HAUTO- utbytte 32 % - børsens beste
As the company already has published its monthly volume and rate figures, we expect few surprises in the report and are largely aligned with CS in expecting EBTIDA and EPS of USD 165m and 0.64 respectively. We estimate dividends to be USD 0.69/sh, which equates to 100% of cash generation for the quarter and equivalent to 32% annualised yield.
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt å være inne før resultatet presenteres.
Kursmål 170.-
Dagens kurs 96,20
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt å være inne før resultatet presenteres.
Kursmål 170.-
Dagens kurs 96,20
megabea
26.07.2024 kl 13:37
6091
Hauto har i den siste tiden hatt en stabil sidegående trend som de siste dagene har snurret seg som en slyngplante rundt den middels oppadgående-støtte trendlinjen og i går egentlig kom under. I dag og den neste tiden blir spennende om dette holder.
Shorten øker stadig og ser ser noen store (kursdrivende) poster som går med jevne mellomrom.
Det er vel ingen stor overraskelse om vi må en liten tur ned mot støtte igjen der kursen vender/stiger når vi nærmer oss rapportering Q2.
Utbytte ser ut til å bli bra selv om volumet (3,5 CBM) fortsatt er godt under Q4 (4,0 CBM).
Jeg er spent på hvordan refinansieringen slår ut på ebitda.
Shorten øker stadig og ser ser noen store (kursdrivende) poster som går med jevne mellomrom.
Det er vel ingen stor overraskelse om vi må en liten tur ned mot støtte igjen der kursen vender/stiger når vi nærmer oss rapportering Q2.
Utbytte ser ut til å bli bra selv om volumet (3,5 CBM) fortsatt er godt under Q4 (4,0 CBM).
Jeg er spent på hvordan refinansieringen slår ut på ebitda.
desirata
09.07.2024 kl 15:21
6832
Jeg er enig i det du sier. Vil bare tillegge at utbytte tallet mitt inkluderer extra ordinære. Dette pga jeg tror de vil fortsette å selge et halvt dusin eldre skip dette år og neste. Det vil bety extra dividende. Lik det vi fikk sist mars på 20kr. De har uttalt at de vil ha flåte fornyelse, hvilket også betyr å avhende elde skip når de nye Aurora kommer ut.
Vedr 2027 er det ikke utenkelig. Det er bestillt 200 nye bilskip. Eksemplene mine er runde tall vedr eldre flåte:
50 går til skrap, eller seiler i fart til Afrika o.l.
50 trenges for manko idag.
50 trenges for å frakte biler som går i container idag
50 for økende behov.
Vedr 2027 er det ikke utenkelig. Det er bestillt 200 nye bilskip. Eksemplene mine er runde tall vedr eldre flåte:
50 går til skrap, eller seiler i fart til Afrika o.l.
50 trenges for manko idag.
50 trenges for å frakte biler som går i container idag
50 for økende behov.
megabea
09.07.2024 kl 13:46
6811
Vi har en veldig sammenfallende framtids optimisme selv om jeg synes du er veldig optimistisk både på utbytte, kr 40 på et år, og varighet til 2027.
Vi får se når tallene kommer.
De har en bra kontraktsdekning (75%) og så blir det spennende hva Aurora skipene, som nå sigende, gjør med tallene.
Markedet på kort sikt er vi totalt uenige om. Hauto har hatt en dobbel topp, i likhet med mange andre i markedet, og ligger nå nesten mot støtte i den stigende trenden fra i fjor sommer. Det er indikatorer, som også short markedet leser, som tyder på at syklusen er over toppen.
Taket på 127 blir nok vanskelig å bryte igjennom.
Imislertid når det er sagt så består aksje markedet av overraskelser hele tiden.
a - kommer Grimaldi på banen igjen
b - hva gjør Leif (Høgh) når han kommer ut av "lock up" i september.
a + b har nok en sammenheng.
Selv, som tidligere nevnt, håper jeg at Hauto består samt at utbyttende kommer som vi tror.
Vi får se når tallene kommer.
De har en bra kontraktsdekning (75%) og så blir det spennende hva Aurora skipene, som nå sigende, gjør med tallene.
