for at man hele tiden har gjentatt råsterk guiding første gang gitt ved børsintro høsten 2020 (!!!), har vært og er vanskelig å skjønne.
Redigert 03.05.2024 kl 10:30
Du må logge inn for å svare
Kaaresve
03.05.2024 kl 11:40
7875
Sier meg fornøyd med ca 35% i denne aksjen foreløpig. - Vi er tross alt i mai
velkjent
03.05.2024 kl 12:01
7824
Jøss, er det noen, som kjøper aksjer bare ved å se på omsetningen?
Dølle
03.05.2024 kl 12:33
7771
Mange kjøper i totalt utbomba case. Nok av eksempler på rekyl basert på hardt straffet over tid
Single Malt
03.05.2024 kl 12:49
7734
var vel 15 mars den største shorten ble satt så den er jo litt lei i dag :-) Ryker SL på short kan det bli ganske heftig.
Rect Angel
03.05.2024 kl 14:42
7595
Og så blåser det endelig kanskje opp til litt reell medvind når det gjelder makroøkonomi og renteproblematikk. Makrodata USA 14:30.
https://www.investing.com/economic-calendar/
https://www.investing.com/economic-calendar/
Redigert 03.05.2024 kl 15:04
Du må logge inn for å svare
rosgun
03.05.2024 kl 16:21
7473
Short eller ikke short….. Ikke første gangen DNB driter på draget isåfall….
Det som er bull her er ebitda og at de får penger fra store giganter fra Daimler og Toyota forskudd/etterhvert som de går opp og frem. Må si jeg er mektig imponert over resultatveksten og at Hydrogen endelig satses på og bygges opp…. Hele 60% av omsetningen er jo hydrogen infrastruktur… Litt merkelig at noen klarer å si at det tar lang tid når Purus bygger nettopp denne i alle vertikaler…. at de i tillegg vil lage batteritrucker nærmest komplette ila Q3, er en gamechanger….. mange vil «måpe» når tallene fra kommer denne geskjeften i tillegg og hvor dette inkluderes i topp og bunnlinje…..En fantastisk guiding med 50% videre økning resten av 2024!!!
FANTASTISK er dette firmaet….. kurs tosifret hvert øyeblikk igjen, ingen vei utenom…. Imorgen? eller ila noen uker…
Tresifret kurs ser vi garantert ila peroden 2025-2030…
Går man fra å levere komponenter til nesten komplette kjørtøy gjør dette noe med både topp og bunnlinje….
Who cares….. dette er kanon og blir bare enda bedre….
Og etterspørselen er enorm etter i industrien både batteri og hydrogen kjørtøy….. Visstnok har denne hydrogeneffekten blitt utsatt og snakket opp i mange år, men at ting skjer industrielt først er naturlig…. For at hydrogen skal kunne benyttes må det være et system bak, og der må alle benytte seg av Purus, ikke minst pga tanker som skal tåle trykk og helst veie lite…..noe de har patentert og sikret i titalls år fremover.
Purus opplever nå at ingen kommer utenom å bruke de, og et sjeldent vekstcase er nå i ferd med å «lette»…..
Tipper dnb og actic fikk bakoversveis etter presentasjonen og guiding… Så kort tilbake som 19.februar hadde Arctic kr 10, men vil tro at tidligere kursmål på kr 18 vil komme tilbake igjen rimelg raskt…..
Når batteriinjen er klar i Q3 vil det raskt bli helt andre guidinger/kursmål da dette vil ta Purus til helt andre og ukjente høyder kursmessig….I 2025 vil vi se et totalt overskudd som bare vil øke sinnssykt i årene fremover….
TIDLIGER KURSMÅL FRA ARCTIC PÅ KR 18, kan komme raskere enn de fleste er klar over. Det vil isåfall tredoble kursen og at fredagens 30% bare er starten på en rask reprising er jeg ikke i tvil om….. Tosifret ila uka er min gledelige spådom……
Det som er bull her er ebitda og at de får penger fra store giganter fra Daimler og Toyota forskudd/etterhvert som de går opp og frem. Må si jeg er mektig imponert over resultatveksten og at Hydrogen endelig satses på og bygges opp…. Hele 60% av omsetningen er jo hydrogen infrastruktur… Litt merkelig at noen klarer å si at det tar lang tid når Purus bygger nettopp denne i alle vertikaler…. at de i tillegg vil lage batteritrucker nærmest komplette ila Q3, er en gamechanger….. mange vil «måpe» når tallene fra kommer denne geskjeften i tillegg og hvor dette inkluderes i topp og bunnlinje…..En fantastisk guiding med 50% videre økning resten av 2024!!!
FANTASTISK er dette firmaet….. kurs tosifret hvert øyeblikk igjen, ingen vei utenom…. Imorgen? eller ila noen uker…
Tresifret kurs ser vi garantert ila peroden 2025-2030…
Går man fra å levere komponenter til nesten komplette kjørtøy gjør dette noe med både topp og bunnlinje….
Who cares….. dette er kanon og blir bare enda bedre….
