QEC - The road to 55 NOK

MC Axel
QEC 28.05.2024 kl 11:14 86694

The other threads are pretty full

Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC

Is QEC among the 150 industrial projects on his table???

Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year

Tuesday, 28 May 2024

Lobbyists knock on the door

Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.

Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------

https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets

Redigert 28.05.2024 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
tuja
I dag kl 15:44 748

Tja, da kan man spørre seg hvorfor QEC var i dialog med myndighetene relatert til søknaden om pilot på sensommeren.

Edit: Og det var på oppfordring fra myndigheten, der de trengte litt flere opplysninger, slik jeg har forstått det iht Jason.

Hvorfor bruke mere tid på noe som er dødfødt?
Redigert i dag kl 15:48 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 15:51 722

Godt poeng Tuja.
SW, hva tenker du om det?
Redigert i dag kl 15:51 Du må logge inn for å svare
mofi1
I dag kl 16:05 684

Det betyr at dette ikke er avgjort før avgjørelsen blir formidlet av selskapet.

Så hva vi her inne tror eller ikke tror, om man argumenterer for eller i mot, er fullstendig likegyldig. Ingen her inne aner noe som helst om hvordan dette går.
Redigert i dag kl 16:19 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
I dag kl 16:49 588

Faktisk morsomt eller pussig at du nevner det. Hva tror du pilotdialogen dreide seg om all den tid vi ikke har fått nærmere info fra Qec eller at dialogen hittil ikke har fått noen synlige konsekvenser?
Okke som er, vil jeg vekte dialogen mot det faktum at myndighetene har begjært at Qec m/flere stenger sine brønner og rydder opp etter seg. Hvofor skulle da myndighetene gi dem pilot etter på? Det er da ingen fornuft i dette.

Edited
pilotdialogen
Redigert i dag kl 20:43 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I dag kl 16:52 574

Det er jeg helt enig i, spot on, vi må vente og se hva QEC melder om pilot og/eller erstatning via børsmeldinger👍
Redigert i dag kl 16:54 Du må logge inn for å svare
googleearth11
I dag kl 16:55 566

Det finnes det jo en dom på at de IKKE trenger (jfr 26/1) - og før anken mot formodig skulle falle til QECs disfavør, så er det fullstendig noldus av QEC å være i kontakt med myndighetene om opprydding. Det hadde vært veldig fint om din argumentasjon hadde hatt litt grunnlag i virkeligheten, og i det minste hatt noenlunde logisk sammenheng.
Stock Walker
I dag kl 17:02 547

Nå er det jo slik at myndighetene har klargjort sitt syn.Hardt mot hardt! At de begjærer stenging av brønner og opprydding, tyder ikke akkurat på en forsonende holdning. Ingen domstol kan tvinge myndighetene til å innvilge Qecs pilotsøknad.
Hvor har jeg nevnt at myndighetene har vært i kontakt med Qec vedr. opprydding? Dette ville vært høyst uprofesjonelt av myndighetene før anken er avgjort.
Redigert i dag kl 17:22 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
I dag kl 17:44 441

PS
Har ikke Binnion i forbindelse med piloten alltid uttalt at dialog med myndighetene er beste vei, og at en rettssak er siste utvei?
Nå skal ikke jeg tro noe som helst. Det overlater jeg til troende Qec aksjonærer.
Fjellbris
I dag kl 17:45 439

Nei, hadde nok håpet på mer og derfor er jeg fortsatt aksjonær.
Som vanlig unngår du å svare på alt man spørr deg om, og vrir spørsmål tilbake og over på andre. En setning eller 2.
Hva med deg og hvor fornøyd er du med dine råd og bidrag her inne siden kurs 1,5? Tror ikke mange som har fulgt din skepsis har tjent mye penger i QEC?
Ps / nb - og hvor ofte skriver og bidrar du om selskapet og ikke bare om personer her inne??
Redigert i dag kl 17:53 Du må logge inn for å svare
googleearth11
I dag kl 17:53 417

Hva mener du da er årsaken til at myndighetene tok kontakt med QEC? Siden det åpenbart ikke er for å starte opprydning. Da MÅ det jo være ev pilot. Her møter du deg selv i døra.
Stock Walker
I dag kl 17:55 411

Jeg har definert meg selv som kortsiktig fordi jeg følger min investeringsstrategi i QEC.

Edited
investeringsstrategi i Qec.
Redigert i dag kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
I dag kl 18:09 364

@SW igjen, absolutt ingen av oss aksjonærer har fasiten hverken den ene eller andre veien, så hvorfor all denne kveruleringen og synsingen fram og tilbake?? Det er interessant å vite hvorfor du er så opphengt i dette så lenge ingen har svaret, for du har vel heller ikke svaret?? Må si at dette mølet som skrives om pilot ikke pilot går helt av skaftet, hvorfor ikke konkludere med at det blir det blir inntil svaret foreligger for absolutt ingen av oss har fasiten, heller ikke MB eller Jason for den saks skyld!! Ha en god kveld :)
Fjellbris
I dag kl 18:29 307

SW - det svaret mitt var på spørsmål til/fra OPC1000/Tynnidioten, men du glemte kanskje å bytte Nick?😉
Redigert i dag kl 18:30 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
I dag kl 18:59 238

Da må jeg be OPC1000/Tynnidioten om unnskyldning.
Stock Walker
I dag kl 19:12 208

Du har nok misforstått.
La meg gjengi mitt innlegg til Tuja som stilte samme spørsmål.

Stock Walker
I dag kl 16:49
372
tuja skrev
Tja, da kan man spørre seg hvorfor QEC var i dialog med myndighetene relatert til søknaden om pilot ..

Faktisk morsomt eller pussig at du nevner det. Hva tror du pilotdialogen dreide seg om all den tid vi ikke har fått nærmere info fra Qec eller at dialogen hittil ikke har fått noen synlige konsekvenser
Okke som er, vil jeg vekte pilotdialogen mot det faktum at myndighetene har begjært at Qec m/flere stenger sine brønner og rydder opp etter seg. Hvorfor skulle da myndighetene gi dem pilot etterpå? Det er da ingen fornuft i dette.

Edited
pilotdialogen
Redigert i dag kl 20:45 Du må logge inn for å svare
googleearth11
I dag kl 21:13 28

Hvorfor mener du QEC var i dialog med myndighetene, da? Det kan åpenbart ikke være ankesaken. Hva kan det da være?