Norwegian Group, Widerøe i boks, Oppkjøpsbud på vei???
Norwegian Group er utrolig attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning over 10.5 Mrd (Egenkapital) som stadig vokser
- Alle meglerhusene roper kjøp med en snitt pris på 21 kr/aksje
- SAS sliter og kanskje forsvinner eller tar lang tid å komme på beina før det blir lønnsomt
- Norwegian har inngått milliardkontrakt med Forsvaret
- Widerøe kjøpet er utført og synergier begynne å komme inn, full synergier allerede fra Q2 i år
- Olje er hedge mesteparten for Norwegian group ut 2026
- Strawberry avtale er i boks
- Oppkjøpsbud kan komme når som helst enten fra IAG eller RYANAIR ???
- Flytrafikken nærmere seg på nivå før covid-19
- Guidingen for 2024 uten widerøe synergier ligger mellom 2.5-3.2 milliarder
-Mulig utbytte på vei???
Jeg personlig synes at Norwegian group kommer til å bli beste Flyselskap i Nord. Take Off soon
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning over 10.5 Mrd (Egenkapital) som stadig vokser
- Alle meglerhusene roper kjøp med en snitt pris på 21 kr/aksje
- SAS sliter og kanskje forsvinner eller tar lang tid å komme på beina før det blir lønnsomt
- Norwegian har inngått milliardkontrakt med Forsvaret
- Widerøe kjøpet er utført og synergier begynne å komme inn, full synergier allerede fra Q2 i år
- Olje er hedge mesteparten for Norwegian group ut 2026
- Strawberry avtale er i boks
- Oppkjøpsbud kan komme når som helst enten fra IAG eller RYANAIR ???
- Flytrafikken nærmere seg på nivå før covid-19
- Guidingen for 2024 uten widerøe synergier ligger mellom 2.5-3.2 milliarder
-Mulig utbytte på vei???
Jeg personlig synes at Norwegian group kommer til å bli beste Flyselskap i Nord. Take Off soon
Redigert 26.06.2024 kl 22:49
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
07.05.2024 kl 08:20
3646
Strålende og skal høyt utover sommeren!! Flott at de beskriver alt profesjonelt, også dyrere biodrivstoff som alle andre EU-land for statsstøtte til. Norwegian tenker miljøhensyn og skal på sikt bli verdens beste selskap med tanke på o-utslipp!! Hau hau!! Heia Geir, heia hele hurven og ikke minst aksjonærer som står standhaftig sammen med Norges eneste riktige flyselskap!!!!! Hauuuu hauuuu!
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/05/07/8128072/markant-okning-for-norwegian-i-april
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/05/07/8128072/markant-okning-for-norwegian-i-april
Redigert 07.05.2024 kl 08:25
Du må logge inn for å svare
Strategi
07.05.2024 kl 08:33
3568
Dette er sterke tall, med 9 ny oppstartede destinasjoner i April er dette sterkt.
Ny oppstartede destinasjoner har so regel noe lavere kabinfaktor i oppstarten spesielt når oppstart skjer i april.
Tror dette blir mer enn bra fremover og ser for meg rask klatring tilbake til årets høyeste kursmessig og forhøyede kursmål.
Widerøe viser sterk vekst som kommunisert i går og selskapet leverer sterk inntjening.
Ny oppstartede destinasjoner har so regel noe lavere kabinfaktor i oppstarten spesielt når oppstart skjer i april.
Tror dette blir mer enn bra fremover og ser for meg rask klatring tilbake til årets høyeste kursmessig og forhøyede kursmål.
Widerøe viser sterk vekst som kommunisert i går og selskapet leverer sterk inntjening.
MorganKane
07.05.2024 kl 08:49
3473
Ja, beklager. Vi hadde begge rett.
At yielden går ned er pga påsken. Nye ruter kan også spille inn, men først og fremst påsken (pga mindre lange ferieflighter). Dette er sterke tall. Riktignok øker faktisk trafikk noe mindre enn økt kapasitet, men mange nye ruter samt påsken forklarer dette.
Det som er spesielt gledelig er Widerøe tallene. De tok ikke jeg med, men en svært sterk økning der. Både i faktiske tall og relativt til kapasitet. Dette viser sannsynligvis synergieffektene som begynner å tikke inn.
