HedgeFundAlpha: Norsk Titanium Valuation - 3x Upside in 18 month

NordicGuy
NTI 20.05.2024 kl 09:16 58582

Hedge Fund Alpha published a valuation based on 2026 guidance and a valuation based on NTI´s long-term targets.

Valuation indicates 3x upside over the next 18 months.

https://fitinvestmentideas.com/2024/05/20/norsk-titanium-valuation-3x-upside-in-18-months/
rischioso
30.05.2024 kl 13:57 5424

Jeg kverulerer aldri - det er Ovindl som gjør...;)

Gled deg heller over dagens oppgang - så lenge den varer - for de store profesjonelle selger (Datum) og de små løfter kursen videre - mao, det meste ligger nå til rette for at kursen vil sige ned mot eminivå...;)

NTI DATUM AS -1.250.000 3.000.000 0,5

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
unikum
30.05.2024 kl 14:01 5432

Foreløpig så ser det ut som om markedet har en litt annen oppfatning en deg, ihvertfall i dag....
Er vel ikke du som løper etter aksjene mine nå ris?
Redigert 30.05.2024 kl 14:11 Du må logge inn for å svare
rischioso
30.05.2024 kl 14:16 5382

Jeg har ikke skjegg så det er nok ditt eget skjegg du finner i postkassa - om ikke lenge - om Datum skal ut med de siste 3m aksjene og han er ikke den eneste av de store som benytter anledningen til å gevinstsikre...;)
Glennis
30.05.2024 kl 14:35 5327

Jeeez. Ta nå dette tullballet på bakrommet folkens
rischioso
30.05.2024 kl 22:11 5124

For knappe året siden så ble det kjørt en betydelig emisjon som gruset kursen med 40%

https://www.finansavisen.no/industri/2023/03/31/7998290/norsk-titanium-landet-emisjon-til-saftig-rabatt

Den ble gjennomført på 3nok også da med store lovnader om inntekter. Knappe 12 mdr senere og uten inntekter av betydning (21 deler og noen fattslige millioner i omsetning) så ble det ikke overraskende og igjen gjennomført en emisjon og denne gang på 2,5nok rett i etterkant av kontrakt og store lovnader - en emisjon som ville ha blitt satt på 50 øringen uten kontrakten og alle hausse lovnadene. Mao, den samme historien vil gjenta seg for selskapet har selv meldt at de må hente mer penger undervegs for det er en laaaang vei å gå med mange fallgruver på veien så nyt denne oppgangen for den er vel unt. MEN pass på å ikke bli for grådige så fortjenesten forsvinner for her vil man med største sannsynlighet oppleve mange og seige berg -og dalbaner en god stund til med tilhørende nye emisjoner som kan om ikke selskapet leverer som markedet forventer denne gangen heller bli satt på stadig lavere nivåer for det er aldri lett å skulle levere på ville hausse lovnader for de har selv satt lista høyt på hauss - veldig høyt og da er også risken for å skuffe ved neste korsvei langt større - naturlig nok..;)
Redigert 30.05.2024 kl 22:14 Du må logge inn for å svare
Aaleby
30.05.2024 kl 22:37 5072

Sannhetsgehalt på 15-20%, resten er pur sludder. Kan du vise til de store lovnadene fra ett år tilbake som har falt på steingrunn? Selskapet er fullfinansiert gitt at tegningsrettene blir utøvet - uttalt av styreleder ved en rekke anledninger. Påstand om noe annet er løgn. Eventuelle fremtidige emisjoner blir for å finansiere ytterligere vekst (utvidet produksjonskapasitet). Emisjonen ble satt til kr 0,82 forut for avtalene med Boeing og Airbus. Det er the name of the game at kursen eksploderer i etterkant av to kontrakter av så vital betydning. Følgelig ble den påfølgende emisjonen satt på tilsvarende nivå. 1+1 er som kjent 2.

