Panoro - Mye som skjer videre i 2024
Forrige tråd stengt på grunn av lengden.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Trond.heim
I dag kl 15:56
526
Du skriver:
«det kan virke som markedet vektlegger dårlig nytt høyere enn gode nyheter»
I dag får vi vel egentlig demonstrert det motsatte. Melding om tørr brønn og melding om infillbrønn nr. 2 on stream. Kursen går opp.
«det kan virke som markedet vektlegger dårlig nytt høyere enn gode nyheter»
I dag får vi vel egentlig demonstrert det motsatte. Melding om tørr brønn og melding om infillbrønn nr. 2 on stream. Kursen går opp.
Fluefiskeren
I dag kl 15:57
523
Det kan være at de dermed ikke trenger penger på utbygning selv om det ikke ville kostet så mye. Det er nok utbytte som teller her som i de fleste andre oljeselskaper. Dessverre vil jeg si.
Trond.heim
I dag kl 16:05
502
Stigning i dag kan også skyldes litt økende oljepris og at mandag 2.12 er siste dag aksjen omsettes inkludert utbytte. Fall tirsdag forventes.
Skal heller ikke utelukke at troen på at Opec+ forlenger produksjonskuttene videre, også har betydning.
Før eller siden bør kanskje markedet ta inn over seg at en produksjon over 13 000 fat daglig, gir pene tall på bunnlinjen og at utbyttesummen forventes stigende.
Skal heller ikke utelukke at troen på at Opec+ forlenger produksjonskuttene videre, også har betydning.
Før eller siden bør kanskje markedet ta inn over seg at en produksjon over 13 000 fat daglig, gir pene tall på bunnlinjen og at utbyttesummen forventes stigende.
gunnarius
I dag kl 16:05
501
Blir sterkt overrasket dersom denne oppgangen blir det endelige resultatet. Helhetsvurderingen av meldingen har etter mitt syn en negativ vinkling og effekt.
Fluefiskeren
I dag kl 16:07
495
Jo, men markedet oppfatter det tydelig som bra at vi ikke skal bruke penger på utbygging. Det er de færreste som skjønner man må så før man kan høste.
Men uansett fint at kursen går oppover. Spådde for noen få dager siden at vi hadde nådd bunnen.
Men uansett fint at kursen går oppover. Spådde for noen få dager siden at vi hadde nådd bunnen.
Tm3P
I dag kl 16:13
467
Er jo ikke noe nytt det at markedet verdsetter framtidige reserver veldig lavt, så absolutt ikke overrasket over den positive reaksjonen i dag. Det at brønnene produserer bedre enn forventet er jo veldig positivt for cash flowen i nær framtid.
Kalleklovn547
I dag kl 16:33
402
Poenget er at ingen vet hvor oljeprisen er om 5 år og alt tyder på at dette skal fases ut. Derfor ønsker markedet at man nå høster for fullt, og skrur på stoppknappen hva gjelder alt av investeringer og CAPEX. Panoro er rekordbillig, men kan bli en kanoninvestering om de nå gir full gass på utbytter og tilbakekjøp.
Hjelper ikke å bygge reserver om oljeprisen og multippelen markedet gir PEN bare faller og faller. Da er det heller bedre å maksimere ut cashflow til aksjonærene mens vi enda får en høy pris på olja!
Hjelper ikke å bygge reserver om oljeprisen og multippelen markedet gir PEN bare faller og faller. Da er det heller bedre å maksimere ut cashflow til aksjonærene mens vi enda får en høy pris på olja!
Redigert i dag kl 18:32
Fluefiskeren
I dag kl 16:36
384
I takt med decline vil reserver og produksjon da synke for hvert år, og vi sitter igjen med et verdiløst selskap
Fluefiskeren
I dag kl 16:45
349
Fin slutt på uka. Kun QEC av oljeaksjene steg mer enn PEN i dag og vi var langt bedre enn nummer tre. VAR og AKRBP helt på bunn i dag.
Tm3P
I dag kl 16:48
336
Fluefiskeren skrev Så du håper at Bourdon er tørr også?
I Gabon har de vist at veien fra funn til produksjon er veldig rask, så jeg tror markedet vil reagere verre på en tørr brønn der.
Det handler forresten ikke om hva jeg håper på eller ikke. Skulle gjerne ønsket at det var treff på Akeng Deep jeg.
Det handler forresten ikke om hva jeg håper på eller ikke. Skulle gjerne ønsket at det var treff på Akeng Deep jeg.
Tm3P
I dag kl 17:05
290
Men om det i løpet av den tiden er betalt ut 50kr pr aksje i utbytte så vil det fortsatt være en god investering med dagens kurs ;)
Men for min del har jeg absolutt ikke noe imot leting. Jeg tror markedet tar helt feil i sin vurdering av hvor mye olje vi vil trenge i framtiden.
Men for min del har jeg absolutt ikke noe imot leting. Jeg tror markedet tar helt feil i sin vurdering av hvor mye olje vi vil trenge i framtiden.
