HRGI, Siemens, Mitsui, Thyssenkrupp m.fl
Horisont Energi As, Horisont Karbon As, Horisont Infra As og Horisont Ammoniakk As.
https://horisontenergi.no/en/projects/
https://horisontenergi.no/en/projects/
Redigert 01.01.2025 kl 20:30
Du må logge inn for å svare
Osvaldsen
09.09.2024 kl 09:03
1279
Fortsatt bare en på kjøp kr 2,95. Denne er så dau at selv roboten ikke gidder mer....
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
09.09.2024 kl 18:56
1231
Overraskende hvor gavmilde noen Hrgi aksjonærer har vært i dag. Riktignok kun noen få aksjer, men dog. Kjøpe dyrt og selge billig er ikke bærekraftig har jeg hørt.
Osvaldsen
11.09.2024 kl 08:57
1139
Eneste på kjøpersiden har flyttet ordren fra 2,8kr til 2,7kr....
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
14.09.2024 kl 09:03
1053
Av nyheter ila høsten tror jeg vi før følgende: Gassavtale med Equinor og salg av siste rest av BB’s årsproduksjon. Søknad om EU støtte og ny(e) partnere for Horisont Infra/Gismarvik. Avklaring av lisenssøknaden i Nordsjøen og litt lommepenger fra e.on: feks 200 mill. for de 10 mill aksjene styret kan friste med (eller mer presist: e.on’s styreleder i Hrgi)
Redigert 14.09.2024 kl 09:19
Osvaldsen
14.09.2024 kl 09:25
1110
Av nyheter i løpet av høsten tror jeg dere får følgende: Emisjon.
Osvaldsen
Osvaldsen
Redigert 14.09.2024 kl 09:26
Taycon
14.09.2024 kl 09:31
1161
Kaviarkongen. Leste du ikke hva jeg skrev om lommepenger? Faen, glemte at jeg ikke skulle svare deg og at du er Persona non grata her.
Redigert 14.09.2024 kl 09:39
Osvaldsen
14.09.2024 kl 09:39
1213
Hvor mange 100 millioner var det Hrgi fikk for "salget" av 50% av Polaris til PgNig sa du? Var det 200mill dere spekulerte i? Hva ble fasit?
Hvorfor skulle noen gi lommepenger til Hrgi?
Osvaldsen
Hvorfor skulle noen gi lommepenger til Hrgi?
Osvaldsen
Taycon
14.09.2024 kl 10:00
1201
Nei, si det. Muligens fordi E.on allerede har investert 370 mill/25% av Hrgi og evt. vil ha ca. 50% eierskap. Avtalen med Orlen er konfidensiell og både kan og kan ikke inneholde klausul om vederlag ved div. milestones. Det Eidesen har sagt er at det vanligvis avtales vederlag i slike transaksjoner. Så kan man jo velge hvem man vil høre på.
Redigert 14.09.2024 kl 10:07
Taycon
14.09.2024 kl 10:13
1196
I motsetning til deg, så tror vitterlig e.on, Orlen og Fertiberia på Hrgi. Enova tror også og har av den grunn gitt selskapet en gave på kr. 482.000.000. Så er det opp til Hrgi om de innkasserer.
Osvaldsen
14.09.2024 kl 10:18
1235
Hrgi har en verdi på 70mill og da tenker du at E.on vil betale 200mill for 25% til av selskapet? Snart på tide å lære seg å bruke en kalkulator?
Dersom det har vært et salg skal det selvsagt føres i regnskapet noe annet er direkte ulovlig. Tenker du at Hrgi mottar vederlag under bordet? Som jeg sa den gang og fortsatt sier så får ikke Hrgi noe kontanter av betydning av denne transaksjonen. Vederlag ved milestones er mer realistisk men da kreves det at Hrgi er i stand til å nå milestones og det er de ikke pr nå. Så, om Hrgi har mottatt vederlag vil det vises i regnskapet og da spør jeg igjen, hvor mye var det snakk om?
