QEC - The road to 55 NOK
The other threads are pretty full
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Redigert 28.05.2024 kl 11:39
Du må logge inn for å svare
Yzf R1
10.01.2025 kl 19:25
6462
Da har du gått inn på feil tidspungt men man lærer av d ,lykke til videre
Peter Sellers
11.01.2025 kl 12:38
5975
@Yzf R1, det som er litt trist og nå snakker jeg for egen del men iom at jeg har vært med i såpass mange år og at vi er på (konstant) VENT så blir man etter hvert litt apatisk i forhold til aksjen!! Jeg håper det snart kommer noen positive nyheter slik at vi alle kan smile over tålmodigheten, god helg!! :)
Månemannen2
11.01.2025 kl 15:21
5792
Du har gått inn på feil tidspunkt om du er litt misfornøyd ifølge guruene. Qec er visst gull for noen. For meg er dette fortsatt bare tragisk.
Artige
11.01.2025 kl 17:08
5644
Aksjen er tragisk ja. Ventet i mange år, kjøpt seg litt opp i håp om noe stort. Istedet går det bare en vei, ned. Bedrer å flytte over til aksjer med potensiale.
Månemannen2
11.01.2025 kl 17:30
5624
Det har jeg endelig innsett etter mange år.solgte halvparten som nå er omplassert.
Peter Sellers
11.01.2025 kl 18:00
5697
@Artige, vel det som er saken er at aksjen mer eller mindre styres av forventninger til hva som skjer i Quebec pilot/erstatning. Ved en liten god nyhet så flyr den høyt nordover og vi er vel kanskje ikke så langt unna den første nyheten vedr anken, og hva som kommer deretter får vi håpe ikke er så langt unna, god kveld :))
Månemannen2
11.01.2025 kl 18:24
5758
Vi lever videre i håpet men skjønner samtidig hva som skjer om feil nyheter kommer. Da ser vi krona; den med hull i.
nucleus
11.01.2025 kl 19:29
5695
Akk ve!
Nå veit vi fra tidligere at produksjon øker. Bedre å sitte på forum og suttre? Fortid får en ikke gjort noe med.., men fremtiden. Er fortsatt lov til å håpe på på noe posetivt. Hva er poenget ellers og investere i aksjer? Eller bruke engasjementet for selskapet.
Nå veit vi fra tidligere at produksjon øker. Bedre å sitte på forum og suttre? Fortid får en ikke gjort noe med.., men fremtiden. Er fortsatt lov til å håpe på på noe posetivt. Hva er poenget ellers og investere i aksjer? Eller bruke engasjementet for selskapet.
Fillefrans
11.01.2025 kl 22:12
5536
Bør vell snart endre overskriften! Veien til kr. 3,- er muligens et mulig mål. Har vært med opp og ned i 8 år, men begynner å bli lei. Den ene forventningen etter den andre ramler sammen. Usikkerheten bare vokser, noe en også ser på kjøpslysten. Var mulighete stor for å doble pengene sine, ville flere kjøpt.
Månemannen2
11.01.2025 kl 22:43
5488
Helt opplagt. Mange drømmere i denne. Men godt det finnes gode alternativer.
Redigert 11.01.2025 kl 22:45
Phantomas
12.01.2025 kl 11:53
5105
Heller ikke dette er helt opplagt hvis vi setter oss inn i historiske fakta.
Sitat: «… og Canada knaket i sammenføyningene»
Fra Wikipedia:
Uavhengighet for Québec er et krav som støttes av et stort mindretall av befolkningen i Québec. I 1980 stemte 40% av befolkningen for selvstendighet, i en ny avstemning i 1995 var over 49% av befolkningen for selvstendighet, og Canada knaket i sammenføyningene.
Sitat: «… og Canada knaket i sammenføyningene»
Fra Wikipedia:
Uavhengighet for Québec er et krav som støttes av et stort mindretall av befolkningen i Québec. I 1980 stemte 40% av befolkningen for selvstendighet, i en ny avstemning i 1995 var over 49% av befolkningen for selvstendighet, og Canada knaket i sammenføyningene.
RGTBJØRN
12.01.2025 kl 14:27
4904
Greit at du selger på bunn. Jeg tar imot med begge hender. Rart at kaster kortene nå særlig når vi nærmer oss raskt en trigger
Phantomas
12.01.2025 kl 14:30
4892
Slik det fremstilles på trådene, skulle vi tro at Canada bare hadde vært glad for å bli kvitt Québec. Men nei. Faktum er at «Canada knaket i sammenføyningene» (sitat Wikipedia) da det jevne resultatet fra folkeavstemningen i 1995 ble kjent, og Québec bare var noen få stemmer unna fra å bli løsrevet fra Canada. 49,44% stemte for løsrivelse, 50,56% stemte mot. For å roe ned gemyttene, vedtok parlamentet mindre enn 1 måned etter folkeavstemningen en resolusjon som anerkjenner Québec som et særskilt samfunn. Året etterpå vedtok parlamentet også et lovforslag som garanterer Canadas 5 største regioner at ingen grunnlovsendringer som berører dem, vil finne sted uten deres enstemmige samtykke.
