QEC - The road to 55 NOK
The other threads are pretty full
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Redigert 28.05.2024 kl 11:39
Du må logge inn for å svare
mofi1
01.10.2024 kl 12:12
7868
Betyr det njn, at vi kan få en avgjørelse 10. oktober hvis dommeren avviser anken eller må vi uansett vente til ut i januar før vi får vite noe mer?
googleearth11
01.10.2024 kl 12:18
7837
Uansett så er ikke denne kommende dommen endelig. Den kan ankes videre til Canadas Høyesterett, dersom det som vi i Norge kaller kjæremålutvalget finner saken prinsipiell nok til å tas opp. Først må den i så fall ankes av en av partene, noe jeg finner sannsynlig. I alle fall av Quebec.
njn-
01.10.2024 kl 12:19
7933
Ja. Dommen er fullbyrdet så snart den er avsagt. Dette betyr at domstolens dom gjelder umiddelbart. En part kan imidlertid søke lagmannsretten om utsettelse (dvs. suspensjon) av dommen, hvis parten viser at den har til hensikt å søke om tillatelse (dvs. tillatelse) til å anke til Høyesterett i Canada.
Men det har de allerede gjort med denne anken. Tror ikke de kan få en anke til.
https://courdappelduquebec.ca/en/general-information/frequently-asked-questions/civil-matter-questions/
32 og 33
Men det har de allerede gjort med denne anken. Tror ikke de kan få en anke til.
https://courdappelduquebec.ca/en/general-information/frequently-asked-questions/civil-matter-questions/
32 og 33
Redigert 01.10.2024 kl 12:25
RGTBJØRN
01.10.2024 kl 12:28
7942
Tror det flere som tror at 10oktober er da alt skjer. Jeg tror at fasen fra oktober og noen måneder fremover blir en fase da man IKKE må selge noe uansett.Er håpløst å selge og hoppe på igjen når man ser at man har gjort en tabbe. Husker selv det som skjedde i 2008 da hoppet av den store oppgangen alt for tidlig. kr 2 til ca kr 30 Mitt target er ca kr 25 -30kr innen året er omme. Er en VINN VINN situasjon dette !!
RGTBJØRN
01.10.2024 kl 12:37
7906
Er ellers bekreftet brudd ut at den lange kilen TA graf ALL . Alt ser svært bra ut for oktober november og antagelig desember. Oppganger bruker å ta 2 til 3 måneder fra startpunkt
Fjellbris
01.10.2024 kl 12:44
7933
Helt enig i alt du skriver. Trade på 10 øringer nå kan fort fremover gjøre at man mister 10 kroninger. Vi har sett det flere ganger tidligere, og nå når vi endelig snart får avklaring pilot / erstatning, er det som du skriver en vinn/vinn som snart vil re prise QEC mye.
Redigert 01.10.2024 kl 12:45
tuja
01.10.2024 kl 13:09
7861
Enig. Rent TA messig ser det meget bra ut. Bull flag eller nært brudd ut av rektangel vil gi ny næring til oppsiden.
" Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 1.83 kroner og motstand på 2.73 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 2.52 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres."
" Aksjen beveger seg i en rektangelformasjon mellom støtte på 1.83 kroner og motstand på 2.73 kroner. Etablert brudd på et av disse nivåene vil signalisere videre retning. Aksjen har brutt opp gjennom motstanden ved cirka 2.52 kroner og videre oppgang er dermed signalisert. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker aksjen. RSI er over 70 etter en god kursoppgang de siste ukene. Aksjen har et sterkt positivt momentum og videre oppgang indikeres."
Redigert 01.10.2024 kl 13:11
Når 2,73 brydes i løbet af denne uke, så er det "rett op".......
Spirrevippen
01.10.2024 kl 13:37
8170
Nei, er bare snakk om når. Kun konfirmantpenger som flytter på seg nå. Men det er helt greit.
googleearth11
01.10.2024 kl 14:14
8066
Jo, det er mulig å anke fra delstatens Høyesterett til Canadas høyesterett.
tuja
01.10.2024 kl 14:17
8071
The judgment is executory as soon as it is rendered. This means that the Court’s judgment applies immediately. A party may, however, apply to the Court of Appeal for a stay (i.e., suspension) of the judgment, if the party shows that it intends to apply for leave (i.e., permission) to appeal to the Supreme Court of Canada.
