HedgeFundAlpha: Norsk Titanium Valuation - 3x Upside in 18 month

NordicGuy
NTI 20.05.2024 kl 09:16 27042

Hedge Fund Alpha published a valuation based on 2026 guidance and a valuation based on NTI´s long-term targets.

Valuation indicates 3x upside over the next 18 months.

https://fitinvestmentideas.com/2024/05/20/norsk-titanium-valuation-3x-upside-in-18-months/
NordicGuy
I dag kl 07:42 1511

NTI Press release from today:

Plattsburgh New York, July 25, 2024 — Norsk Titanium (Euronext: NTI, OTCQX:
NORSF), a global leader in additive manufacturing for aerospace-grade structural
titanium components using its patented Rapid Plasma Deposition® (RPD®)
technology, today announces a production order for an undisclosed prime
contractor for the United States Department of Defense.

"This is another key milestone in Norsk Titanium’s growth strategy,” said
Nicholas Mayer, Norsk Titanium Vice President Commercial. “Our revenue plans for
2024 and the years to come are dependent on us penetrating the defense market as
well as the commercial aerospace market. This effort secures initial serial
production revenue and we expect to see increasing sales as our customer is
awarded production contracts from the United States Department of Defense.”

The contract award builds on years of development and qualification effort with
multiple United States Department of Defense prime contractors. Norsk Titanium
has development projects ongoing with multiple defense contractors for recurring
production parts, as well as with multiple commercial aerospace customers, and
expect to see more parts transition into serial production later in the year.
asbjørnsen
I dag kl 08:39 1426

Veldig bra!

Prime contractor, nokon som vil tippe kven det kan vere? :)
Redigert i dag kl 08:39 Du må logge inn for å svare
unikum
I dag kl 09:17 1333

Mulig vi får Nti over den lille motstanden på 2,9 deretter opp mot 3,3 på økende omsetning. Har snart passert går dagens omsetning midt i ferien etter 15 min. Litt stille fra risen akkurat nå men han kommer seg vel fort om han ikke ble kjørt over på perrongen
rischioso
I dag kl 09:24 1289

Nok en liten fille kontrakt hvor verken selskapet eller verdien er oppgitt, for hadde det vært en størrelse av betydning så hadde de brukt den for alt det var verdt, men for all del - litt her og litt der blir jo litt til sammen, mer langt i fra nok til å komme seg i pluss....
Glennis
I dag kl 09:27 1278

Tipper Northrop Grumman eller Lockheed Martin
unikum
I dag kl 09:32 1261

Selvsagt alt er smått og ubetydelig når selve kongen ikke får med seg ordrer og avtaler. Nok ett signal at produktet er meget interessant for fly produsenter. Og de begynner å bli flere og flere av.
Og husk at Nti er kun tradet ned på lav omsetning av slike som risen
Redigert i dag kl 09:34 Du må logge inn for å svare
unikum
I dag kl 09:49 1196

Kursen tas ned på salg under 5 000 aksjer. Ja ja de får nå bare holde på tenker nå jeg. Om en mnd er vi nok over 4 kr
rischioso
I dag kl 09:59 1166

Tunga rett i munnen nå - det er en viss forskjell på en kontrakt og en bestilling. For Boeing og Airbus så snakker vi om rammekontrakt og ikke bestilling hvor bits og pieces kan bli bestilt fremover, men fortsatt er det stille på den fronten så da har man jo ingen verdi å oppgi...;)
rischioso
I dag kl 10:02 1161

Hvem er de som holder på mener du? At noen benytter seg av sell on news er jo klokt. Det å sitte stille i all evighet i en nedadgående trend uten å realisere på peaker blir det jo ikke noen profitt av...;)
unikum
I dag kl 10:14 1116

Merkelig omstilling igjen etter du solgte ? Nedadgående trend veit du like godt som meg MÅ komme på økt omsetning!. Men tall er du ikke så opptatt av når det går diff for deg. Så evner du og ser hvor meste av dagens omsetning ligger hen.
Men jeg solgte litt på topp i dag om det kan bedre på ditt humør, tror jeg tar 1 uke til på ferie jeg risen
Halv 8
I dag kl 10:25 1080

Javel...så hva er forskjellen på en kontrakt og en bestilling da? Eller ordre for den saks skyld?
DoD er jo kontrakt iht melding..."Norsk Titanium Awarded Initial Defense Market Production Contract".