Osvaldsen
Dersom det har vært et salg skal det selvsagt føres i regnskapet noe annet er direkte ulovlig. Tenker du at Hrgi mottar vederlag under bordet? Som jeg sa den gang og fortsatt sier så får ikke Hrgi noe kontanter av betydning av denne transaksjonen. Vederlag ved milestones er mer realistisk men da kreves det at Hrgi er i stand til å nå milestones og det er de ikke pr nå. Så, om Hrgi har mottatt vederlag vil det vises i regnskapet og da spør jeg igjen, hvor mye var det snakk om?
Osvaldsen
Taycon
14.09.2024 kl 10:39
2148
Du er jo helt på tur. Hrgi har ikke en verdi på 70 mill, det er prisen du kan betale for å skaffe deg noen få aksjer på minibørsen. Prøv å kjøp noen mill til dagens kurs, så kan du se hva som skjer. Avtalen er som sagt konfidensiell.
Redigert 14.09.2024 kl 11:12
Osvaldsen
14.09.2024 kl 11:01
2144
Helt riktig, da blir verdien 70mill. Hvorfor mener du noen skulle betale flere ganger mer for eierskap? E.on har nok avskrevet denne særdeles dårlige investeringen for lengst.
Hva er årsaken til at Hrgi forskyver investeringsbesluttning til 2026? Bør de ikke komme fortest i gang? Det går mot en avvikling i 2026. Kassen er da tom og håpet ute.
Det har ikke noe å si om avtalen er konfidensiell eller ikke. Har Hrgi mottatt vederlag blir det ført i regnskapet. Når de ikke har ført noe så har de heller ikke fått noe vederlag. Det ser ut som Bjørgulf gir bort investeringen din Taycon. Den grønne euforien er over og det er det for Hrgi også høyst sannsynlig....
Osvaldsen
Hva er årsaken til at Hrgi forskyver investeringsbesluttning til 2026? Bør de ikke komme fortest i gang? Det går mot en avvikling i 2026. Kassen er da tom og håpet ute.
Det har ikke noe å si om avtalen er konfidensiell eller ikke. Har Hrgi mottatt vederlag blir det ført i regnskapet. Når de ikke har ført noe så har de heller ikke fått noe vederlag. Det ser ut som Bjørgulf gir bort investeringen din Taycon. Den grønne euforien er over og det er det for Hrgi også høyst sannsynlig....
Osvaldsen
Taycon
14.09.2024 kl 11:06
2207
Tenker e.on eller andre tungvektere i en potensiell forhandling om kjøp av 10 mill. aksjer refererer til Osvaldsen og kurs på 3.14. Vi gir 31.4 mill - ref. Osvaldsen/verdi - ikke en krone mer🥳
Redigert 14.09.2024 kl 11:11
Taycon
14.09.2024 kl 11:22
2222
Grønn eufori var det når Hrgi aksjen ble omsatt til kr 115. Får atter en gang påminnelse om at det er totalt bortkastet å diskutere med deg. Du kan fokusene på bærekraftig kaviar og jeg forsetter å drømme med e.on, Orlen og Feriberia.
Osvaldsen
14.09.2024 kl 11:41
2216
Forhandling om kjøp av aksjer? Du tenker på rettet emisjon. Prisen kommer ikke til å bli 3,14 da for å si det sånn. La oss ta ditt eksempel med 10mill aksjer til en kurs på 1,5kr. Det vil holde hjulene i gang i 6 uker (les: betale lønna til Bjørgulf &co). Noe mer enn det er det ikke. Nei, det går mot en kontrollert avvikling i 2026.
2stk CEO? Ler godt av den! Har du sett The Office? Der hadde de også det 😉
Osvaldsen
2stk CEO? Ler godt av den! Har du sett The Office? Der hadde de også det 😉
Osvaldsen
Osvaldsen
14.09.2024 kl 23:09
2132
Hehe, høres håpløst ut men så langt er det 1-0 til Osvaldsen 😉
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
14.09.2024 kl 23:30
2127
Svar som forventet. I din verden er det alltid, i alle sammenhenger og uten unntak 1-0 til deg. Er ikke arena for å dele ut diagnose, så lar det ligge🥳
Redigert 14.09.2024 kl 23:31
Taycon
15.09.2024 kl 10:28
2085
I motsetning til mr. Short, så tror jeg følgende: Prisen settes nå av noen få, små hobby investorer. Det er knapt omsetning og underliggende verdier og fremtidig potensial er totalt oversett. Verdien av Hrgi vil først synliggjøres ved melding om signifikant fremgang, slik som f.eks. ny partner, rettet emisjon på verdi nivå, ny lisens eller bud med voksen premie. Før PMI status og i forbindelse med fisjon, ble selskapene verdsatt til nær en halv mrd. ref. verdi rapport av des. 23. Meget attraktiv RR, men passer nok best for de som tåler høy risiko og har tålmodighet til vente på høy premie.
