🚀Bangladesh, approved by Mastercard
♥️🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
Biometric payment cards launching in Bangladesh, approved by Mastercard
https://www.biometricupdate.com/202404/biometric-payment-cards-launching-in-bangladesh-approved-by-mastercard
Biometric payment cards launching in Bangladesh, approved by Mastercard
https://www.biometricupdate.com/202404/biometric-payment-cards-launching-in-bangladesh-approved-by-mastercard
Redigert 23.04.2024 kl 07:33
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
Cartr
10.05.2024 kl 14:29
3385
Det var vel et stykke ut i januar etter aksjespleisen vi var oppe i 2,70-2,80 - og at Idex var fullfinansiert ut 2024. Det var også ventet flere meldinger og ordre i slutten av 2023 og begynnelsen av 2024, men kursen halverte seg raskt, uten noen spesiell grunn, før den steg noe igjen. Jeg reagerte f,eks på at shorten fremdeles stod på ATL. Ingen ansatte/innsidere kjøpte til de latterlig lave kursene. Så mens store forventninger burde øke kursen, har den falt som en stein.
Disse meldingene og ordrene som alltid skal ta av i siste kvartal eller første neste år, ender som regel opp i at det kommer ingen meldinger og kursen synker.
Og om jeg ikke husker feil har dette vært standard de siste fire år. Idex sprer statdig vekk en optimisme på vage meldinger som synes å ende i ingen ting, bortsett fra kursras og at småaksjonærer taper stort med penger, men noen smartinger alltid ser ut til å tjene penger på Idex. Robet Keith f.eks. Det er som om noe stadig vekk har info vanlige aksjonærer ikke får. I tillegg tror jeg større investorer har lite tillit til flere i styre og Robert Keith m.fl
Fortsetter jeg å tape penger på dette selskapet og dette fortsetter i samme spor (husk de har holdt på i over20 år) så vurderer jeg som flere andre har nevnt, å be Økokrim granske selskapet.
Men jeg har fortsatt tro på selskapet. Det kan være mange grunner til at ting tar lengre tid enn forutsatt. Dette kan virkelig ta av, men de eneste som ser ut til å få ordre innen biometri er NEXT. Den største var på 450 mill, men de har fått mindre både før og etter, om jeg ikke husker feil.
Dessverre vet jeg ikke forskjellen på NEXT sine produkter og IDEX. Er de i konkurranse eller opererer de på forskjellig område?
Disse meldingene og ordrene som alltid skal ta av i siste kvartal eller første neste år, ender som regel opp i at det kommer ingen meldinger og kursen synker.
Og om jeg ikke husker feil har dette vært standard de siste fire år. Idex sprer statdig vekk en optimisme på vage meldinger som synes å ende i ingen ting, bortsett fra kursras og at småaksjonærer taper stort med penger, men noen smartinger alltid ser ut til å tjene penger på Idex. Robet Keith f.eks. Det er som om noe stadig vekk har info vanlige aksjonærer ikke får. I tillegg tror jeg større investorer har lite tillit til flere i styre og Robert Keith m.fl
Fortsetter jeg å tape penger på dette selskapet og dette fortsetter i samme spor (husk de har holdt på i over20 år) så vurderer jeg som flere andre har nevnt, å be Økokrim granske selskapet.
Men jeg har fortsatt tro på selskapet. Det kan være mange grunner til at ting tar lengre tid enn forutsatt. Dette kan virkelig ta av, men de eneste som ser ut til å få ordre innen biometri er NEXT. Den største var på 450 mill, men de har fått mindre både før og etter, om jeg ikke husker feil.
Dessverre vet jeg ikke forskjellen på NEXT sine produkter og IDEX. Er de i konkurranse eller opererer de på forskjellig område?
Redigert 10.05.2024 kl 14:33
tuja
10.05.2024 kl 14:11
3427
Føre var skrev Ja, kanskje 2,80,- i dag, ville passe utmerket:)
Satser på at Idex snur kraftig nordover i neste uke. Kv,rapport 16 mai, der det antydes positive nyheter for selskapet og dets aksjonærer.
tuja
10.05.2024 kl 12:31
3532
I starten av april var kursen over 2,8kr. I ettertid har kursen falt over 1kr, på tross av flere positive meldinger. Tenker kursen snart stikker nordover igjen. Og volumbalansen er klart positiv. Opp på høgt volum, ned på lavt.
ibyx
10.05.2024 kl 11:40
3587
Aksjen tester motstanden ved cirka 1.87 kroner. Dette kan gi en reaksjon ned, mens et brudd opp gjennom 1.87 kroner vil utløse et kjøpssignal. (Investtech)
Bildet er ikke entydig, men det er en overvekt av aktivt nedsalg idag.
