ENSU: Offensive fremtidsutsikter - BoD i årsrapporten

Timespa
ENSU 25.04.2024 kl 14:55 50567

Strategisk, markedsmessig/kommersielt, teknisk - Styret legger ingenting mellom når det gjelder utsikter her. Råsterkt kjøpssignal:

Outlook Summary

Ensurge is now transitioning into a crucial phase of its corporate journey, evolving from a purely research and development entity into initiating commercial operations.

Our focus is to generate profits through direct revenue, licensing agreements and royalties.

In the second quarter, we plan to escalate our operations to meet the growing demands of the fitness ring market and to start deliveries on existing orders.

Moreover, we are poised to strategically capitalize on a unique opportunity crafted by four years of dedicated development and the exploitation of advanced roll-to-roll thin film stainless steel technologies, which culminated in the creation of the world's first SSLB (Solid State Lithium Battery).

Despite industry projections that SSLB technology would not emerge for several years, Ensurge has pioneered and mastered it, positioning ourselves to potentially lead the global market in battery technology for all electronics.

The market for our products is expanding rapidly as the demand for advanced electronics escalates.

Having solved the complex manufacturing challenges associated with SSLB, we are now able to expand our technology roadmap beyond the current generation. While maintaining our focus on immediate goals, we have commenced developing the subsequent phases of our strategy. These advancements promise significant enhancements in energy density and cost reductions, making the broader electronics market a feasible target for our technology.
Herman*
20.07.2024 kl 15:59 408

Skal ENSU bli et selskap med en market CAP på 20-30 milliarder, bør de ikke bare få fart på produksjonen men også jobbe litt med kommunikasjonen. Jeg ønsker TR og CO alt godt, men håper denne oversikten kan sette fokuset på dette.

21.12.22 Fra børsmelding:

"We are on track to move our own version of the
industry's first anode-less 1-100 milliampere-hour rechargeable solid-state
lithium microbattery into volume production during the first half of 2023."

22.05.2023 fra børsmelding
"Ensurge has started producing sample volumes of high capacity multi-layer solid-
state lithium microbatteries using its innovative and unique architecture based
on a 10-micron stainless steel substrate. Achieving these industry-first
milestones is a major step toward bringing Ensurge's solid-state microbattery
products into volume production, now projected for the second half of the year".


30.08.2023- Halvårsrapport:
"Deliver production ready samples to our key
customers and ramp production in Q3 and Q4.
We have a production order, six paying customer
evaluation agreements and several more in final
stage of negotiations. "

30.11.2023: Fra prospekt:

«At the same time, the Company remains focused on engagements with strategic partners with a goal to sign at least one strategic partnership agreement, providing substantial funding in Q4 2023.»


0.7.07. 2024, Fra prospekt:

"... the Company remains focused on engagements with strategic partners with a goal to sign at least one strategic partnership agreement, providing substantial funding in Q4 2024. «

"Moving forward, Ensurge is focused on ramping up customer sampling, securing more design
wins, building its revenue pipeline and supporting that pipeline with manufacturing operations
as it prepares for commercial production and revenue in 2024."
True
19.07.2024 kl 19:44 642

Håp er alt vi har som vanlig, men det hadde hjulpet veldig mye dersom vi fikk konkrete bekreftelser, datoer og tidsfrister på alt dette. Og selv da, kan de alltids skylde på utsettelser og forsinkelser dersom ting ikke går etter planen som de har gjort tidligere.

Nå bør vi først og fremst få vite når og om de har lyktes med å levere en kommersiell pakke som kunden(e) er godt fornøyd med. Så vil vi gjerne ha en bekreftelse på at de trapper opp produksjonen betydelig fremover. Er først da jeg er fortsatt interessert i å sitte i denne, da jeg kan forholde meg til konkrete fakta og resultater istedenfor håp og tro.
Herman*
19.07.2024 kl 16:53 738

Jeg tror alle, inkludert meg selv, noen ganger går oss litt vill i de ulike begrepene. Når det gjelder produksjon, er første milepæl kommersielle leveranser slik jeg forstår det. Det vil si batterier som ikke er vareprøver, men en del av ordren på 150000 enheter. Slike leveranser kan begynne med relativt små volum, og det spørs jo hva en definerer som volum/masseproduksjon. Jeg håper de starter kommersielle leveranser senest i november, så må en følge volumene måned for måned om selskapet velger å være transparent. Jeg tror ikke de vil tjene noe nevneverdig på produksjonen før H2/25, men det kan jo komme noen ordrer med forskuddsbetaling 2025 når de vet hva de har kapasitet til å levere. I 2024 er det lisens og utviklingsavtaler som kan gi de store inntektene.
OPC1000
19.07.2024 kl 16:14 787

