Panoro - Mye som skjer videre i 2024

Fluefiskeren
PEN 20.05.2024 kl 21:29 336704

Forrige trÄd stengt pÄ grunn av lengden.

Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter Ä levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrÞnner og en letebrÞnn der. OgsÄ en ny letebrÞnn pÄ Dussafu sannsynligvis (Bourdon).

Ikke kjedelig Ă„ sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54 Du mÄ logge inn for Ä svare
sologsommer22
13.11.2024 kl 08:38 1935

Dette sier AI om meldingen:

Denne nyheten betyr at Panoro Energy ASA (PEN) har utvidet sin tilstedevĂŠrelse i Ekvatorial-Guinea ved Ă„ signere en produksjonsdelingskontrakt (PSC) for blokk EG-23 sammen med den statseide partneren GEPetrol. Dette er et viktig strategisk skritt for Panoro av flere grunner:

Økt eierandel og operatÞrskap: Panoro har sikret seg 80 % eierandel og rollen som operatÞr i blokk EG-23. Dette gir selskapet betydelig kontroll over feltet, inkludert driften og fremtidige beslutninger rundt leting og utvikling av ressurser. GEPetrol, Ekvatorial-Guineas nasjonale oljeselskap, eier de resterende 20 %.

Strategisk beliggenhet og potensial: Blokk EG-23 ligger nĂŠr eksisterende produksjonsfasiliteter, noe som kan gjĂžre det enklere Ă„ koble opp eventuelle nye funn. Dette er et viktig element i Panoros strategi, da nĂŠrliggende infrastruktur kan redusere kostnader og forkorte tiden fra funn til produksjon.

Ressursgrunnlag og funn: Det har allerede blitt pÄvist betydelige hydrokarbonreserver pÄ blokken, inkludert olje, gass og kondensat. Ekvatorial-Guineas departement for gruver og hydrokarboner anslÄr at blokk EG-23 kan inneholde rundt 104 millioner fat olje og kondensat og 215 milliarder kubikkfot gass i betingede ressurser.

Utviklingsfase: Kontrakten gir Panoro og GEPetrol en innledende periode pÄ tre Är til Ä utfÞre undergrunnsstudier basert pÄ eksisterende seismiske data. Dette betyr at selskapene vil bruke denne tiden til Ä analysere data og evaluere potensielle steder for leting. Hvis dette er lovende, kan de gÄ videre til en toÄrig periode hvor de forplikter seg til Ä bore en letebrÞnn.

Langsiktig vekstpotensial: Panoro fÄr med dette tilgang til et stort, uutviklet ressurslager som kan gi betydelig avkastning pÄ sikt. Denne utvidelsen er i trÄd med Panoros strategi om Ä bygge en solid portefÞlje i regionen.
batterivann
13.11.2024 kl 08:20 1951

Panoro Energy – Production Sharing Contract Signed for Block EG-23 Offshore Equatorial Guinea
Oslo, 13 November 2024 – Panoro Energy ASA (“Panoro” or the “Company”) is pleased to announce that it has finalised terms and signed a Production Sharing Contract (“PSC”) with the Government of Equatorial Guinea for offshore Block EG-23. Panoro now holds an 80 per cent participating interest and operatorship of Block EG-23. It is partnered by GEPetrol, which holds a 20 per cent participating interest.

John Hamilton, CEO of Panoro, commented:

“We are delighted to further expand our presence in Equatorial Guinea. Block EG-23 is our second operated asset in country and aligns well with our infrastructure-led exploration and appraisal strategy, increasing our access to a large inventory of oil, gas and condensate discoveries, prospects and leads within tie back distance of existing production facilities. We look forward to extending our partnership with GEPetrol to leverage our collective core subsurface skill sets to unlock the substantial upside potential that exists on the block.”