The Supreme Court of Canada may grant leave to appeal a decision of the Court of Appeal of Quebec. The highest court in the land only grants leave to appeal approximately ten decisions from Quebec each year. In other words, in the vast majority of cases, the Court of Appeal of Quebec is the final arbiter of the matters brought before it. Exceptionally, in criminal matters, certain decisions of the Court of Appeal are appealed as of right to the Supreme Court of Canada.
Tolker det slik at det er av sjeldenheten at en anke går videre til høgsterett.
The Supreme Court of Canada may grant leave to appeal a decision of the Court of Appeal of Quebec. The highest court in the land only grants leave to appeal approximately ten decisions from Quebec each year. In other words, in the vast majority of cases, the Court of Appeal of Quebec is the final arbiter of the matters brought before it. Exceptionally, in criminal matters, certain decisions of the Court of Appeal are appealed as of right to the Supreme Court of Canada.
Tolker det slik at det er av sjeldenheten at en anke går videre til høgsterett.
Redigert 01.10.2024 kl 14:18
Fjellbris
01.10.2024 kl 14:20
8083
googleearth11 skrev Jo, det er mulig å anke fra delstatens Høyesterett til Canadas høyesterett.
NJN skriver: «Men det har de allerede gjort med denne anken. Tror ikke de kan få en anke til.»
Så ja, sikkert mulig og anke en 3. gang, men QEC vil selvfølgelig da uansett ha et meget godt utg punkt dersom 2 av dommene først går deres vei. At myndighetene da skal anke en 3. gang er lite trolig, DET koster dem selvfølgelig også enda mer. Jeg tror da mer på at myndighetene i Quebeq om QEC får medhold nå av samme dommer 10. oktober som ga QEC medhold 26. januar, heller vil prøve seg med et forlik. Om de da ikke før 10. okt gir pilot, man kan jo lure på hvorfor QEC på høyt volum stiger som den gjør.
Så ja, sikkert mulig og anke en 3. gang, men QEC vil selvfølgelig da uansett ha et meget godt utg punkt dersom 2 av dommene først går deres vei. At myndighetene da skal anke en 3. gang er lite trolig, DET koster dem selvfølgelig også enda mer. Jeg tror da mer på at myndighetene i Quebeq om QEC får medhold nå av samme dommer 10. oktober som ga QEC medhold 26. januar, heller vil prøve seg med et forlik. Om de da ikke før 10. okt gir pilot, man kan jo lure på hvorfor QEC på høyt volum stiger som den gjør.
Redigert 01.10.2024 kl 14:37
njn-
01.10.2024 kl 17:56
7625
googleearth11 skrev Jo, det er mulig å anke fra delstatens Høyesterett til Canadas høyesterett.
10. okt.Yes. We might appeal as well if the decision goes against us.
Redigert 01.10.2024 kl 21:33
sigj2
01.10.2024 kl 19:00
7485
tuja skrev Olja rett opp ???
Ja er et vepsebol nedi midtøsten nå.Iran angriper Izrael nå.....ikkje bra!
oryx
18.10.2024 kl 14:07
6587
Teodor Sveen-Nilsen i Sparebank1 Markets ser oppside og er bull på QEC :)
https://www.finansavisen.no/energi/2024/10/17/8193525/oljeanalytiker-oppside-og-risk-reward-er-ikke-det-samme
Forrige gang QEC hadde et rally gikk den til ca 2,80. Kan gå høyere, opp mot 3 - 3,50 kroner neste gang.
https://www.finansavisen.no/energi/2024/10/17/8193525/oljeanalytiker-oppside-og-risk-reward-er-ikke-det-samme
Forrige gang QEC hadde et rally gikk den til ca 2,80. Kan gå høyere, opp mot 3 - 3,50 kroner neste gang.
Redigert 18.10.2024 kl 14:11
mofi1
18.10.2024 kl 14:25
6616
Ja, nå er troen og euforien på topp, så får vi se om det er noe substans denne gangen.
Hvor er det blitt av Googleearth og MC Aksel, de har jo tidligere vært svært så aktive?
Hvor er det blitt av Googleearth og MC Aksel, de har jo tidligere vært svært så aktive?
