Panoro - Mye som skjer videre i 2024

Fluefiskeren
PEN 20.05.2024 kl 21:29 313257

Forrige tråd stengt på grunn av lengden.

Aksjen er i bra driv for tiden. Hibiscus og Hibiscus South har vokst i reserver. Dussafu bare fortsetter å levere varene og borekampanjen i Ekvatorial Guinea starter opp i juni. To infillbrønner og en letebrønn der. Også en ny letebrønn på Dussafu sannsynligvis (Bourdon).

Ikke kjedelig å sitte i Panoro.
Redigert 20.05.2024 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
13.12.2024 kl 12:55 1372

Petronor skal vi ikke klage på. Den har gått opp 43,3 % siste år. Den oljeaksje på børsen med høyest stigning siste år tross mye syting fra aksjonærene.
Tm3P
13.12.2024 kl 13:16 1341

Lite glad i syting uansett om den er berettiget eller ikke jeg. Å påpeke fakta ser jeg ikke på som klaging.
Men ja den har hatt en god kursutvikling i år. Fortsatt ekstremt lavt priset ;)
Stigningen i kursen har vel bare følgt takt med den økende kontantbeholdningen. Målt i EV har den ikke øket i verdi.
Fluefiskeren
13.12.2024 kl 13:42 1308

Men vi skal huske på at selskapet fikk status mistenkt i korrupsjonssaken. På den bakgrunn synes jeg den har holdt seg forbausende godt.
Redigert 13.12.2024 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Tm3P
13.12.2024 kl 13:52 1292

Samtidig har vi fått bekreftelse på at denne mistenkt statusen ikke er alvorlig nok til at Økokrim ville legge noen hindringer i veien for å betale utbytte. I sum ser jeg på dette som positivt da jeg for min del i hvertfall aldri var i tvil om at Petronor som selskap var involvert på en eller annen måte.
Fluefiskeren
13.12.2024 kl 14:06 1264

Vel. Utbytte ble forsinket og risikoen økt.

Vi får bare være uenige om det.
40something
I dag kl 09:06 845

Paradokset olja opp de store selskpene ned. Foreløpig ikke panoro og bwe, men dagen har bare begynt.
Fluefiskeren
I dag kl 10:21 739

Ja, uka starter dårlig

Brent opp 1,7 % siden børslukk på fredag og PEN ned 0,74 %. Alt innen olje ned. EQNR ned hel 2,15 %. Noteres den eks. utbytte i dag?
40something
I dag kl 10:51 685

Når Equinor synker så kan det være av flere grunner(lave gasspriser f eks). Men aksjen styrer indeks så den drar med seg mye annet i samme slengen.
Sentimentet i aksjemarkedet er særdeles svagt. Psykologi er en parameter som er vanskelig å kvantifisere.
Fluefiskeren
I dag kl 12:31 596

Nå er kursen i rødt for året så langt. Riktignok bare såvidt(-0,07 %), men med utbygging av Hibiscus/Hibiscus South og Ruche så jeg for meg en kraftig kursøkning. Der har jeg bommet. Vi lå veldig bra an på forsommeren, men så er hele stigningen tapt.Noe av det skyldes utviklingen i oljeprisen, men langtfra alt. Tok og sammenlignet med en del andre oljeselskapet og spriket mellom de er stort. Vinnere er PNOR og BNOR. Tapere er OKEA, AKRBP og EQNR som alle har falt mer enn 20 %.

Nå er ikke året helt omme. Håper fortsatt på en signifikant oppgang når melding om at utbyggingen er ferdig kommer og det opplyses klart og tydelig at det er kapasiteten på Adolo som er hinderet for enda høyere produksjon enn vi får.
Ro
I dag kl 16:59 452

Du er ikke alene med slike tanker..
Om jeg forstår deg rett så har du en forventning at melding om ferdigstillelse av utbygging kommer nå før jul?
Fluefiskeren
I dag kl 17:23 421

I hvertfall før nyttår. Det bør de greie. Vi kan jo følge med litt på når Norve flyttes til Bourdon.
40something
I dag kl 17:55 388

Det som blir sagt om fordelen med shorting er at man tester aksje verdien om den holder mål.
I Panoro så kan man konstatere at de som mener at det er greit å låne ut aksjer for shorting drifter i egen bukse eller i beste fall melder sin egen kake om å kunne kjøpe rimelige aksjer. Det er ikke et must å selge på lave nivåer men det skjer. Med andre ord så er ikke shorting noe som rettferdig setter verdien på selskapet. Det er kun manipulasjon av aksjen. Og det er klart at hvis noen av oss som er "long" men allikevel ikke så er det en kjip måte å luke ut alle som har sittet i mange år og minimere de verdiene gjennom å råteskade aksjen. Nå er volum så lavt så vi kunne godt ha blitt trukket ned i den dypeste kjeller uten motstand.
Jeg tenker at de av oss som låner ut aksjer for shorting er en uting. Det er et fritt valg, men jeg håper at den griskheten slår tilbake sterkt en eller annen gang. Shorting er ødeleggende for aksjonærverdiene.
Vi har opplever shorting I mange år og Kistefos lånte ut aksjene hele tiden. Vi får fra tid til annen eiere som kjører samme strategi. De tilfører ikke noe gjennom sitt eierskap.
Redigert i dag kl 18:00 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn547
I dag kl 19:57 296

