HAUTO- utbytte 32 % - børsens beste
As the company already has published its monthly volume and rate figures, we expect few surprises in the report and are largely aligned with CS in expecting EBTIDA and EPS of USD 165m and 0.64 respectively. We estimate dividends to be USD 0.69/sh, which equates to 100% of cash generation for the quarter and equivalent to 32% annualised yield.
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt å være inne før resultatet presenteres.
Kursmål 170.-
Dagens kurs 96,20
Q1 resultat onsdag 24. feb.
Her tror jeg det er lurt å være inne før resultatet presenteres.
Kursmål 170.-
Dagens kurs 96,20
megabea
28.01.2025 kl 21:44
10224
Når jeg først er i gang så har jeg lyst til å gjenta det jeg skrev over her (redigert).
Om ikke annet så er det min mening.
Så lenge styreleder Leif O. Høegh sitter på sine 35% så kontrollerer han dette. Grimaldi har heller ikke noen styre plass så langt.
Om ikke annet så er det min mening.
Så lenge styreleder Leif O. Høegh sitter på sine 35% så kontrollerer han dette. Grimaldi har heller ikke noen styre plass så langt.
Stockshold
28.01.2025 kl 22:02
10163
Ser det er mye oppdaterte folk som skriver her.
Noen som kan si noe om hvilket utbytte man kan forvente utbetalt fra Hauto i 2025 ?
Noen som kan si noe om hvilket utbytte man kan forvente utbetalt fra Hauto i 2025 ?
HellBound
28.01.2025 kl 23:09
10045
Tenkte på at kurs stiger hver gang han flagger.
@Stockshold i 2024 ble det vel 47kr, tenker det blir ca. samme i år. 35-45kr.
@Stockshold i 2024 ble det vel 47kr, tenker det blir ca. samme i år. 35-45kr.
Redigert 28.01.2025 kl 23:12
Du må logge inn for å svare
megabea
29.01.2025 kl 10:29
9746
Den synsingen har nettopp blitt avholdt her inne.
Du blar deg bare litt tilbake så får du diverse meninger om det.
Du blar deg bare litt tilbake så får du diverse meninger om det.
ibyx
30.01.2025 kl 14:38
9352
Hauto som ikke får være med på dagens lille shippingfest skal visst nå ned i bunnen igjen av den stadig trangere tradingkanelen den holdes fast i?
103?
103?
cm punk
31.01.2025 kl 09:37
8942
Kan virke som man er på vei ned dit ja, alle kjøpsposter av en viss størrelse blir slukt på ferden nedover
ibyx
31.01.2025 kl 09:57
8886
Planen var selvsagt å selge på topp idag.. 😅
...men så kom DNB på banen kl. 9.45 og jeg dumpet alt på en gang. Vi vet jo stort hvordan dette fungerer. Fundamentalt eller ei...
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/01/31/06432154/shipping-dnb-nedgraderer-hauto-til-hold-gjentar-kjop-pa-wawi
Men man vet jo aldri... enhver får gjøre som de best vurderer. Kanskje blir det bare en attraktiv kjøpsmulighet... eller et puslete slag i luften?
I tillegg er en analytiker som er ute skremmer på Tradewinds..
(sitat via Shareville): "Hille-Walle unngår også bilbærere, der han ser store nedsiderisikoer."
edit. Første melding kom visst kl 8.49 via TDN. Litt rart at den steg i starten, men alle er gjerne ikke like oppmerksomme?
...men så kom DNB på banen kl. 9.45 og jeg dumpet alt på en gang. Vi vet jo stort hvordan dette fungerer. Fundamentalt eller ei...
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/01/31/06432154/shipping-dnb-nedgraderer-hauto-til-hold-gjentar-kjop-pa-wawi
Men man vet jo aldri... enhver får gjøre som de best vurderer. Kanskje blir det bare en attraktiv kjøpsmulighet... eller et puslete slag i luften?
