Lifecare - Få dager igjen til en ny emisjon med stor rabatt

HP17
LIFE 11.05.2024 kl 14:19 27857

Er dere våkne og har fått med dere nyheten at Lifecare skal sette en emisjon på potensielt instill 90 millioner og med en stor rabatt?

Rabatten er på hele 35% av snittkursen de siste 3 dager før EGM (16.05.24) og kursutviklingen neste uke blir viktig mht hva emisjonskursen blir.
Jo lavere snittkursen blir jo lavere blir emisjonskursen. Hva mener dere om dette?

Utdrag av meldingen.
"Pursuant to the underwriting agreements for the Rights issue, the subscription price in the Rights Issue shall be the theoretical ex rights price (TERP) based on the volume-weighted average price (VWAP) of the Company's shares on Euronext Growth Oslo the three trading days prior to the EGM, less a discount of at least 35%. However, the maximum subscription price for the New Shares shall not exceed a 15% premium to the TERP calculated based on the last closing price of the Company's shares on Euronext Growth Oslo prior to the Company's announcement of the partially underwritten Rights Issue less a discount of at least 35%."
https://newsweb.oslobors.no/message/616919
elnomi
18.06.2024 kl 21:04 2344

I går skrev komiske-Ali følgende «Jeg anser Lifecare som null risiko»!

I dag var det ned nesten 18% i denne risikofrie aksjen, hvor mye ned i morgen helt risikofritt?
Det er alltid småaksjonærer som ender som null risiko tapere?
Redigert 18.06.2024 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.06.2024 kl 21:07 2337

Jeg synes, at YNWA er en barnlig idiot, men ret skal være ret: Jeg tror, at han/hun henviser til produktrisiko og ikke kursrisiko, når han/hun kommer med dumme udtalelser om “NULL risiko”.
Redigert 18.06.2024 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
Karsten07
18.06.2024 kl 21:23 2314

Haha, jeg har nok aldri vært en trader.. men jeg har lært hvordan jeg skal få mest ut av en emisjon.. nettopp fordi jeg er langsiktig. Jeg skjønner at sannheten svir for deg for du har åpenbart tapt penger.. men jeg overtegnet 250% og fikk det godkjent.. so...? Om man går inn med 10 000,- eller 100 000,- det betyr faktisk ingenting. Det er hvordan man forvalter midlene som er det avgjørende..
Araber
19.06.2024 kl 09:38 2026

Karsten.skriver. Det er hvordan man forvalter midlene som er det avgjørende..

Man forvalter ved å kjøpe på lave aksjekurser og selger når aksjekursen har øket med ...............%

De er det vel bare og vente til emiaksjene skal lempes ut, og det er rett rundt hjørnet
Redigert 19.06.2024 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2024 kl 10:08 1970

Kursen fortsætter i dag længere ned mod emi-kurs… hvem skulle dog have troet det🙃

Hårdt at se papirpengene forsvinde, men dejligt at tænke på, at smerten snart er ovre, og så skal vi🚀🚀
rosgun
19.06.2024 kl 10:11 1966

Tipper kursen faller til 10-30% 1,65-1,80) over emikurs idag/imorgen, deretter vil det gå rett opp på mandag/tirsdag til uka.
Dette var jo en «fille» emisjon hvor du fikk pr 3. akjse, dvs hadde du 90 000 aksjer fikk du kjøpt 30000 aksjer til 1,50…

Jeg skjønner bare ikke reaskjonen kursen har fått- helt uten grunn altså….

Bare småpenger…

At folk tør å selge idag/imorgen med evt tap er uforståelig…

Kursen blir manipulert på lav omsetning, og folk blir loppet for penger.

Hold på aksjene, i mitt hode skal kursen til 3-4 kroner ila uka som kommer……

Skjønner ikke panikken i hele tatt- bare tullball🥂

Som sagt er den nye trenden at større investorer bruker proffe , feks Pareto til å herje med aksjer om dagen slik at de får billigere oris, gjerne de som ikke var med på emisjonen, men som vil inn i aksjen akkurat bå…

At svake sjeler selger og får hjertestipp på veien forstår jeg, men hvorfor selge- ikke lett p si hvor bunnen settes før den løper tilbake til start på kr 2,7-2,8… Derfra over 3 mot kr 4…..

