💰 WAWI - Kursmål: 200,- 💰

Gulltider
WAWI 21.04.2024 kl 09:25 11407

Venter dobling i bilfraktaksje
ABG Sundal Collier oppjusterer det allerede skyhøye kursmålet på bilfraktaksje, og venter med det en dobling i aksjekursen.

Analytiker Petter Haugen i ABG hever kursmålet på Wallenius Wilhelmsen fra 194 til 200 kroner. Til sammenligning ble aksjen omsatt for 98 kroner før børsåpning fredag, og Haugen ser altså en oppside på 104 prosent.

Han gjentar naturlig nok kjøpsanbefalingen
Redigert 10.05.2024 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
mithra
21.04.2024 kl 11:31 11325

Da kan vi vel tro at kursen siger opp mot 115-120 .
Aksjemeglern
21.04.2024 kl 13:47 11255

Tydligvis noen som vet mer enn andre, ser det var en siste handel på fredag på kurs 105 og 100.000 i antall. Noen som vet om dette er shortindekning, som har gått fyken eller om det er noen på innsiden som har storhandlet i forkant av generalforsamling for flere gode nyheter?
Gulltider
22.04.2024 kl 12:48 11072

Sterk i dag også 💰👍
Spennende å se hvordan HAUTO tallene vil prege WAWI onsdag 👍🍾
Redigert 23.04.2024 kl 21:43 Du må logge inn for å svare
Gulltider
26.04.2024 kl 05:50 10344

Hopper videre opp mot 110,- i dag 👍💰
Gulltider
30.04.2024 kl 00:26 10065

Neste step er 120,- innen ukeslutt 💰👍👍
Gulltider
03.05.2024 kl 12:09 9566

Finansavisen
"Arctic Securities-analytiker Kristoffer Barth Skeie går ut med en kjøpsanbefaling på Wallenius Wilhelmsen i forkant av selskapets kvartalspresentasjon neste uke.

I forkant av førstekvartalsrapporten, som er ventet 8. mai, forventer Skeie et justert driftsresultat før ned- og avskrivninger på 436 millioner dollar – i tråd med konsensus.

Wallenius Wilhelmsen har nylig annonsert en flerårig kontrakt verdt over én milliard dollar, noe som understreker selskapets styrke i markedet.

Arctic Securities regner med at rederiet vil omsette for henholdsvis 5,6, 6,1 og 5,9 milliarder dollar i perioden 2024-2026."
kodenavn
29.08.2024 kl 09:31 8534

For the past months, car sales have flattened out in the major economies China, S. Korea, Japan, USA, UK, and Germany, while car exports have been continuing to rise, especially out of China and Japan.

We still view the market balance as highly favourable for the car carrier operators such as HAUTO and WAWI and believe that car sales will pick up in the seasonally stronger 4Q (e.g., new models arriving to market). Globally, we expect car sales to be flat y/y in 2024 and thus hit c. 87m vehicles by the end of the year.
kodenavn
04.09.2024 kl 08:42 8127

We remain positive on car shipping companies like Wallenius Wilhelmsen (WAWI) and Høegh Autoliners (HAUTO), as they are set to renegotiate longer-term contracts at current, historically high levels. In 2024, WAWI and HAUTO will renegotiate approximately 50% and 30% of their contract portfolios, respectively, with HAUTO says rates more than double the existing levels, from below USD 50 per cubic meter of cargo (CBM) to above USD 100 per CBM. WAWI, traditionally more conservative, has commented that they are in "the same market" as HAUTO.

Conclusion: At the current share prices, we estimate dividend yields of 30-40% for 2025 and 2026, respectively, with a target price of NOK 173 per share for HAUTO and NOK189 for WAWI, which will increase by ~NOK 10 per quarter as long as the cycle remains as strong as it is today.
Aksjemeglern
06.09.2024 kl 09:53 7604

Børsen åpnes negativt, og WAWI hopper glatt over 10ern og opp til 12 i skrivende stund.
Tydligvis flere som skal være med på WAWI nå
Garcia
14.09.2024 kl 03:19 6736

Wawi går som ei kule fortiden og vi nærmer oss utbytte samt capital marked day.
Noen tanker om veien videre herfra ?
desirata
14.09.2024 kl 08:38 6296

Mange analytikere har kursmål fra 150 - og opptil 190. Neste uke faller den 12kr ex utbytte, men tror jeg sitter 20-30kr til. De har mange store & lange kontrakter.
Rui
15.09.2024 kl 13:02 4353

Registrerer at du ikke har fått med deg at x-dag ikke er i neste uke. X dag er onsdag 25 september.
Når det gjelder kursutviklingen i WAWI må vi forvente at flere aktører velger å selge seg ned før x dag.
WAWI har hatt en fin kursutvikling i det siste, noe som ytterligere vil forsterke salgs presset frem mot 25 september. Har en sterk formening om at kursen etter x-dag vil bli lavere en reduksjonen i utbyttet. Flere sitter jo med både WAWI og HAUTO, og tenker nok å vekte seg opp i HAUTO etter x dag på bekostning av WAWI.
Jeg velger å selge før x dag, og har stor tro på at jeg får kjøpt tilbake WAWI etter x dag for en lavere pris en solgt kurs minus utbytte. I tillegg slipper en jo også utbyttebeskatning for de som må betale det.
karve
15.09.2024 kl 14:31 4176