Noen som vet hvorfor de ikke kjøpte tilbake aksjer forrige uke? Kom jo ingen melding..
Fluefiskeren
I dag kl 20:01 288

Umulig å si, men det har skjedd i hvert fall en gang tidligere også.
upsidedown
I dag kl 20:41 246

De kjøpte 60k den 10. desember. Det er ikke meldt.
Face
I dag kl 20:42 249

Det blir vel ikke noe rig move for Norve før kampanjen er over? Bourdon skal bores via den siste rig slot de har. Er vel 4 sloter som er brukt til Ruche. Og 7 for Hibiscus, den siste av totalt 12 brukes for Bourdon. Derav 8 brønner i denne borekampanjen som opprinnelig skulle være 6.
Glücksau
I dag kl 21:18 188

Tilbakekjøp som var registrert 10.desember, er meldt. Det dreier seg nok om 30k + 30k som ble utført 5. og 6. desember som ble børsmeldt 6. desember. Handlene vises normalt i investorlistene 2 handelsdager etter handel er utført. Flere av tilbakekjøpene til Panoro er gjort via meglerkonto hos Arctic, og ikke alltid blitt ført direkte på Panoro sin konto. Det ble registrert 60k på Panoro 10. desember, mens meglerkontoen til Arctic hadde -30k som nok er Panoros aksjer kjøpt 5. desember.
Fluefiskeren
I dag kl 21:19 187

Selvsagt blir det ikke flytting av riggen før de er ferdige med utbyggingen, men de har lenge sagt at den er ventet ferdig på slutten av året så jeg forholder meg til det. Jeg har da ikke skrevet noe annet får jeg håpe.

De bruker vel en slot pr. brønn. Det er kun boret en brønn på Ruche så jeg forstår ikke hvorfor du mener det er brukt fire der. Det er brukt 8 slots fordi det er åtte brønner totalt. Da gjenstår fire stykker som jeg vil tro vil bli brukt til fase 2. Jeg har ikke oppfattet at Bourdon skal knyttes opp til Mabomo i tilfelle funn. Og er det funn der så er det antakelig så stort at de må bruke mange flere brønner enn en for å bygge det ut. Til og med fire kan bli for lite.

Men hvilke planer de har i tilfelle funn blir virkelig interessant å se.
Redigert i dag kl 21:20 Du må logge inn for å svare
Allgasnobrakes
I dag kl 21:21 179

Skulle gjerne sett noen innta en stor short posisjon før Q4 og utbyttet i februar jeg. Jeg er relatitvt sikker på resultat i Q4, så hvis noen bestemmer seg for å dumpe prisen til 20 kroner uten at brent faller som en sten skal jeg kjøpe opp en del. Samtidig vil det øke prisen mer når den må dekkes inn når tallene kommer

Det er ikke registrert noen større short posisjoner i aksjen.Ingen posisjoner over 0,5 %. Om en velger å låne ut aksjer til shorting er opp til hver enkelt. Det kommer ann på eget tidsperspektiv på investeringen, men det vil jo være dumt hvis en bommer på estimatene sine og har bidrat til å senke kursen. Hvis du uansett har tenkt til å sitte long er det jo bare positivt for den som har aksjer å kunne få litt renteinntekter.
Face
I dag kl 21:47 130

Nei, her surrer jeg litt og ordlegger feil. Mente å huske de guidet tidligere Fase 1 var 2 Ruche, 4 Hibiscus + opsjon 1-2 Hibiscus avhengig av suksess og tidsbruk. Fase 2 var 2 Ruche, 2-4 Hibiscus. Ergo i midt hode var 4 forbeholdt Ruche, 8 til Hibiscus. Og de endret jo fase 1 til kun 1 Ruche. Også har de hele tiden siste året annonsert at «8 and final rig slot» er Bourdon. Men det refererer til Norve programmet(ergo rig slot) og ikke well slot MaBoMo vil jeg anta da. Bourdon er ca 7km unna MaBoMo og slik sett mulig å gjennomføre, men her har de nok tenkt å bore ren stand alone letebrønn og flytte riggen ja. De har vel snakket om å bruke søster riggen ved eventuell utbygging av Bourdon, men Adolo er jo makset uansett så de må gjøre endringer ved FPSO også.
Redigert i dag kl 21:49 Du må logge inn for å svare
Face
I dag kl 21:51 122

The well is to be drilled in the current campaign, utilising the 8th and final rig slot.
upsidedown
I dag kl 21:58 106

Ok, takker for oppklaringen. Ser av meldingen at volumet som ble meldt 6. er likt med det som kom på investorlisten 10.
Fluefiskeren
I dag kl 21:59 102

He-he vi snakket tydeligvis forbi hverandre. Jeg snakket om antall well slots på Mabomo mens du snakket om rig slots. Det var et nytt ord for meg. Aldri hørt slot brukt i den sammenheng, men man lærer så lenge man lever.