HAUTO- utbytte 32 % - bĂžrsens beste
As the company already has published its monthly volume and rate figures, we expect few surprises in the report and are largely aligned with CS in expecting EBTIDA and EPS of USD 165m and 0.64 respectively. We estimate dividends to be USD 0.69/sh, which equates to 100% of cash generation for the quarter and equivalent to 32% annualised yield.
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt Ă„ vĂŠre inne fĂžr resultatet presenteres.
KursmÄl 170.-
Dagens kurs 96,20
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt Ă„ vĂŠre inne fĂžr resultatet presenteres.
KursmÄl 170.-
Dagens kurs 96,20
HALLOA
I dag kl 15:25
450
kodenavn skrev Bud fra Grimaldi er mer aktuelt enn noen gang nÄ.
NÞkkelinformasjon knyttet til kontantutbytte fra Höegh Autoliners ASA
Oslo, 14.februar 2025: Det vises til bÞrsmeldingen i dag om kvartalsresultatet og beslutningen om Ä utbetale utbytte pÄ et belÞp pÄ
90 millioner dollar.
UtbyttebelĂžp: USD 0,4718 per aksje
Annonsert valuta: USD.
Innbetaling til aksjer registrert i Euronext VPS vil bli fordelt i norske kroner. UtbyttebelÞpet i norske kroner er basert pÄ den daglige valutakursen publisert av Norges Bank 13 februar 2025 om lag kl. 1600 CEST. BelÞpet i norske kroner er 5,3191 per aksje.
Siste dag inkludert rett: 21 februar 2025
Ex-dato: 24 februar 2025
Registreringsdato: 25 februar 2025
Utbetalingsdato: 5 mars 2025 (pÄ eller omkring)
Dato for styrevedtak: 13. februar 2025
Denne informasjonen publiseres i samsvar med kravene i lĂžpende forpliktelser.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Andreas Enger, administrerende direktĂžr
andreas.enger@hoegh.com
+47 901 31 228
Oslo, 14.februar 2025: Det vises til bÞrsmeldingen i dag om kvartalsresultatet og beslutningen om Ä utbetale utbytte pÄ et belÞp pÄ
90 millioner dollar.
UtbyttebelĂžp: USD 0,4718 per aksje
Annonsert valuta: USD.
Innbetaling til aksjer registrert i Euronext VPS vil bli fordelt i norske kroner. UtbyttebelÞpet i norske kroner er basert pÄ den daglige valutakursen publisert av Norges Bank 13 februar 2025 om lag kl. 1600 CEST. BelÞpet i norske kroner er 5,3191 per aksje.
Siste dag inkludert rett: 21 februar 2025
Ex-dato: 24 februar 2025
Registreringsdato: 25 februar 2025
Utbetalingsdato: 5 mars 2025 (pÄ eller omkring)
Dato for styrevedtak: 13. februar 2025
Denne informasjonen publiseres i samsvar med kravene i lĂžpende forpliktelser.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Andreas Enger, administrerende direktĂžr
andreas.enger@hoegh.com
+47 901 31 228
kodenavn
I dag kl 09:10
884
However, we continue to believe substantial dividends (~NOK80/share by end-2027e) are set to materialise, also aided near-term by a vessel sale (Höegh New York) in Q1, which limits the downside risk, in our view.
80.- i utbytte over de 2 neste Ă„r blir bra det.
Kurs 95.-
80.- i utbytte over de 2 neste Ă„r blir bra det.
Kurs 95.-
kodenavn
I gÄr kl 21:54
1247
Analytikere og journalister er rare.
Selskapet leverte i Q4 et annualisert resultat pÄ over 30 %. 30 % !
Og betalte ut BARE 20 % i utbytte. SKUFFENDE utbytte stÄr det i nettblekkene. Skuffende ? Mindre enn forventet ja, fordi forventningene var skyhÞye.
Men 20 % skuffende ? Hvor mange selskaper pÄ Oslo BÞrs leverer tilsvarrende ?
NAV pÄ 138.-
P/E drĂžyt 3
Men tomra med P/E pÄ 32 eller Tesla med P/E 122 er liksom OK ?
HĂžegh og WAWI er fantastiske selskaper med en utrolig inntjening og solide ordebĂžker 2-4 Ă„r frem i tid.
Stor ordrebok ja, men innen alle nybyggene har truffet vannet, har du fÄtt hele innsatsen i utbytte.
Selskapet leverte i Q4 et annualisert resultat pÄ over 30 %. 30 % !
Og betalte ut BARE 20 % i utbytte. SKUFFENDE utbytte stÄr det i nettblekkene. Skuffende ? Mindre enn forventet ja, fordi forventningene var skyhÞye.