Edited
1995
Edited
1995
Redigert 12.01.2025 kl 18:16
Manon1
12.01.2025 kl 15:21
4815
En trigger?
3 brønner som spuddes i januar
svar på pilot når som helst
read leaf
ankesak
han du svarer der troller😊
3 brønner som spuddes i januar
svar på pilot når som helst
read leaf
ankesak
han du svarer der troller😊
Fjellbris
12.01.2025 kl 15:54
4788
Ja vi har 3-4 triggere nå den nærmeste tiden. Så mon tro om ikke vi nå snart et år etter at MB ba oss om å være tolmodige, så ville vi bli belønnet, nå snart endelig blir det😊
Redigert 12.01.2025 kl 15:54
googleearth11
12.01.2025 kl 16:24
4712
Selvsagt er de rævkjørt! Men det driter franskkanadiere loddrett i, bare de slipper å gi innrømmelser fra engelskcanadiere. Det har noe med mentaliteten å gjøre. Totalt madnes, men det er sånn. Så det nytter ikke på noen måte med tvang. Her må det list og lempe til.
googleearth11
12.01.2025 kl 16:26
4713
Det er du som troller, med det evige maset om pilot. Ja, vi får sikkert avslag på pilot snart, det er jeg enig i. Men det er ingen trigger.
Som jeg har sagt og utfordret deg og dine om mange ganger: Vis meg EN ENESTE offentlig person med makt i Quebec som sier noe positivt om pilot, eller endring av Bill69 til å endres for å åpne for utvinning av olje. og gass i delstaten.
Som jeg har sagt og utfordret deg og dine om mange ganger: Vis meg EN ENESTE offentlig person med makt i Quebec som sier noe positivt om pilot, eller endring av Bill69 til å endres for å åpne for utvinning av olje. og gass i delstaten.
Redigert 12.01.2025 kl 16:29
skadi
12.01.2025 kl 17:00
4664
Er egentlig litt vanskelig å skjønne hvorfor du sitter med denne aksjen googleearth11, hvis du i de hele tatt gjør det.....
njn-
12.01.2025 kl 18:35
4529
Har du hørt noen si at de ikke får pilot?
Uten om deg.
Slutt å mas om dette. Svaret kommer når regjeringen har bestemt seg.
Hva du sier betyr ingen ting.
Uten om deg.
Slutt å mas om dette. Svaret kommer når regjeringen har bestemt seg.
Hva du sier betyr ingen ting.
MC Axel
12.01.2025 kl 18:46
4556
You're right that no one knows if they'll get a pilot project going.
I was positive at the beginning, but now an incredibly long time has passed and we have not heard anything from either the authorities or QEC.
I have little faith that with the political climate in Quebec, QEC will get any pilot
I believe that QEC has a better chance in court, but it has also taken an incredibly long time.
What the outcome will be, no one knows.
I have sold my shares but will keep an eye on QEC until we know more
Good luck
I was positive at the beginning, but now an incredibly long time has passed and we have not heard anything from either the authorities or QEC.
I have little faith that with the political climate in Quebec, QEC will get any pilot
I believe that QEC has a better chance in court, but it has also taken an incredibly long time.
What the outcome will be, no one knows.
I have sold my shares but will keep an eye on QEC until we know more
Good luck
Manon1
12.01.2025 kl 21:19
4330
Troller Qec med pilot søknaden sin? som jeg har sagt mange ganger før bør google sette seg bedre inn i caset og kjefte litt mindre på de som ikke mener akurst det samme som han😊
Fjellbris
12.01.2025 kl 21:45
4289
Er enig i at vi får forholde oss til børmeldinger fra QEC om det meste, inkl. bonusen vår som er pilotsøkader og eventuelt erstatning.
googleearth11
13.01.2025 kl 08:06
3942
Q1 kan bli veldig bra for QEC. Oljepris over 80 dollars, økt produksjon, og en gasspris som snart er doblet i løpet av noen måneder:
Henry Hub Natural Gas
Futures and Options
Globex Code
NGG5
Last
4.132
Change
+0.143 (+3.58%)
Henry Hub Natural Gas
Futures and Options
Globex Code
NGG5
Last
4.132
Change
+0.143 (+3.58%)
googleearth11
13.01.2025 kl 08:07
3939
Ja, det har vært et forbud mot å bore etter ojle og gass i Quebec siden 2018. Det har de offentlige myndighetene sagt svært så tydelig. Det forholder jeg meg til. Alt annet får bli en bonus. Jeg forsøker bare å finne noen argumenter eller signaler som sier at det kommer en pilot i løpet av kort tid. Det er derimot MULIG at det KAN bli en endring om myndighetene får forkaset anken, og rettssaken om erstatning tar til. Da kan det bli billigere å slippe opp. Også politisk.
