Panoro - Mye som skjer videre i 2024
Forrige tråd stengt på grunn av lengden.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
27.10.2024 kl 09:50
4015
Det var vel Pale Rider som opererte med P/E på ettallet. Andre hadde atskillig høyere. FA og Nordnet har begge 30,13, men det forstår jeg ikke kan stemme. De hadde betydelig lavere før og burde vel heller hatt lavere nå enn de hadde da.
Yahoo opererer med 5,23
Yahoo opererer med 5,23
Redigert 27.10.2024 kl 10:13
Tm3P
27.10.2024 kl 09:02
1988
Er vel ikke noen annen forklaring enn at PE på 1,5 var for optimistisk og at finansavisen oppgir feil tall ;)
Trond.heim
27.10.2024 kl 08:43
2018
Det er en stund siden vi diskuterte PEN. P/E her på strengen. Noen påsto at P/E var så lav som 1.5
Dersom vi ser på aksjesiden her i finansavisen og får frem Panoro kan vi lese P/E 12 mnd: 30,13
Kan noen gi en forklaring?
Dersom vi ser på aksjesiden her i finansavisen og får frem Panoro kan vi lese P/E 12 mnd: 30,13
Kan noen gi en forklaring?
40something
26.10.2024 kl 15:40
2196
Mekanismen med tilbakekjøp kommer sikkert til å virke på lang sikt. Akkurat nå så har ikke disse tilbakekjøpene gjort noen registrerbar forandring.
Heller ikke økt produksjon har gitt noen form av reaksjon på aksjekursen.
Det jeg har kastet inn i forum mange ganger er at ingen av investorene satser før flere andre gjør det.
Det betyr at selskapsspesifike triggere får ikke utslag men kun volum när flere kjøper seg inn. Hva som er høna og eller egget kan må snakke om men slik jeg ser an aksjemarkedet så er det en egen mekanisme som ikke umiddelbart er forankret via selskapet. Når investorer går inn i større omfang er ikke lett å forutsi. Men panoro så har vi veldig store utslag når investorer går inn.
Det er ingenting jeg egentlig ønsker. Det beste er när aksjekursen beveger seg langsiktig og ikke kun via triggere.
Heller ikke økt produksjon har gitt noen form av reaksjon på aksjekursen.
Det jeg har kastet inn i forum mange ganger er at ingen av investorene satser før flere andre gjør det.
Det betyr at selskapsspesifike triggere får ikke utslag men kun volum när flere kjøper seg inn. Hva som er høna og eller egget kan må snakke om men slik jeg ser an aksjemarkedet så er det en egen mekanisme som ikke umiddelbart er forankret via selskapet. Når investorer går inn i større omfang er ikke lett å forutsi. Men panoro så har vi veldig store utslag når investorer går inn.
Det er ingenting jeg egentlig ønsker. Det beste er när aksjekursen beveger seg langsiktig og ikke kun via triggere.
Foreigner
26.10.2024 kl 15:10
2186
I can only agree. Norway is a horrible place for foreigners to invest as any profits are eaten by the continues devaluation of Krone and there is no end in sight. I do not see any serious attempt by the government to stabilise the currency. On the contrary it seems the devaluation is encouraged. In theory this should not matter for oil companies as they make their money in USD and hence the profits in NOK should increase in correlation to slide of the NOK. But any investor abroad I speak to will not invest in Norway due to the status of NOK and monetary policies. So without the foreign money the share prices will not go up.
Fluefiskeren
26.10.2024 kl 13:36
2236
Det ble kun kjøpt tilbake 20 000 aksjer i denne uka.
Totalt er det kjøpt tilbake 1 261 500 aksjer til en verdi kr 40 317 867. Det skal maks. kjøpes for 100 million kroner. Under halvveis dit altså.
Totalt er det kjøpt tilbake 1 261 500 aksjer til en verdi kr 40 317 867. Det skal maks. kjøpes for 100 million kroner. Under halvveis dit altså.