I tillegg er en analytiker som er ute skremmer på Tradewinds..
(sitat via Shareville): "Hille-Walle unngår også bilbærere, der han ser store nedsiderisikoer."
edit. Første melding kom visst kl 8.49 via TDN. Litt rart at den steg i starten, men alle er gjerne ikke like oppmerksomme?
Redigert 31.01.2025 kl 10:11
megabea
01.02.2025 kl 00:25
8526
Du beskriver det harde livet til en trader til å være på alerten hele tiden og følge markedet konstant.
Jeg har en annen investerings strategi (heldigvis) slik at jeg slipper å være der.
For meg er det mer lange trender og følge disse.
Når det er sagt så er shipping fantastisk og hva du oppnår der på kort sikt er helt ja fantastisk, men det gjør også at pengene flyttes raskt inn og ut og når det flommer inn da topper syklusen fort over.
Imidlertid ingen regel uten unntak for meg selv så jeg har hatt en liten trader konto(ask).
Den er nå i cash jeg er enig i at dagens store volum på negativ kurs ikke er bra.
Selvsagt innebærer en 30% avkastning på dagens kurs at det ligger en høy risiko inne i investeringen.
Aksjekursen ser alltid framover det forklarer hvorfor vi har dagens situasjon der inntjeningen er veldig bra og kursen faller.
For framover kan det bli litt tøffere.
Jeg har en annen investerings strategi (heldigvis) slik at jeg slipper å være der.
For meg er det mer lange trender og følge disse.
Når det er sagt så er shipping fantastisk og hva du oppnår der på kort sikt er helt ja fantastisk, men det gjør også at pengene flyttes raskt inn og ut og når det flommer inn da topper syklusen fort over.
Imidlertid ingen regel uten unntak for meg selv så jeg har hatt en liten trader konto(ask).
Den er nå i cash jeg er enig i at dagens store volum på negativ kurs ikke er bra.
Selvsagt innebærer en 30% avkastning på dagens kurs at det ligger en høy risiko inne i investeringen.
Aksjekursen ser alltid framover det forklarer hvorfor vi har dagens situasjon der inntjeningen er veldig bra og kursen faller.
For framover kan det bli litt tøffere.
cm punk
02.02.2025 kl 12:16
8027
Er det imorgen man skal kjøpe seg inn, antar det blir en ganske volativ dag fra starten av pga tollnyheter?
HellBound
02.02.2025 kl 13:54
7927
Hauto frakter vel ingenting mellom Mexico/Canada og USA. Kanskje Canada sender flere biler over på båt nå. Evt. dollaren styrker seg, kronen svekkes, bra for utbyttene som er i $. Winwin
Redigert 02.02.2025 kl 15:01
ibyx
03.02.2025 kl 11:43
7471
På dager som denne som starter med sterk fryktdump for så å hente seg inn raskt pleier det vel ofte å skli ned mot startpunktet mot slutten av dagen?
Mener å ha observert det ganske ofte. Det er virker å være en nesten "teknisk" traderstrategi, som antagelig er behendig bygd inn i algoritmene for høyest profittmaksimering?
Det er selvsagt en forutsetning at drivende faktorer ikke bedrer seg i løpet av dagen.
Men "Den Oransje Fare" er nok bare i startgropa...
Canada og Mexico er ikke Colombia. Og EU slettes ikke.
Mener å ha observert det ganske ofte. Det er virker å være en nesten "teknisk" traderstrategi, som antagelig er behendig bygd inn i algoritmene for høyest profittmaksimering?
Det er selvsagt en forutsetning at drivende faktorer ikke bedrer seg i løpet av dagen.
Men "Den Oransje Fare" er nok bare i startgropa...