Har tro på at Pet delen blir en vinner🥂
Redigert 19.06.2024 kl 10:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2024 kl 10:43 1904

Der er noget psykologi i, at vi netop har fået melding om forsøg på hunde, og derfor kan forvente “ørkenvandring” frem til næste melding. Forventning om manglende momentum i kurs-triggers får folk til at sælge kortsigtet.
Krølltanga
19.06.2024 kl 10:44 1899

Helt koko at folk tør å selge nå. Omsetning nå: 865000,- det er lommerusk. Kursen manipuleres ned. Hold hold hold - eller kjøp. Denne skal rett opp igjen i løpet av de nærmeste dagene - vi vet bare ikke eksakt når.
Karsten07
19.06.2024 kl 11:32 1853

Stemmer ikke helt det du skriver, dette var en emisjon med fortrinnsrett, overtegning og evnt. tildeling til tegnere uten retter.

Tenker at det ikke er panik i markedet heller. Tiipper mange har gjort som meg. Overtegnet godt, og solg aksjene de har for å få tapet trukket fra skatten og for å finansiere emi aksjene. Regnet feil i går da jeg tok utgangspunkt aksjene som ga rettigheter, og ikke tildelte. Så da overtegnet jeg faktisk 410% og fikk det godkjent. Jeg var nok ikke den eneste.
Bulleys
19.06.2024 kl 12:27 1776

Aksjene kommer neste uke etter at Lifecare har notert dem i Brreg.no er det en som skriver
Betonghue
19.06.2024 kl 12:40 1755

EMI-aksjene er for en stor del holdt tilbake siden en hel del av dere bønder IKKE har betalt! Savvy? Som en stor amerikansk President med rosa hår og Titten Tei look-alike sa; "You have to pay your Bills" !!
Bullen
19.06.2024 kl 12:45 1743

Kontoen er trukket. Aksjene er muligens tilgjengelige for handel imorgen
Bulleys
19.06.2024 kl 12:48 1741

Ja jeg er åsså trukket. Tenkte meg det att dem muligens kunne komme i morgen. Men ikke noe hast for min del jeg skal ikke selge med det første. Alt for mye bra som skjer for tiden. Jeg kjøper mere på disse nivåene.
Bullen
19.06.2024 kl 13:00 1721

Har heller i hast med å selge. Holter greier nok å produsere bra artikler som gjør at aksjen får bein å gå på
YNWA250505
19.06.2024 kl 13:04 1735

Du synes andre er barnlige idioter så kanskje du er den største idioten av de alle. Du har tippet helt rett når du sier jeg seff mener produktrisiko og ikke kursrisiko. Kursen driter jeg i, den kan jeg verken jeg eller selskapet styre noe særlig. Lifecare har kun en oppgave og det er å lage det beste produktet som er på markedet. Så kommer kursen når den kommer. Selv synes jeg det er deilig å knaske aksjer på svært lave kursen. Noen har penger å kjøpe for andre ikke. Sånn er livet. men begynner å bli ganske mange aksjer her nå. De selges aldri på ensifret kurs for å si det sånn.
Betonghue
19.06.2024 kl 13:06 1735

Helt utelukket! De som har betalt, vil se de på konto i neste uke. Slik går det, når man ikke følger den "rosas" advarsel!
Asko
19.06.2024 kl 13:29 1721

At produktet til Lifecare skal være så revosjulerende skjønner jeg ikke helt: Personlig har jeg brukt diabetessensorer i mange år. Disse får jeg helt gratis fra min fastlege.
Eneste forskjellen på mine og disse fra Lifecare er at jeg må bytte mine sensorer hver 14.dag. Dette tar bare noen sekunder og er helt smertefritt. Mine sensorer måler også blodsukkeret kontinuerlig. Jeg stiller meg derfor skeptisk til at Lifecare skal oppnå en verdenssuksess med dette produktet. Men vi får se!

