Panoro - Mye som skjer videre i 2024
Forrige tråd stengt på grunn av lengden.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.06.2024 kl 11:45
3487
Forøvrig krabber oljeprisen oppover og det er godt å se at PEN denne ganger følger med opp.
d12m
12.06.2024 kl 11:43
3488
In its latest medium-term market report, titled Oil 2024, the IEA said oil demand growth was on track to slow down before reaching its peak near 106 million barrels per day by 2030.
At the same time, the IEA expects total oil production capacity to surge to nearly *114 million barrels per day by 2030 — a whopping 8 million barrels per day above projected global demand.
At the same time, the IEA expects total oil production capacity to surge to nearly *114 million barrels per day by 2030 — a whopping 8 million barrels per day above projected global demand.
Fluefiskeren
12.06.2024 kl 11:41
3464
Det blir utvilsomt spennende ja. Først av de to letebrønnene er nok Bourdon på Dussafu. Her regner jeg med at COS er mye høyere enn de 25 % Akeng Deep er stipulert til. Men prospektive ressurser er altså 189 mot 29 mmbbl så sånn sett er Akeng Deep mest spennende.
Jeg tror Bourdon kan vise seg å være betydelig større enn disse 29 mmbbl. BWE har presentert nytt kart over området. Der er Bourdon tegnet inn litt større enn Hibiscus som vel er på litt over 50 mmbbl nå. Riktignok ser det ut til å være en del Dentale uten det overliggende Gamba formasjonen. Og det er jo ikke bare arealet som teller, men Gamba har vist seg å være noenlunde lik i tykkelse på de felt som er boret. Prospect A har også dukket opp igjen.
Side 8 her:
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/00f25de0-a8ec-46d9-bab2-5653e79c8186
Jeg tror Bourdon kan vise seg å være betydelig større enn disse 29 mmbbl. BWE har presentert nytt kart over området. Der er Bourdon tegnet inn litt større enn Hibiscus som vel er på litt over 50 mmbbl nå. Riktignok ser det ut til å være en del Dentale uten det overliggende Gamba formasjonen. Og det er jo ikke bare arealet som teller, men Gamba har vist seg å være noenlunde lik i tykkelse på de felt som er boret. Prospect A har også dukket opp igjen.
Side 8 her:
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/00f25de0-a8ec-46d9-bab2-5653e79c8186
bmw5
12.06.2024 kl 11:25
3400
Det som kan bli det helt store dette året er om EG Aken deep er som estimert eller bedre. Er det som estimert vil aksje stige formidabelt dersom oljeprisen er 80+. Noble Venturer burde nå være på vei til EG for å bore de to infil brønnene samt Akeng deep. Spennende blir det fremover.
Poirot
12.06.2024 kl 10:37
3470
Ja, FF linket til dette for noen dager siden, men en god nyhet kan aldri sies for ofte :)
cinet
12.06.2024 kl 10:32
3483
Er dette gammelt nytt ( Upstream 6.6.24)
Norway player applies for exploration right in South Africa emerging gas and helium play
Panoro Energy likes the look of North Karoo basin play
John Hamilton, chief executive of Oslo-listed Panoro Energy.
Published 6 June 2024, 10:34
Oslo-listed Panoro Energy has lodged an application to secure an exploration right (ER) in South Africa in an emerging natural gas and helium play.
In 2022, the company secured a technical cooperation permit to study a certain tract of land in the Free State and, having liked what is has seen during desktop studies, decided to apply for a legal right to carry out on-the-ground exploration work.
The ER application has been submitted to the Petroleum Agency of South Africa, which regulates upstream activities.
Norway player applies for exploration right in South Africa emerging gas and helium play
Panoro Energy likes the look of North Karoo basin play
John Hamilton, chief executive of Oslo-listed Panoro Energy.
Published 6 June 2024, 10:34
Oslo-listed Panoro Energy has lodged an application to secure an exploration right (ER) in South Africa in an emerging natural gas and helium play.
In 2022, the company secured a technical cooperation permit to study a certain tract of land in the Free State and, having liked what is has seen during desktop studies, decided to apply for a legal right to carry out on-the-ground exploration work.
The ER application has been submitted to the Petroleum Agency of South Africa, which regulates upstream activities.
