HAUTO- utbytte 32 % - børsens beste
As the company already has published its monthly volume and rate figures, we expect few surprises in the report and are largely aligned with CS in expecting EBTIDA and EPS of USD 165m and 0.64 respectively. We estimate dividends to be USD 0.69/sh, which equates to 100% of cash generation for the quarter and equivalent to 32% annualised yield.
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt å være inne før resultatet presenteres.
Kursmål 170.-
Dagens kurs 96,20
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt å være inne før resultatet presenteres.
Kursmål 170.-
Dagens kurs 96,20
HellBound
30.10.2024 kl 06:25
7086
Han kjøper mer og mer, snart flagging på 15%? Er det 20% han sikter på før bud i 2025? Tror det kommer før eller siden.. Håper helst ikke , så utbyttene kan komme i noen år til.
Cutter
30.10.2024 kl 08:19
7018
Hvis planen er å kjøpe hele selskapet, noe det kan se ut som er planen. Er det jo bare for dem å sitte rolig å kjøpe litt nå å da. Markedet jobber jo med dem. Stadig lavere kurser etter at selskapet stadig tjener mer.
Hardly
30.10.2024 kl 09:03
6933
Hvor langt ned følger vi WAWI i dag?
Merkelig børs dette.
Merkelig børs dette.
Redigert 30.10.2024 kl 09:04
Du må logge inn for å svare
Frontman
30.10.2024 kl 10:16
6937
Håper videre ned så jeg kan finne en fin inngang opp mot utbytte på 15 kr 9 des
Frontman
30.10.2024 kl 10:35
7089
desirata skrevInnlegget er slettet
Jepp, gjerne til 100 kr så stiger den opp mot ex utbyttedag
Hvor kommer 183 kr fra?
Hvor kommer 183 kr fra?
Gentry
30.10.2024 kl 12:48
6959
Det passer bra. Jeg fikk fult opp med 40K, or et akseptabel pris. Så for vi bare vente på utbytte.
desirata
30.10.2024 kl 12:53
6969
Correction:
Kurs idag 116, utbytte des på 14 kr. = Kurs 102kr
Med utbytte på minst 35kr i 2024, gir det en yield på 34%
Da kan aksjen faller endel før en går i minus
Kurs idag 116, utbytte des på 14 kr. = Kurs 102kr
Med utbytte på minst 35kr i 2024, gir det en yield på 34%
Da kan aksjen faller endel før en går i minus
bernes
30.10.2024 kl 13:13
6925
Regner man med utbytte i mars på 19,92 blir totalt utbytte i 2024 på 47,9kr.
spider
30.10.2024 kl 13:41
6986
Utbyttet som kommer i desember kan vel ikke bare være et resultat av driften. Det må vel ligge noen inntekter fra salg av skip her også.
Noen som eventuelt vet hvor mange som er solgt?
I tillegg, ligger det noen fremtidige salg på vent?
Noen som eventuelt vet hvor mange som er solgt?
I tillegg, ligger det noen fremtidige salg på vent?
HellBound
30.10.2024 kl 16:23
7088
Det er vel to skip med i Q3 og kommer vel ett skip med i Q4. De får nye skip fremover så flere salg vil komme.
gw60
31.10.2024 kl 23:36
6555
Jeg sitter lastet her med 7 sifret beløp, og vurdere nå å sette en stoplos på deler av investeringen, men hvor? 110-108?? Om stoplos utløses så er tanken å inn igjen, men å time oppgang er vanskelig. Mange negative tegn globalt i aksjemarkedet, så kanskje cash is King en periode??
Redigert 31.10.2024 kl 23:43
Du må logge inn for å svare
Skorpionen
01.11.2024 kl 00:20
6640
Len deg tilbake og sitt i ro. Med utbyttepolitikken og inntektsforventningene de kommende år er et kursfall uproblematisk. Jeg var så dum å selge meg ut av MPC da analytikerne varslet om de dårlige fremtidsutsiktene i containerfrakt. Hadde jeg blitt sittende til nå hadde jeg fått tilbakebetalt hele innsatsen bare i utbytte. Jeg tror det samme vil skje også med Höegh. Denne gangen selger jeg ikke ut, men benytter en hver dip til kjøpe mer. Jeg nærmer meg også et syvsifret beløp og tar de kursfallene som fra tid til annen vil komme med stoisk ro.