Redigert 19.06.2024 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Betonghue
19.06.2024 kl 13:47 1722

Bra for deg! Men tror du har misforstått konseptet totalt. Tiden vil vise, og den er nær ....
Asko
19.06.2024 kl 13:51 1721

Men hva er det jeg har misforstått?
Bullen
19.06.2024 kl 13:58 1997

Et ¨riskorn¨ som må fornyes hver 6 måneder og en ¨klokke¨som måler glukose nivået er vel enklere? Det eneste jeg lurer på er hva som skjer med det tomme riskornet etter 6 måneder?. På dyr derimot må det være genialt.
Redigert 19.06.2024 kl 14:07 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.06.2024 kl 14:12 2005

Muligt det, men denne “idioten” fik ret i, at kursen skulle ned, modsat idioten dig, som tuder folk ørene fulde af, at denne emission heeelt anerledes. Og denne “idioten” har fået hamstret billigere aktier, mens du har siddet og været bitter over papirtab. Din påstand om, at kursen ikke rører dig klinger hult, når det er så tydeligt, hvor meget det påvirker dit humør😂
Betonghue
19.06.2024 kl 14:24 2000

Du bor i Norge, hvor det meste betales av det offentlige. Andelen med diabetesrammede her i hjemlandet, er en bagatell mot sykdommens utbredelse world--wide. Kan prosedere langt og lenge om dette, men Sencell og LCs teknologi vil bety en total revolusjon, f.eks. i midt-østen, hvor man har penger, men ingen løsninger. Samt en gigantisk forekomst av diabetes. De gomler søtsaker, og skyr alkohol. Ser du ......?
Asko
19.06.2024 kl 14:31 1998

Betonghue: Verken i midtøsten eller endre deler av den fattige verden vil de ha mulighet for å betale for en slik inngripen som Lifecare legger opp til. Dessuten vil ikke deres løsning gi noen bedre diabetesbehandling enn hva som er tilgjengelig i dag. Når det gjelder dyr, kan det derimot være en løsning. Lifecare er 10 år ute med sin teknologi. Dette er hva jeg mener!
Mammon
19.06.2024 kl 14:33 1994

godt noen har innsett at det hele kommer til å faile
det er ikke bruk for sencell i det hele tatt
big pharma har allerede produkter tilgjengelig og nye superior til sencell vil komme

det eneste aksjonærene i LIFECARE er å finansiere lønnen til JH & co.
Slettet bruker
19.06.2024 kl 14:36 1989

Ja det er derfor, at Sanofi, et af verdens største pharma-selskaber, skyder penge i udviklingen af Sencell… fordi der ikke er brug for det…

Idiot.
Mammon
19.06.2024 kl 14:38 2042

sanofi ditten og datten de skyder inn penge inn i masse selskaper uten at de bryr seg!

hadde du gjort DD på JH så hadde du skjønt at det hele er et S---M
Betonghue
19.06.2024 kl 14:42 2083

Respekt til deg, men nå undervurderer du f.eks de særdeles rike gulf-landene , hvor kontakt allerede har funnet sted. Har jobbet der; og vet mye om utfordringene de står overfor. LC blir enormt!
Asko
19.06.2024 kl 14:43 2081

Jeg har jo ikke sagt at det ikke kan være bruk for sencell, men noen teknisk revolusjon er det ikke. Fordelene synes å være marginale men som sagt kan det være et marked for dyrepleie. Min anbefaling er likevel: selg!
Asko
19.06.2024 kl 14:52 2075

Betonghuse: Rikdommen i gulf-landene er marginal i tillegg handler det om prioriteringer! Jeg mener derfor at sencell har et begrenset potensiale.
YNWA250505
19.06.2024 kl 15:19 2020

Hans Grosse, det er greit nå. Jeg har aldri sagt at kursen ikke skal ned i eller etter en emisjon. Jeg har hamstret billige aksjer i emisjonen som jeg deltok kraftig i samtidig som at mitt snitt er ganske lavt fra før. Du derimot solgte med tap og får noen kroner igjen på skatten i 2025. Så har du kjøpt deg inn igjen med småpengene dine (det omsettes jo nesten ikke for antallet jeg har i min portefølje engang). Så gratulerer med det. Aksjekursen bryr jeg meg overhode ikke om. Jeg har ståltro på selskapet og vet at jeg vil få meget godt betalt for alle mine aksjer i fremtiden. Og når kursen kommer ned til emikurs eller under som du hele tiden sier den skal så kjøper jeg med begge henda. Jeg tenkte å kjøpe mer nå, men hører på deg som kan det og venter til alle skal ut med sine millioner av aksjer til dumpingpris. Og Hasse, jeg er overhodet ikke bitter på mitt papirtap. Det er kun snakk om noen hundretusen.
Slettet bruker
19.06.2024 kl 15:22 2019

