QEC - The road to 55 NOK
The other threads are pretty full
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Redigert 28.05.2024 kl 11:39
Du må logge inn for å svare
njn-
14.07.2024 kl 19:19
10218
Meget bra formulert.
Som jeg leser og tolker Bill 69 og fracking er det i innledningen av «DIVISION IV
'ENERGI
«14.1. I utførelsen av sitt oppdrag når det gjelder energi, har statsråden
er ansvarlig for
(1) støtte, stimulere og fremme produksjonen av energi også
som utvikling av nye energisystemer;
4) sikre kontroll over utviklingen av all hydraulisk kraft under hans eller
hennes autoritet og alle underjordiske reservoarer;
Revisjoner i gamle lover:
Har lest at fracking skal fjernes i loven som er henvist til her, men kan ikke finne det igjen.
Som jeg leser og tolker Bill 69 og fracking er det i innledningen av «DIVISION IV
'ENERGI
«14.1. I utførelsen av sitt oppdrag når det gjelder energi, har statsråden
er ansvarlig for
(1) støtte, stimulere og fremme produksjonen av energi også
som utvikling av nye energisystemer;
4) sikre kontroll over utviklingen av all hydraulisk kraft under hans eller
hennes autoritet og alle underjordiske reservoarer;
Revisjoner i gamle lover:
Har lest at fracking skal fjernes i loven som er henvist til her, men kan ikke finne det igjen.
Peter Sellers
14.07.2024 kl 20:49
10094
@ge11, det er påfallende og se at enkelte her inne jobber ræva a sæ for å prøve å få kursen ned med løgner og ditto baissing......det sier meg bare at dem finner aksjen utrolig interesant iom at de bruker så mye tid og interesse for Qec.....de venter på lavere inngang men jeg tror det blir vanskeligere ettersom vi nå er halveis i Juli, f.o.m august kan vi nok få ett skikkelig løft når vi da nærmer oss nyheter!!
rischioso
15.07.2024 kl 01:25
9769
Dette er en åpen tråd for både ukritiske og kritiske innspill noe som gavner alle. Du har opprettet en lukket tråd for hovedsakelig ukritiske noe som ingen er tjent med så hold deg der om du fortsatt har problemer med å lese kritiske innlegg for det er en rett du ikke kan frata noen på en åpen tråd - slik er det bare enten du liker det eller ei...;)
Fjellbris
15.07.2024 kl 04:34
9774
Spot on, og ja, dette er det konkrete vi har å forholde oss til fra QEC ved Jason og MB når det gjelder et mulig erstatningskrav.
OPC1000
15.07.2024 kl 13:46
9150
googleearth11 skrevInnlegget er slettet
Samtidig kan man ikke utelukke at noen lures til å tro at aksjen skal til 55 (ref. trådens tittel)
Stock Walker
15.07.2024 kl 13:54
9188
Sitat googleearth11: "Dommen av 26/1 har endret mye av opplegget i myndighetenes disfavør."
Du som er så opptatt av å beskytte uerfarne aksjekjøpere mot feilaktigheter og udokumentert tullball, har sikkert ingenting imot at jeg korrigerer deg på et vesentlig punkt.
Viktigst av alt: Dommen som du viser til, er midlertidig og gjelder til avgjørende høring engang i løpet av siste halvdel 2024.
Ifølge dommen er Qec og de andre søkerne fortsatt underlagt forbudet mot søking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF." De ble midlertidig suspendert fra myndighetenes krav om stenging og opprydding av brønnene. Begge disse domsavgjørelsene er rent midlertidige og gjelder som nevnt til endelig avgjørelse blir tatt i siste høring som er berammet til siste halvdel av 2024. Men nå leser jeg i Faskens artikkel om Bill 69 at lovforslaget tar sikte på å tillate stengning av brønner hvis det blir godkjent i Nasjonalforsamlingen.
"Miscellaneous Amendments: Bill 69 also aims to fill a gap in the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine to allow for the closure of wells."
