Panoro - Mye som skjer videre i 2024
Forrige tråd stengt på grunn av lengden.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).
Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54
Du må logge inn for å svare
Kalleklovn547
I dag kl 12:44
422
Absolutely not. Mcap is now 3.1bn and I think distributions could easily go to 1bn in 2025. CAPEX is dropping dramatically, while at the same time production is going up a lot.
Foreigner
I dag kl 12:47
416
Well, if that is the case then better be positioned and bought in prior to announcement of 2025 dividend policy in February.
sologsommer22
I dag kl 14:48
294
Dnb skriver i dag:
We have noted some investor concerns related to the new dividend restrictions, which imply Panoro Energy can only distribute up to 50% of cash flow after debt repayments (effectively 50% of ~USD80m over 2025–2027e on average). USD40m in dividends equals ~NOK3.8/share DPS capacity (~15% dividend yield). However, dividends could exceed this cap due to:
Unutilised portion of prior year(s) FCFE carried forward.
No limitations on dividends if the company is net cash post-distributions.
Thus, with unutilised FCFE carried forward from 2025e, along with a comfortable net cash position, we do not consider the dividend restrictions a concern for future dividend growth.
We have noted some investor concerns related to the new dividend restrictions, which imply Panoro Energy can only distribute up to 50% of cash flow after debt repayments (effectively 50% of ~USD80m over 2025–2027e on average). USD40m in dividends equals ~NOK3.8/share DPS capacity (~15% dividend yield). However, dividends could exceed this cap due to:
Unutilised portion of prior year(s) FCFE carried forward.
No limitations on dividends if the company is net cash post-distributions.
Thus, with unutilised FCFE carried forward from 2025e, along with a comfortable net cash position, we do not consider the dividend restrictions a concern for future dividend growth.
sologsommer22
I dag kl 14:54
287
De skriver også:
On our dividend estimates (13–18% yield in 2025–2027), Panoro Energy is set to remain net cash, even at an oil price of USD60/bbl.
On our dividend estimates (13–18% yield in 2025–2027), Panoro Energy is set to remain net cash, even at an oil price of USD60/bbl.
Fluefiskeren
I dag kl 16:20
167
Produksjonen vil jo gå ned etter at de tre siste brønnene er påkoblet så lenge den er begrenset av kapasiteten på Adolo. Det vil være decline på Ceiba og Okume så det er nok ikke så galt anslag. Kanskje litt pessimistisk. Det er selvsagt også decline på Tortue, men den kan kompenseres ved å øke litt fra Hibiscus, Hibiscus South og Ruche.
Dessuten er det jo en brønn på Okume som ikke er med i produksjonen. Tror ikke denne var med i den samlede produksjonen på > 13 000 bopd meldt på Q3.
Og hvor mye vi kan produsere kommer jo an på om vi kan overskrive nameplate på 40 000 bopd på Adolo. Det snakkes om 10 %. Det er 4000 bopd gross og 700 bopd net for Panoro. Da tror jeg snittet for 2025 blir over 13 000 bopd. Så får vi inderlig også håpe på en økning i Tunisia.
EDIT : Glemte at oppetiden selvsagt ikke er 100%. Adolo har jo vedlikehold hvert år på våren. Også i EG er det ikke full produksjon hele året. Så hvis DNB har regnet inn det så kan de få rett.
Dessuten er det jo en brønn på Okume som ikke er med i produksjonen. Tror ikke denne var med i den samlede produksjonen på > 13 000 bopd meldt på Q3.
Og hvor mye vi kan produsere kommer jo an på om vi kan overskrive nameplate på 40 000 bopd på Adolo. Det snakkes om 10 %. Det er 4000 bopd gross og 700 bopd net for Panoro. Da tror jeg snittet for 2025 blir over 13 000 bopd. Så får vi inderlig også håpe på en økning i Tunisia.
EDIT : Glemte at oppetiden selvsagt ikke er 100%. Adolo har jo vedlikehold hvert år på våren. Også i EG er det ikke full produksjon hele året. Så hvis DNB har regnet inn det så kan de få rett.
Redigert i dag kl 16:25
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I dag kl 16:31
142
Da er det tre dager på rad med oppgang i PEN. Før det var det som sagt 7 dager på rad med fall og det kom fra 28,6 kr så fortsatt en god del å ta inn.
Innrømmer at jeg er over middels glad i tall. Dere får bære over med meg.
Innrømmer at jeg er over middels glad i tall. Dere får bære over med meg.
Trond.heim
I dag kl 17:01
77
Jeg har hatt Pen aksjer i mange år, kjøpte flere hundre tusen på kurser omkring 3,50, og en liten pott på 40 000 aksjer på 6.40 under pandemien..
Har solgt på 25, 30,35 og 34,70 : 100 000 aksjer hver gang.
Det har for meg vært en mer hyggelig reise enn 10 års stigning på 59,13%
La oss se tilbake om et år: sammenligning indeks og Pen ( utbytte og kursstigning)
Jeg kan ikke gi svaret, men jeg plasserer pengene i Pen
Har solgt på 25, 30,35 og 34,70 : 100 000 aksjer hver gang.
Det har for meg vært en mer hyggelig reise enn 10 års stigning på 59,13%
La oss se tilbake om et år: sammenligning indeks og Pen ( utbytte og kursstigning)
Jeg kan ikke gi svaret, men jeg plasserer pengene i Pen
hatitchi
I dag kl 17:05
67
Kommer garantert et fall imorra, kan hende det blir hentet inn etter klokken 9!
Fluefiskeren
I dag kl 17:10
59
Hmmm. Er det ikke kl. 9 handelen åpnes da? Kan jo ikke falle før den åpner.
Brent har falt litt etter børslukk så det kan godt hende den åpner ned ja, men garantert er et sterkt ord.
Brent har falt litt etter børslukk så det kan godt hende den åpner ned ja, men garantert er et sterkt ord.