Frontline Q1 2024 resultater
"Frontline satt igjen med et overskudd på 181 millioner dollar etter den første tremånedersperioden i år. Det var mindre enn på samme tid i fjor. Da endte overskuddet på 200 millioner dollar."
"Kvartalsutbyttet blir 0,62 dollar pr. aksje, mot konsenusforventningen på 0,60 dollar.
På forhånd hadde analytikerne ventet et driftsresultat på 254 millioner dollar og et resultat på 220 millioner dollar. Resultatet pr. aksje var ventet til 0,78 dollar."
Kilde:
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/05/30/8134900/frontline-overskudd-pa-180-millioner-dollar
"Kvartalsutbyttet blir 0,62 dollar pr. aksje, mot konsenusforventningen på 0,60 dollar.
På forhånd hadde analytikerne ventet et driftsresultat på 254 millioner dollar og et resultat på 220 millioner dollar. Resultatet pr. aksje var ventet til 0,78 dollar."
Kilde:
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/05/30/8134900/frontline-overskudd-pa-180-millioner-dollar
ibyx
22.06.2024 kl 12:23
4588
Men enkelte ekstremt lave rater har det vært innimellom ganske lenge. Typisk den korte veien fra gulfen til India.
Når det gjelder rådet om å laste FRO mens ratene er lave så er det et litt prematurt råd kanskje?
Slik jeg ser det har FRO stått imot overraskende bra med lave rater en god stund nå. Ytterligere eller vedvarende lave rater vil ikke snu dette...
Det henger dårlig på greip!
I tillegg kan det være nyttig å se hva kursen var for for fx et år siden sammenlignet med ratene da og nå?
Da vil man bla se at kursen nå fortsatt er 82%, jeg gjentar 82% over samme tid ifjor...
Det er litt vanskeligere å hente opp ratebildet fra samme tid som ifjor, men var det virkelig 20.000 på Tradewinds fx?
Når det gjelder rådet om å laste FRO mens ratene er lave så er det et litt prematurt råd kanskje?
Slik jeg ser det har FRO stått imot overraskende bra med lave rater en god stund nå. Ytterligere eller vedvarende lave rater vil ikke snu dette...
Det henger dårlig på greip!
I tillegg kan det være nyttig å se hva kursen var for for fx et år siden sammenlignet med ratene da og nå?
Da vil man bla se at kursen nå fortsatt er 82%, jeg gjentar 82% over samme tid ifjor...
Det er litt vanskeligere å hente opp ratebildet fra samme tid som ifjor, men var det virkelig 20.000 på Tradewinds fx?
Redigert 22.06.2024 kl 12:24
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.06.2024 kl 12:34
4563
Et par komparative sitater herfra fra ifjor på denne tid:
15.6:
Clarkson's: “If VLCC spot earnings reach $55,000/day, Frontline's EPS could surpass NOK 25/share ($2.31), establishing a realistic target of NOK 250/share ($23.10). Every $10,000/day increase in VLCC rates above that increases EPS by more than NOK 7/share ($0.65).”
21.6:
Grei pris for en gammel skrubber?
Great Lady (2005 - +15 Years Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) USG/China Unipec (Hou) EastMed [+17 years old vessel] (TCE: RV USD 50K @ 130 days / Actual USD 74K @ 97 days)
Så sa noen til ibyx:
Ibyx: Fro prises i stor grad på forventninger om fremtidige rater, i liten grad spot i det dårligste kvartal….
Ok. Men de innfridde jo ikke på VLCC fra da til nå...
Hvor lenge kan markedet prise inn høye VLCC-rater som ikke kommer?
Når går forventingene ut på dato?
Når "big money" har sikret "sitt"?
15.6:
Clarkson's: “If VLCC spot earnings reach $55,000/day, Frontline's EPS could surpass NOK 25/share ($2.31), establishing a realistic target of NOK 250/share ($23.10). Every $10,000/day increase in VLCC rates above that increases EPS by more than NOK 7/share ($0.65).”
21.6:
Grei pris for en gammel skrubber?
Great Lady (2005 - +15 Years Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) USG/China Unipec (Hou) EastMed [+17 years old vessel] (TCE: RV USD 50K @ 130 days / Actual USD 74K @ 97 days)
Så sa noen til ibyx:
Ibyx: Fro prises i stor grad på forventninger om fremtidige rater, i liten grad spot i det dårligste kvartal….
Ok. Men de innfridde jo ikke på VLCC fra da til nå...
Hvor lenge kan markedet prise inn høye VLCC-rater som ikke kommer?
Når går forventingene ut på dato?