Og etterspørselen er enorm etter i industrien både batteri og hydrogen kjørtøy….. Visstnok har denne hydrogeneffekten blitt utsatt og snakket opp i mange år, men at ting skjer industrielt først er naturlig…. For at hydrogen skal kunne benyttes må det være et system bak, og der må alle benytte seg av Purus, ikke minst pga tanker som skal tåle trykk og helst veie lite…..noe de har patentert og sikret i titalls år fremover.
Purus opplever nå at ingen kommer utenom å bruke de, og et sjeldent vekstcase er nå i ferd med å «lette»…..
Tipper dnb og actic fikk bakoversveis etter presentasjonen og guiding… Så kort tilbake som 19.februar hadde Arctic kr 10, men vil tro at tidligere kursmål på kr 18 vil komme tilbake igjen rimelg raskt…..
Når batteriinjen er klar i Q3 vil det raskt bli helt andre guidinger/kursmål da dette vil ta Purus til helt andre og ukjente høyder kursmessig….I 2025 vil vi se et totalt overskudd som bare vil øke sinnssykt i årene fremover….
TIDLIGER KURSMÅL FRA ARCTIC PÅ KR 18, kan komme raskere enn de fleste er klar over. Det vil isåfall tredoble kursen og at fredagens 30% bare er starten på en rask reprising er jeg ikke i tvil om….. Tosifret ila uka er min gledelige spådom……
Redigert 04.05.2024 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
07.05.2024 kl 11:59
6914
Økning av DNB ASSET MANAGEMENT AS sin shortposisjon registrert i Shortregisteret 03.05.2024.
Altså fredag, samme dag som Hexagon Purus presenterte sitt imponerende Q1 2024 og ditto guiding!
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Altså fredag, samme dag som Hexagon Purus presenterte sitt imponerende Q1 2024 og ditto guiding!
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Redigert 07.05.2024 kl 12:25
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
07.05.2024 kl 12:04
6910
Gjør det jo enklere å skjønne hvorfor DNB Markets var lynrask 'first mover', i etterkant av fredagens kvartalspresentasjon, og svært så påholden når det gjelder sin 'oppgradering' av Hexagon Purus aksjen i går morges.
HPUR: DNB MARKETS HØYNER KURSMÅL TIL 7 FRA 6, GJENTAR HOLD
I går kl. 08:51 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets høyner kursmålet på Hexagon Purus til syv kroner pr aksje, fra seks kroner, og gjentar en holdanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset søndag.
Kursmålet høynes etter lavere utvannende effekter fra en forventet kapitalinnhenting, etter fredagens kursoppgang.
HPUR: DNB MARKETS HØYNER KURSMÅL TIL 7 FRA 6, GJENTAR HOLD
I går kl. 08:51 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets høyner kursmålet på Hexagon Purus til syv kroner pr aksje, fra seks kroner, og gjentar en holdanbefaling.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset søndag.
Kursmålet høynes etter lavere utvannende effekter fra en forventet kapitalinnhenting, etter fredagens kursoppgang.
Redigert 07.05.2024 kl 15:05
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
30.05.2024 kl 12:52
6310
Studerer ikke Topp 20 aksjonærlister daglig, men liker å følge litt med. Kikket innom i dag.
Sett i relasjon til tematikken i denne trådstarten, er det litt interessant å merke seg at bare siden 21.05.2024 (4 864 738 aksjer) til i dag 30.05.2024 (5 343 738 aksjer) har DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE økt sin posisjon i Hexagon Purus med over 10% (497 000 aksjer).
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Når det gjelder shortposisjonen til DNB ASSET MANAGEMENT AS er denne oppført som uforandret siden 03. 05.2024 i Shortregisteret, og er på 2 935 710 aksjer (1,06%).
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Edit) NB! NB! Shortposisjonen innehas av DNB ASSET MANAGEMENT AS og ikke DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE som jeg dessverre feilaktig kom til å skrive da jeg postet innlegget. Beklager den bommerten sterkt. DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE er altså på sin side 7.største aksjonær i Hexagon Purus, feilen er nå rettet opp og alt er som det skal være.
Sett i relasjon til tematikken i denne trådstarten, er det litt interessant å merke seg at bare siden 21.05.2024 (4 864 738 aksjer) til i dag 30.05.2024 (5 343 738 aksjer) har DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE økt sin posisjon i Hexagon Purus med over 10% (497 000 aksjer).
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Når det gjelder shortposisjonen til DNB ASSET MANAGEMENT AS er denne oppført som uforandret siden 03. 05.2024 i Shortregisteret, og er på 2 935 710 aksjer (1,06%).
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Edit) NB! NB! Shortposisjonen innehas av DNB ASSET MANAGEMENT AS og ikke DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE som jeg dessverre feilaktig kom til å skrive da jeg postet innlegget. Beklager den bommerten sterkt. DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE er altså på sin side 7.største aksjonær i Hexagon Purus, feilen er nå rettet opp og alt er som det skal være.
Redigert 30.05.2024 kl 19:48
Du må logge inn for å svare
vulkan
30.05.2024 kl 14:36
6194
Kan dagens pengestrøm inn i HEX være lindrende for frykten rundt utvanning i HPUR? Eller vil det bety at HEX nå har råd til å benytte anledningen til billige nye aksjer i HPUR? Mao det er i HEX det er godt å være
Rect Angel
30.05.2024 kl 16:12
6109
Vanskelige spørsmål å svare på. Har ikke følelse av at HEX har planer om å øke i HPUR.