Og volumet?
VOLUME: 1.14M
65 DAY AVG: 2.01M
57% VS AVG
ligger vel an til å bli over gjennomsnittlig
Bildet er ikke entydig, men det er en overvekt av aktivt nedsalg idag.
Og volumet?
VOLUME: 1.14M
65 DAY AVG: 2.01M
57% VS AVG
ligger vel an til å bli over gjennomsnittlig
Redigert 10.05.2024 kl 11:43
ibyx
10.05.2024 kl 11:34
3601
TA ligger gjerne litt bakpå uansett om kurs går opp eller ned. Det følger av at de i for stor grad følger trenden og slik sett kan forsterke den "kunstig".
Er litt som meglerne som har de beste anbefalingene for de beste kundene i forkant før de slippes på almuen i media... Er det kjøp som var greia er det da bare for de som kjøpte i dagen før bare å ta sell on news gevinst... (Dette får selvsagt de "største og beste" husene best til)
Ellers er jeg redd Idex vil fortsette å skli uten jevnlig påfyll av alskens "nyheter"
Er litt som meglerne som har de beste anbefalingene for de beste kundene i forkant før de slippes på almuen i media... Er det kjøp som var greia er det da bare for de som kjøpte i dagen før bare å ta sell on news gevinst... (Dette får selvsagt de "største og beste" husene best til)
Ellers er jeg redd Idex vil fortsette å skli uten jevnlig påfyll av alskens "nyheter"
Redigert 10.05.2024 kl 11:35
Føre var
10.05.2024 kl 11:19
3637
Det er vel ta(Investtech) som gjelder for noen her. De ropte også selg når NTI stod i 80 øre, det gjør de vel alltid på bunnen?
Teknisk analyse vil vel alltid vise selg når en aksje er på bunn!
Så følger man TA slavisk, vil man vel aldri få kjøpt på bunn.
Teknisk analyse vil vel alltid vise selg når en aksje er på bunn!
Så følger man TA slavisk, vil man vel aldri få kjøpt på bunn.
Redigert 10.05.2024 kl 11:52
tuja
10.05.2024 kl 11:15
3658
Dersom påstanden til heiltfint holder stikk (at vi får en godmelding til kv.rapporten neste uke), så er det bare å hamstre.
Føre var
10.05.2024 kl 10:58
3636
Tja, det kan være bunnen her nå, ofte volatilt når man nærmer seg den:)
Hvem vet, det var vel ikke så mange selgere opp til 2,10,- bare trading.
Hvem vet, det var vel ikke så mange selgere opp til 2,10,- bare trading.
Redigert 10.05.2024 kl 11:01
kroif
10.05.2024 kl 10:44
3675
Utrolig hvor raskt kursen snudde ned etter gode nyheter...
Visa godkjenningen må vel for p...er snart være på plass.
Visa godkjenningen må vel for p...er snart være på plass.
Føre var
10.05.2024 kl 09:19
3798
https://www.biometricupdate.com/202405/idex-focus-on-asian-biometric-smart-card-market-nets-another-partner
"Chief Commercial Officer Catharina Eklof tells Biometric Update in an email that Idex’ deal with Mutual Trust represents a big opportunity, as it is one of the country’s top 10 banks.
Debit card transactions increased by 50 percent last year in Bangladesh, Eklof says, and the potential for growth as unbanked people enter the formal financial system is enormous. Idex Pay is certified by Mastercard, but Eklof declined to confirm the payment network the cards issued by Mutual Trust will use.
“Bangladesh is an example of a very innovative growth market showing strong interest in advanced technology and biometrics, supported by government-led digitization initiatives such as ‘Smart Bangladesh’,” Eklof explains."
"New manufacturing partner
Idex has also partnered with a South Asian smart card manufacturer the company says is one of the largest in the region. The new Idex partner is certified by Visa, Mastercard, and RuPay, and has a monthly production capacity of 25 million cards. It has clients among banks, government agencies, telecom companies, transportation authorities, and corporate enterprises, Idex says, and issues cards not just in Asia, but globally.
The manufacturing partner will make biometric smart cards based on both Idex Pay and Idex Access for market launch by the end of this year."
