Panoro - Mye som skjer videre i 2024
Forrige tråd stengt på grunn av lengden.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
12.06.2024 kl 16:21
3256
Suverent beste oljeselskap på energiindeksen i dag.
https://live.euronext.com/nb/product/indices/NO0010580590-XOSL#top-performers-indices_8264
https://live.euronext.com/nb/product/indices/NO0010580590-XOSL#top-performers-indices_8264
40something
12.06.2024 kl 16:33
3240
Ja, opp nesten 3% og volumet tok seg. Olja er nesten tilbake før droppen, så opp 7 % siste uke. Men det er vanskelig å regne inn betydningen av brent når panoro har gått så mye opp mer enn oljeprisen siste måned. Stabil oljepris videre så er vi snart tilbake på 36.
Fluefiskeren
12.06.2024 kl 21:49
2954
Oi, den var ikke lett. Avhenger jo at all virksomhet før letebrønnen går som det skal.
Jeg kan jo tippe september/oktober for Bourdon og oktober/november for Akeng. For sistnevnte avhenger det jo også av når Noble Ventures ankommer Ceiba. Umulig å spore den uten satellitt.
Jeg kan jo tippe september/oktober for Bourdon og oktober/november for Akeng. For sistnevnte avhenger det jo også av når Noble Ventures ankommer Ceiba. Umulig å spore den uten satellitt.
Face
12.06.2024 kl 22:02
2950
Skulle tro Bourdon kan bores i juli-august, da de planlegger(ref q1 call) for esp utskifting i høst. Akeng deep drøyer nok langt utpå høsten ja. Men dette blir en ren gjetning da planen blir til underveis virker det som i Gabon nå med alle variabler rundt esp.
Fluefiskeren
12.06.2024 kl 22:06
2948
BWE fikk forlenget riggkontrakten med Borr Drilling til oktober. Det er nok en grunn til det. Dette er siste som skal gjøres i borekontrakten. ESPene kommer nok før Bourdon.
bmw5
13.06.2024 kl 00:05
2815
Det med Akeng deep kan være mye mer dersom Akeng deep er som forventet for da kan det være flere felt med olje i nærheten av akeng deep samt i EG 01. Derfor er Akeng deep mer enn spennende for Pen og aksjonærene.
Se på side 12 på denne Q1 raporten fra 2023.
https://cdn.prod.nntech.io/fundamentals-file-proxy/quartr/pdf/0ff94cfbb4ecd268cc318b4eaeb37070.pdf
Se på side 12 på denne Q1 raporten fra 2023.
https://cdn.prod.nntech.io/fundamentals-file-proxy/quartr/pdf/0ff94cfbb4ecd268cc318b4eaeb37070.pdf
Poirot
13.06.2024 kl 06:34
2711
Har PEN engasjert en MM?
Fra oversiktslista den 8.juni var følgende kjøp desidert det største:
SPAREBANK 1 MARKETS AS, MARKET-MAKING
+469 696
↑ 0,4016%
787 320
0,67%
Pr. 10.juni har PANORO ENERGY ASA komt inn på 50ende plass med 390K aksjer.
Fra oversiktslista den 8.juni var følgende kjøp desidert det største:
SPAREBANK 1 MARKETS AS, MARKET-MAKING
+469 696
↑ 0,4016%
787 320
0,67%
Pr. 10.juni har PANORO ENERGY ASA komt inn på 50ende plass med 390K aksjer.
Redigert 13.06.2024 kl 06:37
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 12:08
4836
Og Brent ned igjen og tar med seg PEN.
Tror mange ble skremt over prognosene til IEA ang. etterspørselen.
Her fra deres egen hjemmeside:
« World oil demand growth continues to slow, with 2024 gains now seen at 960 kb/d, 100 kb/d below last month’s forecast. Weak OECD deliveries pushed global demand into a narrow y-o-y contraction in March. Subpar growth of 1 mb/d in 2025 is held back by a muted economy and accelerating clean energy technology deployment.»
Det er i «clean energy» som det investeres klart mest i nå.
https://www.iea.org/topics/investment
De høye herrer strides om når etterspørsel etter olje snur nedover. Men de strides jo om det meste. I samme avis i dag ser jeg noen som mener vi vil få mange kutt i styringsrenta i år, mens noen mener det motsatte.
Hva skal en stakkar tro når de såkalte eksperter har vidt forskjellig syn?
Når det gjelder energi tror jeg den fossile industrien på sikt har mest å frykte fra kjernekraft. Den gir stabil kraft på linje med olje og gass.