Men 20 % skuffende ? Hvor mange selskaper pÄ Oslo BÞrs leverer tilsvarrende ?
NAV pÄ 138.-
P/E drĂžyt 3
Men tomra med P/E pÄ 32 eller Tesla med P/E 122 er liksom OK ?
HĂžegh og WAWI er fantastiske selskaper med en utrolig inntjening og solide ordebĂžker 2-4 Ă„r frem i tid.
Stor ordrebok ja, men innen alle nybyggene har truffet vannet, har du fÄtt hele innsatsen i utbytte.
Mollen
I gÄr kl 18:09
1498
Jeg er spent pÄ hvillken vei denne tar i morgen⊠Jeg forventer en oppgang med den voldsomme og overdrevne korreksjonen som kom pÄ fredag, men ikke godt Ä vite.. Jeg leste ellers at CEO var ute og sa at en gjenÄpning av RÞdehavet er Þnskelig og vil virke positivt inn for HÞegh. Petter Haugen i Sunndal C. har en annen oppfatning leste jeg i Finansavisen i dag.. Skulle tro HÞegh visste dette bedre enn en analytiker, men nÄr det gjelder shipping og markedsreaksjoner forundrer ingenting meg lenger.. time will show..
Redigert i gÄr kl 18:17
Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
14.02.2025 kl 15:31
1635
Ser at VWAP er 95,3964 nÄ. Det betyr sÄvidt jeg kan se at summen av smÄkjÞp ligger stort sett pÄ oversiden av dette, mens de stÞrre volumpostene i hovedsak ligger pÄ nedsiden.
Kan dette indikere at smÄaksjonÊrer (supplert av utydelige og opportunistiske algoritmeposter) stÄr for den optimistiske delen av dagens handel?
PS. PÄ den optimistiske siden skal det vel pÄpekes at de stÞrste salgspostene er vektinger som som stÞrre aktÞrer gjÞr nÊrmest automatisk utifra tallene?
At dette selvsagt legger et litt for hÞyt og midlertid press pÄ kursen?
SpÞrsmÄlet er selvsagt ogsÄ om det flere som ikke har bestemt seg ennÄ?
Neste uke vil sannsynligvis bli preget av nye analyser og endrete kursmÄl.
Faren for nedgraderinger er nok hĂžyere enn 50/50.
Vi vet vel stort sett hva det betyr?
Men her fÄr enhver vurdere...
:-)
Her er et eksempel fra Pareto ifra en oppdatering via TDN ca 12.30:
Mens selskapets mÄnedsoppdateringer gjÞr at det ikke er noen overraskelser i fjerdekvartalresultatene, er rapporten likevel svak, skriver Pareto Securities.
Man skjÞnner liksom retningen? Ikke dermed sagt at de fÄr markedet videre den veien...
Kan dette indikere at smÄaksjonÊrer (supplert av utydelige og opportunistiske algoritmeposter) stÄr for den optimistiske delen av dagens handel?
PS. PÄ den optimistiske siden skal det vel pÄpekes at de stÞrste salgspostene er vektinger som som stÞrre aktÞrer gjÞr nÊrmest automatisk utifra tallene?
At dette selvsagt legger et litt for hÞyt og midlertid press pÄ kursen?
SpÞrsmÄlet er selvsagt ogsÄ om det flere som ikke har bestemt seg ennÄ?
Neste uke vil sannsynligvis bli preget av nye analyser og endrete kursmÄl.
Faren for nedgraderinger er nok hĂžyere enn 50/50.
Vi vet vel stort sett hva det betyr?
Men her fÄr enhver vurdere...
:-)
Her er et eksempel fra Pareto ifra en oppdatering via TDN ca 12.30:
Mens selskapets mÄnedsoppdateringer gjÞr at det ikke er noen overraskelser i fjerdekvartalresultatene, er rapporten likevel svak, skriver Pareto Securities.
Man skjÞnner liksom retningen? Ikke dermed sagt at de fÄr markedet videre den veien...
Redigert 14.02.2025 kl 15:46
Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
14.02.2025 kl 14:52
1737
Er vel solid rederi dette som ikke gÄr "konk" liksom?
Lange kontrakter. God styring.
Men kanskje er det ikke sÄ mye dra "strikken" etter kursmessig?
Signaler om lavere utbytte tas jo av forstÄelige grunner ikke sÄ godt imot?
Selv om det begrunnes ekstra kostnader ifb nye skip?
Blir litt som Equinor som ogsÄ varslet noe lavere utbytter pÄ tross av sterke resultater sÄnn sett.
Volumet er friskt idag og kursen bÞlger en del opp og ned. Toppene er pÄ lavt volum og bunnene pÄ hÞyere..
Litt pussig? Ikke sÄ bra? Opp Ä ta fart for bedre selloff liksom?