Link til hele artikkelen
https://www.fasken.com/en/knowledge/2024/06/comment-le-nouveau-projet-de-loi-vous-affectera i
Du som er så opptatt av å beskytte uerfarne aksjekjøpere mot feilaktigheter og udokumentert tullball, har sikkert ingenting imot at jeg korrigerer deg på et vesentlig punkt.
Viktigst av alt: Dommen som du viser til, er midlertidig og gjelder til avgjørende høring engang i løpet av siste halvdel 2024.
Ifølge dommen er Qec og de andre søkerne fortsatt underlagt forbudet mot søking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF." De ble midlertidig suspendert fra myndighetenes krav om stenging og opprydding av brønnene. Begge disse domsavgjørelsene er rent midlertidige og gjelder som nevnt til endelig avgjørelse blir tatt i siste høring som er berammet til siste halvdel av 2024. Men nå leser jeg i Faskens artikkel om Bill 69 at lovforslaget tar sikte på å tillate stengning av brønner hvis det blir godkjent i Nasjonalforsamlingen.
"Miscellaneous Amendments: Bill 69 also aims to fill a gap in the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine to allow for the closure of wells."
Link til hele artikkelen
https://www.fasken.com/en/knowledge/2024/06/comment-le-nouveau-projet-de-loi-vous-affectera i
Redigert 15.07.2024 kl 13:56
Du må logge inn for å svare
Stock Walker
15.07.2024 kl 14:19
9159
Dommen av 26/1 har blitt en vandrehistorie. Qec og søkerne fikk medhold på en rekke punkter. Men ikke på det aller viktigste. Siste avgjørende høring har samme dommer som første høring.
Her er rettsuttalelsen [114] både på engelsk og originalspråket.
“[114] Finally, even if the Applicants regained their licenses revoked by the suspension of application of article 7 LMF, they would not be able to exercise the rights resulting from it since they would remain subject to the ban on searching and exploit hydrocarbons under article 6 LMF.”
[114] Enfin, même si les Demanderesses recouvraient leurs licences révoquées par le sursis d’application de l’article 7 LMF, elles ne pourraient pas exercer les droits qui en découlent puisqu’elles demeureraient assujetties à l’interdiction de rechercher et d’exploiter des hydrocarbures en vertu de l’article 6 LMF
https://www.questerre.com/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-25-Decision-Francais.pdf
Edited
rettsuttalelsen [114]
Her er rettsuttalelsen [114] både på engelsk og originalspråket.
“[114] Finally, even if the Applicants regained their licenses revoked by the suspension of application of article 7 LMF, they would not be able to exercise the rights resulting from it since they would remain subject to the ban on searching and exploit hydrocarbons under article 6 LMF.”
[114] Enfin, même si les Demanderesses recouvraient leurs licences révoquées par le sursis d’application de l’article 7 LMF, elles ne pourraient pas exercer les droits qui en découlent puisqu’elles demeureraient assujetties à l’interdiction de rechercher et d’exploiter des hydrocarbures en vertu de l’article 6 LMF
https://www.questerre.com/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-25-Decision-Francais.pdf
Edited
rettsuttalelsen [114]
Redigert 15.07.2024 kl 14:26
Du må logge inn for å svare
Kvike11
15.07.2024 kl 14:27
9149
Hvad er det du vil med sådan en gammel nyhed.
Muligt at de ikke får tilladelse til indvinding af gas, det bliver så samtidig med de slukker for el til virksomhederne i Quebec, og lukker for alt el i alle offentlige bygninger, for de har ikke energi at leverer.
Samtidig med de sidder i mørket kan de skrive en check på milliarder af dollar til at dække erstatningen.
Ikke nok med regeringen holder selskaber der prøver på at oprette forsyningskæden i landet, for nar,
de er også ved at køre alt industri i sænk.
Erstatning, eller tilladelse, der er ikke andre muligheder,
selv om Quebec er en banan republik.