Canada og Mexico er ikke Colombia. Og EU slettes ikke.
desirata
03.02.2025 kl 17:39
7123
Største faktor på sikt for Hauto / Wawi er vel om dette skaper resesjon og nedgang i bilsalg, men så har de jo kontrakts dekning for 80% Jeg sitter stille i båten -
Tanjiro
03.02.2025 kl 18:25
7050
«Trump toll til Mexico utsettes»
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/vgGxdw/trump-toll-til-mexico-utsettes-i-en-maaned
«Mjelde blir ikke overrasket om det også kommer en utsettelse for Canada:» avtale med Trudeau kl 21 i dag.
Tenkte meg litt av dette ville skje, USA har ikke mye å hente på å starte en handelskrig. Kryptovennlige Trump som så kryptomarkedet krasje og måten børsene reagerte. Uff sitter ikke godt for en mann som setter penger og seg selv øverst. Mye av hans politikk vil nok foregå sånn her, mye skremsel for å få viljen sin, men her ser det ut som motparten svarer sterkt tilbake (Mexico, Canada, Kina, EU`s uttalelser). Supermakten USA vil nok skjønne at verden handler om mer enn bare dem. De vil skyte sin egen fot ved å melde landet ut av verdenssamfunnet, USA kan ikke være selvstendig og selvforsynt slik det er nå.
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/vgGxdw/trump-toll-til-mexico-utsettes-i-en-maaned
«Mjelde blir ikke overrasket om det også kommer en utsettelse for Canada:» avtale med Trudeau kl 21 i dag.
Tenkte meg litt av dette ville skje, USA har ikke mye å hente på å starte en handelskrig. Kryptovennlige Trump som så kryptomarkedet krasje og måten børsene reagerte. Uff sitter ikke godt for en mann som setter penger og seg selv øverst. Mye av hans politikk vil nok foregå sånn her, mye skremsel for å få viljen sin, men her ser det ut som motparten svarer sterkt tilbake (Mexico, Canada, Kina, EU`s uttalelser). Supermakten USA vil nok skjønne at verden handler om mer enn bare dem. De vil skyte sin egen fot ved å melde landet ut av verdenssamfunnet, USA kan ikke være selvstendig og selvforsynt slik det er nå.
Redigert 03.02.2025 kl 18:26
desirata
05.02.2025 kl 02:18
6447
Grimaldi øker og kjøper hundre tusen aksjer og mere ofte. Det lover godt, av noen som kan og følger med i markedet. Han er blant verdens største i rolling cargo og sitter på første benk. Er nå spent på Q4 med mere info om skipssalg, utbytte, m.m.
karve
05.02.2025 kl 06:38
6354
Mener du det er bevegelsene til Clearstream som er Grimaldi ? Kan vel skjule seg flere eiere der ? Blir spennende i neste uke ja
desirata
05.02.2025 kl 10:12
6104
Ja Grimaldi har også Clearstream beholdning, men han kjøpte også hundre tusen aksjer siste uke gjennom Intesa Sanpaola som er ganske egen konto. Vil virke som en motvekt, faller aksjen ned mot 90, kan mange store øke mere.
Green2030
07.02.2025 kl 13:25
5601
Nordea´s analytiker er positiv til bilfrakt og HAUTO og WAWI
Shippingaksjer: – Svært attraktivt utbyttepotensial
https://e24.no/boers-og-finans/i/8qzb6w/shippingaksjer-svaert-attraktivt-utbyttepotensial
Shippingaksjer: – Svært attraktivt utbyttepotensial
https://e24.no/boers-og-finans/i/8qzb6w/shippingaksjer-svaert-attraktivt-utbyttepotensial
HALLOA
07.02.2025 kl 14:06
5536
Serboss skrev Hvorfor - 3.7% i dag ?
4Q melding 14.02.
Utbytte blir vel kjent da.
For en tid tilbake solgte de flere skip som enda ikke er nevnt i noe utbytte så hvit meg bekjent.
Ingen grunn til å tro at utbytte blir knuslete denne gangen heller.
De har kontrakter som strekker seg flere år frem i tid.
Dere gjør neppe feil med å begynne hamstringen.