Volume: 2.29M
65 Day Avg: 708.67K
323% vs Avg
Dersom dette handelsmĂžnsteret er konstistent ut dagen ender slikt typisk ved Ă„ ende dagen nĂŠr LOD?
At det fredag og "orange-super-weekend" er vel heller ikke positivt understĂžttende?
Lange kontrakter. God styring.
Men kanskje er det ikke sÄ mye dra "strikken" etter kursmessig?
Signaler om lavere utbytte tas jo av forstÄelige grunner ikke sÄ godt imot?
Selv om det begrunnes ekstra kostnader ifb nye skip?
Blir litt som Equinor som ogsÄ varslet noe lavere utbytter pÄ tross av sterke resultater sÄnn sett.
Volumet er friskt idag og kursen bÞlger en del opp og ned. Toppene er pÄ lavt volum og bunnene pÄ hÞyere..
Litt pussig? Ikke sÄ bra? Opp Ä ta fart for bedre selloff liksom?
Volume: 2.29M
65 Day Avg: 708.67K
323% vs Avg
Dersom dette handelsmĂžnsteret er konstistent ut dagen ender slikt typisk ved Ă„ ende dagen nĂŠr LOD?
At det fredag og "orange-super-weekend" er vel heller ikke positivt understĂžttende?
Redigert 14.02.2025 kl 14:59
Du mÄ logge inn for Ä svare
kodenavn
14.02.2025 kl 12:16
2047
De som har shortet til sammen over 4 mill aksjer har vel en agenda i dag.
Holde kursen lav.
Innbille amatÞrer at dette resultatet var dÄrlig.
Good luck with that.
Holde kursen lav.
Innbille amatÞrer at dette resultatet var dÄrlig.
Good luck with that.
ibyx
14.02.2025 kl 12:05
2089
DEt leses Äpenbart ulikt her. Pumpes ut stÞrre poster rundt 95NOK nÄ...
SĂ„pass mye at det pleier Ă„ indikere videre fall...
SĂ„pass mye at det pleier Ă„ indikere videre fall...
Redigert 14.02.2025 kl 12:07
Du mÄ logge inn for Ä svare
TrondM
14.02.2025 kl 11:23
2234
Leste dette som en sterk rapport - og mÄtte grave dypt i aksjekreditten (noe jeg ytterst sjelden gjÞr), nÄr denne dippet langt ned pÄ 90-tallet gitt.
StÞrste kontraktsbacklog 'ever', kontraktsdekning pÄ 80% med 3,5 Ärs gjenvÊrende kontraktstid i snitt. Utvidet kapasitet med tre nye bÄter i Q4. Utbyttepolitikk som ligger fast, forstÄelig forklaring pÄ lavere utbytte for Q4 (men leverer fortsatt et utbytte for Q4 som tilsvarer et utbyttenivÄ pÄ over 20% p a). Lite direkte eksponert for handelskrigen til Trump, Äpning av RÞdehavet gir positive effekter. Ikke mye som trekker i negativ retning her synes jeg - utover den generelle geopolitiske usikkerheten som treffer hele markedet.
Tenker den stÄr i ~100 mot slutten av dagen, og solid i grÞnt pÄ mandag (c:
StÞrste kontraktsbacklog 'ever', kontraktsdekning pÄ 80% med 3,5 Ärs gjenvÊrende kontraktstid i snitt. Utvidet kapasitet med tre nye bÄter i Q4. Utbyttepolitikk som ligger fast, forstÄelig forklaring pÄ lavere utbytte for Q4 (men leverer fortsatt et utbytte for Q4 som tilsvarer et utbyttenivÄ pÄ over 20% p a). Lite direkte eksponert for handelskrigen til Trump, Äpning av RÞdehavet gir positive effekter. Ikke mye som trekker i negativ retning her synes jeg - utover den generelle geopolitiske usikkerheten som treffer hele markedet.