Fluefiskeren
26.10.2024 kl 12:45
2282
Frykter for oljeprisen på mandag. Israel slo tilbake mot Iran i natt, men det var begrenset og ikke mot oljeinstallasjoner. Det var vel det markedet kanskje trodde ville skje. Neppe den helt store nedgangen, men det vil forundre meg hvis den åpner opp.
Fluefiskeren
26.10.2024 kl 12:41
2254
Hvis du kjøpte for mange år siden var vel forskjellen mellom danske og norske kroner mindre. Det har jo ikke vært gunstig for deg, men det er jo forandret nå.
Børsbjarne
26.10.2024 kl 12:32
2264
Det er sjældent man købet og sælger samme dag. Jeg har haft mine i mange år og kan bare se at de bliver udhulet af kronekursen.
Jeg solgte 18557Bwo aktier i går og fik 359,000dkr værdi i NOK var 575,000.
Jeg solgte 18557Bwo aktier i går og fik 359,000dkr værdi i NOK var 575,000.
Fluefiskeren
26.10.2024 kl 11:56
2276
Men det slår vel begge veier. Hvis du kjøper PEN til en kurs på 28 kr betaler du bare 17,5 danske kroner.
Børsbjarne
26.10.2024 kl 11:01
2328
Jeg har haft Pen en del år nu . På papiret går det jo rigtig godt med øget produktion og indtjening. Det afspejler sig bare ikke i aktiekursen, og slet ikke når man tager i betragtning at NOK er blevet 21% mindre værd de sidste 3 år i forhold til Dkr.
Hvis jeg sælger 1000 aktier i Pen så får jeg 16,800 Dkr
For 10år siden var det 1/1. Det samme gør sig gældene over for €.
Det er blevet en dårlig forretning for udlandet at investerer i Norge.på grund af den penge poletik der føres.
Hvis jeg sælger 1000 aktier i Pen så får jeg 16,800 Dkr
For 10år siden var det 1/1. Det samme gør sig gældene over for €.
Det er blevet en dårlig forretning for udlandet at investerer i Norge.på grund af den penge poletik der føres.
Redigert 26.10.2024 kl 11:39
Fluefiskeren
26.10.2024 kl 10:52
2342
Greit det, men kursen hadde vel vært litt høyere uten utbyttene? Tilsvarende utbyttene i teorien. Da har man hverken vunnet eller tapt. Det ligger i sakens natur. Nå har jo ikke utbyttene vært spesielt store og selskapet har heldigvis likviditet til videre vekst. Som vi har vært inne på tidligere vil et oljeselskap uten ny letevirksomhet eller oppkjøp bli mindre verdt for hver dag. Både produksjonen og reservene faller. Decline er umulig å komme unna. Den kan komme fort og den kan gå saktere. Når det gjelder utbyggingen vi driver med nå tror jeg det ikke vil være noen decline på produksjonen i et forholdsvis langt tidsrom grunnet at de neppe kan produsere for fullt grunnet kapasiteten til Adolo. Det er litt spesielt.
Trond.heim
26.10.2024 kl 10:28
2368
Ingen uenighet omkring vurderingen av dette.
Jeg kjøpe endel Pen aksjer om sommeren for 2 år siden, kurs ca 27.
Tenkte det var en grei inngang. Jeg synes selskapet i dag er mer «verdifult», har kommet lenger i antall produserende brønner etc.
Ettersom jeg ikke har solgt disse aksjene, synes jeg det er bra at jeg tross alt har fått noen utbytter, uten disse utbyttene hadde investeringen vært enda dårligere.
Jeg kjøpe endel Pen aksjer om sommeren for 2 år siden, kurs ca 27.
Tenkte det var en grei inngang. Jeg synes selskapet i dag er mer «verdifult», har kommet lenger i antall produserende brønner etc.
Ettersom jeg ikke har solgt disse aksjene, synes jeg det er bra at jeg tross alt har fått noen utbytter, uten disse utbyttene hadde investeringen vært enda dårligere.
