QEC - The road to 55 NOK
The other threads are pretty full
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Redigert 28.05.2024 kl 11:39
Du må logge inn for å svare
Stock Walker
30.10.2024 kl 22:36
3119
Fjellbris skrev Hva tror du?
Tro kan man gjøre i kirken. Jeg spør deg for å få et klart svar.
Bare for å gjenta mitt spørsmål: "Hvilken pilot sikter du til? Qec har 2 pilotsøknader inne til behandling hos Quebecs myndigheter".
Bare for å gjenta mitt spørsmål: "Hvilken pilot sikter du til? Qec har 2 pilotsøknader inne til behandling hos Quebecs myndigheter".
Redigert 30.10.2024 kl 22:41
Fjellbris
30.10.2024 kl 22:41
3099
Tror du bare er ute etter å krangle som noen andre her inne, og komme med negative innlegg, trolig fordi du ennå ikke har kommet deg inn. Jeg trenger ikke gå i kirken for å tro det, det kan jeg tro akkurat hvor jeg vil.
Du vrir og vender alltid på ting, spurte deg bare om et enkelt spørsmål om du ikke tror QEC børsmelder dersom de får nei på sin pilot søknad, har de 2 søknader inne gjelder samme spørsmål, ikke gjør alt så vanskelig, bare svar på spørsmålet du.
Du vrir og vender alltid på ting, spurte deg bare om et enkelt spørsmål om du ikke tror QEC børsmelder dersom de får nei på sin pilot søknad, har de 2 søknader inne gjelder samme spørsmål, ikke gjør alt så vanskelig, bare svar på spørsmålet du.
Redigert 30.10.2024 kl 22:46
Stock Walker
30.10.2024 kl 22:44
3087
Kan du ikke bare svare da?
"Hvilken pilot sikter du til? Qec har 2 pilotsøknader inne til behandling hos Quebecs myndigheter".
"Hvilken pilot sikter du til? Qec har 2 pilotsøknader inne til behandling hos Quebecs myndigheter".
Redigert 30.10.2024 kl 22:46
Fjellbris
30.10.2024 kl 22:46
3070
Fjellbris
30.10.2024 kl 22:48
3053
OPC1000 skrevInnlegget er slettet
Ikke forundret i det hele tatt over at du dukker opp her nå.
Fjellbris
30.10.2024 kl 22:58
3013
Tenkte først og fremst på QEC sin Clean Tech,
så har de vel inne som du nevner også en søknad til mtp carbon lagring.
Så kan du da svare om du tror QEC børsmelder om de får nei på søknadene?
https://www.questerre.com/cleanenergynews-post/questerre-announces-carbon-storage-project-and-comments-on-news-article/
https://www.questerre.com/cleanenergynews-post/questerre-announces-carbon-storage-project-and-comments-on-news-article/
Stock Walker
30.10.2024 kl 23:04
2985
Dette er ikke for å krangle. Qecs to pilotsøknader dreier seg om 2 helt forskjellige forhold og ikke samme spørsmål som du hevder. Derfor spør jeg deg om hvilken pilot du sikter til. Hvis du fortsatt ikke klarer å svare, kan du kanskje få hjelp fra dine medsammensvorne på den seriøse lukkede QEC tråden.
Fjellbris
30.10.2024 kl 23:08
2966
Fjellbris
I dag kl 22:58
I dag kl 22:58
Redigert 30.10.2024 kl 23:08
trani
30.10.2024 kl 23:11
2955
Spåkula sier at det ikke blir noe pilot.
Hvordan tenker dere kursen vil reagere da?
Rett ned til 1,5kr?
Hvordan tenker dere kursen vil reagere da?
Rett ned til 1,5kr?
Stock Walker
30.10.2024 kl 23:16
2945
Så ikke ditt innlegg før nå. Ditt spørsmål om QEC børsmelder om de får nei på søknadene, har jeg allerede svart på. Dog skal det tilføyes at Qec opp gjennom årene har mange informasjonshull som ikke er blitt tettet igjen. Blant de mest graverende eksemplene er QECs presentasjon av CleanTech konseptet overfor Quebecs miljødepartement i 2019 hvor vi aldri fikk høre hvordan det gikk til tross for at SB1 Marked skrev at presentasjonen ville bli et gjennombrudd og stipulerte et kursmål rett under 6 kroner.
