HAUTO- utbytte 32 % - børsens beste
As the company already has published its monthly volume and rate figures, we expect few surprises in the report and are largely aligned with CS in expecting EBTIDA and EPS of USD 165m and 0.64 respectively. We estimate dividends to be USD 0.69/sh, which equates to 100% of cash generation for the quarter and equivalent to 32% annualised yield.
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt å være inne før resultatet presenteres.
Kursmål 170.-
Dagens kurs 96,20
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt å være inne før resultatet presenteres.
Kursmål 170.-
Dagens kurs 96,20
spider
29.11.2024 kl 08:34
346
Kan det stemme at HAUTO ikke har hatt så mange "faste" kontrakter tidligere?
https://newsweb.oslobors.no/message/633491
https://newsweb.oslobors.no/message/633491
Hardly
28.11.2024 kl 14:47
657
En liten påminnelse over viktige datoer i forbindelse med utbytte:
Last day including right: 6 December 2024.
Ex-date: 9 December 2024.
Record date: 10 December 2024.
Payment date: 18 December 2024 (on or about).
Last day including right: 6 December 2024.
Ex-date: 9 December 2024.
Record date: 10 December 2024.
Payment date: 18 December 2024 (on or about).
gw60
20.11.2024 kl 20:41
1963
Ja da er det vedtatt ca 14 NOK i utbytte for Q3:
Selskapet skal dele ut et ekstraordinært utbytte på USD 1,2843 per aksje, totalt per share, in total USD 245.000.000, based on the Company's interim balance sheet of 31 August 2024. USD 245.000.000, basert på Selskapets mellombalanse av 31. august 2024.
I tillegg gjør de en kapitalnedsettelse på pålydende fra 14,8 til 1,0.(frigjør kapital, og det er ikke for å betale gjeld 👍, 190mill aksje x 13,8= 2,62 milliarder). Her kommer det til å sprute utbytter fremover.
Selskapet skal dele ut et ekstraordinært utbytte på USD 1,2843 per aksje, totalt per share, in total USD 245.000.000, based on the Company's interim balance sheet of 31 August 2024. USD 245.000.000, basert på Selskapets mellombalanse av 31. august 2024.
I tillegg gjør de en kapitalnedsettelse på pålydende fra 14,8 til 1,0.(frigjør kapital, og det er ikke for å betale gjeld 👍, 190mill aksje x 13,8= 2,62 milliarder). Her kommer det til å sprute utbytter fremover.
Redigert 20.11.2024 kl 21:39
Du må logge inn for å svare
Hardly
20.11.2024 kl 16:54
2231
Greit nok å komme med en teknisk analyse, men å komme med en salgs eller kjøp anbefaling på et såpass tynt grunnlag som disse analysene baserer seg på mener jeg er helt på tryne.
Husker for noe år siden de anbefalte at man burde selge MPCC. Da lå kursen på rundt 2 kr.
Aksjen steg over 1000% etter salgs anbefalingen samme året.
Husker for noe år siden de anbefalte at man burde selge MPCC. Da lå kursen på rundt 2 kr.
Aksjen steg over 1000% etter salgs anbefalingen samme året.
desirata
20.11.2024 kl 16:48
2247
De som har shortet Høegh med 5 mill aksjer kan ikke ha det godt for tiden. Må vel hive innpå 3-4 whisky før sengetid. Samme med 8mil aksjer i MPC. Muleg disse har inndekning og forsterker oppgangen. Eventuelt noen som sitte i Italia og handler ?
canarias
20.11.2024 kl 16:07
2313
Jeg kjøpte meg inn igjen i Frontline når investtech kom med sin salgsanbefaling .
Ellers er Hauto veldig sterk og viser stor underliggende styrke.
Ellers er Hauto veldig sterk og viser stor underliggende styrke.
Hardly
20.11.2024 kl 13:38
2515
https://e24.no/boers-og-finans/i/o3VvkB/investtech-analyse-kjoep-disse-tre-aksjene
Hyggelig at de har en kjøpsanbefaling. Ellers pleier jeg glatt å overse disse analysene dette firmaet slenger ut. De kan ha strekene og diagrammene sine i fred for min del.
De hadde en salgs anbefaling på Frontline for en uke siden. Siden har aksjen steget 10%.