Markedet på kort sikt er vi totalt uenige om. Hauto har hatt en dobbel topp, i likhet med mange andre i markedet, og ligger nå nesten mot støtte i den stigende trenden fra i fjor sommer. Det er indikatorer, som også short markedet leser, som tyder på at syklusen er over toppen.
Taket på 127 blir nok vanskelig å bryte igjennom.
Imislertid når det er sagt så består aksje markedet av overraskelser hele tiden.
a - kommer Grimaldi på banen igjen
b - hva gjør Leif (Høgh) når han kommer ut av "lock up" i september.
a + b har nok en sammenheng.
Selv, som tidligere nevnt, håper jeg at Hauto består samt at utbyttende kommer som vi tror.
desirata
08.07.2024 kl 18:09
7130
Enig og som CEO og også FA rapporterer. Dette er skyhøge rater, men en kan ikke forvente de skal fortsette inni himmelen. Kan er holde skips T/C rater på $100K per dag, er det helt fantastisk. Disse raten har nå vært i 1,5år. Kan de holde seg ytterligere 1 år, vil vi få enda 40kr i utbytte. Samtidigt tegner de stadig nye flerårige kontrakter.
Tror personleg dette kan vare til 2027 og jeg vil sitte. Øker også i WAWI på kurs rundt hundre.
Tror personleg dette kan vare til 2027 og jeg vil sitte. Øker også i WAWI på kurs rundt hundre.
megabea
08.07.2024 kl 17:50
7120
Tallene som kom i dag er opp fra Q1 problemet er at analytikere har satt skyhøye forventninger til inntjening.
På allerede rekordhøye rater så har de satt enda høyere rater i estimatene (nto 87,4).
Fasit på 82,8 er nær toppen, men viser dog en framgroende negativ trend som indikerer at toppen (kanskje) er nådd.
En ebitda FY2024 litt ned fra et topp år 2023 (736 usd) kan vi leve med en god stund.
På allerede rekordhøye rater så har de satt enda høyere rater i estimatene (nto 87,4).
Fasit på 82,8 er nær toppen, men viser dog en framgroende negativ trend som indikerer at toppen (kanskje) er nådd.
En ebitda FY2024 litt ned fra et topp år 2023 (736 usd) kan vi leve med en god stund.
Winter is Here
08.07.2024 kl 11:44
7405
16 prosent ned med dagens prising er fortsatt er ok, eller ?
"Analytikere spår estimatkutt
Det er fortsatt gode tider i bilfraktmarkedet, men ratene er på vei ned. ABG Sundal Collier ser 16 prosent nedside i inntjeningsestimatene"
"Analytikere spår estimatkutt
Det er fortsatt gode tider i bilfraktmarkedet, men ratene er på vei ned. ABG Sundal Collier ser 16 prosent nedside i inntjeningsestimatene"
desirata
08.07.2024 kl 09:19
7504
Det er samme hver gang. Updateringene er kjempesterke, men aksjen raser. Så går det en uke, så har den tatt seg opp igjen.
Kan vi holde disse tallene ut året og gjerne ne neste også, vil det regne utbytte.
Kan vi holde disse tallene ut året og gjerne ne neste også, vil det regne utbytte.
kodenavn
08.07.2024 kl 09:17
7457
«Juni var nok en sterk måned for Höegh Autoliners, med høye netto fraktrater underbygget av sterk kundestøtte. Andelen transport for strategiske kunder på kontrakt har økt fra 70 til 75 prosent så langt i år. Netto fraktraten er stabil og på historisk høye nivåer», kommenterer konsernsjef Andreas Enger i børsmeldingen.
kodenavn
08.07.2024 kl 09:14
7406
ABG venter at Höegh Autoliners handles nøytralt, eller litt ned, i dagens handel.
Flott kjøpsanledning nå.
Dette er en utrolig overreaksjon.
Det burde vel ikke vært noen reaksjon.
Tallene er bra de.
Flott kjøpsanledning nå.
Dette er en utrolig overreaksjon.
Det burde vel ikke vært noen reaksjon.
Tallene er bra de.
bernes
27.06.2024 kl 15:39
8043
Når de ser på hele flåten under ett og total inntjening kan man regne ut snitt dagrate.
For innleide skip blir de vanligvis leid på en dagrate over en periode.
HAUTO har jo in-house operasjon av egen og innleid flåte.