Så hvor er det godt å være? I begge, tenker jeg og har valgt det.
Tenker på HEX som bunnsolide fremtidsutsikter med solid veksttakt nå etter lanseringen av Cummins revolusjonerende X15N gassdrevne motor. HEX eier dessuten 38% av HPUR.
HPUR representerer på sin side muligheten for eksepsjonell monstervekst, tenker jeg. Har jo allerede avtaler og en partnerportefølje som nesten er til å miste pusten av.
Så hvor er det godt å være? I begge, tenker jeg og har valgt det.
Tenker på HEX som bunnsolide fremtidsutsikter med solid veksttakt nå etter lanseringen av Cummins revolusjonerende X15N gassdrevne motor. HEX eier dessuten 38% av HPUR.
HPUR representerer på sin side muligheten for eksepsjonell monstervekst, tenker jeg. Har jo allerede avtaler og en partnerportefølje som nesten er til å miste pusten av.
Redigert 30.05.2024 kl 18:00
Du må logge inn for å svare
Tyrkman
30.05.2024 kl 19:48
5956
Det er jeg enig i. HEX er safe bet mens potientialet for mega upside er tilstede i HPUR. Hvis man har midler man blot vil lægge i skuffen de næste 10 år vil HPUR være et super interessant valg med mulighed for 10-20 dobling (eller måske endda mere) men man skal kunne tåle svingninger under vejrs. Jeg har valgt samme strategi og har aktier i begge men 2/3 dele i HPUR da jeg er overbevist om at det vil være en super god investering. Industrien virker lidt som vindindustrien i sin spæde opstart som siden er blevet til multi mia. business. Så er kun et spørgsmål om tid da der reelt ikke er noget alternativ til omstillingen
Redigert 30.05.2024 kl 19:51
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
31.05.2024 kl 11:55
5745
Bare til orientering, for å unngå forviring hvis noen går inn i Topp 20 aksjonærer listen.
Som jeg postet om i går, var DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE oppført som 7.største aksjonær i Hexagon Purus med 5 343 738 aksjer. Siden i går har man på dagens oversikt økt med 1 000 aksjer, men navnet er i dagens oversikt endret til DNB BANK ASA MEGLERKONTO INNLAND. Dette altså til orientering.
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Når det gjelder shortposisjonen til DNB ASSET MANAGEMENT AS, er denne uendret.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Som jeg postet om i går, var DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE oppført som 7.største aksjonær i Hexagon Purus med 5 343 738 aksjer. Siden i går har man på dagens oversikt økt med 1 000 aksjer, men navnet er i dagens oversikt endret til DNB BANK ASA MEGLERKONTO INNLAND. Dette altså til orientering.
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Når det gjelder shortposisjonen til DNB ASSET MANAGEMENT AS, er denne uendret.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Redigert 31.05.2024 kl 11:56
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
04.07.2024 kl 09:44
5276
Oppdatering 'DNBs hatts 3 kanter'.
1. DNB Markets, med markedets laveste kursmål, kommer i dag 'luskende' etter aksjekursen.
HPUR: DNB MARKETS OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 8 (7), GJENTAR HOLD
I dag kl. 07:24 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppjusterer kursmålet på Hexagon Purus til åtte kroner pr aksje, fra syv kroner, og gjentar sin holdanbefaling.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset onsdag ettermiddag.
Meglerhuset venter en ebitda på -103 millioner kroner i andre kvartal, ett prosent over konsensus.
"Vi forventer at kontantposisjonen halveres sammenlignet med første kvartal, drevet av fortsatt driftsunderskudd og arbeidskapitaloppbygging, samt diverse investeringer (capex)", skriver meglerhuset.
2. DNB ASSET MANAGEMENT AS sitter på sin side fortsatt på eneste aktive shortposisjon registrert i shortregisteret (> 0.5%). Posisjonen er uendret siden 03.05.2024 (1.06% av utestående aksjer).
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
DNB ASSET MANAGEMENT AS 2 935 710 1,06% 03.05.2024 SUM 2 935 710 1,06%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
3. Og til slutt har vi så altså DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE (*) som gjør treenigheten komplett, som 7.største aksjonær. Har økt med 480 359 aksjer og rykket opp fra 8.ende til 7.plass på TOPP 20 siden trådstart.
Investor Number of shares % of top 20
% of total
...
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE 5 427 822,00 2,31% 1,96%
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
* Posisjonen endret en periode navn til DNB BANK ASA MEGLERKONTO INNLAND (se foregående innlegg på tråden), men har nå altså endret navn tilbake til DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE (se trådstart).
1. DNB Markets, med markedets laveste kursmål, kommer i dag 'luskende' etter aksjekursen.
HPUR: DNB MARKETS OPPJUSTERER KURSMÅL TIL 8 (7), GJENTAR HOLD
I dag kl. 07:24 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppjusterer kursmålet på Hexagon Purus til åtte kroner pr aksje, fra syv kroner, og gjentar sin holdanbefaling.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset onsdag ettermiddag.
Meglerhuset venter en ebitda på -103 millioner kroner i andre kvartal, ett prosent over konsensus.