Tror mange ble skremt over prognosene til IEA ang. etterspørselen.
Her fra deres egen hjemmeside:
« World oil demand growth continues to slow, with 2024 gains now seen at 960 kb/d, 100 kb/d below last month’s forecast. Weak OECD deliveries pushed global demand into a narrow y-o-y contraction in March. Subpar growth of 1 mb/d in 2025 is held back by a muted economy and accelerating clean energy technology deployment.»
Det er i «clean energy» som det investeres klart mest i nå.
https://www.iea.org/topics/investment
De høye herrer strides om når etterspørsel etter olje snur nedover. Men de strides jo om det meste. I samme avis i dag ser jeg noen som mener vi vil få mange kutt i styringsrenta i år, mens noen mener det motsatte.
Hva skal en stakkar tro når de såkalte eksperter har vidt forskjellig syn?
Når det gjelder energi tror jeg den fossile industrien på sikt har mest å frykte fra kjernekraft. Den gir stabil kraft på linje med olje og gass.
40something
13.06.2024 kl 12:19
4809
Ikke helt enig, da pen falt ned til 33 var brent på stedet hvil. Når brent så faller 70 cent så skjer det ikke så mye i Pen.
Mulig jeg er konspiratorisk, men det skjer så ofte at pen går ned før brent. Lissom at de samme aktørene i hedgefond også sitter i oljeaksjene og kan være i forkant. Alle oljeaksjene startet ned før brent gjorde samme reise. Tilfeldig? Tja....
I tillegg så er det meget lavt volum, og som tidligere sagt så brukes det i stor grad til å diktere ordreboka.
Mulig jeg er konspiratorisk, men det skjer så ofte at pen går ned før brent. Lissom at de samme aktørene i hedgefond også sitter i oljeaksjene og kan være i forkant. Alle oljeaksjene startet ned før brent gjorde samme reise. Tilfeldig? Tja....
I tillegg så er det meget lavt volum, og som tidligere sagt så brukes det i stor grad til å diktere ordreboka.
Redigert 13.06.2024 kl 12:21
bmw5
13.06.2024 kl 12:21
4803
Brent spot ned, Pen ned. Brent spot opp Pen stiger. Dette er normalt med hensyn til Pen aksjen.
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 12:40
4792
PEN falt mer enn Brent på gevinstsikring. I forkant hadde den steget MYE mer enn Brent på oppdatering fra Dussafu. Heldigvis er ikke alt ulogisk.
Mitt poeng er at det er det fundamentale som kanskje er viktigst, men vi er også veldig avhengig av oljeprisen. Særlig i fravær av nyheter.
Jeg kan ikke la være å holde et øye med segmentet forøvrig. Så lenge vi ikke underpresterer i forhold til det er jeg forholdsvis avslappet. Stort sett gjør vi det bedre enn gjennomsnittet heldigvis, men dagen i dag er ildrød. Tror den verste i klassen, men dette snur fort.
Mitt poeng er at det er det fundamentale som kanskje er viktigst, men vi er også veldig avhengig av oljeprisen. Særlig i fravær av nyheter.
Jeg kan ikke la være å holde et øye med segmentet forøvrig. Så lenge vi ikke underpresterer i forhold til det er jeg forholdsvis avslappet. Stort sett gjør vi det bedre enn gjennomsnittet heldigvis, men dagen i dag er ildrød. Tror den verste i klassen, men dette snur fort.
Redigert 13.06.2024 kl 12:41
40something
13.06.2024 kl 12:46
4798
Når investorer vil inn i aksjen så betyr ikke brent så mye. Men nå da det er mange som solgt seg ut, de som kun går inn i forskjellige aksjer og er kortsiktig, så er volum den største kilden til kursnedgang. Det brukes veldig få aksjer for å dra ned ordrebilde og så når det har falt mye så selges større poster og vips så er vi neste 4% ned. Av hvilken grunn,? Aksjetaktikk
Vi har ikke vært så lavt siden 22 Mai
Vi har ikke vært så lavt siden 22 Mai
Redigert 13.06.2024 kl 12:48
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 13:06
4764
Tror til og med vi må tilbake til 16. mai.
Vi trenger en ny godmelding. Neste er vel omgjøring av pilotbrønnen på Hibiscus South til produksjonsbrønn. Det bør komme raskt nå.
Dette skrev de 3.juni:
« The current rig operation is to complete a production well (DHBSM-2H) at the recently proven north-east extension of the Hibiscus South field (announced on 10 May 2024).»
Dette skrev de
Vi trenger en ny godmelding. Neste er vel omgjøring av pilotbrønnen på Hibiscus South til produksjonsbrønn. Det bør komme raskt nå.
