HedgeFundAlpha: Norsk Titanium Valuation - 3x Upside in 18 month
Hedge Fund Alpha published a valuation based on 2026 guidance and a valuation based on NTI´s long-term targets.
Valuation indicates 3x upside over the next 18 months.
https://fitinvestmentideas.com/2024/05/20/norsk-titanium-valuation-3x-upside-in-18-months/
Valuation indicates 3x upside over the next 18 months.
https://fitinvestmentideas.com/2024/05/20/norsk-titanium-valuation-3x-upside-in-18-months/
oryx
20.05.2024 kl 09:30
24135
"The goal of the blog is to provide investment ideas for further research. I/we have a beneficial position in the shares discussed above either through stock ownership, options, or other derivatives. I wrote this article myself, and it expresses my own opinions. I am not receiving compensation for it. I have no business relationship with any company whose stock is mentioned in this article. The article does not represent investment advice. Please do your own research before making any investment action."
NordicGuy
20.05.2024 kl 11:43
24054
rischioso
20.05.2024 kl 22:03
23860
MEN, så skal det igjen hentes penger noe selskapet selv har meldt - mye penger - så ikke hastverk...;)
unikum
20.05.2024 kl 22:56
23790
DER fant du en ny tråd å lage kvalme i . De har mer enn nok penger for den virksomheten de NÅ skal drive med i langt ut i 2025.
Fjellbris
21.05.2024 kl 08:40
23630
I denne følger du ikke så godt med ;-) Alt av fabrikker og utstyr er bygget og finansiert. De varslet at det eneste de nå trenge fremover er arbeidskapital, som jo kan hentes på mange måter, kreditt, lån, emi mm. Det ble en emi etter boing og airbus avtalen ble kjent, aksjen var vel opp mot 3,5, falt ned +/- 2,5, og langt tidligere enn mange trodde da de hadde arb kapital ut 2024, satt de emien på 2,5 til arbeidskapital, fulltegnet på et blunk og mange fikk kun 10% av tegning, og siden har kurs vært over 2,5 ;-)
rischioso
21.05.2024 kl 09:26
23530
Ja - det går fremover, MEN med museskritt. Over 14 år og nærmere 2 milliarder og fortsatt leverer de knappe 10% av hva som må til for å komme i pluss så det er fortsatt en laaang vei og gå - derav påstanden om at det må hentes mer penger - veldig mye mer penger før de røde talla forsvinner - thats a fact - for de som følger med...;)
unikum
21.05.2024 kl 09:31
23505
Ute igjen for å hjelpe små investorer til å selge sine aksjer, den barmhjertelige.....
Fjellbris
21.05.2024 kl 09:57
23528
Har du fått med deg Boing og airbus avtalen og guidet omsetning allerede «på bok» 2026 150 mill Usd? Det jobbes selvfølgelig også med flere avtaler og kapasitet produksjon er 300 milll Usd årlig.
Redigert 21.05.2024 kl 10:03
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
21.05.2024 kl 09:59
23527
Ja, han er nok lute etter lav inngang her siden han misset oppturen. I motsetning til i QEC og CODE der han kjøpte høyt på en av bølgene og ble sittende fast. Dog er trolig begge de 2 også gode investeringer som denne om man evner å se 1-2 år frem, men fir en trader som Risch er nok det litt vanskelig ;-)
Redigert 21.05.2024 kl 10:00
Du må logge inn for å svare
unikum
21.05.2024 kl 10:04
23513
rischioso skrev Jeg deler fakta, hva andre deler får de stå for...;)
Fint om du kan dokumentere dine påstander og at deres avtaler med Airbus ikke vil gi noe tilbake. Og om de trenger mer penger så litt merkelig at store investorer kjøper seg inn og opp på dette nivået? Bør selvsagt vente ifgl experten ris... Du er ikke god og bra at mange av oss har forstått hvilken uærlig person du er. Du har ennå til gode å innrømme feil vurderinger og de er det mange av.