Ikke uten grunn at Qec har lav tillit i markedet.
Ikke uten grunn at Qec har lav tillit i markedet.
Redigert 30.10.2024 kl 23:21
Fjellbris
30.10.2024 kl 23:19
2930
Takk for utfyllende og godt svar🙏
Mtp «Ditt spørsmål om QEC børsmelder om de får nei på søknadene, har jeg allerede svart på.» så kan jeg ikke se du har svart på det (tror du svarte på om Quebeq børsmelder) antar svaret ditt på mitt spørsmål er JA, dersom det ikke er det må du korrigere meg.
Mtp «Ditt spørsmål om QEC børsmelder om de får nei på søknadene, har jeg allerede svart på.» så kan jeg ikke se du har svart på det (tror du svarte på om Quebeq børsmelder) antar svaret ditt på mitt spørsmål er JA, dersom det ikke er det må du korrigere meg.
Redigert 30.10.2024 kl 23:21
Stock Walker
30.10.2024 kl 23:25
2913
Jeg aner ingenting om hva Qec gjør. Ref. mitt innlegg om Qecs presentasjon av CleanTech konseptet overfor Quebecs miljødepartement hvor vi aldri har fått høre om hvordan presentasjonen gikk.
Fjellbris
30.10.2024 kl 23:35
2884
Ok, selv om jeg ikke tror du mener det.
Og det tok oss to 10-14 innlegg for å få deg til å skrive du vet ikke hva QEC gjør (info/børsmelding eller ikke til markedet om de ikke får pilot), hvorfor ikke bare skrive det med en gang? Det enkle er ofte det beste ;-) Dog kanskje ikke om man ikke ønsker kurs opp/innrømme at det ennå er et lite håp om at pilot går igjennom…..(som forøvrig hverken du eller jeg tror, det er vi jo enig om. Jeg tror på forlik og erstatning, men flere trir fortsatt på pilot, og jeg kan heller ikke utelukke det så lenge vi ikke har fått info om avslag).
Og det tok oss to 10-14 innlegg for å få deg til å skrive du vet ikke hva QEC gjør (info/børsmelding eller ikke til markedet om de ikke får pilot), hvorfor ikke bare skrive det med en gang? Det enkle er ofte det beste ;-) Dog kanskje ikke om man ikke ønsker kurs opp/innrømme at det ennå er et lite håp om at pilot går igjennom…..(som forøvrig hverken du eller jeg tror, det er vi jo enig om. Jeg tror på forlik og erstatning, men flere trir fortsatt på pilot, og jeg kan heller ikke utelukke det så lenge vi ikke har fått info om avslag).
Redigert 30.10.2024 kl 23:48
SPXL
I går kl 03:36
2738
Må bare legge vekk drømmen om pilot, beste man kan håpe på er erstatning men det er nok laaang unna enda.
trani
I går kl 14:56
2283
1013 skrevInnlegget er slettet
Er det du som selger til meg i dag?
Jeg blir virkelig lei meg om du ikke gjør…
Jeg blir virkelig lei meg om du ikke gjør…
Redigert i går kl 15:06
IDGAF
I går kl 16:07
2164
Max 7 mnd før alt er avklart 😉
Kan komme mye før også 😎
Men har selv god tid og kan vente litt...
En mulig hinsides opptur skal ikke gå fra meg 🔝🔝
🔥🛢🚀
Kan komme mye før også 😎
Men har selv god tid og kan vente litt...
En mulig hinsides opptur skal ikke gå fra meg 🔝🔝
🔥🛢🚀
OPC1000
I går kl 17:34
2000
Noen presser aksjen ned for å hjelpe andre inn.
Et helt tydelig mønster.
Et helt tydelig mønster.
Fjellbris
I går kl 18:24
1874
Glemte du svare på denne i går?
Ikke rart det nesten aldri er krangling på den lukkede tråden, har du fundert på hvorfor?
……
Fjellbris
I går kl 23:17
Et børsforum er til for å diskutere og informere om aksjer. Ikke rart det blir krangling med deg som aldri skriver mer en en setning eller 2, og da utelukkende negativ/kritisk vinkling om QEC, oftest også uten noe innhold.
