Panoro - Mye som skjer videre i 2024
Forrige tråd stengt på grunn av lengden.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.09.2024 kl 17:43
3823
Falsk alarm fra Financial Times?
« Despite recent rumors, sources within OPEC+ have confirmed there's no specific price target for crude oil, including the oft-discussed $100 per barrel. This comes in response to speculation that Saudi Arabia, a key player in the group, may allow lower prices to reclaim market share by boosting production. Anonymous OPEC+ members who spoke to Argus today quickly dismissed these claims, insisting that their strategy is driven by market fundamentals, such as the five-year average of global crude inventories, rather than a set price.»
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/OPEC-Confirms-it-Has-No-Specific-Price-Target-For-Crude-Oil.html
« Despite recent rumors, sources within OPEC+ have confirmed there's no specific price target for crude oil, including the oft-discussed $100 per barrel. This comes in response to speculation that Saudi Arabia, a key player in the group, may allow lower prices to reclaim market share by boosting production. Anonymous OPEC+ members who spoke to Argus today quickly dismissed these claims, insisting that their strategy is driven by market fundamentals, such as the five-year average of global crude inventories, rather than a set price.»
https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/OPEC-Confirms-it-Has-No-Specific-Price-Target-For-Crude-Oil.html
40something
30.09.2024 kl 10:39
3468
Jeg tror ikke det er spekulasjon om lavere pen kurs for å kjøpe tilbake på lavere kurser som gjør at det selges. Nå brukes hver oljepris oppgang for å lempe ut. Jeg tror ikke at de kommer tilbake til oljesektoren.
En ev suksess Akeng deep tror jeg vil få enda flere ut og en marginal oppgang i Pen kursen.
Det som kan snu det hele er hvis virkeligheten at verdenen og Kina trenger mer olje enn det produseres. Muligens vi ikke ser dette før om 1 år.
En ev suksess Akeng deep tror jeg vil få enda flere ut og en marginal oppgang i Pen kursen.
Det som kan snu det hele er hvis virkeligheten at verdenen og Kina trenger mer olje enn det produseres. Muligens vi ikke ser dette før om 1 år.
bmw5
30.09.2024 kl 11:25
3398
Pen kursen følger Brent spott som er styrt av algo traderne. For oss som er langsiktig og har kjøpt antagelig meget billige aksjer er det bare å vente til Akeng deep og Bordon kommer onstream. Får man også de 2-3 boretillatelsene fra Tunisia kan det bli meget bra med en produksjon langt over 13k dag i produksjon. Pen's fremtid ser ser bra ut med nåværende oljepris som muligens vil stiger fremover.
40something
30.09.2024 kl 11:54
3368
Ja, enten får vi flere som selger seg ut hvis oppgang. Men normalt så kjøper man før en ev positiv funn og selger deretter. Normalt så tar kursen et byks akkurat ved nyhet for og synke når det tas gevinst. Vi ser jo ingenting av det mønstret hitinntil
sologsommer22
30.09.2024 kl 12:20
3328
Styret i Panoro Energy har vedtatt å kjøpe tilbake aksjer for 100 millioner kroner. Basert på den gjennomsnittlige kjøpsprisen så langt, må selskapet kjøpe over 31 000 aksjer hver børsdag resten av året for å nå målet.
40something
30.09.2024 kl 12:38
3315
Og da er det merkelig at de ikke har kjøpt mer tidligere. De er jo nødt til å forholde seg til den totale omsetningen per dag. De kan ikke skylde på den hvis de ikke kjøper når det er fysisk mulig.
Fluefiskeren
30.09.2024 kl 17:34
3159
De har vedtatt å kjøpe opp til 100 mill aksje. Altså maks 100 mill.
De skrev også :
«The Company cannot predict how many shares will be repurchased, if any, under the agreement with Arctic, or the timing of any repurchase or the price that will be paid for any shares repurchased under the agreement.»
De skrev også :
«The Company cannot predict how many shares will be repurchased, if any, under the agreement with Arctic, or the timing of any repurchase or the price that will be paid for any shares repurchased under the agreement.»
40something
01.10.2024 kl 10:53
2945
Jeg blir litt pissed når avisene skriver om børsoppgang som er kraftigst på veldig lenge. Bekymmer om at den ikke vil vedvare grunnet samme resesjon frykt som har vært lenge nå. Hvordan kan man da snakke om så mye frykt når dørene er så høye?