"Vi forventer at kontantposisjonen halveres sammenlignet med første kvartal, drevet av fortsatt driftsunderskudd og arbeidskapitaloppbygging, samt diverse investeringer (capex)", skriver meglerhuset.
2. DNB ASSET MANAGEMENT AS sitter på sin side fortsatt på eneste aktive shortposisjon registrert i shortregisteret (> 0.5%). Posisjonen er uendret siden 03.05.2024 (1.06% av utestående aksjer).
Active positions
POSITION HOLDER SHORT POSITION SHORT PERCENT POSITION DATE (DD.MM.YYYY)
DNB ASSET MANAGEMENT AS 2 935 710 1,06% 03.05.2024 SUM 2 935 710 1,06%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
3. Og til slutt har vi så altså DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE (*) som gjør treenigheten komplett, som 7.største aksjonær. Har økt med 480 359 aksjer og rykket opp fra 8.ende til 7.plass på TOPP 20 siden trådstart.
Investor Number of shares % of top 20
% of total
...
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE 5 427 822,00 2,31% 1,96%
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
* Posisjonen endret en periode navn til DNB BANK ASA MEGLERKONTO INNLAND (se foregående innlegg på tråden), men har nå altså endret navn tilbake til DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE (se trådstart).
Redigert 04.07.2024 kl 10:13
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
07.08.2024 kl 20:10
4916
CITADEL SECURITIES (EUROPE) LIMITED ut av shortregisteret (posisjon < 0.5%) 06.08.2024.
Dermed er DNB ASSET MANAGEMENT AS igjen alene på valen i registeret (> 0.5%) med sin shortposisjon (1.14%).
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE er forøvrig fortsatt oppført som 7.største aksjonær i Hexagon Purus med 5 427 822 aksjer (uforandret beholdning siden sist jeg sjekket, 04.07.2024).
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE 5 427 822,00 2,31% 1,95%
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Når det gjelder kursmål jeg er kjent med, ligger DNB Markets ute i markedet med det i særklasse laveste, 8 NOK.
Dermed er DNB ASSET MANAGEMENT AS igjen alene på valen i registeret (> 0.5%) med sin shortposisjon (1.14%).
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE er forøvrig fortsatt oppført som 7.største aksjonær i Hexagon Purus med 5 427 822 aksjer (uforandret beholdning siden sist jeg sjekket, 04.07.2024).
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE 5 427 822,00 2,31% 1,95%
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Når det gjelder kursmål jeg er kjent med, ligger DNB Markets ute i markedet med det i særklasse laveste, 8 NOK.
Redigert 07.08.2024 kl 20:12
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
19.08.2024 kl 15:54
4601
DNB ASSET MANAGEMENT AS krymper shorten fra 3 185 710 (1.14%) til 2 900 299 (1,04%) aksjer.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Rect Angel
21.08.2024 kl 15:04
4151
Ytterligere reduksjon til 2 771 631 aksjer (0,99%) i gårsdagens oppdatering fra Finanstilsynet.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Blir ingen hjelpende hånd til inndekningen fra meg. ;)
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Blir ingen hjelpende hånd til inndekningen fra meg. ;)
Redigert 21.08.2024 kl 16:51
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
10.10.2024 kl 00:06
3402
Av dagens oppdatering av Shortregisteret ser vi at DNB ASSET MANAGEMENT AS har benyttet de senere dagers kursfall til å krympe sin shortposisjon med 319 690 aksjer, fra 2 771 631 (99%) til 2 451 941 (88%).
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Når det gjelder DNBs to andre 'hatter', er
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE fortsatt 7.største aksjonær i Hexagon Purus med en uforandret beholdning på 5 427 822 aksjer (1,95%).
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Mens DNB MARKETS på sin side oppgraderte aksjen for mindre enn 2 uker siden:
HPUR: DNB MARKETS OPPGRADERER TIL KJØP (HOLD), KURSMÅL 14 (8)
27 sep. 09:31 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer anbefaling på Hexagon Purus til kjøp fra hold og oppjusterer samtidig sitt kursmål på aksjen til 14 kroner fra 8 kroner.
Det fremgår av en oppdatering fredag.
"Aksjen handles 5--18 prosent under sammenlignbare aksjer for hydrogenutstyr på EV/omsetning i 2024-2026 og 6--13 prosent under på konsensus. Selv om rabatten til sammenlignbare aksjer har blitt redusert, mener vi at Hexagon Purus er bedre posisjonert industrielt", skriver meglerhuset.
DNB Markets oppjusterer samtidig sitt kursmål på Hexagon Composites til 50 kroner fra 45 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Når det gjelder DNBs to andre 'hatter', er
DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE fortsatt 7.største aksjonær i Hexagon Purus med en uforandret beholdning på 5 427 822 aksjer (1,95%).
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Mens DNB MARKETS på sin side oppgraderte aksjen for mindre enn 2 uker siden:
HPUR: DNB MARKETS OPPGRADERER TIL KJØP (HOLD), KURSMÅL 14 (8)
27 sep. 09:31 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets oppgraderer anbefaling på Hexagon Purus til kjøp fra hold og oppjusterer samtidig sitt kursmål på aksjen til 14 kroner fra 8 kroner.