PS; selskapet har guidet cash positive første halvår 2026. Er det virkelig en laaaaaaaaaaaaaang vei å gå? (Du vet åpenbart bedre, fri fantasi har den fordelen; man står fritt til å hevde hva enn det måtte være)
rischioso
30.05.2024 kl 23:25 5025

EMI når kassa går mot bunnskrapt er ikke en vekst emisjon - det er en kriseemisjon derav 40% rabatt. Når man så har brukt 14 år på å få levert 23 forskjellige deler så blir det ikke inntekter i nærheten av å kunne gå i pluss - mao, regnestykket går ikke opp - det er kun hausse regnestykket om fremtiden som gjør det, men det er jo ikke annet enn et håp...

Utfordringen din er at du forskutterer hausse veksten. Fakta var knappe 20-23 forskjellige deler og en luse omsetning gjennom året på noen skarve millioner usd derav emisjon etter emisjon med 12mdrs mellomrom. Det er mye politikk her hvor store leverandører kan sette foten ned hvor de krever å få levere diverse serier av deler for de har investert milliarder av kroner i produksjonslinjer. Boeing kan ikke bare slutte og bestille for om de faste store leverandørene setter foten ned så uteblir kritiske deler - deler ikke NTI kan skaffe for de fleste skjønner jo at et passasjer fly består av litt mer enn 23 deler - veldig mye mer. Mao, pr nå så er NTI kjekk å ha for spesifikke deler som ikke truer de store leverandørene og av samme grunn går dele økningen svært sent noe som igjen vil kreve emisjon etter emisjon for store investeringer er gjort, men kun en brøkdel av det de kan lage blir lagd.- slik er det bare så får du heller kalle det løgn, men det blir ikke usant av den grunn - do the math....;).
Redigert 30.05.2024 kl 23:31 Du må logge inn for å svare
Aaleby
31.05.2024 kl 08:01 4846

Som sagt: "Du vet åpenbart bedre, fri fantasi har den fordelen; man står fritt til å hevde hva enn det måtte være"

Konstruering av påstander uten rot fra virkeligheten. Eventuelt kan du vise til kilder som peker i en annen retning. Selskapet har alltid vist til at det vil ta tid for å oppnå betydelig vekst, men at den vil være tilnærmet eksplosiv når vekst av betydning først oppstår. Man kan vel strengt tatt påstå at det gir mening at en langsiktig masteravtale om å levere deler til Airbus produksjon av A350-fly samt tier-1 supplier-avtale med Boeing underbygger en markant økning i veksten.
Glennis
31.05.2024 kl 08:46 4750

Boeing er jo et selskap i krise, både selvforskyldt og på grunn av slurv hos underleverandører. Hvis NTI viser seg å være en pålitelig leverandør som hjelper Boeing med å rette opp inntrykket kan det bli en meget rask forskyvning av bestillingene i retning NTI. Og ser ikke bort fra at Boeing bidrar finansielt for å få produksjonskapasiteten opp på nivåer vi ikke tør å tenke på. Eventuelt må en av deleprodusentene som har sviktet se på å muligens løse problemene ved å kjøpe opp kapasitet, for eksempel NTI. For meg ser NTI helt idiotsikkert ut nå. Det er nesten ikke mulig å feile hvis kvaliteten er så god som vi tror.
Nullball
31.05.2024 kl 09:15 4694

Du ser for deg en konspirasjon der store leverandører med dyrere produksjon enn NTI tvinger Boeing til å fortsette å bruke dem på bekostning av mer moderne og billigere løsninger?
rischioso
31.05.2024 kl 09:27 4677

Når jeg påpeker fakta altså det som har ledet opp til dagens realiteter så er det jo nettopp fantasien andre som står for. Det er ingenting i avtalen som forteller om 100 -150 forskjellige produkter som er et minimum for at de skal kunne komme i nærheten av selskapets haussing og da sitter vi igjen med håpet om å få mangedoblet dagens realiteter så konstruerte påstander er det jo nettopp de som mener noe annet som står for.