Block EG-23 is located offshore Equatorial Guinea north of Bioko Island and adjacent to the producing Alba gas and condensate field. Covering a surface area of approximately 600 km2 in water depths ranging from 50 metres to 100 metres, 19 wells have been drilled on Block EG-23 to date resulting in seven hydrocarbon discoveries (four oil, two gas and one gas/condensate), some of which have been tested. The block was previously held by Marathon. Panoro’s technical evaluation indicates a range of plays exist on the block and has identified a number of prospects and leads in addition to the existing discoveries which, based on existing data, are estimated by the Ministry of Mines and Hydrocarbons to hold contingent resources of approximately 104 million barrels of oil and condensate and 215 billion cubic feet of gas.

Panoro and GEPetrol have been awarded block EG-23 for an initial period of three years during which they will conduct subsurface studies based on existing seismic data to further define and evaluate the prospectivity of the block. Following this, the partners will have the option to enter into a further two-year period, during which they will undertake to drill an exploration well.

Slettet bruker
12.11.2024 kl 16:45 2155

Det er begrenset hvor mye penger det finnes i markedet og nÄ flokes det I bitcoin gull og tech. Det blir lett bobletendenser siden det virker som det Ä posisjonere seg i rimelige aksjer blir en alt for lang parkering for mange. Det er momentum og snabba cash som er i tiden. Man er enten inne der det skjer noe eller ute, ingenting der i mellom.
Aker og de store betaler ut mye i utbytter. Tenker at oljeselskapene ikke har sÄ mye alternativ nÄ da olja sliter med Ä holde seg oppe.
Slik noen analytiker beskrev sÄ kan olja gÄ i 60 og derved gjÞre markedet sÄ ulÞnnsomt at ingen investerer i nye felt. Da eksplodere oljeprisen. Ikke bra hvis det skjer.
Litt moment 22 nÄ siden de store oljeselskapene skulle veksle om til ESG samtidig som ogsÄ luften har gÄtt ut der og. Samtidig trenger verdenen mer energi enn noensinne. Men nÄr ikke sol og vind blir lÞnnsomme sÄ vil investeringsviljen trekke seg der og.
NÄr data serverplantasjene mÄ slukke og vi ikke kan fÞlge aksjemarkedet lengre, hva da?
Redigert 12.11.2024 kl 17:43 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kalleklovn547
12.11.2024 kl 16:27 2120

BÞrsen vil antagelig ikke prise dette opp sÄ det er opp til John Ä fÄ full fart pÄ returns to shareholders nÄ, gjennom saftige utbytter og tilbakekjÞp. All CAPEX og kostnader bÞr kuttes til et absolutt minimum. NÄ fÄ vi fÄ ut penger, dette har vÊrt en Þrkenvandring i mange Är..
Fluefiskeren
12.11.2024 kl 14:50 2212

ForsÄvidt enig i det, men jeg lurer virkelig hva BÞrsen driver med. Det er veldig mange som har vÊrt frempÄ med negative forventninger til Brent i 2025. Det ser ut til Ä skremme markedet noe voldsomt. Brent stiger pent idag og QEC er eneste oljeaksje i pluss og det er bare sÄ vidt. Alle de andre i rÞdt og tildels solid ogsÄ.
Redigert 12.11.2024 kl 14:50 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kalleklovn547
12.11.2024 kl 14:41 2216

Vi er snart ferdig med 2024 og 2025 kommer til Ä bli et kanonÄr for Panoro. CAPEX faller fra 75m til 40m USD, samtidig som produksjonen vil gÄ til over 13000 fat/dag. Dette betyr en vanvittig kontantstrÞm til aksjonÊrene, jeg forventer kraftig Þkning i bÄde utbytter og tilbakekjÞp. I tillegg har vi flere spennende letebrÞnner like om hjÞrnet.
Paypal
12.11.2024 kl 12:16 2231

Det er sÄ mange av aksjonÊrene i Pen som har tapt penger pÄ Nykode og som har realisert Pen at dette pÄvirker kursen her.
Slettet bruker
12.11.2024 kl 10:58 2309