Peter Sellers
18.10.2024 kl 14:31
6648
@mofi1, MC A solgte seg ut på 2,70 og han ser ikke bort i fra han går inn igjen, googleearth er mer på Shareville hvor det er litt mer edruelig forhold ikke slike innlegg som EnLogisk holder på med!! ha en fin dag videre og god helg :))
oryx
18.10.2024 kl 14:41
6674
Momentumet er tilbake i QEC. Da ser vi nok 2,50 - 2,70 på mandag.
God helg! :)
God helg! :)
oryx
18.10.2024 kl 21:19
6338
Kraftig løft i QEC ved Toronto-børsen i Canada i kveld! Kan være at investorene har fanget opp noen bullish signaler for QEC eller at det har kommet noen positive uttalelser.
https://www.marketwatch.com/investing/stock/qec?countrycode=ca&mod=search_symbol
29% opp til 3 kroner. Bare nevner det 🚀💰
https://www.marketwatch.com/investing/stock/qec?countrycode=ca&mod=search_symbol
29% opp til 3 kroner. Bare nevner det 🚀💰
Redigert 18.10.2024 kl 21:20
mofi1
18.10.2024 kl 21:49
10160
Nei, følger, som vanlig, OB.
Redigert 18.10.2024 kl 21:51
Kvike11
19.10.2024 kl 10:03
9719
Alle ved den kan lande et sted mellem kurs 30 og 50,
når erstatning bliver afgjort ved domstolene.
Nuværende regering i Quebec, er nok færdige, så kommer de konservative med tilladelser til gas projekter
og sparer Quebec for milliarder i erstatning og samtidig får store indtægter skat på salg gas
Kan kun bliver Win-WIN
når erstatning bliver afgjort ved domstolene.
Nuværende regering i Quebec, er nok færdige, så kommer de konservative med tilladelser til gas projekter
og sparer Quebec for milliarder i erstatning og samtidig får store indtægter skat på salg gas
Kan kun bliver Win-WIN
googleearth11
19.10.2024 kl 10:45
9676
Ja, jeg gjør et lite unntak her akkurat nå. Siden det er så ufattelig mye tøv og tull som skrives her.
A) Kursen gjorde ikke noe hopp i Canada i går. Den endte på lavt volum på samme nivå som Oslo: 0,295 x 7,91= 2,32.
B) Det er ingen som vet noe som helst før dommen blir offentliggjort ETTER børsens stengetid. Og det gjøres her: https://citoyens.soquij.qc.ca/
En dom blir aldri lekket ut. I så fall mister dommerne jobben, før de vet ord av det.
C) Regjeringen i Quebec er overhodet ikke ferdige i det hele tatt. Partiet har rent flertall i delstatsforsamlingen. De konservative har NULL, representanter. Hvordan i all verden skal du klare å snu det enorme flertallet for regjeringen til noe annet i løpet av to år. Blir like sannsynlig som om Alliansen med Hans Jørgen Lysglimt Johansen skal overta regjeringsansvaret i Norge i neste valg.
D) Oppgangen de siste dagene har skjedd på ganske så lavt volum. Det er vel nervøse småsparere som vil inn, etter den positive omtalen fra Nilsen. Overhodet ingen tunge aktører.
E) Det kan ta tre-fire måneder før anken blir ferdig publisert. I mellomtiden blir det faktisk mer spennende enn på lenge å se kvartalsrapporten 12. november. Spesielt med tanke på guiding om økt produksjon.
F) Jeg sitter fortsatt lasta til ripa, og har troa på prosjektet i et lengere perspektiv.
G) QEC er ikke totalt gjeldsfrie. Selskapet har en gjeldsgrad på 20%, altså ubetydelig. Men ikke helt gjeldsfrie.
Ha en riktig fin helg.
A) Kursen gjorde ikke noe hopp i Canada i går. Den endte på lavt volum på samme nivå som Oslo: 0,295 x 7,91= 2,32.
B) Det er ingen som vet noe som helst før dommen blir offentliggjort ETTER børsens stengetid. Og det gjøres her: https://citoyens.soquij.qc.ca/
En dom blir aldri lekket ut. I så fall mister dommerne jobben, før de vet ord av det.