40something
12.06.2024 kl 09:35
3563
Fra de lovende volumene for en par uker siden nærmer vi oss volum mellom 5-10 milj nok. Panoro sammen med en del andre oljeselskaper er veldig ujevn. Det har skjedd før, men jeg har jo håpet at vi er forbi stadiet med usikkerhet i Panoro,forsåvidt er usikkerhet noe som gjelder alle aksjer på børs siden det er investorene i mellom som skaper usikkerheten. 3600 aksjer omsatt etter de første 30 minuttene sier det meste om at vi stoler ikke på oljeprisen som i et øyeblikk kan ta voldsomme retninger. Vi får hele tiden utsagn fra "eksperter" som sier at oljelager har minket mer enn vent, økt mer enn ventet,etterspørsel opp og ned. Og så har vi hedgefondene som av og til starter karusellene.
Fluefiskeren
12.06.2024 kl 08:40
3648
Oil climbs on optimistic demand outlook
https://www.reuters.com/business/energy/oil-prices-edge-up-optimistic-demand-outlook-2024-06-12/
https://www.reuters.com/business/energy/oil-prices-edge-up-optimistic-demand-outlook-2024-06-12/
Fluefiskeren
11.06.2024 kl 22:45
3895
Det er vanskelig å avgjøre synes jeg. Avstanden mellom Mabomo og Adolo er jo bare 20 km.
Det har vært fakling i mange perioder i våres og så vidt jeg kan se er det på samme sted som nå.
https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/map/#d:2024-06-11;l:fires_all,street;@11.8,-4.9,8.0z
Ved å trykke på prikken får man koordinatene.
Her er koordinatene til Adolo på MT. Ved å sammenligne dem har man vel fasiten. De er oppgitt på forskjellige formater så jeg orker ikke her og nå.
Det har vært fakling i mange perioder i våres og så vidt jeg kan se er det på samme sted som nå.
https://firms.modaps.eosdis.nasa.gov/map/#d:2024-06-11;l:fires_all,street;@11.8,-4.9,8.0z
Ved å trykke på prikken får man koordinatene.
Her er koordinatene til Adolo på MT. Ved å sammenligne dem har man vel fasiten. De er oppgitt på forskjellige formater så jeg orker ikke her og nå.
AudiBMWMercy
11.06.2024 kl 21:41
3971
Fluefiskeren skrev Jeg tenkte fra Norve/Mabomo. Ikke FPSOen.
Det ser ut til meg at det er FPSOen som har faklet de siste dagene.
https://zoom.earth/maps/satellite-hd/#view=-4.182408,10.553414,11z/date=2024-06-09,pm/overlays=heat,fires
https://www.vesselfinder.com/?imo=8611831
Jeg mistenker at de er ferdig med planlagt nedstengt og har begynt å starte opp feltet igjen.
https://zoom.earth/maps/satellite-hd/#view=-4.182408,10.553414,11z/date=2024-06-09,pm/overlays=heat,fires
https://www.vesselfinder.com/?imo=8611831
Jeg mistenker at de er ferdig med planlagt nedstengt og har begynt å starte opp feltet igjen.
Face
11.06.2024 kl 21:01
4002
Fluefiskeren skrev Jeg tenkte fra Norve/Mabomo. Ikke FPSOen.
Har du sjekket koordinater at det er samme som Norve?
Face
11.06.2024 kl 20:52
4001
Nå fikk du nokså utfyllende svar fra BMWmerces…
Ville bare legge til at det var fakling under produksjonstest av Mopane og sannsynligvis ikke boringen. Fakling unngås(i store deler av verden) så langt det lar seg gjøre, men enkelte situasjoner må en gjerne fakle for å kvitte seg med hydrokarboner.
Ville bare legge til at det var fakling under produksjonstest av Mopane og sannsynligvis ikke boringen. Fakling unngås(i store deler av verden) så langt det lar seg gjøre, men enkelte situasjoner må en gjerne fakle for å kvitte seg med hydrokarboner.
Redigert 11.06.2024 kl 20:53
AudiBMWMercy
11.06.2024 kl 20:32
4024
Det er uklar for meg da du skrev om det er fakling på selve riggen eller prosessanlegg/fpso.
Fakling på riggen er vannlig når det utføres produksjonstest for å sjekke hvor mye kan produseres fra reservoar. Siden riggen ikke har prosessanlegg for å separarer gass, olje og vann så alt blir faklet.
Underproduksjon, dersom fakling så kan det skyldes kompressor er nede eller de må starte brønn eller noe mot lavere trykk eller gassen inneholder mye nitrogen som kan påvirke kompressor.
Fakling på riggen er vannlig når det utføres produksjonstest for å sjekke hvor mye kan produseres fra reservoar. Siden riggen ikke har prosessanlegg for å separarer gass, olje og vann så alt blir faklet.