rischioso
21.05.2024 kl 10:05
23502
Guiding er ikke annet enn guiding og med forbehold om at de får bestillinger på 90% forskjellige deler på toppen av de de allerede har inngått avtale om så det er en litt overoptimistisk guiding - for å si det mildt - da den innbefatter veldig mange deler som er på utsiden av den eksisterende avtalen - altså på deler som det ikke er bestilling på og det fortsatt ikke er noen avtale om - en liten, MEN svært viktig forskjell...;)
rischioso
21.05.2024 kl 10:18
23459
Jakter fantasivekst – henter mer penger
https://www.finansavisen.no/industri/2023/04/13/8000706/jakter-fantasivekst-henter-mer-penger
Det vil bli mange slike kapitalinnhentinger fremover da det er nettopp fantasivekst det er frem til det foreligger noen avtale om de delene de håper på å selge - vi bør forholde oss til at de i hele fjor omsatte for knappe 3,2m dollar og at de nå har en månedlig burnrate på 2m usd - mao, regnestykket går ikke opp - ikke en gang i nærheten....;)
https://www.finansavisen.no/industri/2023/04/13/8000706/jakter-fantasivekst-henter-mer-penger
Det vil bli mange slike kapitalinnhentinger fremover da det er nettopp fantasivekst det er frem til det foreligger noen avtale om de delene de håper på å selge - vi bør forholde oss til at de i hele fjor omsatte for knappe 3,2m dollar og at de nå har en månedlig burnrate på 2m usd - mao, regnestykket går ikke opp - ikke en gang i nærheten....;)
unikum
21.05.2024 kl 10:45
23405
Imponerende å da fram en gammel artikkel lenge før avtalen til Boing og Airbus, å slik vi har sett siste tiden så er penger henta inn, mye penger på disse nivåene og før avtalene. Du bruker vi, bedre å si dere kanskje..
NordicGuy
21.05.2024 kl 10:58
23373
I like the simplicity of the valuation from the article:
Norsk Titanium valuation based on its 2026 USD 150 million revenue guidance:
Revenue guidance for 2026: USD 150 million
EBITDA margin guidance in 2026: 30%
EBITDA in 2026: USD 45 million
Assumed debt in 2026: 0
Assumed EV/EBITDA multiple: 10
Enterprise value in 2026: USD 450 million
Current Capitalization: USD 140 million
Upside: 320%
Current share price: 2.7 NOK
Target share price: 8.7 NOK
https://hedgefundalpha.com/norsk-titanium-disrupting-aerospace/
Norsk Titanium valuation based on its 2026 USD 150 million revenue guidance:
Revenue guidance for 2026: USD 150 million
EBITDA margin guidance in 2026: 30%
EBITDA in 2026: USD 45 million
Assumed debt in 2026: 0
Assumed EV/EBITDA multiple: 10
Enterprise value in 2026: USD 450 million
Current Capitalization: USD 140 million
Upside: 320%
Current share price: 2.7 NOK
Target share price: 8.7 NOK
https://hedgefundalpha.com/norsk-titanium-disrupting-aerospace/
rischioso
21.05.2024 kl 11:04
23350
Joda, men når virkeligheten er at de i dag har fått bestillinger på rundt 10 forskjellige produkter og guidingen du viser til er basert på over 100 forskjellige produkter som det ennå ikke finnes noen avtale om - mao, fantasivekst uten hold i så lenge det ikke er kontraktfestet...;)
Fjellbris
21.05.2024 kl 11:10
23330
Link du viser til her er fra 13 april 2023, gjennombruddet kom et år senere med inngåtte avtaker Boeing og Airbus, svært mange tunge og proffe investorer lastet tungt nå under siste emi på 2,5 og mange fikk bare 10% av det de ønsket. Les heller de omtalene samt intervju med styreformann etter signering avtale, alt ligger ute ;-)
rischioso
21.05.2024 kl 11:17
23310
Det er ikke datoen på linken som er avgjørende - det var headingen og omsetningen som jeg ville vise til - altså fantasivekst og meget lav omsetning som er like gjeldende i dag. Omsetningen er fortsatt lav med en betydelig burnrate og guidingen er basert på 90% flere produkter enn det som er kontraktfestet.