Spør for en venn ;)
rischioso
I dag kl 10:26 1078

Jeg har ikke endret synet på caset. Jeg fortalte klart og tydelig at det var en TA basert trade og når kursen ikke klarte og bryte gjennom motstanden så solgte jeg noe jeg også opplyste om. Du valgte å bli sittende for å vente på ny test av motstanden som aldri kom. Så det var ditt valg. Mao, jeg har ikke endret syn - jeg fortsetter å ha det samme negative synet fordi det fortsetter å komme sporadiske og heller små bestillinger noe som øker risken for fortsatte skuffende Q fremover hvor man ikke tjener, men brenner kapital mellom hvert Q noe som igjen øker risken for flere kapitalinnhentinger nettopp fordi TTT. Uansett, godt at du realiserte noe profitt for du får med største sannsynlighet muligheten til å kjøpe rimeligere om ikke lenge...;)

Fortsatt god ferie!
rischioso
I dag kl 10:39 1043

Du viste til rammekontrakten med Boeing og Airbus. En rammekontrakt kan bety bestillinger av mange eller få deler avhengig av hva Boeing og Airbus faktisk bestemmer seg for. Og som vi kjenner til så er det få deler som er blitt godkjent og er klare for serieproduksjon. Om det kommer bestillinger på nye deler som ennå ikke er godkjent for serieproduksjon så vil selskapet melde det i markedet noe de ikke har gjort så da betyr det at det ikke er blitt bestilt nye deler. Mao, en rammekontrakt legger føringer for bestillinger frem i tid. Bestillinger som allerede er godkjent for serieprod er de delene som det blir sendt ut ordre på da ordre en en bekreftelse på bestilling. Andre deler kan bestilles, men må først gjennom en godkjenningsprosess og om og når de blir godkjent så er de klare for serieproduksjon og det kan utstedes en ordre - ikke mer komplisert enn som så...;).
unikum
I dag kl 10:48 1014

Er vel ingen her inne heller som legger vekt på det du skriver. For ditt vedkommende så handler alt om kuren, Ta som verktøy eller ditt eget Ta. Så kjøpes det, så selges det og da er alt så svart igjen.
Jeg er ærlig og sier jeg er 100 % trader, det er noe helt annet. Snakker aldri ned caset jeg har gått ut av. Dette må du faktisk slutte med. Det er så de grader useriøst!
Samtidig så skal det også si at jeg ALDRIselger på nedadgående kurser for å forsterke nedgangen på svake volumer.
Redigert i dag kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Fangal
I dag kl 11:03 973

Tidligere i år meldte Norsk Titanium om flere avtaler med ledende aktører innen luftfartsindustrien. Nå retter selskapet blikket mot forsvarsmarkedet.

I en børsmelding torsdag morgen melder selskapet at de er tildelt en produksjonsordre fra en ikke navngitt hovedkontraktør til det amerikanske forsvarsdepartementet.

«Dette markerer en betydelig milepæl i Norsk Titaniums vekststrategi. For å nå våre inntektsmål for 2024 og de kommende årene, er det avgjørende at vi etablerer oss både i forsvarsmarkedet og i det kommersielle luftfartsmarkedet. Denne kontrakten sikrer første serieproduksjonsomsetning, og vi forventer økt salg ettersom vår kunde mottar ytterligere produksjonskontrakter fra det amerikanske forsvarsdepartementet», uttaler kommersiell direktør Nick Mayer i Norsk Titanium.

Kontrakten er resultatet av flere års utviklings- og kvalifiseringsarbeid med en rekke av USAs forsvarsdepartements hovedenkontraktører. Selskapet melder også om flere pågående prosjekter for produksjonsdeler fra forsvarskontraktører. https://www.finansavisen.no/industri/2024/07/25/8158677/norsk-titanium-bykset-til-etter-nyhet
Halv 8
I dag kl 11:09 959

Ålright, det var jo ikke så vanskelig å forstå forsåvidt. Så det er intet mer spesifikt nytt da fra hverken Boeing eller Airbus annet enn at noe antas å produseres i 2024 (fra Q2) mens økningen antas (igjen) å øke i 2025...rechtig?

