QEC - The road to 55 NOK

MC Axel
QEC 28.05.2024 kl 11:14 146548

The other threads are pretty full

Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC

Is QEC among the 150 industrial projects on his table???

Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year

Tuesday, 28 May 2024

Lobbyists knock on the door

Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.

Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------

https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets

Redigert 28.05.2024 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
25.11.2024 kl 18:26 4598

@SW jeg var ikke inne når frackingforbudet kom i september 2018 men jeg var inne etter det så jeg har absolutt ingen stress med med min post iom at jeg har GAV på 1,92 så jeg sitter rolig SW, igjen det du referer til er gammelt nytt, god kveld!!
Stock Walker
25.11.2024 kl 19:13 4497

Binions uttalelse om offentliggjøringen av erstatningskravets størrelse gjorde deg tydeligvis oppskaket siden du karakteriserte mitt innlegg for oppkok og samtidig insinuerte at jeg håpet at noen skulle bite på min påstand!
Hva kunne få deg til å skrive et slikt innlegg? Neppe fordi Binnions uttalelse er flere måneder gammel.
SPXL
26.11.2024 kl 04:11 4124

Binna har ingenting å komme med, kursen synker sakte men sikkert. Den ble blåst opp mot 10.oktober og ingenting skjedde som alltid og da skal den nedover igjen.
Jensi
26.11.2024 kl 07:55 3960

Trumps 25 % told på Canada og Mexico , har da fået Leqault til at reagere
(se https://www.youtube.com/watch?v=nueGU2Yms-Y , ca 1.20 min) men som vanligt kun lidt at vide

pludselig ser det ud til at hans faste 12-15 milliarder $ som han modtager fra bla. Alberta og de andre dele af Canada - kommer til at forsvinde hvis økonomien for sig en lærestreg
dvs. der bliver ikke råd til den evige forbrænding af andres penge i Quebec efter d, 20/1-2025
Ergo må man hvis sørge for sig selv og bruge af de resurser man har i Quebec .............................. Naturgas i undergrunden , dyrke markerne osv. osv.

jeg sagde jo at Trump nok skal fikse det her
Redigert 26.11.2024 kl 07:57 Du må logge inn for å svare
rischioso
26.11.2024 kl 08:34 3883

Trådstarter Mc Axel har dumpet aksjene her for en god stund siden, prøvde så lykken i NEL og har nettopp dumpet aksjene også der for å sette ting i perspektiv....

https://www.finansavisen.no/forum/post/6244233

Sett ut i fra et objektivt ståsted basert på dagens fakta og ikke elleville forhåpninger om store erstatninger som visse har messet om i snart et 10-år så burde headingen på denne tråden vært endret til " The road to 0,55nok" og vi må nok ikke vente alt for lenge før både 1,5 og krona blank kommer til syne - My2Cents...;)
sigj2
26.11.2024 kl 08:54 3808

Hehe du snakker om klovn,han burde egentlig slette tråden🙈
gaiden
26.11.2024 kl 09:20 3694

Samtale etter uttalelse
Etter uttalelsene har Trump snakket med Canadas statsminister Justin Trudeau for å diskutere handel og grensesikkerhet.

– Det var en god samtale og de skal holde kontakten, sier en kanadisk kilde etter telefonsamtalen mandag, ifølge NTB
Donald Trump og Justin Trudeau snakket om handel og grensesikkerhet i en telefonsamtale mandag.
Kort tid etter sendte den kanadiske regjeringen ut en uttalelse der det het at Canada er av avgjørende betydning for energiforsyningen til USA.

https://www.vg.no/nyheter/i/8qxA02/donald-trump-lover-straffetoll-paa-varer-fra-canada-og-mexico-foerste-dag-paa-jobb

Redigert 26.11.2024 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
unikum
26.11.2024 kl 09:20 3694

Da er vel dere i samme båt men litt forskjellige selskaper. Forskjellen mellom dere er vel Nel er ikke teknisk konkurs men det er vel dine selskaper risen ? 3 selskaper er det heftig å eie når alt har falt i grus. Kan da umulig ha noe mer penger å handle for så for deg er vel samme hvilken vei kursen her går.
Peter Sellers
26.11.2024 kl 10:02 3606

