QEC - The road to 55 NOK
The other threads are pretty full
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Now we will soon get some clarifications that will show the way forward for QEC
Is QEC among the 150 industrial projects on his table???
Lobbyists have been jostling at the gates of Hydro-Québec and Pierre Fitzgibbon's office for a year
Tuesday, 28 May 2024
Lobbyists knock on the door
Energy Minister Pierre Fitzgibbon is due to introduce a major bill on the province's energy framework by June 8. He also had to choose between more than 150 industrial projects on his table. A handful of them have already been chosen. The government will announce the lucky ones in a few weeks.
Pierre Fitzgibbon admitted last April that the government had been "taken aback" by the electricity shortage that Quebec is about to experience. <-------
https://www.journaldemontreal.com/2024/05/28/aeroports-de-montreal-craint-de-manquer-delectricite-pour-ses-projets
Redigert 28.05.2024 kl 11:39
Du må logge inn for å svare
googleearth11
26.01.2025 kl 15:42
5509
Hva er poenget med å komme med en 4 måneder gammel børsmelding?
Storms
26.01.2025 kl 15:50
5472
Orientering ang kommende brønde i denne periode.
Info til de ny, som vil følge med hos QEC.
Info til de ny, som vil følge med hos QEC.
nucleus
26.01.2025 kl 18:07
5288
Litt merkelig at kursen var høyere for 4 måneder tilbake, når disse brønner blir mere relevant fremover. Men noen tenker kortsiktig og andre tenker langsiktig perspektiv ( ref. til tidligere melding idag kl01). Så burde jo nærme seg det beryktede dommerpanelet og vedtak på anken til Quebec.
googleearth11
26.01.2025 kl 20:11
5102
Greit nok, men regner med at nye i aksjen har satt seg grundig inn i caset, og lest det meste av børsmeldinger. Noe annet vil være galskap.
Manon1
27.01.2025 kl 08:29
4712
Fjellbris skrev 👍👍
Hva tenker vi om at USA truer med å innføre 25 prosent toll på import fra Canada? usa skyter vel seg selv i foten om de innfører toll på import av olje og gass? desuten kan vel canadiske olje og gass produsenter selge sine varer til hvilke som helst andre land?
Yzf R1
27.01.2025 kl 08:58
4602
Da får de gjøre som colombia å forlange 50%toll andre veien
https://www.vg.no/nyheter/i/gwKmLq/trump-trussel-til-colombia-50-prosent-toll
https://www.vg.no/nyheter/i/gwKmLq/trump-trussel-til-colombia-50-prosent-toll
Phantomas
27.01.2025 kl 09:57
4435
BIF78 skrevInnlegget er slettet
Kaffe er viktig for Qec aksjonærer. Det er fort gjort å falle i søvn langs veien til 55 kroner.
Redigert 27.01.2025 kl 09:59
BIF78
27.01.2025 kl 10:10
4365
Ha ha, jeg forstår din pointe, det var nu med henvisning til straftold mod Colombia. Men ikke relevant for tråden. Jeg sletter
Jensi
28.01.2025 kl 20:43
3561
Intr læsning
Tænk at trudeau påstod at der ikke var nogen buisines case for export
Canada kommer til at gøre alvorligt ved den situation de er i og udvide deres export markeder
https://www.cbc.ca/news/politics/canada-oil-pipelines-trump-tariffs-1.7438889
Tænk at trudeau påstod at der ikke var nogen buisines case for export
Canada kommer til at gøre alvorligt ved den situation de er i og udvide deres export markeder
https://www.cbc.ca/news/politics/canada-oil-pipelines-trump-tariffs-1.7438889
Redigert 28.01.2025 kl 20:49
Storms
28.01.2025 kl 22:20
3401
Nyt liv i storproduktion i Alberta, noget MB har drømt om længe med sine sweet spots og store olie og gas forekomster. Uslebet diamant…
“Alberta kan levere den mængde olie, Sarnia, Ont., har brug for til sine raffinaderier. Men den olie strømmer gennem rørledninger, der skærer gennem USA”
“ Det betyder nye pipelines til nye markeder - en idé, der hurtigt vinder frem efter flere års dødvande”
“ Albertan olie en afsætningsmulighed på de asiatiske markeder”
“ Måske er der en storslået øst-vest handel, der kan nås”
“ Den handel indebærer, at man forpligter sig til at give Alberta nye rørledninger til gengæld for, at Alberta accepterer at tage et slag i enhver handelskrig med Trump-administrationen.
“På kort sigt, siger Calnan, kunne TMX sandsynligvis give mere lettelse til Alberta-producenter.
"Jeg tror, de kan fjerne flaskehalsen et par hundrede tusinde tønder om dagen med ekstra kapacitet.
Jeg tror ikke, det ville tage særlig lang tid. Du vil gerne øge antallet af pumpestationer langs den, øge trykket”
“Alberta kan levere den mængde olie, Sarnia, Ont., har brug for til sine raffinaderier. Men den olie strømmer gennem rørledninger, der skærer gennem USA”
“ Det betyder nye pipelines til nye markeder - en idé, der hurtigt vinder frem efter flere års dødvande”
“ Albertan olie en afsætningsmulighed på de asiatiske markeder”
“ Måske er der en storslået øst-vest handel, der kan nås”
“ Den handel indebærer, at man forpligter sig til at give Alberta nye rørledninger til gengæld for, at Alberta accepterer at tage et slag i enhver handelskrig med Trump-administrationen.