Hva får deg til å tro at kursen vil synke mer enn utbytte ? Jeg tror med den kapitalen selskapet har og de mulighetene for svært store ekstra utbytter fremover at kursen vil bevege seg temmelig raskt mot 150 ,-
Jeg sitter godt, og kjøper mer etter " dippen " ved ex-day 🤑
Rui
15.09.2024 kl 15:16 4059

Det er flere gode grunner for å tro på at kursen vil synke mer en utbytte!
Ta for eksempel HAUTO Q2: 18.8 sluttet kursen over 127,-NOK. På X-dag 19 august falt kursen til noe over 116, og 10 dager senere var kursen nede på 110 tallet. Utbyttet var 7,18-NOK. Dette er en gjenganger for omtrent alle shippingaksjene i Q2 i 2024.
WAWI har kun halvårlige utbetalinger, noe som gjør at neste utbytte ikke utbetales før i slutten av februar 2025. Det er jo ikke særlig lukrativt for dem som er ute etter utbytter å måtte vente så lenge før neste utbytte kommer.
Det finnes jo mange andre gode selskap innen shipping å investere i, og som nå går inn i høysesongen med økte rater og medfølgende kursoppgang,
og med utbytteutbetalinger i år.
Det er også slikt at enkelte norske og utenlandske finans aktører ikke ønsker å ta ut utbytter og selger seg ned av den grunn.
Det er selvfølgelig ingen garanti for at det jeg antar vil hende, men det er etter min mening større sannsynlighet for at jeg får rett en at jeg tar feil.
karve
15.09.2024 kl 16:33 3895

Jeg har investert like mye i Hauto som i Wawi , men tenker at nedsalget fra Høegh som kom i februar og at karantene tiden nå er over kan resultere i et brått nedsalg igjen. Derfor avventer jeg med ledig kapital hvis/om dette skjer. Jeg ser INGEN slike fallgruver når det gjelder Wawi ut 2025 ,ref DNB og de fleste meglerhus .
Rui
15.09.2024 kl 16:58 3829

Det er nå 3 uker siden Lock-up perioden utløp. Ja det kan godt være at Høgh familien selger seg ned ytterligere.
Prisen i dag er jo svært attraktiv sett opp mot de 97,-Kr pr aksje de solgte for i februar i år. Rabatten som ble gitt ved salget i februar var 4,4%. 10 dager etter salget var aksjen nede i 91,-Kr.
Helt umulig å vite om noe slikt skjer. Om det skjer mister Høegh familien den negative kontrollen som de har i dag, noe som nok kjør sannsynligheten mindre for et salg tenker jeg.
karve
15.09.2024 kl 17:05 3809

Håpløst å spå ja . Ved et evt nedsalg kan vi også oppleve nye store investorer som bare venter på nettopp dette , ergo svært lite kursras.
kodenavn
16.09.2024 kl 14:07 2307

Gode nyheter står i kø.
Jeg forventer kursstigning fremover

Lastly, CPCA reported exports to continue to grow strongly in August, with total passenger vehicle exports of 413k units, up 24% YOY and 9% MOM. Of these units, new energy vehicles accounted for 24% (unchanged YOY), and with 81% of the exports coming from ‘owned brands’ while 19% from JV and luxury brands, according to the CPCA. YTD, the passenger vehicle exports stand at 3.04m units, reflecting a 30% YOY YTD increase.
desirata
16.09.2024 kl 15:09 2178

Godt poeng det med negativ kontroll. Dersom Grimaldi eller Aponte fremdeles er jnteresert. Det kan være Hauto begynner å bli vel dyr for oppkjøp, men de er nedlastet i cash.

Market cap Hauto $2B, Aponte tjente netto $40B i 2022, året etterpå var ikke dårlegt heller.
Aksjemeglern
I går kl 22:49 1491

Denne er vel en høypotensiell fallgruve om dagen nå. ?
Etter såpass mye oppgang, så vil nok mange sikre gevinst, i tillegg til shorterne som skal utnytte muligheten til å få denne nedunder 100lappen før ex dag.
Blir nok et kraftig fall nå ila uken, før den drar seg til mot ex dag igjen.
kodenavn
I dag kl 09:22 401

Investorer begynne å oppdage bilshippingcaset.
Det er rimelig dumt å selge nå for å sikre gevinst, hvis aksjen om kort tid er verd 20.- mer.
Aksjene har vært priset alt for lavt ift inntjening og kontrakter.
Viggen
I dag kl 10:08 269

Svinger som vanlig en del, men ikke vær i tvil om at selskapet går så det griner. Markedet er knallbra og en rekke kontrakter skal fornyes på høyere nivåer. Disse er enda ikke meldt, er lov å håpe at de kommer den 25. Men som alltid, gevinst er sjelden feil.