Panoro - Mye som skjer videre i 2024
Forrige tråd stengt på grunn av lengden.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
40something
28.11.2024 kl 12:58
2234
Noen ord som beskriver men som ikke forklarer helt for meg er "Å kjøpe en put-opsjon gir deg retten til å selge et marked til strike-prisen på eller før en bestemt dato. Jo mer verdien på markedet synker, jo større avkastning kan du få."
Men hvem bestemmer om og når den kan verksettes; selgeren eller kjøperen?
Vanskelig å se om grunnen for disse handlene er troen på opp eller nedgang.
Men hvem bestemmer om og når den kan verksettes; selgeren eller kjøperen?
Vanskelig å se om grunnen for disse handlene er troen på opp eller nedgang.
Fluefiskeren
28.11.2024 kl 13:12
2212
OPEC+ møte som skulle vært 1.desember er utsatt til 5. desember.
De har tidligere varslet om at de vil reversere kutt i produksjonen de har tatt, men virker ikke å være like sikre nå. Vi får se. Det betyr en god del for oljeprisen.
«OPEC+, comprising the Organization of the Petroleum Exporting Countries and allies including Russia, delayed its weekend meeting to avoid a conflict with another event, the producer group said.»
https://www.reuters.com/business/energy/oil-edges-lower-after-jump-us-gasoline-stocks-opec-supply-decision-focus-2024-11-28/
De har tidligere varslet om at de vil reversere kutt i produksjonen de har tatt, men virker ikke å være like sikre nå. Vi får se. Det betyr en god del for oljeprisen.
«OPEC+, comprising the Organization of the Petroleum Exporting Countries and allies including Russia, delayed its weekend meeting to avoid a conflict with another event, the producer group said.»
https://www.reuters.com/business/energy/oil-edges-lower-after-jump-us-gasoline-stocks-opec-supply-decision-focus-2024-11-28/
Redigert 28.11.2024 kl 13:13
upsidedown
28.11.2024 kl 13:14
2210
Brukes ofte av større aktører samtidig som de låner aksjer til short. De lånte aksjene brukes til å handle kursen ned.
Strike er som regel tidfestet når veddemålet inngås.
Strike er som regel tidfestet når veddemålet inngås.
Fluefiskeren
28.11.2024 kl 13:33
2181
Legger ut transcript fra Q3 hvis noen ikke fikk med seg presentasjonen.
Vi går så absolutt fra såing-fasen til høsting-fasen nå.
https://seekingalpha.com/article/4739618-panoro-energy-asa-pesaf-q3-2024-earnings-call-transcript
Vi går så absolutt fra såing-fasen til høsting-fasen nå.
https://seekingalpha.com/article/4739618-panoro-energy-asa-pesaf-q3-2024-earnings-call-transcript
Redigert 28.11.2024 kl 13:34
upsidedown
28.11.2024 kl 14:29
2114
Registrerer at PEN har gitt opp leting offshore i South Africa og satser på land.
Hvor langt er de kommet på TCP 218?
Hvor langt er de kommet på TCP 218?
Fluefiskeren
28.11.2024 kl 15:06
2068
Vanskelig å si akkurat hvor langt de er kommet, men det er tydeligvis jobbet mye med det. Her er det lesestoff for en uke, men må innrømme at jeg ikke har orket å sette meg så mye inn i det.
https://www.slrconsulting.com/public-documents/panoro-2b-limited-esia-for-exploration-right-er-ea-reference-12-3-376-er-reference-er376/
https://www.slrconsulting.com/public-documents/panoro-2b-limited-esia-for-exploration-right-er-ea-reference-12-3-376-er-reference-er376/
Jajaja
28.11.2024 kl 16:16
1991
Hvorfor det?
Redigert 28.11.2024 kl 16:17
Fluefiskeren
28.11.2024 kl 16:23
1979
Fordi jeg med min største vilje ikke ser at det foregår og at oppdatering i fra selve terminalen sier:
«Vessels in port: 0»
Oppdatert
Local time: 2024-11-28 16:23 (UTC +1)
«Vessels in port: 0»
Oppdatert
Local time: 2024-11-28 16:23 (UTC +1)
Redigert 28.11.2024 kl 16:24
SinnaNecer'n
28.11.2024 kl 16:31
1976
Pen opp 5 øre.....æsj der ble 8 dagers nedgangen brutt gitt....
Jajaja
28.11.2024 kl 16:41
2005
Jeg ser. Det gjorde du også i går.