Fluefiskeren
26.10.2024 kl 10:13
2377
Men det står også i samme artikkel:
«Vær forsiktig med selskaper som betaler ut veldig høye utbytter (høy direkteavkastning). Det er ofte kortsiktig og skjer ofte i sykliske selskaper hvor inntjeningen og således evnen til å betale ut store utbytter ikke er vedvarende, advarer forvalteren.»
«Han vil også minne småaksjonærer på hva et utbytte faktisk er.
– Husk at det å betale ut utbytter bare er en måte et selskap kan bruke pengene sine på. Kan de vokse med god lønnsomhet, er det ofte like bra at de bruker pengene til vekst. Da vokser også utbyttene over tid.
Når et selskap betaler ut et utbytte, betaler de ut en del av kapitalen som ligger i selskapet. Det vil si at aksjekursen i teorien skal falle med et beløp tilsvarende det som betales ut i utbytte, den dagen aksjen går eksklusivt utbytte.»
«Vær forsiktig med selskaper som betaler ut veldig høye utbytter (høy direkteavkastning). Det er ofte kortsiktig og skjer ofte i sykliske selskaper hvor inntjeningen og således evnen til å betale ut store utbytter ikke er vedvarende, advarer forvalteren.»
«Han vil også minne småaksjonærer på hva et utbytte faktisk er.
– Husk at det å betale ut utbytter bare er en måte et selskap kan bruke pengene sine på. Kan de vokse med god lønnsomhet, er det ofte like bra at de bruker pengene til vekst. Da vokser også utbyttene over tid.
Når et selskap betaler ut et utbytte, betaler de ut en del av kapitalen som ligger i selskapet. Det vil si at aksjekursen i teorien skal falle med et beløp tilsvarende det som betales ut i utbytte, den dagen aksjen går eksklusivt utbytte.»
Trond.heim
26.10.2024 kl 09:44
2385
Flere har tidligere skrevet at manglende kursstigning , samtidig som selskapet har god og økende inntjening, kan gjøre utbyttestrategien til selskapet mer interessant.
Limer inn litt basic fra oppslag i E24 i dag:
Truls Haugen forvalter i dag utbyttefondet Landkreditt Utbytte, som investerer i utbyttebetalende norske aksjer og egenkapitalbevis.
Det at et selskap betaler utbytte fungerer i min verden som et beroligende middel. Vet vi at utbyttene kommer, tar en det ikke så tungt at aksjekursen svinger opp og ned. Pengene triller jo inn hele tiden, sier Haugen.
Penger selskaper sitter igjen med på bunnlinjen kan investeres på tre forskjellige måter som alle kommer aksjonærene til gode:
1. Betale ut utbytte
2. Investere pengene inn igjen i selskapet for videre vekst
3. Tilbakekjøp av selskapets egne aksjer
For å finne ut hvor mye du får i utbytte prosentmessig, må du finne direkteavkastningen. Den finner du ved å dele utbytte per aksje med aksjekursen.
Limer inn litt basic fra oppslag i E24 i dag:
Truls Haugen forvalter i dag utbyttefondet Landkreditt Utbytte, som investerer i utbyttebetalende norske aksjer og egenkapitalbevis.
Det at et selskap betaler utbytte fungerer i min verden som et beroligende middel. Vet vi at utbyttene kommer, tar en det ikke så tungt at aksjekursen svinger opp og ned. Pengene triller jo inn hele tiden, sier Haugen.
Penger selskaper sitter igjen med på bunnlinjen kan investeres på tre forskjellige måter som alle kommer aksjonærene til gode:
1. Betale ut utbytte
2. Investere pengene inn igjen i selskapet for videre vekst
3. Tilbakekjøp av selskapets egne aksjer
For å finne ut hvor mye du får i utbytte prosentmessig, må du finne direkteavkastningen. Den finner du ved å dele utbytte per aksje med aksjekursen.