Vi gÄr ikke i takt med brent hele tiden om sÄ vi fÞlger den omtrentlig. Deremot sÄ virker vi fÞlge de fleste oljeaksjer. Indeks med Equinor i spissen leder ofte an, sÄ og om brent gÄr andre veien.
Jeg registrerer ogsÄ at uansett hvor mye tilbakekjÞp equinor foretar seg sÄ bÞter det ikke pÄ aksjekursen. Da kan man lure pÄ hvis aksjekursen hadde vÊrt lavere uten tilbakekjÞp. Det burde vÊre innvannende.
Dollarkursen ser heller ikke ut til Ä fÄ konsekvens pÄ kurser i NOK. NÄr noen sier at utgifter og inntekter er i dollar sÄ hvis man oversetter penger pÄ bok sÄ burde det prege verdien i NOK, men nei.
Fluefiskeren
11.11.2024 kl 22:52 2536

Da er vi der vi begynte Ă„ret. Eller helt nĂžyaktig 0,15 % lavere.

Brent er 6,67 % ned i samme tidsrom.

Dette er beregnet pÄ de som skriver at PEN faller bÄde nÄr Brent stiger og faller.

Jeg synes den burde ha outperformed mer mhp Hibiscus/Hibiscus South og Ruche, men det ikke til Ä stikke under en stol at det har tatt mye lengre enn beregnet grunnet problemene. NÄr alt er oppe og gÄr er forsinkelsene glemt, og jeg hÄper og tror vi blir belÞnnet. Neppe snakk om sÊrlig mer enn en mÄned nÄ. MÄtte bare ikke Brent falle videre.
Redigert 11.11.2024 kl 22:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fluefiskeren
11.11.2024 kl 17:31 2673

Egentlig positivt i dag sammenlignet med Brent og andre oljeselskaper og kom som nummer 4 pÄ vinnerlista for oljeselskaper. Brent sank altsÄ nesten 3% og enda litt mer fra bÞrslutt pÄ fredag. Hadde jeg skulle tippet hadde jeg da trodd at PEN ogsÄ skulle ned 3 %, men vi gikk altsÄ opp 0.93 %. Det rare var at bÄde den og BWE steg samtidig ca kl. 15:15. Da kan man jo spekulere om det var en lekkasje ifm. med en nyhet fra Dussafu, men tror nÄ mest at det var tilfeldig.

Uansett sterk dag olja tatt i betraktning.
Redigert 11.11.2024 kl 19:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
11.11.2024 kl 17:03 2717

Ja hvis aksjekursen ikk blir lavere sÄ er det no brainer a sitte I Panoro. Men hvis det blir etablert en tro om at flere investorer trekker seg vekk fra olje sÄ vil det bety lavere volum og derved vanskeligere Ä selge seg ut av aksjen uten at kursen dropper. Vi skal ikke kun basere oss rundt utbytter men ogsÄ fÞr eller seinere sÄ Þnsker nok flere a selge seg ut fÞr vi dÞr.

SÞren sÄ mye olja detter.
Lissom en screener som skal kjÞre brent opp og ned for Ä sjekke stÄa.
Tenker at hvis produksjoner noenlunde stabil osa er det litt merkelig at brent gÄr jojo sÄ pass mye gjennom ukene
Redigert 11.11.2024 kl 17:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
JUICEitUP
11.11.2024 kl 16:17 2748

NÄ er det veldig mange grunner til at de fleste olje aksjer har gÄtt relativt dÄrlig den siste tiden.
Jeg tenker at for Ä Þke den langsiktige attraktiviteten mÄ det utbetales et utbytte som gjÞr at direkte avkastningen som et minimum blir bedre enn bankrenten. Hadde man kjÞpt en Panoro aksje i dag til 27 kroner kunne man fÄtt ca. 80 Þre i avkastning i banken pÄ disse pengene (ca. 3% innskuddsrente). Det er vel sÄvidt mindre enn vi har fÄtt i utbytter det siste Äret. Da tenker jeg at man like gjerne kan ha pengene der. Da unngÄs man i alle fall risiko.