At yielden går ned er pga påsken. Nye ruter kan også spille inn, men først og fremst påsken (pga mindre lange ferieflighter). Dette er sterke tall. Riktignok øker faktisk trafikk noe mindre enn økt kapasitet, men mange nye ruter samt påsken forklarer dette.
Det som er spesielt gledelig er Widerøe tallene. De tok ikke jeg med, men en svært sterk økning der. Både i faktiske tall og relativt til kapasitet. Dette viser sannsynligvis synergieffektene som begynner å tikke inn.
Redigert 07.05.2024 kl 08:50
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.05.2024 kl 09:09
3388
Der er aksjen i minus på knallsterke trafikktall. Dette er enestående, og attpåtil uten shortere.
Ransen
07.05.2024 kl 09:26
3308
Det er bare en ting som gjelder, få selskapet under et annet flagg og ut av Oslo Børs fortest mulig. Ser for meg at 15-20 % allerede er på oppkjøpers konto.
MorganKane
07.05.2024 kl 09:27
3320
Joda,
Enig at det er sterke tall. Men yielden går ned. Det tenker jeg mange mener er skuffende. Men tror likevel den vil snu opp når folk tar innover seg oppstart av nye ruter samt ingen påske påvirker dette negativt. Dette er altså "known factors" og burde være inkludert i vurderingen av tallene. Vi får se om det kommer noen kommentarer etterhvert.
Enig at det er sterke tall. Men yielden går ned. Det tenker jeg mange mener er skuffende. Men tror likevel den vil snu opp når folk tar innover seg oppstart av nye ruter samt ingen påske påvirker dette negativt. Dette er altså "known factors" og burde være inkludert i vurderingen av tallene. Vi får se om det kommer noen kommentarer etterhvert.
Elverhøi16
07.05.2024 kl 09:55
3227
Jeg er usikker på om dette er så gode tall. Nedgang i yeild og kabinkapasitet. At antall passasjerer i Widerøe øker er naturlig når prisene på fotrutene er satt ned. Samtidig har Widerøe hatt problemer med flyene sine. Dette må og sees i sammenheng med økte drivstoffkostnader og at det koster å få igang nye ruter.. Jeg tror ikke på noen kursoppgang før etter Q2 om det da viser en positiv utvikling.
Hardly
07.05.2024 kl 10:08
3188
Hvorfor er du plutselig blitt så bekymret for problemer med Widerøe? Dette skrev du 30.03.2024.
Elverhøi16
30.03.2024 kl 15:12
2995
Ransen skrev
Jeg har tro på NAS, men er helt i mot kjøpet av Widerøe som ifor øvrig ingen andre vil ha. Jeg reise..
Elvehøi16
Jeg har og reist mye med Ving og flyene er stappfulle. Hvorfor driver du på med diss løgnhistoriene. Flyr og Widerøe og flyene er fornyet hele tiden og er som for 20 år siden
Elverhøi16
30.03.2024 kl 15:12
2995
Ransen skrev
Jeg har tro på NAS, men er helt i mot kjøpet av Widerøe som ifor øvrig ingen andre vil ha. Jeg reise..
Elvehøi16
Jeg har og reist mye med Ving og flyene er stappfulle. Hvorfor driver du på med diss løgnhistoriene. Flyr og Widerøe og flyene er fornyet hele tiden og er som for 20 år siden
Redigert 07.05.2024 kl 10:09
Du må logge inn for å svare
Strategi
07.05.2024 kl 10:23
3115
Ransen skrev 11 mrd på bok og omsetning på 10mrd /mnd.
Helt utrolig at kursen ikke stiger + 10 % allerede i dag.
Me
07.05.2024 kl 10:48
3054
Noen blir aldri fornøyd... er det ikke det andre så er det... Men at selskapet er bunnsolid kan ingen ta fra oss.
Her må enn bare være tålmodig, og den egenskapen har i hvert fall jeg. Lykke til NAS aksjonærer!!
Her må enn bare være tålmodig, og den egenskapen har i hvert fall jeg. Lykke til NAS aksjonærer!!