Blir mer komplisert enn bare rein drift på dagrate kontrakter.
For innleide skip blir de vanligvis leid på en dagrate over en periode.
HAUTO har jo in-house operasjon av egen og innleid flåte.
Blir mer komplisert enn bare rein drift på dagrate kontrakter.
spider
27.06.2024 kl 14:23
8089
Takk for det. Man lærer litt hele tiden når man velger å sykle frem hodet. Er ny i HAUTO og bilfrakt og takker for allny kunnskap. Skiller seg på den måten fra tank. Mener at jeg har sett oversikt over dagrater i en presentasjon eller noe annet fra HAUTO.
bernes
27.06.2024 kl 11:54
8179
Blir feil å kalle det dagrate. Dagrate er knyttet til skip.
Det er et volum som skal fraktes over en periode på 5 år.
Det er ikke slik at et skip er kontinuerlig frakter last fra den fabrikken uten opphold.
Man bør vel heller se på volumraten. Idag ligger den på underkant av USD 100/m3/mnd.
Hva denne kontrakten igger på er ikke opplyst.
Det er et volum som skal fraktes over en periode på 5 år.
Det er ikke slik at et skip er kontinuerlig frakter last fra den fabrikken uten opphold.
Man bør vel heller se på volumraten. Idag ligger den på underkant av USD 100/m3/mnd.
Hva denne kontrakten igger på er ikke opplyst.
spider
27.06.2024 kl 11:26
8046
Jeg tok bare den minste summen kontrakten kan være på og da den absolutt minste dagraten. HAUTO børsmelder bare kontrakter som er OVER 100 mill. Denne er på over 100 mill.
jonne
27.06.2024 kl 11:22
8066
Det eneste vi vet er at kontrakten er verdt mer enn 100 mill$, Kan jo da like godt ta utgangspunkt i 200, så blir regnestykket ditt 110K usd pr dag.....
desirata
27.06.2024 kl 10:24
8090
55k virker lavt, men kan make sense dersom det fylker et gap, dvs reduserer ballast reiser.
Hvordan komm du fram til det tallet.
Hvordan komm du fram til det tallet.
spider
27.06.2024 kl 09:25
8093
Om man tar utgangspunkt i minimum på 100 mill så er detter 20 mill pr år og en rate på 55k usd pr dag.
Winter is Here
27.06.2024 kl 08:51
8108
Höegh Autoliners ASA signs another 5-year contract with a major international car producer
Oslo, 26 June 2024: Höegh Autoliners ASA ("Höegh Autoliners" or the "Company",
ticker code “HAUTO”) has signed a 5-year contract with a major international car producer for transport of cars from US and Mexico to the Middle East.
Andreas Enger, CEO of Höegh Autoliners, comments: “We are pleased to have formalized the collaboration with one of our most important customers in the form of a five-year contract for the transport of their cargo from US and Mexico to the Middle East. Serving our strategic customers and allocating capacity to them in our systems both ex. Atlantic and ex. Asia is our top priority. We have a long history in the US to the Middle East trade and it gives us confidence that customers see us as their trusted long-term carrier for their products in this corridor. Höegh Autoliners is committed to providing our customers with transportation that has reduced carbon intensity. We have successfully reduced our carbon footprint by 40% since 2008. Later this year we will offer our customers the opportunity to transport their cargo on the first of our Aurora class newbuilds, which at the time of delivery will be the largest and most carbon-efficient car carriers in the industry, with over 50% lower emissions than a standard PCTC.”
This announcement is a part of our effort to increase transparency through a practice of disclosing a monthly trading update and new contracts with mutual rate and volume commitments exceeding a total value of USD 100 million.
Oslo, 26 June 2024: Höegh Autoliners ASA ("Höegh Autoliners" or the "Company",
ticker code “HAUTO”) has signed a 5-year contract with a major international car producer for transport of cars from US and Mexico to the Middle East.
Andreas Enger, CEO of Höegh Autoliners, comments: “We are pleased to have formalized the collaboration with one of our most important customers in the form of a five-year contract for the transport of their cargo from US and Mexico to the Middle East. Serving our strategic customers and allocating capacity to them in our systems both ex. Atlantic and ex. Asia is our top priority. We have a long history in the US to the Middle East trade and it gives us confidence that customers see us as their trusted long-term carrier for their products in this corridor. Höegh Autoliners is committed to providing our customers with transportation that has reduced carbon intensity. We have successfully reduced our carbon footprint by 40% since 2008. Later this year we will offer our customers the opportunity to transport their cargo on the first of our Aurora class newbuilds, which at the time of delivery will be the largest and most carbon-efficient car carriers in the industry, with over 50% lower emissions than a standard PCTC.”