@unikum, det var dagens :)))))
googleearth11
26.11.2024 kl 10:11 3562

Ja, selvsagt. Og det her de vært hele tiden. Men det inkluderer ikke Quebec. Vis meg en eneste offisiell person som sier at det er nært forestående å åpne opp for leting etter olje og gass i Quebec, så skal jeg tro på en endring. Inntil videre, vil ingenting endre politikken. Ei heller en ny sentralregjering. De eneste som kan endre på politikken er Quebecs delstatforsamling. Og der har Francois Legaults parti rent flertall. Det vil være politisk selvmord å reversere lovene de har innført med boreforbud av hydrokarboner. I så fall det største politiske nederlaget i den vestlige verden. Så glem Quebec og pilot. Derimot må Legault & co betale dyrt for sine dumheter, gjennom erstatningen som kommer ubønnhørlig.
rischioso
26.11.2024 kl 11:17 3442

Trodde du som trader skjønte bedre, men det gjør du altså ikke...;)
rischioso
26.11.2024 kl 11:21 3426

Godt så se at du mfl endelig og omsider har skjønt at det ikke blir noe boring i Quebeck, men samtidig trist å se at dere fortsatt tviholder på det allerede 10-år gamle håpet om en erstatning. Vel, jeg skal ikke bombastisk si at det aldri kommer noen form for erstatning, men jeg tør påstå at om så - så blir det ikke i nærheten av hva dere ser for dere - om noe over hodet - JustSaying...;)
unikum
26.11.2024 kl 12:12 3320

Å joda men er sjelden ufin mot andre. Noen fortjener litt ris... du er vel en av de som kun kommer med sure oppstøt når du har forlatt skuta men ønsker billigere inngang igjen. Dessverre en rød tråd som går igjen hos deg som mange av oss ikke syns noe særlig om. Handler om å redde sitt eget skinn men måten er ikke dine vinklinger til tider.Trading Intervaller eller ikke så snakker man ikke ned selskaper man har investert tidligere.
Fjellbris
26.11.2024 kl 12:19 3309

Så enig, så enig i det du skriver.
Trist å se hvordan han opererer i alle aksjer han følger og skriver om på HO, og han er jo desverre heller ikke alene…. Og i mange bommer han stygt, men går bare videre til neste som om ingenting har skjedd, og skifter kappen med vinden eller argumenter avhengig av inne eller ute.
Fulgte med han i CODE, vill hausing fra 1,5 ned til 0,25 - så ble det helt stille, CODE falt forøvrig videre helt ned til 0,03….😉
Redigert 26.11.2024 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
mofi1
26.11.2024 kl 12:20 3300

Ja, unikum, det er svært gjenkjennelig hvem som alltid dukker opp når aksjen synker litt. De samme nickene med de samme kommentarene tyter fram, og straks aksjen snur forsvinner de som dugg for solen:-)
Gammeljeger
26.11.2024 kl 13:13 3199

Svak utvikling i kursen.
-Akkurat som forventet, sier noen.
-Skal ikke under 2kr igjen, sier andre.

Personfokuset florerer på qec trådene mens selveste Albert tenker at - Galskap er å gjøre det samme om og om igjen, og forvente et annet resultat.

Jeg har vært med ned denne gangen, så får vi se videre da
tuja
26.11.2024 kl 15:48 2956

KEY OPEC+ COUNTRIES HAVE BEGUN DISCUSSIONS TO POSTPONE THE OIL PRODUCTION RESTART SCHEDULED FOR JANUARY, POTENTIALLY FOR SEVERAL MONTHS, DELEGATES SAID.

THE NATIONS ARE UNSURE WHETHER THEY CAN CARRY OUT THE 180,000 BARREL-A-DAY INCREASE CURRENTLY SCHEDULED FOR JANUARY, AND MAY NEED TO POSTPONE FURTHER INCREASES PLANNED FOR THE FOLLOWING MONTHS DUE TO SIGNS OF A GLOBAL OVERSUPPLY, ACCORDING TO THE DELEGATES, WHO REQUESTED ANONYMITY BECAUSE THE TALKS ARE PRIVATE.

