Panoro - Mye som skjer videre i 2024

Fluefiskeren
PEN 20.05.2024 kl 21:29 244225

Forrige tråd stengt på grunn av lengden.

Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).

Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I går kl 10:52 1415

Da har det blitt inngått Production Sharing Contracts for de to blokkene vi ervervet under 11. lisensrunde i Gabon for noen år siden. Vi har 25 % eierandel der sammen med BWE og Vaalco som hver har 37,5 %

https://www.panoroenergy.com/wp-content/themes/hello-elementor/cision/releasesingledetail.html?releaseIdentifier=9D3A75A94A455CE9

EDI. Ser d12m var før meg men lar den stå siden jeg la ved link.
Redigert i går kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I går kl 13:38 1293

Dagens melding har fått plass på OE i dag.

Ingen stor ting, men jeg merker meg denne fra CEO Arnet i BWE:

« Most of the Niosi Marin and Guduma Marin acreage is within tie-back distance to existing infrastructure, enabling fast-track, low-cost development of future discoveries. We have proven our ability to create significant value in the Dussafu licence, where we are close to completing the first phase of Hibiscus / Ruche to bring production to nameplate capacity of 40,000 barrels per day.»

De har hele tiden snakket om et mål opp mot 40 000 bopd. Nå virker det sikre på at det blir nådd, og det er ingen overraskelse.

https://www.oedigital.com/news/518673-bw-energy-signs-production-sharing-contracts-for-two-exploration-blocks-off-gabon
Redigert i går kl 13:38 Du må logge inn for å svare
batterivann
I går kl 13:41 1275

Oslo (Infront TDN Direkt): Trident Equatorial Guinea, som er operatør på blokk G i Ekvatorial-Guinea, melder at C-45-infill-brønnen har produsert i henhold til forventningene siden den kom i drift 15. oktober. Produksjonsraten er nå over 5.000 fat pr dag og vil fortsette opptrapping til fullt potensial.

Det fremgår av en melding fra Trident Energy torsdag.

C-45 var den første av to infill-brønner på Ceiba-feltet i Okume-komplekset. Den andre brønnen, OF-19, i Okume har blitt boret til en dybde på 2.195 meter og vil være online om kort tid, opplyses det.

Panoro Energy har en eierandel på 14,25 prosent i Okume-komplekset.
40something
I går kl 14:00 1246

Så olja opp, børsmelding I dag og oppdatering trident. Hvorfor da kurs ned og lavt volum
Fluefiskeren
I går kl 14:21 1199

Meldingen fra Trident hadde jeg ikke fått med meg. Første brønn er altså i produksjon og den andre er ferdig boret.

« Trident Equatorial Guinea Inc, as operator of Block G, is pleased to announce the C-45 infill well is successfully producing since it first came online on 15th of October and has a current rate in excess of 5,000 barrels per day, as per our pre-drill expectations. It will continue to ramp up production to reach its full potential.

The C-45 was the first of two infill wells at the producing Ceiba Field and Okume complex and was drilled with the Noble Venturer drill ship in 800m water depth to a total depth of 3,148m, encountering 142m of high quality, oil saturated, reservoir sands in an un-swept zone of the Ceiba field, in line with expectations.

The second well, OF-19, in the Okume Complex has been drilled in water depth of 450m to a depth of 2,195m and will be online shortly.

5000 bopd er 712,5 bopd net til Panoro og de venter altså at den gradvis blir høyere. Etter Tridents forventninger, men hvis neste er i samme størrelsesorden er det høyere enn estimatet til Kosmos Energy. Vi snakker i såfall om 1500 bopd til Panoro som jo betyr en god del økning i totalproduksjonen.

https://www.trident-energy.com/news-and-media/45/block-g-well-onstream-offshore-equatorial-guinea

Rart at ikke Panoro har meldt denne, men det kommer vel. Ikke så rart markedet ikke har reagert på den. Og når det gjelder Gabonmeldingen er det ikke så rart at den ikke førte til børsstigning. Den var jo forventet ville komme.

Bra plukket opp av deg.
Redigert i går kl 14:27 Du må logge inn for å svare
40something
I går kl 15:15 1127

Uansett EG så er olja opp.
Til tross for det så har markedet bestemt at oljeselskapene skal ned idag. Ja ja
Redigert i går kl 15:34 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I går kl 15:17 1126

På tross av meg? Jeg har da ikke uttalt at oljeselskapene skal opp?
Mammon
I går kl 15:21 1112

r d fred i midtøsten allerede? hehe

eller r d fordi sterke krefter skal presse oljenprisen ned før valget over dammen?
40something
I går kl 15:34 1087

T9 gjorde om det til deg, du får unnskylde
Fluefiskeren
I går kl 15:35 1083

Men oljeprisen er faktisk opp i dag. 0,8 % opp i dag, men regner vi fra børslukk i går er den litt ned. Vi snakker bare om 0,2 dollar.

Likevel faller samtlige oljeselskapet bortsett fra PNOR. Virker som oljesegmentet blir regnet som en pariakaste.
Tm3P
I går kl 15:53 1052

Gassprisen faller en god del idag, så gir mening at Equinor og et par andre faller. Resten blir kanskje bare tatt med i dragsuget.
Fluefiskeren
I går kl 17:56 915

Et par faller? Alle faller bortsett fra to selskaper.

Og det største fallet i gassprisen kom jo godt etter børslukk.
Redigert i går kl 17:58 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I går kl 18:00 909

Forventer forresten at Panoro melder status for innfillbrønnene i EG i morgen.