Redigert 15.09.2024 kl 10:29
Osvaldsen
15.09.2024 kl 19:27
2029
Et lite paradoks her er jo at du nevner alle andre selskap enn det du er investert i. Hva kommer det av? Har du ikke troen på Hrgi bare partnerne?
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
15.09.2024 kl 19:55
2046
E.on Fertiberia og Orlen’s eier/partnerskap er i min verden langt mer interessant enn hva du måtte mene. Du er kronisk negativ til selskapet og forstår ikke hvorfor du gidder å bruke tid her. Bortsett fra at du er kort ..eller short på godt norsk😂
Osvaldsen
15.09.2024 kl 21:08
2023
At du mener det tror jeg ikke noen har i mot men da er det kanskje bedre å investere i de fremfor i et selskap som kun kan vise til luftige planer på overhead? Uten at dette på noen måte er en kjøp/salg anbefaling. Klarer ikke helt se logikken hverken i investeringen din eller i kommentarene dine. Short i Hrgi? Det tror jeg ikke er mulig....
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
15.09.2024 kl 21:36
2011
Mitt bet er på ren nh3, verdikjede og lagring av co2. Ditt bet er på grønn kaviar. At du mener Hrgi/e.on, Fertiberia og Orlen har luftige planer er 0 problem for meg. Sikkert derfor Enova har gitt selskapet en betinget gave på kr. 482.000.000,- eller ca. 7 ganger dagens m.cap. Trenger sikkert ikke å nevne nylig PMI status for ytterligere potensiell EU støtte, men kanskje greit å gjenta for sikkerhets skyld.
Redigert 15.09.2024 kl 22:04
Osvaldsen
15.09.2024 kl 22:49
1984
Ja, men hvordan skal du få noe ut av investeringen din? Hvorfor har de flyttet investeringsbesluttningen til 2026? Ser ikke for meg at du som er aksjonær skulle ha noen som helst utfordring med å svare på det.
Grønn kaviar? Finnes det? Mulig den blir det om den er gått ut på dato? Du har ingen anelse om hva som er mitt bet 😉
En betinget gave på 482mill, bare kjipt at betingelsen er 20mrd.....
Osvaldsen
Grønn kaviar? Finnes det? Mulig den blir det om den er gått ut på dato? Du har ingen anelse om hva som er mitt bet 😉
En betinget gave på 482mill, bare kjipt at betingelsen er 20mrd.....
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 08:00
1975
Du kan jo kontakte Kristian Falnes og høre hvorfor han gidder å være aksjonær i Hrgi. Mulig han klarer å nå inn, men tviler. Arne Fredly gidder nok ikke svare deg.
Leiv Kallestad svarer vanligvis ila kort tid og han kan jo svare på alle dine spørsmål. Som du allerede har ditt eget svar på.
leiv.kallestad@horisontenergi.com
Leiv Kallestad svarer vanligvis ila kort tid og han kan jo svare på alle dine spørsmål. Som du allerede har ditt eget svar på.
leiv.kallestad@horisontenergi.com
Redigert 16.09.2024 kl 08:29
Osvaldsen
16.09.2024 kl 09:14
2007
De har nok bare tabbet seg ut. De håpte på noen kjappe kroner i den grønne euforien og nå kommer de seg ikke ut, det er ingen kjøpere.
Så du vet ikke hvorfor de flytter beslutningen til 2026? Burde ikke det være ganske viktig for en aksjonær?