Det fremgår av en oppdatering fredag.
"Aksjen handles 5--18 prosent under sammenlignbare aksjer for hydrogenutstyr på EV/omsetning i 2024-2026 og 6--13 prosent under på konsensus. Selv om rabatten til sammenlignbare aksjer har blitt redusert, mener vi at Hexagon Purus er bedre posisjonert industrielt", skriver meglerhuset.
DNB Markets oppjusterer samtidig sitt kursmål på Hexagon Composites til 50 kroner fra 45 kroner og gjentar kjøpsanbefaling på aksjen.
Session88
10.10.2024 kl 15:44
3176
I går, på Børsmorgen og i en artikkel i Finansavisen hevdet Molnes at HPUR mistet Daimler kontrakten til LG grunnet pris. Dette er feil i følge en sentralt plassert kilde i HPUR. Dette er to ulike kontrakter som ikke har relasjon til hverandre. HPUR har ikke tapt kontrakt til noen konkurrent, det er Daimler som ikke prioriterer disse kjøretøy i sin portefølje lengre, så behovet har bortfalt.
Det er svært uheldig at Finansavisen trekker konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten med påfølgende oppfordring til investorer å selge aksjene.
Jeg håper HPUR tar affære og får denne påstanden tilbakevist og at FA beklager.
Det er svært uheldig at Finansavisen trekker konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten med påfølgende oppfordring til investorer å selge aksjene.
Jeg håper HPUR tar affære og får denne påstanden tilbakevist og at FA beklager.
Byzantin
10.10.2024 kl 16:25
3122
Der ble det forøvrig også antydet at løpet nå kanskje er kjørt for Purus, som eventuelt må/kan bli hentet inn igjen til morskipet Hex. Lurer i så fall på hva slags følger det vil få for aksjekursen(e)?
Redigert 10.10.2024 kl 18:11
Du må logge inn for å svare
Session88
10.10.2024 kl 16:43
3106
Tull og tøys!
Selskapet er satt tilbake 2-3 kvartaler, ikke noe annet.
Selskapet er satt tilbake 2-3 kvartaler, ikke noe annet.
DrPepper
10.10.2024 kl 16:48
3102
Varför skulle det vara kört? Detta var ett kontrakt av många. De har ju full produktion av sina tankar som redan nu visar vinst, blir intressant att se hur Tern truck kommer att säljas på marknaden, I början av 2025 så ska väl kunder kunna köpa de som jag har förstått det. Hade jag haft mer pengar hade jag köpt, men jag är fullt investerad just nu.
Rect Angel
10.10.2024 kl 19:57
2903
"Det er svært uheldig at Finansavisen trekker konklusjoner som ikke har rot i virkeligheten med påfølgende oppfordring til investorer å selge aksjene.'
Jeg håper HPUR tar affære og får denne påstanden tilbakevist og at FA beklager."
Enig. For dette fremstår jo som direkte skandaløst.
For her er det Hexagon Purus selv sier om den kansellerte kontrakten (har postet dette TDN Finans intervjuet med Hexagon Purus's CFO Salman Alam på en annen tråd, men finner det svært relevant å reposte det her når jeg er gjort kjent med hva som publiseres av Nettavisen):
HPUR: DTNA HAR IKKE HATT PROBLEMER MED VÅRE PRODUKTER - ALAM
i dag kl. 11:27 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Det er flere faktorer på begge sider som ligger bak beslutningen for terminering av forsyningsavtalen mellom Hexagon Purus og Daimler Truck North America (DTNA). DTNA har imidlertid ikke hatt problemer med Hexagon Purus' produkter eller teknologi.
Det sier finansdirektør Salman Alam i Hexagon Purus til TDN Direkt fredag.
-Det er viktig å få frem at DTNA har ikke hatt problemer eller vært kritiske til vårt produkt eller teknologi, så det har de vært fornøyd med. Men det er et bakteppe for disse kjøretøy-OEMene som har vært ganske utfordrende i det siste, sier Alam.
Finansdirektøren fremhever at flere kjøretøy-OEMer som Stellantis og Volkswagen har kommet med resultatvarsel i det siste der selskapene har senket guiding for 2024, noe DTNA også gjorde i juli 2024.
-De har nok slitt litt med et tøffere makroøkonomisk klima, med mindre etterspørsel fra Kina, og generelt med denne adopsjonen av elektriske kjøretøy, ikke bare på den kommersielle siden, men spesielt i forhold til de lettere kjøretøyene, sier Alam.
Da selskapet meldte om signering av kontrakten i august 2023, var den potensielle salgsverdien estimert til 150 millioner dollar. Ifølge Alam er det ikke mye av dette beløpet som Hexagon Purus har fått ut av kontrakten før termineringen.
-Vi skulle egentlig begynne å levere på kontrakten nå i andre halvår 2024, så vi har for alle praktiske formål ikke begynt å levere på kontrakten ennå. DTNA terminerer før vesentlige leveranser starter, så det er ikke mye som fås ut av det, sier han.
Kostnadskompensasjonen som det samtidig ble meldt om fredag er ifølge finansdirektøren kostnader knyttet til programmet og ting som ble kjøpt eller investert i direkte relatert til programmet.
