ENSU: Offensive fremtidsutsikter - BoD i årsrapporten

Timespa
ENSU 25.04.2024 kl 14:55 47708

Strategisk, markedsmessig/kommersielt, teknisk - Styret legger ingenting mellom når det gjelder utsikter her. Råsterkt kjøpssignal:

Outlook Summary

Ensurge is now transitioning into a crucial phase of its corporate journey, evolving from a purely research and development entity into initiating commercial operations.

Our focus is to generate profits through direct revenue, licensing agreements and royalties.

In the second quarter, we plan to escalate our operations to meet the growing demands of the fitness ring market and to start deliveries on existing orders.

Moreover, we are poised to strategically capitalize on a unique opportunity crafted by four years of dedicated development and the exploitation of advanced roll-to-roll thin film stainless steel technologies, which culminated in the creation of the world's first SSLB (Solid State Lithium Battery).

Despite industry projections that SSLB technology would not emerge for several years, Ensurge has pioneered and mastered it, positioning ourselves to potentially lead the global market in battery technology for all electronics.

The market for our products is expanding rapidly as the demand for advanced electronics escalates.

Having solved the complex manufacturing challenges associated with SSLB, we are now able to expand our technology roadmap beyond the current generation. While maintaining our focus on immediate goals, we have commenced developing the subsequent phases of our strategy. These advancements promise significant enhancements in energy density and cost reductions, making the broader electronics market a feasible target for our technology.
Mammon
13.05.2024 kl 19:34 5341

de fleste oppegående skjønte vel for lenge siden at en emisjon ville komme
har levd av emisjoner siden forrige århundre :)
True
13.05.2024 kl 18:56 5473

Terje som har et godt omdømme og som med vel viten visste om dette selskapets dystre historie, gikk inn for å forvandle gråstein til gull og det har han klart så langt. Han har satt hele ryktet sitt på spill for å lykkes med dette og det tror jeg han vil klare.
True
13.05.2024 kl 18:47 5495

Kan forsåvidt være enig i det, men så lenge ting går etter planen, er det det aller viktigste, og da spiller emisjonene en mindre rolle. Jeg håper vi får noen nye ordrebekreftelser snart dog.
macland
13.05.2024 kl 18:46 5458

Tror ikke de får med nok investorer til en stor emisjon. De lever av de aksjonærene som kommer til etterhvert. De har kanskje aldri vært så nær å få til noe som nå,om det ikke bare er lokkemat og oppspinn da. Er vel en 25-30 år de har holdt på sånn.
nad.oslo
13.05.2024 kl 18:12 2444

De har jo flere ganger hypet opp om mange mega store avtaler i flere år , men hvor er ordrene. Også var det den lille ordren på 150k som skulle vært levert i Mai ifjor måtte bruke et år ekstra på det. Hva drar en slik order inn for selskapet? Mere kostnader enn inntekt.
Redigert 13.05.2024 kl 18:14 Du må logge inn for å svare
tomas
13.05.2024 kl 18:10 2449

skalerar upp.ja o det kommer man kan ju ikke bestille ny maskin som tar 7-9 mån att leverera.Antar man ikke vill venta på
PG-San
13.05.2024 kl 18:01 2491

Problemet som jeg ser det er at de er for forsiktige i emisjonene. Nå henter de jo bare penger til ca neste 2 kvartalene, samt at de har penger på bok til hvertfall 1 kvartal, dermed finansiert med denne emisjonen de neste 9 mnd, men da er ikke ekstra kostnaden med oppskalering tatt med, ei heller fremtidig inntekt.

De baserer seg litt for mye på voldsomme inntekter om 6-9 mnd, noe jeg mener hadde vært bedre at de hadde gjort en større emisjon nå og hatt ekstra peng til hvertfall 1 år frem i tid, minst.