Da vil jo dagens kontrakt være mer spesifikk sådan. Er det DoD som gjør at verdien ikke synliggjøres offentlig tro?

"This is another key milestone in Norsk Titanium’s growth strategy,” said Nicholas Mayer, Norsk Titanium Vice President Commercial. “Our revenue plans for 2024 and the years to come are dependent on us penetrating the defense market as well as the commercial aerospace market. This effort secures initial serial production revenue and we expect to see increasing sales as our customer is awarded production contracts from the United States Department of Defense.”
Halv 8
I dag kl 11:11 956

Ikke glem at NTI også er sertifiserte for transport og O&G/seismikkindustrien. Kan komme flere kontrakter her framover men som Ris sier, hadde vært kjekt med litt tall/verdier....om så bare for spekulasjonene sin del.
Redigert i dag kl 11:13 Du må logge inn for å svare
unikum
I dag kl 12:04 868

Så kan man også spørre om hvilke selskaper legger ut tall før kvartal fremlegg i vanlig normal drift ?
De får stadig mer tillit i markedet og i verdens største selskaper. Hva sier det ?
Halv 8
I dag kl 12:44 800

Flere selskaper legger ihvertfall fram parametre for å belyse størrelsesorden av kontrakt, type kategorisering. Om dette gjøres innenfor denne type industri er heller usikkert for min del så overlater den til noen andre.
1H er ikke før i slutten av August så vi får enn så lenge smøre oss med tålmodighet og bare kose oss med annonseringer av kontrakter...her kommer det nok flere :))

Ellers helt enig, de forankrer prod i store selskaper og tilliten øker. Kan ikke sees på som noe annet enn positivt.
Billyjojimbob
I dag kl 15:29 626

Satser på denne går sky high om litt👍
unikum
I dag kl 16:01 581

Har du på løpe skoa risen ? For nå kjører vi på !
Fangal
I dag kl 16:18 547

Dette kan gå fort Fra Investech Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 19. jul 2024
Norsk Titanium ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt. Dette indikerer at investorene er usikre og venter på signaler om videre retning. Et brudd opp vil være et kjøpssignal, mens et brudd ned vil være et salgssignal. Aksjen ga kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 1.77 kroner. Videre oppgang til 7.09 kroner eller mer er signalisert. Aksjen ligger mellom støtten ved cirka 2.30 kroner og motstanden ved cirka 2.90 kroner og etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Kjøp
Redigert i dag kl 16:33 Du må logge inn for å svare
gandhi-21
I dag kl 17:59 400

25.07.
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 25. jul 2024
Norsk Titanium ligger i en tilnærmet horisontal trendkanal på mellomlang sikt og videre utvikling i samme retning indikeres. Aksjen ga også kjøpssignal fra en omvendt-hode-og-skuldre-formasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 1.77 kroner. Videre oppgang til 7.09 kroner eller mer er signalisert. Aksjen har brutt et motstandsnivå på kort sikt og gitt kjøpssignal fra kortsiktig trading range. Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 2.90 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. RSI-kurven viser en stigende trend, noe som er et tidlig signal om mulig vending opp også i kursen.
unikum
I dag kl 21:25 198

Har du mistet munn og mæla di nå risen ? Sånn passe bra underholdning selv i ferie tider.. Tauet rundt Masta sprakk så det holdt, men det var vel du bant meg fast og det er som alltid slurvete og glemte knutene. Ja ja du er så god og gud veit hvor mye du går glipp av. Er du rask i morgen får du kanskje kjøpt noe rundt 3,15
asbjørnsen
I dag kl 22:18 101

Begrunnelse for ikkje å gå ut med kontraktsstørrelse er som regel retningsliner gjeve av kunde. Dette har blitt gjentatt fleire gonger ifm avtalane med boeing og airbus. Det er ganske naturleg at det er same grunngjeving for kontrakter mot leverandørar til DoD.
Når det gjeld kursen så vil den vell gå litt her og der fram til vi er ferdig med tegningsrettane i November. Blir alle innløyst så ligger alt til rette på driftsutgiftsida for å innfri måla som er satt for 2026.
28 august håpar eg dei kan komme med litt meir konkret informasjon, i det minste sei kor dei ligger ift kurva.