Hvor aksjekursen gÄr er ingen forunt Ä vite. Poenget mitt er at hvis den langsiktige direkte avkastningen er god nok er ikke det sÄ viktig. Da kan man investere i et selskap som man over tid tror/vet kommer til Ä tjene mye penger og sÄ heve utbytter/avkastning som er hÞyere enn annen sammenliknbar avkastning. SÄ lenge man er langsiktig spiller det da ikke sÄ stor rolle om aksjen faller eller stiger mye/lite.

NÄr vi nÄ er pÄ vei mot det som mange tror blir et gullÄr for Panoro tenker jeg at det hadde vÊrt gunstig om de kunne kommunisert en klart hÞyere utbyttesats enn hva de har kommunisert til nÄ. Det tror jeg hadde tiltrukket seg en rekke langsiktige investorer som gjerne lever av direkteavkastningen, sÄ kunne algoene herje fritt uten at det har sÄ stor betydning.
Fluefiskeren
11.11.2024 kl 15:27 2792

Teodor altsÄ generelt negativ til oljesegmentet nÄ, men likevel kjÞpsanbefaling pÄ PEN.

OLJESELSKAPSRAPPORT: SB1M kutter sitt estimat pÄ oljeprisen (Brent) for 2025 fra USD 75/fat til USD 70/fat - noe som resulterer i fÞlgende kursmÄlsendringer:
Africa Energy SEK 0,23 (0,25), nĂžytral gjentas.
Aker BP NOK 270 (300), kjĂžp gjentas.
Africa OIL SEK 24 (27), nĂžytral gjentas.
Bluenord NOK 620 (uendret), kjĂžp gjentas.
BW ENERGY NOK 27 (30), nĂžytral gjentas.
DNO nedgraderes fra kjĂžp til nĂžytral, NOK 12 (15).
Equinor NOK 290 (320), kjĂžp gjentas.
IPC SEK 175 (195), kjĂžp gjentas.
Maha SEK 7 (8), nĂžytral gjentas.
Okea nedgraderes fra kjĂžp til nĂžytral, NOK 25 (35).
Panoro NOK 35 (38), kjĂžp gjentas.
Petronor NOK 12 (13), nĂžytral gjentas.
Questerre NOK 2 (2,3), nĂžytral gjentas.
VĂ„r Energi NOK 40 (44), kjĂžp gjentas.
Trond.heim
11.11.2024 kl 14:03 2886

“there is a lot more to be found.”
.and lot more fun
Jajaja
11.11.2024 kl 13:25 2935

African Energy Week (AEW) 2024, der John Hamilton deltok:
https://theenergyrepublic.com/equatorial-guinea-is-open-for-business-investments-says-aew-2024-panel/
The Ministry also signed a PSC with Panoro Energy for EG-01. Panoro is currently leading a seismic reprocessing program in Block EG-01, as well as a two-well infill drilling campaign in Block EG-06, the first of which came onstream this September. John Hamilton, CEO of Panoro Energy, stated that “We look at a country which still has so much exploration to do and still has world-class fields. Looking at Alba and Aseng, these are world-class fields. In the shallow water, you just know that there is a lot more to be found.”
bmw5
11.11.2024 kl 13:17 2941

Noble venturer er et moderne boreskip med DP som har med seg alt av utstyr til den jobben de skal utfÞre, og av den grunn kort mobiliserings tid. Noble venturer har antagelig gjort spudding for flere dager siden. Rapport fra Akeng deep fÄr vi ved Q3 med antagelig funn av olje i det Þvre laget med mer, men boret skal ned i de dypere lag og av den grunn vil vi antagelig ikke fÄ en oppdatering fÞr i miten av desember eller senere. Er det olje som estimert i Akeng deep blir det meget bra for Pen med EG-01.

Oljeandelen til Pen pÄ 12% er ikke det store, men dersom brÞnnen innfrir forventningene kan det bli meget bra for da kan det vÊre drivverdig olje i EG-01 og med Pen sine 56% og operatÞr kan det bli stort.
Fluefiskeren
11.11.2024 kl 11:55 3043

Burde det. Ikke umulig at det allerede er foretatt.