Osvaldsen
Så du vet ikke hvorfor de flytter beslutningen til 2026? Burde ikke det være ganske viktig for en aksjonær?
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 10:14
1989
Trenger ikke dele noe som helst med deg om hva jeg vet og ikke. Det er bortkastet tid. Må innrømme at det til tider er festlig å diskutere med deg, men gidder ikke mer nå.
Redigert 16.09.2024 kl 18:09
Osvaldsen
16.09.2024 kl 10:26
1987
Så gøy! Da kan vi ha det veldig festlig fremover 🙂
Men det er ikke bare meg som kan ha interesse av å vite det må du skjønne. Det er jo det hele Hrgi står og faller på. Om de bestemmer seg for å gå videre og investere i fabrikk og co2 lager trenger de masse masse masse masse penger og om de ikke gjør det, hva da? Avvikling? Det burde hvertfall være i din interesse som aksjonær.
Osvaldsen
Men det er ikke bare meg som kan ha interesse av å vite det må du skjønne. Det er jo det hele Hrgi står og faller på. Om de bestemmer seg for å gå videre og investere i fabrikk og co2 lager trenger de masse masse masse masse penger og om de ikke gjør det, hva da? Avvikling? Det burde hvertfall være i din interesse som aksjonær.
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 11:51
2000
High risk, high return eller kun bare en kontrær investering som Kristian Falnes liker å kalle det.
Kanskje ikke like høy risk som i din favoritt Polarfisk - de står vel med begge bena i Skifteretten eller har de presset ut noen gram bærekraftig russisk kaviar. Ikke Stør fra Ukraina ser jeg og trodde ikke russisk kaviar var så hot om dagen, men hva vet jeg..
https://polarfisk.no/
Kanskje ikke like høy risk som i din favoritt Polarfisk - de står vel med begge bena i Skifteretten eller har de presset ut noen gram bærekraftig russisk kaviar. Ikke Stør fra Ukraina ser jeg og trodde ikke russisk kaviar var så hot om dagen, men hva vet jeg..
https://polarfisk.no/
Redigert 16.09.2024 kl 12:39
Osvaldsen
16.09.2024 kl 13:41
1970
Interessant, du mener det er høyere risiko i Polarfisk, hvorfor mener du det? Med informasjon tilgjengelig her på forumet kan den vanlige mann i gata enkelt finne ut hvorfor det ble et krav og hvordan det ble løst, men det virker ikke å gjelde deg? Diskutere gjerne Polarfisk men da på riktig tråd. Det skulle jo tatt seg ut om vi diskuterer Polarfisk på en Hrgi tråd, folk kan jo tro at Hrgi har begynt med stør, hehehehe.
Hva kommer det av at du ikke tør diskutere Hrgi? Du skal alltid prøve å avlede oppmerksomhet bort fra den ved å begynne å skrive om andre aksjer. Hvorfor har de utsatt investerings beslutning til 2026?
Vi kan jo sette opp en liten liste?
Hva besitter/behov har de:
Hrgi: -Tillatelse på papir til co2 lagring som de ikke har penger til
- Planer om en fabrikk om 6år, men foreligger ingen beslutning, ingen penger til
- behov for ca 20 milliarder
Polarfisk: - Konsesjon vassdrag
- Anlegg med fisk i drift
- Kapitalbehov ca 20 millioner
Så kan vi jo prøve å holde oss til riktig ticker så blir alt så mye ryddigere 🙂
Osvaldsen
Hva kommer det av at du ikke tør diskutere Hrgi? Du skal alltid prøve å avlede oppmerksomhet bort fra den ved å begynne å skrive om andre aksjer. Hvorfor har de utsatt investerings beslutning til 2026?
Vi kan jo sette opp en liten liste?