This announcement is a part of our effort to increase transparency through a practice of disclosing a monthly trading update and new contracts with mutual rate and volume commitments exceeding a total value of USD 100 million.
JonasKr
25.06.2024 kl 16:09
8518
Er litt i tenkeboksen på kjøp her, tydeligvis noen betenkeligheter i markedet når PE er så lav? Er ordreboken (nybygg av eksisterende flåte) en bekymring? Verdenspolitikk? Hvis Xi ikke snart tar et oppgjør med Putin, vil det legges press på salg av kinesiske biler?
bernes
23.06.2024 kl 09:38
9087
Hoeghfamilien kan jo tenkes å gi slipp på HAUTO og fokusere på HLNG.
Der er det store prosjekter under planlegging som trenger cash om der skal gjøre det som privat selskap.
Der er det store prosjekter under planlegging som trenger cash om der skal gjøre det som privat selskap.
desirata
23.06.2024 kl 08:22
9173
Det er ikke det at jeg vil at Grimaldi skal kjøpe Høegh, men dersom de kommer med et bud på eks. 180kr, så tror jeg Høegh aksepterer og kjøper skjer. Det har vist seg at Høegh familien er oppurtunistiske, ved nedsalg o.a. Det eneste de liker bedre enn skip er mere penger. Well, antar de fleste -
Men som du sier, vi kan leve godt på utbytter også, så lenge de vedvarer, that is !
Men som du sier, vi kan leve godt på utbytter også, så lenge de vedvarer, that is !
megabea
21.06.2024 kl 21:15
9459
Har nettopp hørt på podcasten og på slutten er bilskipping der Høgh er nevnt flere ganger.
Klar kjøps kandidat som han sier med fornyelse av kontrakter til nevnte rater og en tid tilbake så kjørte de dette i en modell der de fikk EPS mellom 70 - 80 i 2026.
Dette er jo fantastiske tall og som han sier - "for bra til å være sant" (oversatt).
Det du ikke nevner er at de konkluderer med at dette kan ikke vare, det er ikke det nye nivået, det skal helt klart ned, men ingen vet når, og det kan bli brått.
Og så lurer jeg på hvorfor du vil at Grimaldi skal kjøpe opp dette i stedet for at vi små aksjonærer skal få nyte denne ferden så lenge som mulig?
Hvis Høgh greier å innfri noe av dette over tid så har vi mer igjen enn et oppkjøp.
Høgh ledelsen tok jo også et grep (etter nyttår) med å tømme/redusere pengebingen og gjøre det litt mindre attraktivt.
Klar kjøps kandidat som han sier med fornyelse av kontrakter til nevnte rater og en tid tilbake så kjørte de dette i en modell der de fikk EPS mellom 70 - 80 i 2026.
Dette er jo fantastiske tall og som han sier - "for bra til å være sant" (oversatt).
Det du ikke nevner er at de konkluderer med at dette kan ikke vare, det er ikke det nye nivået, det skal helt klart ned, men ingen vet når, og det kan bli brått.
Og så lurer jeg på hvorfor du vil at Grimaldi skal kjøpe opp dette i stedet for at vi små aksjonærer skal få nyte denne ferden så lenge som mulig?
Hvis Høgh greier å innfri noe av dette over tid så har vi mer igjen enn et oppkjøp.
Høgh ledelsen tok jo også et grep (etter nyttår) med å tømme/redusere pengebingen og gjøre det litt mindre attraktivt.
desirata
21.06.2024 kl 17:19
9603
Jeg vet ikke om en aksje i Oslo ihvertfall som har en PE under 2-to.
Vil tro shortere våger ikke prøve seg på denne. Du nevner Grimaldi, si at de kjøper det på kurs 170, så vil de ha fått tilbake pengene på 2 år.