Tenker den stÄr i ~100 mot slutten av dagen, og solid i grÞnt pÄ mandag (c:
Redigert 14.02.2025 kl 11:25
Du mÄ logge inn for Ä svare
ibyx
14.02.2025 kl 11:03
2315
HAUTO: MENER Ă
PNING AV RĂDEHAVET VIL VĂRE BRA FOR SELSKAPET
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/02/14/06438455/hauto-mener-apning-av-rodehavet-vil-vaere-bra-for-selskapet
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/02/14/06438455/hauto-mener-apning-av-rodehavet-vil-vaere-bra-for-selskapet
Mollen
14.02.2025 kl 10:07
2538
Det har du rett i đđ
Faktisk bra at dette fallet kom pĂ„ en fredag⊠Da fĂ„r markedet tid til Ă„ sette seg inn i rapporten og caset i helgen. PĂ„ mandag gĂ„r denne i grĂžnt dersom det ikke skjer noe katastrofalt geopolitisk i helgenâŠ
Faktisk bra at dette fallet kom pĂ„ en fredag⊠Da fĂ„r markedet tid til Ă„ sette seg inn i rapporten og caset i helgen. PĂ„ mandag gĂ„r denne i grĂžnt dersom det ikke skjer noe katastrofalt geopolitisk i helgenâŠ
Redigert 14.02.2025 kl 10:09
Du mÄ logge inn for Ä svare
cm punk
14.02.2025 kl 10:00
2572
Imorgen er det nok ikke mange aksjer som har kursutslag den ene eller andre veien
kodenavn
14.02.2025 kl 09:49
2630
Og nettavisene sammenligner resultat med tidligere toppkvartaler hvor gevinst pÄ skipssalg er inkludert, uten Ä vevne dette.
FANTASTISK kjĂžpsanledning.
Overskuddet for Q4 er fremdeles 1,5 milliarder !
Det er kun fremskyndet levering av nye skip, med innbetaling fra selskapet pÄ 280 MUSD, 3,5 milliarder NOK, som gjÞr ar de ikke betaler mer utbytte.
Enger sier at utbyttepolitikken ligger fast.
FANTASTISK kjĂžpsanledning.
Overskuddet for Q4 er fremdeles 1,5 milliarder !
Det er kun fremskyndet levering av nye skip, med innbetaling fra selskapet pÄ 280 MUSD, 3,5 milliarder NOK, som gjÞr ar de ikke betaler mer utbytte.
Enger sier at utbyttepolitikken ligger fast.
Mollen
14.02.2025 kl 09:25
2771
Overdrevent fall⊠Selskapet leverte omtrent pĂ„ konsensus, dog med noe lavere DPS⊠Jeg benytter anledningen til Ă„ handle.. Tror denne rebounder allerede i morgenâŠ
kodenavn
14.02.2025 kl 09:12
2850
HÞrte pÄ presentasjonen nÄ.l
Grunnen til at de betalte noe mindre i utbytte fpr Q4 var at det var akselerert levering av nya skip i Q€, til sammen 3 stk som medfÞrte installments pÄ 280 MUSD.
Alt er pÄ skinner og vel sÄ det mht kontraktsdekning, highest ever.
Grunnen til at de betalte noe mindre i utbytte fpr Q4 var at det var akselerert levering av nya skip i Q€, til sammen 3 stk som medfÞrte installments pÄ 280 MUSD.
Alt er pÄ skinner og vel sÄ det mht kontraktsdekning, highest ever.
Mollen
14.02.2025 kl 08:37
2997
Jada, pengene er jo der⊠Men Ä kutte/skuffe pÄ utbytte har en lei tendens til Ä straffe seg kursmessig i disse tider⊠Vi fÄr se ved bÞrsÄpning kl 09.00, men jeg frykter denne fÄr litt juling i dag..
kodenavn
14.02.2025 kl 08:23
3086
net profit after tax was USD 138 million/NOK 1,517 million.
A dividend for Q4 2024 of USD 90 million (USD 0.4718 per share) declared and will be paid out in March.
Ja, de betaler ut 90 av 138 MUSD, eller 65 % av nettoresultatet. Fremdeles over en milliard i utbytte for kvartalet !
Det var vel under forventning, men det er fremdeles 20 % annualisert, hvilket uansett er fantastisk bra.
Og den siste halve milliarden blir i selskapets kasse, som ogsÄ er aksjonÊrenes verdier :)
A dividend for Q4 2024 of USD 90 million (USD 0.4718 per share) declared and will be paid out in March.
Ja, de betaler ut 90 av 138 MUSD, eller 65 % av nettoresultatet. Fremdeles over en milliard i utbytte for kvartalet !
Det var vel under forventning, men det er fremdeles 20 % annualisert, hvilket uansett er fantastisk bra.
Og den siste halve milliarden blir i selskapets kasse, som ogsÄ er aksjonÊrenes verdier :)
Mollen
14.02.2025 kl 08:06
3193
Utbyttet skuffet meg litt.. De kunne delt ut vesentlig mer av overskuddet. Hadde hĂ„pt pĂ„ minst 70 CentâŠ
Winter is Here
14.02.2025 kl 07:35
3348
Tja, mye er som forventet, utbytte pÄ ca 5 kroner. De forventer noe svakere Q1 sammenlignet med Q1 2024
Redigert 14.02.2025 kl 07:36
Du mÄ logge inn for Ä svare
Mollen
13.02.2025 kl 19:41
3684
Jeg er spent ! Hadde de bare sukket til med et skikkelig utbytte ! đ
kodenavn
13.02.2025 kl 12:48
3962
Fearnley
Höegh Autoliners (HOLD, NOK 125)
âą 4q24 preview / FSest aligned with consensus on earnings, though above on DPS
We are aligned with consensus ahead of HAUTOâs 4q24 report tomorrow, expecting EBITDA of USD 183m and EPS of 77 cents. Moreover, we expect DPS to come in a tad above consensus expectations at 82 cents, equal to an annualised yield of 35%.