Weird flex, but okay😂
YNWA250505
19.06.2024 kl 15:26 2015

Bare det at du sier det ikke er en teknisk revolusjon sier ganske mye om kompetansen din. At du er en diabetiker betyr ikke at du kan noe særlig om markedet. At Sencell potensielt kan være under huden din i 12-18mnd og ikke må byttes ut hver uke eller annenhver uke bør fortelle deg det meste. Men for deg så sier du at du får dette gratis fra din fastlege. Tror du det er hen som betaler for den sensoren? Det koster enormt mye mer den gamle teknologien som finnes i dag og samfunnet vil spare milliarder av kroner på å bruke Sencell kontra alt annet som er på markedet i dag. Vi snakker titallstusen pr pasient. Du kommer plutselig inn her og sier du har diabetes og anbefaler salg. Det er muligens noe av den dummeste baissingen jeg har sett her inne. Du vil prøve å få kursen ned, men da tror jeg du skal prøve et annet sted. Patetisk. Og til info har Lifecare akkurat levert inn patent på svært mange andre områder med sin revolusjonerende teknolgi.
Asko
19.06.2024 kl 15:39 1992

Det er vel forskjell hvis man må på sykehus/legekontor for å bytte sensor? Det tar meg somsagt noen sekunder å sette på en ny sensor. At jeg anbefalte salg av aksjen var kanskje noe dumt, så det beklager jeg. Likevel syns jeg ikke sencell representerer noe stort teknisk fremdrift i forhold til hva som er på markedet i dag.
Redigert 19.06.2024 kl 15:41 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
19.06.2024 kl 15:47 1985

Sensoren din koster masse penger. Det er tidkrevende å holde på med. Vet ikke om du må ha time hos legen din eller om du bare henter ut sensoren på apoteket eller hva du gjør. Får du tilsendt for et år av gangen eller hva er greia? Uansett så er dette et enormt fremskritt for bransjen. Og de aller fleste vil jeg tro det er bedre å ha en usynlig sensor under huden enn en klump på skulderen. Og bare for å si det igjen, det er en milliarder i kostnader som vil bli spart her. Det vil jeg kalle et stort teknologisk fremskritt. Det neste er vell full helbredelse av diabetes og dit kommer vi ikke i din eller min levetid.
Asko
19.06.2024 kl 15:59 1961

Min sensor blir tilsendt fra legekontoret og dekker 3 mndrs forbruk. At å få operert inn en sensor som varer 6/12mndr kan muligens være et teknologisk fremskritt, men ikke revolusonerende. Forøvrig er jeg enig i at neste tekniske fremskritt er fullstendig helbredelse. Såvidt meg bekjendt har en person overlevd i ca 3 år ved hjelp av celleterapi, så ting skjer da........
YNWA250505
19.06.2024 kl 16:05 1956

Du får altså tilsendt ca 100 sensorer pr år som staten betaler det meste av. Tror du staten ville satt pris på å kutte sine utgifter enormt ved å tilby Sencell i stedet for. At det skulle være revolusjonerende å få innført en sensor på håndleddet tror jeg ikke, men teknologien som finnes i Sencell er revolusjonerende. De er alene om dette i hele verden så vidt jeg har forstått. Celleterapi vil kanskje bli brukt om 10 år og vil ta ca 500 år å helbrede de som får det. Og de kostnadene tørr jeg ikke tenke på i det hele tatt. Men før celleterapi knuser Lifecare og alle andre innenfor diabetes har vi tjent ekstremt med penger. I stedet for å si selg vi heller si at du skal kjøpe. Jeg tipper du allerede i løpet av 2025 har fått din Sencell under huden:-)
Karsten07
19.06.2024 kl 16:07 1970

Hoho, den som skryter av "jævlig stor pikk" har som regel en lillefinger... Tror ikke på et ord av det du skriver. Tipper du er en naver som desperat forsøker å øke tryden din..
Asko
19.06.2024 kl 16:13 1960

Å få operert inn en sensor under huden er vel heller ikke så billig tar man sykehuskøene med i regnskapet + personell til å utføre denne jobben er jeg ikke sikker på om det egentlig blir så mye å spare.....
YNWA250505
19.06.2024 kl 16:17 1956

Du kan tro hva du vil Karsten. Om jeg har 10 kroner i banken eller er mangemillionær spiller ingen rolle her inne på forumet. Du skryter av overtegning på 250-400%, men det sier jo null om ditt antall. Du gikk mest sannsynlig fra 100 aksjer til 400 aksjer. En skikkelig storkar. Jeg ønsker deg all lykke i Lifecare. Jeg ser null risiko med Lifecare som selskap. Kursen vil gå bananas så fort vi får godkjent test i mennesker. Godkjent i dyr og kursen står i kr 10+
Redigert 19.06.2024 kl 16:24 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
19.06.2024 kl 16:19 1953