Utbytte blir vel kjent da.
For en tid tilbake solgte de flere skip som enda ikke er nevnt i noe utbytte så hvit meg bekjent.
Ingen grunn til å tro at utbytte blir knuslete denne gangen heller.
De har kontrakter som strekker seg flere år frem i tid.
Dere gjør neppe feil med å begynne hamstringen.
Winter is Here
10.02.2025 kl 07:22
5000
Average prorated gross freight rate in January 2025 was USD 99.6 per cbm (-0.7% compared to average gross rate in Q4 2024). Average prorated gross freight rate in the last three months was USD 99.7 per cbm.
Average prorated net freight rate in January 2025 was USD 82.1 per cbm (-5.3% compared to average net rate in Q4 2024). Average prorated net freight rate last three months was USD 84.6 per cbm.
HH/BB share of prorated volumes carried in January was 22%. Last three months the prorated HH/BB share was 24%.
Average prorated net freight rate in January 2025 was USD 82.1 per cbm (-5.3% compared to average net rate in Q4 2024). Average prorated net freight rate last three months was USD 84.6 per cbm.
HH/BB share of prorated volumes carried in January was 22%. Last three months the prorated HH/BB share was 24%.
Green2030
10.02.2025 kl 08:33
4855
Ratene trekker noe ned for Höegh Autoliners, som nå har fått to nybygg i drift
Höegh Autoliners fraktet 1,1 millioner kubikkmeter (cbm) last på pro rata-basis i januar og 3,5 millioner cbm i løpet av de tre siste månedene, går det frem av en børsmelding mandag.
Gjennomsnittlig bruttorate i januar landet på 99,60 dollar pr. cbm, 0,7 prosent lavere enn snittraten i fjerde kvartal. De siste tre månedene ga en snittrate på 99,70 dollar pr. cbm. Nettoraten var i snitt 82,10 dollar pr. cbm i januar, 5,3 prosent ned sammenlignet med fjerde kvartal. Siste tre måneder var nettoraten i snitt 84,60 dollar pr. cbm.
Fire nybygg i drift
HH/BB (High & Heavy and Break-Bulk)-andelen av volumer fraktet i januar var 22 prosent, og 24 prosent de siste tre månedene.
– Januar-aktiviteten var som ventet noe påvirket av sesongmessig nedgang. Fremover vil vi dra nytte av å ha fire av våre nybygg i drift etter leveringen av «Höegh Australis» og «Höegh Sunlight». Nettofrakten i januar var lavere enn de siste månedene, som følge av handelsmiks og oppstart av nye kontraktsvolumer. Andelen laster på kontrakt var over 80 prosent, sier toppsjef Andreas Enger i en kommentar.
https://www.finansavisen.no/shipping/2025/02/10/8240808/ratefall-for-hoeegh-autoliners
Höegh Autoliners fraktet 1,1 millioner kubikkmeter (cbm) last på pro rata-basis i januar og 3,5 millioner cbm i løpet av de tre siste månedene, går det frem av en børsmelding mandag.
Gjennomsnittlig bruttorate i januar landet på 99,60 dollar pr. cbm, 0,7 prosent lavere enn snittraten i fjerde kvartal. De siste tre månedene ga en snittrate på 99,70 dollar pr. cbm. Nettoraten var i snitt 82,10 dollar pr. cbm i januar, 5,3 prosent ned sammenlignet med fjerde kvartal. Siste tre måneder var nettoraten i snitt 84,60 dollar pr. cbm.
Fire nybygg i drift
HH/BB (High & Heavy and Break-Bulk)-andelen av volumer fraktet i januar var 22 prosent, og 24 prosent de siste tre månedene.