35 % !!
Höegh Autoliners (HOLD, NOK 125)
âą 4q24 preview / FSest aligned with consensus on earnings, though above on DPS
We are aligned with consensus ahead of HAUTOâs 4q24 report tomorrow, expecting EBITDA of USD 183m and EPS of 77 cents. Moreover, we expect DPS to come in a tad above consensus expectations at 82 cents, equal to an annualised yield of 35%.
35 % !!
megabea
12.02.2025 kl 11:19
4412
Kan du ikke bare slette innlegget, sÄ sletter vi kommentarene ogsÄ.
kodenavn
12.02.2025 kl 10:47
4479
Beklager, skulle selvfÞlgelig vÊrt pÄ WAWI-trÄden.
Men det er bare Ä glede seg til fredag. Da kommer HAUTO ogsÄ som en kule.
Men det er bare Ä glede seg til fredag. Da kommer HAUTO ogsÄ som en kule.
megabea
12.02.2025 kl 08:45
4635
Disse tallene her er bare tull.
Ikke hauto - utbytte politikk ble forandret for et Ă„r siden.
Er dette et annet selskap?
Ikke hauto - utbytte politikk ble forandret for et Ă„r siden.
Er dette et annet selskap?
kodenavn
12.02.2025 kl 07:50
4819
Fantastiske resultater. A record FY2024 with adjusted EBITDA of USD 1,901m and Net Profit of USD 1,065m
Og fremtidsutsikter: Expects 2025 adjusted EBITDA to be at least in line with 2024 or up to 10% above 2024
Utbytte mer enn dobbelt av forventning. 1,24 dollar for halvÄret !
Dividend of USD 1.24 per share declared for H2 2024, corresponding to c. 95% of H2 net profit -
including an extraordinary dividend of USD 0.59 per share
Ny og enda heftigere utbyttepolitikk:
2025 is expected to be another strong year with the adjusted EBITDA at least in line with
2024. We intend to pay high dividends in the top-end of our policy range, with extraordinary
payments when the financial position allows.
Og fremtidsutsikter: Expects 2025 adjusted EBITDA to be at least in line with 2024 or up to 10% above 2024
Utbytte mer enn dobbelt av forventning. 1,24 dollar for halvÄret !
Dividend of USD 1.24 per share declared for H2 2024, corresponding to c. 95% of H2 net profit -
including an extraordinary dividend of USD 0.59 per share
Ny og enda heftigere utbyttepolitikk:
2025 is expected to be another strong year with the adjusted EBITDA at least in line with
2024. We intend to pay high dividends in the top-end of our policy range, with extraordinary
payments when the financial position allows.
Green2030
11.02.2025 kl 15:13
5180
Arctic Securities venter bedre inntjening i kommende mÄneder
"Konsernsjef Andreas Enger bemerker at aktivitetsnivÄet i januar var pÄvirket av en sesongmessig nedgang og spesielt nettofrakten var lavere enn de siste mÄnedene pÄ grunn av handelsmiks og oppstart av nytt kontraktsvolum. Mao, februar og mars kan (og bÞr) overraske pÄ oppsiden etter vÄrt syn skriver Artic Securities"
"Konsernsjef Andreas Enger bemerker at aktivitetsnivÄet i januar var pÄvirket av en sesongmessig nedgang og spesielt nettofrakten var lavere enn de siste mÄnedene pÄ grunn av handelsmiks og oppstart av nytt kontraktsvolum. Mao, februar og mars kan (og bÞr) overraske pÄ oppsiden etter vÄrt syn skriver Artic Securities"
Green2030
10.02.2025 kl 08:33
5710
Ratene trekker noe ned for Höegh Autoliners, som nÄ har fÄtt to nybygg i drift
Höegh Autoliners fraktet 1,1 millioner kubikkmeter (cbm) last pÄ pro rata-basis i januar og 3,5 millioner cbm i lÞpet av de tre siste mÄnedene, gÄr det frem av en bÞrsmelding mandag.
Gjennomsnittlig bruttorate i januar landet pÄ 99,60 dollar pr. cbm, 0,7 prosent lavere enn snittraten i fjerde kvartal. De siste tre mÄnedene ga en snittrate pÄ 99,70 dollar pr. cbm. Nettoraten var i snitt 82,10 dollar pr. cbm i januar, 5,3 prosent ned sammenlignet med fjerde kvartal. Siste tre mÄneder var nettoraten i snitt 84,60 dollar pr. cbm.