Redigert 01.11.2024 kl 00:21
Du må logge inn for å svare
Mr Jinx
01.11.2024 kl 00:59
6944
Det som bekymrer meg litt er en fyr med navn Trump.
Hva skjer med verdenshandelen om den galningen sitter ved roret?
Hva skjer med verdenshandelen om den galningen sitter ved roret?
gw60
01.11.2024 kl 01:15
7394
Ja, men man blir jo litt nervøs når verdien raser flere hundre tusen....😒
Gentry
01.11.2024 kl 08:09
7199
Ja, men utbyttene dekker vell bra inn kursfallet. Jeg solgte meg nesten ut av MPC og økte til 100K i HAUTO. Utbytte i HAUTO gir dobbelt "kronasje" i forhold til MPC for samme investering.
Mollen
06.11.2024 kl 15:46
5548
Er der noen her inne som har tanker rundt hvordan Hoegh og bilfrakt blir påvirket av valgseieren til Trump, både på kort og lenger sikt ? Ser at sånn umiddelbart så sender markedet Hoegh ned, sammen med mye annet av shipping… Jeg timet inngangen i Hoegh ekstremt dårlig denne gangen og har fått juling så det holder i det siste… Ser vi noen gang +140 kr igjen eller er det videre nedgang eller årelang ørkenvandring som nå gjelder for Hoegh tro…? 🧐
GullHårAllOve
06.11.2024 kl 15:51
5528
Noen årelang ørkenvandring tror jeg ikke på. Dette er nok relatert til trusler om toll fra Trump. Noe som vil ta lang tid å få gjennomført. Både HAUTO og WAWI har tidligere adressert at dette ikke vil påvirke allverden. Her tjenes det gode penger som er lik gode utbytter noe som gjør jeg sitter her. Om den ser 140 er jo vanskelig å spå, men at den kommer oppover igjen er det vel lite tvil om. Dette er en bransje som er svært volatil og det er vel det vi ser nå.
Hardly
06.11.2024 kl 15:56
5515
Volatil ja. Bare se hvordan kursen har svingt det siste året. Opp og ned som en jojo. 105 kr er sånn ca bunn det siste året så vi får bare håpe det snur snart.
Mollen
06.11.2024 kl 16:10
5491
Ja, shipping svinger jo mye generelt, og noen segmenter spesielt mye…. Jeg satt fullastet i bulk (GOGL) sist denne kroppen var president fra 2017 til 2021 og hadde forsåvidt en grei reise der, men han skapte mye støy og store svingninger underveis husker jeg…. Særlig uttalelser som gikk på handelskrig og tollmurer mot Kina husker jeg slo veldig negativt ut…. Blir spennende å se nå da, men jeg må nok ta på de lange brillene og kanskje legge Hoeghaksjene mine i skuffen en stund…. Så lenge det fundamentale i shipping ikke er vesentlig forandret og selskapet tjener penger og betaler ut en grei direkteavkastning, så er min erfaring at perioder med nedgang blir avløst av oppgang… Skjer det noe fundamentalt med tilbuds eller etterspørselsiden er det mer grunn til å være på vakt… Når det gjelder tilbudssiden (nybygg) så er jo den siden ganske så transparent og oversiktlig vil jeg tro.. Blir etterspørselen etter bilfrakt lavere så er jo ting ennannen skål…
Redigert 06.11.2024 kl 16:12
Du må logge inn for å svare
Button
06.11.2024 kl 17:09
5389
Husk at Hoegh siste tiden har inngått langsiktige kontrakter. Dette vil sørge for gode utbytter i lang tid. Man selger ikke kua som gir mest melk..... (er det noe som heter)
Mollen
06.11.2024 kl 17:23
5357
Godt poeng Button ! Det bør være med å kunne sette en bunn for aksjen, mens vi rir dette av…
GullHårAllOve
06.11.2024 kl 17:28
5342
Lange briller er lurt. Jeg sitter jeg. Lange kontrakter vil gi utbytter de neste årene. Da får kurs være kurs i en periode. Gjorde samme i MPCC. Lønnsomt det. Blir nok bra dette de neste par årene....