Hyggelig at de har en kjøpsanbefaling. Ellers pleier jeg glatt å overse disse analysene dette firmaet slenger ut. De kan ha strekene og diagrammene sine i fred for min del.
De hadde en salgs anbefaling på Frontline for en uke siden. Siden har aksjen steget 10%.
canarias
19.11.2024 kl 18:02
2946
Så enig desirata, dette blir en bra og ikke minst meget innbringende reise for oss aksjonærer, vi har allerede innkassert store dividender i tillegg til kursstigningen og mer vil komme.
Er prisen bra nok selger Leif Høegh garantert sine 35,5% .
Vi går uansett en meget spennende tid i møte
Er prisen bra nok selger Leif Høegh garantert sine 35,5% .
Vi går uansett en meget spennende tid i møte
desirata
19.11.2024 kl 17:48
2966
Tror det var snart og gjerne taktikk av Grimaldi å kjøpe over 10%. Da kan han sperre at en annen oppkjøper får over 90% som kreves. Inntil et godt bud vel å merke. Iom begge er italienske kan de snakke sammen. Dersom Aponte kjøper opp 5% i stillhet, samt får et nikk fra Leif Høegh sine 35,5%. Kan ha bare spør Grimaldi om forlangende og han vil ha flertall over 50%. Ikke umulegt dette kan skje neste halvår. Dersom kursen ikke stiger oppi 150-160 area, men da er vi ok likevel. Dette kan bli en bra reise -
HellBound
19.11.2024 kl 06:32
3340
desirata
19.11.2024 kl 03:21
3423
Har ikke hørt om noe salg. Uansett er det ikke når de selges, men når (kvartal) de avhendes og innteksføres som betyr noe for utbyttet.
Høegh har uttalt at de ikke vil øke total kapasiteten. Iom de overtar 2 Aurora nybygg neste kvartal. Kan vi beregne de selger 3 skip neste kvartal(er) Eller ca.6 skip i 2025. Ifjor fikk de $60m per skip, regn med noe mindre kommende år, si $50m+ Do d math -
Høegh har uttalt at de ikke vil øke total kapasiteten. Iom de overtar 2 Aurora nybygg neste kvartal. Kan vi beregne de selger 3 skip neste kvartal(er) Eller ca.6 skip i 2025. Ifjor fikk de $60m per skip, regn med noe mindre kommende år, si $50m+ Do d math -
Mollen
18.11.2024 kl 22:19
3583
desirata skrev Utbytte er ca 7kr kvartalet, excl skip salg
Okei. Og der var 1 skip som ble solgt nå tidlig i 4. kvartal ?
Mollen
18.11.2024 kl 13:20
4119
Er det noen som har en ide om hva vi kan forvente i utbytte for Q4 ?
canarias
18.11.2024 kl 10:53
4314
Ser meget lovende ut for oss HAUTO aksjonærer, i tillegg lurer det ett oppkjøp av hele selskapet også.
Hardly
18.11.2024 kl 08:46
4543
Höegh Autoliners varsler intensjon om å kjøpe tilbake 400.000 eksisterende aksjer i selskapet, ifølge en melding mandag.
Formålet med tilbakekjøpet er å møte forpliktelser som følger med selskapets aksjeincentivprogrammer.
Formålet med tilbakekjøpet er å møte forpliktelser som følger med selskapets aksjeincentivprogrammer.
canarias
15.11.2024 kl 12:29
5115
Dette er som du sier Desirata en No-brainer, salg av eldre tonnasje vil også komme etterhvert.
Etter oppkjøpet av GCC flyttet jeg en del av gevinsten over I Hauto.
Etter oppkjøpet av GCC flyttet jeg en del av gevinsten over I Hauto.
GullHårAllOve
15.11.2024 kl 12:08
5155
Jeg tror vi får i pose og sekk. De begynner jo mest sannsynlig også å utbetale som tilbakebetaling av innskutt kapital og da går GAVen jo ned tilsvarende. MPCC hadde dette en periode. jeg tok ut noen ekstrem fine utbytter der....
desirata
15.11.2024 kl 10:33
5276
No-brainer dette. Som det ser ut nå blir kursen ca.110 etter utbytte. Vi kan forvente 35kr neste år og 30 året etter, basert på kontrakter, lavere spot rater og 5-6 skipsalg per år også til $10m lavere priser. Summen blir da om ikke et konservativ anslag, så midt på tre. Spørsmålet er selvsagt, blir kursen 65kr lavere om to år, dvs 45kr. Det tviler jeg på. Blir heller lignande story som MPC dette, hvor vi har fått pose & sekk -
Hva tror folket ?