I dag ses tanker plotta nær inntil bøyen - ca 100m fra BW Adolo.
I dag ses tanker plotta nær inntil bøyen - ca 100m fra BW Adolo.
Fluefiskeren
28.11.2024 kl 16:45
2004
SinnaNecer'n skrev Pen opp 5 øre.....æsj der ble 8 dagers nedgangen brutt gitt....
Endelig. Det var bare såvidt. Minst mulig margin til å være grønn.
Jeg slutter ikke å forundre meg over de tre store som igjen alle er i rødt.
Jeg slutter ikke å forundre meg over de tre store som igjen alle er i rødt.
Fluefiskeren
28.11.2024 kl 17:26
1962
Merkelig at ikke jeg får det opp og merkelig det ikke er registrert på terminalen enda den er oppdatert i dag. Synes ikke du også?
Men tidsmessig passer det vel med at det er lifting. Vanligvis har dette vært enkelt å observere da disse supertankerne gjerne har bra transpondere.
Den er heller ikke å finne på Vesselfinder
https://www.vesselfinder.com/?imo=8611831
Men tidsmessig passer det vel med at det er lifting. Vanligvis har dette vært enkelt å observere da disse supertankerne gjerne har bra transpondere.
Den er heller ikke å finne på Vesselfinder
https://www.vesselfinder.com/?imo=8611831
Redigert 28.11.2024 kl 17:28
Jajaja
28.11.2024 kl 17:48
1916
Manglende informasjon har antagelig sammenheng med manglende abonnement.
Som du også tidligere har påpekt så har MT redusert på mye av gratis-informasjonen. Sikkert samme sak med Vesselfinders, feks er siste signal fra BW Adolo fra august 2022
Som du også tidligere har påpekt så har MT redusert på mye av gratis-informasjonen. Sikkert samme sak med Vesselfinders, feks er siste signal fra BW Adolo fra august 2022
Redigert 28.11.2024 kl 17:53
Fluefiskeren
28.11.2024 kl 18:06
1893
Håpløst med AIS på Vesselfinder ofte.
Men hvis du trykker på linken min og lukker vinduet som kommer opp så får du satelittposisjon for en time siden. Da dukker det også opp et skip rett sør for den.
Men hvis du trykker på linken min og lukker vinduet som kommer opp så får du satelittposisjon for en time siden. Da dukker det også opp et skip rett sør for den.
Fluefiskeren
28.11.2024 kl 23:00
1620
JUICEitUP
29.11.2024 kl 11:57
1303
Kursutviklingen vi har sett i Panoro den siste tiden (og forsåvidt mange andre olje og oljeservice selskaper) er bare helt katastrofe!
I tidligere tider hadde dette aldri skjedd. Da vurderte man faktisk fremtidsutsiktene til selskap man investerte i og kjøpte blant annet basert på fremtidig utvikling og inntjening. Det ser ut til å ikke være tilfelle lenger. Skulle markedet fungert som tidligere hadde investorer sett både 3 og 6 måneder frem i tid og aksjen ville gått voldsomt med tanke på at det nå er høstningsfase i PEN. Nå ser det derimot ut til at tidshorisont for investeringer handler om dager, i beste fall et par uker frem i tid.
Denne endringer er vanskelig venne seg til for en gammel OSE investor. Så kan man selvfølgelig argumentere med at oljeprisen har en vesentlig påvirkning her og det stemmer selvfølgelig. Imidlertid er ikke ojeprisen på krisenivåer som gjør at Panoro fortjener en slik kriseprising. Nå har de også opplyst på siste kvartalspresentasjon om at de skal opp i utbytte størrelse og ligge i øvre range a peers. Da får man en direkte avkastning som er bedre enn bank samtidig som de også vil tjene nok penger til å betale ned på lån/kjøpe tilbake egne aksjer.
Hva mer er det investorer forventer da? At vi skal loke nede på 20-tallet er for meg helt ubegripelig. Jeg vil bare poengtere at jeg synes at ledelsen gjør en forbilledlig jobb for tiden så dette handler absolutt ikke om kritikk mot selskapet. Det handler om en helt fundamental endring av mindset blant investorer som jeg bare ikke klarer å forstå. I mitt hode er fortsatt langsiktig inntjening og selskapets fremtid det viktigste ved en investering og ikke hva kursen er om 14 dager. Ser ut som at jeg er mer og mer alene om en slik tankegang.