Psykologisk sett er det mer negativt mener jeg med en Haug av emisjoner kontra 1 stor en.
Herman*
13.05.2024 kl 17:53 2373

Ikke langt fra ekstase til de evige piner. Ensu vil få dette til, men de skal gjøre noe som ingen andre har klart før dem. Potensielle lisenspartnere ønsker selvsagt å se at de klarer å skalere opp før de selv begir seg inn på det samme. Dette kommer nok til å gå veien, men som så mange andre selskaper som skal introdusere banebrytende teknologi: Ting tar tid. Det som er skuffende er at de ikke klarte å hanke sammen noen ordrer før de gjennomførte emisjonen. Mulig de bruker det som agn for å få folk til å tegne seg.
Redigert 13.05.2024 kl 17:54 Du må logge inn for å svare
nad.oslo
13.05.2024 kl 17:48 2383

Emisjoene vil aldri ta slutt i dette selskapet, de lovet senest ifjor at dette var den siste da jeg var med 0.10 øre. Også har det forsatt og fortsetter. Men ordre klarer de ikke produsere før ville de ha forskudd fra kunder når jeg stilte ledelsen spl. Om at dere snakker om store selskaper har dere penger til det? Da var svaret at kunder vil betale upfront også skulle de på børs i usa. Bare bløff
nad.oslo
13.05.2024 kl 17:47 2354

Emisjoene vil alldri ta slutt i dette selskapet, de lovet senest ifjor at dette var den siste da jeg var med 0.10 øre. Også har det forsatt og fortsetter. Men ordre klarer de ikke produsere før ville de ha forskudd fra kunder når jeg stilte ledelsen spl. Om at dere snakker om store selskaper har dere penger til det? Da var svaret at kunder vil betale upfront også skulle de på børs i usa. Bare bløff
4580
13.05.2024 kl 17:36 2387

Gis det like mye rabatt son i februar er vi fort på 1.30 - 1.40 nok.
True
13.05.2024 kl 17:24 2311

Har absolutt ingen forventninger til dette caset og blir ikke overrasket om vi går den ene eller den andre veien. Det burde du av alle vite ;-) Synes det bare er hyggelig dersom de faktisk lykkes ordentlig denne gangen.
kaunis
13.05.2024 kl 17:14 2323

Med mer penger så selger vi ned???? klart det, aksjen tynges jo av pengetyngden. Mer penger er noe herk.
Herman*
13.05.2024 kl 16:45 2413

Der kom emisjonen. Tipper den settes på ca 1.60. Det som overrasker meg litt er at de ikke presenterte noen ordrer i forkant og at vesentlige inntekter fortsatt er 6-9 mnd unna. Tror allikevel de begynner å produsere i Q2, og at produksjonen skaleres gradvis opp over 2-3 år til en årlig omsetning på litt over 300 mill NOK. (I tillegg til royalties)
Redigert 13.05.2024 kl 16:49 Du må logge inn for å svare
True
13.05.2024 kl 14:50 2547

Støtter denne. Dersom ledelsen i ENSU er litt mer tilbøyelig med detaljert informasjon fremover, vil denne fortsette å stige raskt opp. Det er det liten tvil om. Så vi får bare krysse fingrene for noen gode nyheter i morgen. Kan muligens bli en bra dag på Oslo børs for ENSU.
Ravntid
13.05.2024 kl 14:35 2573

Vi får tåle noen prosenter ned, når det går 10 - 20 prosenter opp på en dag. Hva har vi i vente i morgen? Økonomisk resultat vil selvfølgelig være negativt, rart om noen skulle tro noe annet. Jeg tror også det blir en rettet emisjon ganske snart med en av de største eierne, fullmakter til dette ble gitt i GF. De må ha penger til drift. Gitt dette, mener jeg likevel at ENSU er priset lavt på kr 2/ aksje når vi nå vet at de har fått til produksjon, pakking og kunder til faststoff mikrobatterier. Stemmer det ledelsen har meldt siden oktober 2023, så sitter vi på en gullkalv.

Spenningen i morgen og de neste månedene er om det kommer informasjon om status på nye salg og nye kunder. Vi er snart på ett punkt hvor større aktører ser en akseptabel nedside og melder seg på kjøpssiden, og da vil dette ta av.