Ikke legg noe vekt på det Kvikke skriver.
Utelukkende hausing uten substans.
True
19.07.2024 kl 15:03 856

Støttes. De bør kunne levere slik at kursen går betydelig opp fremover, spesielt med lisensavtaler (de inngår sikkert flere avtaler etterhvert), men som sagt er det store spørsmålet hvor raskt de klarer å masseprodusere disse batteriene, da det er kun det alene som virkelig vil skyte kursen opp i taket.

Det jeg håper på, er at de får levert nok leveranser i år, slik at kursen går opp til 5-10 kr før årsslutt, og at vi får en bekreftelse på at masseproduksjonen vil starte senest en gang i 2025. Hvis ikke, kommer jeg antageligvis til å selge meg helt ut innen året er over, da jeg vil plassere pengene mine i mer sikrere aksjer uansett.

Dette handler ikke om penger, uavhengig om de lykkes, men det faktum at jeg har allerede gitt dette selskapet litt for mange sjanser og at jeg ikke akter å gamble på at det går bra denne gangen ut i fra noen tåkemeldinger. Det holder bare ikke. Det er enten eller som alltid og det gjelder også for Terje Rogne. Uten konkrete meldinger og bevis er ikke dette caset det granne bedre enn det det har vært tidligere.
Redigert 19.07.2024 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Herman*
19.07.2024 kl 14:41 896

Som flere av oss har nevnt tidligere, er det ikke ordrene det kommer an på. "Alle" vil ha batterier med bedre energitetthet, raskere ladetid, mer fleksibel formfaktor etc. Ensu sliter ikke med etterspørselen, de vil ikke klare å dekke den på flere år. The million dollar question er om de klarer å starte masseproduksjon, om de klarer å skalere den opp rimelig raskt, og om de klarer å oppnå en yield som vil sørge for stor lønnsomhet. Jeg har investert, så jeg spekulerer i at de etterhvert vil klare det. Det er heller ikke slik som Kvikke sier at de har noen råvarer liggende på lager, så nå bør de nok klare et par leveranser. Det er ikke paller de snekrer. De gjør noe som ingen andre har gjort før dem, og derfor er både oppsiden og risikoen høy.
Kvike11
19.07.2024 kl 10:43 1032

Six5 skrev Innlegget er slettet
Kunne godt tænke mig de ville producerer batterier for de varer de har på lager, de må efterhånden have bygget et stort lager op.
Måske de har nok til 2 store leverancer = penge i kassen.
Nye patenter må snart blive godkendt, lang tid siden de søgte om dette.
Det kunne være en af de gode nyheder inden kvartals tal i start af august.
Meget spændende efterår vi går ind i,
nok stor mulighed for BREAKEVEN I ÅR
True
19.07.2024 kl 10:20 1065

Slutt med haussingen Star og ville påstander. Vi går aldri opp 50 øre på en dag med mindre vi får en stor nyhet fra ENSU som setter fart på sakene. Vi er heldig nok dersom vi går opp 5-10 øre til i dag. Så langt er vi nesten 5% i minus. Helt naturlig med litt korreksjon nå etter siste dagers oppgang.
Ravntid
19.07.2024 kl 08:37 1223

Ingen røyk uten ild: tenker vi snart får etterlengtede nyheter og kraftig rykk oppover. Positivt.
True
18.07.2024 kl 18:57 1546

Sannelig har du rett. Sjekket nettopp og visste ikke at han drev et annet selskap også. Skrev navnet hans feil i tillegg, så har rettet opp nå. Blir litt sløv om sommeren tydeligvis ;-)
True
18.07.2024 kl 18:05 1660

Hehe, ja som alltid er dette en 50/50 lottoaksje hvor det raskt kan gå begge veier ;-) Vi har bare litt bedre odds nå med Terje bak rorert som har greid å levere varene så langt. Så får vi bare krysse fingrene for at han fortsetter med det.