30 - 55 nkr pr aktie
kontant betaling
Muligt at de ikke får tilladelse til indvinding af gas, det bliver så samtidig med de slukker for el til virksomhederne i Quebec, og lukker for alt el i alle offentlige bygninger, for de har ikke energi at leverer.
Samtidig med de sidder i mørket kan de skrive en check på milliarder af dollar til at dække erstatningen.
Ikke nok med regeringen holder selskaber der prøver på at oprette forsyningskæden i landet, for nar,
de er også ved at køre alt industri i sænk.
Erstatning, eller tilladelse, der er ikke andre muligheder,
selv om Quebec er en banan republik.
30 - 55 nkr pr aktie
kontant betaling
Redigert 15.07.2024 kl 14:28
Du må logge inn for å svare
njn-
15.07.2024 kl 14:58
9094
Det ser ut som du bare tar med de avsnitt som du tolker negativt.
Når du først henviser bør du ta med alle avsnitt og under punkter.
Vi starter med [114.1]
“14.1. In carrying out his or her mission as regards energy, the Minister is responsible for
(1) supporting, stimulating and promoting the production of energy as well as the development of new energy systems;
8
(2) contributing to developing and increasing the reliability and resilience of energy infrastructures;
(3) ensuring the maintaining of energy supplies as well as Québec’s energy security by, among other things, promoting complementarity and balance between available energy sources;
(4) ensuring control of the development of all hydraulic power under his or her authority and all underground reservoirs;
(5) promoting the development of Hydro-Québec’s activities; and
(6) seeing to the quality of energy products.
Du henviser til dommen, men vi er da et skritt videre og bruker Bill 69 som utgangspunkt.
[114]
Er dommerens avgjørelse om at Regjeringen ikke kan sette igang noe som helst før høringen i oktober 2024.
De prøvde å gi rettigheter til et firma for carbonfangst.
Når du først henviser bør du ta med alle avsnitt og under punkter.
Vi starter med [114.1]
“14.1. In carrying out his or her mission as regards energy, the Minister is responsible for
(1) supporting, stimulating and promoting the production of energy as well as the development of new energy systems;
8
(2) contributing to developing and increasing the reliability and resilience of energy infrastructures;
(3) ensuring the maintaining of energy supplies as well as Québec’s energy security by, among other things, promoting complementarity and balance between available energy sources;
(4) ensuring control of the development of all hydraulic power under his or her authority and all underground reservoirs;
(5) promoting the development of Hydro-Québec’s activities; and
(6) seeing to the quality of energy products.
Du henviser til dommen, men vi er da et skritt videre og bruker Bill 69 som utgangspunkt.
[114]
Er dommerens avgjørelse om at Regjeringen ikke kan sette igang noe som helst før høringen i oktober 2024.
De prøvde å gi rettigheter til et firma for carbonfangst.
Redigert 15.07.2024 kl 15:18
Du må logge inn for å svare
Trollveggen
15.07.2024 kl 15:32
9077
Kan også tilføye at provinsen har tegnet avtale med nabolandet ang. eksport av elektrisitet. Skal bli interessant å sjå når dei opphever den avtalen, og utfallet av den.
Stock Walker
15.07.2024 kl 15:39
9110
Sitat njn-: "De prøvde å gi rettigheter til et firma for carbonfangst."
Vedr. Deep Sky er det langt mer enn et forsøk.
In November 2023, the company secured CAD$57.5 million in Series A funding from Brightspark Ventures and Whitecap Venture Partners, which included a $25 million investment from Investissement Québec, as well as investments from BDC Capital's Climate Tech Fund and OMERS Ventures.
Vedr. Deep Sky er det langt mer enn et forsøk.
In November 2023, the company secured CAD$57.5 million in Series A funding from Brightspark Ventures and Whitecap Venture Partners, which included a $25 million investment from Investissement Québec, as well as investments from BDC Capital's Climate Tech Fund and OMERS Ventures.