Kosmos Energy avholder Q3 på mandag. De vil nesten helt sikkert ta det med.
Tm3P
I går kl 18:20 871

Ja alle faller, men det gir kun mening at de med gassproduksjon gjør det.
Gassprisen var ned 4% når børsen var oppe hvertfall.
Redigert i går kl 18:21 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn547
I går kl 19:35 786

Alt jeg kan se at du skrev er dette: "I januar 2022 var også futurekurven på et betydelig høyere nivå enn dagens futures er. Ikke glem det"

Var ikke mye til svar det.. Glemte du å poste noe?
Trond.heim
I går kl 19:36 782

Produksjonsreknestykket begynner å få tall å forholde seg til.

Gabon: produksjon 40 000 fat. Pen: 7000 fat

EG: Noe decline men + ca 1500 netto ekstra til Pen:14.25%:

Tunis: omtrent som sist?…..Pen:

Bør ikke dette gi mer enn 13 000 netto til Pen?
Redigert i går kl 19:44 Du må logge inn for å svare
d12m
I går kl 20:26 691

Nei, det var et direkte motsvar til deg siden du utelukkende fokuserte på produksjonstall dengang og nå. Jeg ga deg et argument for hvorfor aksjekursen var lik til tross for lavere produksjon dengang og det var altså at forwardkurven lå høyere dengang. Altså at den fremtidige produksjonen ble verdsatt høyere enn det som er tilfelle nå (pga lavere forventet prisbane fremover) og det derfor var ganske logisk at aksjekursen var samme da som nå til tross for lavere produksjon dengang.

Jeg antok (dum som jeg er?) at jeg ikke måtte utbrodere dette med kjempestor teskje og at det jeg skrev var nok som motargument, men nå har du ihvertfall fått et lengre svar.

Er du enig i at forskjell i forwardkurve kan forklare en god del av at Panoro har samme kurs nå som da til tross for høyere produksjon? Eller tar jeg feil?
Redigert i går kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I går kl 21:08 632

For q2 var det:

EG: 3455 bopd
Tunisia: 1562 bopd

Hvis vi legger til dette til 7000 bopd er vi på 12 017

Så kan vi legge til 1500 bopd fra borekampanjen i EG selv om det jo er en usikkerhet her. Da er vi på 13 517 bopd.

Så har vi jo decline da som er vanskelig å anslå. På den andre side er det en del som burde virke oppover. Fra Q2:

EG: «Multiple asset optimisation projects being progressed»

Tunisia: « Activity has been impacted by delays to regulatory processes but Panoro continues to see opportunities to ultimately restore production to historic levels»

Men at Hamilton hittil har bommet på fremtidsutsiktene i Tunisia og EG fra da de kjøpte disse assets er det ikke tvil om.

Spesielt Tunisia hadde et svakt kvartal og vi må forvente høyere nå. Forhåpentligvis er det ikke decline i EG denne gang sp jeg tror altså det blir over 13 000 bopd slik de har guidet.

« Group production to reach >13,000 bopd when all wells in current campaigns onstream»

Så har vi dette med Adolo. Kapasitet er som kjent 40 000 bopd, men BWE har mer enn antydet at den kan være litt høyere (ca 10 %). Vi får nok produksjon til å fylle opp disse 4000 bopd. I så fall kan vi legge til 700 bopd.
Redigert i går kl 21:12 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
I går kl 22:14 560

Disse tallene bør “overraske “ markedet ved Q3 fremleggelsen.
Akeng deep, høyere utbytte enn sist og oljepris 75-80 vil kunne gi et fint løft på kursen.
Vi må komme over 30 og ta videre stigning derfra
Fluefiskeren
I går kl 22:38 512

Men jeg regner med at du mente tall på slutten av året. Vi er ikke der nå.
Kalleklovn547
I går kl 23:44 457

Ja selvsagt. Men som du sikkert også vet så svinger oljeprisen, mens produksjonen er mer sikker. Derfor synes jeg det var interessant å stille det spm jeg gjorde, som ingen har besvart enda.
Fluefiskeren
I dag kl 00:07 438

Premisset ditt var at vi produserer så mye mere nå i forhold til det vi gjorde da. Det er faktisk ikke så stor forskjell. Ser fra q1-rapporten fra 2022 at vi da produserte 8300 bopd. Første halvår i år produserte vi 9168 bopd så det ingen stor økning. Fra da og utover nå vil den øke mye, men det virker ikke som at markedet har tatt det inn over seg. Vi får se på Q3 og ikke minst ved årets slutt. Da regner jeg fortsatt med en langt høyere kurs enn nå hvis ikke oljeprisen kollapser. All logikk skulle tilsi det. Men så er det det at markedet ikke alltid handler etter logikk. Det er utrolig frustrerende men noe vi ikke får gjort noe med. Olje er generelt ikke så populært lengre.

Du kunne godt valgt BWE. Omtrent det samme der enda de har hatt betydelig større produksjonsøkning enn PEN grunnet kjøp av et produserene brasiliansk selskap i mellomtiden. Du kan nok finne flere eksemple, men jeg gidder ikke det nå.

Håper dette var et svar.
Redigert i dag kl 00:09 Du må logge inn for å svare
40something
I dag kl 09:16 209

Ingen stor reaksjon hverken på børsmelding, som ventet, eller brent ,litt uventet men kanskje ikke som det har vært i det siste. Spørsmål om hva som kan regnes som trigger i Panoro fremover.
De troende kjøper muligens ikke mer siden de ikke troende er vanskelig å overbevise til å kjøpe i det hele tatt.
Redigert i dag kl 09:17 Du må logge inn for å svare
40something
I dag kl 09:55 108

jo men i går var brent opp mens pen ned så vi følger ikke brent like mye opp.