Forøvrig er det en ganske traurig dag på Oslo børs, kun omsatt for 200 millioner kroner i EQUINOR, få aksjer med stor oppgang.
Redigert 13.05.2024 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Barneskirenn
11.05.2024 kl 17:02 3259

Tenker nok verdiene er «synliggjort» nok for Fortune 500 selskap ved oppnådd masseproduksjon.. Og strategisk riktig av styret å kommunisere at de ikke er interessert i aksept av bud..?
True
11.05.2024 kl 16:52 3256

Nei, jeg bare spekulerer og deler hva jeg selv ville gjort på lang sikt som Styreleder. Lisensavtaler er vel og bra i første omgang og er en mye bedre langsiktig strategi enn å la seg bli kjøpt opp dersom ENSU virkelig lykkes.

Blir uansett spennende å følge caset videre. Kan raskt gå til 3 kr neste uke med nok en god nyhet rundt hjørnet. Markedet er nok veldig sulten på neste melding og venter tålmodig. Gode kvalitets innlegg fra deg forresten. Er det noe vi trenger mer av her, så er det nettopp det.

God helg. Ta en pils og nyt solen.
Redigert 11.05.2024 kl 17:08 Du må logge inn for å svare
Herman*
11.05.2024 kl 15:51 3314

Meg bekjent har de ingen planer om å kutte ut lisensavtalene. Dette skyldes at de bare ønsker egen produksjon for å ha full kontroll på kompetansen knyttet til masseproduksjon. Denne tilbyr de som en del av lisensavtalene. Det er gjennom royalties at de vil genere overskudd, da de faste kostnadene er dekket gjennom egen produksjon. Det har heller ikke kommet signaler om at det kommer lisensavtaler på løpende bånd. Mener at de guidet en eller to avtaler til å begynne med. At det kommer flere på lengre sikt er det ingen tvil om. Men som sagt mange ganger: Det er ikke ordrer som vil avgjøre om dette går fullstendig bananas eller blir en lang seigpining. Hvem vil ikke ha bedre og billigere batterier? Nå må det først investeres 2-3 mill dollar for å kunne utnytte dagens produksjonslinje. Når de mestrer dette, må de investere 9-10 mill USD for å få opp volumet. Tar det 3,6 eller 9 mnd å nå full kapasitet? Thats the million dollar question. Når de senere skal utvide kapasiteten ytterligere, har de sikret seg en lisensavtale og finansiering bør ikke lenger være en issue. Da handler alt om lønnsom vekst.
True
11.05.2024 kl 00:10 3681

At de ikke ønsker å bli kjøpt opp er nærmest utelukkende positivt og viser bare hvor stor tro de har på sitt eget produkt og egne evner til å produsere batteriene for å generere langsiktig inntekt, noe som overgår en hvilken som helst kortsiktig kjøpsum.

For oss aksjonærer er det uansett en vinn-vinn situasjon om det skulle skje, men det hersker liten tvil om at de vil få lisensavtaler på plass fortløpende. Så lenge inntektene overstiger kostnadene på sikt bør de ha som mål å ekspandere egen produksjon gjennom kjøp av større lokaler og kutte ut lisensavtalene for å få total eierskap over produksjon. Dette vil generere mest fortjeneste for selskapet på sikt.

Kjenner jeg Terje rett, er det nettopp slik han også tenker. Han vil nok ikke selge seg ut med det første.
Redigert 11.05.2024 kl 16:39 Du må logge inn for å svare
Herman*
10.05.2024 kl 23:51 3628

Det kan de selvsagt når de har bevist at de kan masseprodusere batteriene, men styret ønsker ikke et oppkjøp i nærmeste fremtid slik jeg forstår det. De ønsker vel å bruke noen år på å synliggjøre verdiene først.
Barneskirenn
10.05.2024 kl 23:23 3652

Herman*. Tror du fortsatt at ENSU potensielt kan bli kjøpt opp ila 2024?
Slettet bruker
10.05.2024 kl 23:14 3671

200% hittil i år.
264% siste 3 måneder.
62% siste måned.
28,5% siste uke.