Hva besitter/behov har de:
Hrgi: -Tillatelse på papir til co2 lagring som de ikke har penger til
- Planer om en fabrikk om 6år, men foreligger ingen beslutning, ingen penger til
- behov for ca 20 milliarder
Polarfisk: - Konsesjon vassdrag
- Anlegg med fisk i drift
- Kapitalbehov ca 20 millioner
Så kan vi jo prøve å holde oss til riktig ticker så blir alt så mye ryddigere 🙂
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 14:00
2017
Har diskutert Hrgi med deg siden tidenes morgen og er jo ikke den eneste som har gjort det. Akkurat nå så ler jeg av at selveste Osvaldsen eller kaviarkongen er inne i bærekraftig russisk kaviar. Tror vel egentlig du er litt småforelsket i Hrgi eller har tapt en god slum penger på den. Hvorfor skulle du ellers gidde å skrive om Hrgi. Du kan jo sende dine bekymringer eller spørsmål til leiv.kallestad@horisontenergi.com så får du muligens noen svar på det du egentlig ikke er interessert i.
Redigert 16.09.2024 kl 14:06
Osvaldsen
16.09.2024 kl 14:07
2009
Du diskuterer ikke Hrgi, du viser bare til andre selskaper. Men prøver gjerne igjen jeg så vi får ta det viktigste først. Hvorfor har de utsatt beslutningen?
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 14:10
2018
Prøver en gang til: Kontakt selskapet og rett dine spørsmål dit. Legg gjerne ut svarene her.
Mulig du får svar på noen av dine spørsmål hvis du gidder å lytte til denne:
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240829_1
Mulig du får svar på noen av dine spørsmål hvis du gidder å lytte til denne:
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240829_1
Redigert 16.09.2024 kl 14:17
Osvaldsen
16.09.2024 kl 14:17
2039
Synes det er rart at du som aksjonær ikke vet det, det påvirker investeringen din i all høyeste grad. Hva skjer om de ikke klarer å skaffe midler? Da er investeringen tapt og det blir avvikling. Som de sier selv; det er utfordrende å skaffe midler.
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 14:28
2055
Går i sirkel her nå mr. Osvaldsen. Hva du synes er rart eller hva du finner på å utlede av hva jeg skriver interesserer meg like lite som dit engasjement i Polarfisk - dvs. nada. Dessuten er du rå på at ta ting ut av kontekst, slik at det passer inn i det svaret du allerede har i din egen skalle:) Minner litt om Donald.
Redigert 16.09.2024 kl 14:29
Osvaldsen
16.09.2024 kl 14:33
2095
Det er du som drar inn Polarfisk støtt og stadig så det virker som du har interesse av den. Hvorfor mener du det er høyere risiko i Polarfisk kontra Hrgi? Det var din påstand så da er det ikke noe problem for deg å svare på det 🙂
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 14:42
2101
Virker jo bunnsolid:) men emisjonen du deltok i har vel muligens ryddet unna tvangspantet.
Utstyrsleverandøren Algeco Norway tok forrige uke tvungen pant på 2,99 millioner kroner hos Polarfisk, som fortsatt ikke har betalt noen kontormoduler som ble levert sommeren 2021.
https://www.intrafish.no/okonomi/inkassosaker-og-tvungen-pant-for-over-3-millioner-kroner-hos-stor-oppdretter-pa-pengejakt/2-1-1395434
Utstyrsleverandøren Algeco Norway tok forrige uke tvungen pant på 2,99 millioner kroner hos Polarfisk, som fortsatt ikke har betalt noen kontormoduler som ble levert sommeren 2021.
https://www.intrafish.no/okonomi/inkassosaker-og-tvungen-pant-for-over-3-millioner-kroner-hos-stor-oppdretter-pa-pengejakt/2-1-1395434
Osvaldsen
16.09.2024 kl 14:46
2094
Som sagt, du kan enkelt lese deg frem til hvorfor kravet oppstod og hvordan det ble innfridd. Er dette argumentet ditt for at Polarfisk har høyere risiko enn Hrgi?