Olje er jo helt elendig. Går ikke opp med alt annet.,kun ned. Fortsätt god inntjening för selskapene men ikke for "eierne".
Olje er jo helt elendig. Går ikke opp med alt annet.,kun ned. Fortsätt god inntjening för selskapene men ikke for "eierne".
512tr
01.10.2024 kl 11:05
2921
30. sep. 2024, 06:13:39 - Sparebank 1 Markets sänker riktkursen för Panoro Energy till 38 norska kronor (40), upprepar köp - BN
Sparebank 1 Markets sänker riktkursen för Panoro Energy till 38 norska kronor (40), upprepar köp - BN
Finwire News
Sparebank 1 Markets sänker riktkursen för Panoro Energy till 38 norska kronor (40), upprepar köp - BN
Finwire News
Fluefiskeren
01.10.2024 kl 11:14
2906
Tar gjerne imot en kurs på 38 kr.
Dette har vi hørt år etter år. Disse analytikerne har hatt kursmål laaangt over det kursen har vært. Selvsagt er det naturlig å senke det når oljeprisen stadig går ned.
Dette har vi hørt år etter år. Disse analytikerne har hatt kursmål laaangt over det kursen har vært. Selvsagt er det naturlig å senke det når oljeprisen stadig går ned.
Trond.heim
01.10.2024 kl 11:45
2877
Da kursen var 35 var de ikke så langt unna.
Jeg tenker at kjøp under 30 vil være grei inngang, salg vurderes rundt 35.
Kursen er kunstig lav pga oljeprisen, produksjonsvolum bør innen kort tid bekreftes å ligge på 13 000 fat/ døgn. Da er kurs 27 for lavt
Jeg tenker at kjøp under 30 vil være grei inngang, salg vurderes rundt 35.
Kursen er kunstig lav pga oljeprisen, produksjonsvolum bør innen kort tid bekreftes å ligge på 13 000 fat/ døgn. Da er kurs 27 for lavt
40something
01.10.2024 kl 12:01
2856
Enig, men kursen stiger ikke nødvendigvis bare for at selskapet tjener mer merkelig nok. Aksjekursen må kjøpes opp. Kortsiktig så kommer spekulanter inn ved momentum og gode nyheter, men statistikken for vedvarende høye kurser er dårlig så langt.
Fokuset om at olja er dårlig omtale må snus. Vi trenger fond för a få likviditet. Som det virker så er det meste av fond inn i selve oljehandelen. Der er likviditeten like og større enn når olja ble fy fy.
Finansmarkedet følger alt mer de store valutaen og eller markeder der konkurrensevikor er jevnlig. Vi har en bors som er eid av euronext men regelverk styre av norske politikere. Miljardærer flykter, fond flytter til Sverige og andre land. For børsens eier så spiller det ingen större rolle då de tjener på kurtasje uansett.
Fokuset om at olja er dårlig omtale må snus. Vi trenger fond för a få likviditet. Som det virker så er det meste av fond inn i selve oljehandelen. Der er likviditeten like og større enn når olja ble fy fy.
Finansmarkedet følger alt mer de store valutaen og eller markeder der konkurrensevikor er jevnlig. Vi har en bors som er eid av euronext men regelverk styre av norske politikere. Miljardærer flykter, fond flytter til Sverige og andre land. For børsens eier så spiller det ingen större rolle då de tjener på kurtasje uansett.
Fluefiskeren
01.10.2024 kl 12:28
2865
Eskalering i Libanon. Likevel falt Brent betydelig før den nå stiger igjen. Ikke så lett å bli klok på denne olja. Heldigvis går PEN i grønt.
Skulle gjerne hatt en statusrapport fra Dussafu. Trading update kom i fjor ikke før 16. november. Det er lenge til. Nå er det kanskje slik at intet nytt er godt nytt, men likevel....
Ekvatorial - Guinea går sin gang. De fakler nå på infill brønn nr. 2. Om det betyr at de er i selve reservoaret eller i en overliggende reservoar er ikke godt å si. Det ser ut at de er omtrent på skjema nå.
I øyeblikket er det naturligvis mest interessant at produksjonen på Dussafu fortsatt er på vei opp.
Skulle gjerne hatt en statusrapport fra Dussafu. Trading update kom i fjor ikke før 16. november. Det er lenge til. Nå er det kanskje slik at intet nytt er godt nytt, men likevel....