-Det er ikke et kjempestort beløp, men det er snakk om noen millioner dollar vi får tilbake som dekker mye av de direkte kostnadene vi har hatt i forbindelse med programmet, sier han.
For 2025 forventer selskapet nå en omsetningsvekst på minst 50 prosent, med fortsatt betydelig forbedring av ebitda-marginen. Tidligere hadde selskapet mål om en omsetning på 4-5 milliarder kroner i 2025. Videre forventer Hexagon Purus nå å oppnå en breakeven ebitda i 2026, som er endret fra den tidligere forventingen om å oppnå dette i 2025.
-Vi har tatt ned guiding for 2025 ettersom denne kontrakten skulle bidra med vesentlige inntekter neste år, og vi er ikke i stand til på veldig kort sikt å fylle det bortfallet med én gang, sier Alam.
Ifølge finansdirektøren har kontrakten dreid seg om kjøretøy som gatefeierbiler, kranbiler og lignende, som representerer et relativt lite marked. På grunn av full kapasitetsutnyttelse har mange kundeforespørsler blitt avslått. Når denne kontrakten nå bortfaller, åpner det for muligheten til å forfølge nye og mer attraktive kontrakter i andre potensielle programmer.
-Vi ville jo helst vært foruten, men når man først har kommet til det tror vi også at på sikt kan dette vært positivt for oss, sier han.
Jeg håper HPUR tar affære og får denne påstanden tilbakevist og at FA beklager."
Enig. For dette fremstår jo som direkte skandaløst.
For her er det Hexagon Purus selv sier om den kansellerte kontrakten (har postet dette TDN Finans intervjuet med Hexagon Purus's CFO Salman Alam på en annen tråd, men finner det svært relevant å reposte det her når jeg er gjort kjent med hva som publiseres av Nettavisen):
HPUR: DTNA HAR IKKE HATT PROBLEMER MED VÅRE PRODUKTER - ALAM
i dag kl. 11:27 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Det er flere faktorer på begge sider som ligger bak beslutningen for terminering av forsyningsavtalen mellom Hexagon Purus og Daimler Truck North America (DTNA). DTNA har imidlertid ikke hatt problemer med Hexagon Purus' produkter eller teknologi.
Det sier finansdirektør Salman Alam i Hexagon Purus til TDN Direkt fredag.
-Det er viktig å få frem at DTNA har ikke hatt problemer eller vært kritiske til vårt produkt eller teknologi, så det har de vært fornøyd med. Men det er et bakteppe for disse kjøretøy-OEMene som har vært ganske utfordrende i det siste, sier Alam.
Finansdirektøren fremhever at flere kjøretøy-OEMer som Stellantis og Volkswagen har kommet med resultatvarsel i det siste der selskapene har senket guiding for 2024, noe DTNA også gjorde i juli 2024.
-De har nok slitt litt med et tøffere makroøkonomisk klima, med mindre etterspørsel fra Kina, og generelt med denne adopsjonen av elektriske kjøretøy, ikke bare på den kommersielle siden, men spesielt i forhold til de lettere kjøretøyene, sier Alam.
Da selskapet meldte om signering av kontrakten i august 2023, var den potensielle salgsverdien estimert til 150 millioner dollar. Ifølge Alam er det ikke mye av dette beløpet som Hexagon Purus har fått ut av kontrakten før termineringen.
-Vi skulle egentlig begynne å levere på kontrakten nå i andre halvår 2024, så vi har for alle praktiske formål ikke begynt å levere på kontrakten ennå. DTNA terminerer før vesentlige leveranser starter, så det er ikke mye som fås ut av det, sier han.
Kostnadskompensasjonen som det samtidig ble meldt om fredag er ifølge finansdirektøren kostnader knyttet til programmet og ting som ble kjøpt eller investert i direkte relatert til programmet.
-Det er ikke et kjempestort beløp, men det er snakk om noen millioner dollar vi får tilbake som dekker mye av de direkte kostnadene vi har hatt i forbindelse med programmet, sier han.
For 2025 forventer selskapet nå en omsetningsvekst på minst 50 prosent, med fortsatt betydelig forbedring av ebitda-marginen. Tidligere hadde selskapet mål om en omsetning på 4-5 milliarder kroner i 2025. Videre forventer Hexagon Purus nå å oppnå en breakeven ebitda i 2026, som er endret fra den tidligere forventingen om å oppnå dette i 2025.
-Vi har tatt ned guiding for 2025 ettersom denne kontrakten skulle bidra med vesentlige inntekter neste år, og vi er ikke i stand til på veldig kort sikt å fylle det bortfallet med én gang, sier Alam.
Ifølge finansdirektøren har kontrakten dreid seg om kjøretøy som gatefeierbiler, kranbiler og lignende, som representerer et relativt lite marked. På grunn av full kapasitetsutnyttelse har mange kundeforespørsler blitt avslått. Når denne kontrakten nå bortfaller, åpner det for muligheten til å forfølge nye og mer attraktive kontrakter i andre potensielle programmer.
-Vi ville jo helst vært foruten, men når man først har kommet til det tror vi også at på sikt kan dette vært positivt for oss, sier han.
