Norwegian Group, Widerøe i boks, Oppkjøpsbud på vei???

NASLover
NAS 02.05.2024 kl 13:21 142285

Norwegian Group er utrolig attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.

- Selskapet sitter på en stor cash beholdning over 10.5 Mrd (Egenkapital) som stadig vokser
- Alle meglerhusene roper kjøp med en snitt pris på 21 kr/aksje
- SAS sliter og kanskje forsvinner eller tar lang tid å komme på beina før det blir lønnsomt
- Norwegian har inngått milliardkontrakt med Forsvaret
- Widerøe kjøpet er utført og synergier begynne å komme inn, full synergier allerede fra Q2 i år
- Olje er hedge mesteparten for Norwegian group ut 2026
- Strawberry avtale er i boks
- Oppkjøpsbud kan komme når som helst enten fra IAG eller RYANAIR ???
- Flytrafikken nærmere seg på nivå før covid-19
- Guidingen for 2024 uten widerøe synergier ligger mellom 2.5-3.2 milliarder
-Mulig utbytte på vei???
Jeg personlig synes at Norwegian group kommer til å bli beste Flyselskap i Nord. Take Off soon
Redigert 26.06.2024 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Stepping
06.06.2024 kl 10:34 2109

Hvorfor kommer det ikke noen oljepris oppdatering i dag?
Geirarne
06.06.2024 kl 10:26 2056

Om Norwegian hadde meldt 19 eller 50 % vekst, så hadde vel aksjen gått like dårlig.
Dette var overraskende, har tro på aksjen, så kjøper litt mer på dette nivået.
Bullen
06.06.2024 kl 10:19 2096

Markedsverdien er ned med ca 800 mill. Henger ikke på greip i utgangspunktet, men det er mye krutt og store penger i shorter gruppa
Arve P
06.06.2024 kl 10:16 2077

Vi får se. Q2-rapporten, som legges fram 12. juli, vil gi en pekepinn på om du har rett. Valutakurs og oljepris har beveget seg i riktig retning i den siste tiden, men lønnsoppgjøret for pilotene kommer til å koste en del og kan føre til ringvirkninger for andre grupper ansatte på sikt. Kursnedgangen i dag kan tyde på at en del investorer frykter økte kostnader. Jeg håper og tror at økte kostnader vil oppveies av sterk inntektsvekst fra høye passasjertall og press på billettprisene som følge begrenset kapasitet i flybransjen generelt.
Pih
06.06.2024 kl 10:16 2078

Nå er vel NAS kun verdt et par milliarder kroner om man trekker fra pengene de har på bok. Det bekrefter vel galskapen og hvor enormt feilpriset denne er nå
Bullen
06.06.2024 kl 10:07 2152

Limer inn fra newswebben 16 mai: Primary insider Svein Harald Øygard, Chair of the Board of Norwegian Air Shuttle ASA, has today purchased 40,719 Norweigan shares at a price of NOK 14.30 per share. Following the transaction, Mr Øygard owns 1,925,000 shares in the company.
Styeformannen har peiling og stoler på at Karlsen har dønn komtroll på kostnadene. Karlsen var også tidligere CFO
Fjellbris
06.06.2024 kl 10:05 2152

Godt innlegg👍
NAS etter økning passasjerer mai +19% nå vs mai i fjor og godt i gang/på vei inn i en ny rekord sommer (med lav oljepris) prises nå under kurs før streik ble avblåst. Hele effekten av at streik ble avverger der NAS trolig hadde tapt 150 mill daglig er blåst bort etter «trafikk tall mai opp 19% vs i fjor» - nesten ikke til å tro og henger ikke på greip! Rekylen opp kommer derfor snart, Pareto med kursmål kr 22 blir vinneren til slutt😀
Redigert 06.06.2024 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Geirarne
06.06.2024 kl 10:04 2139

Karlsen er stødig, han har kontroll på økonomien, det er jeg overbevist om.
Men dette krakket i dag, det kom uventet..
Stepping
06.06.2024 kl 10:00 2171

Tipper svaret på kostnad spørsmålet er at det er på vei ut av kontroll.
Bullen
06.06.2024 kl 09:56 2185

Du startet tråden med 12 positive argumenter for en måned siden. Det må jo gå litt rundt oppe i topplokket😂
Ransen
06.06.2024 kl 09:53 2185