Det at flere har tatt et bet betyr jo ingen verdens ting for det gjøres jo hele tiden noe også du og jeg har gjort - men vi sitter p.t. på hver vår side av bordet - foreløpig - så får tiden vise om det var lurt å hive seg på nå eller vente litt til flere skuffelser og kapitalinnhentinger har materialisert seg - time will show, men klok av skade så satser jeg på det siste...;)
Det at flere har tatt et bet betyr jo ingen verdens ting for det gjøres jo hele tiden noe også du og jeg har gjort - men vi sitter p.t. på hver vår side av bordet - foreløpig - så får tiden vise om det var lurt å hive seg på nå eller vente litt til flere skuffelser og kapitalinnhentinger har materialisert seg - time will show, men klok av skade så satser jeg på det siste...;)
Redigert 21.05.2024 kl 11:25
Du må logge inn for å svare
Lippstokk
21.05.2024 kl 11:42
23244
Hehe-kan miste mange prosenter med innstillinga deres, se litt lenger frem enn nesetippen da👍
oivindl
21.05.2024 kl 13:02
23145
"Guiding er ikke annet enn guiding"
Hva er da "en triggende guiding” som du skriver om på en annen tråd?
Hva er da "en triggende guiding” som du skriver om på en annen tråd?
Aaleby
21.05.2024 kl 13:50
23082
Når de guider 60 deler ved årsslutt 2024 og en forventet omsetning i 2025 på 50 mill USD som følger av dette, er det også fantasivekst i ditt hode?
TheKurgan
21.05.2024 kl 14:00
23065
Du er jo så skeptisk at det beste er nok at du herver flytter deg over til et annet selskap du har troen på, det er derfor vi andre er her. Jeg tar gjerne imot negative kommentarer også, men ikke bare «surt udokumentert oppgulp» over tid. Det blir for dumt. Har du hastverk med å tjene mange penger så prøv noe annet.
Fjellbris
21.05.2024 kl 14:15
23044
Desverre ingen som tar deg seriøst slik du holder på på utallige tråder, avhengig av om du er inne/ute i aksjene bruker du de samme argumenter «all over». Du fremstår med 0 troverdighet.
Redigert 21.05.2024 kl 14:16
Du må logge inn for å svare
rischioso
21.05.2024 kl 14:36
23018
En triggende guiding er en guiding som er basert på noe reelt som hos CODE med basis i reell vekst i kundemassen. Her er guidingen kun en kontraktsløs guiding som er basert på tro, håp og kjærlighet - noe de fleste sikkert kan være enige om og derfor desto mer utfordrende å kverulere seg ut av - tok du han...?...;)
rischioso
21.05.2024 kl 14:38
23019
Du må lære deg at det finnes flere meninger enn kun din og at andres meninger er like mye verdt frem til fasit foreligger - om du klarer det så oppnår du også troverdighet - du også...;)
rischioso
21.05.2024 kl 14:40
23007
Det er jo ikke snakk om være skeptisk - det er snakk om å vektlegge realiteter - altså det som er kontraktfestet og ikke investere i drømmer for det blir det sjelden profit av...;)
Fjellbris
21.05.2024 kl 15:02
22994
Og mens du baiser fortvilt her stiger kursen, kom deg heller inn som du skriver til alle i CODE så du ikke mister mer oppgang ;-)
rischioso
21.05.2024 kl 15:15
22964
Hastverk er lastverk - BTW, grei teknisk støtte på 2,25nok, man bør i alle fall ikke bli overrasket om den vil bli testet igjen om ikke alt for lenge og ikke minst så er det viktig å få med seg at historisk så har den hver eneste gang støtten er blitt testet ikke holdt og falt igjennom...;)
https://www.investtech.com/dk/market.php?CompanyID=101197
https://www.investtech.com/dk/market.php?CompanyID=101197
Redigert 21.05.2024 kl 15:23
Du må logge inn for å svare
Aaleby
21.05.2024 kl 15:46
22909
Tenke seg til at støtten gjentagende ganger ikke holdt da den falt fra kr 8,8 i mars i fjor og ikke stoppet før emisjonen for et par måneder siden på kr 0,82 🙄 Snakk om å fremstå som en fjøsnisse..
PS; venter fortsatt på svar:
"rischioso skrev
Joda, men når virkeligheten er at de i dag har fått bestillinger på rundt 10 forskjellige produkter .. "
Når de guider 60 deler ved årsslutt 2024 og en forventet omsetning i 2025 på 50 mill USD som følger av dette, er det også fantasivekst i ditt hode?