Jeg vil sitte og tenker worst case er at ratene kollapser I 2027 og aksjekursen halveres til 50kr, så vil jeg ha motatt 100kr I utbytte innen den tid, dvs win-win. Samt jeg vil eie aksjer i et rederi med den mest moderne bilfrakt flåten, med lav gjeld. No-brainer spør du meg. Tror Grimaldi må raske på skal de få napp under 200.
Vil tro shortere våger ikke prøve seg på denne. Du nevner Grimaldi, si at de kjøper det på kurs 170, så vil de ha fått tilbake pengene på 2 år.
Jeg vil sitte og tenker worst case er at ratene kollapser I 2027 og aksjekursen halveres til 50kr, så vil jeg ha motatt 100kr I utbytte innen den tid, dvs win-win. Samt jeg vil eie aksjer i et rederi med den mest moderne bilfrakt flåten, med lav gjeld. No-brainer spør du meg. Tror Grimaldi må raske på skal de få napp under 200.
kodenavn
21.06.2024 kl 15:46
9686
Det kom en fin podcast med Petter Haugen, ABG, på Hegnar nå kl.12,59
Høegh Autoliners fornyer nå kontrakter, som typisk går over 3-4 år, på over det dobbelte av tidliger rater.
Gamle kontrakter er i snitt på under 50 USD pr. kubikkmeter, og fornyes nå til over 100 USD
Gjett hva som skjer med bunnlinjen.
Petter Haugen sier at hvis man ser fremover, vil dette bety en EPS pr. aksje på 70.- i 2026.
Da er ikke kursen 119.- lenger.
Dette ser nok Grimaldi også.
Gjetter at de snart er på banen med et bud.
Løp og kjøp.
Høegh Autoliners fornyer nå kontrakter, som typisk går over 3-4 år, på over det dobbelte av tidliger rater.
Gamle kontrakter er i snitt på under 50 USD pr. kubikkmeter, og fornyes nå til over 100 USD
Gjett hva som skjer med bunnlinjen.
Petter Haugen sier at hvis man ser fremover, vil dette bety en EPS pr. aksje på 70.- i 2026.
Da er ikke kursen 119.- lenger.
Dette ser nok Grimaldi også.
Gjetter at de snart er på banen med et bud.
Løp og kjøp.
tradde
18.06.2024 kl 09:04
9946
Veldig enig med det du sier her. Shipping er syklisk og i det korte bilde er momentumet noe svekket. RSI på HAUTO er under 50. Det virker som vi er på et vippepunkt der det tekniske kan indikere at vi skal en tur ned, mens de generelle fraktratene nå er opp, og HAUTO har solid kontraktsdekning Jeg ville vært forsiktig med å trade den nå, og kanskje avventet litt også med en langsiktig inngang. Men sitter helt greit så lenge det er langsiktig.
Redigert 18.06.2024 kl 09:06
Du må logge inn for å svare
megabea
17.06.2024 kl 11:55
10129
Du har sterke meninger om aksjen og kurs som ikke alle deler.
Teknisk analyse (TA) fanger opp markeds sentimentet og indikerer utviklingen.
Shipping er sterkt syklisk (noe short markedet leser) slik at signaler på utviklingen må hver enkelt vurdere i sin investering.
Så kan alltids uventede ting oppstå som virker mer posetivt for aksjen og kursen - les mer krig i verden og ikke minst Grimaldi.
Teknisk analyse (TA) fanger opp markeds sentimentet og indikerer utviklingen.
Shipping er sterkt syklisk (noe short markedet leser) slik at signaler på utviklingen må hver enkelt vurdere i sin investering.
Så kan alltids uventede ting oppstå som virker mer posetivt for aksjen og kursen - les mer krig i verden og ikke minst Grimaldi.
megabea
17.06.2024 kl 11:43
5041
Et veldig greit og forståelig svar.
Det er ikke alle som er like erfarne som deg her inne, og da satte jeg spørsmål ved at aksjen blir hauset/snakket opp når den stanger mot taket i trenden.
Mange kan da bli fristet til å kjøpe på topp.
Jeg er selv inne for utbyttene og vil "ri" på disse framover.
Har du en inngang på noe lavere nivå så trenger en ikke bekymre seg for den (negative) trenden.
I allefall ikke ennå så lenge utbyttene kommer.