NĂ„ er det Kosmos Energy som er operatĂžr, og det er generelt veldig lite de melder utenom kvartalsrapporter.

NÄr det gjelder Trident Energy sÄ er det veldig variabelt hva de melder. Ikke operatÞr her og de kommer temmelig sikkert ikke til Ä melde.

Hvis det skal komme noen melding tror jeg den vil komme fra Panoro.
Jajaja
11.11.2024 kl 11:42 3073

Ang. EG-letebrĂžnnen, ....det skal vel komme bĂžrsmelding radig fort om spud?
Fluefiskeren
11.11.2024 kl 11:38 3047

Faktisk ikke mer enn en drĂžy mil mellom Akeng Deep og Sendje Ceiba.

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:9.2/centery:1.3/zoom:11
Fluefiskeren
11.11.2024 kl 11:13 3081

Lite oppmuntrende fundamentale nyheter for oss som sitter i olja. Stort sett bare negative spÄdommer synes jeg.

Her den siste:

« Advarer oljeinvestorer – anbefaler undervekt
– Jeg ville hatt en lavere eksponering mot olje enn referanseindeks tilsier, sier SpareBank 1 Markets-analytiker Teodor Sveen-Nilsen, som kutter oljeprisanslaget for 2025.»

https://www.finansavisen.no/energi/2024/11/11/8204332/advarer-oljeinvestorer-anbefaler-undervekt
sologsommer22
11.11.2024 kl 10:31 3139

Carl August Ringvold kjĂžper PEN
Fluefiskeren
10.11.2024 kl 12:24 3421

Riktig det, men jeg tror de satser mer pÄ fornybart. Landet er jo skapt for solenergi.
Redigert 10.11.2024 kl 14:53 Du mÄ logge inn for Ä svare
bmw5
10.11.2024 kl 11:34 3464

Tunisia har lÄnt store pengesummer fra verdensbanken og EU og av den grunn har de antagelig forpliktet seg til Ä redusere CO2 avtrykket betraktelig og av den grunn ingen Þkning i olje\gass produksjonen. Kanskje det blir bedre i 2025 for Tunisia trenger olje gass samt arbeide for sin unge befolkning. I dag mÄ Tunisia kjÞpe olje\gass fra andre nasjoner for de produserer for lite olje \gass selv til eget forbruk.
Fluefiskeren
09.11.2024 kl 17:24 3641

Jeg har ikke lagt skjul pÄ at jeg er negativ til Tunisia helt fra Panoro kjÞpte seg inn der. Det er et land som skifter regjeringer som andre skifter skjorte.

Fra FN-sambandet:

« De Þkonomiske utfordringene i Tunisia er store. Korrupsjon og hÞy arbeidsledighet, sÊrlig blant unge er et stort problem. Sosial uro og en rekke terrorangrep, inkludert pÄ landets turistnÊring og turister, fÞrer til usikkerhet og bremser Þkonomisk vekst. Resultatene av regjeringens lÞfter om ny og forbedret Þkonomisk utvikling lar seg vente pÄ.»

Det er synd for det var her den ikke-voldelige sjasminrevolusjonen skjedde og bredde seg til den arabiske vÄren som ikke fÞrte noe som helst positivt med seg. Det er Tunisia som stod igjen som vinner av den arabiske vÄren.

Landet hadde tidligere er ganske stor oljeproduksjon, men den har falt kraftig. Er nÄ i underkant av 40 000 bopd. AltsÄ omtrent det som blir produsert pÄ Dussafu snart. SvÊrt laber virksomhet i oljebransjen. Flere store oljeselskaper har flyktet fra landet. Vi har to forskjellig omrÄder kjÞpt til ulik tid. Det ene fra DNO og det andre fra OMV. Det er det de kjÞpte fra DNO (Sfax) som har de suverent stÞrste prospektive ressurser, men har null virksom og null produksjon. Slik har det vÊrt siden vi kjÞpte det i 2018. Vi skulle bore en brÞnn der for mange Är siden. Leide inn rigg og det hele. SÄ ble det fullstendig tyst. Tror aldri vi fikk vite hvorfor.