C) Regjeringen i Quebec er overhodet ikke ferdige i det hele tatt. Partiet har rent flertall i delstatsforsamlingen. De konservative har NULL, representanter. Hvordan i all verden skal du klare å snu det enorme flertallet for regjeringen til noe annet i løpet av to år. Blir like sannsynlig som om Alliansen med Hans Jørgen Lysglimt Johansen skal overta regjeringsansvaret i Norge i neste valg.
D) Oppgangen de siste dagene har skjedd på ganske så lavt volum. Det er vel nervøse småsparere som vil inn, etter den positive omtalen fra Nilsen. Overhodet ingen tunge aktører.
E) Det kan ta tre-fire måneder før anken blir ferdig publisert. I mellomtiden blir det faktisk mer spennende enn på lenge å se kvartalsrapporten 12. november. Spesielt med tanke på guiding om økt produksjon.
F) Jeg sitter fortsatt lasta til ripa, og har troa på prosjektet i et lengere perspektiv.
G) QEC er ikke totalt gjeldsfrie. Selskapet har en gjeldsgrad på 20%, altså ubetydelig. Men ikke helt gjeldsfrie.
Ha en riktig fin helg.
Redigert 19.10.2024 kl 10:52
sigj2
19.10.2024 kl 11:33
9612
Det kan smelle når tid som helst,er det verdt å sitte å se på uten aksjer?
Lykke til 🙃
Lykke til 🙃
mofi1
21.10.2024 kl 17:12
8866
Takk for en fin oppsummering. Vi trenger å holde vedlike andre tråder med et mer fornuftig innhold enn dagens håpløse hausse tråd stiftet av nyfrelste, alla EnLogisk.
Håper du fortsatt vil bidra Googleearth11, vi trenger at folk som har litt bakkekontakt også gir sine kommentarer. Så får folk holde seg for gode til å sjikanere hverandre, de som likevel slenger dritt karakteriserer seg sjøl mer enn andre.
For øvrig har jeg fremdeles troen og selger intet, men vet at ting fremdeles kan ta tid. Men noe av spenningen i denne aksjen er at med den riktige meldingen, kan oppsiden bli betydelig over natten.
Håper du fortsatt vil bidra Googleearth11, vi trenger at folk som har litt bakkekontakt også gir sine kommentarer. Så får folk holde seg for gode til å sjikanere hverandre, de som likevel slenger dritt karakteriserer seg sjøl mer enn andre.
For øvrig har jeg fremdeles troen og selger intet, men vet at ting fremdeles kan ta tid. Men noe av spenningen i denne aksjen er at med den riktige meldingen, kan oppsiden bli betydelig over natten.
Fjellbris
21.10.2024 kl 17:26
8871
Helt enig og takk også fra meg til g11 - håper du vil fortsettte med dine gode bidrag🙏
Jeg sitter også helt rolig og akkumulerer litt på dupper når jeg har mulighet. At det kan ta 3-4 måneder før dommen kommer trodde jeg ikke, men den kan jo også komme mye tidligere, det er det jo ingen som vet. Og uansett, den kommer når den kommer og det stresser jeg overhode ikke med. Som G11 også skriver som jeg er helt enig i, så blir jo nå Q3 presentasjon ekstra spennende, ikke minst å se økning produksjon som etter siste børsmelding om produksjons økning fremover, bare blir mer og mer spennende mtp økt produksjon / EBITDA.
Det jeg lurer litt på - Jason antydet før sommeren tilbake melding fra Québec om QEC fikk prosjekt (pilot) eller ikke.
Selvfølgelig ikke noen som har hørt noe om dette, men hva tenker dere? Drøyer Québec info fordi de vil høre hva dommer lander på først eller?
Jeg sitter også helt rolig og akkumulerer litt på dupper når jeg har mulighet. At det kan ta 3-4 måneder før dommen kommer trodde jeg ikke, men den kan jo også komme mye tidligere, det er det jo ingen som vet. Og uansett, den kommer når den kommer og det stresser jeg overhode ikke med. Som G11 også skriver som jeg er helt enig i, så blir jo nå Q3 presentasjon ekstra spennende, ikke minst å se økning produksjon som etter siste børsmelding om produksjons økning fremover, bare blir mer og mer spennende mtp økt produksjon / EBITDA.
Det jeg lurer litt på - Jason antydet før sommeren tilbake melding fra Québec om QEC fikk prosjekt (pilot) eller ikke.
Selvfølgelig ikke noen som har hørt noe om dette, men hva tenker dere? Drøyer Québec info fordi de vil høre hva dommer lander på først eller?