Blue Cow Group
15.07.2024 kl 17:02
9399
googleearth11 skrevInnlegget er slettet
Stockwalker argumenterer da helt glimrende, jeg er ikke enig i alle konklusjonene hans, men han er milevis over de andre negative/skeptikerne her, begrunner meningene sine og er oppdatert på situasjonen, langtifra noen eldgamle greenpeace-uttalelser etter bill21 kom som kronargument mot bill69 som en viss annen her prøvde å bruke.
Stock Walker
15.07.2024 kl 17:12
9403
googleearth11 skrevInnlegget er slettet
Jeg skulle gjerne likt å slå følge med deg til aksjekurs kr 55, jeg. Men prøv selv å finne noe positivt om produksjon av fossil naturgass i forbindelse med Quebec som kan brukes til Qecs fordel. Selv det som står om fossil naturgass i Faskens Bill 69 artikkel, er negativt ladet i Qec sammenheng.
googleearth11
15.07.2024 kl 17:26
10437
55 kroner er erstatningsbeløp pr aksje. Utvinning vil gi mye høyere kurs. Pass på å holde tunga rett i munnen i argumentasjonen.
googleearth11
15.07.2024 kl 17:27
10472
Begrunner meningene ut fra små deler av dokumentasjonen for å få det til å passe med sitt narrativ.
Juiced
15.07.2024 kl 17:40
10485
For å ha en konstruktiv debatt rundt QEC, så trenger man godt dokumenterte meninger og analyser på begge sider av saken. Så kan man gjøre deg opp en mening selv, og ikke bare lese side opp og side ned med svada og krangling.
Etter at jeg begynte å interessere meg for selskapet i vår, så har jeg lest meg opp her på forumet og artikler og meninger fra ulike klimajournalister og politikere i Canada.
Min mening er at saken har virket fastlåst de siste årene, men at det virker å være en større politisk endring i Québec og Canada grunnet energimangel. At man har åpnet for ulike pilotprosjekter er med på å bekrefte endringen som nå er i startfasen.
Hvordan dette vil utspille seg for Questerre er vanskelig og si per dags dato, men jeg har troen på at dette er positivt for QEC først og fremst på sikt. Så får man håpe at man nå får starte med karbonfangst i første omgang og at dette vil være med på blidgjøre klimapolitiske miljøer i Québec.
Etter at jeg begynte å interessere meg for selskapet i vår, så har jeg lest meg opp her på forumet og artikler og meninger fra ulike klimajournalister og politikere i Canada.
Min mening er at saken har virket fastlåst de siste årene, men at det virker å være en større politisk endring i Québec og Canada grunnet energimangel. At man har åpnet for ulike pilotprosjekter er med på å bekrefte endringen som nå er i startfasen.
Hvordan dette vil utspille seg for Questerre er vanskelig og si per dags dato, men jeg har troen på at dette er positivt for QEC først og fremst på sikt. Så får man håpe at man nå får starte med karbonfangst i første omgang og at dette vil være med på blidgjøre klimapolitiske miljøer i Québec.
boreren
15.07.2024 kl 22:49
10064
fjellape
16.07.2024 kl 02:42
10017
Ja, det var et volum på 510 aksjer i løpet av kvelden: https://money.tmx.com/en/quote/QEC/trade-history
TD Securities Inc. kjøpte 10 aksjer av seg sjølv for 0.25 CAD
Morgan Stanley Canada Limited kjøpte 500 aksjer a 0.255 CAD.
TD Securities Inc. kjøpte 10 aksjer av seg sjølv for 0.25 CAD
Morgan Stanley Canada Limited kjøpte 500 aksjer a 0.255 CAD.
Redigert 16.07.2024 kl 02:46
Du må logge inn for å svare
Stock Walker
16.07.2024 kl 09:02
9759
What ever.
PS
Jeg registrerer at interessen for QEC koker over i Canada. Hele 510 omsatte aksjer på èn kveld.
Edited
Hele 510 omsatte aksjer på èn kvekld.
PS
Jeg registrerer at interessen for QEC koker over i Canada. Hele 510 omsatte aksjer på èn kveld.
Edited
Hele 510 omsatte aksjer på èn kvekld.