Det er det andre (TPS) vi har produksjon fra fordelt over flere felt. Det eneste som har skjedd her av operative ting var boring av en produksjonsbrÞnn pÄ Guebiba. Ellers er det en «never ending story» av work-overs som det jo gjerne er fra sÄ gamle brÞnner.

Det rare synes jeg er at Hamilton er sÄ entusiastisk. Det mÄ vel antakelig vÊre grunnet lave produksjonskostnader. SÄ entusiastisk at de faktisk kjÞpte seg kraftig opp i eierandeler i fjor. Men som du sier sÄ faller produksjonen stadig. Det beroliger meg heller ikke at et annet Oslonotert selskap (Zenith Energy) nÄ ligger i to eller tre voldgifter mot myndighetene fordi de ikke har fÄtt oppgjÞr for oljen de har produsert. OgsÄ for oss har betaling vÊrt sÄ som sÄ. Noen ganger gÄr det raskt. Andre ganger tar det lang tid og pÄ siste kvartalspresentasjon sa vel Hamilton at de ikke hadde fÄtt betalt. Noen kan korrigere meg hvis jeg husker feil.

NÄ er det i hvert fall noen planer. Detaljert planer til og med for flere produksjonsbrÞnner pÄ Guebiba og Rhemoura. SÄ fÄr vi bare hÄpe og tro at det vil skje om ikke alt for lenge.

Tror aldri det vil bli noen sÊrlig Þkning i produksjonen. Det er pÄ SFAX konsesjonen mulighetene ligger, men der skjer altsÄ null og niks dessverre.

HĂ„per det var til litt hjelp.
Redigert 09.11.2024 kl 17:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
Allgasnobrakes
09.11.2024 kl 10:09 3754

Nei, er ogsÄ personlig mest opptatt av Ärsslutt da det vil legge. Jeg tror ish 13,5 kan vÊre oppnÄelig ved Ärsslutt. Positiv oppside er begrenset til 14,2 slik jeg ser det, men mÄ vell regne med noe decline fra de eksisterende brÞnnene sÄ tror ikke det er sÄ sannsynlig med over 14.

Personlig sÄ hÄper jeg at de struper ned, med mindre adolo kan oppnÄ 10% ekstra uten at de risikerer noe mer slitasje/Stopp/kostnader. Jeg kan personlig ingenting om hvordan de skulle oppnÄ de 10% ekstra, men fÞler Ä presse til max ofte innebÊrer risiko. kan jeg ikke si at jeg har noe kunnskap om hva optimering av en FPSO innebÊrer i realiteten.

Er det noen som kan forklare meg hva som skjer i Tunisia? FÞler at det hele tiden er snakket om at det blir utsatt der i flere Är nÄ pÄ grunn av myndighetene, men produksjonen bare faller og faller.
sologsommer22
08.11.2024 kl 17:49 3949

Regnskapsmessig kjÞrer de pÄ lifting. For meg er det mer interessant Ä se pÄ periodiserte inntekter
Fluefiskeren
08.11.2024 kl 16:54 3962

Ingen har sagt at de er over 13 500 bopd pr. i dag eller ved Q3. Jeg snakker om ved Ă„rslutt.

Tror dere er mest opptatt av Q3 mens jeg er mest opptatt av Ärslutt. Og hvorvidt de gÄr over 40 000 bopd pÄ Dussafu er helt avhengig av hvorvidt de kan gÄ over Adolos kapasitet. Det har vÊrt nevnt 10 %. Hvis ikke struper de litt ned og da blir det en lengre tid med produksjon fÞr decline. Begge deler er bra. Vet ikke hva jeg foretrekker. At teoretisk topproduksjon er over 40 000 bopd er temmelig sikkert. Det er helt enkel matematikk selv om Torture har decline.
Allgasnobrakes
08.11.2024 kl 16:32 3987

SkjĂžnner ikke helt det estimatet?