Dette skrev de 3.juni:
« The current rig operation is to complete a production well (DHBSM-2H) at the recently proven north-east extension of the Hibiscus South field (announced on 10 May 2024).»
Dette skrev de
40something
13.06.2024 kl 13:30
4721
Og vi trenger noe motvekt til traderaktiviteten. De får operere ganske fritt siden vi som er long handler lite og de som var med ved oppgang har finne seg andre objekter.
Feil, det er jo tiltross for at vi er long noen som må lempe ut aksjer, eller hadde det ikke lønnet seg med aktørene som prøver å stresse.
Feil, det er jo tiltross for at vi er long noen som må lempe ut aksjer, eller hadde det ikke lønnet seg med aktørene som prøver å stresse.
Redigert 13.06.2024 kl 13:31
40something
13.06.2024 kl 15:17
4737
Brent er jo opp og Pen er ned. Det er muligens slutt med korreleringen.
Vi ser fraværet av kjøpere. Det er vel få andre aksjer som ser den samme effekten.
Det er ger meg noe voldsomt at jeg ikke følger pengene. När det kjøpes opp så er det bankers, men å sitte å se på når tradere tvinger ned kursen så er det bedre å selge tidlig. Det er sjelden at det kun er en halv dag med nedsalg. Vi ser jo at det holder i seg flere dager med opp og nedgang.
Vi ser fraværet av kjøpere. Det er vel få andre aksjer som ser den samme effekten.
Det er ger meg noe voldsomt at jeg ikke følger pengene. När det kjøpes opp så er det bankers, men å sitte å se på når tradere tvinger ned kursen så er det bedre å selge tidlig. Det er sjelden at det kun er en halv dag med nedsalg. Vi ser jo at det holder i seg flere dager med opp og nedgang.
Redigert 13.06.2024 kl 15:43
Poirot
13.06.2024 kl 15:42
4760
40something
13.06.2024 kl 15:55
4730
Det er vanskelig å se for seg at så og si alle oljeaksjer er ned så pass mye når olja er opp. Og vi kan ikke si at det tas gevinst nå. Det er forbi forlengst. Ja, riktig nok så er oljelagrene i US ikke ned som prognosene var i forkant, men när stemte disse prognosene. Kan man ikke bare gi blaffen i alle prognoser og bare si hva som blir fasit.
40something
13.06.2024 kl 16:34
4666
Fasit nå er at brent er opp og Pen er ned neste 5%. Det har jeg ikke sett så lenge jeg har sittet i PEN.
Hva jeg vil frem til? Jeg har jo skrevet det jeg mener.
Alle oljeaksjer er kraftig ned, mens brent er opp.
Hva det betyr vet ikke jeg, men det ser veldig merkelig ut. Men som jeg også skriver så følger vel de fleste pengene uten å spørre. Derfor selger majoriteten i dag uten å vite hvorfor.
Volumet raste av gårde og.
Mulig at det tekniske skal tette nivåer på 32 for vi kan gå videre, men det betyr i så fall at det tekniske, altså hvor mange som kjøper og selger til bestemte nivåer, triumfer aksjens verdier i forhold til triggere og resultater.
Hva jeg vil frem til? Jeg har jo skrevet det jeg mener.
Alle oljeaksjer er kraftig ned, mens brent er opp.
Hva det betyr vet ikke jeg, men det ser veldig merkelig ut. Men som jeg også skriver så følger vel de fleste pengene uten å spørre. Derfor selger majoriteten i dag uten å vite hvorfor.
Volumet raste av gårde og.
Mulig at det tekniske skal tette nivåer på 32 for vi kan gå videre, men det betyr i så fall at det tekniske, altså hvor mange som kjøper og selger til bestemte nivåer, triumfer aksjens verdier i forhold til triggere og resultater.
Redigert 13.06.2024 kl 16:37
Ro
13.06.2024 kl 16:48
4649
En ting er sikkert med aksjer. De kan ramle dypt dypt uten at det er noe i produksjonen eller spesielt feil med selskapet overhodet.
Tidvis frakoblet fornuft og virkelighet. Håper d ikke skjer igjen nå da..
Eller.. det er vel akkurat d som har skjedd idag da 😄 unntatt en fæl lav kurs
Tidvis frakoblet fornuft og virkelighet. Håper d ikke skjer igjen nå da..