– Januar-aktiviteten var som ventet noe påvirket av sesongmessig nedgang. Fremover vil vi dra nytte av å ha fire av våre nybygg i drift etter leveringen av «Höegh Australis» og «Höegh Sunlight». Nettofrakten i januar var lavere enn de siste månedene, som følge av handelsmiks og oppstart av nye kontraktsvolumer. Andelen laster på kontrakt var over 80 prosent, sier toppsjef Andreas Enger i en kommentar.
https://www.finansavisen.no/shipping/2025/02/10/8240808/ratefall-for-hoeegh-autoliners
Green2030
11.02.2025 kl 15:13
4325
Arctic Securities venter bedre inntjening i kommende måneder
"Konsernsjef Andreas Enger bemerker at aktivitetsnivået i januar var påvirket av en sesongmessig nedgang og spesielt nettofrakten var lavere enn de siste månedene på grunn av handelsmiks og oppstart av nytt kontraktsvolum. Mao, februar og mars kan (og bør) overraske på oppsiden etter vårt syn skriver Artic Securities"
"Konsernsjef Andreas Enger bemerker at aktivitetsnivået i januar var påvirket av en sesongmessig nedgang og spesielt nettofrakten var lavere enn de siste månedene på grunn av handelsmiks og oppstart av nytt kontraktsvolum. Mao, februar og mars kan (og bør) overraske på oppsiden etter vårt syn skriver Artic Securities"
kodenavn
12.02.2025 kl 07:50
3964
Fantastiske resultater. A record FY2024 with adjusted EBITDA of USD 1,901m and Net Profit of USD 1,065m
Og fremtidsutsikter: Expects 2025 adjusted EBITDA to be at least in line with 2024 or up to 10% above 2024
Utbytte mer enn dobbelt av forventning. 1,24 dollar for halvåret !
Dividend of USD 1.24 per share declared for H2 2024, corresponding to c. 95% of H2 net profit -
including an extraordinary dividend of USD 0.59 per share
Ny og enda heftigere utbyttepolitikk:
2025 is expected to be another strong year with the adjusted EBITDA at least in line with
2024. We intend to pay high dividends in the top-end of our policy range, with extraordinary
payments when the financial position allows.
Og fremtidsutsikter: Expects 2025 adjusted EBITDA to be at least in line with 2024 or up to 10% above 2024
Utbytte mer enn dobbelt av forventning. 1,24 dollar for halvåret !
Dividend of USD 1.24 per share declared for H2 2024, corresponding to c. 95% of H2 net profit -
including an extraordinary dividend of USD 0.59 per share
Ny og enda heftigere utbyttepolitikk:
2025 is expected to be another strong year with the adjusted EBITDA at least in line with
2024. We intend to pay high dividends in the top-end of our policy range, with extraordinary
payments when the financial position allows.
megabea
12.02.2025 kl 08:45
3779
Disse tallene her er bare tull.
Ikke hauto - utbytte politikk ble forandret for et år siden.
Er dette et annet selskap?
Ikke hauto - utbytte politikk ble forandret for et år siden.
Er dette et annet selskap?
kodenavn
12.02.2025 kl 10:47
3623
Beklager, skulle selvfølgelig vært på WAWI-tråden.
Men det er bare å glede seg til fredag. Da kommer HAUTO også som en kule.
Men det er bare å glede seg til fredag. Da kommer HAUTO også som en kule.
megabea
12.02.2025 kl 11:19
3556
Kan du ikke bare slette innlegget, så sletter vi kommentarene også.
kodenavn
13.02.2025 kl 12:48
3106
Fearnley
Höegh Autoliners (HOLD, NOK 125)
• 4q24 preview / FSest aligned with consensus on earnings, though above on DPS
We are aligned with consensus ahead of HAUTO’s 4q24 report tomorrow, expecting EBITDA of USD 183m and EPS of 77 cents. Moreover, we expect DPS to come in a tad above consensus expectations at 82 cents, equal to an annualised yield of 35%.
35 % !!