Redigert 16.07.2024 kl 10:02
Du må logge inn for å svare
googleearth11
16.07.2024 kl 10:15
9590
Men erstatningskravet er ikke lagt fram enda. Ta det rolig. Vi får en avklaring i løpet av september. Nå er det bare sommerferie og god stemning. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor du engasjerer deg så voldsomt i QEC, når du åpenbart ikke har satt deg inn i aksjen.
googleearth11
16.07.2024 kl 10:15
9698
Her treffer du ganske godt, ute fra den dokumentasjonen jeg også har lest.
Stock Walker
16.07.2024 kl 16:05
9471
Hva er problemet ditt?
Jeg kjenner åpenbart til at erstatningskravet ennå ikke er lagt frem fordi jeg sist lørdag blant annet skrev at erstatningsbeløpet ifølge Binnion ikke ville bli offentliggjort før rettssaken.
Stock Walker
13.07.2024 kl 21:45
2338
Merkelig at finansdirektør Jason og Binnion som er både president og administrerende direktør ikke er mer samsnakket i et så lite selskap når de først antyder et erstatningskrav *. Binnion har skapt enda mer kaos ved å uttale til et medlem av Xtrainvestor at erstatningskravet ikke kan røpes før rettssaken.
Så useriøst som dette virker, har vi til gjengjeld myndighetenes erstatningstilbud å forholde oss til. Der har det i hvert fall ikke blitt signalisert noen uenighet mellom de respektive politiske partiene.
Edited
*Jason har antydet et erstatningskrav på 20-40 kr aksjen mens Binnion har antydet 55 kroner ifølge Silver.
Jeg kjenner åpenbart til at erstatningskravet ennå ikke er lagt frem fordi jeg sist lørdag blant annet skrev at erstatningsbeløpet ifølge Binnion ikke ville bli offentliggjort før rettssaken.
Stock Walker
13.07.2024 kl 21:45
2338
Merkelig at finansdirektør Jason og Binnion som er både president og administrerende direktør ikke er mer samsnakket i et så lite selskap når de først antyder et erstatningskrav *. Binnion har skapt enda mer kaos ved å uttale til et medlem av Xtrainvestor at erstatningskravet ikke kan røpes før rettssaken.
Så useriøst som dette virker, har vi til gjengjeld myndighetenes erstatningstilbud å forholde oss til. Der har det i hvert fall ikke blitt signalisert noen uenighet mellom de respektive politiske partiene.
Edited
*Jason har antydet et erstatningskrav på 20-40 kr aksjen mens Binnion har antydet 55 kroner ifølge Silver.
Redigert 16.07.2024 kl 19:25
Du må logge inn for å svare
Kvike11
18.07.2024 kl 07:54
8775
Og energigiganten BP sagde, at under sine to nye energiscenarier vokser verdensefterspørgslen efter LNG i 2030 med 30-40 % over 2022-niveauerne, og stiger derefter med mere end 25 % i løbet af de efterfølgende 20 år.
googleearth11
18.07.2024 kl 12:45
8459
Det har vært kjent i mange måneder allerede. Du er ekspert på å ta ting ut av sammenhengen og skape ditt eget narrativ. Jason og Binnions uttalelser er kommet på vidt forskjellige tidspunkter, i vidt forskjellige sammenhenger og i vidt forskjellige formuleringer. Det er overhodet ikke noe merkelig i det, siden begge er vage - siden erstatningen ikke skal legges fram før rettssaken. Minner om at Binnion var på høring i april, og at rettssaken starter til høsten.
Det er helt uvestentlig hva de politiske myndighetene måtte mene, siden det er domstolene som skal avgjøre det. Hvis du har hørt om Montesquieus maktfordelingsprinsipp, så er det i alle demokratiske land, tette skott mellom den utøvende og dømmende makt. Den dømmende makten må forholde seg til lovene, og ekspropriasjonslovene i Canada er krystallklare. Det er da også derfor Utica Recources har krevet 18 milliarder dollars. Og de eier langt mindre enn QEC.