Redigert 10.10.2024 kl 20:11
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
10.10.2024 kl 20:26
2866
Får å få med alt som fremstår som relevant her nå, må også dette fra Finansavisen 07.10 med, og spesielt vil jeg fremheve dette avsnittet:
"Selskapet fremhevet imidlertid på analytikersamtalen at de ikke har opplevd en kommersiell nedgang med andre kunder eller i andre forretningsområder, inkludert Hino-avtalen, skriver Arctic."
Og Hino-avtalen (TERN) gjelder altså, som den kansellerte DTNA-avtalen, også batterielektriske kjøretøy. Hino-avtalen har en ramme på $2 milliarder, den kansellerte DTNA-avtalen hadde en ramme på $150 000...
KOMMENTAR: OLJERELATERTE AKSJER STEG PÅ OSLO BØRS FREDAG
...
Hexagon Purus falt 17,5 prosent på Oslo Børs fredag etter at selskapet meldte om enighet med Daimler Truck North America (DTNA) om å terminere partenes langsiktige leveranseavtale for elektriske yrkeskjøretøy.
I fredagens melding opprettholder Hexagon Purus 2024-guidingen, men kutter 2025-guidingen til en omsetningsvekst på minst 50 prosent, som ifølge Arctic Securities tilsvarer over tre milliarder kroner, fra tidligere guidet omsetning på fire-fem milliarder kroner.
-Vi har tatt ned guiding for 2025 ettersom denne kontrakten skulle bidra med vesentlige inntekter neste år, og vi er ikke i stand til på veldig kort sikt å fylle det bortfallet med én gang, sier finansdirektør Salman Alam til TDN Direkt fredag.
Videre forventer Hexagon Purus å oppnå en breakeven ebitda i 2026, fra tidligere forventet 2025.
Termineringen resulterer i en negativ effekt på ebitda-marginen for 2025, men det forsinkede punktet for ebitda breakeven inn i 2026 er kun en justering av "måneder", ifølge Arctic, som henviser til en analytikersamtale med selskapets administrerende direktør fredag morgen.
Ettersom dette fører til mindre arbeidskapitalbehov, mener meglerhuset at termineringen har en nøytral innvirkning på selskapets kapitalbehov for 2025.
Selskapet fremhevet imidlertid på analytikersamtalen at de ikke har opplevd en kommersiell nedgang med andre kunder eller i andre forretningsområder, inkludert Hino-avtalen, skriver Arctic.
Finansdirektøren sier også til TDN Direkt at på grunn av full kapasitetsutnyttelse har selskapet måttet avslå mange kundeforespørsler, og tror at på sikt kan termineringen være positiv ettersom selskapet kan forfølge nye og mer attraktive kontrakter.
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/10/07/06400913/kommentar-oljerelaterte-aksjer-steg-pa-oslo-bors-fredag
"Selskapet fremhevet imidlertid på analytikersamtalen at de ikke har opplevd en kommersiell nedgang med andre kunder eller i andre forretningsområder, inkludert Hino-avtalen, skriver Arctic."
Og Hino-avtalen (TERN) gjelder altså, som den kansellerte DTNA-avtalen, også batterielektriske kjøretøy. Hino-avtalen har en ramme på $2 milliarder, den kansellerte DTNA-avtalen hadde en ramme på $150 000...
KOMMENTAR: OLJERELATERTE AKSJER STEG PÅ OSLO BØRS FREDAG
...
Hexagon Purus falt 17,5 prosent på Oslo Børs fredag etter at selskapet meldte om enighet med Daimler Truck North America (DTNA) om å terminere partenes langsiktige leveranseavtale for elektriske yrkeskjøretøy.
I fredagens melding opprettholder Hexagon Purus 2024-guidingen, men kutter 2025-guidingen til en omsetningsvekst på minst 50 prosent, som ifølge Arctic Securities tilsvarer over tre milliarder kroner, fra tidligere guidet omsetning på fire-fem milliarder kroner.
-Vi har tatt ned guiding for 2025 ettersom denne kontrakten skulle bidra med vesentlige inntekter neste år, og vi er ikke i stand til på veldig kort sikt å fylle det bortfallet med én gang, sier finansdirektør Salman Alam til TDN Direkt fredag.
Videre forventer Hexagon Purus å oppnå en breakeven ebitda i 2026, fra tidligere forventet 2025.
Termineringen resulterer i en negativ effekt på ebitda-marginen for 2025, men det forsinkede punktet for ebitda breakeven inn i 2026 er kun en justering av "måneder", ifølge Arctic, som henviser til en analytikersamtale med selskapets administrerende direktør fredag morgen.
Ettersom dette fører til mindre arbeidskapitalbehov, mener meglerhuset at termineringen har en nøytral innvirkning på selskapets kapitalbehov for 2025.
Selskapet fremhevet imidlertid på analytikersamtalen at de ikke har opplevd en kommersiell nedgang med andre kunder eller i andre forretningsområder, inkludert Hino-avtalen, skriver Arctic.
Finansdirektøren sier også til TDN Direkt at på grunn av full kapasitetsutnyttelse har selskapet måttet avslå mange kundeforespørsler, og tror at på sikt kan termineringen være positiv ettersom selskapet kan forfølge nye og mer attraktive kontrakter.