Hva tror folket ?
GullHårAllOve
15.11.2024 kl 10:13
5324
Noen voldsomme summer i de kontraktene både HAUTO og WAWI kommer med. Dette ser jo unektelig veldig bra ut. Utbyttene vil nok bli fine her også de kommende årene.
spider
15.11.2024 kl 08:32
5499
Denne meldingen gir oss vel litt mer sikkerhet i inntjeningen frem i tid.
https://newsweb.oslobors.no/message/632324
https://newsweb.oslobors.no/message/632324
GullHårAllOve
07.11.2024 kl 09:11
4024
Hvis dette blir nivået fremover med potensiell lettere øking da ser det jo ordentlig bra ut.
Hardly
07.11.2024 kl 08:49
4095
Höegh Autoliners med sterk start på fjerde kvartal.
Bilfraktrederiet Höegh Autoliners rapporterer om høye fraktrater i oktober.
Selskapet transporterte 1,1 millioner kubikkmeter last i oktober. For de siste tre månedene var transportvolumet 3,3 millioner kubikkmeter.
Den gjennomsnittlige brutto fraktraten i oktober var 101,8 dollar per kubikkmeter, en økning på 0,3 prosent sammenlignet med gjennomsnittlig bruttorate i tredje kvartal.
Netto fraktrate økte med 2,4 prosent til 88,8 dollar per kubikkmeter i oktober, sammenlignet med gjennomsnittet for tredje kvartal.
– Fjerde kvartal har startet bra for Höegh Autoliners og ratene oppnådd i oktober er nær rekordnivåer, sier administrerende direktør Andreas Enger i meldingen.
Enger påpeker at selskapet fortsetter å øke andelen last fra strategiske kunder med langsiktige kontrakter. I oktober utgjorde denne kategorien 80 prosent av lasten.
Skipet Höegh Borealis ble levert fra verftet i midten av oktober og er nå på sin første reise fra Asia til Europa. Med to av nybyggene nå på vannet og to til som skal leveres i januar, vil løftekapasiteten gradvis øke i månedene som kommer, opplyser selskapet.
Andelen last av typen «High Heavy and Break Bulk» var 23 prosent i oktober, noe lavere enn tremånedersgjennomsnittet på 25 prosent.
Bilfraktrederiet Höegh Autoliners rapporterer om høye fraktrater i oktober.
Selskapet transporterte 1,1 millioner kubikkmeter last i oktober. For de siste tre månedene var transportvolumet 3,3 millioner kubikkmeter.
Den gjennomsnittlige brutto fraktraten i oktober var 101,8 dollar per kubikkmeter, en økning på 0,3 prosent sammenlignet med gjennomsnittlig bruttorate i tredje kvartal.
Netto fraktrate økte med 2,4 prosent til 88,8 dollar per kubikkmeter i oktober, sammenlignet med gjennomsnittet for tredje kvartal.
– Fjerde kvartal har startet bra for Höegh Autoliners og ratene oppnådd i oktober er nær rekordnivåer, sier administrerende direktør Andreas Enger i meldingen.
Enger påpeker at selskapet fortsetter å øke andelen last fra strategiske kunder med langsiktige kontrakter. I oktober utgjorde denne kategorien 80 prosent av lasten.
Skipet Höegh Borealis ble levert fra verftet i midten av oktober og er nå på sin første reise fra Asia til Europa. Med to av nybyggene nå på vannet og to til som skal leveres i januar, vil løftekapasiteten gradvis øke i månedene som kommer, opplyser selskapet.
Andelen last av typen «High Heavy and Break Bulk» var 23 prosent i oktober, noe lavere enn tremånedersgjennomsnittet på 25 prosent.
