Q1 netto 17,8 mill,Mc: 623 mill.Kontanter.636 mill,ingen gjeld,

macland
SAGA 14.05.2024 kl 14:02 6649

Resultat i dag .Mc: 623 mill.Kontanter.636 mill,ingen gjeld,q1 resultat netto 17,8 mill.

Resten finnes her https://www.sagapure.com/portfolio-companies (22% eierskap i heimdall power) https://heimdallpower.com/

Jeg gjorde en beregning på hva Saga nå kunne ha til disposisjon for handel etter å ha kjøpt 843 k LerøySeafood og 100 k Grieg Seagood. Gikk ut fra 636 mill som startsum før disse og kom til at de hadde 582 mill igjen.

Fikk imidlertid en korreksjon på talla mine,og takk for det. Legger det inn .

Marketwatch
I dag kl 16:47
80

Du må plusse på Current Finanicial Investment på ca 167 mill. Dette er kortsiktige investeringer (kan være både børsaksjer og kortsiktige rentepapirer) de allerede "spiller" med pr 1/4-24. I tillegg er det i balansen kortsiktige fordringer/periodiseringer på vel 50 mill. jeg ikke helt vet hva er.
Redigert 04.06.2024 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Manon1
07.06.2024 kl 21:20 753

Møyfrid skrev Det blir bra!
Tror vi ser en bevegelse i riktig retning nå. Når det er sagt så har det ikke vært så mye spennende Saga kunne investert i. At de dekker driftskostnader samt litt mer ved å trade enkelt akjser, kan vi vel ikke klage på? Før eller siden kommer det en eller flere potente investeringer. Få kjøpt ut Simonsen så tenker jeg Spettet drar på og hauser og graver opp noen gode investeringer.
macland
29.06.2024 kl 09:30 490

Slutt på 1,25 ,kan vel kalle det atl ,og på miniomsetning. Samme hvor man ser på det ,så synes jeg Saga hadde fortjent en annen kreditering. Dette enten de sitter i pengebingen og venter på smellen , eller de sliter med å finne ting som kan gi avkastning i nåværende marked. Om de som det skrives er ca 1,85 i verdi pr aksje i kontanter,så må det være grenser for hvor lavt den kan sige. I tillegg litt spenning om hva resultat av Heimdall kan gi..De siste listene viser at det ikke er foretatt investeringer i det hele tatt. Må av og til minne meg selv om hvorfor jeg har et bet her,og det var jo faktisk en henge mot børscrach.
macland
I dag kl 10:35 271

Der kom ØSP
SAGA: Mandertory notification of trade

Tycoon Industrier AS, a company associated to Board member and primary innsider
Øystein Stray Spetalen, has on 1 July purchased 1,517,413 shares in Saga Pure
ASA at NOK 1.25 per share. After the transaction Øystein Stray Spetalen and
associated companies have a holding of 202,909,212 shares in Saga Pure ASA.
Attached is details of the transaction
Manon1
I dag kl 11:01 222

Dette blir spennende. Kjøpte noen Saga aksjer på denne meldingen. Spetalen kjøper aksjer da er det noe på gang..
Mammon
I dag kl 11:06 214

Spedalen har endelig skjønt at denne er billig?
Hele ned hele skiten og utbetalt 1.8ish kr aksjen 😎
macland
I dag kl 11:55 150

Ja,ser det er mange som ønsker det. Kanskje det er det som er på gang,og han bare øker kakestykket sitt??
trek
I dag kl 12:37 94

Da får vi en psykologisk bunn på 1,25 for en stund framover, selv om det nok skal mer til for å få noe særlig løft av betydning.
Teoretisk så kan man legge inn bud på 1,65. Betale med kassabeholdnningen i selskapet, og fortsatt sitte igjen med ca. 100 mill. i kontanter, etter at Heimdall og annet smårusk er solgt.
For Øystein sin del, som allerede sitter med over 40% så blir gevinsten tilsvarende mindre, men fortsatt en pen gevinst.
Dessverre tror jeg ikke han bryr seg med det, men kanskje en gjennomføring av vedtaket fra GF om tilbakekjøp av aksjer.