Eller.. det er vel akkurat d som har skjedd idag da 😄 unntatt en fæl lav kurs
Redigert 13.06.2024 kl 16:49
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 17:17
4631
Fallet i dag skjønner jeg svært lite av. Det var generelt riktignok en dårlig dag for oljeaksjer, men PEN var den dårligste av dem alle. Brent var uforandret fra børslukk i går så dette er et mysterium.
I hvert fall bra Noble Venturer er underveis. Foreløpig er det dekning, men vil tro den tar veien over Guineabukta etterhvert. Så får vi se om den dukker opp på MT når den er i EG. Har mine tvil da Island Innovator bare helt periodevis hadde dekning. Får i hvert fall håpe det kommer melding om spud av første infill-brønn når det er klart for det. Har ikke regnet på tiden for seilasen, men det kan vel ikke være lengre enn omkring en uke. Gjør 7 knop i øyeblikket.
I hvert fall bra Noble Venturer er underveis. Foreløpig er det dekning, men vil tro den tar veien over Guineabukta etterhvert. Så får vi se om den dukker opp på MT når den er i EG. Har mine tvil da Island Innovator bare helt periodevis hadde dekning. Får i hvert fall håpe det kommer melding om spud av første infill-brønn når det er klart for det. Har ikke regnet på tiden for seilasen, men det kan vel ikke være lengre enn omkring en uke. Gjør 7 knop i øyeblikket.
Redigert 13.06.2024 kl 17:18
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 18:26
4625
Det jeg stusser på litt er denne brønnen Asam som er boret på samme blokken tidligere og som gjorde funn.
« Asam Discovery
In October 2019, the S-5 exploration well was drilled to a total depth of 4,400 meters in Block S offshore Equatorial Guinea, encountering 39 meters of net oil pay in good-quality Santonian reservoir. The discovery was subsequently named Asam. In July 2020, an appraisal work program was approved by the government of Equatorial Guinea. The well is located within tieback range of the Ceiba FPSO and the appraisal work program is currently ongoing to establish the scale of the discovered resource and evaluate the optimum development solution. In December 2022, as part of the appraisal work program, the Asam field appraisal report was submitted to the government of Equatorial Guinea.
De skulle altså bore avgrensingsbrønn og fikk til og med myndighetsgodkjennelse på det.
Så kom koronaen og ødela det opplegget, men litt rart hvis ikke Kosmos tar det opp igjen. 39 m net play i bra reservoar er jo i utgangspunktet bra. Det er tykkere enn hva vi har hatt i Gamba på Dussafu. John har vel ikke sagt et ord om dette?
https://www.keyfactsenergy.com/news/5353/view/
Hadde også en upstream online artikkel på dette, men fant den ikke igjen.
« Asam Discovery
In October 2019, the S-5 exploration well was drilled to a total depth of 4,400 meters in Block S offshore Equatorial Guinea, encountering 39 meters of net oil pay in good-quality Santonian reservoir. The discovery was subsequently named Asam. In July 2020, an appraisal work program was approved by the government of Equatorial Guinea. The well is located within tieback range of the Ceiba FPSO and the appraisal work program is currently ongoing to establish the scale of the discovered resource and evaluate the optimum development solution. In December 2022, as part of the appraisal work program, the Asam field appraisal report was submitted to the government of Equatorial Guinea.
De skulle altså bore avgrensingsbrønn og fikk til og med myndighetsgodkjennelse på det.
Så kom koronaen og ødela det opplegget, men litt rart hvis ikke Kosmos tar det opp igjen. 39 m net play i bra reservoar er jo i utgangspunktet bra. Det er tykkere enn hva vi har hatt i Gamba på Dussafu. John har vel ikke sagt et ord om dette?
https://www.keyfactsenergy.com/news/5353/view/
Hadde også en upstream online artikkel på dette, men fant den ikke igjen.
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 18:32
4648
Poirot skrev Ingen som har noen formeninger her?
Dette har jeg ikke noe greie på, men oppgaven med tilbakekjøp av aksjer ble gitt til Artic Securities. Kanskje noe med det å gjøre?
Poirot
13.06.2024 kl 18:53
4647
En MM blir ofte brukt for å skape omsetning i aksjen, men kan ikke se at Pen har informert om at det er tatt i bruk.
Pnor har hatt det i lang tid (usikker på om avtalen eksisterer fortsatt)
Pnor har hatt det i lang tid (usikker på om avtalen eksisterer fortsatt)
Anywhere
13.06.2024 kl 19:40
4587
Pen og DNO i samme klasse på nedturstørrelse i dag. Har ikke sett noen gode grunner. Hele oljeOSE fikk jo sitt. Må være generelt risk-off, og mest i typisk oljerelatert.