MEN! Det eneste tegnet jeg kan se i positiv retning av pilot, er nettopp at svaret på pilot har latt vente på seg. Svaret skulle vært gitt i september. Det har ikke skjedd. Dette kan tyde på (svært usikkert) at myndighetene avventer resultatet av anken. Det ville vært dumt å først gi pilot, og så eventuelt vunnet anken, som sier at QEC må rydde fullstendig opp etter seg.
MEN! Det eneste tegnet jeg kan se i positiv retning av pilot, er nettopp at svaret på pilot har latt vente på seg. Svaret skulle vært gitt i september. Det har ikke skjedd. Dette kan tyde på (svært usikkert) at myndighetene avventer resultatet av anken. Det ville vært dumt å først gi pilot, og så eventuelt vunnet anken, som sier at QEC må rydde fullstendig opp etter seg.
Redigert 13.01.2025 kl 08:15
Phantomas
14.01.2025 kl 01:03
3287
Situasjonen er faktisk enda verre enn hva du beskriver.
*) Fracking som er fundamentet for Qecs virksomhet i Québec og som derfor inngår i piloten, har ikke vært tillatt i Québec siden 2011 med myndighetenes innføring av moratorium.
*) I 2018 ble fracking forbudt ved lov.
*) I 2023 godkjente Nasjonalforsamlingen enstemmig et lovforslag som forbø all utvinning av olje og gass i Québec.
*) I 2024 har myndighetene anket en dom som gir Qec og likesinnete selskaper midlertidig utsettelse av stenging av brønner og opprydding. Selv om anken ikke går gjennom, har myndighetene likevel enda tydeligere signalisert sin negative holdning til den fossile energiindustrien. Ingen domstol kan tvinge myndighetene mot deres negative innstilling til å godkjenne piloten når Nasjonal Forsamlingen har vedtatt et totalforbud mot utvinning av olje og gass.
Så hvor stor er sjansen for at frackingpiloten som er den riktige betegnelsen, blir gjennomført?
Edited
enstemmig
*) Fracking som er fundamentet for Qecs virksomhet i Québec og som derfor inngår i piloten, har ikke vært tillatt i Québec siden 2011 med myndighetenes innføring av moratorium.
*) I 2018 ble fracking forbudt ved lov.
*) I 2023 godkjente Nasjonalforsamlingen enstemmig et lovforslag som forbø all utvinning av olje og gass i Québec.
*) I 2024 har myndighetene anket en dom som gir Qec og likesinnete selskaper midlertidig utsettelse av stenging av brønner og opprydding. Selv om anken ikke går gjennom, har myndighetene likevel enda tydeligere signalisert sin negative holdning til den fossile energiindustrien. Ingen domstol kan tvinge myndighetene mot deres negative innstilling til å godkjenne piloten når Nasjonal Forsamlingen har vedtatt et totalforbud mot utvinning av olje og gass.
Så hvor stor er sjansen for at frackingpiloten som er den riktige betegnelsen, blir gjennomført?
Edited
enstemmig
Redigert 14.01.2025 kl 08:54
Phantomas
14.01.2025 kl 11:03
2765
Hvem har sagt at jeg har aksjer i selskapet?
Jeg vil sette meg inn i Qec før jeg avgjør om jeg vil kjøpe den eller ikke.
Edited
Forkortet innlegg
Jeg vil sette meg inn i Qec før jeg avgjør om jeg vil kjøpe den eller ikke.
Edited
Forkortet innlegg
Redigert 14.01.2025 kl 12:27
googleearth11
14.01.2025 kl 13:58
2526
njn- skrev Så hvorfor har dere aksjer i selskapet?
Det kan jeg godt gjenta: Jeg har ALDRI gått inn i QEC pga Quebec. Jeg har gått inn i QEC, og er lasta til ripa, fordi jeg tror på mye høyere inntjening etterhvert. Nå kommer økt produksjon, hvilket vil gjenspeile seg i regnskapene. Hvilket igjen vil få kursen til å stige. Jeg har også tro på at verdiene i Jordan etterhvert vil kunne utkrystalisere seg i høyere kurs. I tillegg har jeg en ganske god tro på en eventuell erstatning fra myndighetene i Quebec - selv om dette er kun er å anse som en bonus. Jeg tror utfallet av ankesaken er litt retningsgivende der. Men som sagt bare bonus. Jeg var i en periode mer positiv til at QEC kunne gå til 30 kr eller mer pga Quebec. Men det var før Bill69 satte en effektiv stopp for det. Nå er det en eventuell erstatning om 5-10 år som kan sende kursen dit og langt over. I stedet er jeg svært fornøyd med en kurs på mellom 5 og 10 kroner i løpet av 1-2 år. Det er svært solid avkastning på min investering. Derfor er jeg i QEC.