Når "big money" har sikret "sitt"?
andreasr
29.06.2024 kl 19:09
3770
"3 Untapped Opportunities for a 1,000% Return
Frontline (NYSE:FRO) leads in oil transportation. For the company’s very large crude carriers (VLCCs), Suezmax tankers and long-range (LR2) tankers, the projected average daily cash cost for breakeven rates in 2024 is $31.2K, $23.5K, and $22.2K. In short, the average daily fleet cost is $27.1K. By June 2024, the world’s oil demand increased to 103.76 million barrels per day. The VLCC three-year time charters are closing at $55K per day, indicating market strength.
Moreover, Frontline has made substantial financial gains from selling its older vessels. In particular, $382 million was collected by selling five VLCCs and two Suezmax tankers, with net cash proceeds of about $275 million after loan repayment. The refinancing of eight LR2 tankers resulted in net cash proceeds of an extra $139 million. To refinance eight Suezmax and eight LR2 tankers, a senior secured term loan facility of $606.7 million was obtained, resulting in net cash proceeds of about $278 million.
Overall, Frontline’s significant market lead and proceeds from vessel sales enhance its potential for high returns and solidify its presence on the high-return stock opportunities list."
https://investorplace.com/2024/06/hot-stocks-3-untapped-opportunities-for-a-1000-return/
Frontline (NYSE:FRO) leads in oil transportation. For the company’s very large crude carriers (VLCCs), Suezmax tankers and long-range (LR2) tankers, the projected average daily cash cost for breakeven rates in 2024 is $31.2K, $23.5K, and $22.2K. In short, the average daily fleet cost is $27.1K. By June 2024, the world’s oil demand increased to 103.76 million barrels per day. The VLCC three-year time charters are closing at $55K per day, indicating market strength.
Moreover, Frontline has made substantial financial gains from selling its older vessels. In particular, $382 million was collected by selling five VLCCs and two Suezmax tankers, with net cash proceeds of about $275 million after loan repayment. The refinancing of eight LR2 tankers resulted in net cash proceeds of an extra $139 million. To refinance eight Suezmax and eight LR2 tankers, a senior secured term loan facility of $606.7 million was obtained, resulting in net cash proceeds of about $278 million.
Overall, Frontline’s significant market lead and proceeds from vessel sales enhance its potential for high returns and solidify its presence on the high-return stock opportunities list."
https://investorplace.com/2024/06/hot-stocks-3-untapped-opportunities-for-a-1000-return/
ibyx
01.07.2024 kl 11:35
3102
Men når TradeWinds nå viser 18.800USD pr dag for VLCC så sier det også noe om FRO nå.
Kursfallet på over 4% er slik sett ikke vanskelig å forstå.
Den artige oppgangen til over 280 derimot...
Kursfallet på over 4% er slik sett ikke vanskelig å forstå.
Den artige oppgangen til over 280 derimot...
desirata
01.07.2024 kl 11:47
3051
Fortsetter disse break-even ratene hele sommeren, vil det bli et svakt resultat i høst.
FOMO aksjekursene vil da bli tøft å holde over 200kr. Gjerne det kan bli anledning til at flere kan kjøpe seg inn og bli med på den oppgangen vi er blitt predikert siste par åra.
FOMO aksjekursene vil da bli tøft å holde over 200kr. Gjerne det kan bli anledning til at flere kan kjøpe seg inn og bli med på den oppgangen vi er blitt predikert siste par åra.
ibyx
01.07.2024 kl 11:54
3034
Så lenge ikke noen klarer å så seriøs tvil om at ratene "vi er blitt lovet" kommer, men kun er forsinket så tror jeg nedsiden begrenser seg til noe under 250. Kanskje ned i 230?
Et dypere kursfall vil måtte kreve ganske tunge volumsalg. Det er vel relativt store posisjoner kjøpt relativt høyt oppe her? Hvis de ikke lenger forsvares...
Et dypere kursfall vil måtte kreve ganske tunge volumsalg. Det er vel relativt store posisjoner kjøpt relativt høyt oppe her? Hvis de ikke lenger forsvares...
102oktan
01.07.2024 kl 15:12
2807
Det sies jo at "denne" supersyklusen er supply driven. Det har man sagt i tre år nå. Levering av nybygg starter på alvor 2026, det er det ikke lenge til. S/P values er stive så det er ingen grunn til å skrape skip nå. Det som er for dårlig for den hvite flåten fortsetter sejlasen med russisk olje. Kanskje kan vi bare glemme hele supersyklusen? Kanskje har disse bommet? https://x.com/ed_fin/status/1807088937602625710
Ratene får jo stige både kraftig og vedvarande for at det skal lønne seg. Hunter er vel snart insolvent?
