QEC - The road to 55 NOK

MC Axel
QEC 28.05.2024 kl 11:14 139617

The other threads are pretty full

Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC

Is QEC among the 150 industrial projects on his table???

Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year

Tuesday, 28 May 2024

Lobbyists knock on the door

Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.

Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------

https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets

Redigert 28.05.2024 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Månemannen2
I går kl 19:17 2430

Ja det er trist dette så derfor velger jeg å forlate qec etter flere års deltakelse. Det er synd at noen bare er ute etter å ødelegge for andre for egen vinnings skyld. Man skulle jo ikke tro at dette ville være lovlig overfor børsnoterte selskap.
Stock Walker
I går kl 19:38 2374

Nå må du snart slutte.
Jeg skriver at det er en helt vanlig og fornuftig strategi å tilbakeholde informasjon fra offentligheten før en kommende rettssak. Så hva er problemet ditt?
Fjellbris
I går kl 20:01 2304

Det du skriver nå, samt ditt siste innlegg er fornuftig (ikke noe krav selvfølgelig fra QEC før avslag pilot foreligger/QEC går for erstatning).
Men, nok en helg med mye innlegg som kan tolkes i mange retninger, men som alltid mest med negativitet, usikkerhet. De oser ikke av at du tror QEC skal opp kursmessig, her innlegget ditt som du startet med i går. Etter «mye graving» og innlegg har du nå svart hva du mener / hva som er skrevet, og helt enig i det (har også skrevet det) at ikke noe krav selvfølgelig fra QEC før avslag pilot foreligger/QEC går for erstatning og eventuelt den skal avgjøres i retten.
……
Stock Walker
I går kl 20:00
1875
Fjellbris skrev
Enig i det. Eneste fornuftige svar på hvorfor QEC ikke ennå har slått i bordet med sitt enorme ersta..
Siden ingen andre skriver det, får jeg gjøre det. Dette er med respekt å melde tull. Binnion har allerede informert en tjommis på XI om hvorfor erstatningskravet foreløpig ikke kan bli offentliggjort. Hans forklaring er ikke i nærheten av din.

Edited
Innlegget er forkortet
Redigert i går kl 20:02 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
I går kl 20:08 2280

SW - les også hva Månemannen 2 skriver i kveld rett over her etter helgas innlegg, hvorfor tror du han skriver nå etter helgas innlegg her inne at han ønsker selge QEC til uka?
Redigert i går kl 20:09 Du må logge inn for å svare
trani
I går kl 20:40 2211

En meget eksplosiv aksje her nå.
Men ingen vil starte!?
Stock Walker
I går kl 22:08 2047

Skjønner du virkelig hva du selv har skrevet?
Men hva er problemet ditt etter som jeg har rost Binnion for at Qec vil vente til under rettsaken med å offentliggjøre størrelsen på erstatningskravet. Det er som jeg har nevnt en helt vanlig og fornuftig strategi å tilbakeholde informasjon fra offentligheten foran kommende rettsaker.

Fjellbris
I går kl 22:42 1961

Da ser det ut som vi er enig, og ikke noe er bedre enn det.
Ha en fortsatt fin søndags kveld.
njn-
I dag kl 01:09 1811

Du har fortsatt ikke svart på hvor på Xtrainvestor dette står.
Eller er det bare noe du dikter opp.
Peter Sellers
I dag kl 06:27 1706

@njn god morgen, jeg har vært på xi og finner ikke noe slikt innlegg som SW henviser til så da er det nok bare ett oppkok i håp om at noen skal bite på hans påstand!! ha en fin dag :))
Fjellbris
I dag kl 08:59 1482

Er der mulig…? Dersom det stemmer er det bare å blokkere SW.
Golfer
I dag kl 09:05 1457

Jeg har også læst det på XI mener jeg - Casen er at man er i lock-up period for hvad man kan udtale sig om vedrørende retssagen - det er disclosure of evidence and discoveries mener jeg det hedder, således kan QEC ikke udtale sig eller fremlægge beviser for offentligheden før de har været præsentereret for en dommer.

Generelt er disse evindelige fnidder indlæg frem og tilbage til at få lange løg af -
1.Retssagen kører
2. ansøgning om Pilot kører
3. Selskabet tjener penge og er gældfrit
4. nye brønde er ved at blive kørt ind - tjener flere penge
5. projekter i USA og Mellemøsten er i gang og der kan komme nyheder anytime her også

læn jer tilbage og afvent, så kommer alt godt til den der venter ;-)
BIF78
I dag kl 09:16 1396

Dejligt befriende indlæg, hvor der er fokus på facts. Tak for det og jeg er helt enig i dine punkter og afsluttende opsummering.
Fjellbris
I dag kl 09:33 1331

Takk for oppklarende innlegg, lettlest og med konkret info, helt enig i konklusjonen din👍
Forøvrig venter vi fortsatt på link til infoen fra SW.
mofi1
I dag kl 10:21 1202

Fint oppsummert, Golfer, jeg er også svært lei av alt oppkoket og selvkomponerte påstander uten annen bevismessig relevans enn det som måtte falle ned i hodet på skribenten der og da.