Mollen
06.11.2024 kl 17:51
5299
Ja, det er sant… Det er en prøvelse å sitte å se at sksjeformuen krymper 30 %, men det skjer fra tid til annen i shipping og man må bare stå i det… For de som har vært med i shipping en stund så har det vært en fin reise uansett… Det er vel ingen segmenter, utenom container, som har fått betraktelig med juling siste 5 mnd..
Hardly
07.11.2024 kl 08:49
4958
Höegh Autoliners med sterk start på fjerde kvartal.
Bilfraktrederiet Höegh Autoliners rapporterer om høye fraktrater i oktober.
Selskapet transporterte 1,1 millioner kubikkmeter last i oktober. For de siste tre månedene var transportvolumet 3,3 millioner kubikkmeter.
Den gjennomsnittlige brutto fraktraten i oktober var 101,8 dollar per kubikkmeter, en økning på 0,3 prosent sammenlignet med gjennomsnittlig bruttorate i tredje kvartal.
Netto fraktrate økte med 2,4 prosent til 88,8 dollar per kubikkmeter i oktober, sammenlignet med gjennomsnittet for tredje kvartal.
– Fjerde kvartal har startet bra for Höegh Autoliners og ratene oppnådd i oktober er nær rekordnivåer, sier administrerende direktør Andreas Enger i meldingen.
Enger påpeker at selskapet fortsetter å øke andelen last fra strategiske kunder med langsiktige kontrakter. I oktober utgjorde denne kategorien 80 prosent av lasten.
Skipet Höegh Borealis ble levert fra verftet i midten av oktober og er nå på sin første reise fra Asia til Europa. Med to av nybyggene nå på vannet og to til som skal leveres i januar, vil løftekapasiteten gradvis øke i månedene som kommer, opplyser selskapet.
Andelen last av typen «High Heavy and Break Bulk» var 23 prosent i oktober, noe lavere enn tremånedersgjennomsnittet på 25 prosent.
Bilfraktrederiet Höegh Autoliners rapporterer om høye fraktrater i oktober.
Selskapet transporterte 1,1 millioner kubikkmeter last i oktober. For de siste tre månedene var transportvolumet 3,3 millioner kubikkmeter.
Den gjennomsnittlige brutto fraktraten i oktober var 101,8 dollar per kubikkmeter, en økning på 0,3 prosent sammenlignet med gjennomsnittlig bruttorate i tredje kvartal.
Netto fraktrate økte med 2,4 prosent til 88,8 dollar per kubikkmeter i oktober, sammenlignet med gjennomsnittet for tredje kvartal.
– Fjerde kvartal har startet bra for Höegh Autoliners og ratene oppnådd i oktober er nær rekordnivåer, sier administrerende direktør Andreas Enger i meldingen.
Enger påpeker at selskapet fortsetter å øke andelen last fra strategiske kunder med langsiktige kontrakter. I oktober utgjorde denne kategorien 80 prosent av lasten.
Skipet Höegh Borealis ble levert fra verftet i midten av oktober og er nå på sin første reise fra Asia til Europa. Med to av nybyggene nå på vannet og to til som skal leveres i januar, vil løftekapasiteten gradvis øke i månedene som kommer, opplyser selskapet.
Andelen last av typen «High Heavy and Break Bulk» var 23 prosent i oktober, noe lavere enn tremånedersgjennomsnittet på 25 prosent.