I tidligere tider hadde dette aldri skjedd. Da vurderte man faktisk fremtidsutsiktene til selskap man investerte i og kjøpte blant annet basert på fremtidig utvikling og inntjening. Det ser ut til å ikke være tilfelle lenger. Skulle markedet fungert som tidligere hadde investorer sett både 3 og 6 måneder frem i tid og aksjen ville gått voldsomt med tanke på at det nå er høstningsfase i PEN. Nå ser det derimot ut til at tidshorisont for investeringer handler om dager, i beste fall et par uker frem i tid.
Denne endringer er vanskelig venne seg til for en gammel OSE investor. Så kan man selvfølgelig argumentere med at oljeprisen har en vesentlig påvirkning her og det stemmer selvfølgelig. Imidlertid er ikke ojeprisen på krisenivåer som gjør at Panoro fortjener en slik kriseprising. Nå har de også opplyst på siste kvartalspresentasjon om at de skal opp i utbytte størrelse og ligge i øvre range a peers. Da får man en direkte avkastning som er bedre enn bank samtidig som de også vil tjene nok penger til å betale ned på lån/kjøpe tilbake egne aksjer.
Hva mer er det investorer forventer da? At vi skal loke nede på 20-tallet er for meg helt ubegripelig. Jeg vil bare poengtere at jeg synes at ledelsen gjør en forbilledlig jobb for tiden så dette handler absolutt ikke om kritikk mot selskapet. Det handler om en helt fundamental endring av mindset blant investorer som jeg bare ikke klarer å forstå. I mitt hode er fortsatt langsiktig inntjening og selskapets fremtid det viktigste ved en investering og ikke hva kursen er om 14 dager. Ser ut som at jeg er mer og mer alene om en slik tankegang.
Fluefiskeren
29.11.2024 kl 12:13
1263
Bra skrevet. Du har i hvert fall en som er enig med deg.
Jeg tror også at det er en frykt der ute for at oljeprisen skal falle betydelig. Det avholder i hvert fall fra å øke selv om jeg har vært like ved.
Jeg tror også at det er en frykt der ute for at oljeprisen skal falle betydelig. Det avholder i hvert fall fra å øke selv om jeg har vært like ved.
SinnaNecer'n
29.11.2024 kl 12:23
1251
Det kan se ut til at ting snur. Pen fallet har bunnet ut og er litt opp igjen til tross for olje ned. Kan være at utålmodige penger samt shorting og put opsjoner har tatt en ende. Tror stålfjæren er kraftig spent nå og rekylen kan bli kraftig.....om bare ikke oljeprisen skal ned på 60 tallet da....
Foreigner
29.11.2024 kl 12:26
1377
One reason is and that is not only concerning PEN; Foreign money is not interested in investing in Norway as the currency is unstable and gets weaker year after year.
Tm3P
29.11.2024 kl 13:43
1371
Med en svekket kontantbeholdning på grunn av høye investeringer så er det forståelig at de har holdt litt tilbake på utbytte og tilbakekjøp i høst.
Nå som et nytt stort lån er på plass, høye inntekter fra salg i Q4 og utsikter for lave investeringer i 2025 så bør det ikke finnes noen unnskyldninger lenger.
Nå som et nytt stort lån er på plass, høye inntekter fra salg i Q4 og utsikter for lave investeringer i 2025 så bør det ikke finnes noen unnskyldninger lenger.
40something
29.11.2024 kl 15:29
1279
Vi går fra 26,40 til25, 60 på null og niks. Vi har et selskap som var aksje harselerer med alle mulige handlemåte på børs. De som kjøper på 26,40 vil neppe handle i aksjen noe mer. Det er ikke slik investering skal foregå. Dette er bare spekulativt. Kursen differ 1 kr på 5 minutter. Vi har en matchmaker som bestemmer verdien av selskapet, ikke selskapet selv.
Redigert 29.11.2024 kl 15:31
Ro
29.11.2024 kl 15:45
1244
Å da går kursen ned, så rett opp?
Edit: dette som gjorde d da 😊At Block G we are pleased to report that both new infill wells at the
Ceiba field and Okume Complex are onstream with the Ceiba well performing ahead
of expectations and the Okume Complex well ramping up and set to add additional
volume."
Edit: dette som gjorde d da 😊At Block G we are pleased to report that both new infill wells at the
Ceiba field and Okume Complex are onstream with the Ceiba well performing ahead
of expectations and the Okume Complex well ramping up and set to add additional
volume."