Mange her har en tendens til å tro altfor mye.
Redigert i dag kl 10:31 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
I dag kl 10:23 1195

Da får du lete bedre. Hvis du ikke stoler på meg, stoler du kanskje på Golfer?
elnomi
I dag kl 10:26 1172

Veldig bra oppsummert, men hvorfor klarer da kursen ikke å stabilisere seg på 2 tallet?
Hva er problemet/ene?
Peter Sellers
I dag kl 10:35 1122

@SW som sagt det ligger ikke noe av det nevner på XI så det er bare oppkok så lenge du ikke kan henvise til link eller vedkommende som har sagt at han har fått email av MB....jeg følger såpass med at det Golfer skriver er riktig for jeg er som nevnt tidligere en godt innarbeidet Qec aksjonær, så ja det er rene fakta Golfer skriver, sitat slutt!!
Peter Sellers
I dag kl 10:40 1093

@SW hvorfor i all verden mener du at jeg skal lete mer, jeg synes det er utrolig dårlig holdning det du holder på med. Det er flere her som har spurt etter link noe du ikke har etterkommet, så hva er så problemet ditt kan du da ikke bare legget ut linken iom at du mener du har ditt på det tørre??? Den svei litt eller??
Fjellbris
I dag kl 10:43 1080

For en type du er, be andre finne innlegg på XI som du hevder er postet der MB har informert en tjommie som du skrev?
Du eier tydeligvis ikke skam i livet, ei heller når du blir tatt for å poste løgner. Bare å lime inn innlegg/vise til kilde som jeg også ba om i helgen, men det klarer du tydeligvis ikke.
Månemannen2
I dag kl 10:51 1038

Det er trist at en som nærmest hver dag blir tatt med buksa nede pga. løgn klarer å påvirke andre såpass negativt at vi velger å forlate aksjen. Men det var vel den egentlige hensikten og i så måte lyktes man jo. Jeg velger å reduserer 50% foreløpig og ser an med resten ut året. Håper dere kler av han 100%.
Sunrise
I dag kl 11:17 942

Men man skulle jo nesten tro noen kjipe nyheter er på vei, siden kursen har falt nesten 10% på en uke og vi igjen er nede her i gjørma under 2 tallet. Det henger vel ikke helt på greip, hvis vi skal tro på økt produksjon fremover eller noe annet positivt om Quebec og/eller Jordan. Blir som PS stadig gjentar: En lang venteprosess. Kursen har egentlig (med noen få friske, kortvarige unntak) stått på stedet hvil gjennom en årrekke.
Stock Walker
I dag kl 11:23 918

Takk for støtte, Golfer. Det er helt riktig som du husker. «Rules of evidence» . Vi har sikkert lest samme innlegg på Xtrainvestor
Innlimt fra Xtrainvestor:

April 23, 2024
08:15
Spurte Binnon hvorfor de ikke har offentliggjort erstatningssummen. Fikk et kort svar. There are court rules to follow that have delayed things.
-------------------------------------------------------------------
April 30, 2024
13:20
Jeg spør Binnion hvilken rettsregler som stopper dem fra å offentliggjøre erstatningen. Svar Rules of evidence.
Our suit is for an amount to be determined at trial and any expert damages opinion has to be introduced according to rules of evidence

https://chat.xtrainvestor.com/channel/qec
Fjellbris
I dag kl 11:35 873

Hvorfor bruke hele helgen på å skrive at innlegg du viser til på XI er en post på XI fra april 2024 om «en selvfølgelighet»?
MB har altså kun i april kommentert at de ikke kan gå ut med noe offentlige krav mens saken pågår. (Og mens de har inne 2 pilotsøknader og venter på svar der, kan de vel heller ikke gå ut med et gigantkrav mot myndighetene i Quebeq) Bare å skrive det da at innlegget er fra april, er ikke noe ny info dette, der du får det til å se ut som MB snakker med en tjommi på XI!
Du ser vel resultatet som vel er det du ønsker å spre, usikkerhet som gjør at folk selger akser som jeg skrev i går? Ble bekrefter det i dag av vedkommende som gjorde det også.
Redigert i dag kl 11:51 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
I dag kl 11:57 805

Fjellbris
Må jeg virkelig minne deg om dette innlegget som du selv har skrevet?