PS; venter fortsatt på svar:
"rischioso skrev
Joda, men når virkeligheten er at de i dag har fått bestillinger på rundt 10 forskjellige produkter .. "
Når de guider 60 deler ved årsslutt 2024 og en forventet omsetning i 2025 på 50 mill USD som følger av dette, er det også fantasivekst i ditt hode?
Redigert 21.05.2024 kl 15:52
Du må logge inn for å svare
oivindl
21.05.2024 kl 15:54
22888
Så da stemmer altså ikke den generaliseringen din om at en guiding kun er en guiding.
Greit å vite.
Greit å vite.
Fjellbris
21.05.2024 kl 16:03
22861
Tviler på du får noe fornuftig svar, det passer desverre ikke inn i hans agenda her, han fått for seg at NTI skal ned fordi han ønsker billig inngang……
…..
Når de guider 60 deler ved årsslutt 2024 og en forventet omsetning i 2025 på 50 mill USD som følger av dette, er det også fantasivekst i ditt hode?
…..
Når de guider 60 deler ved årsslutt 2024 og en forventet omsetning i 2025 på 50 mill USD som følger av dette, er det også fantasivekst i ditt hode?
Redigert 21.05.2024 kl 16:04
Du må logge inn for å svare
rischioso
21.05.2024 kl 16:35
22815
Ingen generalisering fra min side for jeg vektlegger reell kontraktfestet guiding, alt annet er basert på hvis/om/atte og bør ikke vektlegges - det er kveruleringen din som generaliserer, deg om det...;)
Redigert 21.05.2024 kl 16:36
Du må logge inn for å svare
rischioso
21.05.2024 kl 16:44
22795
Istedenfor å glamorisere emisjonen så burde du heller spørre deg selv - hvorfor ble den satt med saftig rabatt...?...
Så er det også lettere å forstå hvorfor kursen er synkende og for øyeblikket svirrer rundt emisjonsnivået...;)
Så er det også lettere å forstå hvorfor kursen er synkende og for øyeblikket svirrer rundt emisjonsnivået...;)
Aaleby
21.05.2024 kl 16:54
22783
Stemmer bra. Har outet mindre begavede på verdensveven i snart 30 år og kjenner lusa på gangen. Riskokeren er av den klassiske sorten; knivene som er for sløve til å kunne innse sine egne begrensninger.
rischioso
22.05.2024 kl 00:05
22533
RE - Når de guider 60 deler ved årsslutt 2024 og en forventet omsetning i 2025 på 50 mill USD som følger av dette, er det også fantasivekst i ditt hode?
* Ja, og det begrunner jeg med at realiteten er en annen. Det er inngått kontrakt med Boeing, MEN det mange virker å ha oversett er at det ikke innbefatter 60 deler, men knappe 10 - hvorfor? Jo, fordi det er det antallet man produserer i dag, som er testet ut og godkjent og som da er kontraktfestet. Andre kanskje produkter er ikke inkludert av den enkle grunn at hvert eneste nytt produkt må først produseres så testes og til slutt godkjennes noe som ikke er gjort utover dagens knappe 10 produkter og da blir den massive guidingen med en økning på hele 500% for meg betydelig overoptimistisk og som finansavisen så fint kalte det en fantasi mer enn noe annet nettopp fordi det er tatt ut av lufta med tenk på et tall metoden...;)
* Ja, og det begrunner jeg med at realiteten er en annen. Det er inngått kontrakt med Boeing, MEN det mange virker å ha oversett er at det ikke innbefatter 60 deler, men knappe 10 - hvorfor? Jo, fordi det er det antallet man produserer i dag, som er testet ut og godkjent og som da er kontraktfestet. Andre kanskje produkter er ikke inkludert av den enkle grunn at hvert eneste nytt produkt må først produseres så testes og til slutt godkjennes noe som ikke er gjort utover dagens knappe 10 produkter og da blir den massive guidingen med en økning på hele 500% for meg betydelig overoptimistisk og som finansavisen så fint kalte det en fantasi mer enn noe annet nettopp fordi det er tatt ut av lufta med tenk på et tall metoden...;)
asbjørnsen
22.05.2024 kl 00:17
22507
Det er greit å ha ulike meiningar, tankar og forhåpningar, men dette er jo heilt på viddene @rischioso.