"Idex Pay is certified by Mastercard, but Eklof declined to confirm the payment network the cards issued by Mutual Trust will use."???
Visa??:)
https://www.mutualtrustbank.com/cards/credit-card/mtb-visa-signature-credit-card/
La oss si det sånn, det var mange Visa kort her:)
"Chief Commercial Officer Catharina Eklof tells Biometric Update in an email that Idex’ deal with Mutual Trust represents a big opportunity, as it is one of the country’s top 10 banks.
Debit card transactions increased by 50 percent last year in Bangladesh, Eklof says, and the potential for growth as unbanked people enter the formal financial system is enormous. Idex Pay is certified by Mastercard, but Eklof declined to confirm the payment network the cards issued by Mutual Trust will use.
“Bangladesh is an example of a very innovative growth market showing strong interest in advanced technology and biometrics, supported by government-led digitization initiatives such as ‘Smart Bangladesh’,” Eklof explains."
"New manufacturing partner
Idex has also partnered with a South Asian smart card manufacturer the company says is one of the largest in the region. The new Idex partner is certified by Visa, Mastercard, and RuPay, and has a monthly production capacity of 25 million cards. It has clients among banks, government agencies, telecom companies, transportation authorities, and corporate enterprises, Idex says, and issues cards not just in Asia, but globally.
The manufacturing partner will make biometric smart cards based on both Idex Pay and Idex Access for market launch by the end of this year."
"Idex Pay is certified by Mastercard, but Eklof declined to confirm the payment network the cards issued by Mutual Trust will use."???
Visa??:)
https://www.mutualtrustbank.com/cards/credit-card/mtb-visa-signature-credit-card/
La oss si det sånn, det var mange Visa kort her:)
Redigert 10.05.2024 kl 09:59
Natig
08.05.2024 kl 10:13
4022
Som jeg skrev i går! Nyheter i forkant av q-rapp. Ser ut til at det kan komme mer også dersom "heltfint" får rett! Da er 2,70 neste stopp, før 3,30 osv...
poki
06.05.2024 kl 20:02
4582
Vopy i avtal med Bangladesh största digitala bank - bKash
Fintechbolaget Vopy AB (publ) har slutit ett betydande avtal med bKash - Bangladesh största digitala bank med ca 70 miljoner kunder. 2021 blev bKash den första unicorn-startupen någonsin i Bangladesh och nu avser de att använda Vopys finansiella white label-plattform för att bredda sitt kunderbjudande.
bKash är en joint venture mellan BRAC Bank, USA-baserade Money in Motion LLC, International Finance Corporation of the World Bank Group, Bill and Melinda Gates Foundation, Ant Group och SoftBank Vision Fund och drivs under tillsyn av Bangladesh Bank.
Vopy hade samma ägare som Rocker
Bangladesh bKash erbjuder vissa tjänster med VISA kort
Fintechbolaget Vopy AB (publ) har slutit ett betydande avtal med bKash - Bangladesh största digitala bank med ca 70 miljoner kunder. 2021 blev bKash den första unicorn-startupen någonsin i Bangladesh och nu avser de att använda Vopys finansiella white label-plattform för att bredda sitt kunderbjudande.
bKash är en joint venture mellan BRAC Bank, USA-baserade Money in Motion LLC, International Finance Corporation of the World Bank Group, Bill and Melinda Gates Foundation, Ant Group och SoftBank Vision Fund och drivs under tillsyn av Bangladesh Bank.
Vopy hade samma ägare som Rocker
Bangladesh bKash erbjuder vissa tjänster med VISA kort
Føre var
23.04.2024 kl 14:25
4861
Er det tida for å kjøpe en liten pott til, nå er den vel en krone under siste topp, jeg venter tålmodig på de forløsende ordre.
tuja
23.04.2024 kl 12:23
4960
ghjem skrev kvartalsrapport er 16 mai.
Du har rett, men i finanskalenderen kommer årsrapport 25 april:
FINANSKALENDER
Se alt
DATO HENDELSER
25/04/2024 Årsrapport
16/05/2024 Ordinær generalforsamling
16/05/2024 Kvartalsrapport - Q1
FINANSKALENDER
Se alt
DATO HENDELSER
25/04/2024 Årsrapport
16/05/2024 Ordinær generalforsamling
16/05/2024 Kvartalsrapport - Q1
tuja
23.04.2024 kl 09:19
5140
Rekner med det kommer flere positive drypp i løpet av uka. 3 dager til kv.presentasjon.
-
«
- 1
- 2 »