Ekvatorial - Guinea går sin gang. De fakler nå på infill brønn nr. 2. Om det betyr at de er i selve reservoaret eller i en overliggende reservoar er ikke godt å si. Det ser ut at de er omtrent på skjema nå.
I øyeblikket er det naturligvis mest interessant at produksjonen på Dussafu fortsatt er på vei opp.
Redigert 01.10.2024 kl 12:29
40something
01.10.2024 kl 13:55
2793
Vi har lavere omsetning enn i fellesferien. Og det er kun på grunn av at vi ikke har nedsalg. Kurs opp er det kun noen kunstige algo ordrer som foregår.
Fluefiskeren
01.10.2024 kl 16:19
2715
PEN fulgte pent med opp heldigvis.
Redigert 01.10.2024 kl 16:19
Fluefiskeren
01.10.2024 kl 22:40
2525
Brent steg litt også etter børsslutt. Blir spennende å se hvilken reaksjon oljeselskapene får i morgen. Børsene i USA falt en god del på disse nyhetene og Exxon stiger 2 %.
Liker situasjonen veldig dårlig nå. Dette kan gå mot en storkrig. Israel og USA sitter med nøkkelen.
Liker situasjonen veldig dårlig nå. Dette kan gå mot en storkrig. Israel og USA sitter med nøkkelen.
Fluefiskeren
02.10.2024 kl 09:48
2324
De stores dag i dag.
Aker Bp opp 3,10 %
Equinor opp 4,36 %
Vår. Opp 3,59 %
Da blir der litt stusselig med 2,38 % opp for PEN.
Aker Bp opp 3,10 %
Equinor opp 4,36 %
Vår. Opp 3,59 %
Da blir der litt stusselig med 2,38 % opp for PEN.
40something
02.10.2024 kl 11:13
2257
80Jeg tror det er mange som posisjonerer seg for at oljepris oppgangen blir en kort affære, tror ikke jeg. Men det er så mange som har brent seg på panoro så tillit bygges over tid. Selskapet har ikke skuffet like mye som aksjen og brent. Men når et selskap prises så til den milde grad som panoro etter oljeprisen så blir det en alt for stor overvekt i spekulasjon over olja. Selskapet blir ganske nonchalert når aksjen følger brent så mye. Vi hadde trengt mye større likviditet som kunne overstyre algoritmen som baserer seg på brent.
Jeg syns det personlig er ganske kjedelig å sitte i et selskap som handles basert på noe annet enn sine egne prestasjoner. Slik nå så går vi opp grunnet oljen men vi har ikke Lifting nå og tjener ingenting på oljeprisen. Vi vet heller ikke noe om hedging, andre oljeselskap prises også hardt i forhold til oljeprisen uten at de muligens har lifting. Jeg vet ikke om noen annen sektor som regulere så mye til dagsprisen på selve produktet. Shipping sine rater blir jo ofte annonsert, men de har tregere varighet enn dagsprisen på olje og nettoen som deres aksje skal prises av blir jo mer selskapsspesifike enn før oss i oljeselskap.
Som tankelek, tenk om panoro har hedget alle liftinger I 2024 til 86 Usd. Hvoefor skal vi da folhlge brent daglig. Det blir jo helt feil.
Vi følger ikke oljeprisen heller siden steg kraftig i går etter børslukk, så ikke vet jeg hvor panoro står hvis olja plutselig skulle stå i 80..
Virker som algo avventer oljepris nedgang. Alle andre selskapene er solid i plus.
Jeg syns det personlig er ganske kjedelig å sitte i et selskap som handles basert på noe annet enn sine egne prestasjoner. Slik nå så går vi opp grunnet oljen men vi har ikke Lifting nå og tjener ingenting på oljeprisen. Vi vet heller ikke noe om hedging, andre oljeselskap prises også hardt i forhold til oljeprisen uten at de muligens har lifting. Jeg vet ikke om noen annen sektor som regulere så mye til dagsprisen på selve produktet. Shipping sine rater blir jo ofte annonsert, men de har tregere varighet enn dagsprisen på olje og nettoen som deres aksje skal prises av blir jo mer selskapsspesifike enn før oss i oljeselskap.
Som tankelek, tenk om panoro har hedget alle liftinger I 2024 til 86 Usd. Hvoefor skal vi da folhlge brent daglig. Det blir jo helt feil.
Vi følger ikke oljeprisen heller siden steg kraftig i går etter børslukk, så ikke vet jeg hvor panoro står hvis olja plutselig skulle stå i 80..