Det er ikke alle som er like erfarne som deg her inne, og da satte jeg spørsmål ved at aksjen blir hauset/snakket opp når den stanger mot taket i trenden.
Mange kan da bli fristet til å kjøpe på topp.
Jeg er selv inne for utbyttene og vil "ri" på disse framover.
Har du en inngang på noe lavere nivå så trenger en ikke bekymre seg for den (negative) trenden.
I allefall ikke ennå så lenge utbyttene kommer.
JHoffa
12.06.2024 kl 12:51
5550
Nå er elbil produsentene i Europa helt avhengig av batterier fra Kina, så en toll på elbiler fra Kina er ikke veldig lurt eller gjennomtenkt. Vanskelig å selge elbiler uten batteri eller et batteri til det dobbelte av dagens pris grunnet export avgift til EU.
tradde
12.06.2024 kl 12:34
5485
Selv om dette betyr lite for HAUTO så vil vi kanskje se en kortsiktig videre dipp i kursen. Relativt mange aksjer short, som etter hvert må dekkes inn. Men foreløpig har vi en del aksjeeiere som ønsker kursnedgang. På litt lengre sikt er caser meget solid.
kodenavn
12.06.2024 kl 09:16
5580
Dette vil altså bety minimalt for HAUTo, da de fra før har lite frakt til Europa med el-biler.
EU: VIL INNFØRE TOLLAVGIFTER PÅ OPPTIL 25% PÅ KINESISKE ELBILER -FT
Oslo (Infront TDN Direkt): EU-kommisjonen vil onsdag informere bilprodusenter at det vil innføres foreløpige tollavgifter på opptil 25 prosent på importerte kinesiske elbiler (EV) fra neste måned, sier kilder med kjennskap til saken til Financial Times.
EU argumenterer for at kinesiske EV-produsenter nyter godt av subsidier som undergraver deres europeiske konkurrenter.
Tariffene, som Frankrike og Spania har gått i bresjen for, vil øke milliarder av euro til EU-budsjettet årlig ettersom salget av kinesiske elbiler vokser i Europa. Kina, som er EUs største handelspartner, eksporterte elbiler for 10 milliarder euro til EU i 2023, og doblet sin markedsandel i fjor til åtte prosent, ifølge Rhodium Group.
Kina har advart om at det vil gjengjelde tiltakene, og har allerede tariffer på 15 prosent på europeiske elbiler. Tyskland, Sverige og Ungarn har sagt at de ikke støtter tiltaket, av frykt for kinesisk gjengjeldelse. De tre landene må sikre støtte fra minst 11 andre land for å omgjøre kommisjonens tariffbeslutning. Andre sentraleuropeiske land som Tsjekkia og Slovakia forventes også motsette seg tiltaket.
Tariffene på kinesiske elbiler vil påvirke kinesiske produsenter inkludert BYD og SAIC, samt selskaper som Tesla som har fabrikker i Kina.
Kiel-instituttet anslår at en ekstra tariff på 20 prosent på kinesiske elbiler vil redusere importen med en fjerdedel.
EU-landene vil stemme over tariffene før 2. november. Endelige plikter pålegges vanligvis for fem år.
EU: VIL INNFØRE TOLLAVGIFTER PÅ OPPTIL 25% PÅ KINESISKE ELBILER -FT
Oslo (Infront TDN Direkt): EU-kommisjonen vil onsdag informere bilprodusenter at det vil innføres foreløpige tollavgifter på opptil 25 prosent på importerte kinesiske elbiler (EV) fra neste måned, sier kilder med kjennskap til saken til Financial Times.
EU argumenterer for at kinesiske EV-produsenter nyter godt av subsidier som undergraver deres europeiske konkurrenter.
Tariffene, som Frankrike og Spania har gått i bresjen for, vil øke milliarder av euro til EU-budsjettet årlig ettersom salget av kinesiske elbiler vokser i Europa. Kina, som er EUs største handelspartner, eksporterte elbiler for 10 milliarder euro til EU i 2023, og doblet sin markedsandel i fjor til åtte prosent, ifølge Rhodium Group.
Kina har advart om at det vil gjengjelde tiltakene, og har allerede tariffer på 15 prosent på europeiske elbiler. Tyskland, Sverige og Ungarn har sagt at de ikke støtter tiltaket, av frykt for kinesisk gjengjeldelse. De tre landene må sikre støtte fra minst 11 andre land for å omgjøre kommisjonens tariffbeslutning. Andre sentraleuropeiske land som Tsjekkia og Slovakia forventes også motsette seg tiltaket.