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 14:52
2110
Jeg bryr meg ikke om hvorfor kravet oppstod, jeg bryr meg heller ikke om bærekraftig russisk kaviar eller hva du måtte mene om Hrgi. God humor derimot:)
Vil på børs med russisk caviar til 133 mill. Anker Bergli havarerte først med røye, så med hundefôr før han satset på stør og russisk kaviar.
https://www.finansavisen.no/sjomat/2024/07/29/8155063/anker-bergli-og-polarfisk-hentet-millioner-pa-dumpingkurs-de-reelle-verdiene-er-mye-mye-storre
Vil på børs med russisk caviar til 133 mill. Anker Bergli havarerte først med røye, så med hundefôr før han satset på stør og russisk kaviar.
https://www.finansavisen.no/sjomat/2024/07/29/8155063/anker-bergli-og-polarfisk-hentet-millioner-pa-dumpingkurs-de-reelle-verdiene-er-mye-mye-storre
Redigert 16.09.2024 kl 15:04
Osvaldsen
16.09.2024 kl 15:05
2130
Jeg spør ikke om du bryr deg om hvorfor kravet oppstod, jeg lurte på om det var argumentet for at det var høyere risiko i Polarfisk kontra Hrgi?
Osvaldsen
Osvaldsen
Taycon
16.09.2024 kl 15:06
2131
Taycon
16.09.2024 kl 15:11
2159
God humor er det i alle fall, men skal selvfølgelig ikke skue hunden på håret selv om han har trynet med både røye og hundefor. Mulig dere gjør 10 gangen med russisk bærekraftig kaviar. Lykke til.
Redigert 16.09.2024 kl 15:12
Osvaldsen
16.09.2024 kl 15:17
2216
Helt innafor å være skeptisk med den historikken, det er jeg også. I og med at han har kommet veldig langt denne gangen og det totale behovet for kapital er lavt så veide det tyngre enn skepsisen så da ble det et lite bet 😉 Så er det også litt "eksotisk" å eie i eneste størkonsesjon og anlegg i Norge og skulle det gå på dunken så får det heller være.
Osvaldsen
Osvaldsen
Redigert 16.09.2024 kl 15:20
Taycon
19.09.2024 kl 08:04
2075
For spesielt interesserte. 14 patent søknader hvorav er 2 meddelt og øvrige under behandling.
https://search.patentstyret.no/advanced/#/patent?cs=Horisont%20Energi&size=50
https://search.patentstyret.no/advanced/#/patent?cs=Horisont%20Energi&size=50
Redigert 19.09.2024 kl 08:04
Taycon
22.09.2024 kl 08:16
1998
Horisont Energi is a clean energy, carbon infrastructure and storage company.
We have a dedicated and highly skilled team progressing the commercial maturity of our planned projects, paving the way to a carbon neutral future.
Here is a brief presentation of our projects: https://horisontenergi.no/news/accelerating-the-transition-to-a-carbon-neutral-future/
We have a dedicated and highly skilled team progressing the commercial maturity of our planned projects, paving the way to a carbon neutral future.
Here is a brief presentation of our projects: https://horisontenergi.no/news/accelerating-the-transition-to-a-carbon-neutral-future/
Redigert 22.09.2024 kl 08:18
Taycon
24.09.2024 kl 17:24
1866
Sandnes, Norway 24 September 2024: Horisont Energi (EURONEXT: HRGI) (the "Company") hereby announces that it has, in conjunction with its Board of Directors and major shareholders, initiated a strategic review to explore several options for its project portfolio within CCS and clean ammonia.
The aim is to identify and evaluate opportunities that will maximize shareholder value and ensure that the Company is well-positioned to secure the requisite funding essential for meeting the Company’s key project milestones and the successful execution of its long-term strategy.
Further updates regarding the outcomes of this strategic review and its implications for the Company's operations and strategic direction will be communicated in due course.
Danske Bank, Norwegian Branch, has been appointed as financial advisor. https://newsweb.oslobors.no/message/628436
The aim is to identify and evaluate opportunities that will maximize shareholder value and ensure that the Company is well-positioned to secure the requisite funding essential for meeting the Company’s key project milestones and the successful execution of its long-term strategy.
Further updates regarding the outcomes of this strategic review and its implications for the Company's operations and strategic direction will be communicated in due course.
Danske Bank, Norwegian Branch, has been appointed as financial advisor. https://newsweb.oslobors.no/message/628436
Redigert 24.09.2024 kl 17:25
skadi
24.09.2024 kl 17:38
1875
På tide de to CEO'er få ut fingeren og finner på noe smart. Ellers få nok han Osvaldsen rett i sine dystre spådommer. 💪