Ransen
07.05.2024 kl 11:28
3043
Aksjen er marginalt høyere enn samme tid i fjor, men med 5 mrd mer i banken, et par europeiske førnøyd/kvalitetspriser, bedre leverandøravtaler, ett integrert flyselskap og hovedaksjonær i biofuelfabrikk som blir påkvevd i drivstoffet.
+ en hel serie forbedringer.
Lufthansa og IAG stiger hhv 2 og 3 % i dag på ingen nyheter.
Forhåpentligvis blir det fart når styret om noen dager vedtar utbytte på aksjen. Da kommer de store og langsiktige inn og småsparerne blir skvist.
+ en hel serie forbedringer.
Lufthansa og IAG stiger hhv 2 og 3 % i dag på ingen nyheter.
Forhåpentligvis blir det fart når styret om noen dager vedtar utbytte på aksjen. Da kommer de store og langsiktige inn og småsparerne blir skvist.
Redigert 07.05.2024 kl 11:41
Du må logge inn for å svare
Elverhøi16
07.05.2024 kl 12:58
2901
Du må lese meldingen. Her står det at belegget er gått ned med 3% til 80,3 og at enhetsinntektene er falt med 10%..
Aksjen er opp 38% siste 12 mnd
upsidedown
07.05.2024 kl 14:54
2734
Det er meldt to potensielle streiker i dag som kan influere på Norwegian. Og i ly av det bør man ikke overraskes over at rapporten får en lunken mottakelse. Jeg vil ikke spise hatten min på at dette skyldes tilfeldighetenes lunefulle spill…
Ved bygging av kapasitet er det naturlig at man får dropp i fyllingsgraden og enhetsinntekter, og da må man legge til grunn hva kapasitetsbyggingen vil tilføre selskapet på sikt.
Hadde faktisk forventet at potensiell pilotstreik og mekling hos Avinor ville ha slått mer brutalt inn i dag.
.
Ved bygging av kapasitet er det naturlig at man får dropp i fyllingsgraden og enhetsinntekter, og da må man legge til grunn hva kapasitetsbyggingen vil tilføre selskapet på sikt.
Hadde faktisk forventet at potensiell pilotstreik og mekling hos Avinor ville ha slått mer brutalt inn i dag.
.
upsidedown
07.05.2024 kl 15:25
2675
Slettet brukerskrev Aksjen er opp 38% siste 12 mnd
Hvem skrev det ikke var short i Norwegian? Handelsbildet bærer preg av det motsatte.
Ransen
07.05.2024 kl 15:37
2642
Slettet brukerskrev Aksjen er opp 38% siste 12 mnd
Aksjen sto i 13.55 pr 1. juni 23, nå kr14.60.
Blir vel ca 7-8%. Men det har vel ikke skjedd så mye siste 12 mnd. Lite passsjerbelegg, dårlige priser og elendige avtaler og punklighet
Blir vel ca 7-8%. Men det har vel ikke skjedd så mye siste 12 mnd. Lite passsjerbelegg, dårlige priser og elendige avtaler og punklighet
Kåre Grønn
07.05.2024 kl 15:49
2592
De skriver kun om risiko og problemer med Norwegian til tross for flyten de har. Man får tro at rekylen blir deretter da ved at statsstøtte til framtidig biodrivstoff og at man lander avtaler med piloter og alt man roter opp for å ødelegge for Norwegian.. 14 er latterlig lavt. Hau hau
Hardly
07.05.2024 kl 15:50
2596
Eller heftig bruk av stopp loss blant tusenvis av småaksjonærer.
Husk at Norwegian er en folkeaksje.
Husk at Norwegian er en folkeaksje.
upsidedown
07.05.2024 kl 16:03
2659
Mulig det. Ser av siste oppdatering at Barclays CapitaL kjøpte ca 6,8 millioner aksjer og da tar man trolig mer om muligheten byr seg.
Redigert 07.05.2024 kl 16:06
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.05.2024 kl 16:05
2702
Klarer man å selge den ned til lik kontantbeholdningen denne gangen.
Våre store eiere må jo gremmes over denne utviklingen, og forhåpentligvis sette press på karlsen om å donere selskapet til IAG før alle verdier går tapt.
Våre store eiere må jo gremmes over denne utviklingen, og forhåpentligvis sette press på karlsen om å donere selskapet til IAG før alle verdier går tapt.