Fire nybygg i drift
HH/BB (High & Heavy and Break-Bulk)-andelen av volumer fraktet i januar var 22 prosent, og 24 prosent de siste tre mÄnedene.
â Januar-aktiviteten var som ventet noe pĂ„virket av sesongmessig nedgang. Fremover vil vi dra nytte av Ă„ ha fire av vĂ„re nybygg i drift etter leveringen av «Höegh Australis» og «Höegh Sunlight». Nettofrakten i januar var lavere enn de siste mĂ„nedene, som fĂžlge av handelsmiks og oppstart av nye kontraktsvolumer. Andelen laster pĂ„ kontrakt var over 80 prosent, sier toppsjef Andreas Enger i en kommentar.
https://www.finansavisen.no/shipping/2025/02/10/8240808/ratefall-for-hoeegh-autoliners
Höegh Autoliners fraktet 1,1 millioner kubikkmeter (cbm) last pÄ pro rata-basis i januar og 3,5 millioner cbm i lÞpet av de tre siste mÄnedene, gÄr det frem av en bÞrsmelding mandag.
Gjennomsnittlig bruttorate i januar landet pÄ 99,60 dollar pr. cbm, 0,7 prosent lavere enn snittraten i fjerde kvartal. De siste tre mÄnedene ga en snittrate pÄ 99,70 dollar pr. cbm. Nettoraten var i snitt 82,10 dollar pr. cbm i januar, 5,3 prosent ned sammenlignet med fjerde kvartal. Siste tre mÄneder var nettoraten i snitt 84,60 dollar pr. cbm.
Fire nybygg i drift
HH/BB (High & Heavy and Break-Bulk)-andelen av volumer fraktet i januar var 22 prosent, og 24 prosent de siste tre mÄnedene.
â Januar-aktiviteten var som ventet noe pĂ„virket av sesongmessig nedgang. Fremover vil vi dra nytte av Ă„ ha fire av vĂ„re nybygg i drift etter leveringen av «Höegh Australis» og «Höegh Sunlight». Nettofrakten i januar var lavere enn de siste mĂ„nedene, som fĂžlge av handelsmiks og oppstart av nye kontraktsvolumer. Andelen laster pĂ„ kontrakt var over 80 prosent, sier toppsjef Andreas Enger i en kommentar.
https://www.finansavisen.no/shipping/2025/02/10/8240808/ratefall-for-hoeegh-autoliners
Winter is Here
10.02.2025 kl 07:22
5855
Average prorated gross freight rate in January 2025 was USD 99.6 per cbm (-0.7% compared to average gross rate in Q4 2024). Average prorated gross freight rate in the last three months was USD 99.7 per cbm.
Average prorated net freight rate in January 2025 was USD 82.1 per cbm (-5.3% compared to average net rate in Q4 2024). Average prorated net freight rate last three months was USD 84.6 per cbm.
HH/BB share of prorated volumes carried in January was 22%. Last three months the prorated HH/BB share was 24%.
Average prorated net freight rate in January 2025 was USD 82.1 per cbm (-5.3% compared to average net rate in Q4 2024). Average prorated net freight rate last three months was USD 84.6 per cbm.
HH/BB share of prorated volumes carried in January was 22%. Last three months the prorated HH/BB share was 24%.
HALLOA
07.02.2025 kl 14:06
6391
Serboss skrev Hvorfor - 3.7% i dag ?
4Q melding 14.02.
Utbytte blir vel kjent da.
For en tid tilbake solgte de flere skip som enda ikke er nevnt i noe utbytte sÄ hvit meg bekjent.
Ingen grunn til Ă„ tro at utbytte blir knuslete denne gangen heller.
De har kontrakter som strekker seg flere Ă„r frem i tid.
Dere gjĂžr neppe feil med Ă„ begynne hamstringen.
Utbytte blir vel kjent da.
For en tid tilbake solgte de flere skip som enda ikke er nevnt i noe utbytte sÄ hvit meg bekjent.
Ingen grunn til Ă„ tro at utbytte blir knuslete denne gangen heller.
De har kontrakter som strekker seg flere Ă„r frem i tid.
Dere gjĂžr neppe feil med Ă„ begynne hamstringen.