Kan virke som det er mye som skjer bak kulissene nå dog, og at det er en godnyhet rett rundt hjørnet med dette friske momentumet. At Voldberg nok en gang har lastet opp er utvilsomt positivt.
Redigert 18.07.2024 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Herman*
18.07.2024 kl 16:32 1212

Ja, du har rett. Det er utvilsomt noen som vil inn i god tid før q2, og det er derfor godt driv i kursen. Da får vi håpe at ledelsen ikke atter en gang bare skyver alle milepæler foran seg, eller «kicks the can down the road» som det så fint heter. Da er vi fort på 1 krone. Masseproduksjon og lisensavtale og vi er på 5 tipper jeg.
Redigert 18.07.2024 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
True
18.07.2024 kl 14:29 1366

Det har du helt rett i. Positivt at kursen går trutt og jevnt oppover igjen om dagen, men vi trenger konkrete meldinger om masseproduksjon og at de faktisk vil lykkes på lenger sikt for at dette skal fortsette å gå den riktige veien.

Jeg er heldigvis relativt indifferent til utkommet, da jeg har bestemt meg for lengst å aldri investere i aksjer som ENSU igjen med mindre jeg har penger å tape og har lyst å gamble. Å bli positivt opphengt i ENSU når kursen fyker avgårde er faktisk veldig farlig, da du aldri vet hva som er tilfellet med dette selskapet.

Å leve på håp og tro er ikke akkurat kurrant i investeringsverden, så jeg vil forholde meg utelukkende til de selskapene som faktisk er fullstendig tillitsverdige og som leverer sikker lønnsomhet over tid. Det er alltid det beste.
Herman*
18.07.2024 kl 10:45 1499

Vi trenger en oppgang som underbyggges av faktiske fremskritt. Kursen falt fra ca 2.20 til 1.20 pga nye skuffelser og usikkerhet som gjorde at de måtte sette siste emisjon lavt. Dette er svært uheldig. Det som er ønskelig er at selskapets kommunikasjon gir et korrekt bilde av status, og at guidingen er forbundet med realisme. Da slipper vi store korreksjoner, og aksjekursen kan stige jevnt og trutt i tråd med de fremskritt som gjøres. Ser frem til neste oppdatering fra selskapet. De har snakket i flere år om at masseproduksjon er like rundt hjørnet, faktisk årevis før de hadde en fungerende prototype. Synes det går meget tregt, men nå har TR tidenes mulighet til å overraske markedet med gode nyheter.
Alby
18.07.2024 kl 10:15 1552

Oppgangen fortsetter 😂
True
17.07.2024 kl 17:04 1798

Nok en bra dag ja. Ser veldig bra ut på både ukes- og månedbasis nå. Sterk opptrend, og det uten noen nye meldinger. Sikkert mye spekulasjon i markedet akkurat nå. Siste halvår kan bli meget bra og spennende for ENSU.
Alby
17.07.2024 kl 16:04 1880


Ser ut til å bli en fin dag i dag 😂
True
16.07.2024 kl 17:24 2176

Vi får krysse fingrene for en positiv sommer og noen positive nyheter. Har da gått relativt bra så langt med Terje bak rorert, så dersom det fortsetter slik, kan ENSU alltids bli årets aksje. Er så lite som skal til for at denne flyr avgårde at jeg synes alle som har penger å tape burde sitte i denne.
Herman*
16.07.2024 kl 13:32 2305

Det er det sikkert. Slik jeg forstår det, vil det være veldig gode muligheter til å få slik støtte hvis en gjør en strategisk/langsiktig utviklingsavtale med det amerikanske militæret. Når noe slikt kan skje har jeg ingen formening om, tror "alle" venter på at ENSU skal bevise at deres teknologi kan masseproduseres.
Redigert 16.07.2024 kl 13:59 Du må logge inn for å svare
RobRoy
16.07.2024 kl 12:58 2361

I tillegg til de mulige lisens avtalene er der jo og muligheter for støtte fra feks U.S department of energy (DOE), når det departementet "slenger runt seg med penger" er det ofte betydelige beløp.

https://www.isotopes.gov/DOE_Awards_135_Million_For_Groundbreaking_Research_By_93_Early_Career_Scientists
True
15.07.2024 kl 22:36 2673

Ja, vi burde vært ferdig med samples for lengst nå, så hvorfor vi forstatt er i denne fasen er for meg helt ubegripelig. Det er på høy tid med volumproduksjon av fullutviklet batterier nå og ingen flere utsettelser. Men det er kanskje litt for mye å forlange når det gjelder dette selskapet.
Herman*
15.07.2024 kl 20:48 2798