Det er guidet for lifting pÄ 540k. HÄper personlig liftingen var i starten av Q3, ettersom prisen var lav i september.
For Ä nÄ inntekt pÄ 56 mill USD mÄtte de isÄfall hatt en pris pÄ over 100$, eller hatt lifting pÄ en del mer enn det som var guidet.
Slettet bruker
08.11.2024 kl 15:46 4039

SkjÞnner ikke helt hva man bruker for triks for Ä kunne selge sÄ mange aksjer gjennom kursoppgang for sÄ og med fillevolum senke kursen sÄ mye.
Hvorfor kjÞpe sÄ mye aksjer pÄ hÞy kurs nÄr man fÄr de pÄ salg. Det er lite tillitsskapende kursbevegelse, pÄ samme mÄte som ingen tror pÄ kursbevegelse i brent,men algoen kjÞrer pÄ som vanlig.
Allgasnobrakes
08.11.2024 kl 15:06 4078

Tror vi kan regne med fÞlgende nÄr det kommer til produksjon fra omrÄdene:
Dussafu: 4806 Bopd, meldte gross production pÄ 27465.
EG: 3264 bopd. Kosmos meldte 22900 gross i Q3.
Tunisia: 1500(?) Bopd. Satser pÄ lite decline fra Q2 til Q3.

Ender pÄ rundt 9500 per dag i Q3.

Mer spennende hva nÄvÊrende produksjon er.
Kosmos meldte i sin Q3 at nÄvÊrende produksjon var over 30k Bopd, med den andre infill brÞnnen opp pÄ 5000 barrels burde produksjonen til panoro fra feltet vÊre pÄ ca. 5000 Bopd. Litt usikker pÄ hvor fort de fÄr den siste brÞnnen onstream.
Dussafu burde vell ha en produksjon som er forhÄpentligvis 35-37 K per dag.

Edit: Ser at jeg omtrent har repetert det sologsommerskrev

Jeg ser ikke helt hvordan de skal nÄ noe sÊrlig mer enn 13,5K per dag. Da mÄ enten dussafu over 40k, hvilket jeg vet fluefiskeren er veldig positiv til men jeg er usikker. Eller sÄ mÄ infillen i block G gi mye mer enn 5000 per dag.

40K *17,5% = 7000
35K *14,25%= 5000
tunisia= 1500?

Totalt 13,5k
Redigert 08.11.2024 kl 15:11 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fluefiskeren
08.11.2024 kl 14:45 4100

sologsommer22 skrev Du mener Q2 ?
Ja.

Det var lav produksjon i Q2. Q1 var det 9605 bopd, Q2 var det bare 8729 bopd, men det skyldes jo tre ukers nedetid pÄ Adolo i mai. Snitt fÞr fÞrste halvÄr var 9168 bopd, men Þkte pent i tredje kvartal frem til 24. august med over 10 000 bopd. Da mener jeg ikke snitt, men dagen da presentasjonen ble holdt. Jeg tipper vi havner pÄ 14 000 bopd ved Ärets slutt.
Fluefiskeren
08.11.2024 kl 14:18 4130

Da Q3- presentasjonen ble avholdt var produksjonen over 10 000 bopd. Det er ved Ärets slutt vi fÄr oppsummere. Da kommer ogsÄ de to EG- brÞnnene med. Da er det guidet > 13 000 bopd, og det tror jeg de klarer med glans.
sologsommer22
08.11.2024 kl 14:03 4106

Ser at DnB har en estimert inntekt pÄ 56 mill usd i perioden. Med en oljepris i snitt pÄ 80 USD (BWE rapporterte 82 USD) vil inntektene ligge nÊrmere 72 mill USD

Usikkerheten har er vel Tunisia
sologsommer22
08.11.2024 kl 13:58 4113

Basert pÄ estimert netto produksjon for PEN i Q3, kan se slik ut nÄr en tar hensyn til tall fra BWE og Cosmos:

Estimert daglig netto produksjon:

Gabon: 4.806 fat per dag (bopd)
Ekvatorial-Guinea: 3.266 bopd
Tunisia: 1.670 bopd
Total daglig netto produksjon: 4.806 + 3.266 + 1.670 = 9.742 bopd
Fluefiskeren
08.11.2024 kl 13:11 4156

Snittet for Brent har ligger godt under 80 dollar. Hvis de klarer 80 har de hatt griseflaks med lĂžftingene.