Green2030
07.02.2025 kl 13:25
6455
NordeaÂŽs analytiker er positiv til bilfrakt og HAUTO og WAWI
Shippingaksjer: â SvĂŠrt attraktivt utbyttepotensial
https://e24.no/boers-og-finans/i/8qzb6w/shippingaksjer-svaert-attraktivt-utbyttepotensial
Shippingaksjer: â SvĂŠrt attraktivt utbyttepotensial
https://e24.no/boers-og-finans/i/8qzb6w/shippingaksjer-svaert-attraktivt-utbyttepotensial
desirata
05.02.2025 kl 10:12
6959
Ja Grimaldi har ogsÄ Clearstream beholdning, men han kjÞpte ogsÄ hundre tusen aksjer siste uke gjennom Intesa Sanpaola som er ganske egen konto. Vil virke som en motvekt, faller aksjen ned mot 90, kan mange store Þke mere.
karve
05.02.2025 kl 06:38
7209
Mener du det er bevegelsene til Clearstream som er Grimaldi ? Kan vel skjule seg flere eiere der ? Blir spennende i neste uke ja
desirata
05.02.2025 kl 02:18
7302
Grimaldi Þker og kjÞper hundre tusen aksjer og mere ofte. Det lover godt, av noen som kan og fÞlger med i markedet. Han er blant verdens stÞrste i rolling cargo og sitter pÄ fÞrste benk. Er nÄ spent pÄ Q4 med mere info om skipssalg, utbytte, m.m.
Tanjiro
03.02.2025 kl 18:25
7906
«Trump toll til Mexico utsettes»
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/vgGxdw/trump-toll-til-mexico-utsettes-i-en-maaned
«Mjelde blir ikke overrasket om det ogsÄ kommer en utsettelse for Canada:» avtale med Trudeau kl 21 i dag.
Tenkte meg litt av dette ville skje, USA har ikke mye Ä hente pÄ Ä starte en handelskrig. Kryptovennlige Trump som sÄ kryptomarkedet krasje og mÄten bÞrsene reagerte. Uff sitter ikke godt for en mann som setter penger og seg selv Þverst. Mye av hans politikk vil nok foregÄ sÄnn her, mye skremsel for Ä fÄ viljen sin, men her ser det ut som motparten svarer sterkt tilbake (Mexico, Canada, Kina, EU`s uttalelser). Supermakten USA vil nok skjÞnne at verden handler om mer enn bare dem. De vil skyte sin egen fot ved Ä melde landet ut av verdenssamfunnet, USA kan ikke vÊre selvstendig og selvforsynt slik det er nÄ.
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/vgGxdw/trump-toll-til-mexico-utsettes-i-en-maaned
«Mjelde blir ikke overrasket om det ogsÄ kommer en utsettelse for Canada:» avtale med Trudeau kl 21 i dag.
Tenkte meg litt av dette ville skje, USA har ikke mye Ä hente pÄ Ä starte en handelskrig. Kryptovennlige Trump som sÄ kryptomarkedet krasje og mÄten bÞrsene reagerte. Uff sitter ikke godt for en mann som setter penger og seg selv Þverst. Mye av hans politikk vil nok foregÄ sÄnn her, mye skremsel for Ä fÄ viljen sin, men her ser det ut som motparten svarer sterkt tilbake (Mexico, Canada, Kina, EU`s uttalelser). Supermakten USA vil nok skjÞnne at verden handler om mer enn bare dem. De vil skyte sin egen fot ved Ä melde landet ut av verdenssamfunnet, USA kan ikke vÊre selvstendig og selvforsynt slik det er nÄ.
Redigert 03.02.2025 kl 18:26
Du mÄ logge inn for Ä svare
desirata
03.02.2025 kl 17:39
7979
StÞrste faktor pÄ sikt for Hauto / Wawi er vel om dette skaper resesjon og nedgang i bilsalg, men sÄ har de jo kontrakts dekning for 80% Jeg sitter stille i bÄten -
ibyx
03.02.2025 kl 11:43
8327
PÄ dager som denne som starter med sterk fryktdump for sÄ Ä hente seg inn raskt pleier det vel ofte Ä skli ned mot startpunktet mot slutten av dagen?
Mener Ă„ ha observert det ganske ofte. Det er virker Ă„ vĂŠre en nesten "teknisk" traderstrategi, som antagelig er behendig bygd inn i algoritmene for hĂžyest profittmaksimering?
Det er selvsagt en forutsetning at drivende faktorer ikke bedrer seg i lĂžpet av dagen.
Men "Den Oransje Fare" er nok bare i startgropa...
Canada og Mexico er ikke Colombia. Og EU slettes ikke.
Mener Ă„ ha observert det ganske ofte. Det er virker Ă„ vĂŠre en nesten "teknisk" traderstrategi, som antagelig er behendig bygd inn i algoritmene for hĂžyest profittmaksimering?
Det er selvsagt en forutsetning at drivende faktorer ikke bedrer seg i lĂžpet av dagen.