Höegh Autoliners (HOLD, NOK 125)
• 4q24 preview / FSest aligned with consensus on earnings, though above on DPS
We are aligned with consensus ahead of HAUTO’s 4q24 report tomorrow, expecting EBITDA of USD 183m and EPS of 77 cents. Moreover, we expect DPS to come in a tad above consensus expectations at 82 cents, equal to an annualised yield of 35%.
35 % !!
Mollen
13.02.2025 kl 19:41
2828
Jeg er spent ! Hadde de bare sukket til med et skikkelig utbytte ! 😀
Winter is Here
14.02.2025 kl 07:35
2492
Tja, mye er som forventet, utbytte på ca 5 kroner. De forventer noe svakere Q1 sammenlignet med Q1 2024
Redigert 14.02.2025 kl 07:36
Mollen
14.02.2025 kl 08:06
2337
Utbyttet skuffet meg litt.. De kunne delt ut vesentlig mer av overskuddet. Hadde håpt på minst 70 Cent…
kodenavn
14.02.2025 kl 08:23
2231
net profit after tax was USD 138 million/NOK 1,517 million.
A dividend for Q4 2024 of USD 90 million (USD 0.4718 per share) declared and will be paid out in March.
Ja, de betaler ut 90 av 138 MUSD, eller 65 % av nettoresultatet. Fremdeles over en milliard i utbytte for kvartalet !
Det var vel under forventning, men det er fremdeles 20 % annualisert, hvilket uansett er fantastisk bra.
Og den siste halve milliarden blir i selskapets kasse, som også er aksjonærenes verdier :)
A dividend for Q4 2024 of USD 90 million (USD 0.4718 per share) declared and will be paid out in March.
Ja, de betaler ut 90 av 138 MUSD, eller 65 % av nettoresultatet. Fremdeles over en milliard i utbytte for kvartalet !
Det var vel under forventning, men det er fremdeles 20 % annualisert, hvilket uansett er fantastisk bra.
Og den siste halve milliarden blir i selskapets kasse, som også er aksjonærenes verdier :)
Mollen
14.02.2025 kl 08:37
2143
Jada, pengene er jo der… Men å kutte/skuffe på utbytte har en lei tendens til å straffe seg kursmessig i disse tider… Vi får se ved børsåpning kl 09.00, men jeg frykter denne får litt juling i dag..
kodenavn
14.02.2025 kl 09:12
1993
Hørte på presentasjonen nå.l
Grunnen til at de betalte noe mindre i utbytte fpr Q4 var at det var akselerert levering av nya skip i Q¤, til sammen 3 stk som medførte installments på 280 MUSD.
Alt er på skinner og vel så det mht kontraktsdekning, highest ever.
Grunnen til at de betalte noe mindre i utbytte fpr Q4 var at det var akselerert levering av nya skip i Q¤, til sammen 3 stk som medførte installments på 280 MUSD.
Alt er på skinner og vel så det mht kontraktsdekning, highest ever.
Mollen
14.02.2025 kl 09:25
1914
Overdrevent fall… Selskapet leverte omtrent på konsensus, dog med noe lavere DPS… Jeg benytter anledningen til å handle.. Tror denne rebounder allerede i morgen…
kodenavn
14.02.2025 kl 09:49
1773
Og nettavisene sammenligner resultat med tidligere toppkvartaler hvor gevinst på skipssalg er inkludert, uten å vevne dette.
FANTASTISK kjøpsanledning.
Overskuddet for Q4 er fremdeles 1,5 milliarder !
Det er kun fremskyndet levering av nye skip, med innbetaling fra selskapet på 280 MUSD, 3,5 milliarder NOK, som gjør ar de ikke betaler mer utbytte.
Enger sier at utbyttepolitikken ligger fast.
FANTASTISK kjøpsanledning.
Overskuddet for Q4 er fremdeles 1,5 milliarder !
Det er kun fremskyndet levering av nye skip, med innbetaling fra selskapet på 280 MUSD, 3,5 milliarder NOK, som gjør ar de ikke betaler mer utbytte.