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/10/07/06400913/kommentar-oljerelaterte-aksjer-steg-pa-oslo-bors-fredag
Redigert 10.10.2024 kl 20:28
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
14.10.2024 kl 14:23
2538
Navneendring og økt beholdning.
DNB-kontoen på Topp 20 har igjen endret navn fra 'DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE' til 'DNB BANK ASA MEGLERKONTO INNLAND'.
Er fortsatt 7.største aksjer, men har siden sist jeg sjekket (10.10.2024) økt beholdningen med 203 952 aksjer til 5 631 774 aksjer (2,03%).
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
DNB-kontoen på Topp 20 har igjen endret navn fra 'DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE' til 'DNB BANK ASA MEGLERKONTO INNLAND'.
Er fortsatt 7.største aksjer, men har siden sist jeg sjekket (10.10.2024) økt beholdningen med 203 952 aksjer til 5 631 774 aksjer (2,03%).
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Redigert 14.10.2024 kl 16:31
Du må logge inn for å svare
Rect Angel
21.10.2024 kl 19:12
2149
I dagens oppdatering av Shortregisteret kommer det frem at DNB ASSET MANAGEMENT AS 18.10.2024 har økt sin shortposisjon med 50 000 aksjer. Fra 2 451 491 (0.88%) til 5 501 491 (0.90%).
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Så til Topp 20 aksjonæroversikten.14.10.224 postet jeg følgende:
"DNB-kontoen på Topp 20 har igjen endret navn fra 'DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE' til 'DNB BANK ASA MEGLERKONTO INNLAND'.
Er fortsatt 7.største aksjer, men har siden sist jeg sjekket (10.10.2024) økt beholdningen med 203 952 aksjer til 5 631 774 aksjer (2,03%)."
I dagens aksjonæroversikt er man fortsatt 7.største aksjonær, men nå er alt endret tilbake til utgangspunktet, der det var før denne endringen, både når det gjelder navn og aksjebeholdning.
'Nytt' navn: DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE
'Ny' beholdning: Redusert med 203 952 aksjer, 'tilbake til' 5 427 822 aksjer (1.95%).
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
Så til Topp 20 aksjonæroversikten.14.10.224 postet jeg følgende:
"DNB-kontoen på Topp 20 har igjen endret navn fra 'DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE' til 'DNB BANK ASA MEGLERKONTO INNLAND'.
Er fortsatt 7.største aksjer, men har siden sist jeg sjekket (10.10.2024) økt beholdningen med 203 952 aksjer til 5 631 774 aksjer (2,03%)."
I dagens aksjonæroversikt er man fortsatt 7.største aksjonær, men nå er alt endret tilbake til utgangspunktet, der det var før denne endringen, både når det gjelder navn og aksjebeholdning.
'Nytt' navn: DNB MARKETS AKSJEHANDEL/-ANALYSE
'Ny' beholdning: Redusert med 203 952 aksjer, 'tilbake til' 5 427 822 aksjer (1.95%).
https://hexagonpurus.com/investors/20-largest-shareholders-in-hexagon-purus
Redigert 21.10.2024 kl 19:56
Du må logge inn for å svare
DrPepper
22.10.2024 kl 10:18
1929
Aktien går ner mot 6 kr så DNB verkar få rätt på denna gamla analys :) nyss hade de 12-14 kr, tänk så fort det kan vända.. Men just nu ser det mörkt ut, börsvärde 2 miljarder och de måste ta in en miljard till den närmsta tiden. Man kan ju säga att man ångrar sitt köp men men, ingen mening att sälja nu utan bara låta det vara, finns ju de som ligger minus 80% i denna aktie, så det är inte så synd för en annan. Hur många aktier är det som ska tryckas upp i framtiden gällande de gamla nyemissionerna? blir bara brödsmulor kvar för oss vanliga aktieägare som inte får ta del av dessa..
Rect Angel
02.11.2024 kl 12:20
1619
Der finnes iallefall noen som får det til... (valgfri emoji)
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010904923
aksjeintr
02.11.2024 kl 23:38
511
Se der. Da er DNB ferdig med shorten sin. Mulig forklaring på de siste dagers nedgang.
De hadde vel en plan om å ligge short til emisjonen, og siden den ikke ble så ille som antatt (mange mente de måtte hente inntil 1,5 MRD NOK) så har de nå valgt å kvitte seg med den.
Jeg ser det som at de nå ikke ser det å være short som lukrativt.
Mao, kursen skal opp nå fremover (må si jeg selv mener et kursfall på nærmere 50% Ila 20-25 børsdager er en overreaksjon på kanselleringen av Daimler).
De hadde vel en plan om å ligge short til emisjonen, og siden den ikke ble så ille som antatt (mange mente de måtte hente inntil 1,5 MRD NOK) så har de nå valgt å kvitte seg med den.
Jeg ser det som at de nå ikke ser det å være short som lukrativt.
Mao, kursen skal opp nå fremover (må si jeg selv mener et kursfall på nærmere 50% Ila 20-25 børsdager er en overreaksjon på kanselleringen av Daimler).
Redigert 03.11.2024 kl 00:15
Du må logge inn for å svare