Fluefiskeren
25.10.2024 kl 17:01
2555
Vil fortsatt tro at ferdigstillelse av de åtte brønnene i pågående borekampanje på Dussafu vil føre til en solid kursøkning. Tre uker til BWE har Q3. Vil de fem produserende brønnene må ha økt til seks?
Legg merke til at både BWE og PEN meldte produksjonen for Q3 uten å fortelle hva den var i øyeblikket. Spent på om PEN kommer med en ny trading update før Q3. De pleier å legge stor flid i disse. Den vi nylig fikk omhandlet jo kun Dussafu. Men vi tåler å vente på Q3 også.
Legg merke til at både BWE og PEN meldte produksjonen for Q3 uten å fortelle hva den var i øyeblikket. Spent på om PEN kommer med en ny trading update før Q3. De pleier å legge stor flid i disse. Den vi nylig fikk omhandlet jo kun Dussafu. Men vi tåler å vente på Q3 også.
Trond.heim
25.10.2024 kl 16:48
2537
Vanskelig å se hva som kan skape omsetning og fornyet interesse for aksjen.
Et stort oljefunn vil nok hjelpe
Dersom utbyttene økes vil aksjen kanskje fremstå som mer interessant investeringscase?
Økt oljepris må være stabil for at kursøkning skal bli stabil
Et stort oljefunn vil nok hjelpe
Dersom utbyttene økes vil aksjen kanskje fremstå som mer interessant investeringscase?
Økt oljepris må være stabil for at kursøkning skal bli stabil
Foreigner
25.10.2024 kl 11:09
2652
It's the bigger picture which matters now. The market is waiting for the US election to be over and Israeli strike to Iran before we know which way to go.
Fluefiskeren
25.10.2024 kl 10:22
2687
Vi ligger og trår vannet på et nivå vi veldig ofte har ligget på. Vi lå rundt her fra midten av november yil begynnelsen av mai. Da eksploderte kursen på meldinger om funn i Hibiscus South og utvidelse av Hibiscus. Vi var på 36- tallet og 37-tallet intradag. Så virker det som alt positivt er glemt og vi er tilbake der oppgangen starter. Den nye fundne oljen er der fortsatt. Ut i fra kursutviklen skulle man nesten tro at den var gått sin vei etter å ha ligget der i milloner av år.
Ro
25.10.2024 kl 09:44
2746
Vi trenger litt oppmuntring og fakta nå i disse "dårlige) tidene;)
. Fra E24
Panoro Energy med produksjonsrekord
Oljeselskapet Panoro Energy kom tirsdag morgen med en oppdatering om produksjonen på Dussafu-feltet i Gabon, der selskapet har en andel på 17,5 prosent.
Selskapet produserte i gjennomsnitt 27.465 oljefat per dag, den høyeste produksjonen oppnådd siden start i 2018.
Administrerende direktør John Hamilton sier at selskapet har fem av åtte brønner i drift, og er innen berøringsavstand fra målet på 40.000 oljefat per dag.
. Fra E24
Oljeselskapet Panoro Energy kom tirsdag morgen med en oppdatering om produksjonen på Dussafu-feltet i Gabon, der selskapet har en andel på 17,5 prosent.
Selskapet produserte i gjennomsnitt 27.465 oljefat per dag, den høyeste produksjonen oppnådd siden start i 2018.
Administrerende direktør John Hamilton sier at selskapet har fem av åtte brønner i drift, og er innen berøringsavstand fra målet på 40.000 oljefat per dag.
Ro
25.10.2024 kl 05:57
2871
Vi trenger litt oppmuntring og fakta nå i disse "dårlige) tidene:
. Fra E24
. Fra E24
Jajaja
25.10.2024 kl 05:51
2865
40something
24.10.2024 kl 16:33
3044
Du må ikke ta meg bokstavelig om ghostet.
Men volum og interesse i kombo med at butikken går bra gjør en måpende.
Spekulanter som first fondene og Mølseter danner Ike for meg noe tilforsikt. Hvis han mister trua så vil konsekvensen bli stor för aksjekursen. Det er lite sannsynlig at volumet for nedsalg fra fondet kan svelges av daglig handel.