Bullen
07.05.2024 kl 16:10
2884
Fikk den på 14,48. Hadde jeg aldri trodd. Er markedet redd for streik i sommer?
ziik
07.05.2024 kl 16:29
2966
Oi, hva skjedde her i dag da? Lufta forsvant under vingene kl 1430 isj. Ble det satt en short eller noen kastet kortene 😕
Ransen
07.05.2024 kl 16:38
2931
NAS tar høyde for både streik og uventende hendelser i sitt resultatestimat for 2024. Estimatet er nær en dobling fra 2023 og er basert på folks reiseplaner. Det har begynt godt for 24, men markedet legger tilrette for at selskapet nå kan bli kjøpt opp for en billig penge. Med på handelen er det 11 mrd i kontanter. Selskapet omsetter for 2-2,5 ganger dagens børsverdi.
upsidedown
07.05.2024 kl 16:43
2977
1,38 millioner aksjer gikk i sluttauksjonen. Så det er kjøpere på dette nivået som ser potensialet. Har fulgt den for kort til å ha en klar oppfatning hvem av de store som er på vei ut, men Bank of New York Mellon ser ut til å redusere sin eksponering.
Uansett; ble mye negativ i nyhetsbildet som trolig hadde gitt verre utslag om tallene ikke hadde vært oppløftende.
Uansett; ble mye negativ i nyhetsbildet som trolig hadde gitt verre utslag om tallene ikke hadde vært oppløftende.
Geirarne
07.05.2024 kl 16:48
2971
AIG, Lufhansa kunne plukket det opp for 1.5 mrd EUR.
Og få med 1 mrd EUR på konto.
Helt latterlig prising det vi ser nå.
Fredriksen skal ut på sikt, han venter bare på riktig bud.
Og få med 1 mrd EUR på konto.
Helt latterlig prising det vi ser nå.
Fredriksen skal ut på sikt, han venter bare på riktig bud.
Ransen
07.05.2024 kl 16:54
2959
Vi vet jo at både Lufthansa,IAG og Ryanair ser mot Norge og Norden. Enkleste vei inn er via NAS, som nå må være attraktivt priset.
Det blir ingen streik hverken i Avinor eller Norwegian
Det blir ingen streik hverken i Avinor eller Norwegian
upsidedown
07.05.2024 kl 17:19
2887
Hva er riktig pris?
Redigert 07.05.2024 kl 17:19
Du må logge inn for å svare
upsidedown
07.05.2024 kl 18:46
4362
Det første som kommer er sannsynligvis en avtale med pilotene og øvrig personell, rimelig raskt. Norwegian har lagt frem en skisse med ramme på 5,2 om jeg oppfatter det som har sivet ut riktig. Og de har fått avtale i havn med de øvrige foreningene utenfor Norge.
Støre tåler ikke mer støy nå, så Avinor ender opp med tvungen lønnsnemnd om de ikke aksepterer rammen som er lagt frem for staten.
Blir litt spennende om vi så bunnen i dag, eller om den skal tynes gjennom en tredagers. Tror uansett det er verdt å kjøpe mer på disse nivåene om mulighetene byr seg.
Støre tåler ikke mer støy nå, så Avinor ender opp med tvungen lønnsnemnd om de ikke aksepterer rammen som er lagt frem for staten.
Blir litt spennende om vi så bunnen i dag, eller om den skal tynes gjennom en tredagers. Tror uansett det er verdt å kjøpe mer på disse nivåene om mulighetene byr seg.
Hardly
07.05.2024 kl 19:40
4311
Norwegian er blitt tynet de siste 30 dagene, så vi skal vel klare 2 til.
MorganKane
07.05.2024 kl 20:01
4313
Ja,
Blir spennende. En streik vil koste. Men tviler på at den varer lenge gitt hvor mye bråk det vil føre til...
Greit å være litt forsiktig. Hvis det ordner seg skal vi imidlertid langt opp.
Blir spennende. En streik vil koste. Men tviler på at den varer lenge gitt hvor mye bråk det vil føre til...
Greit å være litt forsiktig. Hvis det ordner seg skal vi imidlertid langt opp.
