Morrow bank - hva er status?

Moge
MOBA 03.05.2024 kl 13:39 985

Hei,

Jeg var relativt tidlig inn i komplett bank, og har som mange andre tapt penger på det.

I tråd med fallende entusiasme, har jeg mistet oversiktene over hva som er status med Morrow Bank.

Etter å ha lest siste årsrapport og kvartalsrapport lurer jeg på et par ting:

1. Med bedre lønnsomhet i 2023, hva er forventningene til utbytte? Kjernekaptialdekningen er mer enn god nok, litt usikker på hvorfor overskudd fra 2023 skal brukes utelukkende vekst, og ikke til utbytte.

2. Til tross for at ledelsen virker å ha levert, så virker lønningene å være høye. Kanskje er det mer problematisk at total kompensasjon i stor grad er lønn og i mindre grad opsjoner som ville samkjørt interessene til aksjonærer og ledelsen.

3. Kutt i forward flow avtale. Årsaken til at forward flow avtalene er dårlige er vell i hovedsak knyttet til at det er dårlig butikk i å beholde dårlige lån. Hva er verdien/risikoen av å beholde disse?
E Desperados
I dag kl 09:25 59

Hva tenker vi om Q2. Dersom driften nærmer seg hva som er guidet for Q4 2025 så bør vel denne også nærme seg P/B 1?
finno
13.06.2024 kl 18:58 347

+4,13 % i dag og fin utvikling den senere tiden. Noen som vet noe om hva som skjer?
turnaroundstdv
28.05.2024 kl 12:32 585

Status er veldig god, ROE har tikket oppover samtidig som p/b fortsatt er depressed. Boken vokser, kjappen er lønnsom, kursen står stille......
navnkalle
03.05.2024 kl 19:18 922

De har vel billigste rente på 10,5%. Innskuddsrente på 4,5%. Det skal komme rimelig mye nedskrivninger før man er nede på dagens aksjekurs i P/B. Jeg solgte meg ut for noen år siden, og har kjøpt meg inn nå etter emisjonen på 4,5. Har ikke tro på utbytte her, men har et håp om oppkjøp eller bare økende resultater. Så lenge de tjener penger og ikke skriver ned verdier…
hatitchi
03.05.2024 kl 13:56 970

Når jeg kan låne til 2-3 % rente av Morrow Bank samtidig som jeg betaler 5,5 % på boliglånet er jeg ikke akkurat overrasket over at du har tapt penger.