Her er det computere som hjelper til. Det fundamentale er der, kursmålene er der, inntektene er der og merkenavnet med punktlighetspriser er der. Nr 1 i europa.
Det kan gå i oppkjøp nokså kjappt til denne prisen, men JF slipper nok ikke taket under 30 kroner aksjen.
Arve P
06.06.2024 kl 09:52 2183

Brutal kursnedgang i dag. Jeg syntes passasjertallene for mai var bra, med kraftig økning fra samme måned i fjor, men markedet likte tydeligvis ikke lavere yield, lavere kabinfaktor og økte kostnader som følge av kraftig økning i pilotlønningene. Kommentatoren i Børsmorgen i Finansavisen omtalte tallene som litt på den svake siden.

Jeg er likevel optimist og tror på økning framover. Jeg tror Norwegian kan klare guidingen på mellom 2,5 og 3,2 milliarder i overskudd for 2024. Oljeprisen er lavere enn forventet, dollarkursen ligger nå omtrent på forutsatt nivå, og passasjerveksten er stor. Så får vi håpe at de klarer å holde kostnadene under kontroll. Hvis de klarer mer enn 2,5 milliarder i overskudd i år, er en kurs på under 14 kroner per aksje billig. Neste kvartalsrapport blir svært interessant.
Redigert 06.06.2024 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
NASLover
06.06.2024 kl 09:46 2234

Kunne navneendring gir fart til kursen så vil jeg gjør det . Snakker om fakta
Redigert 06.06.2024 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
kokkohill
06.06.2024 kl 09:46 2190

Nas oppkjøp er gunstig nå , oppkjøpet vil i hovedsak kunne betales av NAS kontantbeholdning 😜
Squrly
06.06.2024 kl 09:45 2140

Buy, and NOK 22 TP
The stock has traded sideways last months and down today, but fundamentally the company appears rock solid. The outlook is reiterated
and provide upside to our estimates. While demand and ticket prices are always difficult to predict in Q2 (weather dependent), most external
indicators suggest that the upcoming summer will remain strong. With supply curbed, we expect improved margins and earnings for airlines.
NAS stand firm with a strong balance, competitive cost, solid foothold in the Nordics. Buy, NOK 22 TP; ~10x P/E’24E.
Stepping
06.06.2024 kl 09:41 2060

Kan vi ikke få 400 innlegg nå om hvor nære vi er ett bud på NAS ?
NASLover
06.06.2024 kl 09:37 2073

Husk at Capital Fund Management gikk inn 13.91 og tror ikke dem gir seg og kan hend at vi ser kursen under 10 også
Stepping
06.06.2024 kl 09:36 2076

Ein forstår det går dårlig når det i Juni snakkes om vinter sesongen.
ziik
06.06.2024 kl 09:34 2111

Når det ikke er noen logikk så kan man se 8 tallet også 🙂
NASLover
06.06.2024 kl 09:30 2077

Tror vi nok se 12 tallet snart
Fjellbris
06.06.2024 kl 09:15 2251

Opp 19% på passasjerer vs mai i fjor synes jeg er rart de omtaler som en svak rapport, samme mtp kursen faller såpass mye i dag….
Tror dette snur opp igjen snart og er en overreaksjon samt shorterne jobber på desverre.
Gleder meg til juni trafikk tall og Ikke minst Q2 res.
Pareto øker til kr 22 og ser hva som kommer:
Outlook
remains good, albeit few comments, but we think NAS is on track to match expectations. Buy and NOK 22 TP; 10x P/E’24E.
Hardly
06.06.2024 kl 09:14 2224

Her selges og kjøpes det 4538 aksje bolker i ett kjør. Tydeligvis en aktør som kjører kursen.
niets
06.06.2024 kl 09:14 2228

Jepp. Slik har det vært lenge her nå. Shorterne kjører på ved gode nyheter. Aksjen går motsatt av hva de fleste forventer. Mange kaster seg, og den negative utviklingen forsterkes.
ziik
06.06.2024 kl 09:14 2198

Snakk om å bli overrasket. Var 110% sikker på at jeg logget inn til grønn nas i dag.
Geirarne
06.06.2024 kl 09:12 2214

Vekstselskap som vokser, men ikke aksjekursen? Merkelig greier.
Singa
06.06.2024 kl 09:09 2263