Virker som algo avventer oljepris nedgang. Alle andre selskapene er solid i plus.
Redigert 02.10.2024 kl 11:43
40something
02.10.2024 kl 11:48
2224
Nye direktiv for å gjøre olje mindre attraktivt, selv om dette gjelder i en begrenset del av verdenen. Det blir vel å selge fossil bilen til andre europeiske land som ikke kan pålegges dette da alternativ som nok elbiler og ladestolper mangler. Jeg skjønner ikke hvorfor Skandinavia skal være så kjapp med å innføre begrensninger når ikke resten av Europa har mulighet til det samme.
https://www.dagensps.se/motor/nya-regler-ger-bensinpris-pa-35-kronor-per-liter/
https://www.dagensps.se/motor/nya-regler-ger-bensinpris-pa-35-kronor-per-liter/
40something
02.10.2024 kl 13:00
2245
Hvis vi hadde fulgt oljeprisen opp nå så burde panoro være på 28,5
Redigert 02.10.2024 kl 13:28
Fluefiskeren
02.10.2024 kl 14:39
2226
Dårlig fres i PEN, men vi er i hvert fall nå på 28,0. Herfra har vi tatt sats mange ganger til langt over 30.
Men 2,38 % opp på en dag da mange oljeselskaper er opp omkring 4 % er lite å skryte av dessverre, men det kunne jo vært verre også.
Men 2,38 % opp på en dag da mange oljeselskaper er opp omkring 4 % er lite å skryte av dessverre, men det kunne jo vært verre også.
Mammon
02.10.2024 kl 14:49
2212
hvorfor lagger denne andre oljeaksjer?
skjønner jo at korrupte petro sliter men pen skal altså
skjønner jo at korrupte petro sliter men pen skal altså
Fluefiskeren
02.10.2024 kl 15:57
2146
Nei, si det. De siste tre månedene har vært heller dårlige. Nedgangen startet for fullt ved Q2. Av årsak jeg ikke forstår. Har du noen ide?
Heldigvis har PEN vært en flott investering når vi ser på litt lengre sikt, og hvis ikke oljeprisen faller mer nå tror jeg den er på et helt annet nivå ved årsslutt.
Det er en merkelig tid nå med krig mellom Iran og Israel. Israel vil selvsagt vinne så lenge USA backer opp Israel slik de alltid har gjort. Uansett hvor mange sivile liv det måtte koste. Det kan faktisk gå den veien at Iran stenger Hormuzstredet. Da snakker vi om oljepris over 100 dollar pr. fat. Omtrent 20 % av verdens oljeproduksjon går gjennom dette stredet.
Heldigvis har PEN vært en flott investering når vi ser på litt lengre sikt, og hvis ikke oljeprisen faller mer nå tror jeg den er på et helt annet nivå ved årsslutt.
Det er en merkelig tid nå med krig mellom Iran og Israel. Israel vil selvsagt vinne så lenge USA backer opp Israel slik de alltid har gjort. Uansett hvor mange sivile liv det måtte koste. Det kan faktisk gå den veien at Iran stenger Hormuzstredet. Da snakker vi om oljepris over 100 dollar pr. fat. Omtrent 20 % av verdens oljeproduksjon går gjennom dette stredet.
Redigert 02.10.2024 kl 15:58
bmw5
02.10.2024 kl 16:13
2121
Det vil ikke bli fred i midtøsten før Iran og ayatolla systemet er borte. Folket i Iran må bli frie fra ayatolla tyranniet, først da kan det bli fred i midtøsten.
Mammon
02.10.2024 kl 16:17
2121
har en liten post her men veldig skuffende ift til vår, eqnr etc
får se om jeg tar gevinst her og investerer i andre mer lønnsomt prosjekt
får se om jeg tar gevinst her og investerer i andre mer lønnsomt prosjekt
40something
02.10.2024 kl 16:29
2114
Da kan du ikke ha vært med lenge hvis du har gevinst. Men hver har sin horisont.
40something
02.10.2024 kl 17:50
2033
Når vi hele tiden matches til oljepris så vil tillit til mcap bli skadelidende, siden oljeprisen ikke har noen substansielle verdi. Den er kun en faktor som fluktuerer i hendene på hedgefond. Vi kan ikke ha den hemskoen hengende over selskapet som verdigrunnlag. Får vi en Lifting basert på en pris så må den bli værende til neste Lifting. Drt er sykt at vi skal sammenligne mcap med svingende brent hele tiden. Det er neste som vi er tatt i gissel av å være så tett på brent.