Redigert 29.11.2024 kl 15:48
Trond.heim
29.11.2024 kl 15:46
1248
Slik det ser ut i øyeblikket har ikke forventninger om funn i Akeng deep vært innbakt i kursen. Aksjen er fortsatt i pluss og totalproduksjenen til Pen er mer enn 13000 fat. Det kommer den å være i hele Q4 og flere år fremover.
Fluefiskeren
29.11.2024 kl 15:49
1238
Tm3P skrev Kom akkurat melding om bom på Akeng Deep ;)
Det var ikke bra, men ikke uventet. Det var jo tre ganger så stor sjanse for tørr brønn som for treff.
Skjønner ikke hvorfor de ikke heller boret sidesteget på Asam som Kosmos har fått tillatelse til. Hovedbrønnen ble boret rett før koronaen kom.
Bra at begge infillbrønnene i EG har levert varene og kanskje litt bedre enn forventet. Med relativ lav COS og liten eierandel bør det ikke synke mye på dette skjønt det kan virke som markedet vektlegger dårlig nytt høyere enn gode nyheter.
Skjønner ikke hvorfor de ikke heller boret sidesteget på Asam som Kosmos har fått tillatelse til. Hovedbrønnen ble boret rett før koronaen kom.
Bra at begge infillbrønnene i EG har levert varene og kanskje litt bedre enn forventet. Med relativ lav COS og liten eierandel bør det ikke synke mye på dette skjønt det kan virke som markedet vektlegger dårlig nytt høyere enn gode nyheter.
Tm3P
29.11.2024 kl 15:53
1229
Nei etter å ha fått summert seg litt så ble ikke dette tolket så veldig negativt av markedet ser det ut til ;)
Kalleklovn547
29.11.2024 kl 15:56
1225
Mye viktigere i dag at de to brønnene leverer bedre enn ventet. Dette betyr at vi allerede er over 13000/dag nå.
At denne brønnen, med såpass lav eierandel, var tom er like greit. Trenger ikke flere investeringer og CAPEX nå. Nå må ledelsen maksimere utbytter og tilbakekjøp og begynne å gi tilbake til aksjonærene som har ventet i mange år...!
At denne brønnen, med såpass lav eierandel, var tom er like greit. Trenger ikke flere investeringer og CAPEX nå. Nå må ledelsen maksimere utbytter og tilbakekjøp og begynne å gi tilbake til aksjonærene som har ventet i mange år...!
Trond.heim
29.11.2024 kl 15:56
2649
Du skriver:
«det kan virke som markedet vektlegger dårlig nytt høyere enn gode nyheter»
I dag får vi vel egentlig demonstrert det motsatte. Melding om tørr brønn og melding om infillbrønn nr. 2 on stream. Kursen går opp.
«det kan virke som markedet vektlegger dårlig nytt høyere enn gode nyheter»
I dag får vi vel egentlig demonstrert det motsatte. Melding om tørr brønn og melding om infillbrønn nr. 2 on stream. Kursen går opp.
Fluefiskeren
29.11.2024 kl 15:57
2646
Det kan være at de dermed ikke trenger penger på utbygning selv om det ikke ville kostet så mye. Det er nok utbytte som teller her som i de fleste andre oljeselskaper. Dessverre vil jeg si.
Trond.heim
29.11.2024 kl 16:05
2667
Stigning i dag kan også skyldes litt økende oljepris og at mandag 2.12 er siste dag aksjen omsettes inkludert utbytte. Fall tirsdag forventes.
Skal heller ikke utelukke at troen på at Opec+ forlenger produksjonskuttene videre, også har betydning.
Før eller siden bør kanskje markedet ta inn over seg at en produksjon over 13 000 fat daglig, gir pene tall på bunnlinjen og at utbyttesummen forventes stigende.
Skal heller ikke utelukke at troen på at Opec+ forlenger produksjonskuttene videre, også har betydning.
Før eller siden bør kanskje markedet ta inn over seg at en produksjon over 13 000 fat daglig, gir pene tall på bunnlinjen og at utbyttesummen forventes stigende.
gunnarius
29.11.2024 kl 16:05
2667
Blir sterkt overrasket dersom denne oppgangen blir det endelige resultatet. Helhetsvurderingen av meldingen har etter mitt syn en negativ vinkling og effekt.
Fluefiskeren
29.11.2024 kl 16:07
2674
Jo, men markedet oppfatter det tydelig som bra at vi ikke skal bruke penger på utbygging. Det er de færreste som skjønner man må så før man kan høste.
Men uansett fint at kursen går oppover. Spådde for noen få dager siden at vi hadde nådd bunnen.