Underproduksjon, dersom fakling så kan det skyldes kompressor er nede eller de må starte brønn eller noe mot lavere trykk eller gassen inneholder mye nitrogen som kan påvirke kompressor.
Fluefiskeren
11.06.2024 kl 18:25
4119
OK. Kan du forklare hvorfor det fakles under oppstart av produksjonen?
Ikke så viktig her, men tenkte at dette muligens kunne være en indikasjon på eventuelt funn i letebrønnene vi skal bore. Har sett at de er opptatt av det på noen utenlandske chat sider. Selvsagt kan man uansett ikke konkludere riktignok. Et eksempel var boringen av Mopanebrønnene i Namibia som de som følger BWE kjenner til. Her var dette en diskusjonstema på et utenlandsk forum.
Ikke så viktig her, men tenkte at dette muligens kunne være en indikasjon på eventuelt funn i letebrønnene vi skal bore. Har sett at de er opptatt av det på noen utenlandske chat sider. Selvsagt kan man uansett ikke konkludere riktignok. Et eksempel var boringen av Mopanebrønnene i Namibia som de som følger BWE kjenner til. Her var dette en diskusjonstema på et utenlandsk forum.
Redigert 11.06.2024 kl 18:42
Face
11.06.2024 kl 17:54
4141
Fakler svært sjelden under boring av brønner. Da har de eventuelt problemer/kick og har stanset boring. Hvis det har pågått i 5 dager er det mer sannsynlig at de holder på med oppstart av produksjonen igjen.
Poirot
11.06.2024 kl 16:48
4203
Viser hvor store Panoro har blitt, samt at Afrikanske land ønsker at de etablerer seg der med tanke på track record-en til PEN.
Fluefiskeren
11.06.2024 kl 10:54
4392
Dette er jeg uenig i.
Det er overhodet ikke noen tendens til at politikerne med makt ikke ønsker å legge forholdene til rette for oljeindustrien. Det legges stadig ut nye lisensrunder. Den siste i Barentshavet. Plattformer elektrifiseres med lave kostnader for selskapene. Det verste eksempelet er Melkøya. Istedenfor CCS ble det elektrifisering der også. Til kjempestor frustrasjon for annen industri som trenger strøm samt enorme ødeleggelser av natur. Hvem andre enn Equinor kunne ha makt til å få i gjennom det?
Vi så hvilke tiltak oljeindustrien fikk under koronautbruddet. Til og med Erna Solberg angret på dette, men hun sa at politikerne var sjanseløse på å stå imot den enorme lobbyvirksomheten. Fra politisk hold sies det at vi skal være det siste landet i Verden som slutter med oljeproduksjon. Vi skal utvikle oljen istedenfor å avvikle den. Denne uttalelsen er Støre og Aasland så fornøyd med at de stadig gjentar det, men har aldri sett hva det egentlig betyr.
Nei, oljeindustrien i Norge har ingenting å klage på. Forholdene for dem kan vel knapt bli bedre.
Det er overhodet ikke noen tendens til at politikerne med makt ikke ønsker å legge forholdene til rette for oljeindustrien. Det legges stadig ut nye lisensrunder. Den siste i Barentshavet. Plattformer elektrifiseres med lave kostnader for selskapene. Det verste eksempelet er Melkøya. Istedenfor CCS ble det elektrifisering der også. Til kjempestor frustrasjon for annen industri som trenger strøm samt enorme ødeleggelser av natur. Hvem andre enn Equinor kunne ha makt til å få i gjennom det?
Vi så hvilke tiltak oljeindustrien fikk under koronautbruddet. Til og med Erna Solberg angret på dette, men hun sa at politikerne var sjanseløse på å stå imot den enorme lobbyvirksomheten. Fra politisk hold sies det at vi skal være det siste landet i Verden som slutter med oljeproduksjon. Vi skal utvikle oljen istedenfor å avvikle den. Denne uttalelsen er Støre og Aasland så fornøyd med at de stadig gjentar det, men har aldri sett hva det egentlig betyr.
Nei, oljeindustrien i Norge har ingenting å klage på. Forholdene for dem kan vel knapt bli bedre.
cinet
11.06.2024 kl 10:26
4435
De store norske drifter hovedsakelig i woke landet Norge. De føler seg tvunget til å skusle vekk milliarder på luftslott-prosjekter . Tror vi skal lytte litt til uttalelsene som kommer fra SAudi -A. De har greie på tingene …spesielt olje.
Her er litt av essensen til Salman :
«“You have a choice — to be politically correct and carry on with their narrative, or being a realist and attend to what serves your national interests and economy, and take over the narrative instead of somebody throwing the narrative on you,” Salman told the event»
Kunne knapt blitt sagt bedre ;) ord til ettertanke for spesielt den norske regjeringen …..