Redigert 07.11.2024 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
GullHårAllOve
07.11.2024 kl 09:11
4889
Hvis dette blir nivået fremover med potensiell lettere øking da ser det jo ordentlig bra ut.
spider
15.11.2024 kl 08:32
7172
Denne meldingen gir oss vel litt mer sikkerhet i inntjeningen frem i tid.
https://newsweb.oslobors.no/message/632324
https://newsweb.oslobors.no/message/632324
GullHårAllOve
15.11.2024 kl 10:13
6997
Noen voldsomme summer i de kontraktene både HAUTO og WAWI kommer med. Dette ser jo unektelig veldig bra ut. Utbyttene vil nok bli fine her også de kommende årene.
desirata
15.11.2024 kl 10:33
6949
No-brainer dette. Som det ser ut nå blir kursen ca.110 etter utbytte. Vi kan forvente 35kr neste år og 30 året etter, basert på kontrakter, lavere spot rater og 5-6 skipsalg per år også til $10m lavere priser. Summen blir da om ikke et konservativ anslag, så midt på tre. Spørsmålet er selvsagt, blir kursen 65kr lavere om to år, dvs 45kr. Det tviler jeg på. Blir heller lignande story som MPC dette, hvor vi har fått pose & sekk -
Hva tror folket ?
Hva tror folket ?
GullHårAllOve
15.11.2024 kl 12:08
6827
Jeg tror vi får i pose og sekk. De begynner jo mest sannsynlig også å utbetale som tilbakebetaling av innskutt kapital og da går GAVen jo ned tilsvarende. MPCC hadde dette en periode. jeg tok ut noen ekstrem fine utbytter der....
canarias
15.11.2024 kl 12:29
6787
Dette er som du sier Desirata en No-brainer, salg av eldre tonnasje vil også komme etterhvert.
Etter oppkjøpet av GCC flyttet jeg en del av gevinsten over I Hauto.
Etter oppkjøpet av GCC flyttet jeg en del av gevinsten over I Hauto.
Hardly
18.11.2024 kl 08:46
6215
Höegh Autoliners varsler intensjon om å kjøpe tilbake 400.000 eksisterende aksjer i selskapet, ifølge en melding mandag.
Formålet med tilbakekjøpet er å møte forpliktelser som følger med selskapets aksjeincentivprogrammer.
Formålet med tilbakekjøpet er å møte forpliktelser som følger med selskapets aksjeincentivprogrammer.
canarias
18.11.2024 kl 10:53
5987
Ser meget lovende ut for oss HAUTO aksjonærer, i tillegg lurer det ett oppkjøp av hele selskapet også.
Mollen
18.11.2024 kl 13:20
5792
Er det noen som har en ide om hva vi kan forvente i utbytte for Q4 ?
desirata
19.11.2024 kl 03:21
5097
Har ikke hørt om noe salg. Uansett er det ikke når de selges, men når (kvartal) de avhendes og innteksføres som betyr noe for utbyttet.
Høegh har uttalt at de ikke vil øke total kapasiteten. Iom de overtar 2 Aurora nybygg neste kvartal. Kan vi beregne de selger 3 skip neste kvartal(er) Eller ca.6 skip i 2025. Ifjor fikk de $60m per skip, regn med noe mindre kommende år, si $50m+ Do d math -
Høegh har uttalt at de ikke vil øke total kapasiteten. Iom de overtar 2 Aurora nybygg neste kvartal. Kan vi beregne de selger 3 skip neste kvartal(er) Eller ca.6 skip i 2025. Ifjor fikk de $60m per skip, regn med noe mindre kommende år, si $50m+ Do d math -
HellBound
19.11.2024 kl 06:32
5014
desirata
19.11.2024 kl 17:48
4640
Tror det var snart og gjerne taktikk av Grimaldi å kjøpe over 10%. Da kan han sperre at en annen oppkjøper får over 90% som kreves. Inntil et godt bud vel å merke. Iom begge er italienske kan de snakke sammen. Dersom Aponte kjøper opp 5% i stillhet, samt får et nikk fra Leif Høegh sine 35,5%. Kan ha bare spør Grimaldi om forlangende og han vil ha flertall over 50%. Ikke umulegt dette kan skje neste halvår. Dersom kursen ikke stiger oppi 150-160 area, men da er vi ok likevel. Dette kan bli en bra reise -
canarias
19.11.2024 kl 18:02
4620
Så enig desirata, dette blir en bra og ikke minst meget innbringende reise for oss aksjonærer, vi har allerede innkassert store dividender i tillegg til kursstigningen og mer vil komme.