Settes inn med en nål på sekunder. Dette gjør du feks hos fastlegen din. Men nok om det du har heller lyst å ha en klump på overarmen. Håper og tror andre ønsker en usynlig sencell
Kaloix
19.06.2024 kl 16:28 1935

Er det freestyle libre/Dexcom du bruker? App på tlf som leser av blodsukkeret? Må byttes etter 14 dager, har det hendt at den ikke virker når du setter på ny? Ikke varer i 14 dager, leveranseproblemer? I løpet av et år må dette byttes 26 ganger minimum, til en kostnad av rundt 500-600 kr pr gang? Det er ikke 'gratis' eller refusjon overalt i verden.
Har du opplevd problemer med sensoren av noe slag? Festes på armen, løsner, viser feil blodsukker/rare målinger? Temperaturer, kaldt/varmt, irritasjon på hud, appen virker ikke/signaltap etc. Det er ikke alle som vil ha en slik anordning festet på armen, av forskjellige grunner.

Sencell lages av en grunn, riskorn som settes inn hos legekontor. Varer i minimum 6 mnd,, men levetiden er nok mye lenger. Avlesning på en klokke, minimum halvering av kostnaden. Så kommer dette trolig til og utvikles videre med Sanofi på laget, de sensorene som er i dag har begrenset videre utvikling, de funker på det de skal og det er det. Jeg tenker også at Sencell tenkologien vil være mer pålitelig enn sensorer som sitter klistret på huden, jeg tenker også at når dette kommer ut vil de fleste foretrekke en brikke under huden som varer i en evighet i forhold til å bytte annenhver uke.
Det er noe med ny teknologi, som gruser gammel. De fleste går over på ny teknologi, spesielt i vestlige land, tas imot med åpne armer. Noe skeptisk til å begynne med, men så går det seg til og gammel teknologi legges ned fordi det er for få som bruker det.
Asko
19.06.2024 kl 16:28 1938

Ser poenget ditt, men vi bor i et langt og for mange ufremkommelig land, så sansynligheten for at det er plass for flere typer sensor. Ellers tror jeg at de fleste ikke bryr seg så mye om teknologien bak det hele. De som liker å ligge på stranden og som er i 20-årene vil nok foretrekke en sensor som ikke "syns". Som du sikkert forstår er jeg over den alderen. :)
heilo888
19.06.2024 kl 16:28 1937

Er i likhet med Asko blitt noe skeptisk til om Lifecare vil lykkes med å kommersialisere Sencell-teknologien.

Har nylig spurt personer som har diabetes og som tester seg med et tradisjonelt blodsukker-apparat om de kunne tenkt
seg å bytte til en teknologi ala Sencell. De er fornøyd med å ta et stikk i fingeren og lese av blodsukkeret på samme apparat og
kunne ikke tenkt seg å drive å operere inn en sensor og lese av på en eller annen app.
Et blodsukker-måleapparat er ikke er større enn en litt stor mobiltelefon og her har man alt i ett.
mingus7777
19.06.2024 kl 16:34 1932

Jeg jobber med barn. Flere med diabetes. Skal love deg at de hadde likt teknologi som hadde gjort hverdagen lettere og jeg er sikker på at foreldrene også hadde likt det..
Slettet bruker
19.06.2024 kl 16:35 1932

Jeg har to diabetikere i min familie. De er trætte af at have en klods siddende på overarmen. De lever fint med det, men de ville gerne leve foruden! At du er tilfreds med at have et oldtidslevn siddende på armen er fint, men jeg tvivler på, at du repræsenterer en majoritet af diabetikere.

Min teori: Du har ikke diabetes og du er her for at tale kursen ned. Skam dig.
mingus7777
19.06.2024 kl 16:39 1976

Det tror jeg du har rett i!
Asko
19.06.2024 kl 16:41 1983

He,he Hans Grosse:

Din teori faller på stengrun!! Jeg har hatt diabetes i 25 år og her ingen aksjer i Lifecare. Det vi diskuterer her er hvorvidt Lifecare sin sensell representerer ny teknologi. For små barn kan det sikkert stille seg noe anerledes, men det vet jeg ikke så mye om.