CADELER, Klar for fremtiden
Danske Cadeler, Fremtidens selskap?
De eier og driver en flåte av leverandørskip til havvindindustrien,
Flåten er for øyeblikket på Fire skip som nå er i drift, mens syv er under bygging.
selskapet har en ordrebok på 1,8 milliarder euro på nåværende tidspunkt.
selskapet har forberedt seg på økende etterspørsel i forbindelse med utvidelsen av havvindindustrien globalt, og på at havvindturbinene blir større og får økt kapasitet. Fokuset dette kvartalet har dermed vært på å få levert nye kraner og skip i tide og på å sikre investeringer til å bygge det nye A-klasse installasjonsskipet som selskapet har bestilt.
Kan også nevne at q1 talla var ikke de beste, men det var heller ikke ventet da 3 av 4 slipp var til dokking/ vedlikehold for å klargjøre skipene til oppdrag.
Selskapet fastholder på guidingen sin.
Eg ser dermed frem til nye kontrakter og flotte tall i åra som kommer,
Granly
De eier og driver en flåte av leverandørskip til havvindindustrien,
Flåten er for øyeblikket på Fire skip som nå er i drift, mens syv er under bygging.
selskapet har en ordrebok på 1,8 milliarder euro på nåværende tidspunkt.
selskapet har forberedt seg på økende etterspørsel i forbindelse med utvidelsen av havvindindustrien globalt, og på at havvindturbinene blir større og får økt kapasitet. Fokuset dette kvartalet har dermed vært på å få levert nye kraner og skip i tide og på å sikre investeringer til å bygge det nye A-klasse installasjonsskipet som selskapet har bestilt.
Kan også nevne at q1 talla var ikke de beste, men det var heller ikke ventet da 3 av 4 slipp var til dokking/ vedlikehold for å klargjøre skipene til oppdrag.
Selskapet fastholder på guidingen sin.
Eg ser dermed frem til nye kontrakter og flotte tall i åra som kommer,
Granly
Granly
29.05.2024 kl 12:58
723
Kjekt å se at kursen begynner å hente seg inn igjen etter kursfallet i går. Kanskje har investorer tatt seg tid til å lese mer over presentasjonen og sett mer på tall og oppdager at dette ikke var uventet. Selskapet er en stor og sterk aktør innenfor havvind-industrien etter min mening. Nå som flere utbygginger vil skje globalt i årene framover er dette en sterk kandidat for å ta en god bit av kaken.
Eg har et kursmål på 75 kroner pr aksje, Ser at meglerhus opererer med høyere kursmål som foreksempel DNB markeds med kursmål på 80 kroner.
Granly er en privat person og tar ikke ansvar for andre sine valg og dere må selv ta en vurdering om dette er rett selskap for dere :D
Granly
https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/dnb-markets-anbefaling-pa-cadeler
Eg har et kursmål på 75 kroner pr aksje, Ser at meglerhus opererer med høyere kursmål som foreksempel DNB markeds med kursmål på 80 kroner.
Granly er en privat person og tar ikke ansvar for andre sine valg og dere må selv ta en vurdering om dette er rett selskap for dere :D
Granly
https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/bors-og-marked/dnb-markets-anbefaling-pa-cadeler
Granly
03.06.2024 kl 09:34
419
selv om Shell planlegger nedbemanninger innen havvind er eg ikke bekymret, og ikke uventet da flere oljeselskaper gjør det samme da det ikke er en hemmelighet at oljeselskapene tjener mer på olje en havvind. og ikke minst når alle oljeselskapene skulle plutselig satse på fornybar og kanskje priset seg litt feil som har resultert i store tap for noen.
men
det er store kjemper innen energi (kraftselskaper som satser fortsatt på vind) disse har kanskje litt mer forståelse for priser, erfaring og kunnskap som gjør det mer lukrativt samt de jobber med nye prosjekter.
Norge er blandt et av landene som begynner å satse på havvind og første auksjon var for ikke så lenge siden samt flere andre land har planer om nye lisenser/auksjoner.
Med det tenker eg at det er fortsatt en del å gå på for Cadeler og ser vi 3-4 år frem i tid er dette et godt utbytte-selskap.
Granly
men
det er store kjemper innen energi (kraftselskaper som satser fortsatt på vind) disse har kanskje litt mer forståelse for priser, erfaring og kunnskap som gjør det mer lukrativt samt de jobber med nye prosjekter.
Norge er blandt et av landene som begynner å satse på havvind og første auksjon var for ikke så lenge siden samt flere andre land har planer om nye lisenser/auksjoner.
Med det tenker eg at det er fortsatt en del å gå på for Cadeler og ser vi 3-4 år frem i tid er dette et godt utbytte-selskap.
Granly
Redigert 03.06.2024 kl 09:34
Du må logge inn for å svare