Enger sier at utbyttepolitikken ligger fast.
cm punk
14.02.2025 kl 10:00
1714
Imorgen er det nok ikke mange aksjer som har kursutslag den ene eller andre veien
Mollen
14.02.2025 kl 10:07
1681
Det har du rett i 😂😂
Faktisk bra at dette fallet kom på en fredag… Da får markedet tid til å sette seg inn i rapporten og caset i helgen. På mandag går denne i grønt dersom det ikke skjer noe katastrofalt geopolitisk i helgen…
Faktisk bra at dette fallet kom på en fredag… Da får markedet tid til å sette seg inn i rapporten og caset i helgen. På mandag går denne i grønt dersom det ikke skjer noe katastrofalt geopolitisk i helgen…
Redigert 14.02.2025 kl 10:09
ibyx
14.02.2025 kl 11:03
1456
HAUTO: MENER ÅPNING AV RØDEHAVET VIL VÆRE BRA FOR SELSKAPET
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/02/14/06438455/hauto-mener-apning-av-rodehavet-vil-vaere-bra-for-selskapet
https://www.finansavisen.no/tdn/2025/02/14/06438455/hauto-mener-apning-av-rodehavet-vil-vaere-bra-for-selskapet
TrondM
14.02.2025 kl 11:23
1376
Leste dette som en sterk rapport - og måtte grave dypt i aksjekreditten (noe jeg ytterst sjelden gjør), når denne dippet langt ned på 90-tallet gitt.
Største kontraktsbacklog 'ever', kontraktsdekning på 80% med 3,5 års gjenværende kontraktstid i snitt. Utvidet kapasitet med tre nye båter i Q4. Utbyttepolitikk som ligger fast, forståelig forklaring på lavere utbytte for Q4 (men leverer fortsatt et utbytte for Q4 som tilsvarer et utbyttenivå på over 20% p a). Lite direkte eksponert for handelskrigen til Trump, åpning av Rødehavet gir positive effekter. Ikke mye som trekker i negativ retning her synes jeg - utover den generelle geopolitiske usikkerheten som treffer hele markedet.
Tenker den står i ~100 mot slutten av dagen, og solid i grønt på mandag (c:
Største kontraktsbacklog 'ever', kontraktsdekning på 80% med 3,5 års gjenværende kontraktstid i snitt. Utvidet kapasitet med tre nye båter i Q4. Utbyttepolitikk som ligger fast, forståelig forklaring på lavere utbytte for Q4 (men leverer fortsatt et utbytte for Q4 som tilsvarer et utbyttenivå på over 20% p a). Lite direkte eksponert for handelskrigen til Trump, åpning av Rødehavet gir positive effekter. Ikke mye som trekker i negativ retning her synes jeg - utover den generelle geopolitiske usikkerheten som treffer hele markedet.
Tenker den står i ~100 mot slutten av dagen, og solid i grønt på mandag (c:
Redigert 14.02.2025 kl 11:25
ibyx
14.02.2025 kl 12:05
1230
DEt leses åpenbart ulikt her. Pumpes ut større poster rundt 95NOK nå...
Såpass mye at det pleier å indikere videre fall...
Såpass mye at det pleier å indikere videre fall...
Redigert 14.02.2025 kl 12:07
kodenavn
14.02.2025 kl 12:16
1187
De som har shortet til sammen over 4 mill aksjer har vel en agenda i dag.
Holde kursen lav.
Innbille amatører at dette resultatet var dårlig.
Good luck with that.
Holde kursen lav.
Innbille amatører at dette resultatet var dårlig.
Good luck with that.
ibyx
14.02.2025 kl 14:52
876
Er vel solid rederi dette som ikke går "konk" liksom?
Lange kontrakter. God styring.
Men kanskje er det ikke så mye dra "strikken" etter kursmessig?
Signaler om lavere utbytte tas jo av forståelige grunner ikke så godt imot?
Selv om det begrunnes ekstra kostnader ifb nye skip?