Det er helt uvestentlig hva de politiske myndighetene måtte mene, siden det er domstolene som skal avgjøre det. Hvis du har hørt om Montesquieus maktfordelingsprinsipp, så er det i alle demokratiske land, tette skott mellom den utøvende og dømmende makt. Den dømmende makten må forholde seg til lovene, og ekspropriasjonslovene i Canada er krystallklare. Det er da også derfor Utica Recources har krevet 18 milliarder dollars. Og de eier langt mindre enn QEC.
Redigert 18.07.2024 kl 13:18
Du må logge inn for å svare
Flot skrevet og præcist skrevet, googleearth!!
Stock Walker
18.07.2024 kl 19:24
8274
Sitat Googleearth 11: "Det er helt uvestentlig hva de politiske myndighetene måtte mene, siden det er domstolene som skal avgjøre det."
Politikernes mening kan jo ikke være helt uvesentlig i og med at det er politikere som står bak hele lovprosessen. Fra utarbeidelse og fremming av lovforslag ved sittende regjering til avstemning i Nasjonalforsamlingen hvor politikere fra alle partier er representert. - Og den dømmende makten må som du selv skriver, forholde seg til lovene. I Qec sammenheng et lovforbud mot leting og utvinning av olje og gass som ble vedtatt med et overveldende politisk flertall i Nasjonalforsamlingen.
Teksttillegg:
Etter hva jeg leser på Wikipedia tviler jeg på om Qecs erstatningssak sorterer under Canadas grunnlov, men logisk nok under lovverket til Quebec.
Fra Wikipedia:
I Canada ligger ansvaret til den sentrale, eller føderale, regjering innenfor følgende områder: nasjonalt forsvar, mellomprovinsiell og internasjonal handel, immigrasjon, bank- og pengesystem, straffelov og fiskeri. Domstolene har også gitt de føderale myndigheter fullmakter når det gjelder luftfart, shipping, jernbane, telekommunikasjon og atomenergi.
Den regionale eller provinsielle lovgivende myndighet er ansvarlig for utdanning, eiendoms- og borgerlige rettigheter, rettspleien, sykehussystemet, naturressurser innen sine grenser, folketrygd, helse og kommunale institusjoner.
Edited
I Qec sammenheng et lovforbud mot leting og utvinning av olje og gass som ble vedtatt med et overveldende politisk flertall i Nasjonalforsamlingen.
Politikernes mening kan jo ikke være helt uvesentlig i og med at det er politikere som står bak hele lovprosessen. Fra utarbeidelse og fremming av lovforslag ved sittende regjering til avstemning i Nasjonalforsamlingen hvor politikere fra alle partier er representert. - Og den dømmende makten må som du selv skriver, forholde seg til lovene. I Qec sammenheng et lovforbud mot leting og utvinning av olje og gass som ble vedtatt med et overveldende politisk flertall i Nasjonalforsamlingen.
Teksttillegg:
Etter hva jeg leser på Wikipedia tviler jeg på om Qecs erstatningssak sorterer under Canadas grunnlov, men logisk nok under lovverket til Quebec.
Fra Wikipedia:
I Canada ligger ansvaret til den sentrale, eller føderale, regjering innenfor følgende områder: nasjonalt forsvar, mellomprovinsiell og internasjonal handel, immigrasjon, bank- og pengesystem, straffelov og fiskeri. Domstolene har også gitt de føderale myndigheter fullmakter når det gjelder luftfart, shipping, jernbane, telekommunikasjon og atomenergi.
Den regionale eller provinsielle lovgivende myndighet er ansvarlig for utdanning, eiendoms- og borgerlige rettigheter, rettspleien, sykehussystemet, naturressurser innen sine grenser, folketrygd, helse og kommunale institusjoner.
Edited
I Qec sammenheng et lovforbud mot leting og utvinning av olje og gass som ble vedtatt med et overveldende politisk flertall i Nasjonalforsamlingen.
Redigert 18.07.2024 kl 23:47
Du må logge inn for å svare