Det sies at det er lettere å lure noen enn å overbevise dem om at de har blitt lurt...;)

Happy freddan og en god helg ønskes alle!
Mammon
31.05.2024 kl 09:29 4680

Hei risch :)

her treffer du 100%
NTI er et gigantisk luftslott pumpet opp av FERD & co
mcap på 1,7mrd er utopi basert på luft og drømmer. kontraktene vet ingen hva er verdt kanskje negativ margin LOL
oivindl
31.05.2024 kl 12:31 4672

"Det sies at det er lettere å lure noen enn å overbevise dem om at de har blitt lurt...;)”
-rischioso

Utrolig mye bra som sies om man bare åpner opp for floskler og svada.
Sies det.
rischioso
03.06.2024 kl 09:20 4233

Ikke helt overraskende så virker tyngdekraften å slå inn. Test av den teknisk e støtten på 2,9 nærmer seg og ryker den så er det støtten på 2,25 som gjelder - veldig snart vet vi mer...;)
unikum
03.06.2024 kl 09:39 4256

Det må da være bedre å trade i intervallet 2,95-3,3 enn å komme med svada hele tiden. Du bruker opp både penger og tid på absolutt ingenting. Dine shorter fungerer dårlig både her og der.
rischioso
03.06.2024 kl 09:54 4214

Ikke lett å skulle trade i intervallet 2,95 - 3,3 når kursen ligger på undersiden og er synkende - mao, om du ser på realiteter som svada fordi de ikke passer dine forhåpninger så er det jo ikke det spor rart at man taper på børs...;)
Nullball
03.06.2024 kl 10:42 4173

Nyheter spiser TA til frokost. Når neste kontrakt eller annen nyhet kommer, er det plutselig ikke så viktig hvor støtten lå. Og da skulle man kjøpt dagen før.
rischioso
03.06.2024 kl 13:33 4138

.... med forbehold om at nyheten er positiv og det er det jo ingen garanti for. Verdt å huske på at hele oppgangen fra 87 øre er basert på høye forventninger om og rundt rammeavtalen med Boeing og som kjent så er Boeing i krise noe man kan høre mer om her....

https://cdn.jwplayer.com/previews/Wxvm3ep9
unikum
03.06.2024 kl 13:39 4120

Er vel derfor de gjør rammeavtaler med slike selskaper som NTI for å finne bedre innkjøps vilkårer. Er vel det vi kaller vinn vinn men du er innen segmentet tap tap. Ja ja sånn går no dagan.
rischioso
03.06.2024 kl 13:53 4348

NTI har mer eller mindre lagt alle eggene i en kurv noe som i seg selv er svært risikabelt. NTI var et selskap i krise som inngikk en rammeavtale med et annet selskap (Boeing) som også var og fortsatt er i krise med negativ cash flow basert på at de mister leveranse kontrakter noe som igjen betyr behov for færre deler. De er også gjenstand for massive erstatnings saker i mot seg - så ja, what could possible go wrong og fallhøyden - ja, den er betydelig...
TheKurgan
03.06.2024 kl 16:50 4244

Noen grunn til at du bare nevner Boing, kun et av de store de har avtale mer?
Tenker du at alt står å faller på Boing??
rischioso
03.06.2024 kl 18:55 4808

Avtalen med andre ble verdsatt til 87øre - avtalen med Boeing + de andre ble verdsatt til 2,5nok. Så ja - det meste står og faller på Boeing kontrakten...;)
Aaleby
03.06.2024 kl 19:57 4879

Sannhetsgehalt på klassisk riskoker-nivå; knapt eksisterende.

22 april var sluttkursen kr 1,1. Dagen etter kom følgende melding: "Norsk Titanium Enters Into Long-Term Master Supply Agreement With Airbus" med et aldri så lite rykk opp til kr 2,13. Så nei, markedet har på ingen måte signalisert at alt står og faller på Boeing-kontrakten. Når det er sagt; det er åpenbart viktig for NTI at Boeing får koll på produksjonen.
Redigert 03.06.2024 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
rischioso
03.06.2024 kl 20:40 4891

Boeing er i hardt vær for å si det mildt og det vil bli langt verre før det kan bli bedre noe som udiskutabelt vil berøre NTI negativt - enten man liker det eller ei...;)