Her er litt av essensen til Salman :
«“You have a choice — to be politically correct and carry on with their narrative, or being a realist and attend to what serves your national interests and economy, and take over the narrative instead of somebody throwing the narrative on you,” Salman told the event»
Kunne knapt blitt sagt bedre ;) ord til ettertanke for spesielt den norske regjeringen …..
Redigert 11.06.2024 kl 10:30
Fluefiskeren
11.06.2024 kl 10:04
4479
Ser fra satelittbilder at det er faklet på Dussafu i 5 dager etter hverandre nå. Hva det betyr vet jeg ikke, men det mest sannsynlige er vel at de borer en horisontal nå og brenner av assosiert gass.
Noen med et bedre forslag?
Noen med et bedre forslag?
Fluefiskeren
11.06.2024 kl 09:49
4495
Synes det er spesielt merkelig hvordan de store norske oljeselskapene sliter.
Equinor er ned 7,1 % i år
Aker Bp er ned 11,61 % i år
Vår Energi gjør det bedre med 9,73 % oppgang
Til sammenligning er Panoro opp 22,04 %.
Equinor er ned 7,1 % i år
Aker Bp er ned 11,61 % i år
Vår Energi gjør det bedre med 9,73 % oppgang
Til sammenligning er Panoro opp 22,04 %.
40something
11.06.2024 kl 09:08
4523
Oljeaksjene går nesten I takt, men ikke med brent. Det er indeks styrt mener jeg. Så da er det andre moment som bestemmer når man skal løfte indeksen eller omvendt. Nå er det vel ganske lunkent. Vi ser jo hvilken makt hedgefond har når de setter i gang. På den måten er børs ganske kjedelig for oss retailers. Det er follow the money men med lange perioder når det ikke skjer noe som helst.
Fluefiskeren
11.06.2024 kl 08:58
4533
Finansavisen:
« Oljeprisen
Tirsdag morgen omsettes et fat nordsjøolje (Brent spot) for 81,53 dollar, ned 0,4 prosent men opp over 5 prosent siden fallet for en ukes tid siden.
Juli-kontrakten omsettes for 81,54 dollar, ned 0,1 prosent. Juli-kontrakten for den amerikanske lettoljen WTI ligger på 77,71 dollar pr. fat, ned 0,04 prosent.»
Ikke et ord om at den er signifikant opp siden børsen lukket i går. Det er jo det som er interessant.
« Oljeprisen
Tirsdag morgen omsettes et fat nordsjøolje (Brent spot) for 81,53 dollar, ned 0,4 prosent men opp over 5 prosent siden fallet for en ukes tid siden.
Juli-kontrakten omsettes for 81,54 dollar, ned 0,1 prosent. Juli-kontrakten for den amerikanske lettoljen WTI ligger på 77,71 dollar pr. fat, ned 0,04 prosent.»
Ikke et ord om at den er signifikant opp siden børsen lukket i går. Det er jo det som er interessant.
Fluefiskeren
11.06.2024 kl 08:33
4596
Interessant, men ennå et land? Tror de skal tenke seg nøye om hvis det er intensjonen.
Poirot
11.06.2024 kl 06:41
4699
Panoro med planer i Angola etter hvert?
https://energycapitalpower.com/panoro-energy-senior-advisor-joins-aog-2024/
https://energycapitalpower.com/panoro-energy-senior-advisor-joins-aog-2024/
Redigert 11.06.2024 kl 06:43
Trond.heim
11.06.2024 kl 06:06
4728
Det virker ofte som det at oljeprisen viser rødt eller grønt i børsens åpningstid betyr mer en om oljeprisen har steget etter børsslutt.
Det skjer ofte at oljeprisen dagen etter en fin stigning utover kvelden, starter dagen i rødt. Som i dag.
Det skjer ofte at oljeprisen dagen etter en fin stigning utover kvelden, starter dagen i rødt. Som i dag.
Poirot
11.06.2024 kl 05:52
4722
Nå er det over 3 dager siden siste posisjon til Noble Venturer, så da er den nok på vei.
Kalleklovn547
10.06.2024 kl 23:19
4814
Panoro bør godt opp i morgen. Vi har blitt holdt tilbake i det siste av Aldens nedsalg. Dette har jeg ventet (og skrevet masse om her), det er et overheng i Panoro pga elendig performance over lang tid. Da er det noen som vil ut når aksjen er opp 30% etter to års ørkenvandring. Forhåpentligvis er vi inne i en fase med jevn stigning ut året. Det er triggere i fleng her, aksjen er mega billig, NAV øker, aksjer kjøpes tilbake, utbyttene øker, gjeld nedbetales, absolutt alt stemmer i Panoro nå.