Men uansett fint at kursen går oppover. Spådde for noen få dager siden at vi hadde nådd bunnen.
Tm3P
29.11.2024 kl 16:13
2656
Er jo ikke noe nytt det at markedet verdsetter framtidige reserver veldig lavt, så absolutt ikke overrasket over den positive reaksjonen i dag. Det at brønnene produserer bedre enn forventet er jo veldig positivt for cash flowen i nær framtid.
Kalleklovn547
29.11.2024 kl 16:33
2626
Poenget er at ingen vet hvor oljeprisen er om 5 år og alt tyder på at dette skal fases ut. Derfor ønsker markedet at man nå høster for fullt, og skrur på stoppknappen hva gjelder alt av investeringer og CAPEX. Panoro er rekordbillig, men kan bli en kanoninvestering om de nå gir full gass på utbytter og tilbakekjøp.
Hjelper ikke å bygge reserver om oljeprisen og multippelen markedet gir PEN bare faller og faller. Da er det heller bedre å maksimere ut cashflow til aksjonærene mens vi enda får en høy pris på olja!
Hjelper ikke å bygge reserver om oljeprisen og multippelen markedet gir PEN bare faller og faller. Da er det heller bedre å maksimere ut cashflow til aksjonærene mens vi enda får en høy pris på olja!
Redigert 29.11.2024 kl 18:32
Fluefiskeren
29.11.2024 kl 16:36
2605
I takt med decline vil reserver og produksjon da synke for hvert år, og vi sitter igjen med et verdiløst selskap
Fluefiskeren
29.11.2024 kl 16:45
2572
Fin slutt på uka. Kun QEC av oljeaksjene steg mer enn PEN i dag og vi var langt bedre enn nummer tre. VAR og AKRBP helt på bunn i dag.
Tm3P
29.11.2024 kl 16:48
2584
Fluefiskeren skrev Så du håper at Bourdon er tørr også?
I Gabon har de vist at veien fra funn til produksjon er veldig rask, så jeg tror markedet vil reagere verre på en tørr brønn der.
Det handler forresten ikke om hva jeg håper på eller ikke. Skulle gjerne ønsket at det var treff på Akeng Deep jeg.
Det handler forresten ikke om hva jeg håper på eller ikke. Skulle gjerne ønsket at det var treff på Akeng Deep jeg.
Tm3P
29.11.2024 kl 17:05
2548
Men om det i løpet av den tiden er betalt ut 50kr pr aksje i utbytte så vil det fortsatt være en god investering med dagens kurs ;)
Men for min del har jeg absolutt ikke noe imot leting. Jeg tror markedet tar helt feil i sin vurdering av hvor mye olje vi vil trenge i framtiden.
Men for min del har jeg absolutt ikke noe imot leting. Jeg tror markedet tar helt feil i sin vurdering av hvor mye olje vi vil trenge i framtiden.
Redigert 29.11.2024 kl 17:06
Fluefiskeren
29.11.2024 kl 17:07
2547
Akeng-Deep ville vært veldig rask å bygge ut. En avgrensing eller to. Det er kun halvparten av avstanden mellom Akeng og Sendje Ceiba i forhold til mellom Adolo og Hibiscus.
Det er mye større sjanse for treff i Bourdon enn hva det var i Akeng, men prospektive ressurser er mye lavere. Husker ikke hvor lenge du har vært med, men fra tiden før BWE kom inn på Dussafu ble Bourdon eller prospekt B som den het da stipulert til ca 250 mmbbl mot nå 29 mmbbl. Husker Hamilton ble bedt om en kommentar til det. Ble litt lur da og antydet svakt at de trodde det var mye mer. Svaret har vi i februar.
Problemet er at det vil ta flere år å eventuelt bygge den ut nå som kapasiteten på Adolo blir sprengt. Da må man enten ta en stor kostbar ombygging eller få inn en FPSO til. Alternativt vente på decline, men Hibiscus/Ruche kan komme til å gi platåproduksjon lenge som vi vet. Vi har jo også fase 2 på Hibiscus/Ruche i ermet. Men uansett vil jo et stort funn på Bourdon være positivt. Reserver en en ting de proffe legger vekt på når de skal investere.
Det er mye større sjanse for treff i Bourdon enn hva det var i Akeng, men prospektive ressurser er mye lavere. Husker ikke hvor lenge du har vært med, men fra tiden før BWE kom inn på Dussafu ble Bourdon eller prospekt B som den het da stipulert til ca 250 mmbbl mot nå 29 mmbbl. Husker Hamilton ble bedt om en kommentar til det. Ble litt lur da og antydet svakt at de trodde det var mye mer. Svaret har vi i februar.