SAUDI ARABIAN ENERGY MINISTER PRINCE ABDULAZIZ BIN SALMAN MET WITH RUSSIAN DEPUTY PRIME MINISTER ALEXANDER NOVAK AND IRAQI PRIME MINISTER MOHAMMED SHIA AL-SUDANI IN BAGHDAD ON TUESDAY TO DISCUSS OIL MARKET STABILITY, ACCORDING TO AN IRAQI PRIME MINISTER'S OFFICE STATEMENT. OPEC+ IS SCHEDULED TO MEET ONLINE ON DECEMBER 1.
1013
26.11.2024 kl 15:54 2930

Jeg er stadig forundret over at vi er under 2 igen. om 5 måneder fordobler de produktionen i forhold til sidst udmeldte resultat for Q3 inkl. de 3 brønde der lige er sat i produktion. Cashflow vil komme op i nærheden af 8-9 millioner CAD i kvartalet. så det er dælme nogle billige aktier der købes i øjeblikket.
Fjellbris
26.11.2024 kl 18:39 2699

Helt enig👍
Gammeljeger
26.11.2024 kl 19:24 2598

Dette har vært gjentatt, nesten til det kjedsommelige her inne, så dette har "vi alle" fått med oss.
Markedet ellers, virker ikke og ville prise dette inn enda.

Positiv og negative ting både kan og vil skje.
Vi som er inne ønsker selvfølgelig gode nyheter, men det nytter lite å "peke finger" eller blir personlig.

Ellers kan jeg innrømme at jeg har vært inn og ut mange ganger, og av og til har jeg gått glipp av mange prosenter gevinst grunnet tanken, - Nå, nå skjer det noe stort, bare for å se at kursen siger tilbake, men sånn er det bare.

mofi1
I går kl 10:54 1723

Da var vi igjen over kr 2, og dommedagsprofetene forsvinner som dugg for solen. Optimistene kjøper, og spenningen om det kommer nyheter denne gangen stiger.

Ingen vet sikkert, men at aksjen er volatil og at mange er nervøse for ikke å bli med når og hvis «toget går», er sikkert.
Redigert i går kl 10:54 Du må logge inn for å svare
Artige
I går kl 11:34 1575

Kjøpsanbefaling fra E24
Kingen
I går kl 12:26 1399

https://e24.no/boers-og-finans/i/wgV7Xd/ukens-investtech-tre-sterke-smaaaksjer:

Questerre Energy ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. En videre oppgang innenfor denne indikeres.

Aksjen har tre ganger tidligere steget på høyt volum og toppet ut nær taket av trendkanalen, men så falt tilbake mot gulvet i kanalen igjen på avtakende volum.

Teknisk analyse for Questerre Energy.
Teknisk analyse for Questerre Energy. Foto: Investtech
Kursen ligger nå like i overkant av støtten ved 1,82 kroner samt gulvet i en svakt stigende rektangelformasjon. Gjentar mønsteret seg, vil Questerre være et godt kjøp nå.

Historisk har Questerre steget bra i desember og de første par dagene av nyåret. I snitt de siste ti årene har aksjen faktisk steget 16,0 prosent i desember, etterfulgt av 4,0 prosent i januar. Man bør ikke legge mye vekt på slik statistikk bygget på bare ti tilfeller, men i den grad det vektlegges, er det positivt.

Questerre Energy har den siste måneden blitt omsatt for 1,5 millioner kroner per dag i snitt. Den lave likviditeten kan gjøre aksjen vanskelig å handle hurtig. Ofte får man best resultater i slike aksjer om man er tålmodig og har mulighet til å følge markedet over flere dager.

Anbefaling: Kjøp
Fjellbris
I går kl 13:11 1239

👍 Og takk for deling.
RGTBJØRN
I går kl 15:20 981

Er jo helt perfekt teknisk nedsiden siste bølge stoppen ca 1,90 som jeg spådde . Nå er det fredag og tenker at mange ikke vil være ute i helgene. Den lange kilen blir stadig smalere med lavere topper og høyere bunner. Alt ligger til rette for et "vulkanutbrudd" innen de neste månedene
OPC1000
I går kl 18:19 681

Avhenger ikke det i stor grad av nyhetsbildet ?
Yzf R1
I går kl 20:53 448

Ingen ting skjer i helgen men er enig teknisk er den nå 👌🏼
SPXL
I går kl 22:39 247

Jo det er helt riktig. Teknisk er bare tull. Kursen styres av enten meldinger(noe som er sjelden i Qec) eller postivt/negativt marked.
Gammeljeger
I dag kl 01:18 56

Kan være enig i mye av det du skriver her,
Men du verden for en herlig børsdag hvor jeg doblet plussen.
Nesten som jeg tror på 10-20% til ila desember.
God helg alle sammen!