Blir litt som Equinor som også varslet noe lavere utbytter på tross av sterke resultater sånn sett.
Volumet er friskt idag og kursen bølger en del opp og ned. Toppene er på lavt volum og bunnene på høyere..
Litt pussig? Ikke så bra? Opp å ta fart for bedre selloff liksom?
Volume: 2.29M
65 Day Avg: 708.67K
323% vs Avg
Dersom dette handelsmønsteret er konstistent ut dagen ender slikt typisk ved å ende dagen nær LOD?
At det fredag og "orange-super-weekend" er vel heller ikke positivt understøttende?
Lange kontrakter. God styring.
Men kanskje er det ikke så mye dra "strikken" etter kursmessig?
Signaler om lavere utbytte tas jo av forståelige grunner ikke så godt imot?
Selv om det begrunnes ekstra kostnader ifb nye skip?
Blir litt som Equinor som også varslet noe lavere utbytter på tross av sterke resultater sånn sett.
Volumet er friskt idag og kursen bølger en del opp og ned. Toppene er på lavt volum og bunnene på høyere..
Litt pussig? Ikke så bra? Opp å ta fart for bedre selloff liksom?
Volume: 2.29M
65 Day Avg: 708.67K
323% vs Avg
Dersom dette handelsmønsteret er konstistent ut dagen ender slikt typisk ved å ende dagen nær LOD?
At det fredag og "orange-super-weekend" er vel heller ikke positivt understøttende?
Redigert 14.02.2025 kl 14:59
ibyx
14.02.2025 kl 15:31
772
Ser at VWAP er 95,3964 nå. Det betyr såvidt jeg kan se at summen av småkjøp ligger stort sett på oversiden av dette, mens de større volumpostene i hovedsak ligger på nedsiden.
Kan dette indikere at småaksjonærer (supplert av utydelige og opportunistiske algoritmeposter) står for den optimistiske delen av dagens handel?
PS. På den optimistiske siden skal det vel påpekes at de største salgspostene er vektinger som som større aktører gjør nærmest automatisk utifra tallene?
At dette selvsagt legger et litt for høyt og midlertid press på kursen?
Spørsmålet er selvsagt også om det flere som ikke har bestemt seg ennå?
Neste uke vil sannsynligvis bli preget av nye analyser og endrete kursmål.
Faren for nedgraderinger er nok høyere enn 50/50.
Vi vet vel stort sett hva det betyr?
Men her får enhver vurdere...
:-)
Her er et eksempel fra Pareto ifra en oppdatering via TDN ca 12.30:
Mens selskapets månedsoppdateringer gjør at det ikke er noen overraskelser i fjerdekvartalresultatene, er rapporten likevel svak, skriver Pareto Securities.
Man skjønner liksom retningen? Ikke dermed sagt at de får markedet videre den veien...
Kan dette indikere at småaksjonærer (supplert av utydelige og opportunistiske algoritmeposter) står for den optimistiske delen av dagens handel?
PS. På den optimistiske siden skal det vel påpekes at de største salgspostene er vektinger som som større aktører gjør nærmest automatisk utifra tallene?
At dette selvsagt legger et litt for høyt og midlertid press på kursen?
Spørsmålet er selvsagt også om det flere som ikke har bestemt seg ennå?
Neste uke vil sannsynligvis bli preget av nye analyser og endrete kursmål.
Faren for nedgraderinger er nok høyere enn 50/50.
Vi vet vel stort sett hva det betyr?
Men her får enhver vurdere...
:-)
Her er et eksempel fra Pareto ifra en oppdatering via TDN ca 12.30:
Mens selskapets månedsoppdateringer gjør at det ikke er noen overraskelser i fjerdekvartalresultatene, er rapporten likevel svak, skriver Pareto Securities.
Man skjønner liksom retningen? Ikke dermed sagt at de får markedet videre den veien...
Redigert 14.02.2025 kl 15:46