Og nÄr det gjelder produksjon hÄper jeg den er godt over 10 000 bopd. Ved q2 24. august var den over 10 000 bopd allerede. SÄ er det litt vanskelig Ä estimere nÄ. Produksjonen har vÊrt voldsom ustabil gjennom bytte av ESPer og work-overs.
Fluefiskeren
08.11.2024 kl 12:57 4107

Usedvanlig hĂžy omsetning i dag.
sologsommer22
08.11.2024 kl 12:52 1924

Apropos Q3, er det noen som har regnet pÄ ca. bpd og oljepris ?

Redigert 08.11.2024 kl 13:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
08.11.2024 kl 12:28 1950

Stiger langsomt pÄ hÞyt volum og synker enkelt med mindre volum
Slettet bruker
08.11.2024 kl 12:25 1897

Mitt bekymmer er at vi til stadig fÄr inn kortsiktige som glaner litt men gÄr ut av butikken hvis det ikke skjer noe kjapt.
Alt for mange av den type "investorer"
SÄ hva er forskjellen fra nevnte investor var sÄ bull ved inngang, og ikke nÄ ved utgang eller nedvekting?
Ikke selskapet tenker jeg, men heller hvordan aksjemarkedet ikke utvikler seg. Alt for fÄ som kjÞper seg in i forkant av et sannsynlig veldig godt q3.
Og skal man se pÄ statistikken sÄ selges det ved resultatfremleggelse etter en oppgang i forkant.
Men hvor er den oppgangen, eller nÄr kommer den?
Thorsen ser et bra underpriset selskap og fremsnakker det, men sÄ er aksjekursen nok sÄ statisk. Da gidder han ikke Ä sitte Ä avvente akklamasjon som kanskje markedet ikke er modent til Ä velge Ä tro pÄ.
Han er vel kanskje heller ikke ute etter utbytter.
Vi har vel i Norge og mye ellers i verdens aksjemarkeder en voksende andel investorer som krysser rundt som turister mellom selskapsdestinasjoner.
Redigert 08.11.2024 kl 12:26 Du mÄ logge inn for Ä svare
sologsommer22
08.11.2024 kl 12:20 1899

Thorsen er nok ikke ferdig med nedsalget fÞr flammene strÄler mot himmelen i EG
Redigert 08.11.2024 kl 13:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fluefiskeren
08.11.2024 kl 12:14 1886

Det er bare det at PEN ikke bare har vÊrt svak de siste ukene. Har vÊrt svak de siste 4-5 mÄnedene. Viste litt takter i dag, men faller dessverre ned igjen.
sologsommer22
08.11.2024 kl 12:09 1893

Ser at Simen Thorsen privat og selskapet hans, Hortulan as har kvittet seg med tilsammen 1.3 mill aksjer siden 23.10. Tipper han er hovedÄrsaken til den svake utviklingen i aksjen sise ukene. Det bekymrer meg ikke
Slettet bruker
08.11.2024 kl 11:39 1884

En kombo med store enkeltkjĂžp(kryss) og ellers bra volum.
Forbausende mange som vil selge og.
Fluefiskeren
07.11.2024 kl 21:00 2095

Skal holde et Ăžye med om det blir noen fakling der etterhvert.
Redigert 07.11.2024 kl 21:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fluefiskeren
07.11.2024 kl 20:54 2003

He-he. Det var vel en takk for sist😛

Det var forsÄvidt slik jeg sÄ det for meg ved Ä sette bildene sammen i hodet mitt. Stemmer jo ogsÄ med dennne pÄ side 8

https://mb.cision.com/Public/399/4027122/9ebd3f141340ee70.pdf
Redigert 07.11.2024 kl 20:58 Du mÄ logge inn for Ä svare