30% opp til så må indeksfondene etter hvert kjøpe masse aksjer her
30% opp til så må indeksfondene etter hvert kjøpe masse aksjer her
Fluefiskeren
10.06.2024 kl 22:42
2508
Det burde bli en flott start på dagen i morgen. Oljen opp 1,7 % til 81,82 dollar etter børslukk. Så får vi se om det er glemt når vi starter opp. Av og til har jeg inntrykk av det.
EDIT : Endte faktisk over 82 dollar.
EDIT : Endte faktisk over 82 dollar.
Redigert 10.06.2024 kl 23:04
JUICEitUP
10.06.2024 kl 18:42
2680
Dette har vi forsåvidt vært inne på tidligere. Ledelsen har såkalte RSUer. En RSU gir rett til en aksje. Tror de får aksjene vederlagsfritt som en del av lønnspakken, men husker ikke helt. Uansett spiller det ingen rolle. Det betyr at alle aksjene de kjøper først går til å dekke opp for RSU kravet ledelsen har. Først når selskapets innehav av egne aksjer overstiger antall RSUer som ledelsen sitter med, kan vi snakke om at kjøpet har innvannende effekt. Jeg tror ikke overskytende aksjer blir slettet, men det er kjekt å ha til en vinterdag senere, eksempelvis hvis de ønsker å kjøpe produksjon og betale med aksjer.
Fantastisk bra at selskapet nå har begynt med tilbakekjøp. Liker også særdeles godt begrunnelsen. Som FF sier så skal det brukes mye penger i både Gabon og EG med rigger til både boring av infill brønner, bytte av ESPer, påkobling av flere brønner osv. før letebrønner skal borres. Uansett har mye endret seg til det bedre for PEN de siste par månedene og 2025 blir et utrolig innbringende år. Treffer de på en av de to letebrønnene i tillegg blir det en fet julegave i form av kursstigning. Da er vi glatt over 40.
Fantastisk bra at selskapet nå har begynt med tilbakekjøp. Liker også særdeles godt begrunnelsen. Som FF sier så skal det brukes mye penger i både Gabon og EG med rigger til både boring av infill brønner, bytte av ESPer, påkobling av flere brønner osv. før letebrønner skal borres. Uansett har mye endret seg til det bedre for PEN de siste par månedene og 2025 blir et utrolig innbringende år. Treffer de på en av de to letebrønnene i tillegg blir det en fet julegave i form av kursstigning. Da er vi glatt over 40.
Poirot
10.06.2024 kl 17:40
2699
Godt poeng - blir spennende å se hva de sier på neste guiding.
Tilbakekjøpet er jo òg en fordel med tanke på utbytte. Mindre aksjer å betale utbytte på for de betaler vel ikke utbytte til seg selv? Er litt usikker på dette.
Tilbakekjøpet er jo òg en fordel med tanke på utbytte. Mindre aksjer å betale utbytte på for de betaler vel ikke utbytte til seg selv? Er litt usikker på dette.
Fluefiskeren
10.06.2024 kl 17:34
2703
Vi har gjort det svært mye bedre enn Brent siste måned, men ikke siste uke. Det skyldes nok gevinstsikring. Så hvis du har en ukes perspektiv har du rett.
Det med utbytte er ikke mitt felt, men vi må ikke glemme at vi brenner penger nå både i Gabon og Ekvatorial-Guinea. Vet ikke hva guidingen er, men for meg synes det mest logisk at utbytteøkning først kommer i 2025. Vi har jo dessuten tilbakekjøp nå. Som jeg har sagt til det kjedsommelige så sitter jeg ikke i PEN primært for å få utbytte, men noen gjør nok det. De kan sikkert gjøre en tipping.
Det med utbytte er ikke mitt felt, men vi må ikke glemme at vi brenner penger nå både i Gabon og Ekvatorial-Guinea. Vet ikke hva guidingen er, men for meg synes det mest logisk at utbytteøkning først kommer i 2025. Vi har jo dessuten tilbakekjøp nå. Som jeg har sagt til det kjedsommelige så sitter jeg ikke i PEN primært for å få utbytte, men noen gjør nok det. De kan sikkert gjøre en tipping.
Poirot
10.06.2024 kl 17:25
2717
Veldig mye spennende som skjer i PEN for øyeblikket! Spent på hva neste utbytte blir på.