Ratene får jo stige både kraftig og vedvarande for at det skal lønne seg. Hunter er vel snart insolvent?
desirata
01.07.2024 kl 15:32
2747
Feil, det kommer ikke nybygg av betydning i VL dette decade, men det skrapes heller ingen. Så derved like langt. Det som vil gjøre utslag er dersom Saudi åpner kranene med 1mil barrels o.l. Det vil bety stor oppgang for VL. Motsatt effekt dersom China reduserer olje importen. Jo, det blir visst aldri kjedeleg dette her -
DividendYield
01.07.2024 kl 15:44
2703
Litt tidlig å konkludere hva som kommer av skip mer enn 3-4 år frem i tid. Skulle disse superratene komme som predikert i løpet av året, vil bestillingene etter skip ta seg opp, det gjør det alltid. Kanskje ikke nok til å ødelegge et marked igjen siden det er stor konkurranse om ledige sloter fra de andre shippingsegmentene og usikkerhet rundt fremtiden til olje?
auxe
01.07.2024 kl 21:48
2168
FRO utløste HS en i dag,https://e24.no/bors/instrument/FRO.OSE
Programmessig.
VLCC ratene gjorde for første gang på lenge en liten opptur.https://www.tradewindsnews.com/tankers
FRO burde ned på 250 for å avslutte HS en.
Programmessig.
VLCC ratene gjorde for første gang på lenge en liten opptur.https://www.tradewindsnews.com/tankers
FRO burde ned på 250 for å avslutte HS en.
ibyx
01.07.2024 kl 23:09
1976
Sliter litt med å identifisere den HS-formasjonen, men 250 er uansett ikke usannsynlig. Den er like sannsynlig som fallet idag som tydeligvis overrasket en del...
Altså, kanskje, kanskje ikke.
Men volumet var ganske høyt, så en viss forventning er indikert..
VOLUME: 2.21M
65 DAY AVG: 1.48M
149% VS AVG
Og VLCC fikk ganske riktig et lite løft. Likeså Suezmax.
Ser vi dessuten på Time charter, (som kanskje er en x-faktor som kan manifestere seg ved Q2 for FRO?) så er ratene der *betydelig* sterkere!
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/July%201%2c%202024.pdf
Ad HS. Investtech har ikke identifisert en slik, men er ellers kledelig klistret fast i trenden. De snur kappa igjen etter at opptur har begynt og er slik sett av begrenset verdi nå. Dersom de hadde vært med på en HS-formasjon kunne det derimot litt mer opplagt vært "mer å hente" her..
Altså, kanskje, kanskje ikke.
Men volumet var ganske høyt, så en viss forventning er indikert..
VOLUME: 2.21M
65 DAY AVG: 1.48M
149% VS AVG
Og VLCC fikk ganske riktig et lite løft. Likeså Suezmax.
Ser vi dessuten på Time charter, (som kanskje er en x-faktor som kan manifestere seg ved Q2 for FRO?) så er ratene der *betydelig* sterkere!
https://1975593.fs1.hubspotusercontent-na1.net/hubfs/1975593/July%201%2c%202024.pdf
Ad HS. Investtech har ikke identifisert en slik, men er ellers kledelig klistret fast i trenden. De snur kappa igjen etter at opptur har begynt og er slik sett av begrenset verdi nå. Dersom de hadde vært med på en HS-formasjon kunne det derimot litt mer opplagt vært "mer å hente" her..
auxe
01.07.2024 kl 23:22
1939
Vi tolker vel formasjoner forskjellig.
Investtech. ser jeg på som etterkant tolkere for alt det er verd ?
Ellers så får vi se når Juli er ferdig.
Syns HS en i FRO nå følger læreboka jeg.
Med halslinje på 275.
https://aksjeanalyse.wordpress.com/tekniske-formasjoner/hode-og-skulder-formasjon/
Investtech. ser jeg på som etterkant tolkere for alt det er verd ?
Ellers så får vi se når Juli er ferdig.
Syns HS en i FRO nå følger læreboka jeg.
Med halslinje på 275.
https://aksjeanalyse.wordpress.com/tekniske-formasjoner/hode-og-skulder-formasjon/
auxe
01.07.2024 kl 23:32
1910
For hva det er verd, jeg har solgt noen ganger i HS en for å begrense tapet og det har stemt hver gang.
Jeg eier ikke aksjer i FRO men jeg eier aksjer i HUNT og er derfor inne i VLCC.
Og leter etter den beste inngangen i FRO.
Jeg eier ikke aksjer i FRO men jeg eier aksjer i HUNT og er derfor inne i VLCC.