Safety utfordringer til Boeing som allerede har skadet selskapet gjør at de ikke vil ha råd til flere tabber noe som naturligvis vil skape strengere krav til nye leverandører og deres deler med langtekkelig uttesting av hver eneste del opp i mente før de kan bli godkjent - mao, det vil gå tregt med å få opp antall deler og ikke nærheten av hva ledelsen har hausset om mens negativ cashflow som igjen gir betydelig cash burn fortsetter i stø kurs mot nye emisjoner - slik er det bare...
Redigert 03.06.2024 kl 20:48 Du må logge inn for å svare
Aaleby
03.06.2024 kl 20:49 4909

Hardt vær er relativt. Behovene for nye fly blant flyselskapene i verden minsker ikke grunnet utfordringene til Boeing. Etterspørselen er den samme. I verste fall stjeler Airbus markedsandeler. Og som vi alle vet; NTI er på godfot også her. Mao; dette påvirker lite i det lange løp. Ingen bør investere i selskapet på nåværende kursnivå som et kortsiktig bet.
rischioso
03.06.2024 kl 20:53 5132

RE - Ingen bør investere i selskapet på nåværende kursnivå som et kortsiktig bet.

* Helt enig for hvorfor skulle man det når man mest sannsynlig får en langt rimeligere inngang noe senere - langt rimeligere....
Emisjonen for 12mdr siden ble satt på 3nok og den nylige emisjonen ble satt på 2,5nok selv med Boeing kontrakten på plass så kan man jo lett gjette seg til hva neste emisjon vil bli satt på etter skuff på skuff med negative tall. For ledelsen har satt lista skyhøyt med all den skruppelløse haussingen som de med 99,9% sikkerhet ikke vil klare å innfri - ikke en gang i nærheten....
Redigert 03.06.2024 kl 20:54 Du må logge inn for å svare
Aaleby
03.06.2024 kl 21:12 5117

Evinnelige emi-maset er 😴 samme kan sies om halv-sannhetene som tenderer til løgnaktighet. Var et langt lavere antall aksjer og dertil verdsettelse i tilknytning til fjorårets emisjon. Avtalen med Airbus løfter nedsiden betydelig. Og det er selvsagt ikke slik at en eventuell emisjon vil være noen krise om det skulle skje i påvente av at Boeing får økt produksjon signifikant.
unikum
03.06.2024 kl 21:44 5095

Ja ja da kan jo du bare sitte å vente for det blir jo ikke ordre før om mange år. Faktisk ikke vits med flere innlegg for dette vil jo ta tid. Flott at du ikke har en agenda med all den skrivingen om hvor vanskelig dette blir for NTI og Boeing, kun for å opplyse oss andre igjen...
Fangal
04.06.2024 kl 07:54 4914

PLATTSBURGH NEW YORK, June 4, 2024 - Norsk Titanium (Euronext: NTI, OTCQX: NORSF), a global leader in additive manufacturing for aerospace-grade structural titanium components using its patented Rapid Plasma Deposition® (RPD®) technology, has received an additional production contract for silicon wafer carrier trays from Hittech Bicha B.V. in the Netherlands, for use in the end-customer ASML's semiconductor chipmaking equipment.


Norsk Titanium has been collaborating with its partner, Hittech Group, to produce this part for ASML since early 2023. This latest order is the third production order from this customer to date, highlighting that this part has now transitioned into full rate production.


"We have grown from a technology development company to an industrial scale manufacturer, and expect to deliver over 13 metric tons of additively manufactured titanium to this customer alone in 2024", said Nicholas Mayer, Norsk Titanium VP Commercial.


"Each of these carrier trays weigh approximately 90 kilograms today and takes about two days to print, and our technology offers significant saving of raw material and energy as compared to legacy manufacturing methods", adds Mayer.


Norsk Titanium has recently announced qualification and production milestones in their core commercial aerospace and defense markets. The continued expansion of the industrial and semiconductor market offerings is a third pillar in the company's growth strategy and is expected to contribute approximately 15% of total revenue this year.
https://www.finansavisen.no/tdn/2024/05/04/06369497/nti-fatt-ytterligere-produksjonskontrakt-fra-hittech-bicha
Redigert 04.06.2024 kl 08:02 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.06.2024 kl 09:53 4730

RE - Norsk Titanium has been collaborating with its partner, Hittech Group, to produce this part for ASML since early 2023. This latest order is the third production order from this customer to date

* Wow, hele 3 deler på over 12mdr, snakk om skilpadde fart og ikke i hht ledelsens mega haussing om tresifret antall forskjellige deler. Ei heller et ord om verken volum eller marginer så ikke mulig å regne på denne ordren...