Dog ikke helt enig at PEN følger brent lenger - vi er for mye ned til det. Brent er snart i 81 dollars fatet og sist den var der var vel PEN i 36 nok.
Jaja, skal ikke se bort i fra at klatringen mot 36++ begynner i morgen.
Dog ikke helt enig at PEN følger brent lenger - vi er for mye ned til det. Brent er snart i 81 dollars fatet og sist den var der var vel PEN i 36 nok.
Jaja, skal ikke se bort i fra at klatringen mot 36++ begynner i morgen.
Fluefiskeren
10.06.2024 kl 16:11
2758
Her går det opp og ned i dag i takt med Brent.
Det har skjedd så mye på Dussafu så det er vanskelig å ha oversikten, men vi snakker vel om 8 brønner når den siste er komplettert. Skal det også bores en produksjonsbrønn til på Hibiscus South Extension så det blir 9?
Ellers så er det tid for workover. De nye ESP som fortsatt er i bruk skal skiftes til konvensjonelle. Her tas ingen unødige sjanser. Dessuten skal fjerde brønn på Hibiscus utstyres med en ESP. Denne produserer ved naturlig flow nå. Skikkelig travelt fortsatt. BWE sier at de har forandret litt på planer underveis for å utnytte riggen maksimalt. Litt ros til Norve og boremannskapet er på sin plass. Det er ikke deres feil at det var trøbbel med de nye ESPene. Som kjent har vi fått forlenget borekontrakt til oktober slik at vi også bør rekke letebrønnen Bourdon i denne perioden.
Dette er veldig bra resultat av borekampanjen. Det hsr vært noen vanskeligheter med ESP som har gjort at det har tatt tid. Også det faktum at det blir 8 istedenfor 6 brønner adderer seg til det. Når det er ferdig vil omlag 20 % av Gabons samlede produksjon komme fra Dussafu.
Det har skjedd så mye på Dussafu så det er vanskelig å ha oversikten, men vi snakker vel om 8 brønner når den siste er komplettert. Skal det også bores en produksjonsbrønn til på Hibiscus South Extension så det blir 9?
Ellers så er det tid for workover. De nye ESP som fortsatt er i bruk skal skiftes til konvensjonelle. Her tas ingen unødige sjanser. Dessuten skal fjerde brønn på Hibiscus utstyres med en ESP. Denne produserer ved naturlig flow nå. Skikkelig travelt fortsatt. BWE sier at de har forandret litt på planer underveis for å utnytte riggen maksimalt. Litt ros til Norve og boremannskapet er på sin plass. Det er ikke deres feil at det var trøbbel med de nye ESPene. Som kjent har vi fått forlenget borekontrakt til oktober slik at vi også bør rekke letebrønnen Bourdon i denne perioden.
Dette er veldig bra resultat av borekampanjen. Det hsr vært noen vanskeligheter med ESP som har gjort at det har tatt tid. Også det faktum at det blir 8 istedenfor 6 brønner adderer seg til det. Når det er ferdig vil omlag 20 % av Gabons samlede produksjon komme fra Dussafu.
Fluefiskeren
10.06.2024 kl 10:55
3005
Ingen ny posisjon på Noble Venturer i dag heller. I følge MT er den fortsatt på samme sted i Ghana, men siste posisjon er fra 7. juni kl. 16:19. Jeg begynner nå å helle til at den er på vei til EG. Den går neppe langs kysten slik at vi får nye posisjoner underveis. Vil kun kunne følges pr. satellitt.
Batterievann?
Batterievann?
Kalleklovn547
09.06.2024 kl 20:58
3342
Pullbacken som har vært i PEN i det siste har vært en gavepakke. Det selges ikke olje her, vi kjøper tilbake aksjer og jeg kjøper selv en del aksjer på denne pullbacken. Jeg tipper vi er godt over 40 om ikke lenge. God uke alle mann!
Fluefiskeren
09.06.2024 kl 12:00
3594
Noble Venturer var antatt ferdig på Jubilee i slutten av mai så vi er litt på etterskudd uten at det har noen stor betydning. Denne borekapanjen har hittil vært en fiasko. Vi husker vel problemene på Island Innovator. Uansett er det ikke så veldig lang seilas fra Ghana til Ekvatorial-Guinea. Boreskip går også med en mye høyere hastighet enn semisubs. Boringen av to infillbrønner og en letebrønn er estimert til 150 dager. Vi husker vel den nær endeløse seilasen til Island Innovator fra Nordsjøen til Sør-Afrika for et par år siden.