Eg veit ikkje om du var på Eggemoen under kapitalmarknadsdagen, men det var eg.
Der var fleire som gravde i nettopp dette med den voldsomme veksta dei guider med. Er der realistisk, det blei gjentatt fleire gonger.
Ja, var det klare svaret frå CEO. Det er metoden som har tatt tid å få godkjent, ikkje kvart enkelt produkt. Metoden.
Metoden er no godkjent, dei går då igang med å sette fleire deler inn i produksjon. Kvar del blir uansett sjølvsagt produsert og testa, noko anna hadde jo vore heilt absurd. Slik er jo det i konvensjonell framstilling òg. Det blir nytta ikkje-destruktive metoder under test, ultralyd, røntgen, etc.
Eg anbefalar deg å ta ein tur innom Eggemoen, dei eg traff der vil nok meir enn gjerne gje deg ein kort omvisning.
Det er voldsom vekst, men den er realistisk!
Eg veit ikkje om du var på Eggemoen under kapitalmarknadsdagen, men det var eg.
Der var fleire som gravde i nettopp dette med den voldsomme veksta dei guider med. Er der realistisk, det blei gjentatt fleire gonger.
Ja, var det klare svaret frå CEO. Det er metoden som har tatt tid å få godkjent, ikkje kvart enkelt produkt. Metoden.
Metoden er no godkjent, dei går då igang med å sette fleire deler inn i produksjon. Kvar del blir uansett sjølvsagt produsert og testa, noko anna hadde jo vore heilt absurd. Slik er jo det i konvensjonell framstilling òg. Det blir nytta ikkje-destruktive metoder under test, ultralyd, røntgen, etc.
Eg anbefalar deg å ta ein tur innom Eggemoen, dei eg traff der vil nok meir enn gjerne gje deg ein kort omvisning.
Det er voldsom vekst, men den er realistisk!
rischioso
22.05.2024 kl 00:28
22497
CEO guidet ikke 14 år og cash burn på over 2 milliarder ved tidlig guiding for da hadde ingen ville ha investert ei krone, MEN slik ble det så at man plutselig bare skal ta all guiding for god fisk for at CEO sier det faller jo på sin egen urimelighet. Markedet har heller ikke den troen noe kursutviklingen viser - mao, det er mye som først må bevises og ting tar tid mens det brennes mer og mer penger i et scenario hvor utgiftene er mange ganger høyere enn inntektene og på veien så må mer kapital hentes, ikke bare en gang, men flere - det har vært og er fortsatt realitetene enten man liker det eller ei...;)
Redigert 22.05.2024 kl 00:37
Du må logge inn for å svare
Aaleby
22.05.2024 kl 00:39
22467
Du er fullstendig på viddene. Som å kaste bort tid på å diskutere med en lystløgner.
NTI produserer 21 deler per i dag (jmf Operational & Financial Update fra 23 april). Dette vil øke til 60 deler om knappe 6 måneder. DU har hverken bakgrunn eller innsikt for å kunne vurdere hva som er overoptimistisk. Faktum er at NTI sin teknologi bruker 75% mindre energi, 75% mindre råmateriale og 90% mindre tid. Som er en no-brainer. Også for Boeing og Airbus. Men TTT. Det er en ekstremt konservativ bransje av forståelige grunner. Kursen har eksplodert siden emisjonen nettopp fordi gjennombruddet er et faktum. Synliggjort blant annet gjennom Master Supply Agreement med Airbus og tier-1 supplier avtalen med Boeing.
NTI produserer 21 deler per i dag (jmf Operational & Financial Update fra 23 april). Dette vil øke til 60 deler om knappe 6 måneder. DU har hverken bakgrunn eller innsikt for å kunne vurdere hva som er overoptimistisk. Faktum er at NTI sin teknologi bruker 75% mindre energi, 75% mindre råmateriale og 90% mindre tid. Som er en no-brainer. Også for Boeing og Airbus. Men TTT. Det er en ekstremt konservativ bransje av forståelige grunner. Kursen har eksplodert siden emisjonen nettopp fordi gjennombruddet er et faktum. Synliggjort blant annet gjennom Master Supply Agreement med Airbus og tier-1 supplier avtalen med Boeing.
Redigert 22.05.2024 kl 00:40
Du må logge inn for å svare