Jeg tenker at spørsmålet nå mange stiller seg er hvor lenge gidder jeg å holde på med denne aktien. Shortingens sanne ansikt, styrt kursutvikkling.
NASLover
06.06.2024 kl 09:06 2309

NORWEGIAN AIR SHUTTLE
May traffic statistics
We consider this a weak report for Norwegian Air Shuttle, with a yield below expectations. We expect 2% negative revisions to consensus 2024e adj. EBITDA and believe a 3–5% negative share price reaction is warranted.
Hardly
06.06.2024 kl 09:04 2338

OBS OBS. Vil bare minne om støtten på rundt 14,50 og 13 tallet.
Fjellbris
06.06.2024 kl 08:55 2396

Meget bra, bare vent DNB som har kjøpt siden de senket kursmål til kr 19 pga streikefaren, hever nok snart igjen de også til 21-22.
Me
06.06.2024 kl 08:54 2421

NAS reported traffic figures for May with the load factor down 2pp y/y to 82% and total yield down 3% y/y to NOK 0.86. With 19%
y/y capacity (ASK) growth, amid 7% y/y sector length growth, transported passenger rose 12% y/y to 2.14mill. Sector length and
capacity to southern Europe explains most of the load and yield pressure but should be reflected by lower unit cost. Overall, traffic
revenues are estimated up 14% y/y. Widerøe (reported separately) continue to report stellar traffic figures with load factor up 7pp
y/y to 69%, and 333k PAX (up 10% y/y), corresponding to 23% y/y revenue growth. In total, 2.5mill PAX travelled with NAS. Outlook
remains good, albeit few comments, but we think NAS is on track to match expectations. Buy and NOK 22 TP; 10x P/E’24E.
Strategi
06.06.2024 kl 08:53 2434

Personlig samler jeg nå utbytte kvartal på kvartal fra et selskap som renner over av cash og som er i støtet markedsmessig.
Ting må løses noe underveis ihht. utbytte, men midlene ivaretas på en utmerket måte med gode renter så lenge.
NASLover
06.06.2024 kl 08:51 2453

Har du linken?
Geirarne
06.06.2024 kl 08:48 2728

Pareto update med 22 kr i kursmål.
Strategi
06.06.2024 kl 08:46 2727

Personlig samler jeg nå utbytte kvartal på kvartal fra et selskap som renner over av cash og som er i støtet markedsmessig.
Ting må løses noe underveis ihht. utbytte, men midlene ivaretas på en utmerket måte med gode renter så lenge.
Fjellbris
06.06.2024 kl 08:46 2715

Ja meget gode trafikktall for mai, NAS opp 19% vs mai i fjor👌😀
……..
Norwegian fløy 2,5 millioner i mai og sommerprogrammet er nå godt i gang.

Publisert 6. juni 2024 kl. 08.02
Eivind Aakre
Saken oppdateres.
I mai fløy Norwegian 2,1 millioner passasjerer, mens Widerøe hadde noe over 333.492 passasjerer. Totalt var det like over 2,5 millioner som fløy med Norwegian Gruppen i mai.
I april fløy gruppen totalt 2,2 millioner passasjerer.
Sammenlignet med fjoråret var det en markant økning på 19 prosent for Norwegian, mens Widerøe var uendret.
Kapasiteten (ASK) var 3.466 millioner setekilometer, opp 19 prosent fra samme periode i fjor. Faktisk passasjertrafikk (RPK) var 2.843 millioner setekilometer, en økning på 16 prosent fra mai 2023. Kabinfaktoren endte på 82 prosent, ned to prosentpoeng.
Strategi
06.06.2024 kl 08:22 2895

Ja bra tall som underbygger at Norwegian leverer som forventet før selskapet nå stuper inn i høysesong som varer ut Oktober.
Samtidig ser vi at interessen for Norge som vinter destinasjon øker på, i denne sammenheng vil nok også Strawberry avtalen med Stordalen få en stor betydning.
Oljepris og valutaene USD og Euro er svært gunstige om dagen og utsiktene for at dette fortsetter er svært gode.

Klatringen tilbake til kurser 19-21 begynner forhåpentligvis omgående.

Nå er det halvårsresultatene som er neste bekreftelse vi venter på.

July
4 July
Monthly traffic data June

12 July
Second Quarter results (Q2)

Redigert 06.06.2024 kl 08:27 Du må logge inn for å svare