Borekampanjen til Tullow i Ghana har visstnok gått mye raskere enn antatt. Hadde vært litt typisk hvis det ble problemer nå da vi venter på den.
Altså først to infill-brønner som Kosmos har estimert samlet til 3000 bopd for sin andel på 40,375 %.
Borekampanjen til Tullow i Ghana har visstnok gått mye raskere enn antatt. Hadde vært litt typisk hvis det ble problemer nå da vi venter på den.
Altså først to infill-brønner som Kosmos har estimert samlet til 3000 bopd for sin andel på 40,375 %.
Redigert 09.06.2024 kl 12:00
Poirot
09.06.2024 kl 10:14
3712
Liker godt denne setningen med tanke på tilbakekjøpsprogrammet (fra Q1-rapport headlights) ".. as we believe there is a significant gap between the intrinsic value of our core assets and our share price."
Poirot
09.06.2024 kl 10:03
3704
Ja, ser det nå.
Posisjonen til Noble Venturer på MT er "out of range" p.t. så mulig den er på vei.
Posisjonen til Noble Venturer på MT er "out of range" p.t. så mulig den er på vei.
Redigert 09.06.2024 kl 10:04
Fluefiskeren
09.06.2024 kl 09:24
3737
Den har ikke startet. Siste posisjon for boreskipet på MT er 7. juni. Da var den fortsatt i Ghana.
Poirot
09.06.2024 kl 09:04
3759
Noen som vet når i juni borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter? Eller om den allerede har startet?
Fluefiskeren
08.06.2024 kl 23:26
3877
Lifting fra Sendje Ceiba i EG. Vet ikke hvordan liftingene der fordeles mellom aktørene, men Panoro er nok med på denne. I følge guidingen på Q1 skal de løfte 900 000 fat i løpet av Q2. Med bortfall fra Adolo i minst tre uker må derfor mye av dette være fra Ekvatorial - Guinea. Ikke spesielt heldig med pris kan det se ut, men det kunne vært verre også.
Poirot
08.06.2024 kl 04:45
4207
Hortulan AS økt med 100K aksjer, elles minimale endringer
Redigert 09.06.2024 kl 09:05
Ruter8
07.06.2024 kl 18:48
4439
Oslo, 7 June 2024 - Panoro Energy ASA ("Panoro" or the "Company") (OSE: PEN)
initiated a share buyback program May 23, 2024 to repurchase up to NOK 100
million in value of the Company's common shares in open market transactions on
the OSE pursuant to an agreement with Arctic Securities AS.
For the period from and including 3 June through 7 June 2024, Panoro purchased a
total of 170,000 shares at an average price of NOK 34.3133 per share. The
transactions effected through the agreement with Arctic comprise all the
transactions effected by or on behalf of the Company during the period.
Transaction overview
+-----------------------------+-------+-------+-----------------+-------------
----+
|Date |Trading|Volume |Weighted average |Total daily
|
| |Venue | |share price (NOK)|transaction
value|
| | | | |(NOK)
|
----+
|3 June 2024 |OSE |40,000 |36.8273 |1,473,092
|
----+
|4 June 2024 |OSE |70,000 |33.6582 |2,356,074
|
----+
|5 June 2024 |OSE |20,000 |33.7295 |674,590
|
----+
|6 June 2024 |OSE |20,000 |33.3328 |666,656
|
----+
|7 June 2024 |OSE |20,000 |33.1426 |662,852
|
----+
|Period total |OSE |170,000|34.3133 |5,833,264
|
----+
|Previously disclosed buy-buys|OSE |200,000|35.8824 |7,176,580
|
|under the programme | | | |
|
|(accumulated) | | | |
|
----+
|Program total |OSE |370,000|35.1617 |13,009,844
|
----+
The issuer's holding of own shares: 370,000
Following the completion of the above transactions, Panoro owned a total of
370,000 of its own shares, corresponding to 0.3163% of Panoro's share capital.
initiated a share buyback program May 23, 2024 to repurchase up to NOK 100
million in value of the Company's common shares in open market transactions on
the OSE pursuant to an agreement with Arctic Securities AS.
For the period from and including 3 June through 7 June 2024, Panoro purchased a
total of 170,000 shares at an average price of NOK 34.3133 per share. The
transactions effected through the agreement with Arctic comprise all the
transactions effected by or on behalf of the Company during the period.