Peter Sellers
14.01.2025 kl 14:22
2491
@Phantomas, du skriver jeg vil sette meg inn i Qec før jeg avgjør om jeg vil kjøpe eller ikke!! Ut fra dine tidligere innlegg så har du jo opplagt en formening om at Qec er et håpløst case så hva i all verden er agendaen din??
Broker74
14.01.2025 kl 14:46
2422
Phantomas
14.01.2025 kl 15:37
2334
Jeg får svare på det også.
Min agenda er å minimalisere mine tap og maksimere mine gevinster i aksjemarkedet ved å holde meg riktig informert.
Min agenda er å minimalisere mine tap og maksimere mine gevinster i aksjemarkedet ved å holde meg riktig informert.
Peter Sellers
14.01.2025 kl 16:50
2299
@Phantomas, skjønner!! Men hvorfor i all verden bruke tid på å skrive her inne, den analysen kan du jo gjøre hjemme på rommet ditt den trenger du ikke dele med oss!! Hva du mener om Qec er da knakende likegyldig for oss andre som er aksjonærer og du har jo allerede annonsert at du ikke har aksjer her så hvorfor all denne skrivekløen på Qec tråden er for meg totalt meningsløst!! Er det sånn at du helst vil framstå som en Besserwisser??
unikum
14.01.2025 kl 17:09
2354
Tenker vi kjenner til personen fra tidligere. Kommer stadig opp noen nye nick som har mye meninger om flere selskaper men ikke aksjer foreløpig. Ikke veit jeg heller om personen har midler å handle for ennå..
Phantomas
14.01.2025 kl 17:40
2320
Hvorfor i all verden bruker du tid på å skrive som du gjør?
Jeg for min del har utdypet med konkrete fakta hvorfor frackingpiloten har få sjanser for å bli godkjent av myndighetene. Jeg har også utdypet med fakta hvorfor erstatningssaken ikke er så rett frem som mange vil ha det til på Qec-trådene.
I stedet for å spørre om min agenda, kunne du ha begrunnet hvor jeg etter din oppfatning tar feil og hvorfor. Alt jeg er ute etter, er en meningsfull utveksling av tanker om Qecs muligheter og utfordringer for at jeg og kanskje andre med større sikkerhet kan avgjøre om vi skal kjøpe aksjer eller ikke. Men jeg har tydeligvis havnet på feil forum.
Edited
konkrete fakta
Jeg for min del har utdypet med konkrete fakta hvorfor frackingpiloten har få sjanser for å bli godkjent av myndighetene. Jeg har også utdypet med fakta hvorfor erstatningssaken ikke er så rett frem som mange vil ha det til på Qec-trådene.
I stedet for å spørre om min agenda, kunne du ha begrunnet hvor jeg etter din oppfatning tar feil og hvorfor. Alt jeg er ute etter, er en meningsfull utveksling av tanker om Qecs muligheter og utfordringer for at jeg og kanskje andre med større sikkerhet kan avgjøre om vi skal kjøpe aksjer eller ikke. Men jeg har tydeligvis havnet på feil forum.
Edited
konkrete fakta
Redigert 14.01.2025 kl 19:05
Phantomas
14.01.2025 kl 18:20
2263
Nok en avsporing. Denne gang fra et nick som ikke engang vet såpass at domstolene ikke kan omgjøre et lovforbud som er vedtatt av Quebecs Nasjonal Forsamling.
Redigert 14.01.2025 kl 18:34
Phantomas
14.01.2025 kl 18:41
2209
Ja, skremmende tatt i betraktning hvordan Pepsis uvitenhet kan føre mange bak lyset.
Redigert 14.01.2025 kl 19:24
googleearth11
14.01.2025 kl 19:55
2146
Det kan de selvsagt om lovforbudet strider mot forfatningen eller Grunnloven. Det er jo derfor man har en tredeling av makten.
Redigert 14.01.2025 kl 19:55
Phantomas
14.01.2025 kl 20:30
2056
I prinsippet, ja. Men dette er løsrevet fra sin sammenheng. I dette tilfellet strider jo ikke det vedtatte lovforbudet mot forfatningen eller Grunnloven i og med at Québec har råderett over sine egne naturgitte energiressurser. Følgelig kan heller ikke domstolene omgjøre lovforbudet som Pepsi har hevdet i et tidligere innlegg.
Redigert 14.01.2025 kl 23:03
1013
14.01.2025 kl 23:02
1845
Månemannen2 skrev Dette gidder jeg ikke. Selger jaggu resten i mårra.
Gør du det de par aktier du har gør ingen forskel.