Nå er aksjekursen tilbake til 1 okt igjen.
Betyr at panoro sin mcap vurderes kun i forhold til brent.
Antall fat olje betyr ikke noe for algo handelen som styrer panoro fullstendig.
Men volum og interesse i kombo med at butikken går bra gjør en måpende.
Spekulanter som first fondene og Mølseter danner Ike for meg noe tilforsikt. Hvis han mister trua så vil konsekvensen bli stor för aksjekursen. Det er lite sannsynlig at volumet for nedsalg fra fondet kan svelges av daglig handel.
Nå er aksjekursen tilbake til 1 okt igjen.
Betyr at panoro sin mcap vurderes kun i forhold til brent.
Antall fat olje betyr ikke noe for algo handelen som styrer panoro fullstendig.
Redigert 24.10.2024 kl 16:40
Fluefiskeren
24.10.2024 kl 16:18
3042
« Halvparten av markedet har ghostet panoro»
Den var litt morsom.
Kjedelig å sitte i aksjen nå. Da er det en trøst å lese at hele Tyskland koker.
https://www.dagbladet.no/sport/tyskland-koker-slutt/82129362
Typisk Dagblad nivå som har gått fra en seriøs avis til å bli søppel.
Den var litt morsom.
Kjedelig å sitte i aksjen nå. Da er det en trøst å lese at hele Tyskland koker.
https://www.dagbladet.no/sport/tyskland-koker-slutt/82129362
Typisk Dagblad nivå som har gått fra en seriøs avis til å bli søppel.
40something
24.10.2024 kl 16:08
2960
Hvis vi ser isolert på aksjen i Panoro så vil vi Ike se noe påvirkning av selskapsmeldinger eller analytikerne sine rekomendasjoner.
De som har kjøpt in seg I nedsalget 1 måned tilbake og håpet på en rekyl har måttet bli skuffet.
Hva skjer hvis de også trekker seg når volum er så lavt?
Jeg stusser over den utydelige premissen fra ledelsen om at arctic gjør sine egne vurderinger om tilbakekjøp. Om det er en regel som må følges på børs så virker det rart. Hvorfor kan ikke selskapet selv vurdere å handle aksjer etter eget godtbefinnende så lenge man følger reglene.
Det virker jo helt infantilt å ikke gjøre tilbakekjøpene på lave kurser.
Og hvis som noen har tenkt at ekvasjonen mindre penger brukt på tilbakekjøp kan økes på utbytte?
Jeg har vel sjelden sett så lite interesse i kombo av at produksjon øker som nå. Halvparten av markedet har ghostet panoro.
Så när det er så lite fokus så er det også mulig å satse på å få ristet til seg aksjer på billigsalg.
De som har kjøpt in seg I nedsalget 1 måned tilbake og håpet på en rekyl har måttet bli skuffet.
Hva skjer hvis de også trekker seg når volum er så lavt?
Jeg stusser over den utydelige premissen fra ledelsen om at arctic gjør sine egne vurderinger om tilbakekjøp. Om det er en regel som må følges på børs så virker det rart. Hvorfor kan ikke selskapet selv vurdere å handle aksjer etter eget godtbefinnende så lenge man følger reglene.
Det virker jo helt infantilt å ikke gjøre tilbakekjøpene på lave kurser.
Og hvis som noen har tenkt at ekvasjonen mindre penger brukt på tilbakekjøp kan økes på utbytte?
Jeg har vel sjelden sett så lite interesse i kombo av at produksjon øker som nå. Halvparten av markedet har ghostet panoro.
Så när det er så lite fokus så er det også mulig å satse på å få ristet til seg aksjer på billigsalg.