Særlig når vi vet at oljeprisen sannsynlig vil bli manipulert i forbindelse med valget i USA for å bli så lavt som mulig.
Capex betyr ingenting for øyeblikket i prisingen av aksjen.
Særlig når vi vet at oljeprisen sannsynlig vil bli manipulert i forbindelse med valget i USA for å bli så lavt som mulig.
Capex betyr ingenting for øyeblikket i prisingen av aksjen.
Redigert 02.10.2024 kl 17:52
Trond.heim
02.10.2024 kl 18:18
2014
Vi får sannsynligvis testet ut denne teorien din ganske snart.
Jeg tror ikke det tar lang tid før selskapet melder om at produksjonsmålet for i år, 13 000 fat, er oppnådd.
Dersom dette medfører positiv kurseffekt vil det tale mot din teori.
Dersom kursen forblir uendret , tyder det på at du har mer rett enn jeg liker.
Jeg tror ikke det tar lang tid før selskapet melder om at produksjonsmålet for i år, 13 000 fat, er oppnådd.
Dersom dette medfører positiv kurseffekt vil det tale mot din teori.
Dersom kursen forblir uendret , tyder det på at du har mer rett enn jeg liker.
40something
02.10.2024 kl 20:17
1925
Min teori om trigger ala Akeng deep er at kursen går opp men mange selger seg ut og kursen går ned igjen da historikken sier at det lønner seg ikke å sitte long.
40something
03.10.2024 kl 09:47
1706
Pussig denne annen hverdags prisingen av oljeaksjer på børs. Olja er jo ikke ned.
Fluefiskeren
03.10.2024 kl 09:51
1696
Trodde vi var enige om å se på oljas utvikling siden børslukk dagen før. Da er den ned omtrent en dollar.
Fluefiskeren
03.10.2024 kl 16:05
1527
Så var Brent nøyaktig tilbake til der den var ved børslukk i går, og det er sannelig PEN også.
40something
03.10.2024 kl 16:33
1510
Antall aksjer i sluttauksjonen er det laveste jeg sett i Panoro, men jeg har ikk sett alt heller.
Redigert 03.10.2024 kl 16:47
Trond.heim
03.10.2024 kl 18:41
1447
Brent nærmer seg 80
Totalproduksjonen nærmer seg 13 000 fat, men
Det er et stykke opp til mitt «kursmål» på 35 på sammentreff av disse begivenhetene.
Totalproduksjonen nærmer seg 13 000 fat, men
Det er et stykke opp til mitt «kursmål» på 35 på sammentreff av disse begivenhetene.
40something
03.10.2024 kl 20:21
1361
Jeg tenker som FF at jeg er ikke komfort med at det er krig som løfter olje og verdier i Panoro. Hadde ønsket at det er markedet i seg selv som er triggere. Kina kommer med stimulanser til eiendomssektoren. Hvis det smitter av seg til hele markedet og olje, då blir jeg fornøyd.
Fluefiskeren
03.10.2024 kl 23:04
1235
Fra E24:
Råvareanalytiker ser mulig oljepris på 350 dollar fatet
SEB-analytiker Bjarne Schieldrop mener oljeprisen kan gå i taket dersom Irans oljeinstallasjoner tas ut. I verste fall kan prisen gå femgangeren, sier han.»
Jeg sa over 100 dollar fatet hvis Hormuz-stredet blokkeres. Denne analytikeren knuser mitt anslag.
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/bm7vdq/raavareanalytiker-ser-mulig-oljepris-paa-350-dollar-fatet
Råvareanalytiker ser mulig oljepris på 350 dollar fatet
SEB-analytiker Bjarne Schieldrop mener oljeprisen kan gå i taket dersom Irans oljeinstallasjoner tas ut. I verste fall kan prisen gå femgangeren, sier han.»
Jeg sa over 100 dollar fatet hvis Hormuz-stredet blokkeres. Denne analytikeren knuser mitt anslag.
https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/bm7vdq/raavareanalytiker-ser-mulig-oljepris-paa-350-dollar-fatet
Tm3P
04.10.2024 kl 08:56
1075
Om Hormuz-stredet blokkeres så er det seriøst bare "tenk på et tall". Nesten ikke grenser hvor høyt oljen kan stige.
Redigert 04.10.2024 kl 08:57