“På kort sigt, siger Calnan, kunne TMX sandsynligvis give mere lettelse til Alberta-producenter.
"Jeg tror, de kan fjerne flaskehalsen et par hundrede tusinde tønder om dagen med ekstra kapacitet.
Jeg tror ikke, det ville tage særlig lang tid. Du vil gerne øge antallet af pumpestationer langs den, øge trykket”
Redigert 28.01.2025 kl 22:22
HP17
28.01.2025 kl 22:37
3324
Utviklingen i aksjekursen i QEC over år = «se maling tørke».
Her skal du har et halvt livsløps perspektiv for å holde ut.
Her skal du har et halvt livsløps perspektiv for å holde ut.
Redigert 28.01.2025 kl 22:37
skadi
28.01.2025 kl 22:43
3315
Stemmer det, folk over 60 burde i alle fall ikke vurdere denne aksjen. Skjønner ikke Binnion sånn sett.
minsin
28.01.2025 kl 22:48
3279
Ingen tvil i at Canada nå er tunget til å vurdere andre alternativer enn LNG & Olje til USA, de må rett og slett bli mindre avhengige av USA
Ser for meg 2 tidligere prosjekter , myndighetene vil pusse støvet av og som vil ha stor fordel for Questerre.
Energy east pipeline - denne diskuteres stort "over there "nå
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_East
Becancour Port
https://www.newswire.ca/news-releases/quebec-government-approves-the-stolt-lngaz-natural-gas-liquefaction-plant-development-in-becancour-522712791.html
Ser for meg 2 tidligere prosjekter , myndighetene vil pusse støvet av og som vil ha stor fordel for Questerre.
Energy east pipeline - denne diskuteres stort "over there "nå
https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_East
Becancour Port
https://www.newswire.ca/news-releases/quebec-government-approves-the-stolt-lngaz-natural-gas-liquefaction-plant-development-in-becancour-522712791.html
Storms
28.01.2025 kl 23:08
3236
😄 Bra humor
MB nævnte vi skal have tålmodighed, sagde han noget om ind i det næste liv, nej vel.
Måske kommer vi QEC ejer en dag til at takke Trump for at skubbe Canada til endelig må gå nye produktionsveje forbi QECs olie og gas felter…
MB nævnte vi skal have tålmodighed, sagde han noget om ind i det næste liv, nej vel.
Måske kommer vi QEC ejer en dag til at takke Trump for at skubbe Canada til endelig må gå nye produktionsveje forbi QECs olie og gas felter…
RGTBJØRN
29.01.2025 kl 00:08
3140
Nå er jeg over 60 men uansett så vil det tvinge seg frem noe innen denne vinteren. Ser jo problemet at dere ikke ser at ting tar tid .
nucleus
29.01.2025 kl 19:50
2484
https://www.finansavisen.no/borsmeldinger/2025/01/29/dfaa79a9-77d7-5e77-8663-cda5ab4b227f/qec-questerre-reports-option-exercise-and-annual-grant-of-stock-options-to-directors-and-employees Opsjonsprogrammet er presentert, så de setter seg i posisjon. Neste nyheter for Questerra energy?
googleearth11
29.01.2025 kl 20:24
2404
Dette er en del av det lenge pågående opsjonsprogrammet som QEC har for sin ledelse. Har holdt på i flere år, helt uavhengig av nyheter eller annet. Betyr bare at vanlige aksjonærer blir utvanna.
Fjellbris
29.01.2025 kl 20:55
2313
Så lenge de innløser opsjonene er det positivt, både som motivasjon og lønnspakke. Samr de laster da mer aksjer og har ytterligere «drive» for at selskapets lønnsomhet og derigjennom aksjekurs skal øke kraftig fremover.
fervex
29.01.2025 kl 23:03
2065
Når opsjonene ble utøvd, ble de ikke konvertert til aksjer. I stedet ble 5,975,000 aksjeopsjoner innløst for kontanter, og ingen nye aksjer ble utstedt til aksjonærene.
Dette betyr at de som utøvde opsjonene (direktører, ledelse og ansatte) fikk penger (C$179,250 totalt) i stedet for aksjer.
Med andre ord, det er ingen umiddelbar økning i antall utestående aksjer – ingen utvanning har skjedd, og aksjonærene ble ikke "vannet ut" ved denne hendelsen.
Dette betyr at de som utøvde opsjonene (direktører, ledelse og ansatte) fikk penger (C$179,250 totalt) i stedet for aksjer.