Tariffene på kinesiske elbiler vil påvirke kinesiske produsenter inkludert BYD og SAIC, samt selskaper som Tesla som har fabrikker i Kina.
Kiel-instituttet anslår at en ekstra tariff på 20 prosent på kinesiske elbiler vil redusere importen med en fjerdedel.
EU-landene vil stemme over tariffene før 2. november. Endelige plikter pålegges vanligvis for fem år.
nad.oslo
09.06.2024 kl 20:41
6247
Teknisk er nok ikke tull, men det er enkelt å si når du sitter med inngang på 30, det er folk som sitter med nye innganger i aksjen. Selv kjøpte jeg på fallet fredag.
desirata
09.06.2024 kl 12:06
6517
Bare teknisk tull. Dobbel formasjon og skulder - hode greier.
Jeg har sittet i Hauto siden 30kr og har aldri og vil aldri bry meg med teknisk analyse viss-vass.
Som nevnt 20-30kr i utbytte årleg neste 2 åra. Deretter vil ratene kollapse, men er kursen over 50kr, er vi fremdeles OK. = Sitt stille
Jeg har sittet i Hauto siden 30kr og har aldri og vil aldri bry meg med teknisk analyse viss-vass.
Som nevnt 20-30kr i utbytte årleg neste 2 åra. Deretter vil ratene kollapse, men er kursen over 50kr, er vi fremdeles OK. = Sitt stille
karve
09.06.2024 kl 11:44
6446
Ser Finansavisen har en + artikkel om Hauto og Wawi og teknisk "fare " .... noen som kan legge ut essensen av artikkelen her ? 🤔
tradde
07.06.2024 kl 12:36
7058
Jeg har sittet en stund i denne og er mest opptatt av utbytte. Selvfølgelig kjekt med en god kurs, men har ingen planer om å selge. Med nesten 4 mill. aksjer short i aksjen, er det åpenbart at en del ligger godt i minus, og ble nok ekstra skvetne da kursen gikk så høyt, nesten 130. Da ble det «nødvendig» å gjøre noe. Det var bare det jeg påpekte. Jeg kan gjerne hausse denne - etter min mening en av børsens 2-3 beste case.
Redigert 07.06.2024 kl 12:38
Du må logge inn for å svare
desirata
07.06.2024 kl 11:55
7095
Bare tull det du sier, ratene er svekket med 1,6% men bare selg -
Det er kun månedlige avvik. Les meldingen igjen, alt er like bra. Kjøps mulegheter på + 100kr, med 30kr i utbytte.
Det er kun månedlige avvik. Les meldingen igjen, alt er like bra. Kjøps mulegheter på + 100kr, med 30kr i utbytte.
megabea
07.06.2024 kl 11:48
6996
Forstår at du er her inne for å hause aksjen.
Men i dagens update så signaliseres det at ratene er svekket (og på veg ned?) og at volumet ikke vil komme opp imot fjorårets.
Hva sier det deg?
Men i dagens update så signaliseres det at ratene er svekket (og på veg ned?) og at volumet ikke vil komme opp imot fjorårets.
Hva sier det deg?
tradde
07.06.2024 kl 11:28
7032
Shortere som sannsynligvis gjør et framstøt for å komme seg ut. Glimrende kjøpsmulighet når vi ser den bunner ut. Ingen fundamentale endringer, caset er fortsatt kanongodt.
kodenavn
07.06.2024 kl 09:05
7100
Fearnley
Overall, strong earnings are cementing for HAUTO
on our numbers HAUTO yields 24% for 2024 (excl. NOK 6.3 paid in April) and 25% in 2025, which offers a compelling equity story we believe.
tradde
06.06.2024 kl 11:18
7395
Interessant handelsmønster i dag. Den gikk høyt på 128-tallet, og det var det noen som ikke likte, og tradet den kjapt ned til 125,-. Ligger det en megler til en oppkjøper med oppdrag om å akkumulere, samtidig som kursen naturlig nok holdes så lav som mulig? I tilfelle vil vi nok se dette mønsteret flere ganger.