Og ordrene fra både Airbus og det kriserammede Boeing glimrer fortsatt med sitt fravær hvor vi går mot andre halvdel av 2024 og akkurat det forteller at forventninger basert på haussingen fra ledelsen ikke vil bli innfridd - ikke en gang i nærheten og fortsatt styggrøde tall fremover som naturligvis vil legge føringer for nye emisjoner på stadig lavere nivåer....
Redigert 04.06.2024 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
unikum
04.06.2024 kl 11:04 4660

Joda, takk for gode råd igjen. Alle de ca 40 robotene står nok å klør seg i hodet og lurer på når Boeing og Airbus blir av....
Men ps. du har blitt borte fra QEC tråden, klarte du å gå glipp av all fortjenesten der også? Skjønner at du var fornøyd med å få igjen penga på rundt 2,15
Redigert 04.06.2024 kl 11:07 Du må logge inn for å svare
rischioso
04.06.2024 kl 11:22 4633

Dette er en NTI tråd - andre case diskuterer vi på de respektive tråder...;)
NordicGuy
04.06.2024 kl 11:26 4664

very positive!

Norsk Titanium Announces Full Rate Production Order in the Semiconductor Market

PLATTSBURGH NEW YORK, June 4, 2024 — Norsk Titanium (Euronext: NTI, OTCQX:
NORSF), a global leader in additive manufacturing for aerospace-grade structural
titanium components using its patented Rapid Plasma Deposition® (RPD®)
technology, has received an additional production contract for silicon wafer
carrier trays from Hittech Bicha B.V. in the Netherlands, for use in the
end-customer ASML’s semiconductor chipmaking equipment.

Norsk Titanium has been collaborating with its partner, Hittech Group, to
produce this part for ASML since early 2023. This latest order is the third
production order from this customer to date, highlighting that this part has now
transitioned into full rate production.

"We have grown from a technology development company to an industrial scale
manufacturer, and expect to deliver over 13 metric tons of additively
manufactured titanium to this customer alone in 2024”, said Nicholas Mayer,
Norsk Titanium VP Commercial.

“Each of these carrier trays weigh approximately 90 kilograms today and takes
about two days to print, and our technology offers significant saving of raw
material and energy as compared to legacy manufacturing methods”, adds Mayer.

Norsk Titanium has recently announced qualification and production milestones in
their core commercial aerospace and defense markets. The continued expansion of
the industrial and semiconductor market offerings is a third pillar in the
company’s growth strategy and is expected to contribute approximately 15% of
total revenue this year.
unikum
04.06.2024 kl 12:07 4629

Snitt av kjøp/salg i dag er på 2,96 så kun små salg for å drive kurs ned akkurat nå
rischioso
04.06.2024 kl 12:08 4626

Det at de har fått ordre på del nr 3 etter over 12 mdr siden de inngikk avtalen gjør det jo ikke noe bedre om den samme meldingen deles flere ganger - mao, for å innfri den skyhøye haussingen fra ledelsen så kan det ikke skje i turtle speed - slik det fremgår av meldingen - og akkurat det virker det som at begynner å synke inn hos flere....;)

Moderat teknisk støtte på 2,25nok.
Redigert 04.06.2024 kl 12:17 Du må logge inn for å svare
unikum
04.06.2024 kl 13:23 4515

De salgene på 5000 aksjer som hele tiden er nedover har nok en liten agenda....
NordicGuy
06.06.2024 kl 11:37 3934

Norsk Titanium is presenting today in Oslo. The link to their presentation is below.

Released just now:

https://live.euronext.com/en/node/12446572
NordicGuy
06.06.2024 kl 11:44 4051

Just spoke to Arctic broker. The roadshow is fully booked. They are having a lunch presentation now. More than 30 people. Room packed.
positive!