Panoro - Mye som skjer videre i 2024

Fluefiskeren
PEN 20.05.2024 kl 21:29 307326

Forrige tråd stengt på grunn av lengden.

Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).

Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
I dag kl 08:23 392

Det var nok Vaalco ja som skal ha Norve etter Marathon.

VAALCO Energy has announced that, in conjunction with its 2025/2026 drilling program planned to begin mid-2025 in Gabon, it has executed a contract with Borr Jack-Up XIV Inc., an affiliate of Borr Drilling, to drill multiple development wells and appraisal/exploration wells, as well as perform workovers, with options to drill additional wells.»

https://www.energy-pedia.com/news/general/vaalco-energy-secures-rig-for-2025-2026-drilling-campaign-198288

Fluefiskeren
I dag kl 10:12 257

Noen greide fordundre meg å selge denne på 26,55 kr. Nå 27,3 og i grønt.
hatitchi
I dag kl 10:19 243

Guilty as Charged :)
Fluefiskeren
I dag kl 10:23 232

Og hva skulle vitsen med det være?
Tm3P
I dag kl 10:24 231

Var vel bare snakk om 50 aksjer som ble omsatt under 27 idag ;)
Fluefiskeren
I dag kl 10:58 192

Litt mer. Gikk en del på 26,95 ser jeg i flere omganger.
Fluefiskeren
I dag kl 11:41 128

Litt på siden siden det ikke skjer noe annet.

Jeg uttalte meg positivt om kjernekraft her forleden. Med KI er det ingen vei utenom etter min mening. Lurer på om folk virkelig forstår hva dets kjempestore elektrisitetsbehov er sammen med datasentre. Her hjemme har Fornybar Norge med vår energiminister Aasland i ryggen drevet en skitten kamp mot kjerneenergi. Utvalget som er satt ned nå for å utrede er rett og slett en vits. Det består stort sett av motstandere av kjernekraft og leder av utvalget er Kristin Halvorsen som mange ganger har takt kjernekraft i mot. Så vet vi jo at vi hadde dette bestillingsverket til Rystad fra Fornybar Norge som ble slaktet.

«Amerikansk gigant: – Kjernekraft er veien fremover
Mens norske politikere ikke klarer å enes om kjernekraft, pøser amerikanske profittdrevne giganter milliarder inn i teknologien. – Kjernekraft er veien fremover, sier et av verdens største selskaper.»

«Han er direktør for bærekraft i Amazon Web Services (AWS), et datterselskap av Amazon og verdens største leverandør av skybaserte IT-tjenester. »

https://www.finansavisen.no/energi/2024/12/11/8216881/amerikansk-gigant-kjernekraft-er-veien-fremover
d12m
I dag kl 11:45 117

Når det gjelder KI så er flertallet av selskap amerikansk og i USA er det nok natgass som vil sikre energibehovet til KI uansett hvor mye de prater om kjernekraft der borte
Fluefiskeren
I dag kl 11:55 90

Ikke på noen som helst måte.

«AI-ekspert anslår at kunstig intelligens vil trenge 100 GW og 876 TWh i 2030»

Dette er langt mer enn land som Argentina og Sverige bruker av strøm i dag.