Med andre ord, det er ingen umiddelbar økning i antall utestående aksjer – ingen utvanning har skjedd, og aksjonærene ble ikke "vannet ut" ved denne hendelsen.
googleearth11
I går kl 11:08
1687
Ja, det er jeg klar over. Men det jeg mente var at nøyaktig det samme skjedde i fjor, uten at det da var noen nyheter som utløste det. Selvsagt har både du og jeg - og QEC-ledelsen klokkertro på selskapet. Tydelig at noen kjøpte seg inn i dag, siden kursen spratt til over 1,9. Skal vel justeres ned igjen til 1,80 av robotene.
Fjellbris
I går kl 11:20
1624
Ok og skjønner / enig☺️
Og ja, vi har trua og sitter rolig i båten og venter på produksjonsøkning, samt avklaring erstatning og pilot. Selv om vi 2 ikke tror på pilot, har jo QEC levert 2 pilot søknader og ikke noe info/børmeldt om status på de. Dette bør det jo komme en oppdatering på rundt Q4 pres. Og ja, noen flere har trua som kjøpte over 1,9 i dag, håper robotene frem mot Q4 pres stilles inn over kr 2 vs mot 1,8. Og erstatning blir det ivertfall det er helt sikkert om det ikke blir pilot :-)
Og ja, vi har trua og sitter rolig i båten og venter på produksjonsøkning, samt avklaring erstatning og pilot. Selv om vi 2 ikke tror på pilot, har jo QEC levert 2 pilot søknader og ikke noe info/børmeldt om status på de. Dette bør det jo komme en oppdatering på rundt Q4 pres. Og ja, noen flere har trua som kjøpte over 1,9 i dag, håper robotene frem mot Q4 pres stilles inn over kr 2 vs mot 1,8. Og erstatning blir det ivertfall det er helt sikkert om det ikke blir pilot :-)
Redigert i går kl 11:22
Storms
I går kl 11:25
1590
Dem som kender besøgstiden i QEC i løbet af årene ved at muligheden for at QEC vil stige, er ret gode.
Redigert i går kl 11:27
googleearth11
I går kl 11:49
1493
Ankesaken må nok avgjøres før det kommer noe på pilot. Alt annet vil være absurd. Ser fram mot produksjonsøkning og enda bedre tall i regnskapene. Så får rettsprosessen(e) gå sin gang.
PS!
Begynner ikke denne tråden å bli litt vel lang? Fullstendig uaktuell overskrift er det også. :-)
PS!
Begynner ikke denne tråden å bli litt vel lang? Fullstendig uaktuell overskrift er det også. :-)
Peter Sellers
I går kl 11:51
1489
@Fjellbris, nå er det vel snart på tide og få en oppdatering av MB hvordan det står til i Jordan som også skal være ett pilot prosjekt med en 30-400 boe som er lvet nå på nyåret!!
Fjellbris
I går kl 12:05
1420
Ja start gjerne en ny tråd med relevant overskrift :-)
Ellers 1,96 nå, hørte robotene på meg og skrudde om på sikte ;-)
Ellers 1,96 nå, hørte robotene på meg og skrudde om på sikte ;-)
Fjellbris
I går kl 12:07
1393
PS - godt poeng og helt enig! :-)
Ellers var jo Zenith en meget hyggelig sak, ser ikke bort ifra at en del tar gevinst der og flytter pengene over i QEC, så ivertfall en som skrev det på Zenith tråden i går☺️
Ellers var jo Zenith en meget hyggelig sak, ser ikke bort ifra at en del tar gevinst der og flytter pengene over i QEC, så ivertfall en som skrev det på Zenith tråden i går☺️
Redigert i går kl 12:08
googleearth11
I går kl 12:17
1371
Har du en lenke til en representant for myndighetene som signaliserer nye lover? Ikke kom med Eric Duhaime...
Peter Sellers
I går kl 13:31
1080
@Fjellbris jeg blir nok sittende en stund til i Z og har allerede over doblet pengene mine, får håpe det snart skjer noe i Qec, ha en fin dag videre :))
Viti
I går kl 13:49
1003
Googlet litt i forbindelse med dagens oppgang og kom over denne --> https://energynow.ca/2025/01/canada-to-announce-funding-to-support-carbon-management-technologies-in-alberta/
Noen som veit kva dette kan dreie seg om?
Noen som veit kva dette kan dreie seg om?
RGTBJØRN
I går kl 13:50
986
Fjellbris kansje du kan lage en ny tråd som har satt deg inn i selskapet i mange år. Slik jeg ser det nærmer det seg take off
Manon1
I går kl 13:51
981
Når qec stiger begynner det alltid slik som i dag. den oumpes til 2.8-3 kr så faller den tilbake. denne gangen skal den nok reprises pga økte olje og gass reserver på vei inn.
Fjellbris
I går kl 13:57
952
Er fortsatt med jeg også i Zenith med en grei pott og skal være med til vi får en avklaring/forlik, event frem til sak 3 avgjøres der Q1 2026.
Fin dag du også og veldig hyggelig også endelig med litt fart i gåsa :-)
Fin dag du også og veldig hyggelig også endelig med litt fart i gåsa :-)
Yzf R1
I går kl 15:43
576
Greit å se volumet øker noe værfall så får vi se va som kommer ut ettervært ,ser frem til neste kvartal .men blir vel ikke før Q2 vi ser det vi vil se