Transaction overview
----+
|Date |Trading|Volume |Weighted average |Total daily
|
| |Venue | |share price (NOK)|transaction
value|
| | | | |(NOK)
|
----+
|3 June 2024 |OSE |40,000 |36.8273 |1,473,092
|
----+
|4 June 2024 |OSE |70,000 |33.6582 |2,356,074
|
----+
|5 June 2024 |OSE |20,000 |33.7295 |674,590
|
----+
|6 June 2024 |OSE |20,000 |33.3328 |666,656
|
----+
|7 June 2024 |OSE |20,000 |33.1426 |662,852
|
----+
|Period total |OSE |170,000|34.3133 |5,833,264
|
----+
|Previously disclosed buy-buys|OSE |200,000|35.8824 |7,176,580
|
|under the programme | | | |
|
|(accumulated) | | | |
|
----+
|Program total |OSE |370,000|35.1617 |13,009,844
|
----+
The issuer's holding of own shares: 370,000
Following the completion of the above transactions, Panoro owned a total of
370,000 of its own shares, corresponding to 0.3163% of Panoro's share capital.
Fluefiskeren
07.06.2024 kl 18:30
4412
Litt om high impactbrønner i 2023. Antall boringer og antall funn går ned. Det henger sammen med oljeprisen og en forventet gradvis overgang til andre energikilder. Således tror jeg det er lurt av Panoro og ikke satte på Wildcats langt fra infrastruktur. Skulle man gjøre et kjempefunn er det selvsagt bra, men slike felt kan fort produsere i 40-50 år. Hva er oljeprisen da?
Synes strategien med ILX brønner og eventuelt kjøp av produksjon er en tryggere vei å gå. Selv om high impact wildcats er veldig spennende da.
« Further 2023 analysis reveals that the commercial success rate is down seven percentage points on the previous year – the lowest since 2018. Fewer giant discoveries (>500 MMboe) have resulted in a year on year decline in the average discovery size, down from nearly 500mmboe in 2019 to ~220 MMboe in 2023, the smallest since 2014. At the same time overall drilling finding costs have increased by a factor of six since 2019 to $1.2/boe. The commercial success rate in frontier plays returned to the long-term average at <10%.
In addition, the findings also highlight a decrease in the number of companies participating in high impact drilling (down from 99 in 2019 to 68 in 2023), with supermajors and NOCs continuing to account for the majority of high impact well equity, at ~60% between 2019-2023, and leading the way in terms of both discovered resource and commercial success rate.
There is still cause for optimism, however. Recent discoveries in Namibia’s Orange basin demonstrate that there are still significant volumes of oil and gas to be found and cycle times are reducing, with oil discoveries achieving first production, on average, a year faster than gas discoveries.
Graeme Bagley, Head of Global Exploration and Appraisal at Westwood said, "The relationship between exploration drilling and the previous year's oil price has broken. High oil prices previously led to high levels of exploration drilling. The appetite for exploration is still there but energy transition strategies are having a significant impact on the way the companies choose to replenish their reserves base, with industry consolidation and new technologies also having apart to play.”
https://www.worldoil.com/news/2024/6/6/namibia-s-orange-basin-offers-optimism-despite-declining-high-impact-exploration-drilling-report-finds/
Synes strategien med ILX brønner og eventuelt kjøp av produksjon er en tryggere vei å gå. Selv om high impact wildcats er veldig spennende da.
« Further 2023 analysis reveals that the commercial success rate is down seven percentage points on the previous year – the lowest since 2018. Fewer giant discoveries (>500 MMboe) have resulted in a year on year decline in the average discovery size, down from nearly 500mmboe in 2019 to ~220 MMboe in 2023, the smallest since 2014. At the same time overall drilling finding costs have increased by a factor of six since 2019 to $1.2/boe. The commercial success rate in frontier plays returned to the long-term average at <10%.
In addition, the findings also highlight a decrease in the number of companies participating in high impact drilling (down from 99 in 2019 to 68 in 2023), with supermajors and NOCs continuing to account for the majority of high impact well equity, at ~60% between 2019-2023, and leading the way in terms of both discovered resource and commercial success rate.
There is still cause for optimism, however. Recent discoveries in Namibia’s Orange basin demonstrate that there are still significant volumes of oil and gas to be found and cycle times are reducing, with oil discoveries achieving first production, on average, a year faster than gas discoveries.
Graeme Bagley, Head of Global Exploration and Appraisal at Westwood said, "The relationship between exploration drilling and the previous year's oil price has broken. High oil prices previously led to high levels of exploration drilling. The appetite for exploration is still there but energy transition strategies are having a significant impact on the way the companies choose to replenish their reserves base, with industry consolidation and new technologies also having apart to play.”
https://www.worldoil.com/news/2024/6/6/namibia-s-orange-basin-offers-optimism-despite-declining-high-impact-exploration-drilling-report-finds/