JUICEitUP
24.10.2024 kl 16:06
2942
Det er tilnærmet panikk innen olje på generell basis. Mange tror vi får en hard landing over hele fjøla selv om ledende investorer i USA mener at det blir en myk landing. Kina har samtidig dyttet en enorm stimuli pakke inn i økonomien for å få fart på den igjen og India holder koken. Makro økonomisk ser det derfor ganske ok ut. Panikken kommer av både feil forståelse av makroforhold og av veldig vinglete signaler fra OPEC. I tillegg har ikke den forventede nedgangen i shale (i alle fall en viss reduksjon) materialisert seg i nevneverdig grad enda. Det betyr at det er en forventning om oversupply av olje, spesielt hvis OPEC åpner kranene igjen slik de har sagt at de skal. Det tas lite hensyn til svært lave lagre, sett i historisk perspektiv, som må fylles opp igjen.
Da sitter alle med fingern et vist sted og lurer å hva som vil skje. Ingen tør å kjøpe, mens enkelte enten er kortsiktig eller bare må selge for de trenger pengene. Da går det den veien høna sparker. Det eneste som gjelder da er utbytte og direkte avkastning. Da kan engentilig kursen gå dit den vil for man får avkastning kun ved å sitte med aksjene. Må man selge er det selvfølgelig værre, men slik markedet er nå må man nok smøre seg med mye tolmodighet.
Jeg tror fortsatt at 2025 er PEN sitt år, men om markedet er enig er jeg jammen usikker på. Da får vi satse på fete utbytter i stedet når veggen med cash treffer oss.
Da sitter alle med fingern et vist sted og lurer å hva som vil skje. Ingen tør å kjøpe, mens enkelte enten er kortsiktig eller bare må selge for de trenger pengene. Da går det den veien høna sparker. Det eneste som gjelder da er utbytte og direkte avkastning. Da kan engentilig kursen gå dit den vil for man får avkastning kun ved å sitte med aksjene. Må man selge er det selvfølgelig værre, men slik markedet er nå må man nok smøre seg med mye tolmodighet.
Jeg tror fortsatt at 2025 er PEN sitt år, men om markedet er enig er jeg jammen usikker på. Da får vi satse på fete utbytter i stedet når veggen med cash treffer oss.
Fluefiskeren
24.10.2024 kl 15:48
2966
Det kommer og mere til. 8 brønner istedenfor seks som var målsetningen. Også høyere flow på enkeltbrønnene enn målsetningen Pluss nytt oljefunn (Hibiscus South) pluss utvidelse av Hibiscus og dermed økning i reserver.
Det har gått langt senere enn planlagt, men her må vi vel legge skylden på Baker Hughes som leverer ESP-er som ikke funker. Arnet i BWE er utrolig vag på erstatning her når de blir spurt.
Det ble to infillbrønner i stedet for tre i EG riktignok.
EDIT: Når det gjelder EG må vi vel legge skylden på Island Driller. Island Innovator er nå på verft igjen for ny reparasjon.
https://www.offshore-energy.biz/island-drilling-rig-makes-a-stop-at-shipyard-in-las-palmas/
Det har gått langt senere enn planlagt, men her må vi vel legge skylden på Baker Hughes som leverer ESP-er som ikke funker. Arnet i BWE er utrolig vag på erstatning her når de blir spurt.
Det ble to infillbrønner i stedet for tre i EG riktignok.
EDIT: Når det gjelder EG må vi vel legge skylden på Island Driller. Island Innovator er nå på verft igjen for ny reparasjon.
https://www.offshore-energy.biz/island-drilling-rig-makes-a-stop-at-shipyard-in-las-palmas/
Redigert 24.10.2024 kl 15:54
Tm3P
24.10.2024 kl 15:41
2961
Hadde hjulpet om de faktisk hadde gjennomført det i nærheten av det nivået de hadde planer om.
Fluefiskeren
24.10.2024 kl 15:35
2960
Og så var PEN dagens verste oljeaksje hva gjelder kursutvikling. Hjalp lite med tilbakekjøp for å si det mildt.
Fluefiskeren
24.10.2024 kl 11:29
3060
Bra oljedag. PEN er med men overbeviser ikke. Ikke gammelt driv på slike dager.