Og leter etter den beste inngangen i FRO.
Redigert 01.07.2024 kl 23:39
Du må logge inn for å svare
desirata
02.07.2024 kl 07:51
1596
Kan være at Kina olje og import vaf forventet å øke med 0,5m barrels iår. Istedet fallt den med 0,3m fat 1H 2024. Samtidig steg domestic produksjon med 140k fat. Dette er veldig negativt for VLCC rater og da nytter det ikke med øket produksjon annetsteds, dersom fallende forbruk / import. Alle el.bilene i Kina bidrar.
India var økning, men veldig kort distanse fra Saudi.
Flere artikler Hellenic shippingnews
India var økning, men veldig kort distanse fra Saudi.
Flere artikler Hellenic shippingnews
bjartmar
04.07.2024 kl 10:43
856
04.07.2024 10:00:10
SHIPPING: ARCTIC ØKER KURSMÅL OG GJENTAR KJØPSANBEFALINGER
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities oppjusterer sine kursmål i shippingsektoren og gjentar kjøpsanbefalinger på aksjene som dekkes av meglerhuset.
Det fremgår av en sektorrapport fra meglerhuset torsdag.
Ifølge Arctic har produkttankskip fortsatt høy inntjening på grunn av høye volumer på russisk eksport, og ytterligere styrket av den utvidede omrutingen fra Suezkanalen via Kapp det gode håp.
"For begge segmentene holder vi 2025- og 2026-ratene uendret, mens råoljetank er revidert ned for i år (VLCC til 49.700 dollar pr dag) og produkttank forventes å holde seg på nåværende nivåer gjennom året (LR2 ved 54.500 dollar pr dag)", skriver meglerhuset.
Arctic ser i gjennomsnitt 23 prosent oppside i shippingaksjene meglerhuset dekker, og finner produkttanksektoren mest attraktiv når man ser på 2024-estimater.
"Vi argumenterer for at Hafnia har et klart reprisingspotensial, drevet av estimater for hele året (som vi ser krype oppover) og det faktum at vi tror at denne syklusen vil vare gjennom hele vår prognoseperiode", skriver meglerhuset.
Selskap Anbefaling Kursmål (tidligere)
Frontline Kjøp 316 (308)
Hafnia Kjøp 112 (98)
Odfjell Kjøp 217 (183)
John Hollevik finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
SHIPPING: ARCTIC ØKER KURSMÅL OG GJENTAR KJØPSANBEFALINGER
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities oppjusterer sine kursmål i shippingsektoren og gjentar kjøpsanbefalinger på aksjene som dekkes av meglerhuset.
Det fremgår av en sektorrapport fra meglerhuset torsdag.
Ifølge Arctic har produkttankskip fortsatt høy inntjening på grunn av høye volumer på russisk eksport, og ytterligere styrket av den utvidede omrutingen fra Suezkanalen via Kapp det gode håp.
"For begge segmentene holder vi 2025- og 2026-ratene uendret, mens råoljetank er revidert ned for i år (VLCC til 49.700 dollar pr dag) og produkttank forventes å holde seg på nåværende nivåer gjennom året (LR2 ved 54.500 dollar pr dag)", skriver meglerhuset.
Arctic ser i gjennomsnitt 23 prosent oppside i shippingaksjene meglerhuset dekker, og finner produkttanksektoren mest attraktiv når man ser på 2024-estimater.
"Vi argumenterer for at Hafnia har et klart reprisingspotensial, drevet av estimater for hele året (som vi ser krype oppover) og det faktum at vi tror at denne syklusen vil vare gjennom hele vår prognoseperiode", skriver meglerhuset.
Selskap Anbefaling Kursmål (tidligere)
Frontline Kjøp 316 (308)
Hafnia Kjøp 112 (98)
Odfjell Kjøp 217 (183)
John Hollevik finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
auxe
I dag kl 16:26
245
https://www.finansavisen.no/finans/2024/07/07/8151026/sondagens-aksjetips-med-rec-silicon-frontline-og-wallenius-wilhelmsen
Hode og skulder formasjonen er en pålitelig formasjon som ofte kan gi gode avkastninger. Det gjelder som ellers i aksjemarkedet og kunne forutse formasjonen når den blir dannet og ikke lenge etterpå. Dette kan derimot være veldig vanskelig.
Hode og skulder formasjonen er en pålitelig formasjon som ofte kan gi gode avkastninger. Det gjelder som ellers i aksjemarkedet og kunne forutse formasjonen når den blir dannet og ikke lenge etterpå. Dette kan derimot være veldig vanskelig.
Redigert i dag kl 21:05
Du må logge inn for å svare