Redigert 07.11.2024 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
Mollen
06.11.2024 kl 17:51
4435
Ja, det er sant… Det er en prøvelse å sitte å se at sksjeformuen krymper 30 %, men det skjer fra tid til annen i shipping og man må bare stå i det… For de som har vært med i shipping en stund så har det vært en fin reise uansett… Det er vel ingen segmenter, utenom container, som har fått betraktelig med juling siste 5 mnd..
GullHårAllOve
06.11.2024 kl 17:28
4478
Lange briller er lurt. Jeg sitter jeg. Lange kontrakter vil gi utbytter de neste årene. Da får kurs være kurs i en periode. Gjorde samme i MPCC. Lønnsomt det. Blir nok bra dette de neste par årene....
Mollen
06.11.2024 kl 17:23
4493
Godt poeng Button ! Det bør være med å kunne sette en bunn for aksjen, mens vi rir dette av…
Button
06.11.2024 kl 17:09
4525
Husk at Hoegh siste tiden har inngått langsiktige kontrakter. Dette vil sørge for gode utbytter i lang tid. Man selger ikke kua som gir mest melk..... (er det noe som heter)
Mollen
06.11.2024 kl 16:10
4627
Ja, shipping svinger jo mye generelt, og noen segmenter spesielt mye…. Jeg satt fullastet i bulk (GOGL) sist denne kroppen var president fra 2017 til 2021 og hadde forsåvidt en grei reise der, men han skapte mye støy og store svingninger underveis husker jeg…. Særlig uttalelser som gikk på handelskrig og tollmurer mot Kina husker jeg slo veldig negativt ut…. Blir spennende å se nå da, men jeg må nok ta på de lange brillene og kanskje legge Hoeghaksjene mine i skuffen en stund…. Så lenge det fundamentale i shipping ikke er vesentlig forandret og selskapet tjener penger og betaler ut en grei direkteavkastning, så er min erfaring at perioder med nedgang blir avløst av oppgang… Skjer det noe fundamentalt med tilbuds eller etterspørselsiden er det mer grunn til å være på vakt… Når det gjelder tilbudssiden (nybygg) så er jo den siden ganske så transparent og oversiktlig vil jeg tro.. Blir etterspørselen etter bilfrakt lavere så er jo ting ennannen skål…
Redigert 06.11.2024 kl 16:12
Du må logge inn for å svare
Hardly
06.11.2024 kl 15:56
4651
Volatil ja. Bare se hvordan kursen har svingt det siste året. Opp og ned som en jojo. 105 kr er sånn ca bunn det siste året så vi får bare håpe det snur snart.
GullHårAllOve
06.11.2024 kl 15:51
4664
Noen årelang ørkenvandring tror jeg ikke på. Dette er nok relatert til trusler om toll fra Trump. Noe som vil ta lang tid å få gjennomført. Både HAUTO og WAWI har tidligere adressert at dette ikke vil påvirke allverden. Her tjenes det gode penger som er lik gode utbytter noe som gjør jeg sitter her. Om den ser 140 er jo vanskelig å spå, men at den kommer oppover igjen er det vel lite tvil om. Dette er en bransje som er svært volatil og det er vel det vi ser nå.
Mollen
06.11.2024 kl 15:46
4684
Er der noen her inne som har tanker rundt hvordan Hoegh og bilfrakt blir påvirket av valgseieren til Trump, både på kort og lenger sikt ? Ser at sånn umiddelbart så sender markedet Hoegh ned, sammen med mye annet av shipping… Jeg timet inngangen i Hoegh ekstremt dårlig denne gangen og har fått juling så det holder i det siste… Ser vi noen gang +140 kr igjen eller er det videre nedgang eller årelang ørkenvandring som nå gjelder for Hoegh tro…? 🧐
Gentry
01.11.2024 kl 08:09
6335
Ja, men utbyttene dekker vell bra inn kursfallet. Jeg solgte meg nesten ut av MPC og økte til 100K i HAUTO. Utbytte i HAUTO gir dobbelt "kronasje" i forhold til MPC for samme investering.
gw60
01.11.2024 kl 01:15
6530
Ja, men man blir jo litt nervøs når verdien raser flere hundre tusen....😒
Mr Jinx
01.11.2024 kl 00:59
6538
Det som bekymrer meg litt er en fyr med navn Trump.
Hva skjer med verdenshandelen om den galningen sitter ved roret?
Hva skjer med verdenshandelen om den galningen sitter ved roret?