Enig. Håper de vet bedre enn å melde om at de har sendt ut flere samples eller at de har fått en ny bestilling. Nå er det volumproduksjon som gjelder, men jeg frykter vi ser nov før de er i gang. Det er allikevel ikke en krise så lenge de kan vise til konkrete fremskritt. Klarer de dette, klarer de en lisensavtale. Klarer de lisensavtale, er emisjonsspøkelset sendt på dør, og selskapet kan fokusere på oppskalering av produksjon og neste generasjons batteriteknologi.
True
15.07.2024 kl 19:25 2893

Håp er alt vi har som alltid. Skulle bare ønske de kom med mye mer konkrete og håndfaste produksjonsmeldinger for en gangs skyld. Produksjonen burde vært på høygir for lengst, men det blir bare utsatt og utsatt måned etter måned, år etter år. Ingenting vil forandre seg her inntil den tid på sikt.
True
15.07.2024 kl 18:51 2949

Uventet pump i dag ja. Håper bare den greier å stabilisere seg over 1,5 kr igjen med eller uten nyheter. Uansett veldig positivt. Kanskje det er en god nyhet like rundt hjørnet. Som nevnt i forrige innlegg, har ikke ENSU akkurat tatt sommerferie.
Alby
15.07.2024 kl 17:51 3034


Grei oppgang i dag.
Kvike11
15.07.2024 kl 08:05 3339

Lad os håbe de kommer med nyheder om leverancer
eller aftaler inden den 20-08
Hvem har underskrevet denne meddelelse du har fået fra TR ??
Alby
14.07.2024 kl 13:09 3660

Hvis man her leser mellom linjene, virker det som meldinger er på gang 😂
True
13.07.2024 kl 18:28 3897

Fra Nordnet:

"Jeg sendt en SMS til TR i går grundet alt den snak, at der først kommer nyt den 20/8. Det er jo ikke normalen, idet ENSU normalt melder nyt ud løbende, så jeg ville have bekræftet, at dette var en misforståelse.

Dette er svaret fra TR:
Vi vil melde hver gang vi har noe jeg mener har en reell progresjon i selskapets verdiskapning. Vi tar ikke sommerferie, heller det motsatte, vi jobber på hardere. Det er således ingen grunn til å tenke at det ikke kommer noen nyheter før 20/8."

God helg.
Herman*
12.07.2024 kl 15:17 4143

Finnes det noen teknisk kompetente skribenter med inngående kjennskap til batteriteknologi som kan hjelpe meg i å få en litt bedre forståelse for prosessen fra prototype til produksjonsklart batteri? Vi vet at de som verdens første selskap hadde en fungerende prototype klar i midten av februar. Slik jeg har forstått det, jobbes det med forbedring av yield og økning av ladesykluser, og at disse må nå visse milepæler før batteriet er produksjonsklart. Utover at det angivelig gjøres fremdrift, har jeg ikke hørt noen kvantifiserbare parametre angående yield som kan gi en indikasjon på hvor mye fremdrift de har hatt. Det har jeg derimot når det gjelder ladesykluser. Om jeg ikke husker feil, har Ensu en målsetting om å oppnå 1200 ladesykluser, men er det ikke slik at ca 3-400 er tilstrekkelig i første generasjon? Fra feb til slutten av juni, mener jeg at de klarte å oppnå ca. 2% av måltallet. (1200) Så er spørsmålet: Kan det være at yield har vært prioritert og at antall ladesykluser kan økes raskt hvis og når dette får høyeste prioritet? Forstår det slik at de p.t driver med justeringer og tilpasninger (tweaking) i motsetning til produktutvikling.
Alby
12.07.2024 kl 13:48 4220

Kvike11
Hvis du har dekning for det du skriver, har vi spennende tider foran oss ?
Kvike11
12.07.2024 kl 12:34 4290

Ensu har lykkes med deres patenteret batteri, de har leveret til en storkunde.
De har lykkes med flere patenter og flere patenter er på vej.
Nu mangler vi de får bygget en kunde portefølge op, som sikkert er på vej.
Derfra er der ingen vej tilbage og jeg tror kursen kan gå langt over 100
Andre driver short og daytrading og ønsker kaos.
Alby
12.07.2024 kl 11:48 4354


Rusler opp ?
True
10.07.2024 kl 17:04 4971

Risikoen er dessverre at dette både vil ta lenger tid som vanlig OG at de mislykkes (som vanlig)...

Vi trodde alle dette skulle gå bra under Barber sin ledelse også. Ingenting vil være forandret her inntil det er skrevet i stein at de har lyktes.

Hvorfor aksjer som ENSU alltid må være en mindre andel av porteføljen og ikke en større andel... Ren lotto.