Er prisen bra nok selger Leif Høegh garantert sine 35,5% .
Vi går uansett en meget spennende tid i møte
Er prisen bra nok selger Leif Høegh garantert sine 35,5% .
Vi går uansett en meget spennende tid i møte
Hardly
20.11.2024 kl 13:38
4189
https://e24.no/boers-og-finans/i/o3VvkB/investtech-analyse-kjoep-disse-tre-aksjene
Hyggelig at de har en kjøpsanbefaling. Ellers pleier jeg glatt å overse disse analysene dette firmaet slenger ut. De kan ha strekene og diagrammene sine i fred for min del.
De hadde en salgs anbefaling på Frontline for en uke siden. Siden har aksjen steget 10%.
Hyggelig at de har en kjøpsanbefaling. Ellers pleier jeg glatt å overse disse analysene dette firmaet slenger ut. De kan ha strekene og diagrammene sine i fred for min del.
De hadde en salgs anbefaling på Frontline for en uke siden. Siden har aksjen steget 10%.
canarias
20.11.2024 kl 16:07
3985
Jeg kjøpte meg inn igjen i Frontline når investtech kom med sin salgsanbefaling .
Ellers er Hauto veldig sterk og viser stor underliggende styrke.
Ellers er Hauto veldig sterk og viser stor underliggende styrke.
desirata
20.11.2024 kl 16:48
3921
De som har shortet Høegh med 5 mill aksjer kan ikke ha det godt for tiden. Må vel hive innpå 3-4 whisky før sengetid. Samme med 8mil aksjer i MPC. Muleg disse har inndekning og forsterker oppgangen. Eventuelt noen som sitte i Italia og handler ?
Hardly
20.11.2024 kl 16:54
3908
Greit nok å komme med en teknisk analyse, men å komme med en salgs eller kjøp anbefaling på et såpass tynt grunnlag som disse analysene baserer seg på mener jeg er helt på tryne.
Husker for noe år siden de anbefalte at man burde selge MPCC. Da lå kursen på rundt 2 kr.
Aksjen steg over 1000% etter salgs anbefalingen samme året.
Husker for noe år siden de anbefalte at man burde selge MPCC. Da lå kursen på rundt 2 kr.
Aksjen steg over 1000% etter salgs anbefalingen samme året.
gw60
20.11.2024 kl 20:41
3641
Ja da er det vedtatt ca 14 NOK i utbytte for Q3:
Selskapet skal dele ut et ekstraordinært utbytte på USD 1,2843 per aksje, totalt per share, in total USD 245.000.000, based on the Company's interim balance sheet of 31 August 2024. USD 245.000.000, basert på Selskapets mellombalanse av 31. august 2024.
I tillegg gjør de en kapitalnedsettelse på pålydende fra 14,8 til 1,0.(frigjør kapital, og det er ikke for å betale gjeld 👍, 190mill aksje x 13,8= 2,62 milliarder). Her kommer det til å sprute utbytter fremover.
Selskapet skal dele ut et ekstraordinært utbytte på USD 1,2843 per aksje, totalt per share, in total USD 245.000.000, based on the Company's interim balance sheet of 31 August 2024. USD 245.000.000, basert på Selskapets mellombalanse av 31. august 2024.
I tillegg gjør de en kapitalnedsettelse på pålydende fra 14,8 til 1,0.(frigjør kapital, og det er ikke for å betale gjeld 👍, 190mill aksje x 13,8= 2,62 milliarder). Her kommer det til å sprute utbytter fremover.
Redigert 20.11.2024 kl 21:39
Du må logge inn for å svare