Redigert 21.10.2024 kl 17:28
Peter Sellers
21.10.2024 kl 18:09
8784
@mofi1 så ening så enig! Jeg ser helst at vi tar opp den lukkede tråden til ge11 eller bruker en av de andre trådene som er litt mer edruelig for jeg blir ganske provosert av slik hodeløs haussing som En-Ulogisk holder på med, og ikke minst så blir seriøsiteten helt borte, så la oss ta grep, ha en fin kveld :))
Peter Sellers
21.10.2024 kl 18:12
9104
@Fjellbris kanskje vi skulle spørre njn om han kan ta kontakt med Jason iom at det ser ut til at han har en god dialog med Jason, god kveld til deg :))
Fjellbris
21.10.2024 kl 18:15
9110
PS - enig i det, dersom du NJN kan høre igjen med Jason hva han tror om dette, hadde det vært veldig fint. Event andre som har god kontakt m Jason - på forhånd takk :-)
Spm. ref mitt innlegg over:
«Det jeg lurer litt på - Jason antydet før sommeren tilbake melding fra Québec om QEC fikk prosjekt (pilot) eller ikke.
Selvfølgelig ikke noen som har hørt noe om dette, men hva tenker dere? Drøyer Québec info fordi de vil høre hva dommer lander på først eller?»
Spm. ref mitt innlegg over:
«Det jeg lurer litt på - Jason antydet før sommeren tilbake melding fra Québec om QEC fikk prosjekt (pilot) eller ikke.
Selvfølgelig ikke noen som har hørt noe om dette, men hva tenker dere? Drøyer Québec info fordi de vil høre hva dommer lander på først eller?»
Redigert 21.10.2024 kl 18:16
Forsiktig
21.10.2024 kl 20:18
8829
"noe av spenningen i denne aksjen er at med den riktige meldingen, kan oppsiden bli betydelig over natten."
Derav navnet "lotto aksje".
Derav navnet "lotto aksje".
Kvike11
21.10.2024 kl 21:35
8940
Valg i Quebec og nye regering, så gives der tilladelser.
Så ser vi kursen stige til alles forventning
Så ser vi kursen stige til alles forventning
OSEBX
21.10.2024 kl 22:48
8728
Jeg tror det vil være umulig for Jason å besvare et slikt spørsmål. Svaret ville lett kunne tolkes som børssensitiv informasjon. Slik info skal gis i børsmeldinger og tilflyte markedet, for alle, samtidig. Tror derfor ikke Jason vil uttale seg om det.
googleearth11
21.10.2024 kl 23:31
8599
Nå må du slutte med det førdømte tøvet om at en ny regjering i Quebec kommer til å endre på mye. For det første er det over TO år til neste valg i Quebec. For det andre at Coalition Avenir Quebec har 90 av de 125 plassene i Quebecs nasjonalforsamling i dag. De konservative har NULL!!!! Gjentar NULL representanter. Det er større sjanse for at hele det norske landslaget i synkronsvømming drukner kollektivt under trening, enn at de konservative skal overta regjeringsansvaret i delstaten og dele ut en pilot til QEC. Ikke bland sammen med valget til forbundsforsamlingen i Canada. Der kan fort de konservative få regjeringsansvar. Men det hjelper svært lite, for sentralregjeringen kan ikke overstyre delstatenes lover og eierskap til energipoltikken.
Fjellbris
21.10.2024 kl 23:32
8621
Det skjønner jeg og er helt enig. Dog uttalte Jason før sommeren at han forventet svar i løpet av september. Nå er vi snart i november og han må jo kunne si noe om hvorfor han tror svar er så forsinket ut over det han opprinnelig trodde (som sikkert var uttalt utifra signaler QEC/industrien fikk før sommeren).
Fjellbris
22.10.2024 kl 22:50
8119
Mens vi venter på eventuelt svar fra Jason til njn, får vi glede oss over oljepris på vei oppover igjen og nå i kveld nesten på 76.
RGTBJØRN
25.10.2024 kl 13:08
7695
Mens vi venter må jeg si at det teknisk i aksjen underbygger at det er stor sjans for at vi kan komme over kr 3 innen rimelig tid. Snart helg og forventer at de som ikke allerede er inne vil inn før helga