Hvordan forventer du da at forum deltakere skal kunne diskutere med deg? Vennligst begrunn ditt svar.
Ikke rart det nesten aldri er krangling på den lukkede tråden, har du fundert på hvorfor?
……
Fjellbris
I går kl 23:17
Et børsforum er til for å diskutere og informere om aksjer. Ikke rart det blir krangling med deg som aldri skriver mer en en setning eller 2, og da utelukkende negativ/kritisk vinkling om QEC, oftest også uten noe innhold.
Hvordan forventer du da at forum deltakere skal kunne diskutere med deg? Vennligst begrunn ditt svar.
Redigert i går kl 18:49
OPC1000
I går kl 18:57
1791
Alt som er negativt ladet er upopulært å diskutere.
Du har f. eks. ikke vært villig til å begrunne hvorfor bekjentgjørelse av et erstatningskrav vil sende aksjen til himmels. Har man ment noe annet er man negativ og dum.
Nå vet vi svaret og du vrir og vrenger og gir uttetkk for at du fikk rett allikevel (aksjen gikk kraftig opp til 2.80).
Slik er det hele veien.
Du har f. eks. ikke vært villig til å begrunne hvorfor bekjentgjørelse av et erstatningskrav vil sende aksjen til himmels. Har man ment noe annet er man negativ og dum.
Nå vet vi svaret og du vrir og vrenger og gir uttetkk for at du fikk rett allikevel (aksjen gikk kraftig opp til 2.80).
Slik er det hele veien.
Fjellbris
I går kl 19:06
1771
Har hele tiden sagt og skrevet utallige ganger at negative innlegg er like velkommen her som positive, så lenge de er begrunnet med innhold og substans. Vill hausing uten innhold / begrunnelse er jeg like kritisk til, begge deler ødelegger børsforumet og gjør det helt uinteressant å klikke seg inn.
Redigert i går kl 19:08
OPC1000
I går kl 19:20
1725
Jeg begrunnet uteblivelse av børsrally med at et erstatningskrav var noe alle forventet på er eller annet tidspunkt og at veien frem til en evt. erstatning vil være lang.
Dette var som å banne i kirken.
Jeg tror ikke du takler at jeg sitter med betydelig mer aksjer enn deg samtidig som jeg beholder gangsynet.
Dette var som å banne i kirken.
Jeg tror ikke du takler at jeg sitter med betydelig mer aksjer enn deg samtidig som jeg beholder gangsynet.
Redigert i går kl 19:31
Fjellbris
I går kl 21:52
1462
Har QEC børsmeldt erstatningskravet?
De har publisert en 300 siders rapport Delioite har utarbeidet med en rekke alternative krav. På det gikk QEC til 2,8, som uansett også er bra vs kurs på kr 1,8 når vi diskuterer dette for en tid tilbake.
De har publisert en 300 siders rapport Delioite har utarbeidet med en rekke alternative krav. På det gikk QEC til 2,8, som uansett også er bra vs kurs på kr 1,8 når vi diskuterer dette for en tid tilbake.
Redigert i går kl 21:54
SPXL
I dag kl 04:56
1236
Var det ikke 10.oktober som skulle bli det virkelige store…..begynner å bli en stund siden nå.
IDGAF
I dag kl 08:15
985
10 oktober var datoen ja....
Nå venter vi på avgjørelsen fra dommerene 😉
Tålmodighet vil lønne seg igjen.... 🔝😎🔝
https://www.gbvavocats.com/publications/cinq-juges-entendent-l-appel-d-un-jugement-ordonnant-le-sursis-d-application-de-la-lmf
Nå venter vi på avgjørelsen fra dommerene 😉
Tålmodighet vil lønne seg igjen.... 🔝😎🔝
https://www.gbvavocats.com/publications/cinq-juges-entendent-l-appel-d-un-jugement-ordonnant-le-sursis-d-application-de-la-lmf
Bove
I dag kl 08:23
942
Forstod slik da jeg leste på sidene deres i går, at det kunne ta 1-2-3 mnd. Intet var eksakt, så her er det bare å vente på å høre det som kommer frem etter dommere og flere instanser har uttalt seg. Kanskje sitter opposisjonen, (motstanderne) på proteststemmer som vil påvirke resultatet. Dette er ikke noe kjekt å få servert.