I tillegg spekuleres det i heller renteheving enn fall som første trinn i Norge. Det betyr at cash øker i attraktivitet og NOK kan få styrking om pengene beholdes i renteaktiva... Risikojustert er det mye rentebærende papir som nå forsvarer å gi avkall på den mulige marginalt høyere avkastningen man kan få i aksjemarkedet....
Litt trøblete nå da man hverken vil ha grønne aksjer eller oljeaksjer innen energi...kun Nvidia igjen som verden har tro på....den driver jo Nasdaq alene....
I tillegg spekuleres det i heller renteheving enn fall som første trinn i Norge. Det betyr at cash øker i attraktivitet og NOK kan få styrking om pengene beholdes i renteaktiva... Risikojustert er det mye rentebærende papir som nå forsvarer å gi avkall på den mulige marginalt høyere avkastningen man kan få i aksjemarkedet....
Litt trøblete nå da man hverken vil ha grønne aksjer eller oljeaksjer innen energi...kun Nvidia igjen som verden har tro på....den driver jo Nasdaq alene....
Redigert 13.06.2024 kl 19:44
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 19:50
4571
KI ja. Vil tro det vil bli brukt i tolkning av seismikk hvis det da ikke er innført alt.
KI viser jo at de kan tolke MR og CT bilder bedre enn noe menneske.
KI viser jo at de kan tolke MR og CT bilder bedre enn noe menneske.
bmw5
13.06.2024 kl 20:30
4525
Fluefiskeren! Stort kan det bli dersom Akeng deep er som estimert. Får vi også med Asam, ja da kan det være flere felt med drivverdig olje. Asam er levert tilbake, men den må vi nå ha tilbake.
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 20:34
4539
Er den levert tilbake? Hvor ser du det?
De må vel levere tilbake en blokk eller lisens. Ikke en enkeltbrønn tror jeg.
De må vel levere tilbake en blokk eller lisens. Ikke en enkeltbrønn tror jeg.
Fluefiskeren
13.06.2024 kl 21:02
4503
Her er et kart som viser posisjonen til Asam. Altså litt lenger vekk fra Ceiba enn Akeng Deep, men ikke så mye.
https://www.offshore-mag.com/production/article/14168471/kosmos-energy-considers-ceiba-subsea-tieback-offshore-equatorial-guinea
https://www.offshore-mag.com/production/article/14168471/kosmos-energy-considers-ceiba-subsea-tieback-offshore-equatorial-guinea
40something
14.06.2024 kl 09:47
4231
Jeg trodde det var fristende å gå inn på disse nivåene, men det er fortsatt like mange som ønsker seg ut.
Poirot
14.06.2024 kl 10:24
4179
Vanskelig å forklare nedgangen, men ingen på Topp 49 har solgt en eneste aksje, kun kjøpt i følge siste liste.
Redigert 14.06.2024 kl 10:24
40something
14.06.2024 kl 10:31
4178
Det er en lang historie med slike lange opp og nedganger. Det er det som gjør at hedgefond tjener penger på børs
Ruter8
14.06.2024 kl 12:44
4104
Må vel si jeg kan styre meg for innholdet i dagens børsmelding selv om den har det formelle i orden.
40something
14.06.2024 kl 13:25
4096
Lurer på om brent opp har noen som helst betydning for handlemønstret vi ser nå
Poirot
14.06.2024 kl 13:26
4121
Jevnt over nedgang hos alle oljeselskapene i dag òg selv om brent er opp.
Redigert 14.06.2024 kl 13:32
Poirot
14.06.2024 kl 13:26
4132
Fluefiskeren skrev Har du sett noen bedriftsledere som er det?
Heldigvis noen.
bmw5
14.06.2024 kl 14:17
4110
Med hensyn til EG og Asam feltet som har vist ved boring ned til 4400 m på blokk S med 39 m net play i bra reservoar juli 2020 som Fluefiskeren skrev i et innlegg på forumet. ( Bra funnet FF) Det betyr at i EG kan Pen med sine partnere allerede ha et stort felt som nå bør bli kjent og tatt med i Q rapporten . Er det drivverdig olje i Asam feltet kan sannsynligheten være stor for at det er drivverdig olje i Aken deep og EG 01 også. Større enn stort kan det bli om også Akeng deep er som forventet.
Svaret kan vi få i oktober en gang.
Svaret kan vi få i oktober en gang.
arirug
14.06.2024 kl 14:32
4099
Fluefiskeren skrev Noen som har fått utbytte på konto?
Ja. Fikk i går kveld. Nordnet.