Problemet er at det vil ta flere år å eventuelt bygge den ut nå som kapasiteten på Adolo blir sprengt. Da må man enten ta en stor kostbar ombygging eller få inn en FPSO til. Alternativt vente på decline, men Hibiscus/Ruche kan komme til å gi platåproduksjon lenge som vi vet. Vi har jo også fase 2 på Hibiscus/Ruche i ermet. Men uansett vil jo et stort funn på Bourdon være positivt. Reserver en en ting de proffe legger vekt på når de skal investere.
Tm3P
29.11.2024 kl 17:20
2525
Regnet med at Akeng Deep ville ta en stund å utvikle siden den var på dypt vann. Om den kunne utvikles kjapt så er det rart markedet ikke reagerte negativt syns jeg, men var vel kanskje regnet med at den var tørr på grunn av lav cos.
Fluefiskeren
29.11.2024 kl 17:37
2578
Betyr ikke så mye at den var på ganske stor dybde da infrastrukturen er der allerede. Det er det som er så fint med ILX-brønner. Hadde man skulle hatt en utbygging uten det måtte man ha hatt wellhead- plattform og en FPSO. Likevel bores det mange brønner på dypt vann langt fra infrastruktur, men da må potensialet for brønnen være veldig stor slik vi blant annet har sett i Namibia. Da holder det ikke med 180 mmbbl.
Er veldig enig med Hamiltons satsing på ILX - brønner.
Er veldig enig med Hamiltons satsing på ILX - brønner.
Redigert 29.11.2024 kl 17:40
Kalleklovn547
29.11.2024 kl 18:34
2502
Er du ikke klar over hvor mye cashflow vi vil ha med de reservene vi har...? Trodde du hadde regnet på dette som bruker så mye tid på PEN... Vi kan høste av feltene som nå er i drift og dette vil gi utbytter langt over dagens kurs...
Markedet har sendt et tydelig signal til John & Co i dag: Ikke mer leting, CAPEX og sløsing av aksjonærenes penger! Kun investeringer som gir cashflow her og nå!
Markedet har sendt et tydelig signal til John & Co i dag: Ikke mer leting, CAPEX og sløsing av aksjonærenes penger! Kun investeringer som gir cashflow her og nå!
Trond.heim
29.11.2024 kl 18:47
2493
Du snakker som om Pen er i mål, så får vi høste det vi har oppnådd.
Pen kan være et stort selskap om 5-10 år. Se på f. Eks Lundin: plutselig blir verdiene store. Se på Aker for 10 år siden.
Vi er i starten av en begynnelse
Pen kan være et stort selskap om 5-10 år. Se på f. Eks Lundin: plutselig blir verdiene store. Se på Aker for 10 år siden.
Vi er i starten av en begynnelse
Tm3P
29.11.2024 kl 19:15
2459
Det der hørtes mer ut som BWE enn Panoro.
For meg er Panoro noe midt i mellom. Konkurransedyktig direkteavkastning samtidig som de har et moderat fokus på vekst. Så kan de selvfølgelig ha flaks på et stort treff som Lundin hadde.
For meg er Panoro noe midt i mellom. Konkurransedyktig direkteavkastning samtidig som de har et moderat fokus på vekst. Så kan de selvfølgelig ha flaks på et stort treff som Lundin hadde.
Kalleklovn547
29.11.2024 kl 20:15
2405
Poenget er at vi ikke vet hvor oljeprisen er om 10 år og det er veldig tydelig at investorer blir styrt bort fra olje (mye politisk press, ESG, osv), så multiplene kommer til å være veldig lave om 10 år... Og det koster masse å lete og investere..
Redigert 29.11.2024 kl 21:34
Jajaja
30.11.2024 kl 06:15
2212
Ang. nevnte direkteavkastning. For den nærmeste fremtid (2025) har PEN rykket opp til 5. plass for estimert direkteavkastning (oppgis i % av aksjekursen pr. 11/3 2024):
https://paretosec.no/aktuelt/disse-aksjene-betaler-mest-utbytte ...se -25 langt ned på siden. (For BWE er det vel litt lengre frem i tid med dette.)
https://paretosec.no/aktuelt/disse-aksjene-betaler-mest-utbytte ...se -25 langt ned på siden. (For BWE er det vel litt lengre frem i tid med dette.)
Redigert 30.11.2024 kl 07:21