Kun du uker til valg i USA. Noen med en formening om hva som er best for oljesektoren? Jeg tror kanskje Trump, men håper av hele meg at det blir Harris som vinner valget.
Kun du uker til valg i USA. Noen med en formening om hva som er best for oljesektoren? Jeg tror kanskje Trump, men håper av hele meg at det blir Harris som vinner valget.
Redigert 24.10.2024 kl 11:29
40something
23.10.2024 kl 17:26
3320
Det er så mange fond som finansierer sine dager med spread handler og ikke bryr seg om det går opp eller ned. Det er påfallende at oljeindeks en styrer de fleste selskaper. Jeg har bange følelser for om positive oppdateringer i PEN kommer en dag når oljeindeksen bestemmer for å satse på nedgang.
Mammon
23.10.2024 kl 16:28
3357
Typisk jallabørs hvor mafian får herje fritt
Bedre å kjøpe de verste 💩oxo hausse vilt ala Gullhaugen 🤣
Bedre å kjøpe de verste 💩oxo hausse vilt ala Gullhaugen 🤣
Fluefiskeren
23.10.2024 kl 16:20
3314
Det varte ikke lenge. Alle oljeaksjene i minus enda Brent er opp 0,7 % fra børslukk i går. Ganske utrolig at Brent sin utvikling etter børslukk ikke blir hensyntatt i det hele tatt. Sånn har det vært hver dag denne uken. De har vel rett de som sier at det er ikke på børsen de skarpeste knivene i skuffen samler seg.
Fluefiskeren
23.10.2024 kl 13:53
3387
Svak utvikling i Brent i dag. 1,7 % ned og også en del siden børsslutt i går.
Nesten så jeg ikke tror det, men PEN er i grønn.
Nesten så jeg ikke tror det, men PEN er i grønn.
40something
23.10.2024 kl 09:18
3523
Hvis markedet sitter med høyere forventninger enn de faktiske forbedringene både fra selskap og oljepris så kan faktisk aksjekursen stå på stede hvil.
Jepp. Savner panoro fra tidligere
Jepp. Savner panoro fra tidligere
Fluefiskeren
22.10.2024 kl 22:36
3692
Nei. Langtfra fornøyd med kursen. Lurer litt på om vi får noen ytterligere oppdatering før Q3. Jeg tror det siden dette var bare en ren Dussafu-oppdatering i motsetning til BWE. Vi har jo også EG og Tunisia. Håper på at BWE på Q3 legger frem kurve over daglig produksjon slik de har gjort før. Det var litt rar den forrige som viste at produksjonen var 34 000 bopd rett før q2 presentasjonen. Jeg stusset på den da og jeg stusser på den nå. Det virker som produksjonen varierer voldsomt på kort tid grunnet alle operasjonene som foretas på feltene. Så får vi bare vente å se hva tallene sier når alle åtte brønnene er koblet til og har produsert en periode. Fortsatt tror jeg de må strupe produksjonen vesentlig hvis de ikke skal gå over disse 40 000 bopd som de fortsatt holder seg til.
Ro
22.10.2024 kl 22:01
3722
Fluefiskeren skrev Steget hver eneste dag i denne uka jo😁
Skal egentlig ikke klage da 😁Men vi er vel ikke fornøyd.. så i den sammenheng er d litt dårlig😁
40something
22.10.2024 kl 21:25
3609
Denne flisespikkingen om hvorfor aksjekursen ikke beveger seg blir for tynn.
Produksjon er opp og mase usikkerhet er avklart. Allikevel så sitter vi med an mcap som er 20 % lavere enn da mye mer var i limbo.
Dere får finne på argumenter som ligger utenfor selskapsbegrunnelse.
Produksjon er opp og mase usikkerhet er avklart. Allikevel så sitter vi med an mcap som er 20 % lavere enn da mye mer var i limbo.
Dere får finne på argumenter som ligger utenfor selskapsbegrunnelse.