Redigert i dag kl 17:06
Fluefiskeren
I dag kl 17:07
284
Akeng-Deep ville vært veldig rask å bygge ut. En avgrensing eller to. Det er kun halvparten av avstanden mellom Akeng og Sendje Ceiba i forhold til mellom Adolo og Hibiscus.
Det er mye større sjanse for treff i Bourdon enn hva det var i Akeng, men prospektive ressurser er mye lavere. Husker ikke hvor lenge du har vært med, men fra tiden før BWE kom inn på Dussafu ble Bourdon eller prospekt B som den het da stipulert til ca 250 mmbbl mot nå 29 mmbbl. Husker Hamilton ble bedt om en kommentar til det. Ble litt lur da og antydet svakt at de trodde det var mye mer. Svaret har vi i februar.
Problemet er at det vil ta flere år å eventuelt bygge den ut nå som kapasiteten på Adolo blir sprengt. Da må man enten ta en stor kostbar ombygging eller få inn en FPSO til. Alternativt vente på decline, men Hibiscus/Ruche kan komme til å gi platåproduksjon lenge som vi vet. Vi har jo også fase 2 på Hibiscus/Ruche i ermet. Men uansett vil jo et stort funn på Bourdon være positivt. Reserver en en ting de proffe legger vekt på når de skal investere.
Det er mye større sjanse for treff i Bourdon enn hva det var i Akeng, men prospektive ressurser er mye lavere. Husker ikke hvor lenge du har vært med, men fra tiden før BWE kom inn på Dussafu ble Bourdon eller prospekt B som den het da stipulert til ca 250 mmbbl mot nå 29 mmbbl. Husker Hamilton ble bedt om en kommentar til det. Ble litt lur da og antydet svakt at de trodde det var mye mer. Svaret har vi i februar.
Problemet er at det vil ta flere år å eventuelt bygge den ut nå som kapasiteten på Adolo blir sprengt. Da må man enten ta en stor kostbar ombygging eller få inn en FPSO til. Alternativt vente på decline, men Hibiscus/Ruche kan komme til å gi platåproduksjon lenge som vi vet. Vi har jo også fase 2 på Hibiscus/Ruche i ermet. Men uansett vil jo et stort funn på Bourdon være positivt. Reserver en en ting de proffe legger vekt på når de skal investere.
Tm3P
I dag kl 17:20
255
Regnet med at Akeng Deep ville ta en stund å utvikle siden den var på dypt vann. Om den kunne utvikles kjapt så er det rart markedet ikke reagerte negativt syns jeg, men var vel kanskje regnet med at den var tørr på grunn av lav cos.
Fluefiskeren
I dag kl 17:37
215
Betyr ikke så mye at den var på ganske stor dybde da infrastrukturen er der allerede. Det er det som er så fint med ILX-brønner. Hadde man skulle hatt en utbygging uten det måtte man ha hatt wellhead- plattform og en FPSO. Likevel bores det mange brønner på dypt vann langt fra infrastruktur, men da må potensialet for brønnen være veldig stor slik vi blant annet har sett i Namibia. Da holder det ikke med 180 mmbbl.
Er veldig enig med Hamiltons satsing på ILX - brønner.
Er veldig enig med Hamiltons satsing på ILX - brønner.
Redigert i dag kl 17:40
Kalleklovn547
I dag kl 18:34
130
Er du ikke klar over hvor mye cashflow vi vil ha med de reservene vi har...? Trodde du hadde regnet på dette som bruker så mye tid på PEN... Vi kan høste av feltene som nå er i drift og dette vil gi utbytter langt over dagens kurs...
Markedet har sendt et tydelig signal til John & Co i dag: Ikke mer leting, CAPEX og sløsing av aksjonærenes penger! Kun investeringer som gir cashflow her og nå!
Markedet har sendt et tydelig signal til John & Co i dag: Ikke mer leting, CAPEX og sløsing av aksjonærenes penger! Kun investeringer som gir cashflow her og nå!
Trond.heim
I dag kl 18:47
96
Du snakker som om Pen er i mål, så får vi høste det vi har oppnådd.
Pen kan være et stort selskap om 5-10 år. Se på f. Eks Lundin: plutselig blir verdiene store. Se på Aker for 10 år siden.
Vi er i starten av en begynnelse
Pen kan være et stort selskap om 5-10 år. Se på f. Eks Lundin: plutselig blir verdiene store. Se på Aker for 10 år siden.
Vi er i starten av en begynnelse
Tm3P
I dag kl 19:15
49
Det der hørtes mer ut som BWE enn Panoro.
For meg er Panoro noe midt i mellom. Konkurransedyktig direkteavkastning samtidig som de har et moderat fokus på vekst. Så kan de selvfølgelig ha flaks på et stort treff som Lundin hadde.
For meg er Panoro noe midt i mellom. Konkurransedyktig direkteavkastning samtidig som de har et moderat fokus på vekst. Så kan de selvfølgelig ha flaks på et stort treff som Lundin hadde.