Håper på et posivtivt resultat når den tid kommer.
bove
Håper på et posivtivt resultat når den tid kommer.
bove
googleearth11
I dag kl 08:55
805
Proteststemmer????? Tror du bør studere maktfordelingsprinsippet litt tydeligere. Det er helt suverene dommere som avgjør dette.
Fjellbris
I dag kl 09:50
691
OPC1000 skrev Nå forsøker du å vri deg unna, igjen.
Nei, gjør ikke det.
Jeg hevdet når QEC lå rundt kr 1,7 - 1,8 at QEC kom til å stige på forventninger om et erstatningskrav, samt også ikke minst når erstatningskravet ble kjent. Dette med bakgrunn i feks kraftig kurs stigning når Jason for mange år siden antydet er krav i størrelsesorden kr 20-40 pr aksje, og når det ble kjent steg QEC kraftig. Videre har jeg hevdet «proof of the pudding», ref når kravet endelig blir levert/kjent/børsmeldt vil føre til kurs økning mtp forventninger da mtp hva QEC kan få av miliard erstatning.
Du hevdet det motsatte når kurs lå i ovennevnte område.
Etter at rapporten fra Deloite kom, med flere ulike erstatningsnivåer gikk QEC opp til 2,8 for så å falle ned igjen til dagens nivå, +/- kr 2,2. Pt hersker det jo tvil om kravet faktisk er levert, ref. ingen børsmelding om konkret krav fra QEC har ennå kommet, kun rapporten fra Deloite. Den er nok ikke kravet tror ivertfall ikke jeg, da et krav jo bør være konkret og ikke med 3 forskjellige erstatnings alternativer. Jeg tror forøvrig at den kun ble sendt for å synliggjøre nivåene, endelig avslag pilot er jo heller ikke børsmeldt, og endelig erstatnings krav børsmeldes vel etter at eventuelt endelig avslag pilot er meldt.
Ref ovennevnte og spol tilbake når vi diskuterte dette og kurs lå 1,7-1,8. Du mente ikke QEC skulle opp på erstatnings kravet og info rundt dette, jeg med flere andre mente det motsatte.
Vi er på et børsforum der info her inne forhåpentligvis gir noen argumenter lfor om folk skal kjøpe, selge eller holde på aksjer. Var det da lurt å kjøpe mer aksjer som jeg/vi mente den gangen da vi mente kurs skulle opp på ovennevnte info, eller ikke? Fasit mtp Deloite rapporten, altså info rundt mulig krav ble altså kurs opp til 2,8.
Jeg hevdet når QEC lå rundt kr 1,7 - 1,8 at QEC kom til å stige på forventninger om et erstatningskrav, samt også ikke minst når erstatningskravet ble kjent. Dette med bakgrunn i feks kraftig kurs stigning når Jason for mange år siden antydet er krav i størrelsesorden kr 20-40 pr aksje, og når det ble kjent steg QEC kraftig. Videre har jeg hevdet «proof of the pudding», ref når kravet endelig blir levert/kjent/børsmeldt vil føre til kurs økning mtp forventninger da mtp hva QEC kan få av miliard erstatning.
Du hevdet det motsatte når kurs lå i ovennevnte område.
Etter at rapporten fra Deloite kom, med flere ulike erstatningsnivåer gikk QEC opp til 2,8 for så å falle ned igjen til dagens nivå, +/- kr 2,2. Pt hersker det jo tvil om kravet faktisk er levert, ref. ingen børsmelding om konkret krav fra QEC har ennå kommet, kun rapporten fra Deloite. Den er nok ikke kravet tror ivertfall ikke jeg, da et krav jo bør være konkret og ikke med 3 forskjellige erstatnings alternativer. Jeg tror forøvrig at den kun ble sendt for å synliggjøre nivåene, endelig avslag pilot er jo heller ikke børsmeldt, og endelig erstatnings krav børsmeldes vel etter at eventuelt endelig avslag pilot er meldt.
Ref ovennevnte og spol tilbake når vi diskuterte dette og kurs lå 1,7-1,8. Du mente ikke QEC skulle opp på erstatnings kravet og info rundt dette, jeg med flere andre mente det motsatte.