Men "Den Oransje Fare" er nok bare i startgropa...
Canada og Mexico er ikke Colombia. Og EU slettes ikke.
HellBound
02.02.2025 kl 13:54
8782
Hauto frakter vel ingenting mellom Mexico/Canada og USA. Kanskje Canada sender flere biler over pÄ bÄt nÄ. Evt. dollaren styrker seg, kronen svekkes, bra for utbyttene som er i $. Winwin
Redigert 02.02.2025 kl 15:01
Du mÄ logge inn for Ä svare
cm punk
02.02.2025 kl 12:16
8883
Er det imorgen man skal kjĂžpe seg inn, antar det blir en ganske volativ dag fra starten av pga tollnyheter?
megabea
01.02.2025 kl 00:25
9382
Du beskriver det harde livet til en trader til Ä vÊre pÄ alerten hele tiden og fÞlge markedet konstant.
Jeg har en annen investerings strategi (heldigvis) slik at jeg slipper Ă„ vĂŠre der.
For meg er det mer lange trender og fĂžlge disse.
NÄr det er sagt sÄ er shipping fantastisk og hva du oppnÄr der pÄ kort sikt er helt ja fantastisk, men det gjÞr ogsÄ at pengene flyttes raskt inn og ut og nÄr det flommer inn da topper syklusen fort over.
Imidlertid ingen regel uten unntak for meg selv sÄ jeg har hatt en liten trader konto(ask).
Den er nÄ i cash jeg er enig i at dagens store volum pÄ negativ kurs ikke er bra.
Selvsagt innebÊrer en 30% avkastning pÄ dagens kurs at det ligger en hÞy risiko inne i investeringen.
Aksjekursen ser alltid framover det forklarer hvorfor vi har dagens situasjon der inntjeningen er veldig bra og kursen faller.
For framover kan det bli litt tĂžffere.
Jeg har en annen investerings strategi (heldigvis) slik at jeg slipper Ă„ vĂŠre der.
For meg er det mer lange trender og fĂžlge disse.
NÄr det er sagt sÄ er shipping fantastisk og hva du oppnÄr der pÄ kort sikt er helt ja fantastisk, men det gjÞr ogsÄ at pengene flyttes raskt inn og ut og nÄr det flommer inn da topper syklusen fort over.
Imidlertid ingen regel uten unntak for meg selv sÄ jeg har hatt en liten trader konto(ask).
Den er nÄ i cash jeg er enig i at dagens store volum pÄ negativ kurs ikke er bra.
Selvsagt innebÊrer en 30% avkastning pÄ dagens kurs at det ligger en hÞy risiko inne i investeringen.
Aksjekursen ser alltid framover det forklarer hvorfor vi har dagens situasjon der inntjeningen er veldig bra og kursen faller.
For framover kan det bli litt tĂžffere.
ibyx
31.01.2025 kl 09:57
9742
Planen var selvsagt Ă„ selge pĂ„ topp idag.. đ
...men sÄ kom DNB pÄ banen kl. 9.45 og jeg dumpet alt pÄ en gang. Vi vet jo stort hvordan dette fungerer. Fundamentalt eller ei...
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/01/31/06432154/shipping-dnb-nedgraderer-hauto-til-hold-gjentar-kjop-pa-wawi
Men man vet jo aldri... enhver fÄr gjÞre som de best vurderer. Kanskje blir det bare en attraktiv kjÞpsmulighet... eller et puslete slag i luften?
I tillegg er en analytiker som er ute skremmer pÄ Tradewinds..
(sitat via Shareville): "Hille-Walle unngÄr ogsÄ bilbÊrere, der han ser store nedsiderisikoer."
edit. FĂžrste melding kom visst kl 8.49 via TDN. Litt rart at den steg i starten, men alle er gjerne ikke like oppmerksomme?
...men sÄ kom DNB pÄ banen kl. 9.45 og jeg dumpet alt pÄ en gang. Vi vet jo stort hvordan dette fungerer. Fundamentalt eller ei...
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/01/31/06432154/shipping-dnb-nedgraderer-hauto-til-hold-gjentar-kjop-pa-wawi
Men man vet jo aldri... enhver fÄr gjÞre som de best vurderer. Kanskje blir det bare en attraktiv kjÞpsmulighet... eller et puslete slag i luften?
I tillegg er en analytiker som er ute skremmer pÄ Tradewinds..
(sitat via Shareville): "Hille-Walle unngÄr ogsÄ bilbÊrere, der han ser store nedsiderisikoer."
edit. FĂžrste melding kom visst kl 8.49 via TDN. Litt rart at den steg i starten, men alle er gjerne ikke like oppmerksomme?
Redigert 31.01.2025 kl 10:11
Du mÄ logge inn for Ä svare