Svar
Fjellbris
23.11.2024 kl 15:58
2770
Enig i det. Eneste fornuftige svar på hvorfor QEC ikke ennå har slått i bordet med sitt enorme erstatningskrav, er at de ennå ikke har fått endelig avslag på sine 2 pilot søknader fra myndighetene i Quebeq. Det er nok derfor også MB er så aktiv på X mtp. energi krise og løsninger verden må iverksette for å oppnå sine klimamål, som jo er helt nødvendig dersom ikke planeten vår om 50-100 år, for svært mange mennesker, ikke lenger går ann å leve på
mofi1
I dag kl 12:17 719

Ingen som skriver her inne har ansvaret for hva andre måtte finne på å gjøre med sine aksjer, hvis man kjøper eller selger ut ifra hva anonyme skriver uten belegg på dette forumet, må man ta ansvaret sjøl.
Jensi
I dag kl 12:18 715

Fjellbris , køb julegaven til dig selv

bare lad ham være , han vil kun kværulere
sæt deg i en god stol og læs den her
https://www.plusbog.dk/omgivet-af-psykopater-thomas-erikson-9788740049909?affiliate=6433&gad_source=1

det går for en del skribenter her på HO !!
Redigert i dag kl 12:20 Du må logge inn for å svare
Manon1
I dag kl 12:23 688

Mange som akkumulerer nå inkludert meg selv. tror kursen kan gå i 10-15 kr om det annonseres pilot før nyttår.
Manon1
I dag kl 12:25 678

Noen kommer til å angre bittert at de selger 63000 aksjer nå på 1,898😊
Jensi
I dag kl 12:28 659

de aktier findes ikke
det er bare et tal som robi 1 skifter over til robi 2
fuldt tilladt på OSE
desværre
Manon1
I dag kl 12:34 636

en må opp på 2 tallet for å få større volum i qec nå ja
Peter Sellers
I dag kl 12:35 626

@SW, JØSS det var litt av en "NYHET" fra 30 april 2024 du har fått med deg at vi er i NOVEMBER NÆRMERE BESTEMT DEN 25, har du ellers noe "NYTT" å komme med???
Fjellbris
I dag kl 12:40 598

Nei, men jeg må visst minne deg om ditt svar til meg, der du altså viser til et innlegg postet på XI, som nå viser seg å være fra 30. april i år, det er altså nesten «snøen som falt i fjor nyhetet», samt ikke noe om hva Binnion skulle informert tjommien sin om heller…

……
Stock Walker
23.11.2024 kl 20:00
2517
Siden ingen andre skriver det, får jeg gjøre det. Dette er med respekt å melde tull. Binnion har allerede informert en tjommis på XI om hvorfor erstatningskravet foreløpig ikke kan bli offentliggjort. Hans forklaring er ikke i nærheten av din.
Redigert i dag kl 12:55 Du må logge inn for å svare
Stock Walker
I dag kl 13:23 446

Hvis dette er gammelt nytt for dere, er det høyst merkelig at jeg fikk så mye pepper når jeg skrev at QEC ifølge innlegger på Xtrainvestor som har vært i kontakt med Binnion, vil vente til under rettssaken med å fremlegge bevis og offentliggjøre størrelsen på erstatningskravet.
Jeg skjønner godt at du som QEC aksjonær vil bagatellisere som gammelt nytt at du må vente helt til rettssaken før størrelsen på erstatningskravet blir offentliggjort. Men Binnions uttalelse om at Qec vil vente helt til rettsaken, må ha kommet som en ubehagelig overraskelse på deg ellers hadde du ikke skrevet som du gjorde.
Peter Sellers
I dag kl 06:27
1235
@njn god morgen, jeg har vært på xi og finner ikke noe slikt innlegg som SW henviser til så da er det nok bare ett oppkok i håp om at noen skal bite på hans påstand!! ha en fin dag :))

Peter Sellers
I dag kl 14:07 310

@SW skal vi samme slengen legge ut "NYHETEN" fra Jason tilbake til 2022 i Finansavisen hvor kursen kunne nå 40kr også siden vi er i dytten for NYHETER!!
Peter Sellers
I dag kl 14:11 301

@SW hadde jeg funnet det ubehagelig så hadde jeg solgt meg ut ferdig snakka!!

Stock Walker
I dag kl 13:23
Men Binnions uttalelse om at Qec vil vente helt til rettsaken, må ha kommet som en ubehagelig overraskelse på deg ellers hadde du ikke skrevet som du gjorde.
Stock Walker
I dag kl 14:36 206

I så fall hadde du solgt deg ut når frackingforbudet kom i 2018 eller totalforbudet i 2023. Det skal nok mer til. Men at Binnons beslutning passet deg dårlig, fremgår tydelig av dine innlegg etter at jeg refererte til Xtrainvestor.

Redigert i dag kl 14:45 Du må logge inn for å svare
mofi1
I dag kl 14:46 171

Jeg har litt vansker med å skjønne hva dere egentlig krangler om.

Er det pga. at flere her i lang tid har spekulert i når og hvorfor ikke det har blitt offentliggjort hvilke av de tre kravalternativene, som allerede er kjent, blir det selskapet går for og hva det evt. vil medføre av kursendring eller skyldes det at MB uttalelse i april, som tilsynelatende er en nyhet for mange, da gjør slike spekulasjoner helt nytteløse?

Flere bør roe seg ned, SW «gamle nytt» gir ingen noen som helst grunn hverken til å selge eller kjøpe.