Slettet bruker
10.05.2024 kl 23:09 3669

«Investtech velger å beholde Ensurge Micropower i porteføljen, selv om aksjen har steget 40 prosent den siste uken.»
Herman*
10.05.2024 kl 23:00 3623

Traderne leker med aksjen, men i lengden er det det fundamentale som teller. Tipper det er noen ordrer like rundt hjørnet. Disse etterfølges av en større emisjon, og så kommer den aller største testen: Hvor raskt og effektivt kan Ensu skalere opp produksjonen? Lykkes de raskt å produsere store volumer med en bra yield, kommer det kjapt en lisensavtale. Drar det ut i tid, skaper det usikkerhet og kursen faller tilbake.
True
10.05.2024 kl 21:07 3604

Det sier sitt. Flaut å ha den i porteføljen nå. Vi trenger imidlertid en fersk nyhet for å holde momentumet oppe, ellers er jeg redd vi kommer til å ligge under 2 kr i en periode. Vi startet sterkt i dag, men avsluttet svakt.
tynnidioten
10.05.2024 kl 17:08 3879

Er du broren til Gullhaugen?
Han holder på på samme måten.
Redigert 10.05.2024 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Gullholmen
10.05.2024 kl 12:04 4076

Blir spennende i sluttauksjonen idag. Vi ser nok et rykk til
Broker74
10.05.2024 kl 10:34 4174

Er det nok moment til brudd på 2,20 i dag, det vil i så fall gi et godt rykk opp
Blygen
10.05.2024 kl 10:09 4219

Kursen er iferd med å bygge seg opp til neste rykk...over 2,5ish
True
08.05.2024 kl 18:38 4668

God sjanse for å se 3-tallet neste uke dersom det er en god nyhet rett rundt hjørnet. Dersom det går for lang tid, daler vi nok under 2 kr midlertidig. Spennende tider.
Ravntid
08.05.2024 kl 14:59 4838

Går dette veien, så kommer 3-4-5 kroner fort. Vi får vel svaret snart. Greit at kursen ligger rundt 2 kroner til vi får nytt fra ledelsen.
Redigert 08.05.2024 kl 15:02 Du må logge inn for å svare
True
08.05.2024 kl 14:12 4897

Helt enig. Haussing basert på luft spiller en mindre rolle på dette tidspunktet dersom alt ellers går etter planen. Kursen holder seg bra og vi er over 2 kr igjen.
Ravntid
08.05.2024 kl 11:26 5086

Alltid risiko for at noen pumper kursen i mindre aksjer. Hvis denne Askildsen solgte på fredag, så gikk han glipp av mye oppgang. Tiden får vise.

Vi vet også at ENSU har fått til produksjonen, at de har levert til kunder og at det er svært sannsynlig at konkurransen de vant i november 2023 har åpnet mange dører og satt de på kartet til større aktører/ mulige kunder. Jeg vil påstå at hvis det som er meldt og formidlet så langt av ledelsen i ENSU faktisk er sant, så er ENSU på billigsalg ved 2 kroners kurs.

Jeg velger å tro på ledelsen, forskning og utvikling tar tid. Hvis de faktisk er først ute med salg av mikro faststoff batteri så er det ett vanvittig potensial og det blir «tenk på ett tall» spekulasjoner i forhold til fremtidig inntjening.
kroif
08.05.2024 kl 10:36 5208

Kan se ut som gevinstsikringen er over for denne gang, men alltid skummelt med luft.
Men så er det noe som heter ingen røyk uten ild, vanskelig å se hva som er riktig før i etterkant...
Optimisterjeg
08.05.2024 kl 10:26 5248

Tiden med hopp og sprett er nok ikke over. Ikke når vi ser at det var den voldsomme haussingen til Askildsen på en FB-gruppe som startet hypen forrige fredag. Og samme dag presterte samme Askildsen å selge 400.000 aksjer. Selv om han påstod i samme innlegg at all teknologisk risiko var borte.... Noe jeg tror Rogne kan avkrefte hvis man spør han. Så haussing med derpå følgende kraftig stigning i aksjen er nok ikke over. Og når det er luft som løfter aksjen, så vet vi hva som skjer i etterkant.