Vi er på et børsforum der info her inne forhåpentligvis gir noen argumenter lfor om folk skal kjøpe, selge eller holde på aksjer. Var det da lurt å kjøpe mer aksjer som jeg/vi mente den gangen da vi mente kurs skulle opp på ovennevnte info, eller ikke? Fasit mtp Deloite rapporten, altså info rundt mulig krav ble altså kurs opp til 2,8.
googleearth11
I dag kl 10:43
567
Fornuftig argumentasjon. QEC har vel ingen grunn til å levere inn noe krav, før avslaget på pilot ev kommer. Da skal det i gang en separat retssak for å fastslå eventuell erstatning: Først må anken avgjøres. Jeg har svært liten tro på pilot. Hvorfor skulle da myndighetene anke en dom for at QEC skal rydde opp i brønnene som er boret, for så å gi dem en pilot etterpå? Svært unødvendig bruk av skattebetalernes penger. Så jeg tror først og fremst vi skal glede oss over økt produksjon, og deretter eventuell rettssak om erstatning.
mofi1
I dag kl 11:03
503
Kommentar til hva selskapet har levert:
03.10.2024 15:53:04
QEC: VIL DELTA I BOREPROGRAMMET PÅ KAKWA NORTH, LEVERT EKSPERTRAPPORT TIL DOMSTOL
«Selskapet har levert en uavhengig ekspertuttalelse til en domstol i Québec (Québec Superior Court), som kvantifiserer de økonomiske tapene selskapet kan pådra seg dersom deres lisenser til å lete etter olje- og gass blir tilbakekalt av myndighetene i Québec.»
03.10.2024 15:53:04
QEC: VIL DELTA I BOREPROGRAMMET PÅ KAKWA NORTH, LEVERT EKSPERTRAPPORT TIL DOMSTOL
«Selskapet har levert en uavhengig ekspertuttalelse til en domstol i Québec (Québec Superior Court), som kvantifiserer de økonomiske tapene selskapet kan pådra seg dersom deres lisenser til å lete etter olje- og gass blir tilbakekalt av myndighetene i Québec.»
Bove
I dag kl 11:53
376
Ja jeg har lest alt som står i diverse papirer fra - til advokater, domstoler osv. Jeg kan ikke med hånden på hjertet bli helt fortrolig med det jeg leser.
Står ingen ting om at QEC får godkjenning til leteprogrammet sammen med andre aktører, og som vil føre til oppstart. Det er mest sannsynlig at leteprogrammet blir stoppet, og QEC blir tildelt en "liten" erstatning.
Det er for sterke krefter i sving for å få stoppet hele prosjektet. Dette til tross av at landet har bruk for all den gassen som er å oppdrive, nå når ikke de eller europa får det fra Russland. Ønsket er jo at det blir utvinning, eller at erstatningen er på flere milliarder kroner for de berørte selskaper.
Synspunkter!
bove
Står ingen ting om at QEC får godkjenning til leteprogrammet sammen med andre aktører, og som vil føre til oppstart. Det er mest sannsynlig at leteprogrammet blir stoppet, og QEC blir tildelt en "liten" erstatning.
Det er for sterke krefter i sving for å få stoppet hele prosjektet. Dette til tross av at landet har bruk for all den gassen som er å oppdrive, nå når ikke de eller europa får det fra Russland. Ønsket er jo at det blir utvinning, eller at erstatningen er på flere milliarder kroner for de berørte selskaper.
Synspunkter!
bove
Fjellbris
I dag kl 13:04
240
Enig/takk. QEC har levert en «uavhengig ekspertuttalelse til en domstol», jeg tolker heller ikke det som selve erstatningskravet.
Redigert i dag kl 13:04
Fjellbris
I dag kl 13:07
228
Takk og som vanlig er vi enig. Som jeg har skrevet mange ganger tror heller ikke jeg på pilot (håper jeg tar feil!!), men erstatning via et forlik.
Til det er avklart, helt enig, la oss glede oss over økt produksjon som forhåpentligvis i første omgang tar oss opp til SPB 1’s kursmål kr 3,09, som er ex Québec og Jordan og som derfor er ren bonus.
Til det er avklart, helt enig, la oss glede oss over økt produksjon som forhåpentligvis i første omgang tar oss opp til SPB 1’s kursmål kr 3,09, som er ex Québec og Jordan og som derfor er ren bonus.