Gordon Ekko
07.05.2024 kl 20:25
4262
Fallet skyldes at Ryanair ser at prisene stiger mindre enn forventet: https://www.marketscreener.com/quote/stock/RYANAIR-HOLDINGS-PLC-1412410/news/Ryanair-leads-airline-shares-lower-after-warning -over-sommer-priser-46650760/
upsidedown
07.05.2024 kl 21:23
4200
O’Leary fikk respons. Ryanair ned over 10 prosent på det verste på NYSE i kveld, nær 9 sist jeg sjekket.
Redigert 07.05.2024 kl 21:27
Du må logge inn for å svare
MorganKane
07.05.2024 kl 21:28
4190
Takk for info.
Det er interessant. Det er jo en smule annen informasjon enn hva ledelsen i Norwegian har forfektet. Men, må jeg innrømme, står jo litt bedre i stil med den litt dårligere yielden for April.
Vi får se om Norwegian kommer på banen. De er jo svært høylytte om at prisene ligger godt over fjorårets. Stemmer ikke dette så bør dette korrigeres raskt.
Edit: Beklager, ser nå at de skriver "low singel digit" vekst i yielden for mai- august i q1 presentasjonen. Det er omtrent det O'Leary også sier. Så dette skal dermed ikke være noe nytt .... Norwegian har i så fall alt på stell....
Det er interessant. Det er jo en smule annen informasjon enn hva ledelsen i Norwegian har forfektet. Men, må jeg innrømme, står jo litt bedre i stil med den litt dårligere yielden for April.
Vi får se om Norwegian kommer på banen. De er jo svært høylytte om at prisene ligger godt over fjorårets. Stemmer ikke dette så bør dette korrigeres raskt.
Edit: Beklager, ser nå at de skriver "low singel digit" vekst i yielden for mai- august i q1 presentasjonen. Det er omtrent det O'Leary også sier. Så dette skal dermed ikke være noe nytt .... Norwegian har i så fall alt på stell....
Redigert 07.05.2024 kl 21:33
Du må logge inn for å svare
upsidedown
07.05.2024 kl 22:13
4094
Mulig det er forklaringen på fallet i det siste og O’Leary var litt sein på ballen. Spørsmålet er om det er innbakt i kursen per nå mot utsiktene til økt aktivitet.
Ryanair, EasyJet og Wizz Air har hatt en bedre utvikling enn Norwegian så mulig forventningene var justert før O’Leary slapp katta ut av sekken.
Time will show!
Ryanair, EasyJet og Wizz Air har hatt en bedre utvikling enn Norwegian så mulig forventningene var justert før O’Leary slapp katta ut av sekken.
Time will show!
Redigert 07.05.2024 kl 22:40
Du må logge inn for å svare
upsidedown
07.05.2024 kl 22:54
4071
I kveld er det Bank of New York Mellon som har kjøpt mest. 8,8 millioner aksjer på tre ulike kontoer. Barclays Capital var kortvarig inne og har solgt nesten alt de kjøpte dagen før.
Så det rør på seg på topp 50…
Så det rør på seg på topp 50…
Strategi
08.05.2024 kl 08:46
3843
Da er det vel streikefaren som henger over Norwegian aksjonærene noen dager til dette blir avklart.
Tror dette løser seg på en god måte i forhandlingene og at det blir enighet.
Norwegian Group er nok svært motiverte for at det ikke blir streik nå.
Tror dette løser seg på en god måte i forhandlingene og at det blir enighet.
Norwegian Group er nok svært motiverte for at det ikke blir streik nå.
Ransen
08.05.2024 kl 09:18
3749
Det er nok større usikkerhet for alle reisende. Alle turer er viktige og en del av livet enten det er storbytur, ferie, konfirmasjoner eller bryllup.
I følge Geir Karlsen i går så er den lonnsomhetsnedgangen per passasjer nokså udramatisk da de 1.april satte inn 14 fly til helt nye destinasjoner. Disse må innarbeides, men Karlsen er meget fornøyd med bookingtallene så langt ti feriesesongen.
I følge Geir Karlsen i går så er den lonnsomhetsnedgangen per passasjer nokså udramatisk da de 1.april satte inn 14 fly til helt nye destinasjoner. Disse må innarbeides, men Karlsen er meget fornøyd med bookingtallene så langt ti feriesesongen.
Ransen
08.05.2024 kl 09:45
3683
Med den voldsomme dagsomsetningen i intervallet 16,50-18,50 så kan man ikke forstå annet enn at enkeltpersoner nå tar enorme tap og ikke har hverken mål eller mening med aksjen. Finansinstitusjonene som forvalter folks penger er profesjonelle og selger ikke flyaksjer før toppsesongen.
Fredriksen skal ha utbytte og sitter. Samme med Sundt.
Ingen av dem trenger pengene foruten små justeringer ila halvåret.
Så hvem dumper aksjer 40% under kursmålene i europas beste flyselskap? Eller verdens beste flyselskap som styrelederen påpeker i aksjepodden
Fredriksen skal ha utbytte og sitter. Samme med Sundt.
Ingen av dem trenger pengene foruten små justeringer ila halvåret.
Så hvem dumper aksjer 40% under kursmålene i europas beste flyselskap? Eller verdens beste flyselskap som styrelederen påpeker i aksjepodden
Redigert 08.05.2024 kl 09:47
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
08.05.2024 kl 10:00
3658
Det blir aldri streik. Dette er kun medias ekle tilnærming for å ødelegge for flybransjen der det sitter en skog med fanatiske journalister som er medlem av MDG. Skremmende hvor mange av journalistene som bare oppkunstruerer skrekkscenarier.. Norwegian er og blir et av verdens grønneste flyselskap allerede. De skal over på elektrisk og biodrivstoff, derfor bør regjeringen bli med å spleise på dette dersom de ønsker skikkelig tilbud i luften + at de er ekte miljøbevisste. Det er sykt dersom man skal avvikle noe som er så gledesfyllt og frihetsrettende som bil og andre fremkomstmidler gir. Man ser jo, elektriske biler ønsker man også bort, fordi det blir støv i luften.. Umulig når man ser destruktive og ødeleggende krefter som bare slår ned den teknologiske og utviklende verden. Norwegian går utover dette som aldri før, så merkelig at dette ikke allerede har passert 20. Aksjelivet er noe for seg selv som vanlig. Hau hau
Redigert 08.05.2024 kl 10:03
Du må logge inn for å svare
upsidedown
08.05.2024 kl 10:45
3686
Nær 70 prosent er på velkjente hender per nå, og det er ikke en eneste norsk småinvestor på topp 50.
Ace771
08.05.2024 kl 10:50
3697
upsidedown: kan jeg spørre hvor du finner oppdatert liste over topp 50?
upsidedown
08.05.2024 kl 11:10
3655
E24, men det er alltid minus to dager. Du vet når det er formelt registrert på VPS
upsidedown
08.05.2024 kl 11:26
3625
X-BOSS AS kom nylig inn. Oslo-selskap, som ledes av
Asbjørn Abrahamsen, om det sier dere noe. Ellers er det institusjonelle aktører så vidt jeg kan se.
Asbjørn Abrahamsen, om det sier dere noe. Ellers er det institusjonelle aktører så vidt jeg kan se.
upsidedown
08.05.2024 kl 11:28
3617
Oslo (Infront TDN Direkt): SAS Gruppens valutajusterte yield var ned 5,2 prosent i april og valutajustert pask var i perioden ned 3,2 prosent, sammenlignet med samme måned året før, ifølge SAS' trafikkoppdatering
Da er vel siste dårlig nyhet servert for nå
Da er vel siste dårlig nyhet servert for nå
Redigert 08.05.2024 kl 11:29
Du må logge inn for å svare
Ransen
08.05.2024 kl 11:34
3608
Likefult svarer SAS med 3,5% opp på sine 12% bedre belegg enn NAS som falt 6,5% videre eller allerede 35% nedgang
Ransen
08.05.2024 kl 11:36
3611
Likefult svarer SAS med 3,5% opp på sine 12% bedre belegg enn NAS som falt 6,5% videre eller allerede 35% nedgang
Men samme for meg. Som langsiktig vurderer jeg salg på kr28 etter å ha høstet inn utbytte som kommer etter GF snart
Men samme for meg. Som langsiktig vurderer jeg salg på kr28 etter å ha høstet inn utbytte som kommer etter GF snart